Ja die lui maken het hele land naar de knoppenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:25 schreef kree het volgende:
[..]
jawel en iig voor jezelf zoiets klopt, maar bv wat ik doe met drinkwater enzo reken ze toch aardig gemiddelde uit en over aantal jaren.
Nu kan ik er niet zo diep op ingaan=, simpelweg omdat het boven mijn loonschaal is. Maar ze plannen iig 10 jaar vooruit op dit soort dingen. En al jaren bekend dat het een probleem gaat worden.. politiek doet er helaas niks aan en die moeten vergunning geven ervoor ook voor drinkwater winning.
oja politiek. ook weer lekker zooitje die
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:28 schreef JustinK het volgende:
[..]
Dat is nog eens een boute voorspelling
De wind kan zo maar roet in het eten gooienquote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:26 schreef JustinK het volgende:
[..]
Het is ook onmogelijk om in de toekomst te kijken![]()
Ik vind het al knap dat ze het in grote lijnen kunnen voorspellen
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:27 schreef Shii het volgende:
[..]
Ik kan wel voorspellen dat jij de winnaar bent van maart.
eensquote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Er is wel degelijk een water probleem kree. Het grondwater is niet eindeloos. En als je bepaalde grondwaterstanden niet op een bepaald niveau houdt, krijg in het westen verzilting, verzakkingen en hier in het oosten gewoon niets meer.
Je kunt best eindeloos rivierwater zuiveren, maar daar heb je in Drenthe weinig aan. Daarnaast ging de droogte niet perse over drinkwater, maar vooral over grondwater. Waarvan het wel fijn is als het er is voor de planten. Het heeft meer gevolgen dan we denken. Hele bossen leggen het loodje, omdat de grondwaterstanden te laag waren.
En droogte ontstaat op dit moment ook vooral omdat er op de zandgronden te weinig regenwater richting de bodem gaat en teveel en te snel wordt afgevoerd richting het oppervlaktewater. Maar ik snap dat je daar niets van weet als jij je alleen bezig houdt met leidingwerk. Het watersysteem van Nederland is complex.
Zo technisch is dit niet kreequote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:29 schreef kree het volgende:
[..]
eens. maargoed wilde het niet al te technisch maken enzo
toch wel hoor of mss is het beter woord complex. en je zit btw fout dat ik in de richting zit van leidingen werk. want dat is hele andere afdeling.quote:
Top voor je.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:32 schreef kree het volgende:
[..]
toch wel hoor of mss is het beter woord complex. en je zit btw fout dat ik in de richting zit van leidingen werk. want dat is hele andere afdeling.
Maar je hebt gelijk hoor dat ik me niet bezig hou met de details ervan, want hele knappe koppen zitten er daarvoor. Ik zie vooral de storingen dus aan drinkwater winning in eerster instantie, dus voordat leidingen in gaat
dat zeg ik ook niet? Ik concludeer wel wat ik zie.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:33 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Top voor je.
Maakt je nog geen expert op het gebied van water en droogte.
Jawel. Je zegt dat droogte een hoax was omdat ....quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:34 schreef kree het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet? Ik concludeer wel wat ik zie.. En durf beetje te zeggen dat ik er mss wel toch iets van verstand van heb?
Ja want we hebben kreequote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:38 schreef Shii het volgende:
Oké doe al die hydrologen en waterexperts en alle andere deskundigen maar de deur uit.
Dat drinkwater duurder wordt heeft o.a. te maken met reinigingskosten etc.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:39 schreef kree het volgende:
haha zal jullie nog 1 ding zeggen, als drinkwater duurder gaat worden (en kost al vrij weinig). Dan gaat het niet naar ons monteurs in salaris, maar naar overhead. vanuit corporale.
Om dat en zei je zelf ook, als er wel water valt pompen we het te snel weg.nnnquote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:38 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jawel. Je zegt dat droogte een hoax was omdat ....
dat ook idd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:40 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat drinkwater duurder wordt heeft o.a. te maken met reinigingskosten etc.
Ik ben opgehouden met lezen toen je staatsnieuws zeiquote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:41 schreef kree het volgende:
[..]
Om dat en zei je zelf ook, als er wel water valt pompen we het te snel weg.nnn
Dit gestuurd btw door waterschappen, waar boeren een groot aandeel in hebben.
Want ja. het staatsnieuws bericht dat wel als de boeren de droogte krijgen, wat er alleen niet bij verteld word is, dat ze met waterschappen het waterpeil zo danig manipuleren met wegpompoen. zodat de boeren ook op hun land kunnen begin voorjaar met zware machines.
En daardoor huizen verzakken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:41 schreef kree het volgende:
[..]
Om dat en zei je zelf ook, als er wel water valt pompen we het te snel weg.nnn
Dit gestuurd btw door waterschappen, waar boeren een groot aandeel in hebben.
Want ja. het staatsnieuws bericht dat wel als de boeren de droogte krijgen, wat er alleen niet bij verteld word is, dat ze met waterschappen het waterpeil zo danig manipuleren met wegpompoen. zodat de boeren ook op hun land kunnen begin voorjaar met zware machines.
haha geloof er niks vanquote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben opgehouden met lezen toen je staatsnieuws zei
ja klopt wel en dit is hoog heemraadschap die dat doet, helaas weet ik daar dan weinig van. verder.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |