abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:32:18 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213018274
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja, en? Ontken je daarmee dan ook de toename van antisemitisme?
Het is heel makkelijk om alle aanvallen op Joodse mensen of instituten door de door mij genoemde simpeltons te scharen onder antisemitisme. Terwijl in de meeste gevallen deze simpeltons geen problemen hebben met Joden an sich, maar wel met de acties van de staat Israel en, zoals gezegd, elke jood als pars pro toto voor Israel zien.
Vervolgens gaat eng rechts vol op het orgel en voor je het weet heb je idioten die groeiend antisemitisme in de hele samenleving zien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213018292
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is heel makkelijk om alle aanvallen op Joodse mensen of instituten door de door mij genoemde simpeltons te scharen onder antisemitisme. Terwijl in de meeste gevallen deze simpeltons geen problemen hebben met Joden an sich, maar wel met de acties van de staat Israel en, zoals gezegd, elke jood als pars pro toto voor Israel zien.
Vervolgens gaat eng rechts vol op het orgel en voor je het weet heb je idioten die groeiend antisemitisme in de hele samenleving zien.
Ofwel, zowat de hele 2e kamer.

Ga verder met graven van je eigen graf, best vermakelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213018366
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:16 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste tijd geleefd hebt, maar er is wel degelijk een objectief bewezen forse toename van groeiend antisemitisme.
Objectief dan zijn er dan verfieerbare cijfers deze heb ik nog nergens genoemd zien worden kun u deze cijfers in dit topic delen?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:37:31 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213018372
quote:

Ik ben zo een Joodse idioot. Bedankt voor het bevestigen van jouw domheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:38:18 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213018388
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:37 schreef Basp1 het volgende:

Objectief dan zijn er dan verfieerbare cijfers deze heb ik nog nergens genoemd zien worden kun u deze cijfers in dit topic delen?
In het vorige topic zijn die vast wel te vinden en al meerdere malen genoemd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213018405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
https://www.cidi.nl/zorge(...)denten-in-nederland/ om maar een voorbeeld te geven
pi_213018421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:38 schreef golfer het volgende:

[..]
In het vorige topic zijn die vast wel te vinden en al meerdere malen genoemd.
Dat is lekker makkelijk je ervan af maken beweringen doen die je niet onderbouwd. :Z
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:41:40 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213018456
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:40 schreef Basp1 het volgende:

Dat is lekker makkelijk je ervan af maken beweringen doen die je niet onderbouwd. :Z
Het is nog gemakzuchtiger om een heel topic met 300 posts en ettelijke bewijzen helemaal niet te willen nalezen.
Ga je eigen huiswerk doen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213018504
7 stukken met meningen en feiten over het groeiend anti-semitisme dat niet via de beeldbepalende media wordt gemeld/uitgezonden.

Voor wie die kant ook wel eens wil lezen.

twitter

Ik verlang steeds meer naar programma's zoals 'Het Lagerhuis'. _O_
pi_213018513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
quote:
pi_213018527
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:39 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
https://www.cidi.nl/zorge(...)denten-in-nederland/ om maar een voorbeeld te geven
Ja maar, ja maar, de bron..... ;(
pi_213018534
Het spreekt voor zich dat het antisemitisme toegenomen is. De definitie van antisemitisme is namelijk veranderd.

Vroeger was een antisemiet iemand die de pest had aan joden.
Tegenwoordig is een antisemiet iemand waar de joden de pest aan hebben.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:45:33 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213018537
quote:

[..]
Wat nog veel enger is is dat 'progressief' Nederland, dat het tot morele missie heeft verheven om de liederlijke dag jan en alleman te waarschuwen tegen racisme, fobie en haat, zo gemakkelijk wegkijkt wanneer we voorbeelden hebben van racisme, fobie en haat.

Tenenkrommend te zien in welke bochten die club zich weer wringt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:46:45 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213018555
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het spreekt voor zich dat het antisemitisme toegenomen is. De definitie van antisemitisme is namelijk veranderd.

Dat je zelf gebruik maakt van 'de' in je tweede regel geeft aan in welke hoek jij je ophoudt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213018630
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, er istoename van anti-Israelisme. Dat is wat anders. Simpeltons stellen Joden gelijk aan de staat Israel.
Dat is hoe veel Anti-Joden het voor zichzelf goed praten ja. ''Nee, ik ben alleen maar tegen Israël hoor''. En dan daarna weer rustig ''from the river to the sea'' roepen en vooral stil blijven als er weer eens Joden aangevallen worden of als er opgeroepen wordt om Joden wereldwijd om te leggen. Raar genoeg heb ik de Joden dat soort oproepen niet zien doen; dat ze wereldwijd alle Moslims op willen ruimen zeg maar. Welke groep is dan het grootste probleem?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:51:35 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213018651
quote:

[..]
Nee, er istoename van anti-Israelisme. Dat is wat anders. Simpeltons stellen Joden gelijk aan de staat Israel.
Blijf vooral wegkijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:53:46 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213018688
Wie het morele failliet van 'progressief' Nederland wil aanschouwen kan ik Joop.nl aanraden.

Heb je daar een beetje rondgekeken weet je dat je vanuit die hoek al die waarschuwingen tegen racisme en xenofobie en haat niet al te serieus hoeft te nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213018718
quote:

[..]
quote:
Antisemitisme is een bepaalde perceptie van Joden die tot uiting kan komen als een gevoel van haat jegens Joden. Retorische en fysieke uitingen van antisemitisme zijn gericht tegen Joodse of niet-Joodse personen en/of hun eigendom en tegen instellingen en religieuze voorzieningen van de Joodse gemeenschap

https://holocaustremembra(...)emitisme-van-de-ihra
Of

quote:
Antisemitism is discrimination, prejudice, hostility or violence against Jews as Jews (or Jewish institutions as Jewish).

Holding Jews collectively responsible for Israel’s conduct or treating Jews, simply because they are Jewish, as agents of Israel.

https://jerusalemdeclaration.org/
Als je alle Joden gelijkstelt aan Israel en/of verantwoordelijk houdt voor de daden van Israel is dat een vorm van antisemitisme.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:08:33 #69
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213018928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:14:01 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213019003
quote:

Kijk, een idioot die denkt humoristisch te zijn. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_213019027
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wie het morele failliet van 'progressief' Nederland wil aanschouwen kan ik Joop.nl aanraden.

Heb je daar een beetje rondgekeken weet je dat je vanuit die hoek al die waarschuwingen tegen racisme en xenofobie en haat niet al te serieus hoeft te nemen.
Haha, Joop. Ik zag daar gisteren ook weer een artikel over waarom het beter zou zijn om Pasen maar af te schaffen. En dit is dan het soort mens dat het juist heel belangrijk vindt dat er aandacht is voor bijvoorbeeld de Ramadan of het Suikerfeest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213019280
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

Betrap mezelf er ook op dat ik daar vaak kijk. Onvoorstelbaar, wat een zure linkse schuimbekkende garde wat daar rondwaart...

_O-
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:38:20 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213019418
Ik kan die drang om zo ongelofelijk genuanceerd te blijven over antisemitisme (het is geen kritiek op Joden, het is kritiek op Israel) alleen waarderen als we die in dezelfde mate gaan toepassen op wat mensen in dit land heel snel "islamofobie" menen te moeten noemen.

Dus iemand met een hoofddoek bespugen is dan niet langer Islamofobie, maar 'gewoon' kritiek op de Islam. Een iftar bijwonen is dan medeplichtigheid aan terrorisme, dus prima om daar binnen te stormen en te protesteren.

Dat soort werk, zeg maar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213019453
quote:

:')
Intolerant voor intolerantie
pi_213019504
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De grootste verontwaardigden over (meest niet-bestaand groeiend antisemitisme) hier op het forum zijn dezelfde personen die in alle topics de meest verschrikkelijke dingen over (onschuldige) moslims roepen. Over hypocriet gesproken.
Kun je geen verschillende mening hebben over die zaken?

Ik heb die namelijk wel. :Y

Gewoon omdat ik weet dat antisemitisme en de islamitische religie/ideologie/cultuur twee verschillende dingen zijn.

Maar nu weet ik in ieder geval dat jouw beschuldiging van hypocrisie niet serieus hoeft te worden genomen. ^O^
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')