Het is heel makkelijk om alle aanvallen op Joodse mensen of instituten door de door mij genoemde simpeltons te scharen onder antisemitisme. Terwijl in de meeste gevallen deze simpeltons geen problemen hebben met Joden an sich, maar wel met de acties van de staat Israel en, zoals gezegd, elke jood als pars pro toto voor Israel zien.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, en? Ontken je daarmee dan ook de toename van antisemitisme?
Ofwel, zowat de hele 2e kamer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk om alle aanvallen op Joodse mensen of instituten door de door mij genoemde simpeltons te scharen onder antisemitisme. Terwijl in de meeste gevallen deze simpeltons geen problemen hebben met Joden an sich, maar wel met de acties van de staat Israel en, zoals gezegd, elke jood als pars pro toto voor Israel zien.
Vervolgens gaat eng rechts vol op het orgel en voor je het weet heb je idioten die groeiend antisemitisme in de hele samenleving zien.
Objectief dan zijn er dan verfieerbare cijfers deze heb ik nog nergens genoemd zien worden kun u deze cijfers in dit topic delen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste tijd geleefd hebt, maar er is wel degelijk een objectief bewezen forse toename van groeiend antisemitisme.
Ik ben zo een Joodse idioot. Bedankt voor het bevestigen van jouw domheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is heel makkelijk om alle aanvallen op Joodse mensen of instituten door de door mij genoemde simpeltons te scharen onder antisemitisme. Terwijl in de meeste gevallen deze simpeltons geen problemen hebben met Joden an sich, maar wel met de acties van de staat Israel en, zoals gezegd, elke jood als pars pro toto voor Israel zien.
Vervolgens gaat eng rechts vol op het orgel en voor je het weet heb je idioten die groeiend antisemitisme in de hele samenleving zien.
In het vorige topic zijn die vast wel te vinden en al meerdere malen genoemd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:37 schreef Basp1 het volgende:
Objectief dan zijn er dan verfieerbare cijfers deze heb ik nog nergens genoemd zien worden kun u deze cijfers in dit topic delen?
https://www.cidi.nl/zorge(...)denten-in-nederland/ om maar een voorbeeld te gevenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Objectief dan zijn er dan verfieerbare cijfers deze heb ik nog nergens genoemd zien worden kun u deze cijfers in dit topic delen?
Dat is lekker makkelijk je ervan af maken beweringen doen die je niet onderbouwd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:38 schreef golfer het volgende:
[..]
In het vorige topic zijn die vast wel te vinden en al meerdere malen genoemd.
Het is nog gemakzuchtiger om een heel topic met 300 posts en ettelijke bewijzen helemaal niet te willen nalezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:40 schreef Basp1 het volgende:
Dat is lekker makkelijk je ervan af maken beweringen doen die je niet onderbouwd.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk je ervan af maken beweringen doen die je niet onderbouwd.
quote:Op donderdag 28 maart 2024 06:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie en huiver:
https://www.ncab.nl/actue(...)20in%20Europa%20zien.
https://www.ncab.nl/actue(...)open-jaar-verdubbeld
Ja maar, ja maar, de bron.....quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:39 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
https://www.cidi.nl/zorge(...)denten-in-nederland/ om maar een voorbeeld te geven
Wat nog veel enger is is dat 'progressief' Nederland, dat het tot morele missie heeft verheven om de liederlijke dag jan en alleman te waarschuwen tegen racisme, fobie en haat, zo gemakkelijk wegkijkt wanneer we voorbeelden hebben van racisme, fobie en haat.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat je zelf gebruik maakt van 'de' in je tweede regel geeft aan in welke hoek jij je ophoudt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het spreekt voor zich dat het antisemitisme toegenomen is. De definitie van antisemitisme is namelijk veranderd.
Vroeger was een antisemiet iemand die de pest had aan joden.
Tegenwoordig is een antisemiet iemand waar de joden de pest aan hebben.
Dat is hoe veel Anti-Joden het voor zichzelf goed praten ja. ''Nee, ik ben alleen maar tegen Israël hoor''. En dan daarna weer rustig ''from the river to the sea'' roepen en vooral stil blijven als er weer eens Joden aangevallen worden of als er opgeroepen wordt om Joden wereldwijd om te leggen. Raar genoeg heb ik de Joden dat soort oproepen niet zien doen; dat ze wereldwijd alle Moslims op willen ruimen zeg maar. Welke groep is dan het grootste probleem?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, er istoename van anti-Israelisme. Dat is wat anders. Simpeltons stellen Joden gelijk aan de staat Israel.
Blijf vooral wegkijken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, er istoename van anti-Israelisme. Dat is wat anders. Simpeltons stellen Joden gelijk aan de staat Israel.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ofquote:Antisemitisme is een bepaalde perceptie van Joden die tot uiting kan komen als een gevoel van haat jegens Joden. Retorische en fysieke uitingen van antisemitisme zijn gericht tegen Joodse of niet-Joodse personen en/of hun eigendom en tegen instellingen en religieuze voorzieningen van de Joodse gemeenschap
https://holocaustremembra(...)emitisme-van-de-ihra
Als je alle Joden gelijkstelt aan Israel en/of verantwoordelijk houdt voor de daden van Israel is dat een vorm van antisemitisme.quote:Antisemitism is discrimination, prejudice, hostility or violence against Jews as Jews (or Jewish institutions as Jewish).
Holding Jews collectively responsible for Israel’s conduct or treating Jews, simply because they are Jewish, as agents of Israel.
https://jerusalemdeclaration.org/
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het spreekt voor zich dat het antisemitisme toegenomen is. De definitie van antisemitisme is namelijk veranderd.
Kijk, een idioot die denkt humoristisch te zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Haha, Joop. Ik zag daar gisteren ook weer een artikel over waarom het beter zou zijn om Pasen maar af te schaffen. En dit is dan het soort mens dat het juist heel belangrijk vindt dat er aandacht is voor bijvoorbeeld de Ramadan of het Suikerfeest.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wie het morele failliet van 'progressief' Nederland wil aanschouwen kan ik Joop.nl aanraden.
Heb je daar een beetje rondgekeken weet je dat je vanuit die hoek al die waarschuwingen tegen racisme en xenofobie en haat niet al te serieus hoeft te nemen.
Betrap mezelf er ook op dat ik daar vaak kijk. Onvoorstelbaar, wat een zure linkse schuimbekkende garde wat daar rondwaart...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wie het morele failliet van 'progressief' Nederland wil aanschouwen kan ik Joop.nl aanraden.
Heb je daar een beetje rondgekeken weet je dat je vanuit die hoek al die waarschuwingen tegen racisme en xenofobie en haat niet al te serieus hoeft te nemen.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Kun je geen verschillende mening hebben over die zaken?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De grootste verontwaardigden over (meest niet-bestaand groeiend antisemitisme) hier op het forum zijn dezelfde personen die in alle topics de meest verschrikkelijke dingen over (onschuldige) moslims roepen. Over hypocriet gesproken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |