abonnement Unibet Coolblue
pi_213002463
Brahman zegt te leven zonder slaap en voeding, 'onmogelijk' stellen wetenschappers

Sinds 2018 leeft Vlaardinger Brahman Menor (57) van 'prana'. Een levenswijze waarvan de aanhangers stellen dat ze hun energie niet uit voeding of slaap hoeven te halen, maar uit 'levensenergie'. Brahman slaapt naar eigen zeggen twee uur per week en eet in een jaar net zoveel als een gemiddeld persoon in drie dagen zou eten. Volgens de wetenschap is dit onmogelijk.
"Ik ben geboren bij heel normale, aardse ouders. Beiden kwamen uit een ondernemersgezin", vertelt Brahman (geboortenaam Wim). "Ik ben katholiek opgevoed. Maar had daar nooit echt affiniteit mee. Uiteindelijk denk je allemaal wel dat er meer is tussen hemel en aarde, als een soort concept. Maar zolang je niks ervaren hebt of niks gaat onderzoeken, blijft het ook bij zo'n concept. En zo ervaar ik het geloof eigenlijk ook."

Tot zijn 35e is Brahman vooral bezig met 'materiële zaken', zoals hij het zelf noemt. Hij is ondernemer, heeft kledingwinkels en supplementen in de export, geniet van het geld dat hij verdient en doet aan bodybuilden. Dat laatste voelt voor hem als een uitlaatklep: "Ik was ego gedreven. Het bodybuilden is natuurlijk extreem. Het is om te laten zien hoe imposant het lichaam kan zijn. Ik had een groot huis en grote auto's. Dat geeft je persoonlijkheid of je ego best een goed gevoel, dat je succesvol bent. Het geeft ook een stukje comfort, wat in die tijd ook wel bij me paste."

Rond zijn 35e verandert er iets in hem, vertelt de Vlaardinger. Dit komt door een voor hem heel indrukwekkende spirituele ervaring wanneer hij naar een dansvideo kijkt van een kennis van hem.
"Het moment dat zij op play drukte, ging bij mij gewoon het licht uit. Ik voelde een hele rare ervaring. Ik voelde dat het lichaam een soort van uit elkaar ging in atomen, alsof het helemaal oploste. Ik was gewoon alleen maar in een donkere space. Het was echt een heel aparte ervaring. Ergens voelde ik weer dat mijn lichaam na een paar minuten weer in elkaar gezet werd. Ik kwam terug en het enige wat ik daar kon doen, was huilen."
Wat is er veranderd in jou door die ervaring?
"In het moment is het heel heftig, als je niet weet wat er gebeurt. Als je van heel rationeel ineens compleet de emotie en het gevoel in gaat, en ook dingen gaat zien die een beetje naar de spirituele kant gaan zoals engelen en bewegingen in energie, dan is dat heel raar."
"Sinds dat moment leef ik in twee werelden. Aan de ene kant de aardse wereld en aan de andere kant toch een heel spirituele.

Was dat ook het moment dat je je bezig ging houden met Prana?
"Dat kwam eigenlijk veel later. Ik stopte met zelfstandig ondernemen. Ik merkte ook in het lichaam dat ik een soort mist in mijn hoofd had, een soort onrust. Ik had ook allerlei pijntjes na het bodybuilden. Ik wist dat ik me beter wilde voelen, maar hoe ging ik dat doen? Ik ben van eigenlijk alles eten, naar vegetarisch eten gegaan, toen veganistisch, fruitarian, dus alleen maar fruit eten, en liquidarian, alleen maar sappen."
"Ik merkte dat hoe minder ik at, hoe beter ik me voelde. Dus hoe meer energie ik had, hoe helderder in mijn hoofd ik was, hoe meer rust ik had in mijn lichaam. Maar ik bleef ook de hele tijd afvallen. Dus ik kon dat een jaar volhouden en als ik ongeveer tien, vijftien kilo afgevallen was, dan merkte ik: wow, nu moet ik weer aankomen. Toen ben ik weer normaal gaan eten. Dan kwam ik weer aan en dan ging ik naar het volgende dieet. Dat heb ik van mijn 37ste tot aan mijn 49ste gedaan."
Hoe voelde jij je dan als je at zoals iedereen?
"Onrustig. Te veel slapen. Moe overdag. Die bloedsuikerspiegel die op en neer ging. Mist in mijn hoofd. Zweethanden, zweetvoeten."

Hoe voelde jij je dan als je at zoals iedereen?
"Onrustig. Te veel slapen. Moe overdag. Die bloedsuikerspiegel die op en neer ging. Mist in mijn hoofd. Zweethanden, zweetvoeten."
En dat ging weg als je minder ging eten?
"Absoluut. Iedereen die wel eens gevast heeft of sapkuren gedaan heeft, merkt dat het lichaam heel anders aan voelt. Al die symptomen en die mist in je hoofd verdwijnen dan. Je energie gaat omhoog, je slaapt minder. Je bent helderder in je hoofd. Meer rust in je lichaam."

Sinds wanneer eet je helemaal niet meer?
"Ik sprak iemand en die zei: 'Jij bent toch zo met voeding en gezondheid bezig? Ik heb nu een dame in huis, die heeft al 16 jaar niet gegeten en niet gedronken' En toen voelde ik eigenlijk heel diep van binnen: dit is gewoon mijn antwoord. Ik weet gewoon dat dit kan. Dat voelde ik in elke cel."
"Begin 2018 heb ik de transformatie gedaan. Ik heb nog twee weken sappen gedronken, daarna ben ik voor vijf maanden gestopt met eten en drinken. Ik ben nog twaalf kilo afgevallen, toen bleef mijn gewicht stabiel. Maar het mooie was dat alle pijntjes verdwenen, de energie omhoogging en het slapen minder werd."
"Sindsdien eet ik heel af en toe iets, als ik bijvoorbeeld met kerst bij mijn ouders op bezoek ben. De dagen erna voel ik me dan futloos en moe."

Komen er weleens wetenschappers bij je die zeggen: dit slaat nergens op?
"Dagelijks."

Hoe ga je daarmee om?
"Degenen die er zo kritisch naar kijken kan ik alleen maar uitnodigen: Kom er een keer langs. En ervaar het zelf maar. En er zijn er al heel veel geweest. Van huisartsen tot chirurgen."
Ga je weleens naar de dokter?
"Ik heb toevallig een half jaar geleden mijn bloedbeeld laten prikken. De meeste vitamines en mineralen die een normaal mens zou moeten hebben zijn supergoed."

(artikel ellenlang, beetje ingekort, volledig zie link)

Foto van toen hij nog bodybuilder was ook in link.

https://www.rijnmond.nl/n(...)ellen-wetenschappers

Ik geloof hem, er zijn meerdere interviews met hem, het is btw een heel aardige kerel, en bv de interactie met Giel Belen is erg leuk.

Wetenschappers zeggen dat dit onmogelijk is, wat denk jij?

Interviews:



Zijn boek kwam deze maand uit, dus hij zal nog wel in meer programma's opduiken.
Interviews zijn zeer de moeite waard.
pi_213002503
Ik stel voor dat we hem, als experiment, een maand lang opsluiten zonder water.
pi_213002519
Wat een onzin, medisch onmogelijk

Dat iemand nog moeite doet om die hele lap tekst te schrijven _O-
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:38:46 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_213002523
Wat denk ik? Natuurlijk is dit bullshit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:39:43 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213002538
quote:
"Het moment dat zij op play drukte, ging bij mij gewoon het licht uit. Ik voelde een hele rare ervaring. Ik voelde dat het lichaam een soort van uit elkaar ging in atomen, alsof het helemaal oploste. Ik was gewoon alleen maar in een donkere space. Het was echt een heel aparte ervaring. Ergens voelde ik weer dat mijn lichaam na een paar minuten weer in elkaar gezet werd. Ik kwam terug en het enige wat ik daar kon doen, was huilen."
Die drugs wil ik ook.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:40:50 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213002548
Ik vraag me altijd af hoe zo iemand nou aan het ontbijt zit, of op bed ligt. Haat ie dan zichzelf, gniffelt ie dat ie mensen maar mooi tuc heeft, of gebeurt het allemaal in een staat van verstandsverbijstering en geloven ze hun eigen gelul echt?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:41:10 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213002568
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:38 schreef nixxx het volgende:
Wat denk ik? Natuurlijk is dit bullshit.
Een dame in huis die 16 jaar niet gegeten of gedronken heeft

Stuur die guru naar Sudan of Gaza waar mensen sterven door de honger en dorst
pi_213002571
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat een onzin, medisch onmogelijk

Dat iemand nog moeite doet om die hele lap tekst te schrijven _O-
Sterker nog, zelfs fysisch is het onmogelijk. Je lichaam verbruikt altijd energie dus je moet altijd energie toevoegen.
pi_213002596
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat een onzin, medisch onmogelijk

Dat iemand nog moeite doet om die hele lap tekst te schrijven _O-
Neem eens de moeite om de interviews te kijken.
pi_213002608
mind over matter
pi_213002632
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:44 schreef Za het volgende:

[..]
Neem eens de moeite om de interviews te kijken.
Probeer het zelf eens uit, misschien zijn we dan van jou onzin af.
pi_213002635
Ouderwetse oplichter
pi_213002645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:42 schreef Maverick_tfd het volgende:

Sterker nog, zelfs fysisch is het onmogelijk. Je lichaam verbruikt altijd energie dus je moet altijd energie toevoegen.
De man stelt te zijn gezien door meerdere artsen.

Ik denk dat het mogelijk is.
Eeuwen geleden leefden mensen als nomaden, en konden ook geen 3 maaltijden per dag bij de supermarkt betrekken, maar moesten het langere tijd zonder zien te doen.
pi_213002672
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:47 schreef Jed1Gam het volgende:

Ouderwetse oplichter
Je kunt de interviews toch een kans geven?

Je zal hem de komende tijd vaker gaan zien in de media vanwege zijn boek. Het is toch interessante materie?

Wim Hof doet ook dingen die fysiek eigenlijk onmogelijk zijn.
pi_213002682
denk wel dat dit niet voor iedereen weggelegd is
pi_213002688
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:50 schreef Za het volgende:

[..]
Je kunt de interviews toch een kans geven?

Je zal hem de komende tijd vaker gaan zien in de media vanwege zijn boek. Het is toch interessante materie?

Wim Hof doet ook dingen die fysiek eigenlijk onmogelijk zijn.
Weinig eten is niet hetzelfde als niet eten en drinken.
pi_213002732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:51 schreef Jed1Gam het volgende:

Weinig eten is niet hetzelfde als niet eten en drinken.
Wanneer je in 6 weken tijd alleen 1 dolma hebt gegeten kun je niet meer spreken van leven op voeding.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 29 maart 2024 @ 08:57:11 #19
74056 crew  ToT
pi_213002753
Beetje zoals Prahlad Jani, en dat ene jongetje in India die alleen met een mes op zak in een jungle in India leefde en regelmatig in een dorp ging mediteren. Hij zou niet eten en niet drinken, hij leefde alleen van de zonlicht of zo. Hij liet zich heerlijk aanbidden door die mensen daar omdat hij een heilige was.

Mja, op een bepaalde dag besloot iemand hem stiekem te volgen, en hij at en dronk gewoon buiten dat dorp! :')
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 09:05:31 #20
138438 crew  Pizzakoppo
pi_213002868
Source: trust me bro

Edit: breatharians zijn scammers. Nog los van het feit dat ons biologische vehikel simpelweg brandstof nodig heeft is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de fotosynthese (?) die zij claimen te kunnen inzetten. Daarnaast zijn er gevallen bekend van mensen die zijn komen te overlijden in Nederland door Breatharians en zijn zij nooit wetenschappelijk onder de loep genomen.

Dit is dus complete lariekoek vergelijkbaar met de Flat earth movement.
pi_213002919
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Source: trust me bro

Edit: breatharians zijn scammers. Nog los van het feit dat ons biologische vehikel simpelweg brandstof nodig heeft is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de fotosynthese (?) die zij claimen te kunnen inzetten. Daarnaast zijn er gevallen bekend van mensen die zijn komen te overlijden in Nederland door Breatharians en zijn zij nooit wetenschappelijk onder de loep genomen.

Dit is dus complete lariekoek vergelijkbaar met de Flat earth movement.
schopje BNW dan maar ipv NWS?
of liever eigenlijk een slotje vanwege het gevaar, anorexia is hier ook niet toegestaan
pi_213002926
In o.a. Afrika doen ze dat experiment al vele decennia en daar werkt het niet.

Dus ik geloof er geen barst van.
pi_213002974
"Zie mij eens speciaal zijn"

Nou, weer zo'n nono die zijn 15 minutes of fame weer te pakken heeft...

Ga iets nuttigs doen voor de maatschappij...
:')
pi_213002998
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:10 schreef bonanza8 het volgende:

schopje BNW dan maar ipv NWS?
of liever eigenlijk een slotje vanwege het gevaar, anorexia is hier ook niet toegestaan
Het betreft hier geen aanmoediging.
De fysieke onmogelijke dingen die Wim Hof doet halen ook het nieuws zonder dat dat leidt tot mensen die onder het ijs gaan zwemmen.
pi_213003014
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
In o.a. Afrika doen ze dat experiment al vele decennia en daar werkt het niet.

Dus ik geloof er geen barst van.
Er zijn meer Afrikanen dan Europeanen, dus het werkt wel!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213003032
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:48 schreef Za het volgende:


Ik denk dat het mogelijk is.
Eeuwen geleden leefden mensen als nomaden, en konden ook geen 3 maaltijden per dag bij de supermarkt betrekken, maar moesten het langere tijd zonder zien te doen.
Ja, logisch.
Die deden geen ene flikker overdag dus verbranden zo ook geen energie...

:')
pi_213003036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:10 schreef bonanza8 het volgende:

schopje BNW dan maar ipv NWS?
of liever eigenlijk een slotje vanwege het gevaar, anorexia is hier ook niet toegestaan
Het betreft hier geen aanmoediging.
De fysieke onmogelijke dingen die Wim Hof doet halen ook het nieuws zonder dat dat leidt tot mensen die onder het ijs gaan zwemmen.
pi_213003055
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Source: trust me bro

Edit: breatharians zijn scammers. Nog los van het feit dat ons biologische vehikel simpelweg brandstof nodig heeft is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de fotosynthese (?) die zij claimen te kunnen inzetten. Daarnaast zijn er gevallen bekend van mensen die zijn komen te overlijden in Nederland door Breatharians en zijn zij nooit wetenschappelijk onder de loep genomen.

Dit is dus complete lariekoek vergelijkbaar met de Flat earth movement.
Het betreft geen Breatharian.

Indien het een scammer is (wat ik niet geloof) die alle media weet te bereiken, dan is het ook nieuws.
pi_213003063
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:31 schreef Za het volgende:
Brahman zegt te leven zonder slaap en voeding, 'onmogelijk' stellen wetenschappers

Sinds 2018 leeft Vlaardinger Brahman Menor (57) van 'prana'. Een levenswijze waarvan de aanhangers stellen dat ze hun energie niet uit voeding of slaap hoeven te halen, maar uit 'levensenergie'. Brahman slaapt naar eigen zeggen twee uur per week en eet in een jaar net zoveel als een gemiddeld persoon in drie dagen zou eten. Volgens de wetenschap is dit onmogelijk.
"Ik ben geboren bij heel normale, aardse ouders. Beiden kwamen uit een ondernemersgezin", vertelt Brahman (geboortenaam Wim). "Ik ben katholiek opgevoed. Maar had daar nooit echt affiniteit mee. Uiteindelijk denk je allemaal wel dat er meer is tussen hemel en aarde, als een soort concept. Maar zolang je niks ervaren hebt of niks gaat onderzoeken, blijft het ook bij zo'n concept. En zo ervaar ik het geloof eigenlijk ook."

Tot zijn 35e is Brahman vooral bezig met 'materiële zaken', zoals hij het zelf noemt. Hij is ondernemer, heeft kledingwinkels en supplementen in de export, geniet van het geld dat hij verdient en doet aan bodybuilden. Dat laatste voelt voor hem als een uitlaatklep: "Ik was ego gedreven. Het bodybuilden is natuurlijk extreem. Het is om te laten zien hoe imposant het lichaam kan zijn. Ik had een groot huis en grote auto's. Dat geeft je persoonlijkheid of je ego best een goed gevoel, dat je succesvol bent. Het geeft ook een stukje comfort, wat in die tijd ook wel bij me paste."

Rond zijn 35e verandert er iets in hem, vertelt de Vlaardinger. Dit komt door een voor hem heel indrukwekkende spirituele ervaring wanneer hij naar een dansvideo kijkt van een kennis van hem.
"Het moment dat zij op play drukte, ging bij mij gewoon het licht uit. Ik voelde een hele rare ervaring. Ik voelde dat het lichaam een soort van uit elkaar ging in atomen, alsof het helemaal oploste. Ik was gewoon alleen maar in een donkere space. Het was echt een heel aparte ervaring. Ergens voelde ik weer dat mijn lichaam na een paar minuten weer in elkaar gezet werd. Ik kwam terug en het enige wat ik daar kon doen, was huilen."
Wat is er veranderd in jou door die ervaring?
"In het moment is het heel heftig, als je niet weet wat er gebeurt. Als je van heel rationeel ineens compleet de emotie en het gevoel in gaat, en ook dingen gaat zien die een beetje naar de spirituele kant gaan zoals engelen en bewegingen in energie, dan is dat heel raar."
"Sinds dat moment leef ik in twee werelden. Aan de ene kant de aardse wereld en aan de andere kant toch een heel spirituele.

Was dat ook het moment dat je je bezig ging houden met Prana?
"Dat kwam eigenlijk veel later. Ik stopte met zelfstandig ondernemen. Ik merkte ook in het lichaam dat ik een soort mist in mijn hoofd had, een soort onrust. Ik had ook allerlei pijntjes na het bodybuilden. Ik wist dat ik me beter wilde voelen, maar hoe ging ik dat doen? Ik ben van eigenlijk alles eten, naar vegetarisch eten gegaan, toen veganistisch, fruitarian, dus alleen maar fruit eten, en liquidarian, alleen maar sappen."
"Ik merkte dat hoe minder ik at, hoe beter ik me voelde. Dus hoe meer energie ik had, hoe helderder in mijn hoofd ik was, hoe meer rust ik had in mijn lichaam. Maar ik bleef ook de hele tijd afvallen. Dus ik kon dat een jaar volhouden en als ik ongeveer tien, vijftien kilo afgevallen was, dan merkte ik: wow, nu moet ik weer aankomen. Toen ben ik weer normaal gaan eten. Dan kwam ik weer aan en dan ging ik naar het volgende dieet. Dat heb ik van mijn 37ste tot aan mijn 49ste gedaan."
Hoe voelde jij je dan als je at zoals iedereen?
"Onrustig. Te veel slapen. Moe overdag. Die bloedsuikerspiegel die op en neer ging. Mist in mijn hoofd. Zweethanden, zweetvoeten."

Hoe voelde jij je dan als je at zoals iedereen?
"Onrustig. Te veel slapen. Moe overdag. Die bloedsuikerspiegel die op en neer ging. Mist in mijn hoofd. Zweethanden, zweetvoeten."
En dat ging weg als je minder ging eten?
"Absoluut. Iedereen die wel eens gevast heeft of sapkuren gedaan heeft, merkt dat het lichaam heel anders aan voelt. Al die symptomen en die mist in je hoofd verdwijnen dan. Je energie gaat omhoog, je slaapt minder. Je bent helderder in je hoofd. Meer rust in je lichaam."

Sinds wanneer eet je helemaal niet meer?
"Ik sprak iemand en die zei: 'Jij bent toch zo met voeding en gezondheid bezig? Ik heb nu een dame in huis, die heeft al 16 jaar niet gegeten en niet gedronken' En toen voelde ik eigenlijk heel diep van binnen: dit is gewoon mijn antwoord. Ik weet gewoon dat dit kan. Dat voelde ik in elke cel."
"Begin 2018 heb ik de transformatie gedaan. Ik heb nog twee weken sappen gedronken, daarna ben ik voor vijf maanden gestopt met eten en drinken. Ik ben nog twaalf kilo afgevallen, toen bleef mijn gewicht stabiel. Maar het mooie was dat alle pijntjes verdwenen, de energie omhoogging en het slapen minder werd."
"Sindsdien eet ik heel af en toe iets, als ik bijvoorbeeld met kerst bij mijn ouders op bezoek ben. De dagen erna voel ik me dan futloos en moe."

Komen er weleens wetenschappers bij je die zeggen: dit slaat nergens op?
"Dagelijks."

Hoe ga je daarmee om?
"Degenen die er zo kritisch naar kijken kan ik alleen maar uitnodigen: Kom er een keer langs. En ervaar het zelf maar. En er zijn er al heel veel geweest. Van huisartsen tot chirurgen."
Ga je weleens naar de dokter?
"Ik heb toevallig een half jaar geleden mijn bloedbeeld laten prikken. De meeste vitamines en mineralen die een normaal mens zou moeten hebben zijn supergoed."

(artikel ellenlang, beetje ingekort, volledig zie link)

Foto van toen hij nog bodybuilder was ook in link.

https://www.rijnmond.nl/n(...)ellen-wetenschappers

Ik geloof hem, er zijn meerdere interviews met hem, het is btw een heel aardige kerel, en bv de interactie met Giel Belen is erg leuk.

Wetenschappers zeggen dat dit onmogelijk is, wat denk jij?

Interviews:



Zijn boek kwam deze maand uit, dus hij zal nog wel in meer programma's opduiken.
Interviews zijn zeer de moeite waard.
Zou het kunnen? Natuurlijk. Mits er energie vormen bestaan die de wetenschap nog niet kent: grote kans dat dit zo is. Want we weten duidelijk nog niet alles. En mits het mogelijk is voor een mens om die energie te consumeren.

Ik stel voor dat wetenschappers dit soort claims onderzoeken inplaats van te mekkeren dat het niet kan. Want dat weet je gewoon niet, zolang je niet alles al weet.
Kan het dat de beste man een charlatan is? Natuurlijk kan dat ook.

Ik weet dat er eerder onderzoek is gedaan naar mensen die claimen niet te eten en bij sommige lijkt dit echt te kloppen. Maar er zitten ook gewoon anorexia patiënten tussen. Dus tja.

Rupert Sheldrake schrijft er over in zijn boek "Waanbeelden van de Wetenschap". Een beetje een tegenhanger van het werk van Richard Dawkins. Aanrader.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_213003073
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:50 schreef Za het volgende:

[..]
Je kunt de interviews toch een kans geven?

Je zal hem de komende tijd vaker gaan zien in de media vanwege zijn boek. Het is toch interessante materie?

Wim Hof doet ook dingen die fysiek eigenlijk onmogelijk zijn.
Daar is het hem om te doen....
Publiciteit!!!

Boekies verkopen aan domme onwetende zweefteven...

_O-
pi_213003076
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:16 schreef Toine51 het volgende:

Ja, logisch.
Die deden geen ene flikker overdag dus verbranden zo ook geen energie...

:')
Ze moesten rondtrekken met hun hele hebben en houden in soms ondraaglijke temperaturen, geteisterd door ongedierte, natuurlijke vijanden, de elementen en zonder voeding.
pi_213003095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:19 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Daar is het hem om te doen....
Publiciteit!!!

Boekies verkopen aan domme onwetende zweefteven...

_O-
Elke "ster", auteur, zanger, acteur etc zoekt de publiciteit om zijn product aan de man te brengen.

Hij werd al jaren voor zijn boek geïnterviewd.
pi_213003106
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:41 schreef AchJa het volgende:
Wat doet dit in #NWS?
Heeft geen enkele nieuwswaarde inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 09:21:52 #34
138438 crew  Pizzakoppo
pi_213003108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:18 schreef NgInE het volgende:

[..]
Zou het kunnen? Natuurlijk. Mits er energie vormen bestaan die de wetenschap nog niet kent: grote kans dat dit zo is. Want we weten duidelijk nog niet alles. En mits het mogelijk is voor een mens om die energie te consumeren.

Ik stel voor dat wetenschappers dit soort claims onderzoeken inplaats van te mekkeren dat het niet kan. Want dat weet je gewoon niet, zolang je niet alles al weet.
Kan het dat de beste man een charlatan is? Natuurlijk kan dat ook.

Ik weet dat er eerder onderzoek is gedaan naar mensen die claimen niet te eten en bij sommige lijkt dit echt te kloppen. Maar er zitten ook gewoon anorexia patiënten tussen. Dus tja.

Rupert Sheldrake schrijft er over in zijn boek "Waanbeelden van de Wetenschap". Een beetje een tegenhanger van het werk van Richard Dawkins. Aanrader.
Bron aub
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 09:23:35 #35
138438 crew  Pizzakoppo
pi_213003124
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:17 schreef Za het volgende:

[..]
Het betreft geen Breatharian.

Indien het een scammer is (wat ik niet geloof) die alle media weet te bereiken, dan is het ook nieuws.
Hoe is dit geen breatharian? En hoezo geloof je hem? Hij claimt louter maar bewijst niks.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:24:46 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213003136
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik stel voor dat we hem, als experiment, een maand lang opsluiten zonder water.
Dit soort verhalen zijn al oud. En uiteindelijk blijkt er een en ander toch niet te kloppen. En dat verwacht ik nu weer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213003138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Bron aub
Die liggen op het kerkhof, diegene bij wie dat klopt....

:')
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:25:15 #38
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213003143
Laat het hem maar bewijzen.
En Allah weet het het beste
pi_213003146
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:39 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Die drugs wil ik ook.
Ik heb een ketamine/DMT fase gehad, toen was elke dag zo. Deze guy heeft gewoon een balansdag nodig.
-nee-
pi_213003147
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:


[..]
Bron aub
Dat boek wat ik noemde. Ik kwam ook deze link nog tegen:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32739103/

Ik raad trouwens iedereen af om niet te eten. Al zou ik kunnen leven van niks dan ga ik als nog liever naar de Mac.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_213003150
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:20 schreef Za het volgende:

[..]
Elke "ster", auteur, zanger, acteur etc zoekt de publiciteit om zijn product aan de man te brengen.

Hij werd al jaren voor zijn boek geïnterviewd.
Ja, maar die spreken vaak geen onzin...
pi_213003156
Doet me overigens denken aan deze mensen: Leven van het licht blijkt dodelijk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:26:53 #43
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213003161
Ik leef zonder te werken. Ben ik nu ook een wetenschappelijk wonder?
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_213003165
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:19 schreef Za het volgende:

[..]
Ze moesten rondtrekken met hun hele hebben en houden in soms ondraaglijke temperaturen, geteisterd door ongedierte, natuurlijke vijanden, de elementen en zonder voeding.
Werden ook niet echt oud he? De mensen vroeger...

Goh, how obvious...
pi_213003185
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:18 schreef NgInE het volgende:

Zou het kunnen? Natuurlijk. Mits er energie vormen bestaan die de wetenschap nog niet kent: grote kans dat dit zo is. Want we weten duidelijk nog niet alles. En mits het mogelijk is voor een mens om die energie te consumeren.
Eens.

quote:
Ik stel voor dat wetenschappers dit soort claims onderzoeken inplaats van te mekkeren dat het niet kan.
Want dat weet je gewoon niet, zolang je niet alles al weet.
Dat schijnt ook plaats te vinden in zijn geval, zie de interviews.

quote:
Kan het dat de beste man een charlatan is? Natuurlijk kan dat ook.
Het is mogelijk.

quote:
Ik weet dat er eerder onderzoek is gedaan naar mensen die claimen niet te eten en bij sommige lijkt dit echt te kloppen. Maar er zitten ook gewoon anorexia patiënten tussen. Dus tja.
Er zijn zoveel dingen die men voor waar aannam, maar dat niet bleken te zijn.
Depressie zou te wijten zijn aan een chemische disbalans in de hersenen, urine is steriel, de hersenen kunnen alleen glucose als energie verbruiken, vette vis is goed voor hart en bloedvaten. Allemaal onzin gebleken.

Ook onze schijf van 5 doet mij soms twijfelen, wanneer je beseft dat bv gorilla's leven op vrijwel louter planten.

quote:
Rupert Sheldrake schrijft er over in zijn boek "Waanbeelden van de Wetenschap". Een beetje een tegenhanger van het werk van Richard Dawkins. Aanrader.
Thanks.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:29:12 #46
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_213003203
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:44 schreef Za het volgende:

[..]
Neem eens de moeite om de interviews te kijken.
Hoeft niet, elke charlatan die dit beweerde en meedeed aan degelijk wetenschappelijk onderzoek werd gewoon als charlatan ontmaskerd. En degene die niet meededen werden doorgans wel door paparazi ontmaskerd met een mik vol junk food of ontmaskerd door misnoegde afvallige ex-cultleden.
pi_213003212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:27 schreef Toine51 het volgende:

Werden ook niet echt oud he? De mensen vroeger...

Goh, how obvious...
Maar kwam dat omdat ze tijden konden overleven zonder voeding, of omdat ze vaak overleden aan een ontsteking wegens het niet hebben van antibiotica?
pi_213003222
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:29 schreef kl1172 het volgende:

Hoeft niet, elke charlatan die dit beweerde en meedeed aan degelijk wetenschappelijk onderzoek werd gewoon als charlatan ontmaskerd. En degene die niet meededen werden doorgans wel door paparazi ontmaskerd met een mik vol junk food of ontmaskerd door misnoegde afvallige ex-cultleden.
Zie je Wim Hof ook als een charlatan?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:31:32 #49
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_213003230
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:30 schreef Za het volgende:

[..]
Zie je Wim Hof ook als een charlatan?
Wim Hof heeft wel degelijk een wetenschappelijke basis, daar zit 'm net het verschil. Daarvan weten we wat er wel zowat gebeurd in zijn lichaam met zijn ademhalingstechnieken. Maar dat wil niet zeggen dat alles wat Wim Hof beweert ook waarheid is. Maar we weten wel wat er wetenschappelijk aan de hand is als hij een dag in een ijsblock zit en dergelijke en dat heeft niet zo veel met spiritualiteit en interdimensionale krachten te maken.
pi_213003231
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:30 schreef Za het volgende:

[..]
Zie je Wim Hof ook als een charlatan?
Dat is iets heel anders.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')