Ik heb deze al zo’n jaar of 10, werkt prima en kost geen drol https://www.obelink.nl/fo(...)_YJU5l3H7UNjdaI_aZ98quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:15 schreef PzKpfw het volgende:
Ik moest even graven maar wist dat dit topic nog ergens verstopt zat. Nog geen nieuw keukengereedschap hier maar wel op zoek naar iets. Weet iemand hier een goede dispenser/foliesnijder voor vershoud- en aluminiumfolie? Liefst een houder waar ik de rol met folie gewoon in kan doen zodat ik hem ook nog op kan bergen en niet zo'n wandding. Kwam er al een paar tegen op bol.com bijvoorbeeld maar die kregen wisselende recensies. Dus wellicht heeft iemand hier nog een tip/aanrader.
Omdat jij het zegt: besteld 😎quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb deze al zo’n jaar of 10, werkt prima en kost geen drol https://www.obelink.nl/fo(...)_YJU5l3H7UNjdaI_aZ98
Bedankt voor de tip, twee in bestelling. Voor dat geld altijd het proberen waardquote:Op zaterdag 29 november 2025 13:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb deze al zo’n jaar of 10, werkt prima en kost geen drol https://www.obelink.nl/fo(...)_YJU5l3H7UNjdaI_aZ98
Die heb ik ook al jaren en echt super degelijk. Je kan het blad ook slijpen. Ik heb wel een plastic knop.quote:Op zaterdag 29 november 2025 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had er een in de keuken waar ik 40 jaar geleden werkte, hield ervan
Kocht een jaar of 25 geleden een tweedehandsje bij een garage sale, maar die was eigenlijk gaar. heb die jarenlang gebruikt, maar weet zo niet waar die gebleven is.
Deze week gekocht met Black Friday korting
[ afbeelding ]
Een prof. mandoline. Ideaal
Zo fijn om mee te werkenquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:41 schreef golfer het volgende:
Blues mocht op haar werk zelf een kerstcadeau uitzoek en dat werd dus deze slowcooker:
[ afbeelding ]![]()
Volgende week maar eens uitproberen om rendang te maken.
Die heb ik trouwens ook.. op zich een prima pan, rvs (bij mij) dus lekker makkelijk in het onderhoud.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:24 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Mezelf een demeyere silverline 7 cadeau gedaan
Zeker fantastische messen. Ik gebruik ze ook veel. Op vakantie gaan ze ook steevast mee in de koffer of tas. Dan wel de klap variant.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:34 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Deze budget-messen zijn een ware internethype, beste aankoop van het jaar.![]()
Als ik het mag geloven zijn ze na jaren nog steeds belachelijk scherp.
Dan heb jij zeker de allerlaatste gekocht, want de site staat: Sold out.quote:Op maandag 22 december 2025 14:51 schreef dimmak het volgende:
Ik heb dit mes toegevoegd aan de collectie:
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 22 december 2025 14:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker de allerlaatste gekocht, want de site staat: Sold out.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan voor een clafoutis met name.... Met je vingers vind ik echt ontzettend goor eerlijk gezegd....quote:Op dinsdag 23 december 2025 13:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[ link | afbeelding ]
Om de kalamata-olijven te ontpitten, ik krijg het met mijn vingers niet meer voor elkaar
Waarom is deze pan daar ideaal voor?quote:Op vrijdag 26 december 2025 00:24 schreef SiGNe het volgende:
Kerstkadootje van mijn zus gekregen, een 24cm carbon stalen Forged pan.
Ideaal voor een favoriet gerecht van me, op de huid gebakken zalmmoot in miso marinade.
Carbonstaal bakt best fijn, ik heb ook een Debuyer pan van carbonstaal.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom is deze pan daar ideaal voor?
Ah thanks! Van een carbonne pan had ik nog nooit gehoord, interessant dus. Ik ben erg benieuwd over die hamerslag (ook nieuw voor mij) een mooi bakresultaat geeft.... ik ben in eerste instantie geneigd om te zeggen dat de onderkant dan niet gelijkmatig verwarmd wordt maar ze doen dit natuurlijk niet voor niks...quote:Op vrijdag 26 december 2025 13:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Carbonstaal bakt best fijn, ik heb ook een Debuyer pan van carbonstaal.
Deze pan is alleen net een maatje kleiner dan die Debuyer zodat die in mijn combi-oven past.
Ik heb ook wel een gewone oven (Smeg gasfornuis) maar die doet er veel langer over om voor te verwarmen.
Ik moet de pan nog schoonmaken en inbranden maar ik heb het idee dat de hamerslag in de pan ook wel een mooi bakresultaat kan geven.
Soort grillpan maar dan anders
Carbonstaal is vergelijkbaar met gietzijzer, houdt warmte goed vast.quote:Op vrijdag 26 december 2025 13:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ah thanks! Van een carbonne pan had ik nog nooit gehoord, interessant dus. Ik ben erg benieuwd over die hamerslag (ook nieuw voor mij) een mooi bakresultaat geeft.... ik ben in eerste instantie geneigd om te zeggen dat de onderkant dan niet gelijkmatig verwarmd wordt maar ze doen dit natuurlijk niet voor niks...
Hou ons op de hoogte!
Ik schrok even en dacht dat je toch een PFAS antiaanbaklaag bedoelde..., maar je bedoelt de ingebrande laag...quote:Op vrijdag 26 december 2025 13:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Carbonstaal is vergelijkbaar met gietzijzer, houdt warmte goed vast.
En je moet ze ook net als gietijzer inbranden zodat je een natururlijke anti aanbaklaag krijgt, gladder dan Tefal maar zonder PFAS![]()
Het is wel iets lichter dan gietzijzer dus dat is best fijn bij het afwassen (moet zonder zeep ook, anders gaat de aanbaklaag weg en moet de pan weer opnieuw ingebrand worden.
Heel erg achterhaald.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Interessant![]()
Ik schrok even en dacht dat je toch een PFAS antiaanbaklaag bedoelde..., maar je bedoelt de ingebrande laag...
Ik heb 1 keer een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde gezien over het risico op kanker bij antiaanbaklagen en let daar enorm op![]()
Alle polyfluor verbindingen zijn niet echt goed, beter als het er helemaal niet in zitquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Heel erg achterhaald.
De oude Tefal pannen bevatten de PFAS-variant PTFE (Teflon) voor de antiaanbaklaag, maar ze zijn vrij van de zorgwekkende PFAS zoals PFOA, omdat Tefal dit al sinds 2012 niet meer gebruikt.
Kun je mooi oliebollen maken uit de airfryer! Minder vet en minder geurtjes door het huisquote:Op vrijdag 26 december 2025 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een airfryer gekregen van de kerstman met drie kookboeken erbij
Maandag boodschappen doen en het apparaat en de recepten uitproberen
Dus dat was even mijn patsgedrag
Ik ben alleen. Mocht ik zin in een oliebol krijg (denk het niet) loop ik even naar een kraamquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je mooi oliebollen maken uit de airfryer! Minder vet en minder geurtjes door het huis
Uitdelen kan aan iedereen. Altijd. Desnoods ga je bij de wachtrij van de oliebollenkraam staan en deel je daar uitquote:Op vrijdag 26 december 2025 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben alleen. Mocht ik zin in een oliebol krijg (denk het niet) loop ik even naar een kraam
Ik heb drie kookboeken erbij gekregen, waarvan een bakboek voor de airfryerquote:Op vrijdag 26 december 2025 17:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Uitdelen kan aan iedereen. Altijd. Desnoods ga je bij de wachtrij van de oliebollenkraam staan en deel je daar uit![]()
![]()
Maar goed, je moet bakken wel leuk vinden en dat geldt niet voor iedereen natuurlijk
Goed plan. Zelfgebakken brood is zo lekker!quote:Op vrijdag 26 december 2025 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb drie kookboeken erbij gekregen, waarvan een bakboek voor de airfryer
Wil wel binnenkort brood en zo proberen! Maar komende week beginnen we eenvoudig
In de oven lukt het me nooit... ben benieuwd of dat en andere baksels gaat lukkenquote:Op vrijdag 26 december 2025 17:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goed plan. Zelfgebakken brood is zo lekker!Dan wil je nooit meer dat slappe supermarktbrood!
Brood haal je bij de echte bakker.quote:Op vrijdag 26 december 2025 17:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goed plan. Zelfgebakken brood is zo lekker!Dan wil je nooit meer dat slappe supermarktbrood!
Het trieste is, ik koop bij D discounters in bake off beter brood dan bij de meeste NL bakkers.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Brood haal je bij de echte bakker.
Liefst een die de broden gewoon onverpakt op houten planken hebben liggen en vers snijden.
Die broden van achtenzeventig cent uit de supermarkt heb ikquote:Op vrijdag 26 december 2025 20:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Liefst een die de broden gewoon onverpakt op houten planken hebben liggen en vers snijden.
Ligt wel aan de bakker hoor. Ik heb hier eentje die heeft meerdere winkels ik loop wel naar de AH dan aangezien ik meestal geen zin heb om naar andere kant Apeldoorn te gaan voor bakkerij de ochtendstond doe echt fantastisch isquote:Op vrijdag 26 december 2025 20:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Doordeweeks heb ik meestal afbak pistoletjes, ook krokant en "vers"quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:41 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ligt wel aan de bakker hoor. Ik heb hier eentje die heeft meerdere winkels ik loop wel naar de AH dan aangezien ik meestal geen zin heb om naar andere kant Apeldoorn te gaan voor bakkerij de ochtendstond doe echt fantastisch is
Laat je door niemand vertellen wat je moet eten of waar je het moet halen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die broden van achtenzeventig cent uit de supermarkt heb ik
En binnenkort eens echt vers brood eten
Daar heb je helemaal gelijk in jaquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:52 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Laat je door niemand vertellen wat je moet eten of waar je het moet halen.
Ik heb een bakboek gekregen over (brood en zoete dingen) speciaal gericht op de airfryerquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:56 schreef Lienekien het volgende:
Afbakken van broodjes in de airfryer gaat uitstekend, stuk sneller dan in de oven.
Echt broodbakken in de airfryer lijkt me lastig.
Heb jij tips? Ik krijg het nooit goed. Ik krijg ze nooit goed. Of ze zijn binnen niet helemaal warm, maar de buitenkant is nog okay. Of ze zijn van binnen helemaal goed en de buitenkant is veel te krokant geworden.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:56 schreef Lienekien het volgende:
Afbakken van broodjes in de airfryer gaat uitstekend, stuk sneller dan in de oven.
Echt broodbakken in de airfryer lijkt me lastig.
Triangels van de Lidl doe ik op 200 graden, zes minuten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:06 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Heb jij tips? Ik krijg het nooit goed. Ik krijg ze nooit goed. Of ze zijn binnen niet helemaal warm, maar de buitenkant is nog okay. Of ze zijn van binnen helemaal goed en de buitenkant is veel te krokant geworden.
Als je tips hebt graag, in de oven krijg ik nu altijd vele betere resultaten.
Proberen is goed. Wie weet heb jij straks de goede recepten voor ons.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb een bakboek gekregen over (brood en zoete dingen) speciaal gericht op de airfryer
(Plus twee boeken met warm eten)
Ik ga het gewoon proberen
In het ergste geval is het niet lekker
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |