Waarom ga je niet op de argumenten in? Je blijft alleen het verkooppraatje van die botmakers herhalen. ¤20 tot ¤60 per dag op ¤10k kan gewoon niet. Als dat wel kan dan heb je daar vast data van over langere periode. En dan geen backtests maar echte handelsdata over langere termijn. Ik heb het idee dat je vooral heel graag wil dat het waar is. Zo graag dat je de rationaliteit uit het oog verliest. Sorry als ik bot (hihi) overkom, maar de kans dat je op langere termijn je geld verliest met dit soort zooi nadert de 100%.quote:Op woensdag 27 maart 2024 08:51 schreef Ericr het volgende: https://www.mql5.com/en Neem gewoon daar een kijkje. Enige probleem blijft, er is heel veel kaf maar dat laat nog genoeg renderende Expert Advisors over. Sommigen met een hoog prijskaartje terwijl de strategie niet eens gezond is maar als die EA's niet renderen zouden ze ook niet zo goed verkocht worden. Meestal worden ze getrapt geprijsd. Bij de start goedkoop en als ze eenmaal goed verkopen en renderen knalt de prijs omhoog.
Survivor bias speelt een grote rol maar verklaar dan hoe bepaalde Bot coders diverse bots kunnen bouwen die renderen. Dat zou bij een random score niet kunnen voorkomen. Algoritmes scoren of niet en algoritmes hebben een levensduur. Je moet in ieder geval uit de bot zijn voordat de levensduur voorbij is maar een goede bot heeft ook strakke stoplosses waardoor je hooguit een deel van je winst inlevert ipv je hele inzet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 08:56 schreef LXIV het volgende:
Het is allemaal selection bias met die bots. Daarom zijn er ook zo veel slechte bots.
Er worden gewoon heel veel bots aangemaakt en een klein deel (random) scoort dan erg goed. Dat wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst ook doen.
Stel dat ik 1024 dobbelaars heb, Een zes gooien is prijs! Dan heb ik na enige tijd ook een aantal dobbelaars die heel goed en zes kunnen gooien en heel veel slechte.
Op Myfxbook genoeg live accounts te vinden die op lange termijn renderen. Ook genoeg die volledig in elkaar donderen en dat is in principe de hoofdmoot. 70-80% klapt volledig in elkaar, 10-15% rendeert niet en een klein percentage blijft relatief lang renderen. De eerste groep wil vaak te snel winst met hoog risico, dan ben je ook snel weg.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Waarom ga je niet op de argumenten in? Je blijft alleen het verkooppraatje van die botmakers herhalen. ¤20 tot ¤60 per dag op ¤10k kan gewoon niet. Als dat wel kan dan heb je daar vast data van over langere periode. En dan geen backtests maar echte handelsdata over langere termijn. Ik heb het idee dat je vooral heel graag wil dat het waar is. Zo graag dat je de rationaliteit uit het oog verliest. Sorry als ik bot (hihi) overkom, maar de kans dat je op langere termijn je geld verliest met dit soort zooi nadert de 100%.
Ik heb die site even bekeken, maar dat lijken me Wc-eenddata: oncontroleerbaar en niet heel transparant. Succesverhalen, testimonials zeggen overigens ook niks. Anyway, doe wat je niet laten kan, ik geef eigenlijk nooit financieel advies maar in dit geval zou ik zeggen: niet doen tenzij je wil gokken.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Op Myfxbook genoeg live accounts te vinden die op lange termijn renderen. Ook genoeg die volledig in elkaar donderen en dat is in principe de hoofdmoot. 70-80% klapt volledig in elkaar, 10-15% rendeert niet en een klein percentage blijft relatief lang renderen. De eerste groep wil vaak te snel winst met hoog risico, dan ben je ook snel weg.
Kaf/koren en nogmaals het is geen investering. De hoofdmoot van mijn geld gaat naar pensioen inleg en daarnaast naar losse ETF's. Een deel speculatief kan dan prima. Als je hele vermogen speculatief is wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb die site even bekeken, maar dat lijken me Wc-eenddata: oncontroleerbaar en niet heel transparant. Succesverhalen, testimonials zeggen overigens ook niks. Anyway, doe wat je niet laten kan, ik geef eigenlijk nooit financieel advies maar in dit geval zou ik zeggen: niet doen tenzij je wil gokken.
Met buy and hold had je ook 2% gepakt deze weekquote:Op woensdag 27 maart 2024 09:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kaf/koren en nogmaals het is geen investering. De hoofdmoot van mijn geld gaat naar pensioen inleg en daarnaast naar losse ETF's. Een deel speculatief kan dan prima. Als je hele vermogen speculatief is wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
In de tussentijd, vandaag 0,19% gepakt en niks meer openstaan. In een week tijd nu 2% gepakt met die bot. We zullen zien of het houdbaar is of niet maar deze bot knalt niet tig posities open waardoor je exposure een probleem kan worden.
En niet om mezelf te verdedigen maar ik ben niet 1 of andere halve tamme die blind overal in vliegt. Heb jarenlang gedaytrade in aandelen en klein deel in opties. Met wisselend succes maar in die tijd pakte ik meer met traden dan met mijn investeringen. Ben ook een jaar of 4 moderator geweest op de guru-chat op Eurobench. Dat was over het algemeen het wilde westen met gasten die hun hele vermogen vergokten waardoor je goed kan zien wat zeker niet werkt.
Wat zeker werkt is ETF's kopen en lekker compounden maar het hoeft natuurlijk niet alleen maar saai te zijn. Zolang je trade met wat je kan missen maakt het niet uit of je derivaten, aandelen, Forex, crypto of wat dan ook handelt. Zolang je maar weet dat je een (groot) deel ook kan verspelen.
Je begrijpt het verschil tussen traden en investeren niet? Ik weet dat je aan het trollen bent maar dit gaat niet om de winst op investeren. Heb niet gekeken maar waarschijnlijk hebben mijn portefeuilles ook iets in die range gepakt. Alleen ga ik die winst niet opnemen, tradewinst neem je wel op.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 16:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met buy and hold had je ook 2% gepakt deze week
Gefeliciteerd met je huis.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:16 schreef Anton91 het volgende:
Vandaag al m'n aandelen verkocht...Maar vandaag krijg ik een koopcontract voor een nieuwe woning, dus voorlopig geen aandelen meer voor mij. Toch wel winst kunnen maken de afgelopen 2.5 jaar.
quote:Op woensdag 3 april 2024 14:16 schreef Anton91 het volgende:
Vandaag al m'n aandelen verkocht...Maar vandaag krijg ik een koopcontract voor een nieuwe woning, dus voorlopig geen aandelen meer voor mij. Toch wel winst kunnen maken de afgelopen 2.5 jaar.
Vanwaar sbux en nike? Verwacht je betere resultaten dan de afgelope 5 jaar?quote:Op woensdag 3 april 2024 18:05 schreef JimmyJames het volgende:
Het gaat niet heel lekker nu... Ik heb net mijn eerste pluk SBUX gekocht (wilde ik al lang hebben), nu nog even kijken wanneer ik de rest van het boodschappenlijstje ga afvinken.
Ik wil nog kopen:
- Nike
- McDonalds (bijkopen)
- Hershey (bijkopen)
- Mondelez
- Canadian Pacific Kansas City Ltd
En Amazon puts schrijven als de VOL weer wat stijgt (het is daar nu te rustig voor)
Ja. Een hele matige koffie. Ik vraag me dan af hoe lang ze het volhouden. Net als zoveel amerikaanse producten staat niet de kwaliteit centraal maar de marketing. Ik koop dat niet (noch de aandelen, noch de koffie)quote:Op woensdag 3 april 2024 20:11 schreef JimmyJames het volgende:
Starbucks: koopt zichzelf terug, verhoogt elk jaar het dividend, allerlei mooie lijntjes.
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/SBUX/starbucks/revenue
Nike wacht ik nog even mee, iets minder consistent laatste jaren, maar ook zo'n ijzersterk Amerikaans merk.
Edit: ook in Italië verbazingwekkend hoe druk en duur de Starbucks is. En niet alleen maar toeristen.
Gefeliciteerd. En echt prima gedaan toch!! Je hebt aandelen om ze uiteindelijk te verkopen voor iets ‘echts’ en een huis is dan de beste keuze!quote:Op woensdag 3 april 2024 14:16 schreef Anton91 het volgende:
Herkenbaar. Nu al 2x gedaan en uiteindelijk rendeerde mijn Nederlands vastgoed iedereen de moeder.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:16 schreef Anton91 het volgende:
Daarvoor is ons Hollandsch Heineken toch Het schoolvoorbeeld.quote:Op maandag 8 april 2024 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Een hele matige koffie. Ik vraag me dan af hoe lang ze het volhouden. Net als zoveel amerikaanse producten staat niet de kwaliteit centraal maar de marketing. Ik koop dat niet (noch de aandelen, noch de koffie)
Dat kritisch stuk was wel een claim op gezondheidsissues van 1 van de produçten van ze. Redelijk serieusquote:Op zaterdag 13 april 2024 22:58 schreef Bucketlist het volgende:
Ik heb Zoetis op mijn watchlist staan.Farmaceutisch bedrijf gericht op dieren.Vooral met het oog dat steeds meer mensen alleen wonen en huisdieren de rol van kinderen vervangen.Koers heeft een tik gekregen na kritisch stuk in de WSJ. Koers is nu 150 dollar en hoop op nog kleine daling,
Ja, heb het natuurlijk gelezen. Denk dat het meevalt met de effecten op omzet&winstgevendheid. Eigenlijk zeggen alle experts het artikel, werkt in de regel erg goed maar in uitzonderlijke gevallen gaat het veel slechter met het dier.quote:Op zondag 14 april 2024 09:34 schreef Drass het volgende:
[..]
Dat kritisch stuk was wel een claim op gezondheidsissues van 1 van de produçten van ze. Redelijk serieus
Ja. I ik heb vanochtend calls op de aex geschreven. Daarmee neem ik dan wel met neutrale positie in. Niet vanwege de oorlog, maar denk ook dat we voorlopig niet stijgen. Soort van winstneming zonder te verkopen.quote:Op maandag 15 april 2024 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb geen idee of het conflict tussen Israël en Iran nog groter wordt maar zit er toch over te denken om 1/3e van m'n ETF's tijdelijk te verkopen.
Aan de andere kant weet ik ook goed dat je de wereldpolitiek en de markt niet kan timen.
Hier nog mensen met vergelijkbare twijfel?
Tja. Stel je had dit gedaan de dag voordat Rusland Oekraïne binnenviel. Dan had je op een hoop aandelen heel veel geld misgelopen.quote:Op maandag 15 april 2024 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb geen idee of het conflict tussen Israël en Iran nog groter wordt maar zit er toch over te denken om 1/3e van m'n ETF's tijdelijk te verkopen.
Aan de andere kant weet ik ook goed dat je de wereldpolitiek en de markt niet kan timen.
Hier nog mensen met vergelijkbare twijfel?
Hmm, daar had ik al naar gekeken.quote:Op maandag 15 april 2024 11:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja. Stel je had dit gedaan de dag voordat Rusland Oekraïne binnenviel. Dan had je op een hoop aandelen heel veel geld misgelopen.
Er was misschien een directe tegenaanval verwacht en een onzekere rol van de US daarin.quote:Op maandag 15 april 2024 11:56 schreef monkyyy het volgende:
Ik had serieus een bloedrode dag verwacht >2% in de min, ben mijn hele kooplijst doorgegaan en prijzen bepaald dit weekend. De futures in Amerika wijzen gewoon richting groen. Wat is dit.
Misschien komt het nog.
De verwachting was vrijdag dat het een tandje erger zou zijn dit weekend.quote:Op maandag 15 april 2024 11:56 schreef monkyyy het volgende:
Ik had serieus een bloedrode dag verwacht >2% in de min, ben mijn hele kooplijst doorgegaan en prijzen bepaald dit weekend. De futures in Amerika wijzen gewoon richting groen. Wat is dit.
Misschien komt het nog.
Het is maar de vraag of de US hier de kurk nog op weet te krijgen.quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef Zwansen het volgende:
Biden wil geen oorlog. Vooral niet voordat de verkiezingen zijn geweest. De VS zal er alles aan doen om het conflict te deëscaleren lijkt me.
Ik las het inderdaad ook.quote:Op maandag 15 april 2024 15:42 schreef Lichtloper het volgende:
Tesla schrapt 14.000 banen, 10% van het totaal aantal banen in het bedrijf
https://amp.theguardian.c(...)jobs-elon-musk-staff
Op zich ook wel in lijn met Vanguard die op basis van CAPE-ratio schat dat waardering van Amerikaanse aandelen ong 30% boven echte waarde zou liggen. Externe schokken kunnen dan wel voor die terugval zorgen.quote:Op maandag 15 april 2024 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 1/3e van m'n portfolio is nu omgezet in ¤uro's.
Deels de ETF's die vanmiddag verkocht zijn, deels de Tesla aandelen die ik eerder al verkocht had.
Nu eerst rustig de ontwikkelingen afwachten, als het (relatief) rustig is tussen Iran en Israël (of als de koersen fors dalen) dan ga ik wel weer eens wat aankopen.
Wat gebeurt er na 15 jaar?quote:Op maandag 15 april 2024 19:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Had ongeveer 40% van mijn portefeuille in een World ETF bij de ING.
Vorige week verkocht.
Stop met beleggen bij de ING en stap uit Europa, Japan, VK, Canada etc.
Ga puur voor de VS.
Dus verdeel het over een Nasdaq ETF en een S&P 500 bij De Giro waar ik al beleg.
Investeringshorizon? zeg vijftien jaar.
Dan ga ik vroeg met pensioen en kieper het hopelijk in een aantrekkelijke deposito.quote:
Inderdaad. Begreep van een vriend die er werkt dat ze de interne organisatie ook aan optimaliseren zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:12 schreef recursief het volgende:
Het orderboek stroomt minder snel vol dan de analisten hadden verwacht, dus er zal wel wat van de koers af gaan. Op zich was wel voorspeld dat 2024 een soort tussenjaar zou zijn dus ik ben niet verbaasd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |