abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213144590
Starbucks draait voor mij vooral om de comfortabele stoelen en prettige ambiance.
De koffie smaakt mij prima maar ben niet zo'n grote koffiedrinker.
Het is wel behoorlijk prijzig allemaal daar.
pi_213198303
Ik heb Zoetis op mijn watchlist staan.Farmaceutisch bedrijf gericht op dieren.Vooral met het oog dat steeds meer mensen alleen wonen en huisdieren de rol van kinderen vervangen.Koers heeft een tik gekregen na kritisch stuk in de WSJ. Koers is nu 150 dollar en hoop op nog kleine daling,
pi_213202940
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:58 schreef Bucketlist het volgende:
Ik heb Zoetis op mijn watchlist staan.Farmaceutisch bedrijf gericht op dieren.Vooral met het oog dat steeds meer mensen alleen wonen en huisdieren de rol van kinderen vervangen.Koers heeft een tik gekregen na kritisch stuk in de WSJ. Koers is nu 150 dollar en hoop op nog kleine daling,
Dat kritisch stuk was wel een claim op gezondheidsissues van 1 van de produçten van ze. Redelijk serieus ;)
pi_213204808
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 09:34 schreef Drass het volgende:

[..]
Dat kritisch stuk was wel een claim op gezondheidsissues van 1 van de produçten van ze. Redelijk serieus ;)
Ja, heb het natuurlijk gelezen. Denk dat het meevalt met de effecten op omzet&winstgevendheid. Eigenlijk zeggen alle experts het artikel, werkt in de regel erg goed maar in uitzonderlijke gevallen gaat het veel slechter met het dier.
Sommige dierenartsen schrijven het middel niet juist voor.
pi_213215171
Heb geen idee of het conflict tussen Israël en Iran nog groter wordt maar zit er toch over te denken om 1/3e van m'n ETF's tijdelijk te verkopen.

Aan de andere kant weet ik ook goed dat je de wereldpolitiek en de markt niet kan timen.

Hier nog mensen met vergelijkbare twijfel?
  maandag 15 april 2024 @ 10:28:42 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213215212
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb geen idee of het conflict tussen Israël en Iran nog groter wordt maar zit er toch over te denken om 1/3e van m'n ETF's tijdelijk te verkopen.

Aan de andere kant weet ik ook goed dat je de wereldpolitiek en de markt niet kan timen.

Ja. I ik heb vanochtend calls op de aex geschreven. Daarmee neem ik dan wel met neutrale positie in. Niet vanwege de oorlog, maar denk ook dat we voorlopig niet stijgen. Soort van winstneming zonder te verkopen.
Dit doe ik zeer zelden
The End Times are wild
  maandag 15 april 2024 @ 10:29:14 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213215214
Deze calls zijn gedekt door mijn etf’s
The End Times are wild
  maandag 15 april 2024 @ 11:47:29 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213215826
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

Tja. Stel je had dit gedaan de dag voordat Rusland Oekraïne binnenviel. Dan had je op een hoop aandelen heel veel geld misgelopen.
pi_213215941
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2024 11:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Tja. Stel je had dit gedaan de dag voordat Rusland Oekraïne binnenviel. Dan had je op een hoop aandelen heel veel geld misgelopen.
Hmm, daar had ik al naar gekeken.

De S&P500 is toen van december 2021 tot en met september 2022 dalend geweest.
En dat is toch de voornaamste ETF in m'n portfolio.
Nasdaq ging ook niet zo lekker.

Nu waren daar natuurlijk nog wat andere omstandigheden, zoals hoge energieprijzen, schaarste aan bepaalde grondstoffen, etc.
  maandag 15 april 2024 @ 11:56:14 #35
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213215944
Ik had serieus een bloedrode dag verwacht >2% in de min, ben mijn hele kooplijst doorgegaan en prijzen bepaald dit weekend. De futures in Amerika wijzen gewoon richting groen. Wat is dit.

Misschien komt het nog.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213215990
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 11:56 schreef monkyyy het volgende:
Ik had serieus een bloedrode dag verwacht >2% in de min, ben mijn hele kooplijst doorgegaan en prijzen bepaald dit weekend. De futures in Amerika wijzen gewoon richting groen. Wat is dit.

Misschien komt het nog.
Er was misschien een directe tegenaanval verwacht en een onzekere rol van de US daarin.
Voorlopig geeft Biden aan dat niet (actief / passief) te steunen dus dat zal rust geven, aangezien de markt niet zit te wachten op verdere betrokkenheid van de US.

Wat nog wel boven de markt hangt is een actie op eigen initiatief en dat zal Iran ook niet zonder tegenreactie laten gebeuren. En je hoeft geen hoog IQ te hebben om te begrijpen dat Israël dan... etc, etc...

Als het diplomatiek / met sancties opgelost kan worden, zal het wel wat meevallen.

Ik ruim 1/3e van m'n ETF's op en blijf voor dat deel wel even in cash zitten voor enkele dagen tot een paar weken, tot duidelijk is wat Israël gaat doen en hoe dat zich verder ontwikkelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-04-2024 12:06:48 ]
  maandag 15 april 2024 @ 12:26:30 #37
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213216215
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 11:56 schreef monkyyy het volgende:

Misschien komt het nog.
De verwachting was vrijdag dat het een tandje erger zou zijn dit weekend.
De daling is vrijdag al geweest. Behalve als Israel nu terugslaat op Iraans grondgebied.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 15 april 2024 @ 14:31:42 #38
68638 Zwansen
pi_213217269
Biden wil geen oorlog. Vooral niet voordat de verkiezingen zijn geweest. De VS zal er alles aan doen om het conflict te deëscaleren lijkt me.
pi_213217519
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef Zwansen het volgende:
Biden wil geen oorlog. Vooral niet voordat de verkiezingen zijn geweest. De VS zal er alles aan doen om het conflict te deëscaleren lijkt me.
Het is maar de vraag of de US hier de kurk nog op weet te krijgen.
Uiteindelijk hoop ik op een diplomatieke oplossing maar ik reken er niet op.

Als Israël een vergeldingsaanval uitvoert, zal Iran ook een grotere aanval uitvoeren.
Dat zal voor Israël het signaal zijn om volledig los te gaan op Iran.

Laten we hopen dat het bij wat sancties en grote woorden blijft.
pi_213217842
Tesla schrapt 14.000 banen, 10% van het totaal aantal banen in het bedrijf
https://amp.theguardian.c(...)jobs-elon-musk-staff
pi_213217992
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 15:42 schreef Lichtloper het volgende:
Tesla schrapt 14.000 banen, 10% van het totaal aantal banen in het bedrijf
https://amp.theguardian.c(...)jobs-elon-musk-staff
Ik las het inderdaad ook.
2024 is niet het jaar van Tesla, aan de andere kant zie ik ook nog behoorlijk wat lichtpuntjes, zoals de forse groei van Megapack verkopen.

Ik verwacht overigens sowieso binnen 5 jaar een trend dat Tesla minder personeel nodig heeft als ze Optimus aan de gang krijgen.
Ze kunnen dan zelfs hun robots gebruiken om robots te produceren.

Overigens is het niet eens echte een "Tesla probleem", de hele EV-sector heeft het moeilijk.
Zelfs BYD moest de kroon in Q1 2024 weer aan Tesla teruggeven na tegenvallende verkoopcijfers.

https://www.cnbc.com/2024/04/02/byd-hands-back-top-ev-seller-title-to-tesla-after-q1-sales-decline.html

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-04-2024 16:05:57 ]
pi_213220291
Ongeveer 1/3e van m'n portfolio is nu omgezet in ¤uro's.
Deels de ETF's die vanmiddag verkocht zijn, deels de Tesla aandelen die ik eerder al verkocht had.

Nu eerst rustig de ontwikkelingen afwachten, als het (relatief) rustig is tussen Iran en Israël (of als de koersen fors dalen) dan ga ik wel weer eens wat aankopen.
pi_213220386
Had ongeveer 40% van mijn portefeuille in een World ETF bij de ING.
Vorige week verkocht.
Stop met beleggen bij de ING en stap uit Europa, Japan, VK, Canada etc.
Ga puur voor de VS.
Dus verdeel het over een Nasdaq ETF en een S&P 500 bij De Giro waar ik al beleg.
Investeringshorizon? zeg vijftien jaar.
pi_213220885
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 1/3e van m'n portfolio is nu omgezet in ¤uro's.
Deels de ETF's die vanmiddag verkocht zijn, deels de Tesla aandelen die ik eerder al verkocht had.

Nu eerst rustig de ontwikkelingen afwachten, als het (relatief) rustig is tussen Iran en Israël (of als de koersen fors dalen) dan ga ik wel weer eens wat aankopen.
Op zich ook wel in lijn met Vanguard die op basis van CAPE-ratio schat dat waardering van Amerikaanse aandelen ong 30% boven echte waarde zou liggen. Externe schokken kunnen dan wel voor die terugval zorgen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 15 april 2024 @ 21:27:44 #45
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213222543
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 19:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Had ongeveer 40% van mijn portefeuille in een World ETF bij de ING.
Vorige week verkocht.
Stop met beleggen bij de ING en stap uit Europa, Japan, VK, Canada etc.
Ga puur voor de VS.
Dus verdeel het over een Nasdaq ETF en een S&P 500 bij De Giro waar ik al beleg.
Investeringshorizon? zeg vijftien jaar.
Wat gebeurt er na 15 jaar? :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213222702
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 21:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Wat gebeurt er na 15 jaar? :P
Dan ga ik vroeg met pensioen en kieper het hopelijk in een aantrekkelijke deposito.
Of ik ga dood en mijn nichtje gaat er een paar jaar de wereld mee over reizen en feesten :P
  woensdag 17 april 2024 @ 08:02:42 #47
68638 Zwansen
pi_213234025
Benieuwd wat de koers van ASML straks doet.
pi_213234078
Het orderboek stroomt minder snel vol dan de analisten hadden verwacht, dus er zal wel wat van de koers af gaan. Op zich was wel voorspeld dat 2024 een soort tussenjaar zou zijn dus ik ben niet verbaasd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213234597
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:12 schreef recursief het volgende:
Het orderboek stroomt minder snel vol dan de analisten hadden verwacht, dus er zal wel wat van de koers af gaan. Op zich was wel voorspeld dat 2024 een soort tussenjaar zou zijn dus ik ben niet verbaasd.
Inderdaad. Begreep van een vriend die er werkt dat ze de interne organisatie ook aan optimaliseren zijn.
  woensdag 17 april 2024 @ 13:41:43 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213236946
Vraag mij af hoe houdbaar de marges van Nvidia zijn als al hun klanten eigen chips ontwikkelen. Microsoft en alphabet zijn er ook mee bezig.

https://www.techradar.com(...)o-an-rtx-free-future
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')