Dat kritisch stuk was wel een claim op gezondheidsissues van 1 van de produçten van ze. Redelijk serieusquote:Op zaterdag 13 april 2024 22:58 schreef Bucketlist het volgende:
Ik heb Zoetis op mijn watchlist staan.Farmaceutisch bedrijf gericht op dieren.Vooral met het oog dat steeds meer mensen alleen wonen en huisdieren de rol van kinderen vervangen.Koers heeft een tik gekregen na kritisch stuk in de WSJ. Koers is nu 150 dollar en hoop op nog kleine daling,
Ja, heb het natuurlijk gelezen. Denk dat het meevalt met de effecten op omzet&winstgevendheid. Eigenlijk zeggen alle experts het artikel, werkt in de regel erg goed maar in uitzonderlijke gevallen gaat het veel slechter met het dier.quote:Op zondag 14 april 2024 09:34 schreef Drass het volgende:
[..]
Dat kritisch stuk was wel een claim op gezondheidsissues van 1 van de produçten van ze. Redelijk serieus
Ja. I ik heb vanochtend calls op de aex geschreven. Daarmee neem ik dan wel met neutrale positie in. Niet vanwege de oorlog, maar denk ook dat we voorlopig niet stijgen. Soort van winstneming zonder te verkopen.quote:Op maandag 15 april 2024 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb geen idee of het conflict tussen Israël en Iran nog groter wordt maar zit er toch over te denken om 1/3e van m'n ETF's tijdelijk te verkopen.
Aan de andere kant weet ik ook goed dat je de wereldpolitiek en de markt niet kan timen.
Hier nog mensen met vergelijkbare twijfel?
Tja. Stel je had dit gedaan de dag voordat Rusland Oekraïne binnenviel. Dan had je op een hoop aandelen heel veel geld misgelopen.quote:Op maandag 15 april 2024 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb geen idee of het conflict tussen Israël en Iran nog groter wordt maar zit er toch over te denken om 1/3e van m'n ETF's tijdelijk te verkopen.
Aan de andere kant weet ik ook goed dat je de wereldpolitiek en de markt niet kan timen.
Hier nog mensen met vergelijkbare twijfel?
Hmm, daar had ik al naar gekeken.quote:Op maandag 15 april 2024 11:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja. Stel je had dit gedaan de dag voordat Rusland Oekraïne binnenviel. Dan had je op een hoop aandelen heel veel geld misgelopen.
Er was misschien een directe tegenaanval verwacht en een onzekere rol van de US daarin.quote:Op maandag 15 april 2024 11:56 schreef monkyyy het volgende:
Ik had serieus een bloedrode dag verwacht >2% in de min, ben mijn hele kooplijst doorgegaan en prijzen bepaald dit weekend. De futures in Amerika wijzen gewoon richting groen. Wat is dit.
Misschien komt het nog.
De verwachting was vrijdag dat het een tandje erger zou zijn dit weekend.quote:Op maandag 15 april 2024 11:56 schreef monkyyy het volgende:
Ik had serieus een bloedrode dag verwacht >2% in de min, ben mijn hele kooplijst doorgegaan en prijzen bepaald dit weekend. De futures in Amerika wijzen gewoon richting groen. Wat is dit.
Misschien komt het nog.
Het is maar de vraag of de US hier de kurk nog op weet te krijgen.quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef Zwansen het volgende:
Biden wil geen oorlog. Vooral niet voordat de verkiezingen zijn geweest. De VS zal er alles aan doen om het conflict te deëscaleren lijkt me.
Ik las het inderdaad ook.quote:Op maandag 15 april 2024 15:42 schreef Lichtloper het volgende:
Tesla schrapt 14.000 banen, 10% van het totaal aantal banen in het bedrijf
https://amp.theguardian.c(...)jobs-elon-musk-staff
Op zich ook wel in lijn met Vanguard die op basis van CAPE-ratio schat dat waardering van Amerikaanse aandelen ong 30% boven echte waarde zou liggen. Externe schokken kunnen dan wel voor die terugval zorgen.quote:Op maandag 15 april 2024 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 1/3e van m'n portfolio is nu omgezet in ¤uro's.
Deels de ETF's die vanmiddag verkocht zijn, deels de Tesla aandelen die ik eerder al verkocht had.
Nu eerst rustig de ontwikkelingen afwachten, als het (relatief) rustig is tussen Iran en Israël (of als de koersen fors dalen) dan ga ik wel weer eens wat aankopen.
Wat gebeurt er na 15 jaar?quote:Op maandag 15 april 2024 19:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Had ongeveer 40% van mijn portefeuille in een World ETF bij de ING.
Vorige week verkocht.
Stop met beleggen bij de ING en stap uit Europa, Japan, VK, Canada etc.
Ga puur voor de VS.
Dus verdeel het over een Nasdaq ETF en een S&P 500 bij De Giro waar ik al beleg.
Investeringshorizon? zeg vijftien jaar.
Dan ga ik vroeg met pensioen en kieper het hopelijk in een aantrekkelijke deposito.quote:
Inderdaad. Begreep van een vriend die er werkt dat ze de interne organisatie ook aan optimaliseren zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:12 schreef recursief het volgende:
Het orderboek stroomt minder snel vol dan de analisten hadden verwacht, dus er zal wel wat van de koers af gaan. Op zich was wel voorspeld dat 2024 een soort tussenjaar zou zijn dus ik ben niet verbaasd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |