De huisvesting was in die tijd toch prima? Men bouwde gewoon een vrijstaand huis met bad op een van de vele vrije plekken, dat kon gewoon omdat er toen niet overal op de wereld zoveel paleizen en gebedshuizen stonden,quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, in de pre-historie waren er geen echte werknemers, maar ook geen geavanceerde gezondheidszorg. De doorsnee mens werd niet erg oud. Ik vrees dat de meeste mensen liever niet terug willen keren naar die periode, laat staan naar de huisvesting uit die tijd.
Niet in de pre-historie. Men leefde met name in tenten bedekt met dierenhuiden of in grotten en in lemen hutten met een gat in het dak om de rook af te voeren.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 23:21 schreef torentje het volgende:
[..]
De huisvesting was in die tijd toch prima? Men bouwde gewoon een vrijstaand huis met bad op een van de vele vrije plekken, dat kon gewoon omdat er toen niet overal op de wereld zoveel paleizen en gebedshuizen stonden,
Eigenlijk is dit al aan de orde. Door de heffingskorting en arbeidskorting betaal die tomatenplukker in 2024 praktisch nietsquote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zou liever de onderbetaalde tomaten plukkers iets extra korting op loonbelasting geven en ook goede woonruimte ja
gewoon alle loon onder de 20.000 euro per jaar belastingvrij , dat scheelt ook in de zwartwerkindustrie
| 1 2 3 4 5 6 7 | Inkomen Belasting Percentage ¤ 20.000,- ¤ 387,- 2% ¤ 25.000,- ¤ 709,- 3% ¤ 30.000,- ¤ 2773,- 9% ¤ 35.000,- ¤ 4839,- 14% ¤ 45.000,- ¤ 9399,- 21% ¤ 65.000,- ¤ 19.410,- 30% |
Misschien niet. Maar als je het puur economisch bekijkt betaald iemand die ¤95.000,- betaald na de 30% regel nog ¤19.410 aan belasting. Dat is evenveel als 50 van die arme aardbeienplukkers.quote:Wie > 100.000 euro verdient die hoeft geen extra belastingkorting , maar verdient wel uitstekende woonruimte laat de werkgever daar maar in investeren dan , dat kan ook buiten de belasting om
je moet niet alles zo rekenkundig benaderenquote:Op woensdag 27 maart 2024 08:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit al aan de orde. Door de heffingskorting en arbeidskorting betaal die tomatenplukker in 2024 praktisch niets
[ code verwijderd ]
Berekening zijn hier gemaakt.
Maar van mij mocht er wel eens een berekening gemaakt worden wat een dergelijke medewerker kost en oplevert. Van mij mogen we dan het rendement van het bedrijf, maar ook de maatschappelijke kosten meenemen. Want ik denk dat dit personeel Nederland netto best veel geld kost tbv die land- of tuinbouwer.
[..]
Misschien niet. Maar als je het puur economisch bekijkt betaald iemand die ¤95.000,- betaald na de 30% regel nog ¤19.410 aan belasting. Dat is evenveel als 50 van die arme aardbeienplukkers.
Maar ja die aardbei is natuurlijk een primaire levensbehoefte, dat de plukker (bijna) niets bijdraagt aan zorg, drinkwater, onderwijs etc. etc. doet er dan nief toe.
We hebben een grootste partij die gekozen is omdat ze alle grenzen dicht willen gooien (je weet wel die partij die het zo goed doet in het Westland). Dit is niet de retoriek die ik gekozen heb, dit is de retoriek van de PVV.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet niet alles zo rekenkundig benaderen
mijn broertje is mongoloide, weet je wat die per jaar kost ??
zullen we die maar afmaken dan/?
wil je de tomaten door robots laten plukken zodat jij in je luie stoel kan blijven zitten ?
wil je je medemens geen fijn bestaan gunnen , met een klein inkomen door hard werken ?
eet jij liever Egyptische aardbeien en tomaten waar geen toezicht is op pesticiden?
geef onze mede EU burgers alsjeblieft werk in de kassen met bloemen en tomaten doen ze echt niemand kwaad mee , ze dragen niet zoveel af, maar verdienen wel een menswaardige woonruimte
weet je wat je buurman zwart verdient in de schoonmaak, boekhouderij , schilder en verbouw ?/
die 30 % regeling die kan best weg , ik heb hier een expat op kamers gehad die was hier 8 jaar en heeft slechts 5 jaar de expatregeling gehad , toch bleef ie hier werkenquote:Op woensdag 27 maart 2024 19:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben een grootste partij die gekozen is omdat ze alle grenzen dicht willen gooien (je weet wel die partij die het zo goed doet in het Westland). Dit is niet de retoriek die ik gekozen heb, dit is de retoriek van de PVV.
Tegelijk gun ik de medemens een fijn bestaan. Maar als de Staatsommissie 2050 dan stelt dat “nulgroei (of krimp) van de bevolking de economie afremt, terwijl scherpe groei de scheidslijnen in de samenleving verscherpt”, dan lees ik daaruit dat we moeten balanceren op een bescheiden groei van de Nederlandse bevolking.
Als ik dan nadenk over de uitdagingen die er aan komen, bijvoorbeeld het aantal mensen dat nodig zal zijn in de zorg, de bouw, de energietransitie en lees dat de staatscommissie 2050 stelt dat “gerichte arbeidsparticipatie een positieve bijdrage heeft voor de Nederlandse economie.” maar dat de “brede welvaart is echter in geding wanneer arbeidsmigratie samenhangt met laagbetaald werk en onaanvaardbaar slechte arbeidsomstandigheden”. dan ben ik bang dat het geen kwestie van gunnen of misgunnen is. Maar dat politiek tegelijk een keuze in schaarste is en dat we heel goed na moeten denken in welke sector we wel of geen goedkope arbeidsmigratie zouden moeten willen accepteren.
Je kan zeggen dat de hardwerkende EU burgers, ondanks dat ze niet zoveel afdragen, geen mens kwaad doen. Maar ook jij kan berekenen dat bij toenemende zorgkosten door vergrijzing en toenemende uitgavende aan sociale zekerheid door meer AOWërs (dit groeit de afgelopen 20 jaar harder dan het BNP) er een probleem komt als er in Nederland alleen maar hardwerkende mensen bijkomen die niet zoveel afdragen.
Ik gun jou broer een goed bestaan, maar dat kan alleen als er ook behoorlijke netto betalers tegenover staan. Als de keuze wordt tomaten uit Egypte of het sociale stelsel overeind houden, dan zijn de keuzes snel gemaakt. Maar de keuzes in politiek zullen nooit zo zwart wit zijn en daarom hoop ik dat de politiek goede afwegingen over arbeid gaan maken. Operatie Beethoven en het heroverwegen van de 30% regeling lijken mij beide overwegingen de goede kant op.
Toch mooi dat we met een belastingkorting mensen die heel wat belasting op brengen hier heen kunnen trekken a. voor werkgevers en b. voor ons als land? Maar daar ging mijn verhaal niet helemaal over.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die 30 % regeling die kan best weg , ik heb hier een expat op kamers gehad die was hier 8 jaar en heeft slechts 5 jaar de expatregeling gehad , toch bleef ie hier werken
dus die 30% extra salaris die moet de baas gewoon zelf dokken en niet uit jou portemonnee trekken
die belasting korting ??quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch mooi dat we met een belastingkorting mensen die heel wat belasting op brengen hier heen kunnen trekken a. voor werkgevers en b. voor ons als land? Maar daar ging mijn verhaal niet helemaal over.
Dat is ook in ieders belang, jammergenoeg zien mensen dat niet in.quote:Op donderdag 28 maart 2024 01:59 schreef Paganitzu het volgende:
Praktisch probleem is dat ASML in Nederland niet kan groeien door verschillende redenen (huizen/werknemers)
Daarom kijken ze om in plaats van te groeien in Nederland, te groeien in het buitenland.
Dat oplossen zodat ze wel kunnen groeien lijkt me in ieders belang, ook voor Henk en Ingrid.
Er moet juist gerekend worden, anders is nederland binnenkort compleet failliet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet niet alles zo rekenkundig benaderen
mijn broertje is mongoloide, weet je wat die per jaar kost ??
zullen we die maar afmaken dan/?
wil je de tomaten door robots laten plukken zodat jij in je luie stoel kan blijven zitten ?
wil je je medemens geen fijn bestaan gunnen , met een klein inkomen door hard werken ?
eet jij liever Egyptische aardbeien en tomaten waar geen toezicht is op pesticiden?
geef onze mede EU burgers alsjeblieft werk in de kassen met bloemen en tomaten doen ze echt niemand kwaad mee , ze dragen niet zoveel af, maar verdienen wel een menswaardige woonruimte
weet je wat je buurman zwart verdient in de schoonmaak, boekhouderij , schilder en verbouw ?/
Men zou de AOW slechts hoeven af te schaffen en te vervangen voor bijstand voor de ouderen die nog gemakkelijk bergop en gemakkelijk trap op kunnen lopen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ga 100 worden en als ik 90 ben dan werk ik nog , beter is het de AOW af te schaffen en iedereen die stopt met werken die gaat de bijstand in
Als de VS zegt dat ASML wat minder chipmachines moet verkopen aan China dan doen ze dat gewoon.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
ASML lijkt me iets belangrijker dan de zoveelste boer die zn varkens slacht voor eigen financieel gewin
De regering gaat over de exportvergunningen, niet ASML.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:32 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als de VS zegt dat ASML wat minder chipmachines moet verkopen aan China dan doen ze dat gewoon.
quote:De Röntgenmachine is opnieuw uitgevonden! Als – tussen aanhalingstekens – draagbaar apparaat, wat allerlei nieuwe mogelijkheden opent. Onder meer bij, jawel, ASML. Deze compacte ‘synchrotron’ is ontwikkeld bij de Technische Universeit Eindhoven en vandaag pas onthuld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |