abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212944389
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212944400
Nog ff doorgaan met het offensief. Hamas staat op het punt te breken. Israls overwinning is nabij.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212944445
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:01 schreef egayalS het volgende:
Nog ff doorgaan met het offensief. Hamas staat op het punt te breken. Israls overwinning is nabij.

Nee, natuurlijk breekt Hamas niet. Dat is allemaal een ongelofelijke faal is van Israel, is een ieder wel duidelijk.
  zondag 24 maart 2024 @ 17:07:07 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212944453
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk breekt Hamas niet. Dat is allemaal een ongelofelijke faal is van Israel, is een ieder wel duidelijk.
Hamas laat liever een 100.000 verhongerde martelaren achter , dan dat ze de 100 gijzelaars vrijlaten, dit is een moslim principe zaak van gelovigen tegen ongelovigen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-03-2024 17:29:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212944467
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hamas laat liever een 100.000 verhongerde martelaren achter dan dat ze de 100 gijzelaars vrijlaten, dit is een moslim principe zaak van gelovigen tegen ongelovigen
Vanuit alle emotie, ben je niet eens meer instaat om iets te doen aan je zinopbouw. Drink een glas water, of stop met typen.
  zondag 24 maart 2024 @ 17:21:34 #6
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_212944604
quote:

Nu Isral steeds radicaler en wantrouwiger wordt in zijn boosaardigheid en haat jegens de inheemse Palestijnen, zie ik eenvoudigweg niet in hoe Isral kan blijven bestaan ​​als staats- en koloniaal project zonder steeds autoritaire onderdrukkingsmethoden a la apartheid en een absolute staat van militarisering. . Ze hebben het verkeerde oplossingspad gekozen, geweld kan je niet met geweld oplossen.
pi_212944615
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vanuit alle emotie, ben je niet eens meer instaat om iets te doen aan je zinopbouw. Drink een glas water, of stop met typen.
Taalfouten of niet, als de terroristen de 112 gijzelaars vrijlaten en de wapens inleveren dan is morgen de oorlog afgelopen. En kan er een begin worden gemaakt met een wederopbouw zonder Hamas (en Isral zonder de huidige Premier).
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_212945334
Het is algemeen bekend dat sexueel misbruik van Palestijnen normatief gedrag is bij het IDF. Kennelijk hebben de Amerikanen tegenwoordig het ook met hen hierover. Net zoals ze tegen de Israelis zeggen dat ze geen enkele bewijs leveren vooor hun "Hamas steelt voedsel" claim. Zoals het artikel ook duidelijk maakt, leven de israelis volledig in hun eigen Calimero realiteit waar niemand hen begrijpt.
De retoriek bij de Amerikanen is de laatste tijd veranderd waar ze steeds kritischer worden. Zo ook dat blinken zegt dat Isral honger als wapen gebruikt. En dat ook David Cameron zegt dat Isral de Britse voedsel leveringen blokkeren. Maar toch blijven ze Isral op alle mogelijke manier steunen

twitter

-Rabia Al-Basri
pi_212945388
quote:

Gaat nog wel even duren, maar dan is de naqba ook voor jou niet meer te ontkennen. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_212945410
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 16:29 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)voedselsituatie-gaza

Goed stuk van de NOS, dus ook geen gezeik over de bron, over wat er mis is met het Isralisch optreden in Gaza.
Eens te meer reden voor Hamas om onmiddellijk de gijzelaars vrij te laten en zich onvoorwaardelijk over te geven.

Iets anders doen is meewerken aan misdaden tegen de menselijkheid. Toch?
pi_212945483
Dat UNRWA geen geld krijgt van de Amerikanen of dat Isral miljarden dollars krijgt verbaast me niks. Maar dat ze de Palestijnse Autoriteit bedrijgen met het verminderen van hulp als ze tegen Isral juridische stappen zetten is echt ziek.

Zoals altijd beschermen de Amerikanen de Israelis op alle fronten.

"The bill also contains a long-standing provision that would limit aid to the Palestinian Authority, which governs the occupied West Bank, if “the Palestinians initiate an International Criminal Court (ICC) judicially authorized investigation, or actively supports such an investigation, that subjects Israeli nationals to an investigation for alleged crimes against Palestinians.”

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212945762
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Eens te meer reden voor Hamas om onmiddellijk de gijzelaars vrij te laten en zich onvoorwaardelijk over te geven.

Natuurlijk. Maar zolang dat niet gebeurt is dat geen vrijbrief voor Isral voor dit doort wandaden.
zie email 27 oktober
pi_212946349
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar zolang dat niet gebeurt is dat geen vrijbrief voor Isral voor dit doort wandaden.
Je hebt al gezien dat Isral zich niet zoveel meer aantrekt van wat anderen zeggen.

Ik ben bang dat dit nog wel even doorgaat. Tenzij Hamas zich overgeeft, natuurlijk.
pi_212946423
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je hebt al gezien dat Isral zich niet zoveel meer aantrekt van wat anderen zeggen.

Ik ben bang dat dit nog wel even doorgaat. Tenzij Hamas zich overgeeft, natuurlijk.
Dus wordt het tijd dat anderen dat Isral eens wat dwingender gaan aanpakken. Sancties, exportverboden op militair materieel.
zie email 27 oktober
pi_212946934
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212947072
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus wordt het tijd dat anderen dat Isral eens wat dwingender gaan aanpakken. Sancties, exportverboden op militair materieel.
Gaan ze zich niets van aantrekken denk ik. Alleen staan, dat zijn ze wel gewend en ze voelen zich al alleen met die overmaatse (en ronduit hypocriete) aandacht die het westen aan die arme Palestijnen :') besteedt.

Hun diplomatenkorps zal wel de opdracht hebben gekregen iedereen zo lang mogelijk aan de praat te houden, terwijl het IDF doet wat zij denken te moeten doen.
pi_212947801
Zo te lezen verloopt de operatie nog steeds prima? Elke week weer een paar Hamasstrijders extra uitgeschakeld. Ik snap wel dat Isral doorgaat.
pi_212947824
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zo te lezen verloopt de operatie nog steeds prima? Elke week weer een paar Hamasstrijders extra uitgeschakeld. Ik snap wel dat Isral doorgaat.
Elke week ook weer een paar kinderen dood. En inmiddels weer een hele nieuwe generatie aan kinderen die een nog grotere hekel aan Isral krijgen dan hun ouders.

Lekker de vicieuze cirkel in stand houden in plaats van samen werken aan een oplossing.

Totaal debiel conflict, zonder winnaar.
pi_212947857
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Elke week ook weer een paar kinderen dood. En inmiddels weer een hele nieuwe generatie aan kinderen die een nog grotere hekel aan Isral krijgen dan hun ouders.

Lekker de vicieuze cirkel in stand houden in plaats van samen werken aan een oplossing.

Even de gijzelaars vrijlaten dan misschien?
pi_212948141
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan bijvoorbeeld de oplossing? Ik heb veel analyses hier voorbij zien komen over het probleem en de eventuele oplossingen - wat jij?
pi_212948651
The people of light be like.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 24 maart 2024 @ 23:07:15 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212948749
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:58 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
[ x ]
Kinderen van 6 met een machinegeweer op hun shirt. Die staan over een paar jaar met zo'n 7 oktober-aanval weer hun geweer leeg te schieten op burgers.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212948865
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kinderen van 6 met een machinegeweer op hun shirt. Die staan over een paar jaar met zo'n 7 oktober-aanval weer hun geweer leeg te schieten op burgers.
Ja maar... Fortnite en CoD is cool. -O-
pi_212949491
quote:

[ x ]
[ x ]
Vermoeiend wel dat "the people of light". Kunnen we ook 100x per dag tweets posten van moslims die zich misdragen met "the religion of peace be like"?
pi_212949653
quote:

[ x ]
[ x ]
The people of resistance be like

NWS / Optreden Lenny Kuhr verstoord door Hamasaanhangers
pi_212949670
quote:

[ x ]
[ x ]
Wat een teringdebielen die soldaten.
pi_212949707
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 06:52 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat een teringdebielen die soldaten.
Het zijn ook soldaten, geen diplomaten. :)
Als het al waar is natuurlijk, en geen propaganda.

Maar elke reden om een heel volk zwart te maken is er n voor Slayage.

Je zult die haat hebben... :N
pi_212949721
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 07:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het zijn ook soldaten, geen diplomaten. :)
Als het al waar is natuurlijk, en geen propaganda.

Maar elke reden om een heel volk zwart te maken is er n voor Slayage.

Je zult die haat hebben... :N
Maakt niet uit, is geen excuus. Als soldaat hoor je je aan de regels van het idf te houden. Dit soort gedrag moet je snel afstraffen.
pi_212949930
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:14 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Wat is volgens jou dan bijvoorbeeld de oplossing? Ik heb veel analyses hier voorbij zien komen over het probleem en de eventuele oplossingen - wat jij?
Een door het westen opgelegde twee staten oplossing, afgedwongen door een permanente aanwezigheid van de VN die toeziet op de ontwapening van terroristische groeperingen en de bevolking beschermt tegen de terreur van Isral, al vermoed ik dat Isral zich wel koest houdt als Hamas ze niet meer aanvalt.
pi_212949983
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Even de gijzelaars vrijlaten dan misschien?
Over welke van de twee partijen heb je het nou?
  maandag 25 maart 2024 @ 08:03:40 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212950035
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 07:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een door het westen opgelegde twee staten oplossing, afgedwongen door een permanente aanwezigheid van de VN die toeziet op de ontwapening van terroristische groeperingen en de bevolking beschermt tegen de terreur van Isral, al vermoed ik dat Isral zich wel koest houdt als Hamas ze niet meer aanvalt.
De Palestijnen nu een eigen staat gaan geven zou wel echt het toppunt zijn van zwichten voor terrorisme. Lijkt me niet een signaal dat je wil afgeven aan de rest van de wereld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212950081
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hamas laat liever een 100.000 verhongerde martelaren achter , dan dat ze de 100 gijzelaars vrijlaten, dit is een moslim principe zaak van gelovigen tegen ongelovigen
Het is de keus van Isral om een volk uit te hongeren. Hamas houdt geen vrachtwagens met voedsel tegen.
pi_212950112
quote:

[ x ]
[ x ]
Het is altijd perongeluk volgens de genocide lovers hier. Zit hamas achter.
Het lastig vallen van deze jongen en angst aanjagen valt onder de definitie act of terror.
pi_212950134
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 07:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een twee staten oplossing is allang niet meer levensvatbaar door de verschillende kolonisaties. 1 staat er waarin iedereen gelijk is,is de enige oplossing.
pi_212950331
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De Palestijnen nu een eigen staat gaan geven zou wel echt het toppunt zijn van zwichten voor terrorisme. Lijkt me niet een signaal dat je wil afgeven aan de rest van de wereld.
Dit soort krankzinnige denkbeelden kun je alleen hebben als je letterlijk niets van het conflict begrijpt en daardoor in staat bent om een kant te kiezen.
pi_212950346
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een twee staten oplossing is allang niet meer levensvatbaar door de verschillende kolonisaties. 1 staat er waarin iedereen gelijk is,is de enige oplossing.
Kwestie van een lijn trekken en de boel opnieuw inrichten. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, geen n potentile toekomst in die regio is makkelijk.
pi_212950365
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 07:13 schreef oblo het volgende:

[..]
Maakt niet uit, is geen excuus. Als soldaat hoor je je aan de regels van het idf te houden. Dit soort gedrag moet je snel afstraffen.
Dat gebeurt ook wel.
pi_212950396
quote:

[..]
Eindelijk zijn we het eens. :Y
(Behalve dat kolonisatie-argument; de werkelijke reden is de Palestijns-islamitische jodenhaat)
pi_212950404
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit soort krankzinnige denkbeelden kun je alleen hebben als je letterlijk niets van het conflict begrijpt en daardoor in staat bent om een kant te kiezen.
:D

Je zou je eigen bericht even moeten lezen. Met je VN-vredesmacht. :P
  maandag 25 maart 2024 @ 08:53:54 #40
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212950425
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:50 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
(Behalve dat kolonisatie-argument; de werkelijke reden is de Palestijns-islamitische jodenhaat)
1 staat kan ook niet tenzij het Israel is.
pi_212950433
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:50 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het religieuze aspect is inmiddels alleen de olie op het vuur. Het gaat om andere dingen. Vanuit Isral om macht, vanuit Palestina om bestaansrecht.

Religie wordt alleen misbruikt om het volk mee te krijgen.
  maandag 25 maart 2024 @ 08:58:15 #42
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212950453
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het religieuze aspect is inmiddels alleen de olie op het vuur. Het gaat om andere dingen. Vanuit Isral om macht, vanuit Palestina om bestaansrecht.

Vanuit Israel toch ook om bestaansrecht, dat is nou net waar het om gaat in dit conflict, als je Hamas hiermee weg laat komen is dat het begin van het einde.
pi_212950490
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat gebeurt ook wel.
Helaas niet altijd en vaak pas als het bij de militaire politie komt of bij mahash.
pi_212950506
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vanuit Israel toch ook om bestaansrecht, dat is nou net waar het om gaat in dit conflict, als je Hamas hiermee weg laat komen is dat het begin van het einde.
Vanuit de meer extremistische kant van Hamas is dat zeker waar. Ik denk alleen dat het gros van de Palestijnen gewoon een eigen staat wil met hun eigen religieuze plekken en dat dat prima naast Isral kan bestaan. Natuurlijk is dat op korte termijn onmogelijk, daarom moet eerst de vicieuze cirkel van geweld gestopt worden en dat kan echt alleen met een afgedwongen twee staten oplossing.

Ik hoor het graag als iemand een andere oplossing weet die zonder genocide kan worden uitgevoerd.
  maandag 25 maart 2024 @ 09:10:05 #45
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212950543
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vanuit de meer extremistische kant van Hamas is dat zeker waar. Ik denk alleen dat het gros van de Palestijnen gewoon een eigen staat wil met hun eigen religieuze plekken en dat dat prima naast Isral kan bestaan. Natuurlijk is dat op korte termijn onmogelijk, daarom moet eerst de vicieuze cirkel van geweld gestopt worden en dat kan echt alleen met een afgedwongen twee staten oplossing.

Ik hoor het graag als iemand een andere oplossing weet die zonder genocide kan worden uitgevoerd.
Het is moeilijk om te bepalen wat het gros van de Palestijnen wil, zeker die in Gaza, zolang ze onder het schrikbewind van Hamas zitten en wat Hamas wil weten we.
pi_212950563
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Taalfouten of niet, als de terroristen de 112 gijzelaars vrijlaten en de wapens inleveren dan is morgen de oorlog afgelopen. En kan er een begin worden gemaakt met een wederopbouw zonder Hamas (en Isral zonder de huidige Premier).
Welnee, Niemand heeft interesse in die gijzelaars.
  maandag 25 maart 2024 @ 09:17:00 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212950590
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Welnee, Niemand heeft interesse in die gijzelaars.
Wat een onzin. Ze worden gemist door hun geliefden. Isral wil ze zeker terug.
Denk alleen echt niet dat dan alles peace en vree is ineens.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212950628
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ze worden gemist door hun geliefden. Isral wil ze zeker terug.
Denk alleen echt niet dat dan alles peace en vree is ineens.
Nee. Ben Gvir, Smotrich en ook Netanyahu willen de gijzelaars helemaal niet terug. Dat ze worden gemist door hun dierbare is wel erg waarschijnlijk.
pi_212950939
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is moeilijk om te bepalen wat het gros van de Palestijnen wil, zeker die in Gaza, zolang ze onder het schrikbewind van Hamas zitten en wat Hamas wil weten we.
Gemiddeld genomen wil het gros van de mensen vooral dat de oorlog stopt en dat ze een bestaan kunnen opbouwen dat niet om de haverklap wordt opgeblazen of tot puin geschoten. De rest is secundair.
pi_212950947
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Ben Gvir, Smotrich en ook Netanyahu willen de gijzelaars helemaal niet terug. Dat ze worden gemist door hun dierbare is wel erg waarschijnlijk.
Ze willen de gijzelaars wel graag terug alleen zijn niet bereid de prijs te betalen die Hamas eist. De een wil er verder voor gaan dan de ander, met waarschijnlijk een Ben Gvir aan het ene uiterste en een radicale GroenLinkser aan het andere uiterste, maar ze willen allemaal de gijzelaars terug.

Netanyahu zit wat dat betreft in een lelijke spagaat. Nu is er ook de mogelijkheid om Hamas voor een groot gedeelte op te rollen en Gaza op een manier in te richten wat voor Isral de komende tien jaar meer veiligheid geeft. Dat heeft een gruwelijke prijs.
pi_212950982
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze willen de gijzelaars wel graag terug alleen zijn niet bereid de prijs te betalen die Hamas eist. De een wil er verder voor gaan dan de ander, met waarschijnlijk een Ben Gvir aan het ene uiterste en een radicale GroenLinkser aan het andere uiterste, maar ze willen allemaal de gijzelaars terug.

Netanyahu zit wat dat betreft in een lelijke spagaat. Nu is er ook de mogelijkheid om Hamas voor een groot gedeelte op te rollen en Gaza op een manier in te richten wat voor Isral de komende tien jaar meer veiligheid geeft. Dat heeft een gruwelijke prijs.
Over een jaar of 20 zijn de Palestijnse kinderen die nu zien hoe Isral hun huizen en bezittingen aan flarden schiet groot geworden... Iets zegt me dat de ergens misschien wel begrijpelijke wens om met grof geweld Hamas op te willen rollen op de wat langere termijn niet de beste is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212951020
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
1 staat kan ook niet tenzij het Israel is.
Dat bedoel ik natuurlijk. Een Palestijnse staat wordt islamitisch en dus per saldo niet met gelijke basisrechten voor iedereen.
pi_212951036
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Over een jaar of 20 zijn de Palestijnse kinderen die nu zien hoe Isral hun huizen en bezittingen aan flarden schiet groot geworden... Iets zegt me dat de ergens misschien wel begrijpelijke wens om met grof geweld Hamas op te willen rollen op de wat langere termijn niet de beste is.
Ik heb nog een beetje hoop dat Gaza straks ingericht wordt waarbij de wezen en getroffen kinderen van nu, straks toch een toekomst hebben. Dat de radicalisering die Hamas nodig heeft weinig kans heeft.

De kans is helaas wel groot dat mijn hoop enorm naef blijkt te zijn en dat Isral andere plannen met Gaza heeft.
pi_212951074
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat bedoel ik natuurlijk. Een Palestijnse staat wordt islamitisch en dus per saldo niet met gelijke basisrechten voor iedereen.
En jij verwacht dat het nieuwe Isral dat jij beoogt gelijke rechten toekent aan de voormalige inwoners van Gaza?

_O-
pi_212951100
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het religieuze aspect is inmiddels alleen de olie op het vuur. Het gaat om andere dingen. Vanuit Isral om macht
Nope, bestaansrecht
quote:
vanuit Palestina om bestaansrecht.

Ja, daar ben ik het mee eens en tegelijk: nee, daar ben ik het niet mee eens. Het religieuze aspect, vooral het islamitische, is voor Hamas en voor elke t vrome moslim de hoofdoorzaak en de kern van het probleem. Het bestaan van Isral is als een etterende wond in de zij van de islam. Het is een ontkenning van de superioriteit van de islam en ds een ontkenning van de wil van Allah.

(Ik denk dat de normale moslim er inmiddels zijn schouders over ophaalt en gewoon "Insh'allah" zegt. Islamitische landen doen dat inmiddels ook, erkennen het bestaan van, en sluiten vrede met Isral. Zelfs Saoedi-Arabi stond op het punt dit te doen.)
pi_212951107
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En jij verwacht dat het nieuwe Isral dat jij beoogt gelijke rechten toekent aan de voormalige inwoners van Gaza?

_O-
er leven 2 miljoen arabieren in israel, die zelfs in de regering zitten. Ik vind het altijd vreemd dat palestijnen alleenrecht hebben op land, en er geen multiculturele samenleving hoeft te zijn. Mogen er joden in Gaza wonen bijv?

feitelijk moet je hetzelfde doen met hamas als met de nazi's: volledig verslaan, datgene dat overblijt berechten en het volk verzorgen, met educatie en cultuur (hamas is evil) een cultuurverandering laten plaatsvinden. gaat een paar generaties duren, maar dat is het enige dat zal werken
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212951114
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:02 schreef oblo het volgende:

[..]
Helaas niet altijd en vaak pas als het bij de militaire politie komt of bij mahash.
Wat is "mahash"? :?

Verder, net zoals bij ons dus.
pi_212951117
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:22 schreef Pedroso het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ik zie dit hier vaker voorbij komen maar dit geloven jullie zelf toch ook niet? Toch?

Wat schieten de Palestijnen er mee op? In plaats van onder het schrikbewind van Hamas en Isral leven ze dan onder het schrikbewind van alleen Isral. Geen autonomie, geen vrijheid, geen veiligheid. Dit is geen oplossing vanuit Palestijns perspectief dus houd aub op om dit als oplossing te presenteren want het komt zo blind en dom over.

Er moeten beloftes en stappen gezet worden naar een 1 of 2 staten oplossing of andere oplossing met hulp van de VN erbij. En ja, graag zonder Hamas, maar alleen focussen op Hamas en niet op het andere aspect is geen optie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212951130
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Neen. De gijzelaars komen voornamelijk uit een linkse kibuts. Die werkte samen met Gazanen voor het exporteren van voedsel en drinken. Ben Gvir , Smotrich hebben een hekel aan deze 'selfhating-jews' zoals ze worden genoemd in ultra-rechtse delen van Israel.

Netanyahu zit er vooral voor zichzelf.
pi_212951136
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vanuit de meer extremistische kant van Hamas is dat zeker waar. Ik denk alleen dat het gros van de Palestijnen gewoon een eigen staat wil met hun eigen religieuze plekken en dat dat prima naast Isral kan bestaan.
Dat is wat wij Westerlingen graag willen geloven.

Inmiddels ben ik niet meer overtuigd dat dat ook daadwerkelijk zo is. De haat zit diep bij die mensen, de indoctrinatie eveneens. Ook de hoeveelheid mensen die achter Hamas (blijven) staan is veel te hoog om dit standpunt vol te kunnen houden.
quote:
Natuurlijk is dat op korte termijn onmogelijk, daarom moet eerst de vicieuze cirkel van geweld gestopt worden en dat kan echt alleen met een afgedwongen twee staten oplossing.

Hamas uitroeien, terreurgroepen uitroeien en de bevolking deradicaliseren.

Van genocide is geen sprake; dat hadden we wel gemerkt namelijk.
pi_212951166
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Ik zie dit hier vaker voorbij komen maar dit geloven jullie zelf toch ook niet? Toch?

Wat schieten de Palestijnen er mee op? In plaats van onder het schrikbewind van Hamas en Isral leven ze dan onder het schrikbewind van alleen Isral. Geen autonomie, geen vrijheid, geen veiligheid. Dit is geen oplossing vanuit Palestijns perspectief dus houd aub op om dit als oplossing te presenteren want het komt zo blind en dom over.

Er moeten beloftes en stappen gezet worden naar een 1 of 2 staten oplossing of andere oplossing met hulp van de VN erbij. En ja, graag zonder Hamas, maar alleen focussen op Hamas en niet op het andere aspect is geen optie.
Er gaat nooit een tweestatenoplossing komen. Een 1 staten oplossing misschien wel, maar niet op de manier zoals jij hier bedoeld.
pi_212951224
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
er leven 2 miljoen arabieren in israel, die zelfs in de regering zitten. Ik vind het altijd vreemd dat palestijnen alleenrecht hebben op land, en er geen multiculturele samenleving hoeft te zijn. Mogen er joden in Gaza wonen bijv?

feitelijk moet je hetzelfde doen met hamas als met de nazi's: volledig verslaan, datgene dat overblijt berechten en het volk verzorgen, met educatie en cultuur (hamas is evil) een cultuurverandering laten plaatsvinden. gaat een paar generaties duren, maar dat is het enige dat zal werken
Ik ben net grotendeels wel met je eens hoor. Alleen de wijze waarop Isral nu 'Hamas volledig aan het verslaan is' creert op termijn alleen maar een nieuwe aanwas voor Hamas. Het rcksichtslos alles platgooien is gewoon niet de manier.

Het toont in elk geval niet dat ze heel erg begaan zijn met de bevolking die ze in een later stadium graag willen integreren in hun staat.
pi_212951275
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het toont in elk geval niet dat ze heel erg begaan zijn met de bevolking die ze in een later stadium graag willen integreren in hun staat.
Dat gaat never nooit gebeuren. Dan is alles mbt Israel voor niets geweest sinds de oprichting ervan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212951280
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wat is "mahash"? :?

Verder, net zoals bij ons dus.
https://he.m.wikipedia.org/wiki/ה;מחלקה_לחקירות_שוטרים

Onderzoekt de politie incl de grenspolitie

Geen idee hoe vaak dat in Nederland voorkomt, dat vind ik niet zo interessant.
pi_212951303
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:25 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dat gaat never nooit gebeuren. Dan is alles mbt Israel voor niets geweest sinds de oprichting ervan.
Ik geloof op dit moment ook niet zo in een n staat oplossing. Tenzij er een gezamenlijk westers-Islamitische vredesmacht komt om dat te bekrachtigen. Maar een dergelijke samenwerking zie ik niet gebeuren en Isral wil dat ook helemaal niet.

Maar om me nu neer te leggen bij genocide gaat ook wat ver.
pi_212951438
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

_O-
Isral gaat Gaza niet overnemen; de twee staten komen er in mijn opinie nog steeds.

Maar ls dat was gebeurd, dan hadden de Gazanen inderdaad dezelfde basisrechten gekregen als alle andere Isralirs. Maar wel na een stevig deradicalisatieprogramma.
pi_212951501
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Isral gaat Gaza niet overnemen; de twee staten komen er in mijn opinie nog steeds.

Maar ls dat was gebeurd, dan hadden de Gazanen inderdaad dezelfde basisrechten gekregen als alle andere Isralirs. Maar wel na een stevig deradicalisatieprogramma.
Ik denk dat de oplossing daar in het midden ligt. En daarom pleit ik voor een twee staten oplossing die afgedwongen wordt door de VN. Om de huidige cirkel van geweld te stoppen en vervolgens Hamas te ontwapenen en ontwrichten. Dan kun je gecontroleerd Hamas uitschakelen en vervolgens gaan werken aan integratie in een n staat oplossing.

Ik zie echt geen andere weg zonder genocide.
pi_212951526
quote:

[..]
Ik ben net grotendeels wel met je eens hoor. Alleen de wijze waarop Isral nu 'Hamas volledig aan het verslaan is' creert op termijn alleen maar een nieuwe aanwas voor Hamas. Het rcksichtslos alles platgooien is gewoon niet de manier.
Ze gooien dan ook niet rcksichtlos alles plat. Dat is wat propagandisten je vertellen.

Alle gebouwen die zijn geleveld, of worden geleveld, hebben een connectie met terreur. Een tunnelingang, of een wapenopslagplaats, een bunker of wat dan ook. Die gebouwen gaan inderdaad volledig plat, maar dat is zeker niet "rcksichtlos" laat staan "alles".

Het IDF heeft op aandringen van de VS een paar keer infiltratie-operaties gedaan maar dat kostte ze zoveel soldaten (Hamas heeft zich daarop namelijk voorbereid) dat die aanpak is veranderd naar het platgooien van het gebouw.
quote:
Dat willen ze helemaal niet.
pi_212951909
quote:

[..]
Klinkt goed, in theorie. Kan me voorstellen dat het laatste wat Isralirs willen is in een soort failed apartheid state als Zimbabwe terechtkomen.
  maandag 25 maart 2024 @ 11:19:46 #70
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212951911
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat de oplossing daar in het midden ligt. En daarom pleit ik voor een twee staten oplossing die afgedwongen wordt door de VN. Om de huidige cirkel van geweld te stoppen en vervolgens Hamas te ontwapenen en ontwrichten. Dan kun je gecontroleerd Hamas uitschakelen en vervolgens gaan werken aan integratie in een n staat oplossing.

Maar waarom de VN, die hebben toch wel laten zien dat ze in dit conflict verre van onafhankelijk zijn en mede de oorzaak dat het zo is geescaleerd.

En dan dit, die VN kan je beter opheffen.

quote:
Saudi Arabia to be appointed chair of UN’s gender equality forum amid ongoing assault on women’s rights
https://www.amnesty.org/e(...)lt-on-womens-rights/
pi_212951931
quote:

[..]
Klinkt goed, in theorie. Kan me voorstellen dat het laatste wat Isralirs willen is in een soort failed apartheid state als Zimbabwe terechtkomen.
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het zou niet zo gek zijn als die twee staten-oplossing inhoud dat Hamas en alle soortgelijke groeperingen zich overgeven als deel van de oplossing.
pi_212951954
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar waarom de VN, die hebben toch wel laten zien dat ze in dit conflict verre van onafhankelijk zijn en mede de oorzaak dat het zo is geescaleerd.

En dan dit, die VN kan je beter opheffen.
[..]
https://www.amnesty.org/e(...)lt-on-womens-rights/
Welke onafhankelijke partij zou jij er dan neerzetten?

Op welke manier heeft de VN mede-verantwoordelijkheid voor de escalatie?
  maandag 25 maart 2024 @ 11:27:33 #73
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212951987
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Welke onafhankelijke partij zou jij er dan neerzetten?

Op welke manier heeft de VN verantwoordelijkheid voor de escalatie?
Ik zou geen onafhankelijke partij weten maar weet wel dat de VN dat ook niet is.

Medeverantwoordelijkheid zei ik en als je dat niet ziet ben je nog blinder dan ik dacht als het over dit conflict gaat.
pi_212951993
quote:

[..]

Hoezo zijn ze niet erg begaan? De Amerikanen gooiden gewoon een atoombom op Hiroshima om de oorlog te stoppen. Had Isral ook op Gaza kunnen doen (atoombom hebben ze al).
pi_212952015
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hou nou maar op over die genocide. Nogmaals: je had het wel gemerkt als daar sprake van zou zijn geweest.

De oplossing kan in dit conflict niet in het midden liggen. We hebben te maken met een extremistische zijde (Hamas en de terreurgroepen) die wint bij een compromis. Zo is het de afgelopen twintig jaar gegaan.

Er zijn parallellen te trekken met de Tweede Wereldoorlog. De onredelijke partijen (de asmogendheden) moesten zich onvoorwaardelijk overgeven of ze zouden worden vernietigd. Dat is ook gebeurd. De bevolkingen van die landen zijn gederadicaliseerd en zijn inmiddels prima naties met leuke inwoners. :)

Ook hier moet dat gebeuren. Het is gelukkig een stuk kleinschaliger, maar dezelfde regels gelden hier: de extremistische elementen zullen moeten worden vernietigd of tot overgave gedwongen, waarna de bevolking moet worden gederadicaliseerd.

Daarna kunnen we het hebben over een Palestijnse staat naast Isral.
pi_212952101
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik zou geen onafhankelijke partij weten maar weet wel dat de VN dat ook niet is.

Medeverantwoordelijkheid zei ik en als je dat niet ziet ben je nog blinder dan ik dacht als het over dit conflict gaat.
Ik had het 'mede' binnen een minuut toegevoegd. Sterke onderbouwing, goedzo
  maandag 25 maart 2024 @ 11:37:27 #77
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212952119
Misschien moeten ze maar een drie staten oplossing doen. Gaza, Isral en de westbank. Dat zou de misschien iets minder radicale palestijnen in de westbank de mogelijkheid geven om er iets van te maken zonder dat ze naar beneden getrokken worden door tuig uit Gaza.. en misschien dat de gazanen dan uiteindelijk wat rationeler worden als het in de westbank beter gaat..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 25 maart 2024 @ 11:39:54 #78
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212952158
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik had het 'mede' binnen een minuut toegevoegd. Sterke onderbouwing, goedzo
Is verder niets persoonlijks maar je loopt al een tijdje mee in dit topic dus je hebt voldoende voorbij zien komen als het over de UN/UNRWA gaat, dan vind zo'n vraag echt onzin.
pi_212952169
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:37 schreef nixxx het volgende:
Misschien moeten ze maar een drie staten oplossing doen. Gaza, Isral en de westbank. Dat zou de misschien iets minder radicale palestijnen in de westbank de mogelijkheid geven om er iets van te maken zonder dat ze naar beneden getrokken worden door tuig uit Gaza.. en misschien dat de gazanen dan uiteindelijk wat rationeler worden als het in de westbank beter gaat..
En wat ga je met die kolonisten doen op de WestBank?
pi_212952230
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:40 schreef theunderdog het volgende:
En wat ga je met die kolonisten joden doen op de WestBank?
Hoort bij Israel?
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212952333
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Is verder niets persoonlijks maar je loopt al een tijdje mee in dit topic dus je hebt voldoende voorbij zien komen als het over de UN/UNRWA gaat, dan vind zo'n vraag echt onzin.
'blinder dan ik dacht' was niet persoonlijk? Het is een infantiele manier van communiceren, 'no offence' (/knipoog)

Ik zal niet stellen dat de VN onafhankelijk of objectief is, alleen je zei mede-verantwoordelijk en dat is wel een interessante stelling. Er zal met UNRWA vast veel mis zijn, daar lijkt het zeker op, alleen diverse landen besluiten toch op vrijwillige basis geld en middelen aan UNRWA beschikbaar te stellen. Beloofde uitgaven worden naar voren geschoven en budgetten worden verhoogd. Dat zou die landen ook verantwoordelijk maken lijkt me.

Verder zou er hard bewijs zijn dat UNRWA en Hamas nauwe banden hebben alleen we zijn nu bijna anderhalve maand verder en dat bewijs heeft nog steeds niemand gezien. Ook jij zou in andere gevallen moeten toegeven dat dat het geen sterk verhaal is.
pi_212952338
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hoort bij Israel?
Israel bij hoort?
  maandag 25 maart 2024 @ 11:58:16 #83
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212952441
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
'blinder dan ik dacht' was niet persoonlijk? Het is een infantiele manier van communiceren, 'no offence' (/knipoog)

Ik zal niet stellen dat de VN onafhankelijk of objectief is, alleen je zei mede-verantwoordelijk en dat is wel een interessante stelling. Er zal met UNRWA vast veel mis zijn, daar lijkt het zeker op, alleen diverse landen besluiten toch op vrijwillige basis geld en middelen aan UNRWA beschikbaar te stellen. Beloofde uitgaven worden naar voren geschoven en budgetten worden verhoogd. Dat zou die landen ook verantwoordelijk maken lijkt me.

Verder zou er hard bewijs zijn dat UNRWA en Hamas nauwe banden hebben alleen we zijn nu bijna anderhalve maand verder en dat bewijs heeft nog steeds niemand gezien. Ook jij zou in andere gevallen moeten toegeven dat dat het geen sterk verhaal is.
Dus als er onder jouw supervisie een terroristen bolwerk wordt gebouwd, mede met geld dat voor andere zaken bestemd was onder die supervisie dan heb je nog steeds geen mede verantwoordelijkheid?

Alleen dat is al voldoende en dan heb ik het nog niet eens over de integratie van terroristen in de UNRWA waar we genoeg van hebben gezien, tenminste als je dat wil zien.
pi_212952508
De door Al-Jazeera gebrachte verhalen over verkrachtingen door Isralische soldaten zijn dus blijkbaar verzonnen. :{

https://www.reddit.com/r/(...)f_idf_rapes_in_gaza/
pi_212952605
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus als er onder jouw supervisie een terroristen bolwerk wordt gebouwd, mede met geld dat voor andere zaken bestemd was onder die supervisie dan heb je nog steeds geen mede verantwoordelijkheid?

Alleen dat is al voldoende en dan heb ik het nog niet eens over de integratie van terroristen in de UNRWA waar we genoeg van hebben gezien, tenminste als je dat wil zien.
Ik heb die beelden van zeven of acht terroristen gezien (en nr 9 moest nog gedentificeerd worden). Dat zegt niet dat het unrwa is of dat de overige 12.992 unrwa medewerkers ook zo zijn. Is andersom ook zo, als een idf soldaat besluit een ongewapend kind een kogel door het hoofd te schieten betekent zijn handelen niet automatisch dat dit IDF beleid is.

UNRWA heeft toch geen supervisie in Gaza ofzoiets en er wordt geld van unrwa naar Hamas gesluisd? Als dat zo is dan zijn Nederland, Amerika, Engeland, Canada en noem maar op verantwoordelijk. Ik denk dat ik je niet goed begrijp
pi_212952641
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:28 schreef Alov het volgende:

[..]
Hoezo zijn ze niet erg begaan? De Amerikanen gooiden gewoon een atoombom op Hiroshima om de oorlog te stoppen. Had Isral ook op Gaza kunnen doen (atoombom hebben ze al).
:')
pi_212952661
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:02 schreef Cuendillar het volgende:
De door Al-Jazeera gebrachte verhalen over verkrachtingen door Isralische soldaten zijn dus blijkbaar verzonnen. :{

Ik sta er vooral van te kijken dat Al Jazeera het verhaal niet gewoon laat staan :o
pi_212952814
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:50 schreef theunderdog het volgende:
Israel bij hoort?
Bij Israel hoort ja.
pi_212952890
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Bij Israel hoort ja.
Ja hoort Israel bij.
  maandag 25 maart 2024 @ 12:36:43 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212952923
quote:

[..]
Die zou ik in dat geval als ik de Isralische premier was er door het IDF aan hun pijpenkrullen uit laten sleuren.

Oh, en ik zou ook heel duidelijk maken wat de consequenties zouden zijn als er eens een aanval uit Gaza of de westbank zou komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 25 maart 2024 @ 12:39:46 #91
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212952939
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb die beelden van zeven of acht terroristen gezien (en nr 9 moest nog gedentificeerd worden). Dat zegt niet dat het unrwa is of dat de overige 12.992 unrwa medewerkers ook zo zijn. Is andersom ook zo, als een idf soldaat besluit een ongewapend kind een kogel door het hoofd te schieten betekent zijn handelen niet automatisch dat dit IDF beleid is.

UNRWA heeft toch geen supervisie in Gaza ofzoiets en er wordt geld van unrwa naar Hamas gesluisd? Als dat zo is dan zijn Nederland, Amerika, Engeland, Canada en noem maar op verantwoordelijk. Ik denk dat ik je niet goed begrijp
De tunnels etc. heb je niet gezien onder de door de UN gefinancierde scholen en ziekenhuizen? Dat kan allemaal ongemerkt.
pi_212952940
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die zou ik in dat geval als ik de Isralische premier was er door het IDF aan hun pijpenkrullen uit laten sleuren.

Oh, en ik zou ook heel duidelijk maken wat de consequenties zouden zijn als er eens een aanval uit Gaza of de westbank zou komen.
Terwijl je moet samenwerken met Ben Gvir en Smotrich. Allemaal te laat.

Na de moord op Rabin had men dat moeten doen.
pi_212953211
quote:

[..]
die moeten wat mij betreft ook worden aangepakt en ontruimd.
pi_212953249
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:37 schreef nixxx het volgende:
er is een grote kans dat als de westbank zelfstandig zouden worden, ook daar de radicalen de macht zouden overnemen. de macht van de PA is nu al erg onzeker.
ik denk wel eens, de westbank overdragen aan jordanie is misschien wel een idee. totdat alles rustiger is en ze een echte palestijnse staat kunnen worden.
maar jordanie zit hier ook niet op te wachten.
pi_212953264
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
De tunnels etc. heb je niet gezien onder de door de UN gefinancierde scholen en ziekenhuizen? Dat kan allemaal ongemerkt.
Lijkt me niet.
Als na de vondst van zo'n tunnel westerse media een gedeeltelijke rondleiding krijgen, waar in een enkel geval eerst de telefoontjes ingeleverd moesten worden, en een NY times of CNN kan daarna het door IDF geschetste beeld niet bevestigen dan vind ik k dat vreemd.
pi_212953294
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:36 schreef nixxx het volgende:
Er mogen daar dus geen joden meer wonen zeg je? Juden-frei? Terwijl er wel miljoenen Palestijnen in Israel (mogen) wonen?
pi_212953309
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:02 schreef Cuendillar het volgende:

Dit is exact wat je verwacht van een betrouwbare nieuwsbron. Niet verlegen zitten als nieuwe feiten tonen dat het niet klopt.
pi_212953316
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Er mogen daar dus geen joden meer wonen zeg je? Juden-frei? Terwijl er wel miljoenen Palestijnen in Israel (mogen) wonen?
Ja. Maar er mogen ook geen Palestijnen wonen.
pi_212953322
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hoort bij Israel?
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Israel bij hoort?
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Bij Israel hoort ja.
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja hoort Israel bij.
:')
pi_212953326
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:28 schreef theunderdog het volgende:
Ja. Maar er mogen ook geen Palestijnen Arabieren wonen.
Jawel, die wonen er al. Maar mensen willen hier dat Judea en Samaria juden-frei wordt blijkbaar.
pi_212953336
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Jawel, die wonen er al. Maar mensen willen hier dat Judea en Samaria juden-frei wordt blijkbaar.
Ja, en die mensen zijn bijna bij de waarheid. Alleen mogen er ook geen Arabieren wonen.
pi_212953357
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:
Ja, en die mensen zijn bijna bij de waarheid. Alleen mogen er ook geen Arabieren wonen.
Er wonen gewoon Arabieren in Israel, zo'n 20% van de bevolking is Israelisch staatsburger.
pi_212953369
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Er wonen gewoon Arabieren in Israel, zo'n 20% van de bevolking is Israelisch staatsburger.
Nou en. Heel het gebied zou Germaanse volkeren toebehoren. Joden en Arabieren mogen er alleen wonen bij gratie van het aannemen van het Germaans paganisme.
pi_212953382
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 12:39 schreef theunderdog het volgende:
Terwijl je moet samenwerken met Ben Gvir en Smotrich. Allemaal te laat.

Na de moord op Rabin had men dat moeten doen.
Rabin was ook voorstander van een verdere uitbreiding van "nederzettingen" in Judea en Samaria en terugkeer van joden naar hun land daar.
pi_212953396
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:35 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Rabin was ook voorstander van een verdere uitbreiding van "nederzettingen" in Judea en Samaria en terugkeer van joden naar hun land daar.
Heb je hem nog gesproken gisteren?
pi_212953445
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:36 schreef theunderdog het volgende:
Heb je hem nog gesproken gisteren?
Nee maar dat is algemeen bekend:

quote:
At the presentation of the Oslo II Accord on 5 October 1995 in the Knesset, PM Yitzhak Rabin expounded the Israeli settlement policy in connection with the permanent solution to the conflict. Israel wanted "a Palestinian entity, less than a state, which will be a home to most of the Palestinian residents living in the Gaza Strip and the West Bank". It wanted to keep settlements beyond the Green Line including Ma'ale Adumim and Givat Ze'ev in East Jerusalem. Blocs of settlements should be established in the West Bank. Rabin promised not to return to the 4 June 1967 lines.[79]
quote:
Despite Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin’s August 1992 assurance of a “settlement freeze” in the Occupied Territories, and despite the Declaration of Principles of September 1993, settler population expansion and Israeli land confiscation has continued.

In 1994, the settler population grew by approximately 10.5 percent. Although this figure is up slightly from 1993, it is less than the 12 percent in 1992 and 15 percent in 1991, and even less than the 11.4 percent average annual increase of the previous decade. [1] Jewish settlers still account for less than 15 percent of the West Bank’s population, and less than 1 percent of Gaza’s. Settler areas in the West Bank are five times less densely populated Arab areas and seven times less densely populated than Israel.
Rabin stond aan de kant van een continuering van het (zogenaamde) "nederzettingenbeleid" in Judea en Samaria. Dat gebied dat de "tweestatenlobby" graag jodenvrij houdt.
pi_212953512
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dit is een act toch? Met je ‘juden-frei’?

Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat er om dat kolonisten, lui die daar door een bezettingsmacht zijn neergezet, weg moeten. Heeft niets met etniciteit te maken.
zie email 27 oktober
pi_212953606
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:39 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Nee maar dat is algemeen bekend:
[..]
[..]
Rabin stond aan de kant van een continuering van het (zogenaamde) "nederzettingenbeleid" in Judea en Samaria. Dat gebied dat de "tweestatenlobby" graag jodenvrij houdt.
Oslo-akkoorden, a niffo.
pi_212953616
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is een act toch? Met je ‘juden-frei’?

Daar gaat het toch helemaal niet om. Het gaat er om dat kolonisten, lui die daar door een bezettingsmacht zijn neergezet, weg moeten. Heeft niets met etniciteit te maken.
Hij is pro-Palestina, maar heeft de laatste paar reeksen de beslissing genomen als ene pro-Israel troll verder te gaan.
pi_212953789
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oslo-akkoorden, a niffo.
Eerste quote is na de Oslo-akkoorden in 1995 mbt het "nederzettingenbeleid" onder Rabin. Nog eentje dan:

quote:
quote:
PLO ging door met zelfmoordaanslagen en Israel met bouwen in de Westbank. Ook onder Rabin, ook na de Oslo-akkoorden. De intenties van beide partijen om met de Oslo-akkoorden akkoord te gaan waren ook niet puur gedreven om het conflict echt te settlen. Zal daar wel iets mee te maken hebben want behalve wat op papier overeenkomen en een krabbeltje eronder te zetten is er in daad nooit serieus vorm aan gegeven in de praktijk.
Behalve dat men vooral in Washington er blij ermee was om in 1999 al te begrijpen dat de Oslo-akkoorden definitief in de prullenbak lagen.
pi_212953810
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:09 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Eerste quote is na de Oslo-akkoorden in 1995 mbt het "nederzettingenbeleid" onder Rabin. Nog eentje dan:
[..]
[..]
PLO ging door met zelfmoordaanslagen en Israel met bouwen in de Westbank. Ook onder Rabin, ook na de Oslo-akkoorden. De intenties van beide partijen om met de Oslo-akkoorden akkoord te gaan waren ook niet puur gedreven om het conflict echt te settlen. Zal daar wel iets mee te maken hebben want behalve wat op papier overeenkomen en een krabbeltje eronder te zetten is er in daad nooit serieus vorm aan gegeven in de praktijk.
Behalve dat men vooral in Washington er blij ermee was om in 1999 al te begrijpen dat de Oslo-akkoorden definitief in de prullenbak lagen.
Ja, volgens jou kan Israel het nooit goed doen. Maar de Oslo-Akkoorden stonden.
pi_212953874
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, volgens jou kan Israel het nooit goed doen. Maar de Oslo-Akkoorden stonden.
Israel doet het wel goed. Dat zeg ik juist. Alleen jij doet net alsof Rabin bij jouw linkse idealen behoort van een "two-state solution" terwijl dat onwaar is. Allereerst benoemen de Oslo-akkoorden nergens een Palestijnse staat. En dat is zeer bewust gedaan en geen toeval. Ten tweede heeft Rabin na de akkoorden het "nederzettingenbeleid" helemaal niet ingedamd maar gewoon voortgezet. Dat linkse Europeanen nu opeens Rabin tot hun voorbeeld uitroepen en doen alsof hij "niets met Netanyahu's beleid te maken heeft" is gewoon een leugen. Beiden geloofden niet in een Palestijnse staat, beiden zette het "nederzettingenbeleid" voort, maar beiden waren geopolitiek strategisch gezien slim genoeg om in bepaalde tijden zaken niet altijd openlijk uit te spreken of even met de wind in Washington mee te varen.
pi_212953895
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Israel doet het wel goed. Dat zeg ik juist. Alleen jij doet net alsof Rabin bij jouw linkse idealen behoort van een "two-state solution" terwijl dat onwaar is. Allereerst benoemen de Oslo-akkoorden nergens een Palestijnse staat. En dat is zeer bewust gedaan en geen toeval. Ten tweede heeft Rabin na de akkoorden het "nederzettingenbeleid" helemaal niet ingedamd maar gewoon voortgezet. Dat linkse Europeanen nu opeens Rabin tot hun voorbeeld uitroepen en doen alsof hij "niets met Netanyahu's beleid te maken heeft" is gewoon een leugen. Beiden geloofden niet in een Palestijnse staat, beiden zette het "nederzettingenbeleid" voort, maar beiden waren geopolitiek strategisch gezien slim genoeg om in bepaalde tijden zaken niet altijd openlijk uit te spreken of even met de wind in Washington mee te varen.
Dat zeg ik nergens. Maar door je anti-zionisme kun je niet meer helder lezen.
pi_212953931
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:19 schreef theunderdog het volgende:
Dat zeg ik nergens. Maar door je anti-zionisme kun je niet meer helder lezen.
Volgens mij ben jij van ons twee de anti-zionist hier. Jij ijvert voor een jodenvrije "Westbank". Of een staat voor beide volkeren waarin dus joden de minderheid worden en de geschiedenis leert waar dat toe kan leiden...

Maar goed. Een Palestijnse staat gaat er niet komen. Hebben ze verspild inmiddels. Als men daar in het Westen bijv een probleem mee heeft moeten ze zelf maar Palestijnen opnemen ofzo.
pi_212954005
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij van ons twee de anti-zionist hier. Jij ijvert voor een jodenvrije "Westbank". Of een staat voor beide volkeren waarin dus joden de minderheid worden en de geschiedenis leert waar dat toe kan leiden...

Maar goed. Een Palestijnse staat gaat er niet komen. Hebben ze verspild inmiddels. Als men daar in het Westen bijv een probleem mee heeft moeten ze zelf maar Palestijnen opnemen ofzo.
Nee. Ik ijver voor een Joden EN Arabieren-vrij WestBank. Of eigenlijk het gehele gebied.

Tenzij Joden en Arabieren zich aanpassen aan het Germaans paganisme.
pi_212954163
Germaanse paganisme?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212954211
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:22 schreef egayalS het volgende:
Van de Israelis zijn we ondertussen een deplorabele niveau van hun propaganda gewend, maar dit is toch echt van een aparte categorie :')

[ x ]
Ook daar zijn ze bang dus voor agressie vanuit Islam.

Religion of peace be like
pi_212954290
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Ik ijver voor een Joden EN Arabieren-vrij WestBank. Of eigenlijk het gehele gebied.

Tenzij Joden en Arabieren zich aanpassen aan het Germaans paganisme.
Het paganisme zit niet te wachten op mensen die zich daaraan aanpassen.

En als paganist zijnde wil ik helemaal niet op dat vervloekte stuk land wonen. Geen mooie wouden om in te dwalen, wat moet een Germaans Paganist daar?
pi_212954523
Geen veto van de VS
Dit moet een unicum zijn

twitter
pi_212954538
twitter
pi_212954688
twitter
pi_212954936
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:49 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Het paganisme zit niet te wachten op mensen die zich daaraan aanpassen.

En als paganist zijnde wil ik helemaal niet op dat vervloekte stuk land wonen. Geen mooie wouden om in te dwalen, wat moet een Germaans Paganist daar?
Waar wij Germanen goed in zijn? Harmonie creren. Wat dacht je dan.

Zorgt indirect voor vrede. Zodra Hamas en de gewelddadige kolonisten op de WestBank zien wie het daadwerkelijke herenvolk is, zullen ze beide snel dimmen.

Bovendien hebben oude Germaanse denkers al duizend jaar voor christus duidelijk gemaakt dat elk stukje grond ons toebehoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door theunderdog op 25-03-2024 15:42:55 ]
pi_212954963
quote:
11s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
Geen veto van de VS
Dit moet een unicum zijn

[ x ]
Dat is die resolutie die door Rusland en China geblokkeerd gaat worden, toch? :D
pi_212954978
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
LOL
pi_212955034
Men hier moet eens het werk van Stefan von Zindberg lezen. Buitengewoon interessante denker. Geboren 100 duizend jaar voor christus. Hij heeft in talloze boeken helder uitgelegd dat Israel + de Palestijnse gebieden van de Duitsers is, en daarmee alle Germaanse volkeren.
pi_212955055
Haha Nethanyahu _O-
Lekker gewerkt jongen!
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 15:48:44 #127
346939 Janneke141
pi_212955068
Bijzonder dat de VS Isral hier afvalt. Zal de campagne van Biden geen goed doen waarschijnlijk.

Maar goed. Resolutie aangenomen. Netanyahu haalt zijn schouders op, schenkt nog een kop thee in en gaat verder waar ie gebleven was. En dan?
pi_212955078
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
Bijzonder dat de VS Isral hier afvalt. Zal de campagne van Biden geen goed doen waarschijnlijk.

Maar goed. Resolutie aangenomen. Netanyahu haalt zijn schouders op, schenkt nog een kop thee in en gaat verder waar ie gebleven was. En dan?
Dat kan niet heb ik van Jan Paternotte gehoord!
twitter
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 15:51:54 #129
346939 Janneke141
pi_212955095
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ x ]
Oh. Nou, als Jan Paternotte het zegt dan zal het wel zo zijn.

heel slecht, maar ik vergeet dus altijd wie wie is, de D66-politicus of de Geenstijl-journalist. Het zullen gezellige kerstdiners zijn daar
  maandag 25 maart 2024 @ 15:53:13 #130
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_212955109
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

heel slecht, maar ik vergeet dus altijd wie wie is, de D66-politicus of de Geenstijl-journalist. Het zullen gezellige kerstdiners zijn daar
Dit was Jan Paternotte.
  Overall beste user 2022 maandag 25 maart 2024 @ 15:56:00 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212955131
quote:

[..]
[ x ]
Met de onmiddelijke en onvoorwaardelijke vrijlating van de gijzelaars. Kan Hamas ook niet negeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212955197
quote:

[..]
[ x ]
Kunnen ze, vanwege hun geavanceerde luchtafweer systemen waar iedereen op aast, met name de EU landen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212955281
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is de D66’er
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 16:25:27 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212955417
twitter
pi_212955471
quote:

[..]
[ x ]
"Netanyahu kan dit niet negeren."

Moet jij eens opletten. :P
pi_212955482
quote:

Sancties.

En dan gaat Isral nog steeds door, want niemand lijkt te begrijpen dat de tijden zijn veranderd.
pi_212955497
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Sancties.

En dan gaat Isral nog steeds door, want niemand lijkt te begrijpen dat de tijden zijn veranderd.
Zodra het westen stopt met leveren van militaire goederen aan Isral komt de Isralische oorlogsmachine vanzelf piepend en krakend tot stilstand.
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 16:36:53 #138
323876 michaelmoore
pi_212955547
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is de keus van Isral om een volk uit te hongeren. Hamas houdt geen vrachtwagens met voedsel tegen.
hamas kan de gijzelaars vrij laten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212955561
quote:
11s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat is die resolutie die door Rusland en China geblokkeerd gaat worden, toch? :D
Rusland en China blokkeerde de vorige resolutie omdat Amerika de inbrenger van de resolutie was. Een resolutie met een inhoud die Amerika net een keer of zes eerder weggevetood had.
Puur politiek Flauw van Rusland en China en ook flauw van Amerika
pi_212955569
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
"Netanyahu kan dit niet negeren."

Moet jij eens opletten. :P
Merk op dat Jan niks zegt over Hamas. Mag Hamas het wel negeren dan? Een staakt-het-vuren betekent dat BEIDE partijen niet meer vuren.
  maandag 25 maart 2024 @ 16:41:09 #141
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_212955609
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:38 schreef Homey het volgende:

[..]
Merk op dat Jan niks zegt over Hamas. Mag Hamas het wel negeren dan? Een staakt-het-vuren betekent dat BEIDE partijen niet meer vuren.
Has zijn vrijheidsstrijders heb ik hier in dit topic geleerd. Die zijn door de onderdrukking in deze positie gedwongen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212955659
quote:
11s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zou het oprecht niet weten
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
LOL
Bibi heeft maling aan de hele wereld :+
pi_212955680
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hamas kan de gijzelaars vrij laten
Ja dat kunnen ze doen. Maar staat los van wat nu doet. 30.000 doden kan je niet goed praten door naar hamas te wijzen.
  maandag 25 maart 2024 @ 16:47:32 #144
323876 michaelmoore
pi_212955694
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja dat kunnen ze doen. Maar staat los van wat nu doet. 30.000 doden kan je niet goed praten door naar hamas te wijzen.
laat HAMAS de gijzelaars vrij ???
gewoon de lichamen van de doden vrijgeven en de levenden laten gaan
morgen ??

waarom niet ???
pi_212955713
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
laat HAMAS de gijzelaars vrij ???

morgen ??
Voordat hamas gijzelaars had waren er ook jaarlijks veel doden direct of indirect door IDF toedoen.
Gijzelaar kunnen nooit een excuus zijn voor wat er nu gebeurd.

Waarom zou je onschuldige mensen bombarderen omdat hamas gijzelaars heeft?
  maandag 25 maart 2024 @ 16:51:43 #146
323876 michaelmoore
pi_212955738
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Voordat hamas gijzelaars had waren er ook jaarlijks veel doden direct of indirect door IDF toedoen.
Gijzelaar kunnen nooit een excuus zijn voor wat er nu gebeurd.
geef nu gewoon antwoord

wanneer ??
  Overall beste user 2022 maandag 25 maart 2024 @ 16:54:20 #147
3928 Ulx
pi_212955780
Alle gijzelaars in ruil voor een staakt-het-vuren voor heel Ramadan. Zo lees ik het.

Dat is best een kutte deal voor Hamas.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 25 maart 2024 @ 16:55:30 #148
346939 Janneke141
pi_212955799
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geef nu gewoon antwoord

wanneer ??
Als Pesach en Pinksteren op n dag vallen waarschijnlijk.
pi_212955804
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zodra het westen stopt met leveren van militaire goederen aan Isral komt de Isralische oorlogsmachine vanzelf piepend en krakend tot stilstand.
Ik denk dat dt wel meevalt. :)
pi_212955808
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geef nu gewoon antwoord

wanneer ??
Het geeft Isral geen vrijbrief om te doen wat ze nu doen.

Hamas heeft overigens duidelijk gemaakt wanneer ze vrij komen. Die willen een ruil met politieke gevangenen in Isral.
pi_212955810
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Has zijn vrijheidsstrijders heb ik hier in dit topic geleerd. Die zijn door de onderdrukking in deze positie gedwongen
Zij moesten die babies wel in ovens stoppen.
  maandag 25 maart 2024 @ 16:57:36 #152
323876 michaelmoore
pi_212955824
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hamas heeft overigens duidelijk gemaakt wanneer ze vrij komen. Die willen een ruil met politieke gevangenen in Isral.
wanneer gaat HAMAS de gijzelaars vrij laten

is dta zo moeilijk te beantwoorden ??

begrijp je het spelletje niet soms ??
  maandag 25 maart 2024 @ 16:57:43 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212955826
quote:

[..]

Jaaaaa, een zooi oma's en koters ruilen voor bloeddorstig islamitisch tuig *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 25 maart 2024 @ 16:59:00 #154
323876 michaelmoore
pi_212955843
quote:

[..]

gewoon morgen vrijlaten
dan komt er alles in gaza wat men maar wil

geen voorwaarden gewoon de Isralische gijzelaars laten gaan
heel simpel , de poort open doen , dan doet Isral ook de poort open
pi_212955895
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wanneer gaat HAMAS de gijzelaars vrij laten

is dta zo moeilijk te beantwoorden ??

begrijp je het spelletje niet soms ??
Ik ga na het eten in mijn glazen bol kijken voor je.
Je komt toch niet uit een ei of zo?
  maandag 25 maart 2024 @ 17:02:22 #156
323876 michaelmoore
pi_212955901
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik ga na het eten in mijn glazen bol kijken voor je.
Je komt toch niet uit een ei of zo?
niet gijzelaars vrijlaten , ok dan geen eten
pi_212955911
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Jaaaaa, een zooi oma's en koters ruilen voor bloeddorstig islamitisch tuig *O*.
Ja zoiets. IDF tuig mag terug naar Isral als ze de onschuldige kinderen uit administratieve detentie vrij laten.
pi_212955920
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ga echt eten of je het nou leuk vindt of niet.
  Overall beste user 2022 maandag 25 maart 2024 @ 17:04:15 #159
3928 Ulx
pi_212955926
quote:

[..]

Kunnen ze vergeten. De VN heeft ze net bevolen de gijzelaars direct vrij te laten.

Israel hoeft alleen niet te schieten om zich aan deze resolutie te houden.
pi_212955966
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kunnen ze vergeten. De VN heeft ze net bevolen de gijzelaars direct vrij te laten.

Dat is jouw versie. Niet de versie van de VN
pi_212956012
quote:

[..]
Dat is onaardig. Meer dan 100 mensen worden door Hamas gevangen gehouden onder erbarmelijke omstandigheden, soms met sexueel misbruik, geen contact met geliefden, ze hebben geen idee of ze het gaan overleven, explosies rondom hen heen, geen smartphone, zelden stroom en dan wil jij die arme mensen ook nog eten onthouden. Nee Mikey nee :(
  maandag 25 maart 2024 @ 17:08:57 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_212956022
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nepnieuws dus.
Nog eentje.

twitter
pi_212956059
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:08 schreef Mylene het volgende:

[..]
Nog eentje.

[ x ]
Lekker wijf dan mag het gewoon.
Overigens was zij een van de velen die er verslag van deed. Niet de enige of zo die daar verslag van deed.

quote:
Ms Ibrahim also liked a video of Egyptian football fans chanting 'we sacrifice our souls, our blood for Palestine' following the attacks
Dat is natuurlijk antisemitisme... Blijven grappenmakers.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:11:33 #164
16715 Mylene
*schatje*
pi_212956082
Hamas gaat zich echt niet aan de resolutie houden.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:11:56 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212956091
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gijzelaars niet vrij = offensief gaat door.
Zo simpel is het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212956098
quote:

[..]
Dat heet collectieve bestraffing. Verboden.
zie email 27 oktober
pi_212956115
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:11 schreef Mylene het volgende:
Het lijken wel Israliers wat dat betreft.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:14:22 #168
346939 Janneke141
pi_212956120
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:11 schreef Mylene het volgende:
En dus Isral ook niet.
pi_212956122
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar hamas.....
  maandag 25 maart 2024 @ 17:15:04 #170
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212956128
Wat vinden de pro-israelieten hier dat de belangrijkste, machtige en rijkste bondgenoten Israel laten vallen?

Is dit het einde van AIPAC? Dacht ergens te horen dat ze die lobbygroep willlen reguleren in de VS.
pi_212956146
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:15 schreef Origami94 het volgende:
Wat vinden de pro-israelieten hier dat de belangrijkste, machtige en rijkste bondgenoten Israel laten vallen?

Is dit het einde van AIPAC? Dacht ergens te horen dat ze die lobbygroep willlen reguleren in de VS.
Dit is wel geschiedenis. Illan Pappe heeft hier vorige week een uitgebreide interview over gegeven. Blijkt die ouwe jodenhater het bij het rechte end te hebben.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:23:26 #172
323876 michaelmoore
pi_212956231
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
130 gijzelaars opsluiten is collectieve bestraffing, gewoon vrijlaten , Ok ?
  maandag 25 maart 2024 @ 17:23:44 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212956235
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dus Isral ook niet.
'jamaar israel jaamaaaaar israel'
1947-2016
  maandag 25 maart 2024 @ 17:24:47 #174
323876 michaelmoore
pi_212956246
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'jamaar israel jaamaaaaar israel'
gijzelaars vrijlaten
pi_212956263
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
130 gijzelaars opsluiten is collectieve bestraffing, gewoon vrijlaten , Ok ?
Luister ik ben daar ook voor. Maar het is niet zo dat een wandaad van de een de weg opent voor de ander om ook maar wandaden te plegen.
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 17:32:06 #176
323876 michaelmoore
pi_212956346
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Luister ik ben daar ook voor. Maar het is niet zo dat een wandaad van de een de weg opent voor de ander om ook maar wandaden te plegen.
gijzelaars vrijlaten is geen wandaad, het is de enige weg naar vrede
  Moderator maandag 25 maart 2024 @ 17:42:02 #177
8781 crew  Frutsel
pi_212956417
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gijzelaars vrijlaten is geen wandaad, het is de enige weg naar vrede
Nee, daar komt geen vrede. Nu niet, nooit niet, zolang 1 van de partijen de vernietiging van de ander nastreeft.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:45:21 #178
323876 michaelmoore
pi_212956459
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee, daar komt geen vrede. Nu niet, nooit niet, zolang 1 van de partijen de vernietiging van de ander nastreeft.
HAMAS is niet veel beter dan de TALIBAN of de ISIS

Haat is kenmerkend voor de religie , terwijl religie liefde moet zijn , de ultieme haat is hun drijfveer

https://www.telegraaf.nl/(...)e-concurrentiestrijd

quote:
IS-K en Taliban verwikkeld in gewelddadige concurrentiestrijd
KOEN VAN EIJK

45 min geledenin BINNENLAND

AMSTERDAM - De Taliban kennen we als een wrede groep jihadisten die Afghanistan in een ijzeren islamitische greep houden. .

Maar in eigen land hebben de Taliban te kampen met een ng extremere jihadistische variant: Islamic State Khorosan (IS-K): de groep die de bloedige aanslag in Moskou heeft opgeist.

quote:
Al in 2021 beschreef het Amerikaanse tijdschrift Foreign Policy de opkomst van het 'hypergewelddadige' IS-K, dat in dat jaar van zich deed spreken toen het met explosieven op het vliegveld van Kabul een einde maakte aan het leven van dertien Amerikaanse militairen en 170 burgers.

IS-K heeft geen gebied in handen en wordt in Afghanistan fel bestreden door de Taliban, waarmee de Russen betrekkingen hebben aangeknoopt.
Leden van IS-K beschouwen de Taliban als een stelletje 'verraders' en 'nationalisten' omdat ze hun aanwezigheid beperken tot Afghanistan.
Het gaat er hard aan toe tussen beide groepen: IS-K-militanten die in handen van de Taliban vallen, worden zonder pardon gexecuteerd.
  Moderator maandag 25 maart 2024 @ 17:48:18 #179
8781 crew  Frutsel
pi_212956484
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
HAMAS is niet veel beter dan de TALIBAN of de ISIS

Haat is kenmerkend voor de religie , terwijl religie liefde moet zijn

https://www.telegraaf.nl/(...)e-concurrentiestrijd
[..]

En je vergeet de financiers van Hamas, Hezbollah, de Houthis

Maar ja....Isral h...
  maandag 25 maart 2024 @ 17:49:10 #180
323876 michaelmoore
pi_212956486
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]
En je vergeet de financiers van Hamas, Hezbollah, de Houthis

Maar ja....Isral h...
Iran

ja dat zijn ok een stel mafjoekels, de ultieme haat is hun drijfveer

Forum Admin maandag 25 maart 2024 @ 17:53:57 #181
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212956503
quote:

[..]
Trumpsel 4 president
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 25 maart 2024 @ 17:54:31 #182
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212956508
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alsof ze gaan stoppen met leveren.
  maandag 25 maart 2024 @ 17:54:34 #183
323876 michaelmoore
pi_212956509
quote:

[..]
zolang de extreme Islam de vernietiging van de ongelovigen nastreeft komen wij ook aan de beurt
pi_212956637
quote:
:? Dit is voor geen enkele andere reden dan de campagne.

Blijkbaar is hij doodsbang dat de kolonistenroepers niet voor hem zullen stemmen. Ik ben verbijsterd dat dat er dan zoveel zijn dat dit nodig was.
  maandag 25 maart 2024 @ 18:15:30 #185
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212956692
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Blijkbaar is hij doodsbang dat de kolonistenroepers niet voor hem zullen stemmen. Ik ben verbijsterd dat dat er dan zoveel zijn dat dit nodig was.
Ik zie dat afvallen niet, het is ceasefire gecombineerd met vrijlating gijzelaars, daar kunnen ze ook moeilijk tegen zijn.
pi_212956720
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Deze lui hebben gewoon een excuus nodig om te moorden en dan is het nu de gijzelaars en als die er niet zijn dan is het wat anders.
pi_212956737
https://www.nu.nl/midden-(...)t-bezoek-aan-vs.html

Hahaha waarom zou de VS hem nog verdedigen? Zoals de oud ambassadeur van de VS al zei dat "I doubt we share the same values. Isral is demonstrating the same values as the KKK and there is no strategic value"
pi_212956747
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik zie dat afvallen niet, het is ceasefire gecombineerd met vrijlating gijzelaars, daar kunnen ze ook moeilijk tegen zijn.
Meestal vonden ze wel een reden.
pi_212956765
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:22 schreef Chadi het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)t-bezoek-aan-vs.html

Hahaha waarom zou de VS hem nog verdedigen? Zoals de oud ambassadeur van de VS al zei dat "I doubt we share the same values and there is no strategic value"
Het is niet heel gek. Hamas is momenteel veel populairder onder de linkse stemmers in de VS, met de verkiezingen op komst kunnen ze Israel niet openlijk blijven steunen tegen de terroristen.
  maandag 25 maart 2024 @ 18:25:57 #190
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212956770
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Meestal vonden ze wel een reden.
Het was een voorstel van Brinken zelf toch?

Ik heb het niet goed gelezen zie ik

[ Bericht 6% gewijzigd door Tarado op 25-03-2024 18:39:18 ]
pi_212956805
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is niet heel gek. Hamas is momenteel veel populairder onder de linkse stemmers in de VS, met de verkiezingen op komst kunnen ze Israel niet openlijk blijven steunen tegen de terroristen.
Het gaat om een oud ambassadeur die Isral vergelijkt met de KKK. Chas Freeman.

Hamas is niet populair maar de waarheid over dat hele conflict komt in volle glorie ongefilterd de smartphones van de jeugd binnen waardoor ze andere keuzes maken. Daarnaast ook afname van invloed van geloof waardoor christen zionisme afneemt.
pi_212956833
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

De geest is eindelijk uit de fles. De jongere generaties gaan het verschil maken binnen twee decennia. De waarheid over dat conflict is niet langer te negeren. Daarnaast levert het ze niks op behalve lasten.
  Moderator maandag 25 maart 2024 @ 18:49:18 #193
8781 crew  Frutsel
pi_212957020
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trumpsel 4 president
Trumpie liet al weten dat Hamas dit nooit gedaan had op 7 oktober als hij president was geweest.
pi_212957092
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
De geest is eindelijk uit de fles. De jongere generaties gaan het verschil maken binnen twee decennia. De waarheid over dat conflict is niet langer te negeren.
Insh'allah! _O-

Maar zonder geclown. De wereld polariseert en momenteel gaat het om de hardste schreeuwer. Maar ik weet niet of de stilzwijgende meerderheid Biden dit in dank gaat afnemen...
  maandag 25 maart 2024 @ 18:57:58 #195
323876 michaelmoore
pi_212957125
quote:

[..]
Hamas moet de gijzelaars vrijlaten

en HAMAS moet niet langer de vernietiging van de ongelovigen nastreven
pi_212957137
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hamas moet de gijzelaars vrijlaten
En Isral moet het (internationale) recht respecteren.

Nog meer platitudes?
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 19:00:00 #197
323876 michaelmoore
pi_212957148
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nog meer platitudes?
klopt

Maar de gijzelaars moeten eerst vrijkomen asap

dan komt er ook voedsel en gaan de wapens neer als HAMAS vertrokken is

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 25-03-2024 19:07:56 ]
pi_212957222
wat een lul, die oud-ambassadeur. zal wel een koffertje met geld hebben gekregen of zoiets.

bijna lachwekkend ook, net als witte europeanen die isael met de nazis vergelijken, zit deze idioot israel met de KK te vergelijken. zn eigen schaamvolle geschiedenis van onderdrukking van zwarte mensen. je moet je kapot schamen.
pi_212957243
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nog meer platitudes?
israel mag best achter hamas aan gaan toch? wat is daar onrechtmatig aan?
pi_212957293
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
israel mag best achter hamas aan gaan toch? wat is daar onrechtmatig aan?
Het heeft er alle schijn van dat in de strijd tegen Hamas middelen worden aangewend die niet door de beugel kunnen. Het inzetten van honger als wapen, het niet maken van onderscheid tussen burgers en combattanten, collectieve bestraffing, disproportioneel geweld en mogelijk zelfs genocide.

Daar gaat het natuurlijk om
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 19:13:16 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212957363
quote:

[..]
Wat ook weer genoeg zegt over deze kant van het politieke spectrum in de VS.
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het heeft er alle schijn van dat in de strijd tegen Hamas middelen worden aangewend die niet door de beugel kunnen. Het inzetten van honger als wapen, het niet maken van onderscheid tussen burgers en combattanten, collectieve bestraffing, disproportioneel geweld en mogelijk zelfs genocide.

Dit doen de Palestijnse terroristen zelf, niet het Isralische leger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 25 maart 2024 @ 19:15:44 #202
323876 michaelmoore
pi_212957407
quote:

[..]

het heeft er alle schijn van dat HAMAS de gijzelaars asap moet vrijlaten, liefst vandaag
pi_212957435
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het heeft er alle schijn van dat HAMAS de gijzelaars asap moet vrijlaten
Je plaat blijft een beetje hangen. Maar nogmaals; dat ontkent niemand. Alleen het weldenkende deel van de wereld voegt daar vervolgens wel aan toe dat je vervolgens niet met een ‘het doel heiligt de middelen” alle regels van (internationaal) recht aan je laars kunt lappen.
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 19:18:37 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212957458
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je plaat blijft een beetje hangen. Maar nogmaals; dat ontkent niemand. Alleen het weldenkende deel van de wereld voegt daar vervolgens wel aan toe dat je vervolgens niet met een ‘het doel heiligt de middelen” alle regels van (internationaal) recht aan je laars kunt lappen.
Dat doet Isral dan ook niet, dan doen enkel de Palestijnse terroristen zelf al decennia en geen haan die ernaar kraait.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 25 maart 2024 @ 19:19:00 #205
323876 michaelmoore
pi_212957468
quote:

[..]
mooi als hamas de gijzelaars vrijlaat dan komt alles goed
  maandag 25 maart 2024 @ 19:21:17 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212957528
quote:

[..]
Zolang als het enige bewijs van dat aan de laars lappen van de persvoorlichting van Hamas komt geloof ik er geen moer van :').

Ik herhaal mezelf, maar er kunnen niet genoeg mensen op de hoogte zijn van het begrip Taqiyya, zeg maar het handboek liegen van de islam :).
Get woke, go broke!
pi_212957573
quote:

[..]
Het heeft er alle schijn van dat in de strijd tegen Hamas middelen worden aangewend die niet door de beugel kunnen.
Volgens wie eigenlijk?

De enigen die daarover rapporteren zijn... de Palestijnen en die ene door Hamas genfiltreerde VN-organisatie.

Verder eigenlijk niemand. Het IDF ook niet.

Dus hoe waar zijn al die berichten?
quote:
Het inzetten van honger als wapen, het niet maken van onderscheid tussen burgers en combattanten, collectieve bestraffing, disproportioneel geweld en mogelijk zelfs genocide.

Geen van die zaken is bewezen en collectief straffen slaat nergens op. Dat heet oorlog en oorlog is de hel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cuendillar op 25-03-2024 19:33:31 ]
pi_212957617
quote:

[..]

maar dat is allemaal helemaal niet een feit. dat zijn beschuldigingen. het inernationale gerechtshof heeft vorige maand nog gezegd dat de genocide claim pas jaren later kan worden vastgesteld. dus daar hoeft men niet meer mee te komen, tenzij er echt iets duidelijk veranderd.

het voedsel wordt door hamas gekaapt en ze schieten op de eigen bevolking als ze voedsel willen halen.
israel laat wel degelijk voedsel toe. de trucks staan vast aan de egyptische grens.
hamas maakt zelf dat onderscheid niet en gebruikt burgers als schild
israel doet wel degelijk alles aan het vermijden van burgersclachtoffers.
de cijfers van doden komen van hamas en zijn niet controlleerbaar.
hamas houdt gijzelaars vast
hamas probeert zo vee mogelijk israelische burgers te doden
hamas heeft een uitgesproken antisemitische ideologie

die hele hetze tegen israel neemt een monsterlijke vorm aan. je kan net zo goed stellen dat israel harder moet doorgaan om hamas te stoppen, om deze ramp te stoppen
pi_212957639
twitter
pi_212957656
quote:

[..]
Het is zeker je rechter duim
  maandag 25 maart 2024 @ 19:35:47 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212957794
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is zeker je rechter duim
Het is helaas duidelijk dat een aanzienlijk aantal links en progressief georinteerden openlijk partij kiezen voor de Palestijnse terroristen. Dit is een trend die we in de hele Westerse wereld kunnen zien. Dat mag natuurlijk, maar men staat daarmee wel aan de verkeerde kant. De kant van terreur, antisemitisme en anti-Isral sentimenten.
pi_212957798
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zolang als het enige bewijs van dat aan de laars lappen van de persvoorlichting van Hamas komt geloof ik er geen moer van :').

En als HRW, Artsen zonder Grenzen, Rode Kruis, OCHA, Amnesty iets melden. Neem je het dan wel serieuzer?
pi_212957817
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is helaas duidelijk dat een aanzienlijk aantal links en progressief georinteerden openlijk partij kiezen voor de Palestijnse terroristen. Dit is een trend die we in de hele Westerse wereld kunnen zien. Dat mag natuurlijk, maar men staat daarmee wel aan de verkeerde kant. De kant van terreur, antisemitisme en anti-Isral sentimenten.
Dat er veel van die mensen opkomen voor de Palestijn dat is inderdaad het geval. Voor sommigen is dat hetzelfde als het opnemen voor Hamas, maar iedereen heeft wel eens een slechte dag
pi_212957860
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:28 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
twitter

En Nethanyahu begint nu ook al ministers kwijt te raken.
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 19:44:31 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212957937
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als HRW, Artsen zonder Grenzen, Rode Kruis, OCHA, Amnesty iets melden. Neem je het dan wel serieuzer?
Neuh, niet echt. Activistenclubs.

quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat er veel van die mensen opkomen voor de Palestijn dat is inderdaad het geval. Voor sommigen is dat hetzelfde als het opnemen voor Hamas, maar iedereen heeft wel eens een slechte dag
Hamas is mijn broeder! roepen dan? Is dat ook niet opnemen voor Hamas? :').
Get woke, go broke!
pi_212957943
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Volgens wie eigenlijk?

De enigen die daarover rapporteren zijn... de Palestijnen en die ene door Hamas genfiltreerde VN-organisatie.

Verder eigenlijk niemand. Het IDF ook niet.

Dus hoe waar zijn al die berichten?
[..]
Geen van die zaken is bewezen en collectief straffen slaat nergens op. Dat heet oorlog en oorlog is de hel.
Ik adviseer Google, binnen 5 minuten gevonden: https://www.amnesty.nl/ac(...)genaamd-veilig-rafah
zie email 27 oktober
  maandag 25 maart 2024 @ 19:47:17 #217
323876 michaelmoore
pi_212957990
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik adviseer Google, binnen 5 minuten gevonden: https://www.amnesty.nl/ac(...)genaamd-veilig-rafah
HAMAS , TALIBAN , ISIS , Iran Ayatollahs het is allemaal een pot nat , volslagen gestoorde islam mensen die vrouwen mishandelen en stenigen

ze laten liever hun eigen mensen verhongeren dan de gijzelaars vrij te laten
pi_212958144
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Neuh, niet echt. Activistenclubs.
[..]
Hamas is mijn broeder! roepen dan? Is dat ook niet opnemen voor Hamas? :').
:') Er stond
quote:
Het is helaas duidelijk dat een aanzienlijk aantal links en progressief georinteerden openlijk partij kiezen voor de Palestijnse terroristen.
Dat is een substantieel grotere groep dan die Hamas roepende mongolen beste HeatWave :')
  maandag 25 maart 2024 @ 19:59:00 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212958206
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[..]
Dat is een substantieel grotere groep dan die Hamas roepende mongolen beste HeatWave :')
Het is en blijft 1 pot nat. We gaan niet voor de tigste keer de statistieken mbt Hamas sympathie, goedkeuring 7 oktober etc etc aanvoeren die ken jij net zo goed uit je hoofd :').
Get woke, go broke!
  maandag 25 maart 2024 @ 19:59:04 #220
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212958208
quote:

[..]

Haha man man man.

Hamas verschuilt zich achter hun eigen burgers he groot gelijk dat Isral daar dan geen rekening mee kan houden
pi_212958212
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ x ]
Ziet er niet goed uit voor Bibi
Benieuwd welke gevolgen zit zal hebben
  maandag 25 maart 2024 @ 20:06:16 #222
323876 michaelmoore
pi_212958356
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[..]
Israel blijft vechten tot HAMAS de gijzelaars vrijlaat
pi_212958412
twitter
pi_212958437
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Insh'allah! _O-

Maar zonder geclown. De wereld polariseert en momenteel gaat het om de hardste schreeuwer. Maar ik weet niet of de stilzwijgende meerderheid Biden dit in dank gaat afnemen...
Het is het tijdperk van decentralisatie van nieuwsvergaring. Het zowel positieve als negatieve effecten. En van die effecten is dat de gangbare media niet meer de filter hanteert en de narrative door kan drukken. Jongens uit Gaza livestreamen de beelden zo je huiskamer binnen.
  maandag 25 maart 2024 @ 20:11:11 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212958445
Reden *inmiddels ontelbaar* waarom we de VN ook niet meer serieus hoeven te nemen :').
Get woke, go broke!
  maandag 25 maart 2024 @ 20:12:29 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_212958466
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is het tijdperk van decentralisatie van nieuwsvergaring. Het zowel positieve als negatieve effecten. En van die effecten is dat de gangbare media niet meer de filter hanteert en de narrative door kan drukken. Jongens uit Gaza livestreamen de beelden zo je huiskamer binnen.
Om vervolgens binnen 30 sec debunked te worden omdat ze beelden uit Syrie oid gebruiken, of 8734 keer als gedood slachtoffer te zien zijn :').
Get woke, go broke!
pi_212958469
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bibi is met iets veel groters bezig dan de gijzelaars bevrijden.
pi_212958486
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ x ]
Het is echt onhoudbaar geworden. Ieder weldenkend mens ziet de gruwelijke toestand en weet dat het niet kan en niet mag.
  maandag 25 maart 2024 @ 20:19:05 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212958580
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Terecht
1947-2016
pi_212958623
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Terecht
Um nee, tot Hamas stuk is. :)
pi_212958628
lol

twitter
  maandag 25 maart 2024 @ 20:24:06 #232
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212958663
Het is tijd om Israel binnen te vallen met de NAVO voor wat vrijheid tegen dictator Netanyahu
  maandag 25 maart 2024 @ 20:26:50 #233
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_212958707
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Overigens ben ik wel een beetje klaar met die twitter (of X) propaganda.

Het ironische is dat deze vooral door de alfabet familie wordt gebruikt terwijl ze een gruwelijke hekel hebben aan Musk _O-

Geeft wel aan hoe de wereld in elkaar steekt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 maart 2024 @ 20:27:42 #234
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212958728
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Overigens ben ik wel een beetje klaar met die twitter (of X) propaganda.

Het ironische is dat deze vooral door de alfabet familie wordt gebruikt terwijl ze een gruwelijke hekel hebben aan Musk _O-

Geeft wel aan hoe de wereld in elkaar steekt.
liberalen haten musk helemaal niet, pure frame vanuit de dnc
pi_212958737
De hele wereld is antisemitisch

twitter
  maandag 25 maart 2024 @ 20:28:57 #236
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212958752
quote:
9s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:28 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_212959059
quote:

[ x ]
Ze mogen niet moorden en dat is volgens zionisten behoorlijk antisemitisch. Zelfs de VS is het nu. Ze hollen die hele term uit waardoor het gevaar ontstaat dat jodenhaat de kans krijgt.
  maandag 25 maart 2024 @ 21:03:07 #238
323876 michaelmoore
pi_212959366
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is echt onhoudbaar geworden. Ieder weldenkend mens ziet de gruwelijke toestand en weet dat het niet kan en niet mag.
maar dan al men wel de gijzelaars moeten vrijlaten , anders komt er hongersnood

ik krijg onze de mensen niet, dan jij ook niet
pi_212959417
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar dan al men wel de gijzelaars moeten vrijlaten , anders komt er hongersnood

ik krijg onze de mensen niet, dan jij ook niet
Dat is ongeveer waarom ik ze op hetzelfde niveau of zelfs lager als hamas ingeschat.
Dat gedrag van past niet binnen een zichzelf respecterende democratie waar mensenrechten de boventoon moeten voeren.
  maandag 25 maart 2024 @ 21:27:15 #240
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212959762
quote:

[ x ]
Dat valt reuze mee. Maar dat mensen een hekel hebben aan Islam zal ook wel een reden hebben denk je niet?
pi_212959882
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee. Maar dat mensen een hekel hebben aan Islam zal ook wel een reden hebben denk je niet?
Gooi het eruit. Lucht je hart op.
  maandag 25 maart 2024 @ 21:54:18 #242
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212960238
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gooi het eruit. Lucht je hart op.
Oh ik heb geen enkel probleem hoor maak je maar niet druk. Maar over het algemeen komen moslims niet heel positief in het nieuws en dat is niet altijd even eerlijk.
pi_212960345
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 20:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Terecht
Jullie zijn ook zo ontzettend naief he...
Netanyalul geeft geen reet om de gijzelaars. De gijzelaars worden misbruikt om wraak te kunnen blijvne nemen.. Maar even serieus, je valt gebouwen aan. Waar zitten de gijzelaars? Niemand die het weet, ook de inlichtingendiensten van Israel niet. De kans dat je een gijzelaar treft is net zo groot als dat je een hamas held treft. Hoeveel gijzelaars zijn er gedood door Israelische bombardementen?

Tevens was het ooit heel dicht bij een akkoord tussen Hamas en Israel. De Mossad ging naar Qatar om met Hamas te praten over het vrijlaten van gijzelaars en "gevangenen". Maar ze werd teruggefloten door het oorlogskabinet. Dat was in de periode dat er al gijzelaars vrij kwamen.
Grote kans dat er veel meer gijzelaars vrij zouden komen..
pi_212960664
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:00 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Jullie zijn ook zo ontzettend naief he...
Oh noes ;(
quote:
Netanyalul geeft geen reet om de gijzelaars. De gijzelaars worden misbruikt om wraak te kunnen blijvne nemen.. Maar even serieus, je valt gebouwen aan. Waar zitten de gijzelaars? Niemand die het weet, ook de inlichtingendiensten van Israel niet. De kans dat je een gijzelaar treft is net zo groot als dat je een hamas held treft. Hoeveel gijzelaars zijn er gedood door Israelische bombardementen?

Tevens was het ooit heel dicht bij een akkoord tussen Hamas en Israel. De Mossad ging naar Qatar om met Hamas te praten over het vrijlaten van gijzelaars en "gevangenen". Maar ze werd teruggefloten door het oorlogskabinet. Dat was in de periode dat er al gijzelaars vrij kwamen.
Grote kans dat er veel meer gijzelaars vrij zouden komen..
Allemaal de schuld van de jeaude :(

En als de Mossad naar Qatar gaat, is het niet om met Hamas te praten. ;)
Misschien dat ze wel een woordje zeggen, maar ik denk het niet. Of misschien achteraf. :P
pi_212960672
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Oh ik heb geen enkel probleem hoor maak je maar niet druk. Maar over het algemeen komen moslims niet heel positief in het nieuws en dat is niet altijd even eerlijk.
Je hebt het over islam en dan over moslims. Twee verschillende dingen. Lukt het nog wel allemaal?
pi_212960700
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh noes ;(
[..]

Misschien dat ze wel een woordje zeggen, maar ik denk het niet. Of misschien achteraf. :P
Dat laatste was de schuld van het oorlogskabinet..

Waarom moeten sommigen van jullie hier weer iets antisemitisch van maken? Feit dat de gijzelaars nog niet terug zijn is wel degelijk de schuld van de Israelische leiders...

Tevens ging in die tijd de Mossad naar Qatar om met onderhandelaars van Hamas rond de tafel te zitten. Dus doe niet zo wijs..
pi_212960706
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh noes ;(
[..]

Ik begin echt twijfels bij je te krijgen. Je ontwijkt zijn punten met je onzinnige opmerkingen.

Wat wil je nou bereiken?
pi_212960724
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:32 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

Waarom moeten sommigen van jullie hier weer iets antisemitisch van maken? Feit dat de gijzelaars nog niet terug zijn is wel degelijk de schuld van de Israelische leiders...

Tevens ging in die tijd de Mossad naar Qatar om met onderhandelaars van Hamas rond de tafel te zitten. Dus doe niet zo wijs..
Isral bombardeert de oudste Christelijke kerk in Gaza tot as.

"Ja was de schuld van de kerk die stond in weg is een antisemitische kerk."
pi_212960736
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aangezien Hamas steun geniet van meer dan 70% van de Palestijnen, waar zit het verschil dan precies in? Zoveel steun hadden de nazi's nooit in Duitsland, en toch was er niemand die het allemaal zielig vond voor het Duitse volk wat er in WO2 gebeurde.
pi_212960774
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Aangezien Hamas steun geniet van meer dan 70% van de Palestijnen, waar zit het verschil dan precies in? Zoveel steun hadden de nazi's nooit in Duitsland, en toch was er niemand die het allemaal zielig vond voor het Duitse volk wat er in WO2 gebeurde.
Hoe weet je dat 70% van de mensen Hamas steunt? Vanwege een opiniemeting die is gedaan onder een paar duizend Palestijnen? Van de 2.3 miljoen?

Tevens klopt de vergelijking ook niet. Aangezien Duitsland een enorm groot land was, mensen makkelijk konden schuilen etc. In Gaza daarentegen zijn 1.8 van de 2.3 miljoen mensen op de vlucht. 80% van de gebouwen is beschadigt. Totaal andere orde dan wat er in Duitsland gebeurde..

En ook wat er in Duitsland gebeurde kan je achteraf als oorlogsmisdaad zien. Maar toen niet want men had daar nog geen regels voor.
pi_212960791
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:41 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat 70% van de mensen Hamas steunt? Vanwege een opiniemeting die is gedaan onder een paar duizend Palestijnen? Van de 2.3 miljoen?

Tevens klopt de vergelijking ook niet. Aangezien Duitsland een enorm groot land was, mensen makkelijk konden schuilen etc. In Gaza daarentegen zijn 1.8 van de 2.3 miljoen mensen op de vlucht. 80% van de gebouwen is beschadigt. Totaal andere orde dan wat er in Duitsland gebeurde..

En ook wat er in Duitsland gebeurde kan je achteraf als oorlogsmisdaad zien. Maar toen niet want men had daar nog geen regels voor.
Ja, zo werken opiniemetingen. Of moeten we het ze allemaal vragen?

Natuurlijk klopt de vergelijking wel. Twee bloeddorstige ideologien die zoeken naar de totaalvernietiging van de Joden en de deksel op de neus kregen/krijgen na het geprobeerd te hebben.

Okee.
  maandag 25 maart 2024 @ 22:46:29 #252
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212960797
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hebt het over islam en dan over moslims. Twee verschillende dingen. Lukt het nog wel allemaal?
Ok
  maandag 25 maart 2024 @ 22:46:36 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_212960798
Die gijzelaars zijn allang dood en goede kans dat het door de bombardementen van Isral komt. Als ik dan toch op de cynische tour ga is dat alleen maar goed voor Netanyahu want je kan niet teruggeven wat je niet meer hebt dus kan de strook leeggeveegd worden en over een paar jaar hebben we het nergens meer over.

/gokje
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Overall beste user 2022 maandag 25 maart 2024 @ 22:49:52 #254
3928 Ulx
pi_212960819
Boeit niet. Hamas heeft dan de lichamen maar over te dragen.
pi_212960821
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:41 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

+- 9 miljoen burgerdoden in Nazi-Duitsland, zo'n 10%. Daar zitten ze in Gaza nog lang niet aan.
edit: (en gelukkig maar zeg ik er nog maar snel achteraan, voordat er verkeerde conclusies worden getrokken)
  maandag 25 maart 2024 @ 22:54:34 #256
323876 michaelmoore
pi_212960855
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Haha man man man.

Hamas verschuilt zich achter hun eigen burgers he groot gelijk dat Isral daar dan geen rekening mee kan houden
HAMAS heeft een broertje dood aan die bewoners van GAZA , .

HAMAS is Iran en die heeft maar een doel ,
dus ik verwacht dat HAMAS doorgaat tot het eind en Isral moet onderhandelen ,
nu opgeven, terugtrekken, gijzelaars thuis en later weer terug komen

De proxy oorlog tegen Iran in Gaza is nog lang niet over , arme Gaza bewoners , de herbouw komt ook geen zak van terecht

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-03-2024 23:17:01 ]
  maandag 25 maart 2024 @ 23:00:36 #257
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212960893
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:46 schreef jogy het volgende:
Die gijzelaars zijn allang dood en goede kans dat het door de bombardementen van Isral komt. Als ik dan toch op de cynische tour ga is dat alleen maar goed voor Netanyahu want je kan niet teruggeven wat je niet meer hebt dus kan de strook leeggeveegd worden en over een paar jaar hebben we het nergens meer over.

/gokje
Precies.

Je vergeet alleen de Westbank nog. Dat wilt Netanyahu ook.
pi_212960896
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ja, zo werken opiniemetingen. Of moeten we het ze allemaal vragen?

Natuurlijk klopt de vergelijking wel. Twee bloeddorstige ideologien die zoeken naar de totaalvernietiging van de Joden en de deksel op de neus kregen/krijgen na het geprobeerd te hebben.

Okee.
Hamas is ontstaan na zoveel jaar van Israelische bezetting...

Dat Hamas de Joden zou willen vernietigen is een frame van Israel, dat hiermee de genocide en bombardementen goed praat..

Tevens houden ze dit voor aan hun volk, die er met open ogen intrapt. Totdat ze doorhebben dat ze zelf de agressor zijn en dat Hamas Israel niet kan vernietigen, al zou men dat willen..
En dan gaan ze uit de IDF en klappen ze uit de school..

Als ik jou was zou ik wat onderbroek doen naar de indoctrinatie op Israelische scholen en dergelijke, want je praat ze enkel maar na.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee en trapt niet in die openlijke propaganda.
pi_212960902
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Isral bombardeert de oudste Christelijke kerk in Gaza tot as.

"Ja was de schuld van de kerk die stond in weg is een antisemitische kerk."
.... Nee, doe dat maar niet meer.
pi_212960903
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212960912
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:50 schreef Alov het volgende:

[..]
+- 9 miljoen burgerdoden in Nazi-Duitsland, zo'n 10%. Daar zitten ze in Gaza nog lang niet aan.
edit: (en gelukkig maar zeg ik er nog maar snel achteraan, voordat er verkeerde conclusies worden getrokken)
Het gaat mij niet om de hoeveelheid doden, maar om de vluchtmogelijkheden. De Duitsers hadden alle kansen om te vluchten omdat Duitsland erg groot was. Maar de Palestijnen kunnen dit niet. Want ze zitten vast op een eiland zo groot als Texel. Met 2.3 miljoen inwoners. Daarom zijn er 1.8 mijloen van op de vlucht..
Ook hebben de geallieerden de Duitsers niet proberen uit te hongeren.

Dit deed Duitsland wel met Nederland als collectieve straf voor de treinstaking.

Tevens zijn de bommen van nu veel geavanceerder dan de bommen van vroeger.
pi_212960930
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:02 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Oei oei, nu breekt alles af onder Netanyalul. Hoe zal de man reageren? Als een geknakte man, of zal hij nu juist helemaal los gaan omdat hij alle macht heeft?

De man is ook al door Biden een soort van in de steek gelaten.
pi_212960933
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:32 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

Mhmh, yep.

Het feit dat de gijzelaars nog niet vrij zijn in de schuld van maar n partij. De gijzelnemers.

Daar iets anders van willen maken is niet alleen onzinnig, maar zelfs gestoord. En natuurlijk kwaadaardig.
pi_212960942
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:06 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Oei oei, nu breekt alles af onder Netanyalul. Hoe zal de man reageren? Als een geknakte man, of zal hij nu juist helemaal los gaan omdat hij alle macht heeft?

De man is ook al door Biden een soort van in de steek gelaten.
Biden, de uber zionist heeft hem buitenspel gezet . Was de enige mogelijkheid om zijn hachje te redden en de positie van de VS houdbaar te maken.
pi_212960954
Biden is nu ook KHAMAS!!! _O-
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212960956
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Mhmh, yep.

Het feit dat de gijzelaars nog niet vrij zijn in de schuld van maar n partij. De gijzelnemers.

Daar iets anders van willen maken is niet alleen onzinnig, maar zelfs gestoord. En natuurlijk kwaadaardig.
Niemand twijfelt daaraan. Dat er onschuldigen gegijzeld zijn en vrij gelaten moeten worden is geen punt van discussie. Punt van discussie is dat je hier genocide pleegt omdat Hamas gijzelaars genomen heeft. Het is gewoon ridicuul.
pi_212960960
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Er waren in de oorlog vele fascistische partijen buiten de asmogendheden, maar die werden snel de mond gesnoerd toen de oorlog eenmaal uitbrak.

Iets dergelijks gebeurt nu niet natuurlijk, met alle gevolgen van dien. En oude vrouw intimideren bij een optreden. :N
pi_212960967
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niemand twijfelt daaraan. Dat er onschuldigen gegijzeld zijn en vrij gelaten moeten worden is geen punt van discussie. Punt van discussie is dat je hier genocide pleegt omdat Hamas gijzelaars genomen heeft. Het is gewoon ridicuul.
Er is geen sprake van genocide in Gaza.
pi_212960978
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:10 schreef egayalS het volgende:
Biden is nu ook KHAMAS!!! _O- [ x ]
Het is waar. De resolutie steunt Hamas en Isral totaal niet. Bidden steunt hiermee inderdaad Hamas.

Waarom zet je er een K voor trouwens?
pi_212960979
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is ongekend lijden. Hoe zie jij dat? Neem je daar afstand van?
pi_212960982
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Mhmh, yep.

Waarom is het kwaadaardig?

Als je met mensen afspraken wilt maken maar ineens word je teruggeroepen dan is het kwaadaardig van de personen die je terugroepen...
Hamas heeft herhaaldelijk aangegeven gijzelaars te willen ruilen voor Palestijnse gevangenen. Gevangenen die door Israel rusiktlos zijn genomen en die heel slecht behandeld worden.. Israel heeft na 7 oktober iets van 9000 (!) Palestijnen gevangen genomen..

Daar hoor ik jullie niet over..

Hamas wil de Israelische gegijzelden vrijlaten in ruil voor Palestijnse gevangenen. Dat was een van de redenen om uberhaupt mensen te gijzelen op 7 oktober..

Jullie gedweep met Israhel is doorzichtig trouwens. "Israel is heilig" "Palestijnen zijn Hamas"..
pi_212960985
Zelfs Trump is tegenwoordig KHAMAS _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212961000
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:12 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het is waar. De resolutie steunt Hamas en Isral totaal niet. Bidden steunt hiermee inderdaad Hamas.

Omdat in Izrael ze keen hhhhhamas zeggen maar Ghamaz
pi_212961008
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is sprake van expres mensen verhongeren. Dat is een vorm van genocide.. Zelfs de nazi's deden dit zelden.. En toen werd het een oorlogsmisdaad genoemd..

Tevens behelst genocide veel meer dan groepen uitmoorden. Groepen verjagen is al een vorm van genocide. Tevens heb je culturele genocide en daar is Israhel ook mee bezig door culturele gebouwen van Gaza te vernietigen. En kerken en dergelijke...

Ziekenhuizen binnen te vallen, dat is ook een oorlogsmisdaad.
pi_212961010
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:13 schreef egayalS het volgende:
Zelfs Trump is tegenwoordig KHAMAS _O-

[ x ]
Hij was al aan het draaien in eerdere interviews. Hij kreeg niet het gevoel dat ze in Isral vrede wilden en bij de Palestijnen wel.
  maandag 25 maart 2024 @ 23:16:54 #276
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_212961011
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Met onschuldigen bedoel je nu de niet militairen die gegijzeld zijn gok ik?
Hoe denk je over de gegijzelden die toevallig militair waren?
pi_212961020
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:12 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

De resolutie steunt Israel ook. De gijzelaars moeten vrij gelaten worden..

Misschien moet je de Israliers niet zo blindelings volgen, maar je eigen mening vormen?
  maandag 25 maart 2024 @ 23:18:59 #278
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_212961028
Bibi is ook lekker bezig. Tijd maar om te gaan slapen
pi_212961030
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe denk jij over de 9000 Palestijnen die gevangen zitten zonder enige vorm van recht? En die daar mishandelt worden, en seksueel vernederd? Dingen die zij Hamas verwijten doen ze zelf..

Een beetje zoals Rusland alles Oekraine in de schoenen schuift wat ze zelf doen.
pi_212961054
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:16 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Er is sprake van expres mensen verhongeren. Dat is een vorm van genocide.. Zelfs de nazi's deden dit zelden.. En toen werd het een oorlogsmisdaad genoemd..

Tevens behelst genocide veel meer dan groepen uitmoorden. Groepen verjagen is al een vorm van genocide. Tevens heb je culturele genocide en daar is Israhel ook mee bezig door culturele gebouwen van Gaza te vernietigen. En kerken en dergelijke...

Ziekenhuizen binnen te vallen, dat is ook een oorlogsmisdaad.
Veel cultuur is gesloopt of onmogelijk gemaakt. Vroeger was het bijvoorbeeld voor christelijke Palestijnen heel normaal om in Nazareth te bevallen. Nu kunnen ze er niet eens in binnen een dag. Alles wat anders is dan Joods wordt tegen gewerkt.

quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Militairen vallen niet onder onschuldigen. Die moet je volgens het verdrag van Genve behandelen. Maar dat je vrouwen en kinderen gijzelt is een regelrechte schande en gaat tegen alles in. Ook tegen het islamitisch oorlogsrecht.

Is een Hamas strijder die thuis zit een legitiem doelwit?
pi_212961086
Trump interview. Hij maakt zich zorgen over internationale imago van Isral door de dingen wat ze doen.

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 maart 2024 @ 23:32:45 #282
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212961105
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:19 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Hoe denk jij over de 9000 Palestijnen die gevangen zitten zonder enige vorm van recht? En die daar mishandelt worden, en seksueel vernederd? Dingen die zij Hamas verwijten doen ze zelf..

Een beetje zoals Rusland alles Oekraine in de schoenen schuift wat ze zelf doen.
Erg vervelend allemaal. Maar dat is oorlog voor je. Hadden ze hamas maar niet de baas moeten maken en geen aanslagen plegen.
pi_212961134
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Erg vervelend allemaal. Maar dat is oorlog voor je. Hadden ze hamas maar niet de baas moeten maken en geen aanslagen plegen.
Ken jij de geschiedenis? In 2006 hebben "ze" Hamas de baas gemaakt. Dit betekent dat iedereen jonger dan 35 toen niet mocht stemmen. Dus die hebben Hamas zeker niet de baas gemaakt.
Tevens heeft Hamas daarna de verkiezingen verboden en hebben ze een dictatuur ervan gemaakt. Iedereen die protesteert tegen Hamas kan gemarteld worden..

Israel arresteert gewoon alles en iedereen en zijn moeder. En laat ze verdwijnen zonder de familie in te lichten. In WOII deed men dit ook. Dat noemde men "in Nacht und Nebel"..

Tevens moet Israel die mensen normaal behandelen, volgens het oorlogs en mensen recht. Dit zijn ze verplicht..

Waarom kunnen sommigen hier geen enkele terechte kritiek op Israel geven? Zijn jullie bang of zo om voor antisemiet te worden uitgemaakt?
pi_212961137
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:16 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Er is sprake van expres mensen verhongeren. Dat is een vorm van genocide.. Zelfs de nazi's deden dit zelden..
de hongerwinter?
pi_212961156
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:19 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

jij moet niet alles geloven wat de pro palestijnse zijde je vertelt. heel veel is gewoon zwart maken van israel. er worden geen mensen mishandeld of sexueel vernederd in israelische gevangenissen. israel is een democratie, een rechtstaat. dat gaat gewoon niet.
en die palestijnen die vast zitten, hebben allemaal wat gedaan. recht sprelen is lastig in gebieden die niet binnen israel vallen (maar waar ze wel officieel mandaat over hebben), welk recht dat? daar geldt oorlogsrecht.
pi_212961164
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:12 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Waarom is het kwaadaardig?
_O-

Slaap lekker! 8)7
pi_212961194
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij moet niet alles geloven wat de pro palestijnse zijde je vertelt. heel veel is gewoon zwart maken van israel. er worden geen mensen mishandeld of sexueel vernederd in israelische gevangenissen. israel is een democratie, een rechtstaat. dat gaat gewoon niet.
en die palestijnen die vast zitten, hebben allemaal wat gedaan. recht sprelen is lastig in gebieden die niet binnen israel vallen (maar waar ze wel officieel mandaat over hebben), welk recht dat? daar geldt oorlogsrecht.
Je bent niet goed bij je paasei...

Ben je soms van Cidi of zo? Of ben je echt zo naief?

Alles wat kritiek heeft op Israel is dat vanwege antisemitsme, niet vanwege het feit dat Israel echt foute dingen doet?

Je bent echt een stropop van de Israelische regering..
pi_212961201
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de hongerwinter?
Lees eens de hele discussie... Ik heb de treinstaking en dat de Duitsers mensen lieten verhongeren al ter sprake gebracht..
Nog een mooie manier om Israls daden en de nazi's met elkaar te vergelijken trouwens, bedankt voor je bijdrage..

En trouwens, ken je de term "zelden"? Zelden betekent niet nooit...

Nederland heeft de nazi's ook nagedaan, toen ze de Indonesische vrijheidsstrijders bestreden. De mensheid leert wel, maar helaas de verkeerde dingen.
  maandag 25 maart 2024 @ 23:57:22 #289
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212961202
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:37 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Ken jij de geschiedenis? In 2006 hebben "ze" Hamas de baas gemaakt. Dit betekent dat iedereen jonger dan 35 toen niet mocht stemmen. Dus die hebben Hamas zeker niet de baas gemaakt.
Tevens heeft Hamas daarna de verkiezingen verboden en hebben ze een dictatuur ervan gemaakt. Iedereen die protesteert tegen Hamas kan gemarteld worden..

Israel arresteert gewoon alles en iedereen en zijn moeder. En laat ze verdwijnen zonder de familie in te lichten. In WOII deed men dit ook. Dat noemde men "in Nacht und Nebel"..

Tevens moet Israel die mensen normaal behandelen, volgens het oorlogs en mensen recht. Dit zijn ze verplicht..

Waarom kunnen sommigen hier geen enkele terechte kritiek op Israel geven? Zijn jullie bang of zo om voor antisemiet te worden uitgemaakt?
Schijnbaar zijn ze het er toch wel erg mee eens dat Hamas de baas is want je hoort nooit iets over demonstraties tegen Hamas van Palestijnen. Zelfs Russen hebben meer ballen en gaan de straat op al is het maar heel miniem.

Ja en Hamas moet zich niet verschuilen achter burgers en in ziekenhuizen etc. Je kan moeilijk een oorlog volgens de regels voeren als de tegenstand zich hier verstopt.

Verder kan ik een vergelijking met nazi's niet serieus nemen.
pi_212961221
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Schijnbaar zijn ze het er toch wel erg mee eens dat Hamas de baas is want je hoort nooit iets over demonstraties tegen Hamas van Palestijnen. Zelfs Russen hebben meer ballen en gaan de straat op al is het maar heel miniem.

Ja en Hamas moet zich niet verschuilen achter burgers en in ziekenhuizen etc. Je kan moeilijk een oorlog volgens de regels voeren als de tegenstand zich hier verstopt.

Verder kan ik een vergelijking met nazi's niet serieus nemen.
Jij bent echt een pc held... Denk je dat mensen het durven om te protesteren als ze weten dat ze gemarteld kunnen worden? En als je goed zoekt op internet dan vind je Palestijnen die zich durven te uiten tegen Hamas. Je moet enkel goed zoeken...

Ik begrijp het hele idee van "Hamas moet zich niet verschuilen achter burgers" niet zo goed. Hamas is een verzetsorganisatie. En geen regulier leger. Dus het zijn gewone burgers die in hun vrije tijd Hamas leden zijn die aanslagen plegen of nu oorlog voeren.
Het Nederlands verzet verstopte zich ook tussen de burgers.
Dat is het enige dat ze voorhebben op Israel. Voor de rest heeft de IDF alle touwtjes in handen.

Misschien moet je eens google of youtuben op verzetsorganisaties of milities die strijden tegen overheden die een regulier leger achter zich hebben. Die bouwen allemaal tunnels om veilig van A naar B te gaan. Niks mis mee.
  Moderator dinsdag 26 maart 2024 @ 00:04:15 #291
8781 crew  Frutsel
pi_212961223
Hamas weigert nu het ceasefire proposal zoals door de VN was opgesteld en blijft bij zijn originele eis?

Dat zal Isral aangrijpen voor een aanval op Rafah
  dinsdag 26 maart 2024 @ 00:09:40 #292
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212961238
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 00:04 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Jij bent echt een pc held... Denk je dat mensen het durven om te protesteren als ze weten dat ze gemarteld kunnen worden? En als je goed zoekt op internet dan vind je Palestijnen die zich durven te uiten tegen Hamas. Je moet enkel goed zoeken...

Ik begrijp het hele idee van "Hamas moet zich niet verschuilen achter burgers" niet zo goed. Hamas is een verzetsorganisatie. En geen regulier leger. Dus het zijn gewone burgers die in hun vrije tijd Hamas leden zijn die aanslagen plegen of nu oorlog voeren.
Het Nederlands verzet verstopte zich ook tussen de burgers.
Dat is het enige dat ze voorhebben op Israel. Voor de rest heeft de IDF alle touwtjes in handen.

Misschien moet je eens google of youtuben op verzetsorganisaties of milities die strijden tegen overheden die een regulier leger achter zich hebben. Die bouwen allemaal tunnels om veilig van A naar B te gaan. Niks mis mee.
Nee hoor ben geen PC held. Maar goed kom eens met bewijs dan over demonstrerende Palestijnen want je ziet ze nergens. Geef graag mijn ongelijk toe.

Zie Russen dit gewoon doen overigens die hebben tenminste wel ballen.

Hamas is al heel lang geen verzets organisatie meer die discussie ga ik niet eens met je voeren.
pi_212961257
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 00:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nee hoor ben geen PC held. Maar goed kom eens met bewijs dan over demonstrerende Palestijnen want je ziet ze nergens. Geef graag mijn ongelijk toe.

Zie Russen dit gewoon doen overigens die hebben tenminste wel ballen.

Hamas is al heel lang geen verzets organisatie meer die discussie ga ik niet eens met je voeren.
Man, gewoon even op YT een paar termen invoeren en je hebt al prijs.. Ben je lui of zo?

Ik heb het hier wel weer voor gezien. Wat een achterlijkheid op fok...

Mensen die te lui zijn om iets op te zoeken omdat ze graag in een bepaalde hokje willen blijven zitten "palestijnen zijn hamas en hamas is slecht" "Israel is heilig en wee je gebeente als je commentaar hebt"
pi_212961258
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de hongerwinter?
Dat had ook te maken met onze regering die de treinstakingen aandroeg en omdat we afhankelijk waren van energie uit het zuiden wat al bevrijd was. De Duitsers hebben slechts 6 weken voedsel tegen gehouden. Maar dan nog konden mensen naar boeren gaan voor voedsel en werden voedsel kwekerijen zoals boerderijen niet aangevallen.
pi_212961261
quote:

[..]
Dat worden ze wel. Zijn wat rapporten over van mensenrechtenorganisaties. Getuigenissen en van oud bewaarders die uit de school klappen.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 00:18:48 #296
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_212961269
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 00:15 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Man, gewoon even op YT een paar termen invoeren en je hebt al prijs.. Ben je lui of zo?

Ik heb het hier wel weer voor gezien. Wat een achterlijkheid op fok...

Mensen die te lui zijn om iets op te zoeken omdat ze graag in een bepaalde hokje willen blijven zitten "palestijnen zijn hamas en hamas is slecht" "Israel is heilig en wee je gebeente als je commentaar hebt"
Vriend jij claimt iets dan kom jij maar met bewijs. Snap dat het moeilijk voor je is.

Israel is zeker niet heilig dat zegt helemaal niemand. Ik zou willen dat er berhaupt geen oorlog is dat zou het beste zijn maar terroristen moet je uitroeien en dat gaat nu uitstekend
pi_212961277
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 00:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Vriend jij claimt iets dan kom jij maar met bewijs. Snap dat het moeilijk voor je is.

Israel is zeker niet heilig dat zegt helemaal niemand. Ik zou willen dat er berhaupt geen oorlog is dat zou het beste zijn maar terroristen moet je uitroeien en dat gaat nu uitstekend
Jij claimt iets namelijk "er zijn geen Gazanen die tegen Hamas zijn, en ze stemmen allemaal in met Hamas".. Dat je daarbij achterlijk doet ontgaat je blijkbaar. Men stemde namelijk in 2006 op Hamas en daarna is er niet meer gestemd..

Tevens hoef je maar enkel een paar zoektermen in te voeren op YT en je hebt het filmpje dat ik hierboven plaatste met bewijs dat er wel degelijk Gazanen zich uitspreken tegen Hamas..

Ik dacht dat je graag je ongelijk wilde toegeven. Waarom nu niet dan?
  dinsdag 26 maart 2024 @ 00:22:19 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212961283
Als je toch massaal verhongert dan kun je net zo goed gaan demonstreren toch. Wat heb je te verliezen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212961287
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 00:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat worden ze wel. Zijn wat rapporten over van mensenrechtenorganisaties. Getuigenissen en van oud bewaarders die uit de school klappen.
En ook oud IDF-ers klappen uit de school. Hoe men gebrainwashed is, hoe men de Gazanen behandelt etc...

Maar het is voor bepaalde lieden natuurlijk veel makkelijker om te doen alsof dit allemaal uit de duim van antisemieten komt. Dan uit het brein en de ervaringen van Joodse mensen die de silence willen breaken...
  dinsdag 26 maart 2024 @ 00:30:06 #300
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212961315
quote:

[..]
Een rechtstaat waar vrij weinig van over is. Waar demonstraties jaren geleden tegen Netanyahu aan banden werden gelegd vanwege covid, waar Palestijnse gevangen in "adminstratieve detentie" zitten jarenlang zonder tussenkomst van een rechter, waar het kabinet Netanyahu verschillende kabinetsleden heeft die vervolgd worden of vervolgd zijn en waar ze de rechterlijke macht willen inperken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')