https://nos.nl/artikel/25(...)op-van-een-half-jaarquote:Voorman Edwin Wagensveld van de rechts-radicale groepering Pegida mag een half jaar lang niet in de gemeente Arnhem komen. Burgemeester Marcouch heeft hem een gebiedsverbod opgelegd omdat hij ondanks een verbod komende zaterdag in Arnhem een koran wilde verbranden. Het gebiedsverbod wordt na drie maanden heroverwogen.
Gisteren werd duidelijk dat Marcouch een streep heeft gezet door het protest om ongeregeldheden te voorkomen. In januari liep een poging om een koran te verbranden in Arnhem uit de hand. Mede daardoor zegt de burgemeester dat de veiligheid komende zaterdag niet worden gegarandeerd, "zelfs niet bij de inzet van een zeer grote politiemacht".
Marcouch sprak daarbij ook van een terroristische dreiging. In een brief aan Wagensveld schreef de burgemeester dat de politie "concrete informatie heeft binnengekregen waarin oproepen zijn gedaan om een aanslag te plegen in Nederland dan wel op het leven van een van de vertegenwoordigers van Pegida Nederland".
Wagensveld wil niet ingaan op vragen van de NOS over het gebiedsverbod.
'Wij komen toch naar het Jansplein'
Wagensveld had zijn protest van komende zaterdag aangemeld bij de gemeente. Hij wilde een koran verbranden op het Jansplein en liet op X, nadat Marcouch de actie had verboden, weten zich weinig aan te trekken van het verbod. "Wij komen toch naar het Jansplein, dan zet je het leger maar in", was zijn boodschap.
Het verbod geldt voor het hele grondgebied van de stad Arnhem. Wagensveld mag wel met trein of bus door de stad reizen, maar er niet uitstappen. Een uitzondering op het verbod geldt als de Pegida-voorman bij de rechtbank in Arnhem moet verschijnen.
Tegendemonstranten
In januari liep een protest van de Pegida-voorman uit op ongeregeldheden waarbij agenten en Wagensveld zelf lichtgewond raakten. Tegendemonstranten wilden voorkomen dat er een koran in brand werd gestoken en zochten de confrontatie op. De ME moest er aan te pas komen om de rust te laten weerkeren.
De Pegida-voorman organiseert vaker protesten die gericht zijn tegen de islam. In november werd hij veroordeeld tot een taakstraf van 40 uur voor een actie bij de Tweede Kamer, waarbij hij een koran verscheurde en de vergelijking maakte tussen moslims en nazi's.
Het is in Nederland niet verboden om een koran te verbranden. Burgemeester Marcouch vindt dat dat moet veranderen. Hij wijst er in een brief aan de gemeenteraad op dat zulke acties "ernstige gevolgen hebben voor de nationale veiligheid" en een gevaar vormen voor Nederlanders in het buitenland. Marcouch schrijft dat hij "tegelijkertijd pal staat voor het demonstratierecht" en het te betreuren dat dit recht nu onmogelijk wordt gemaakt.
Ja, het wordt onmogelijk gemaakt door jou. Wat een stuitend gebrek aan zelfreflectie.quote:Marcouch schrijft dat hij "tegelijkertijd pal staat voor het demonstratierecht" en het te betreuren dat dit recht nu onmogelijk wordt gemaakt.
nee nee neequote:
Je bent nog zieliger als je daar boos over wordt omdat je gelooft dat alles wat de islam maakt heilig is en alle inwoners van een land bedreigd en intimideert.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:00 schreef sturmpie het volgende:
Je bent gewoon ontzettend zielig en dom als je publiekelijk 'n koran gaat verbranden.
De anti-islamisten zijn door hun argumenten heen en weten zich geen raad meer dan ten langen leste een heilig boek in de fik te steken?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:49 schreef torentje het volgende:
De niet-gelovigen mogen dus niets zeggen over de tradities en het gedachtengoed en de methodes van religies?
Precies, omdat de islam doof is gunnen zij de islam geen leesvoer meer.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De anti-islamisten zijn door hun argumenten heen en weten zich geen raad meer dan ten langen leste een heilig boek in de fik te steken?
trollquote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, omdat de islam doof is gunnen zij de islam geen leesvoer meer.
nee nee neequote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Je bent nog zieliger als je daar boos over wordt omdat je gelooft dat alles wat de islam maakt heilig is en alle inwoners van een land bedreigd en intimideert.
Klopt. Helemaal. Het is alleen niet verboden om zielig en dom te zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:00 schreef sturmpie het volgende:
Je bent gewoon ontzettend zielig en dom als je publiekelijk 'n koran gaat verbranden.
in Denemarken is 't verboden omdat ze geen zin hebben in terroristische aanslagen als reactie op 'n koranverbranding. m.i. volkomen logisch besluit.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klopt. Helemaal. Het is alleen niet verboden om zielig en dom te zijn.
Ik vind die kerel ook niks, maar ik wil hetgeen hij doet niet verbieden. Als we álle domme dingen willen verbieden, dan zijn we nog wel even bezig.
Volgens die logica kunnen we ook beginnen met een volledige stop van moslimimmigratie.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:08 schreef sturmpie het volgende:
[..]
in Denemarken is 't verboden omdat ze geen zin hebben in terroristische aanslagen als reactie op 'n koranverbranding. m.i. volkomen logisch besluit.
Dat kan niet want de moslims zijn allemaal zo zielig en hebben het zo zwaarquote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Volgens die logica kunnen we ook beginnen met een volledige stop van moslimimmigratie.
volgens mij heeft 't met wederzijds respect te maken.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Volgens die logica kunnen we ook beginnen met een volledige stop van moslimimmigratie.
Ik ben ook voor wederzijds respect. Ik zou nooit een koran verbranden. Ik zie het nut niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens mij heeft 't met wederzijds respect te maken.
je kan 't ook zo zien:
als moslims regelmatig publiekelijk 'n bijbel verbranden dan voelen de christenen zich tegen 't zere been geschopt, 'tzelfde geldt voor moslims, zoiets moet je niet willen, 't staat gelijk aan ruzie zoeken, nogmaals: uitlokken van geweld. Christenen kunnen ook geweldadig reageren op 'n publiekelijke bijbelverbranding, dat is nog niet voorgekomen maar dat zou wel kunnen en wat ga je dan zeggen ? moeten we 't maar allemaal normaal vinden dat bijv. moslims spugen op de bijbel en regelmatig publiekelijk de bijbel in brand zouden steken, dan heb je ook kans dat er 'n verbod komt op bijbelverbranding, precies 'tzelfde als dat je 'n koran publiekelijk verbrand, ieder weldenkend mens keurt dat niet goed.
Wat ik hier zo leuk vind is dat homos gewoon homo kunnen zijn, zonder te moeten leven met angst. Dat vrouwen zelf kunnen kiezen of ze huid laten zien als ze dat willen. Dat we in een maatschappij leven waar we werken naar gelijkheid man en vrouw. Dat mensen steeds vaker zelf kunnen kiezen om wel of niet meer (openlijk) religieus te zijn, zonder te moeten vrezen voor hun leven. Dat we hier grappen en statements over alles kunnen maken, ook al gebeurd dat dan wel eens smakeloos. Of gewoon het tonen van een (spot)prent.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:00 schreef sturmpie het volgende:
zijn niet gebaseerd op beledigenquote:
Het is zielig om boos te worden op mensen die hun bezittingen verbranden. Want die mensen hebben lang en hard moeten werken om die bezittingen te kunnen aanschaffen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens mij heeft 't met wederzijds respect te maken.
je kan 't ook zo zien:
als moslims regelmatig publiekelijk 'n bijbel verbranden dan voelen de christenen zich tegen 't zere been geschopt, 'tzelfde geldt voor moslims, zoiets moet je niet willen, 't staat gelijk aan ruzie zoeken, nogmaals: uitlokken van geweld. Christenen kunnen ook geweldadig reageren op 'n publiekelijke bijbelverbranding, dat is nog niet voorgekomen maar dat zou wel kunnen en wat ga je dan zeggen ? moeten we 't maar allemaal normaal vinden dat bijv. moslims spugen op de bijbel en regelmatig publiekelijk de bijbel in brand zouden steken, dan heb je ook kans dat er 'n verbod komt op bijbelverbranding, precies 'tzelfde als dat je 'n koran publiekelijk verbrand, ieder weldenkend mens keurt dat niet goed.
Wist je trouwens dat de meeste moslims óók anti-islamist zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:25 schreef Magister_Artium het volgende:
De anti-islamisten zijn door hun argumenten heen
Vooral irrelevant als het om mijn vraag gaat.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 22:12 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat de meeste moslims óók anti-islamist zijn?
.
oei, nu maak ik het te ingewikkeld geloof iklol
![]()
Zal wel meevallen, maar de niet-gelovigen en andersgelovigen moeten wel leven naar de regels en wetten van de islam, doen ze dat niet dan gebruikt de islam wel geweld om westerse landen te dwingen om naar hun regels en wetten te leven.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:07 schreef sturmpie het volgende:
als moslims regelmatig publiekelijk de bijbel verbranden dan wordt dat ook niet geaccepteerd
En daarmee geef je toe aan de wens van agressieve gelovigen, die niet- of anders-gelovigen hun geloofsregels willen opleggen. Je beloont volstrekt wangedrag, en onderwerpt de hele bevolking aan achterlijke religieuze regels.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
nee nee nee
als moslims publiekelijk de bijbel gaan verbranden dan wordt dat ook niet goed gekeurd, zo'n daad is 'n gebrek aan wederzijds respect en dat maakt je gewoon 'n imbeciel
in Denemarken hebben ze besloten publiekelijk geen korans meer te verbranden, het zou in Nederland ook verstandig zijn om dergelijke uitlokking van geweld te verbieden, 't is gewoon ruzie zoeken, niet meer en niet minder.
plus de kans op jihadistische terreuracties omdat je publiekelijk zo nodig 'n koran wilt verbranden omdat je graag ruzie zoekt.
'n koran verbranden valt imo niet onder 'n demonstratie maar onder uitlokking van geweld.
je mag demonstreren maar houdt 't netjes aub.
100% dit dus. En de zogenaamd progressieve linksen die te blind zijn om in te zien dat ze een oerconservatieve walgelijke ideologie volop de ruimte geven en zelfs actief steunen zijn lachwekkend als het niet zo in- en instriest was.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat ik hier zo leuk vind is dat homos gewoon homo kunnen zijn, zonder te moeten leven met angst. Dat vrouwen zelf kunnen kiezen of ze huid laten zien als ze dat willen. Dat we in een maatschappij leven waar we werken naar gelijkheid man en vrouw. Dat mensen steeds vaker zelf kunnen kiezen om wel of niet meer (openlijk) religieus te zijn, zonder te moeten vrezen voor hun leven. Dat we hier grappen en statements over alles kunnen maken, ook al gebeurd dat dan wel eens smakeloos. Of gewoon het tonen van een (spot)prent.
Maar "dankzij" de islam word men nu wijs gemaakt dat het "ondzettend dom en of zielig" is als je hier toch de westerse waarden openlijk uit draagt, en daarbij de islamitische normen, waarden enz negeert.
Hier worden homoseksuele en afvallige vluchtelingen in azc's worden aangeraden deze persoonlijke dingen geheim te houden, "want anders"...
Hier kun je als homo zijnde maar beter niet hand in hand lopen, "want anders"...
Hier kun je als vrouw zijnde maar beter niet teveel huid tonen, "want anders"...
Hier kun je als cartoonist maar beter geen afbeelding schetsen van iemand die lijkt op een arabier met een bom op zn hoofd, "want anders"...
Hier kun je -als docent bijvoorbeeld zijnde- maar beter ook niet een cartoon van een arabier in het algemeen tonen, "want anders"...
Hier kun je beter ook geen statement maken tegenover de islam zelf, "want anders"...
Allemaal zaken die hier eerder sinds enkele decenia óf volstrekt normaal waren óf in ieder geval flink op weg waren om volstrekt normaal te worden, maar alle vooruitgang is door middel van dreiging en (dodelijke) agressie teniet gedaan door de invloed van de islam, en de islam alleen. En terwijl dat allemaal speelt, en onze vrijgevochten normen en waarden steeds verder afbrokkelen, staan de niet-islamitische useful idiots de toename van islamisering verder toe te juichen, waarbij iedere kritiek gever zonder pardon (en onderbouwing) weg word gezet al iemand die "onterecht bang is voor de invloed van de islam".
Ik zou me dr zorgen over kunnen maken, ware het niet dat er "gekken" zoals Wagensveld, v. Gogh, Fortuyn en Wilders zijn, die letterlijk hun eigen leven op het spel hebben gezet. De grote winst van de PVV doet mij al helemaal deugd, en ik smul nu al van de paniek van de useful idiots die zich zorgen maken over de verwachte ommekeer naar "ultra" "extremistisch" rechts in Europa. Niet dat ik mijzelf wijsmaak dat hiermee de ellende omtrend het grootste gevaar voor onze samenleving word opgelost, maar zoals ik al eerder zei; des te meer mensen in gaan zien dat een evenwichtige multiculturele samenleving plus de islam niet samen gaan, des te beter.
Er zijn hier gewoon teveel mensen die ouderwets gedachtengoed hebben. De religies mogen alles doen en laten wat zij willen en de gewone werknemers niet.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
100% dit dus. En de zogenaamd progressieve linksen die te blind zijn om in te zien dat ze een oerconservatieve walgelijke ideologie volop de ruimte geven en zelfs actief steunen zijn lachwekkend als het niet zo in- en instriest was.
Ik ben links. Gematigd links, niet progressief, maar ik wil je er wel even op wijzen dat het continue 'uitdagen' van moslims door korans te verbranden bepaalde consequenties kan hebben.quote:Op zondag 24 maart 2024 13:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
100% dit dus. En de zogenaamd progressieve linksen die te blind zijn om in te zien dat ze een oerconservatieve walgelijke ideologie volop de ruimte geven en zelfs actief steunen zijn lachwekkend als het niet zo in- en instriest was.
Dan zet de regering het leger maar in om terroristen te beletten om in ons land misdaden te plegen. Continu rekening moeten houden met ouderwetse religies is ook geen vrijheid.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben links. Gematigd links, niet progressief, maar ik wil je er wel even op wijzen dat het continue 'uitdagen' van moslims door korans te verbranden bepaalde consequenties kan hebben.
Ben jij bereid om die consequenties te accepteren? Ook als het in jouw privéleven gebeurt?
Denk daarbij bijv. aan Nazi-Duitsland. Bij verzet werden ook onschuldige mensen gegijzeld en eventueel gedood als de verzetsstrijders zichzelf niet aangaven.
We weten allemaal welke reacties het verbranden van een koran kunnen hebben.
Koran verbranden in Groningen? Optreden van Andre Rieu in Limburg wordt een bloedbad!
Is het dat waard? Ik vind van niet.
De grens van "beledigen" is subjectief.quote:
Ik ben niet links of rechts, maar ik wil je er wel even op wijzen dat men door dit soort praat aan een selecte groep mensen een vrijbriefje word gegeven om over te gaan op geweld na vermeende belediging.quote:Op zondag 24 maart 2024 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben links. Gematigd links, niet progressief, maar ik wil je er wel even op wijzen dat het continue 'uitdagen' van moslims door korans te verbranden bepaalde consequenties kan hebben.
En dan claimen dat je niet rechts bent. Hilarisch.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ben niet links of rechts
Gaan we hier niet doen, onderwerping aan de islam.
Gaan we hier niet doen, verdere islamisering.
Ze accepteren het maar, en anders kunnen ze oprotten.
Want als je tegen islamisering bent ben je automatisch rechts?quote:Op zondag 24 maart 2024 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan claimen dat je niet rechts bent. Hilarisch.
Mensen die geen problemen hebben met islamisering zijn - mits ze zelf geen moslim zijn - vooral dom.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:49 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Want als je tegen islamisering bent ben je automatisch rechts?
Ik vind wel meer dingen zielig en/of dom maar dat betekent niet dat ik dat soort zaken wil gaan verbieden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:00 schreef sturmpie het volgende:
Er zal altijd een kleine groep oproerkraaiers en/of relschoppers zijn die ALLES aangrijpen om rotzooi te trappen.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ben niet links of rechts, maar ik wil je er wel even op wijzen dat men door dit soort praat aan een selecte groep mensen een vrijbriefje word gegeven om over te gaan op geweld na vermeende belediging.
Treft het toeval dat met selecte groep mensen hier word bedoeld; aanhangers van de islam.
Gaan we hier niet doen, onderwerping aan de islam.
Gaan we hier niet doen, verdere islamisering.
Ze accepteren het maar, en anders kunnen ze oprotten.
Dat is jouw mening. Waar die op gebaseerd is, mag Joost weten.quote:maar ik wil je er wel even op wijzen dat men door dit soort praat aan een selecte groep mensen een vrijbriefje word gegeven om over te gaan op geweld na vermeende belediging.
Ben jij wel lekker in je bovenkamer?quote:Op zondag 24 maart 2024 15:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zet de regering het leger maar in om terroristen te beletten om in ons land misdaden te plegen. Continu rekening moeten houden met ouderwetse religies is ook geen vrijheid.
Roken wordt ook door veel mensen dom en/of zielig gevonden, maar de reden dat het roken langzaam maar zekerquote:Op zondag 24 maart 2024 17:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind wel meer dingen zielig en/of dom maar dat betekent niet dat ik dat soort zaken wil gaan verbieden.
Ben jij zelf wel lekker in je bovenkamer? Op bedreigingen en intimidaties van een heel land dient men stevige maatregelen te nemen, zoals preventief grenzen sluiten, aanhouden, ondervragen en fouilleren. Want anders hebben de gewone burgers geen vrijheid.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij wel lekker in je bovenkamer?
Het leger inzetten als preventiemaatregel tegen terrorisme. Hoe stel je je dat voor? Iedereen preventief aanhouden, ondervragen, fouilleren? Niet alleen de lichtgetintiërs maar ook dat oude omaatje met haar boodschappentasje? Of die drie fietsende scholieren die stuntman spelen op de autoweg?
Of, wat nog erger is, zomaar een willekeurig huis binnenvallen en daar alles overhoop halen op zoek naar bommen en granaten?
Die relschoppers noemen we aso's. Die aso relschoppers maken niet deel uit van een in de kern aggressieve en intolerante ideologie -waarin een cultuur heerst waar aspecten zoals eer en respect en het gebruik van geweld anders gelden dan hier- die hier wel getolereerd word.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Er zal altijd een kleine groep oproerkraaiers en/of relschoppers zijn die ALLES aangrijpen om rotzooi te trappen.
Jouw selecte groep bestaat dus niet uit moslims maar juist uit dit soort tuig.
[..]
Dat is jouw mening. Waar die op gebaseerd is, mag Joost weten.
Die 'gewone' burger kan ook een terrorist zijn. Zou dom zijn van het leger om bijv. een torentje dan niet aan te houden en/of te arresteren.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben jij zelf wel lekker in je bovenkamer? Op bedreigingen en intimidaties van een heel land dient men stevige maatregelen te nemen, zoals preventief grenzen sluiten, aanhouden, ondervragen en fouilleren. Want anders hebben de gewone burgers geen vrijheid.
Dus, als ik je goed begrijp, geef jij hier de aso-relschoppers een vrijbriefje om geweld te plegen omdat dit schijnt te passen in onze cultuur?quote:Op zondag 24 maart 2024 18:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Die relschoppers noemen we aso's. Die aso relschoppers maken niet deel uit van een in de kern aggressieve en intolerante ideologie -waarin een cultuur heerst waar aspecten zoals eer en respect en het gebruik van geweld anders gelden dan hier- die hier wel getolereerd word.
Daar komt het wel op neer. Maar jij vindt het blijkbaar beter om korans te blijven verbranden met alle gevolgen van dien en dan ben je intelligent bezig? En dan is het einde niet zoek?quote:Als je zegt dat een koran verbranding dom is omdat het een geweldadige reactie op roept, is het einde zoek.
Het is niet verboden, punt.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Roken wordt ook door veel mensen dom en/of zielig gevonden, maar de reden dat het roken langzaam maar zeker
op steeds meer plekken wordt verboden is doordat er jaarlijks zoveel mensen aan doodgaan.
Ik ken niemand die er moeite mee heeft dat er niet meer gerookt mag worden in openbare gebouwen of in het OV.
Als een meerderheid vindt dat dat niet meer mag moet het verboden worden bij wet. Als dat niet gebeurt, mag het dus gewoon. Dat is hoe het werkt in een democratie, toch?quote:Op zondag 24 maart 2024 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
Daar komt het wel op neer. Maar jij vindt het blijkbaar beter om korans te blijven verbranden met alle gevolgen van dien en dan ben je intelligent bezig? En dan is het einde niet zoek?
Het zou zeker dom zijn van het leger als zij mij niet zouden aanhouden, fouilleren en ondervragen. Maar ik zal daar nooit last van ondervinden omdat ik drukbezochte plekken zoveel als mogelijk mijd, dit i.t.t. terroristen die drukbezochte plekken juist opzoeken om misdaden te plegen of om minderjarigen te rekruteren voor hun heilige zaak.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die 'gewone' burger kan ook een terrorist zijn. Zou dom zijn van het leger om bijv. een torentje dan niet aan te houden en/of te arresteren.
Bewijs jij dan maar dat je onschuldig bent.
Buigen voor terreur dus! Wat is de volgende stap? Iedereen verplicht halal voedsel eten want anders wordt Andre Rieu een bloedbad?quote:Op zondag 24 maart 2024 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij bereid om die consequenties te accepteren? Ook als het in jouw privéleven gebeurt?
Denk daarbij bijv. aan Nazi-Duitsland. Bij verzet werden ook onschuldige mensen gegijzeld en eventueel gedood als de verzetsstrijders zichzelf niet aangaven.
We weten allemaal welke reacties het verbranden van een koran kunnen hebben.
Koran verbranden in Groningen? Optreden van Andre Rieu in Limburg wordt een bloedbad!
Is het dat waard? Ik vind van niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |