abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212922718
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Lach met een schone bips
pi_212923660
geen topic van de aanslagen in Moskau?
pi_212923727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 07:58 schreef THEFXR het volgende:
geen topic van de aanslagen in Moskau?
Kan hier toch?
Wie denk jij dat er achter zit?
pi_212923852
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan hier toch?
Wie denk jij dat er achter zit?
whoa, verschillende newsoutlets komen met verschillende groepen daders aanzetten.
ik denk een false flag
pi_212923855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]
whoa, verschillende newsoutlets komen met verschillende groepen daders aanzetten.
ik denk een false flag
Wie denk jij dat er achter zit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212923868
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wie denk jij dat er achter zit.
rusland
pi_212923889
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Een normaal gesprekje over dingen

Niet deze rare en constante speurtocht naar argumenten
Hij stelt toch best een normale vraag?
Hij vraagt of je kennis hebt van een boek zodat jullie verdere gespreksstof hebben.
pi_212923894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]
rusland
Jij denkt een false flag?
Ik vermoed Oekraïne omdat er in de regio ook een stadhuis in brand is gestoken en er een Oekraïense vlag was gehesen.
pi_212923960
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]
rusland
Heb je hier ook een zinnige uitleg voor ? Of is het gewoon het automatische vingertje naar Rusland?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 08:48:42 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_212923962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij denkt een false flag?
Ik vermoed Oekraïne omdat er in de regio ook een stadhuis in brand is gestoken en er een Oekraïense vlag was gehesen.
dat is idd een false flag, om zo nu veel harder de oorlog te voeren.
pi_212923974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Dus ze waren nog maar soft bezig?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 08:50:22 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_212923979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus ze waren nog maar soft bezig?
het wordt nu veel erger
pi_212923982
Inlichtingendiensten hadden 2 weken geleden nog gewaarschuwd.

quote:
De ambassades van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in Rusland waarschuwen dat er in de komende 24 uur een terroristische aanslag gepleegd zou kunnen worden in Moskou.
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_212924041
22 maart zelfde datum als aanslag Brussel. (Bom om 9u11)
22/3
322
Het bekende getal
pi_212924070
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Op dit moment krijgt IS de schuld van de aanslag, die dan mogelijk van origine afkomstig zijn uit een Russische deelrepubliek.

Bij een false flag zou ik verwachten dat het bijvoorbeeld Oekraïne is de blaam geeft aan IS om Rusland te destabiliseren en zelf buiten schot te blijven.

Of Rusland die de false flag Tsjetsjeense aanslagen herhaalt om harder tegen Oekraïne te kunnen optreden.

Of een Russische false flag waarbij IS de schuld krijgt, maar wat is dan het doel van Rusland?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 23-03-2024 10:33:23 ]
pi_212924099
Ik verwacht doortastende maatregelen van de grote kleine leider
pi_212924159
Uit een telegram groep:

quote:
De identiteit van vier van de zes vermeende terroristen die de schietpartij op het stadhuis van Crocus hebben uitgevoerd, is bekend geworden, schrijft Baza.

1) Nasridinov Makhmadrasul 37 jaar oud
2) Ismonov Rivozhidin 51 jaar oud
3) Safolzoda Sjokhinjonn 21 jaar oud
4) Nazarov Rustam 29 jaar oud.

Ze zijn allemaal staatsburgers van Tadzjikistan
pi_212924170

[ Bericht 100% gewijzigd door UncleScorp op 23-03-2024 09:09:34 ]
pi_212925283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 09:08 schreef Candymannetje het volgende:
Uit een telegram groep:
[..]

Ja, en 11 arrestaties inmiddels.

Wat zou de motivatie kunnen zijn voor IS om nu Moskou aan te vallen?

Is het omdat De Kremlin niet goed in staat is om de eigen burgers te beschermen, omdat alles in de oorlog wordt gestoken?

Wat ik bijvoorbeeld aan kritiek lees is dat het concert matig beveiligd was, ondanks de terreurdreiging.
pi_212925425
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is het omdat De Kremlin niet goed in staat is om de eigen burgers te beschermen, omdat alles in de oorlog wordt gestoken?

Wat ik bijvoorbeeld aan kritiek lees is dat het concert matig beveiligd was, ondanks de terreurdreiging.
Ik weet niet of het IS was.
Ze zijn gepakt toen ze richting Oekraïne aan het rijden waren.
pi_212925615
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik weet niet of het IS was.
Plus IS blijft knallen tot ze dood zijn denk ik.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2024 @ 11:35:14 #22
364681 over_hedge
pi_212925632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:04 schreef Candymannetje het volgende:
Wat doet dat er toe eigenlijk. Dit blijft overal langs komen. Maar wie het ook waren. Naar Oekraïne vluchten lijkt me een best handige oplossing. Wie er dan ook achter zit. Dus snap niet zo goed waarom er elke keer vermeld moet worden dat ze richting oekraine reden. Net of dat ook maar iets zegt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212925669
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat doet dat er toe eigenlijk. Dit blijft overal langs komen. Maar wie het ook waren. Naar Oekraïne vluchten lijkt me een best handige oplossing. Wie er dan ook achter zit. Dus snap niet zo goed waarom er elke keer vermeld moet worden dat ze richting oekraine reden. Net of dat ook maar iets zegt
Wel handig om te weten toch?
Kan zomaar een Oekraïens rebellenleger geweest zijn die een beetje losgeslagen is.
En naar een oorlogsgebied vluchten lijkt mij persoonlijk geen handige oplossing als je daar niks te zoeken hebt.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2024 @ 11:42:57 #24
364681 over_hedge
pi_212925697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan zomaar een Oekraïens rebellenleger geweest zijn die een beetje losgeslagen is.
En naar een oorlogsgebied vluchten lijkt mij persoonlijk geen handige oplossing als je daar niks te zoeken hebt.
Natuurlijk is naar Oekraïne vluchten wel handig. Wat wilt rusland gaan doen. Oekraine binnen vallen om de daders te zoeken?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212925793
quote:

[..]
:')
Ook al is het IS, het is en blijft de schuld van Oekraïne, want ze reden richting Oekraïne :') :') :')
pi_212925847
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Natuurlijk is naar Oekraïne vluchten wel handig. Wat wilt rusland gaan doen. Oekraine binnen vallen om de daders te zoeken?
Lijkt mij makkelijker om je verstoppen in het oosten op de steppe dan in een oorlogsgebied waar volop controle is.
pi_212925919
Mijn onderbuik zegt dat het deze gasten zijn.

https://www.declassifiedu(...)ar-right-camp-in-uk/

quote:
RUSSIAN NEO-NAZI FIGHTING PUTIN TAUGHT AT FAR-RIGHT CAMP IN UK
A Russian football hooligan leading cross-border raids from Ukraine taught at a neo-Nazi camp in Wales where organisers dreamed of recreating Hitler’s SS.
Hier nog wat meer info voor de liefhebbers.

https://sonar21.com/terrorist-attack-in-moscow-who-did-it/

quote:
On the “Usual Suspects” list we have Ukraine and we have ISIS. A good case can be made for both. I am posting three videos — some of it is repetitive — that discusses the attack and the very odd behavior of the Biden Administration. Let’s go through the chronology of events.
pi_212925987
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lijkt mij makkelijker om je verstoppen in het oosten op de steppe dan in een oorlogsgebied waar volop controle is.
Oekraïne is niet volledig onder controle van Rusland, daarnaast is niet bekend of het eindstation Oekraïne was.
pi_212926019
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne is niet volledig onder controle van Rusland, daarnaast is niet bekend of het eindstation Oekraïne was.
Dat klopt, we weten nu nog weinig.
Enkel dat die gasten gepakt zijn terwijl ze richting Oekraïne reden.
pi_212926037
Misschien reden ze richting Nederland.
Conscience do cost.
pi_212927209
Het verhaal tot nu toe.
quote:
Het verhoor van een van de gedetineerde terroristen in de regio Brjansk.

'Een half miljoen roebel. Ik kreeg de helft. De wapens werden verspreid via sociale netwerken.

Rekrutering op afstand via sociale netwerken onder radicale islamisten. De overdracht van wapens vond blijkbaar met geheime middelen plaats.

De taak is om zoveel mogelijk burgers neer te schieten.

Vormen en werkmethoden van de Oekraïense speciale diensten. Van over de hele wereld zijn daar allerlei pseudo-islamitische gepeupel aangekomen, officieel opereren tientallen radicaal-islamistische organisaties.

De bij de aanval betrokken terroristen probeerden naar de Russisch-Oekraïense grens te vluchten. Ze waren van plan de grens over te steken en hadden contacten aan Oekraïense kant.
— Verklaring van de Russische FSB.
pi_212927218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt, we weten nu nog weinig.
Enkel dat die gasten gepakt zijn terwijl ze richting Oekraïne reden.
Mss was dit de "nasty surprise" die Victoria Nuland enkele weken geleden aankondigde? En is ze mss daarom ontslagen want dit zou wel heel desperate zijn.
pi_212927260
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mss was dit de "nasty surprise" die Victoria Nuland enkele weken geleden aankondigde? En is ze mss daarom ontslagen want dit zou wel heel desperate zijn.
Ja nou je het zegt, zou zo maar kunnen.
Maar ik denk niet dat Zelensky hier controle over heeft.
Dit werkt niet in zijn voordeel wat betreft steun van westerse landen.
Dus ik vermoed dat wat los geslagen Oekraïnse rebellen groepen hier verantwoordelijk voor zijn.
pi_212927391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus ik vermoed dat wat los geslagen Oekraïnse rebellen groepen hier verantwoordelijk voor zijn.
:') :') :')
Alles wijst op IS, maar omdat ze richting zuid-oosten reden moet Oekraïne er iets mee te maken hebben volgens jou :')
pi_212927463
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe meer (massa)moorden je pleegt, hoe meer vijanden je maakt. Putin heeft dus heel veel vijanden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_212927769
quote:

[..]
Naar Oekraïne "vluchten", ze waren niet eens in de buurt. Is naar het het zuiden van Moskou rijden al richting Oekraïne... heel heel ver gezocht allemaal.
pi_212927865
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee Zelensky niet.
Eerder de handtekening van Budanov, onder goedkeuring & hulp van Nuland.

Langs de andere kant, zoals ik eerder zei, wijst de datum 322 voor mij toch eerder naar de VS dan Oekraine.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2024 @ 16:07:48 #38
364681 over_hedge
pi_212927909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:04 schreef UncleScorp het volgende:
voor mij toch eerder naar de VS
Deze zag ik niet aankomen hoor :o
pi_212927968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Deze zag ik niet aankomen hoor :o
Sja
Geef 322 es in bij Google afbeeldingen en kijk of je bij Allah uitkomt.
pi_212927983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Naar Oekraïne "vluchten", ze waren niet eens in de buurt. Is naar het het zuiden van Moskou rijden al richting Oekraïne... heel heel ver gezocht allemaal.
Ze zaten nog 150km voor de grens.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2024 @ 16:14:45 #41
364681 over_hedge
pi_212927998
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja
Geef 322 es in bij Google afbeeldingen en kijk of je bij Allah uitkomt.
Het kan me echt een worst wezen wat het getal 322 voor je betekend.

Maar je obsessie met alles op us schuiven is niet gezond meer hoor. Morgen kan je hond ziek worden en de us heeft het nog gedaan via een cia plot op precies de datum dat je hondje 2.5 jaar zou zijn
pi_212928051
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze zaten nog 150km voor de grens.
Dat is een heel eind dus. Ze waren dichterbij Wit-Rusland. Wit-Russische terroristen?
pi_212928057
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het kan me echt een worst wezen wat het getal 322 voor je betekend.
Prima joh
Jouw mening kan me ook gestolen worden.
quote:
Maar je obsessie met alles op us schuiven is niet gezond meer hoor. Morgen kan je hond ziek worden en de us heeft het nog gedaan via een cia plot op precies de datum dat je hondje 2.5 jaar zou zijn
"Putin bad"
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2024 @ 16:19:42 #44
364681 over_hedge
pi_212928077
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Prima joh
Jouw mening kan me ook gestolen worden.
[..]
"Putin bad"
Putin is idd bad. Dat klopt. Daar zijn dan ook genoeg bewijzen van. En de us bad. Prima wil ik je ook nog geven.

Maar deze aanval op us schuiven gaat echt helemaal nergens over.
pi_212928110
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is een heel eind dus. Ze waren dichterbij Wit-Rusland. Wit-Russische terroristen?
Aangezien ze hebben verklaard dat ze onderweg waren naar Oekraïne en dat ze daar contacten hebben lijkt het mij waarschijnlijker dat ze onderweg waren naar Oekraïne.
pi_212928140
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Aangezien ze hebben verklaard dat ze onderweg waren naar Oekraïne en dat ze daar contacten hebben lijkt het mij waarschijnlijker dat ze onderweg waren naar Oekraïne.
Oh, ja? Dat hebben ze al verklaard? Toe maar
Ik geloof er geen snars van.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2024 @ 16:24:41 #47
364681 over_hedge
pi_212928148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar even voor de duidelijkheid. Als ze naar Oekraïne onderweg waren. En zelfs contacten hebben in Oekraïne en dat allemaal waar is.

Zegt het echt nog 0.0 over dat Oekraïne er achter zit. Contacten hebben in oekraine is niet het zelfde als: De overheid weet er van. En keurt het goed en helpt ze zelfs
pi_212928164
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar even voor de duidelijkheid. Als ze naar Oekraïne onderweg waren. En zelfs contacten hebben in Oekraïne en dat allemaal waar is.

Zegt het echt nog 0.0 over dat Oekraïne er achter zit. Contacten hebben in oekraine is niet het zelfde als: De overheid weet er van. En keurt het goed en helpt ze zelfs
Dat klopt, daarom zei ik ook dat Zelensky er volgens mij geen opdracht voor heeft gegeven.
pi_212928186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt, daarom zei ik ook dat Zelensky er volgens mij geen opdracht voor heeft gegeven.
Het almachtig orakel VS zegt dat het IS is...case closed
pi_212928215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het almachtig orakel VS zegt dat het IS is...case closed
Niet closed, maar die belachelijke onzin opschrijven van jou helpt iig zeker niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')