abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212920576

Een ambtenaar is een natuurlijke persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om, ondergeschikt aan een hoger gezag, een deel van de overheidstaak te verrichten. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ambtenaruhhhh
pi_212921091
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is geen dienstreis Harrie :D
Dat is gewoon woon-werkverkeer toch?
:{w
Elke reis die ik maak naar een andere plek dan mijn standplaats is een dienstreis.

@Blessed voor ons geldt op een dienstreis officieel standaard reistijd=werktijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 22 maart 2024 @ 22:16:29 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212921221
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Elke reis die ik maak naar een andere plek dan mijn standplaats is een dienstreis.

@:blessed voor ons geldt op een dienstreis officieel standaard reistijd=werktijd.
Oh

Ik ben duidelijk nog geen echte ambtenaar _O-

Zal er eens induiken want dat betekent voor mij vrij veel dienstreizen en werktijd dan _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212921310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:20 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ach ja, ik ken genoeg ambtenaren die vinden dat hun werkdag al in de trein begint omdat ze dan hun mail lezen.
Want als je dat op kantoor doet en stukken gaat le ze en ben je ook niet aan het werk? Please explain?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:28 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Voor zulke dagen zou een poolauto zeker een uitkomst zijn! Helaas hebben we er geen.

Mocht de dag/lunch vergoedingen eruit gaan en geen alternatief komen, dan ga ik wel wat anders zoeken binnen het rijk.
Bij onpraktisch kan de werkgever een veel hogere km vergoeding toekennen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Mits ze dan ook bereikbaar zijn, hebben ze een punt. Collega van mij heeft een heerlen-den haag route. Een dagje op en neer is dan toch wel een kleine 6 uur.
Ze lezen hun mail. Dus ogenschijnlijk zijn ze bereikbaar.
pi_212921314
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh

Ik ben duidelijk nog geen echte ambtenaar _O-

Zal er eens induiken want dat betekent voor mij vrij veel dienstreizen en werktijd dan _O-
Voor jou:

quote:
Dienstreis

Een dienstreis is een zakelijke reis die je maakt in opdracht van je manager. Je maakt een dienstreis naar een andere plek dan je dagelijkse werkplek (het gebouw of terrein waar je werkt). Dit is wat anders dan woon-werkverkeer.

Kies je er zelf voor om niet op je gebruikelijke werkplek, maar in een ander rijksgebouw te werken? Dan heb je recht op een vergoeding voor woon-werkverkeer.
Dus niet als ik zin heb om lekker dichtbij te werken maar niet thuis te zitten. Wel als ik om een collega te zien of om wat voor reden dan ook elders moet zijn dan thuis of standplaats.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212921364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

@:blessed voor ons geldt op een dienstreis officieel standaard reistijd=werktijd.
Serieus? Rijkscao of intern op jullie afdeling? Want dan ga ik toch echt eens met mijn manager erover hebben. :o
pi_212921413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Want als je dat op kantoor doet en stukken gaat le ze en ben je ook niet aan het werk? Please explain?
[..]
Bij onpraktisch kan de werkgever een veel hogere km vergoeding toekennen.
[..]
Ze lezen hun mail. Dus ogenschijnlijk zijn ze bereikbaar.
Ik heb een oud krot uit de jaren 90. Prima voor in de stad, maar met regelmaat 200km+ rijden ben ik weer bang dat hij dan snel het loodje zal leggen. (Serieus). Daar zit ik echt niet op te wachten.
pi_212921448
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:23 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Serieus? Rijkscao of intern op jullie afdeling? Want dan ga ik toch echt eens met mijn manager erover hebben. :o
Op mijn afdeling hetzelfde.. als ik voor geneuzel naar Utrecht moet begint mijn werkdag zodra ik thuis de deur uit ga.
pi_212921500
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor jou:
[..]
Dus niet als ik zin heb om lekker dichtbij te werken maar niet thuis te zitten. Wel als ik om een collega te zien of om wat voor reden dan ook elders moet zijn dan thuis of standplaats.
Hoe zit het dan met een dienstreis van meerdere dagen? Ik kan toch niet maken om dan 63 uur in drie dagen te schrijven?
pi_212921538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:23 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ik kan het nergens terugvinden, maar dat is me ooit zo verteld en wordt om me heen afaik algemeen zo gezien.
pi_212921598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoe zit het dan met een dienstreis van meerdere dagen? Ik kan toch niet maken om dan 63 uur in drie dagen te schrijven?
Uhh nee ik bedoelde de letterlijke reistijd :D
Zeg 2,5 uur heen, x uur werken op dag 1, y op 2, z op 3, 2,5 uur terugreizen.
En dan evt dag-, ontbijt-, lunch-, diner-, en avondvergoedingen voor je reisje :D
pi_212921641
Maar ik heb wel eens meegemaakt dat iemand vond dat ie alle dagen en avonden uren kon schrijven op een dienstreis want hij was niet thuis, dus hij was aan het werk. Ook als ie niet werkte.
pi_212921693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uhh nee ik bedoelde de letterlijke reistijd :D
Zeg 2,5 uur heen, x uur werken op dag 1, y op 2, z op 3, 2,5 uur terugreizen.
En dan evt dag-, ontbijt-, lunch-, diner-, en avondvergoedingen voor je reisje :D
Ah, zo. Helder! Dat klinkt wel logischer. :)
pi_212921707
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:37 schreef Vanyel het volgende:
Maar ik heb wel eens meegemaakt dat iemand vond dat ie alle dagen en avonden uren kon schrijven op een dienstreis want hij was niet thuis, dus hij was aan het werk. Ook als ie niet werkte.
Wat een held. :D , als dat kan dan ga ik ook wel een midweek in een koffer leven en dik tvt opsparen! :')
  vrijdag 22 maart 2024 @ 23:09:58 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212922016
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor jou:
[..]
Hmmmm, dank! Dan ga ik komende weken al aardig wat overuren maken. Eens kijken waar te compenseren dan dus :+
pi_212922138
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan het nergens terugvinden, maar dat is me ooit zo verteld en wordt om me heen afaik algemeen zo gezien.
Dat is het probleem ook. Iedereen zegt het maar niemand weet waar het opgeschreven staat. Echt totale quatsch als je dat volledig als werktijd rekent zodra je de deur uitstapt.
pi_212922166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat is het probleem ook. Iedereen zegt het maar niemand weet waar het opgeschreven staat. Echt totale quatsch als je dat volledig als werktijd rekent zodra je de deur uitstapt.
Het aantal ambtenaren die hun CAO heeft gelezen is voor een vuurwerkstunter in de meeste kantoren nog op 1 hand te tellen.
pi_212922178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zolang mijn teamleider het ook normaal vindt om op kantoor Maastricht, Zwolle of Amsterdam af te spreken tel ik de reistijd als werktijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door MM82 op 22-03-2024 23:51:04 (Typfout ) ]
pi_212922216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:31 schreef MM82 het volgende:

[..]
Zolang mij teamleider het ook normaal vind om op kantoor Maastricht, Zwolle of Amsterdam af te spreken tel ik de reistijd als werktijd..
mijn en vindt ^O^
pi_212922220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het aantal ambtenaren die hun CAO heeft gelezen is voor een vuurwerkstunter in de meeste kantoren nog op 1 hand te tellen.
maar waar staat dat dan in de CAO?
pi_212922232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:36 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
maar waar staat dat dan in de CAO?
Ik zei niets over of het in de CAO rijk staat of niet.
pi_212922242
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zei niets over of het in de CAO rijk staat of niet.
waarom rekent iedereen het dan als werktijd?
pi_212922257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:38 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
waarom rekent iedereen het dan als werktijd?
Omdat het uit overige wet- en regelgeving kan blijken. Er is ook jurisprudentie over.

Maar ik zei enkel iets over de kennis van de gemiddelde ambtenaar van hun CAO. Niets over de reistijd is diensttijd discussie
pi_212922314
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat het uit overige wet- en regelgeving kan blijken. Er is ook jurisprudentie over.

Maar ik zei enkel iets over de kennis van de gemiddelde ambtenaar van hun CAO. Niets over de reistijd is diensttijd discussie
Dat je er allerlei dingen bij moet zoeken om je gelijk te krijgen zegt mij genoeg dat dit niet normaal is. Zeker in het geval van @Vanyel als het b.v. gaat om het zien van een collega op een andere locatie.
pi_212922328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
mijn en vindt ^O^
Jaja.. ik weet het.. typen op de telefoon is niet ideaal..
pi_212922346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:47 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat je er allerlei dingen bij moet zoeken om je gelijk te krijgen zegt mij genoeg dat dit niet normaal is. Zeker in het geval van @:vanyel als het b.v. gaat om het zien van een collega op een andere locatie.
Dus de Arbeidstijdenwet die je "er bij moet zoeken" maakt dat het maximaal aantal te werken uren en de minimale rusttijd tussen twee diensten ook niet normaal zijn?

JUIST als het in wet- en regelgeving en niet in een CAO geregeld is, is het normaal. Zodra het een opgedragen rit is, is het gewoon werktijd. Maar dat blijkt inderdaad niet uit de CAO.
pi_212922362
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus de Arbeidstijdenwet die je "er bij moet zoeken" maakt dat het maximaal aantal te werken uren en de minimale rusttijd tussen twee diensten ook niet normaal zijn?

JUIST als het in wet- en regelgeving en niet in een CAO geregeld is, is het normaal. Zodra het een opgedragen rit is, is het gewoon werktijd. Maar dat blijkt inderdaad niet uit de CAO.
Zoals ik al aangaf ken ik genoeg voorbeelden van collega's die de regels nogal in hun eigen voordeel interpreteren, dat vind ik van de zotte. Stel dat iemand in Den Haag woont en Amsterdam als standplaats heeft maar toevallig een nutteloze vergadering/bila/workshop heeft op locatie Rotterdam dan tellen ze die reistijd vanaf het huisadres wel mee als werktijd terwijl het nauwelijks onder doet voor de normale reistijd die ze hebben. Dat is raar toch?
pi_212922396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:55 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf ken ik genoeg voorbeelden van collega's die de regels nogal in hun eigen voordeel interpreteren, dat vind ik van de zotte. Stel dat iemand in Den Haag woont en Amsterdam als standplaats heeft maar toevallig een nutteloze vergadering/bila/workshop heeft op locatie Rotterdam dan tellen ze die reistijd vanaf het huisadres wel mee als werktijd terwijl het nauwelijks onder doet voor de normale reistijd die ze hebben. Dat is raar toch?
Het is niet relevant of het nauwelijks onder doet of niet. Als het een onder gezag gedane reis is (dus goedgekeurd met vertrek vanaf huisadres en dergelijke) vangt de arbeidstijd aan op het moment van vertrek en eindigt die op het moment van terugkeer. Mocht de werkgever dit niet wensen, zal deze de medewerker vanuit de standplaats moeten laten reizen.

Dat is zo voor de ambtenaar, dat is zo voor de installatietechnicus etc.

Mocht, als Rotterdam dichterbij is, hierdoor de arbeidstijd van die dag niet gehaald worden, zal betrokkene tijd later moeten inhalen.

Wacht maar tot de werkgever in situaties iets van jou verlangt, of dat er bezuinigd moet worden. Dan zal je snel genoeg merken dat medelijden met de werkgever niet noodzakelijk is, hebben ze immers ook niet met jou.
pi_212922423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het is niet relevant of het nauwelijks onder doet of niet. Als het een onder gezag gedane reis is (dus goedgekeurd met vertrek vanaf huisadres en dergelijke) vangt de arbeidstijd aan op het moment van vertrek en eindigt die op het moment van terugkeer. Mocht de werkgever dit niet wensen, zal deze de medewerker vanuit de standplaats moeten laten reizen.

Dat is zo voor de ambtenaar, dat is zo voor de installatietechnicus etc.

Mocht, als Rotterdam dichterbij is, hierdoor de arbeidstijd van die dag niet gehaald worden, zal betrokkene tijd later moeten inhalen.

Wacht maar tot de werkgever in situaties iets van jou verlangt, of dat er bezuinigd moet worden. Dan zal je snel genoeg merken dat medelijden met de werkgever niet noodzakelijk is, hebben ze immers ook niet met jou.
Ben jij nou ambtenaar of bankier?
pi_212922436
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ben jij nou ambtenaar of bankier?
Ik ben al heel, heel lang ambtenaar. Inclusief de nul lijnen in de crisis.

Waarom ik bankier zou zijn, geen idee.
pi_212922439
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik ben al heel, heel lang ambtenaar. Inclusief de nul lijnen in de crisis.

Waarom ik bankier zou zijn, geen idee.
Vanwege je username, overigens merk ik vaak wel dat het van die bejaarde, niet-flexibele ambtenaren zijn die de regels nogal goed kennen.
pi_212922471
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:10 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Vanwege je username, overigens merk ik vaak wel dat het van die bejaarde, niet-flexibele ambtenaren zijn die de regels nogal goed kennen.
Jij heet toch ook geen ambtenaartje of lievelingetje-van-de-baas?

Bejaard ben ik by far en gok ook zomaar behoorlijk flexibeler dan jij. Maar als je jaren lang op de nullijn hebt geleefd en je managers hebt gehad die zich opstellen als jij, dan ga je vanzelf de regels leren kennen.

Elk jaar worden er namens de werknemers afspraken gemaakt tussen vakbonden en werkgever. Is het dan zo raar dat we ons aan die afspraken houden? Er zijn ook genoeg regels om het personeel te beschermen, is het dan raar dat men die gebruikt? Andersom doet de werkgever exact hetzelfde zodra het hen uitkomt.

Je verward flexibel met slecht geïnformeerd

[ Bericht 2% gewijzigd door investeerdertje op 23-03-2024 00:24:28 ]
pi_212922494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jij heet toch ook geen ambtenaartje of lievelingetje-van-de-baas?

Bejaard ben ik by far en gok ook zomaar behoorlijk flexibeler dan jij. Maar als je jaren lang op de nullijn hebt geleefd en je managers hebt gehad die zich opstellen als jij, dan ga je vanzelf de regels leren kennen.

Elk jaar worden er namens de werknemers afspraken gemaakt tussen vakbonden en werkgever. Is het dan zo raar dat we ons aan die afspraken houden? Er zijn ook genoeg regels om het personeel te beschermen, is het dan raar dat men die gebruikt? Andersom doet de werkgever exact hetzelfde zodra het hen uitkomt.
Als je ergens tussen schaal 6 en 9 zit dan heb je nog wel een punt wat betreft de nullijn maar alles daarboven wordt je toch royaal beloond bij de overheid voor wat je doet?
pi_212922521
Reistijd onder gezag van de manager. Die snap ik nog wel.

Bij mij is het dat ik via een rooster bij departementen langs moet gaan. Behoort dat dan als werktijd van uit tot thuis, of zijn dat dan weer reguliere werkzaamheden?
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 00:33:58 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212922530
Wauw. Mijn werk bestaat alleen maar uit dienstreizen bij tijd en wijle. Denk dat je moet kijken of het functie gerelateerd is. Onze gebouwen zitten versplinterd door de stad heen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_212922538
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Als je ergens tussen schaal 6 en 9 zit dan heb je nog wel een punt wat betreft de nullijn maar alles daarboven wordt je toch royaal beloond bij de overheid voor wat je doet?
Ik ben ooit in schaal 1 begonnen ja, dat klopt. Verder is dat "royale belonen" pas sinds kort, ik neem aan dat je historische salaris tabellen binnen de overheid kan terugzoeken 😉

Ik vrees overigens als ik mijn loon door de tijd, die ik in mijn werk steek deel, de beloning ietwat tegenvalt. Maar naar wat jaren terug, voor de beeldvorming, voor voltijd werk verdiende ik in 2009 wel 12k per jaar. 2012 iets van 25k. Royale inkomens voor nachtdiensten en non-stop ATW schendingen ;)
pi_212922539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:33 schreef Rene het volgende:
Wauw. Mijn werk bestaat alleen maar uit dienstreizen bij tijd en wijle. Denk dat je moet kijken of het functie gerelateerd is. Onze gebouwen zitten versplinterd door de stad heen.
Precies, dit bedoel ik dus ^O^
pi_212922540
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:32 schreef blessed19 het volgende:
Reistijd onder gezag van de manager. Die snap ik nog wel.

Bij mij is het dat ik via een rooster bij departementen langs moet gaan. Behoort dat dan als werktijd van uit tot thuis, of zijn dat dan weer reguliere werkzaamheden?
Kan je jezelf met de installatiemonteur vergelijken die vanuit huis zijn werkzaamheden gaat verrichten?

quote:
Als jij al je sociale klanten af moet, moet je zien dat dat geen werk zou zijn die reistijd 😜
pi_212922541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:36 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Precies, dit bedoel ik dus ^O^
De sociaal werker die van adres naar adres moet. Zijn die reizen geen werk dan? 😉
pi_212922545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De sociaal werker die van adres naar adres moet. Zijn die reizen geen werk dan? 😉
Uiteraard wel als het binnen de normale roostertijden valt.
pi_212922550
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Uiteraard wel als het binnen de normale roostertijden valt.
En de eerste rit naar een klant dus niet volgens jou? Sorry man, maar de rijksoverheid zegt zelf al op de website dat dat niet het geval is.
pi_212922554
quote:
Ja, vele zijn idd zo. En dan is er ook nog een hele hoop buiten de randstad. Die versplintering resulteert voor mij weer voor lange reistijden, bijvoorbeeld een gebouw op een industrieterrein in een kleine stad waar ze bezuinigen op ov vervoer. }:|

Maar gelukkig ook soms plekken als kv7, dat is weer echt ideaal!
pi_212922560
quote:

[..]
Kan je jezelf met de installatiemonteur vergelijken die vanuit huis zijn werkzaamheden gaat verrichten?
[..]
Als jij al je sociale klanten af moet, moet je zien dat dat geen werk zou zijn die reistijd 😜
Webex is mogelijk, maar fysiek heeft standaard de voorkeur bij de "klant"
pi_212922565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:45 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Webex is mogelijk, maar fysiek heeft standaard de voorkeur bij de "klant"
Nou, dan word het tijd het met je manager te bespreken. Even daargelaten dat als Webex kan, je zo niet echt mee werkt aan de duurzaamheidsdoelstellingen 😜
pi_212922574
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nou, dan word het tijd het met je manager te bespreken. Even daargelaten dat als Webex kan, je zo niet echt mee werkt aan de duurzaamheidsdoelstellingen 😜
Ja, dat ga ik dan ook maar doen. Dankjewel voor je geduld en moeite! :)
pi_212922578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:52 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ja, dat ga ik dan ook maar doen. Dankjewel voor je geduld en moeite! :)
Geen probleem, kan weer een uurtje schrijven voor voorlichting aan een collega
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 05:03:27 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212922883
quote:

[..]
[..]
Gekkenhuis. Doen we dus niet he :')
pi_212923644
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:47 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat je er allerlei dingen bij moet zoeken om je gelijk te krijgen zegt mij genoeg dat dit niet normaal is. Zeker in het geval van @:vanyel als het b.v. gaat om het zien van een collega op een andere locatie.
Waarbij het wellicht relevant is te melden dat de collega's van Vanyel op een stuk of 15 (?) locaties door het hele land zitten en elkaar live zien, wat wel eens nodig is, dus meestal voor 1 van de 2 (of meer) betekent dat er gereisd moet worden.
pi_212923680
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 07:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarbij het wellicht relevant is te melden dat de collega's van Vanyel op een stuk of 15 (?) locaties door het hele land zitten en elkaar live zien, wat wel eens nodig is, dus meestal voor 1 van de 2 (of meer) betekent dat er gereisd moet worden.
Heel goed!
pi_212923690
quote:
Waarom de wauw? Jij telt de tijd tussen gebouw 1 en 2 niet als werktijd, als je om 9u een afspraak hebt in 1 en om 11 in 2?
pi_212923707
Maaarrr als het met Webex kan, waarom zou je dan je tijd verspillen aan reizen? Zóveel werktijd gewonnen dankzij online contact. Zoveel meer mogelijkheden om overleg te plegen O+
  zaterdag 23 maart 2024 @ 08:11:50 #52
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_212923720
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:08 schreef Vanyel het volgende:
Maaarrr als het met Webex kan, waarom zou je dan je tijd verspillen aan reizen? Zóveel werktijd gewonnen dankzij online contact. Zoveel meer mogelijkheden om overleg te plegen O+
Dat.

Maar toch incidenteel op andere locaties. Soms werkt het beter om met elkaar fysiek in overleg te gaan.
pi_212923740
quote:
Om kennis over te dragen vind ik fysiek een veel krachtigere methode dan webex. Webex is naar mijn mening te steriel hiervoor.
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 10:09:32 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212924800
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom de wauw? Jij telt de tijd tussen gebouw 1 en 2 niet als werktijd, als je om 9u een afspraak hebt in 1 en om 11 in 2?
De in zijn algemeenheid wauw. Reistijd voor werk is werktijd. Maar ik reken het niet in kosten door. Slijtage van fietsbanden of zo
pi_212925266
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:09 schreef Rene het volgende:

[..]
De in zijn algemeenheid wauw. Reistijd voor werk is werktijd. Maar ik reken het niet in kosten door. Slijtage van fietsbanden of zo
Daarvoor krijg je dan ook kilometer tegemoetkoming
pi_212925300
quote:
Omdat er genoeg ouderwetse mensen rondlopen die zogenaamd niet met Webex of Teams om kunnen gaan en verwachten dat jij door het hele land reist zodat ze hun nietszeggende grafiekje of PP kunnen laten zien en omdat ze geen zin hebben om jouw kant op te komen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:15 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Om kennis over te dragen vind ik fysiek een veel krachtigere methode dan webex. Webex is naar mijn mening te steriel hiervoor.
Grappig want ik ervaar het andersom. Via Teams vind ik het beter door onder andere omdat mensen minder snel afgeleid zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 23 maart 2024 @ 10:56:50 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212925370
Dit is dus echt een april 2020 discussie
Beetje bedrijfsleven is daar allang effectief op ingespeeld, hier gaan we er nu over discussiëren en opnieuw uitvinden O+
pi_212925700
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:56 schreef Molo het volgende:
Dit is dus echt een april 2020 discussie
Beetje bedrijfsleven is daar allang effectief op ingespeeld, hier gaan we er nu over discussiëren en opnieuw uitvinden O+
Hier is een relatief begrip. Ik doe al sinds 2020 de overgrote meerderheid van mijn werk online/ op afstand. Met volle medewerking van mijn baas en collega's, waarbij net zoveel ruimte is voor mensen die wel graag op locatie werken (behalve van een enkele boomercollega die niet snapt dat niet op werk komen niet gelijk staat aan niet willen werken). Daar tegenover lees en las je hier en overal toch ook over tig bedrijfsbaasjes die hun medewerkers op locatie willen hebben om ze elke minuut in het zicht te hebben.
Ik geloof niet zo dat hier de tegenstelling overheid-bedrijfsleven echt opgaat.
pi_212925716
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hier is een relatief begrip. Ik doe al sinds 2020 de overgrote meerderheid van mijn werk online/ op afstand. Met volle medewerking van mijn baas en collega's, waarbij net zoveel ruimte is voor mensen die wel graag op locatie werken (behalve van een enkele boomercollega die niet snapt dat niet op werk komen niet gelijk staat aan niet willen werken). Daar tegenover lees en las je hier en overal toch ook over tig bedrijfsbaasjes die hun medewerkers op locatie willen hebben om ze elke minuut in het zicht te hebben.
Ik geloof niet zo dat hier de tegenstelling overheid-bedrijfsleven echt opgaat.
Die gaat omgekeerd absoluut op. Bedrijfsleven in mijn omgeving laat je veel vaker naar kantoor komen 😜
  zaterdag 23 maart 2024 @ 11:46:24 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212925725
Hier, als in, in dit topic

Verder hou ik zo nu en dan van wat prikken en overdrijven
Is mijn Haagse inborst O+
  zaterdag 23 maart 2024 @ 11:47:39 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212925748
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Die gaat omgekeerd absoluut op. Bedrijfsleven in mijn omgeving laat je veel vaker naar kantoor komen 😜
Ja dat is ook echt wel Noord Korea in den Nederlanden, treurige angstbewegingen
pi_212926023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 11:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar die vertrouwen hun personeel niet.
pi_212926130
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar die vertrouwen hun personeel niet.
Of hechten ook waarde aan andere aspecten van werken. Ik ben heel blij dat ik geen collegas heb die 100% thuis werken, werk graag in een team 🤣
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 14:59:05 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212927276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Daarvoor krijg je dan ook kilometer tegemoetkoming
Mwah. Dan wordt geacht gebruik te maken van de werk-fietsen en zo… :') ! Maar die staan niet bij mijn locatie. En is onhandig. Gedoe.
pi_212927600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of hechten ook waarde aan andere aspecten van werken. Ik ben heel blij dat ik geen collegas heb die 100% thuis werken, werk graag in een team 🤣
Oi }:|

Niet onderschatten hoe teamig je kunt zijn zonder naast elkaar te zitten. Ons lukt dat heel goed :Y
pi_212928244
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet onderschatten hoe teamig je kunt zijn zonder naast elkaar te zitten. Ons lukt dat heel goed :Y
Tof, maar fysiek heeft ook aardig wat voordelen.

Als ik alleen maar Webex had, had ik intern niet kunnen netwerken en zou ik mijn huidige baan nooit hebben gehad.
pi_212928255
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:59 schreef Rene het volgende:

[..]
Mwah. Dan wordt geacht gebruik te maken van de werk-fietsen en zo… :') ! Maar die staan niet bij mijn locatie. En is onhandig. Gedoe.
Lol. Gemeenten

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Depends on the definition of team
  zaterdag 23 maart 2024 @ 16:47:31 #68
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212928404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
In de IT heb je een goed beeld wat je functie waard is in de markt, dan is de overheid een stuk minder royaal als dat je schetst. Wij halen nooit externen binnen op basis van de geweldige arbeidsvoorwaarden, het is vaker dat werkinhoud en stabiliteit de doorslag geven, en in de meeste gevallen tegen verlies van inkomsten.

Het is niet dat je vanaf schaal X ineens genoeg verdient dat je niet meer mag zeuren, of voor je rechten opkomen. Dat zijn heel vaak werknemers die je weer duur moet gaan inhuren als je ze kwijtraakt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_212928429
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
In de IT heb je een goed beeld wat je functie waard is in de markt, dan is de overheid een stuk minder royaal als dat je schetst. Wij halen nooit externen binnen op basis van de geweldige arbeidsvoorwaarden, het is vaker dat werkinhoud en stabiliteit de doorslag geven, en in de meeste gevallen tegen verlies van inkomsten.

Het is niet dat je vanaf schaal X ineens genoeg verdient dat je niet meer mag zeuren, of voor je rechten opkomen. Dat zijn heel vaak werknemers die je weer duur moet gaan inhuren als je ze kwijtraakt.
Ze mogen mij gerust extern inhuren hoor... Gaat het loon inderdaad wel een keer of wat over de kop
pi_212928519
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Omdat er genoeg ouderwetse mensen rondlopen die zogenaamd niet met Webex of Teams om kunnen gaan en verwachten dat jij door het hele land reist zodat ze hun nietszeggende grafiekje of PP kunnen laten zien en omdat ze geen zin hebben om jouw kant op te komen.
[..]
Grappig want ik ervaar het andersom. Via Teams vind ik het beter door onder andere omdat mensen minder snel afgeleid zijn.
Meh. Als het via Teams gaat en ik stel ineens een vraag, komt er altijd eerst wat stilte en dan wat gemompel met de vraag of ik het kan herhalen en dat diegene nog niet zo ver is. Helemaal als de schermen ook nog zwart zijn. :D

Fysiek heb ik dat niet, sterker nog, er is dan veel meer focus en interactie in de groep.
pi_212928537
Is het wat? Dat ambtenaar zijn?
pi_212928545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:00 schreef Dr88 het volgende:
Best hard werken maar ik amuseer me prima .
pi_212928552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:01 schreef Questular het volgende:

[..]
Best hard werken maar ik amuseer me prima .
Is het niet ongelofelijk saai? ik zat er ook weleens aan te denken hoor maar het beeld van saaiheid weerhoud mij altijd.
pi_212928558
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:02 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Is het niet ongelofelijk saai? ik zat er ook weleens aan te denken hoor maar het beeld van saaiheid weerhoud mij altijd.
Wat maakt dat beeld? Als commercieel dezelfde banen bestaan
pi_212928564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:58 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Meh. Als het via Teams gaat en ik stel ineens een vraag, komt er altijd eerst wat stilte en dan wat gemompel met de vraag of ik het kan herhalen en dat diegene nog niet zo ver is. Helemaal als de schermen ook nog zwart zijn. :D

Fysiek heb ik dat niet, sterker nog, er is dan veel meer focus en interactie in de groep.
Same. Juist bij moeilijke keuzes werkt fysiek beter imho
pi_212928577
Lang operationeel werk gedaan als rijksambtenaar bij verschillende rijksonderdelen in een 24 uurs rooster. Weinig tijd om te eten, altijd gezeur met rooster, amper vrij kunnen krijgen ook al is het verzoek pas over 4 maanden. Verlof uren die niet kloppen, ATW overtredingen.

Nu sinds een jaar uit de roosterdienst en werk ik op “ kantoor “. Begrijp nu waarom er operationeel er zoveel fout gaat. Er wordt amper gewerk op kantoor. Collega’s die amper of niet te bereiken zijn. Druk met overlegjes, geen inhoudelijke kennis, geen kennis van protocollen en procedures, en vooral praten over werk.
pi_212928585
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:00 schreef Dr88 het volgende:
Kom solliciteren en ervaar het zelf. Welke richting wil je op, of welke werkzaamheden vind je leuk om te doen?
pi_212928601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Depends on the definition of team
Misschien toch je leeftijd ;)

Wij bellen, mailen, webexen, facetimen en vooral appen ons suf. Af en toe zien we elkaar, soms meer als het werk dat vraagt, soms meer als de mens dat vraagt. Soms juist minder als de mens dat vraagt. Alles naar behoefte, niks naar 'omdat we het altijd al zo doen' of 'omdat het zo hoort'. Echt onbetaalbaar imo, met deze lui zou ik nog jaren op deze manier kunnen werken O+

Niet dat dat zo gaat zijn, want alles verandert, maar het was mooi zo lang het duurde O+
pi_212928617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:02 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Vroeger had ik een beeld van kantoorwerk dat gecreëerd werd door Guust flater. Ouderwets, stoffig, saai. Sinds den aantal jaar heb ik echter wel de overstap gemaakt en achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen.

Geld is echt niet de belangrijkste motivatie om ergens langdurig te werken.
pi_212928623
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
hoe oud ben je?
quote:
Wij bellen, mailen, webexen, facetimen en vooral appen ons suf. Af en toe zien we elkaar, soms meer als het werk dat vraagt, soms meer als de mens dat vraagt. Soms juist minder als de mens dat vraagt. Alles naar behoefte, niks naar 'omdat we het altijd al zo doen' of 'omdat het zo hoort'. Echt onbetaalbaar imo, met deze lui zou ik nog jaren op deze manier kunnen werken O+
nee, ik heb meer behoefte aan echt contact. Net als ik dat in het "echte" leven ook heb.
quote:
Niet dat dat zo gaat zijn, want alles verandert, maar het was mooi zo lang het duurde O+
Duurde, is dus al over.
pi_212928674
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar je hebt op die manier totaal 0.0 contact met de rest van je organisatie. Een eigen bubbel, zeg maar. Dat lijkt mij echt niks.

Juist door met regelmaat naar kantoor te gaan ontmoet je andere collega's, waardoor de lijntjes korter kunnen worden en daardoor meer samenwerking ontstaat.

Nouja, dat is dan weer mijn visie.
pi_212928691
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
hoe oud ben je?
[..]
Alweer bijna onderweg naar de 50 :D
quote:
nee, ik heb meer behoefte aan echt contact. Net als ik dat in het "echte" leven ook heb.
[..]
Duurde, is dus al over.
Dus ja, maar nee, niet zoals je het bedoelt

[ Bericht 5% gewijzigd door Vanyel op 23-03-2024 19:04:35 ]
pi_212928937
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alweer bijna onderweg naar de 50 :D
is goed opa 😝

[ Bericht 33% gewijzigd door investeerdertje op 23-03-2024 19:11:54 ]
pi_212928975
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
is goed opa 😝

Is mijn geslachtelijk lijntje kapot?
pi_212928998
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 18:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is mijn geslachtelijk lijntje kapot?
Opa (m/v) 😇
pi_212934287
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:58 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Rare collega's heb jij. :P
pi_212934429
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2024 00:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Rare collega's heb jij. :P
Eh, dat zijn niet mijn collega's. Of je moet het zo bedoelen dat jij bijvoorbeeld ook een collega van mij bent omdat we ambtenaren zijn. Beetje kromme gedachte, maar dan zijn het idd collega's.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 12:14:55 #88
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_212964546
Wat is / wordt de inzet voor de nieuwe CAO Rijksoverheid? :)
pi_212974421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 12:14 schreef Neo_ het volgende:
Wat is / wordt de inzet voor de nieuwe CAO Rijksoverheid? :)
Het blijft aardig stil nog.. ben benieuwd of ze het gaan redden om vrijdag een akkoord te hebben.
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:59:46 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212974945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:23 schreef MM82 het volgende:

[..]
Het blijft aardig stil nog.. ben benieuwd of ze het gaan redden om vrijdag een akkoord te hebben.
Nee natuurlijk niet :D
  Moderator woensdag 27 maart 2024 @ 12:54:05 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212977469
quote:

[..]
:D!!
pi_212978532
quote:

[..]
Het is de rijksoverheid. Wat verwacht je dan?
pi_212978588
quote:

[..]
Afgaande op vorig CAOs gaat dit nog wel even duren.
pi_212978674
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 14:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Het is de rijksoverheid. Wat verwacht je dan?
10 jarenplan :D
pi_212978938
Ik dacht even optimistisch te blijven.. 🤭
  woensdag 27 maart 2024 @ 18:36:00 #96
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212981391
Was wel de inzet van de bonden om voor het eind van de week al akkoord op salaris te hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_212982990
Dat was wel de intentie. Een procentje of 7 inflatiecorrectie zou ik voor tekenen.
Zu hause ist alles besser
  woensdag 27 maart 2024 @ 20:31:05 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212983085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:27 schreef kaputwiehund het volgende:
Dat was wel de intentie. Een procentje of 7 inflatiecorrectie zou ik voor tekenen.
Dat corrigeert tikje voor moment nu. De looptijd is neem ik aan weer twee jaar, dan zit je dus einde looptijd weer dik op achterstand
Lijkt me met de huidige en zeer toekomstige uitstroom qua bejaarden en de taken die er liggen, niet heel handig als werkgever
pi_212983322
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat corrigeert tikje voor moment nu. De looptijd is neem ik aan weer twee jaar, dan zit je dus einde looptijd weer dik op achterstand
Lijkt me met de huidige en zeer toekomstige uitstroom qua bejaarden en de taken die er liggen, niet heel handig als werkgever
Ik loop lang genoeg rond in ambtenarenland om te weten dat de bonden dat niet voor elkaar gaan krijgen. We hebben de afgelopen 2,5 jaar ook al wat gehad. Je hangt als rijksambtenaren altijd aan de laatste mem 😁
pi_212983705

[ Bericht 100% gewijzigd door Yasmin__x op 27-03-2024 20:55:18 ]
Aan het typen...
pi_212983837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:39 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]
Ik loop lang genoeg rond in ambtenarenland om te weten dat de bonden dat niet voor elkaar gaan krijgen. We hebben de afgelopen 2,5 jaar ook al wat gehad. Je hangt als rijksambtenaren altijd aan de laatste mem 😁
Heb je het zo slecht dan?
pi_212983875
Nee hoor, ik klaag niet. Hard werken, niet altijd even efficiënt en redelijk betaald. En ik kan mijzelf recht in de spiegel aankijken.
pi_212990600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 20:27 schreef kaputwiehund het volgende:
7% zou ik wel heel karig vinden. De politie kreeg 9.5%.
  donderdag 28 maart 2024 @ 12:47:39 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212990897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:01 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb je het zo slecht dan?
De CAO is voor de hele sector, niet voor 1 persoon. Er zijn zat mensen in de sector te vinden die het slecht hebben en ook die het goed hebben. Maar de boodschappen zijn wel voor iedereen duurder geworden, waarom zou de hele sector geen recht hebben om voor hetzelfde werk, hetzelfde te kunnen betalen?

Het is ook niet zo dat andere sectoren geen loonsverhogingen kennen, in vrijwel elke CAO zijn de lonen de afgelopen 2 jaar gestegen.
pi_212990955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:47 schreef zalkc het volgende:

[..]
De CAO is voor de hele sector, niet voor 1 persoon. Er zijn zat mensen in de sector te vinden die het slecht hebben en ook die het goed hebben. Maar de boodschappen zijn wel voor iedereen duurder geworden, waarom zou de hele sector geen recht hebben om voor hetzelfde werk, hetzelfde te kunnen betalen?

Het is ook niet zo dat andere sectoren geen loonsverhogingen kennen, in vrijwel elke CAO zijn de lonen de afgelopen 2 jaar gestegen.
We zullen er toch wel wat bij gaan krijgen de komende tijd (in stappen)?
  donderdag 28 maart 2024 @ 12:51:41 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_212990975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
We zullen er toch wel wat bij gaan krijgen de komende tijd (in stappen)?
Heb je het zo slecht dan? ;)
pi_212991067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Heb je het zo slecht dan? ;)
Mij interesseert het echt niet of het 5, 7 of 9 procent wordt. Ik kijk alleen uit naar alle berichten van klagende ambtenaren zodra de deal beklonken is. :9~
pi_212995152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Bij het rijk is het toch ook gestegen?
pi_212995281
Was dat niet beduidend minder dan in veel andere sectoren?
Ik heb de indruk dat het na jaren nullijn voor best veel rijksambtenaren best karige verhogingen waren.
pi_212995301
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:16 schreef Vanyel het volgende:
Was dat niet beduidend minder dan in veel andere sectoren?
Ik heb de indruk dat het na jaren nullijn voor best veel rijksambtenaren best karige verhogingen waren.
Vergelijk het dan met ambtenaren sectoren, dan is het allemaal redelijk in lijn hoor. Ja soms is de een een jaartje voor dan de ander. Afgelopen jaren liep het rijk op iedereen voor. Nu hebben zij pech.
pi_213007860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:56 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mij interesseert het echt niet of het 5, 7 of 9 procent wordt. Ik kijk alleen uit naar alle berichten van klagende ambtenaren zodra de deal beklonken is. :9~
5, 7 of 9 procent is ook allemaal te weinig!!!

(Grapje, allang blij als we iets erbij krijgen. Heb in schaal 13 niets te klagen)

Dit had ik serieus niet verwacht! Heel nice, ook die 2000¤ studieschuld aflossen

[ Bericht 5% gewijzigd door Lafoy op 29-03-2024 20:21:26 ]
pi_213007889
Ik zit te wachten op het nieuws van het CAO-akkoord vandaag.
pi_213008675
quote:
Is Rijk ook die mongolen hier op het gemeentehuis? Die verdienen een korting op hun loon namelijk.
U MAD?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 17:12:02 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213008766
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Is Rijk ook die mongolen hier op het gemeentehuis? Die verdienen een korting op hun loon namelijk.
Nope, dat is gemeente-ambtenaren CAO
pi_213008938
quote:
Quick scan, prima vooralsnog. Nog even de kleine letters bestuderen.
pi_213008977
Ikb verhoogd tot 16,5%? Ik dacht dat we op 17 zaten 8)7
pi_213009020
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:31 schreef Vanyel het volgende:
Zit nu op 16,37%. Marginaal verschil dus.
Scheelt bij mij nu pak hem beet 5 euro bruto
A mind with a heart of it's own
pi_213009025
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:31 schreef Vanyel het volgende:
Het is nu 16,37 dus dit is wel een genereuze verhoging :P
pi_213009029
Ik lees trouwens nergens iets terug over afschaffen van lunch- en dagvergoeding.
Ben er niet geheel ontevreden over.
A mind with a heart of it's own
pi_213009199
Ik vind betaald zorgverlof verdubbelen wel sympathiek.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 17:54:21 #122
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213009219
8.5% + 50 vast is wel netjes

Ik ben eigenlijk niet ontevreden, heel mooi resultaat. Nu nog eens rustig doorlezen.

Highlights
quote:
Vakbonden en de werkgever Rijksoverheid hebben een onderhandelaarsresultaat voor een nieuwe CAO Rijk bereikt. Onderdeel daarvan is een gemiddelde loonsverhoging van 9,7 procent. De looptijd van de nieuwe CAO Rijk is van 1 juli 2024 tot en met 31 december 2025.

Vakbonden leggen het onderhandelaarsresultaat nu met een positief advies voor aan hun leden. Op 12 april wordt bekend of er een definitief cao-akkoord is.

De salarisverhoging is als volgt opgebouwd:

Per 1 juli 2024 wordt het salaris met 8,5 procent verhoogd.
Per 1 juli 2024 wordt een bedrag van ¤ 50 toegevoegd aan de schaalbedragen. Dit komt neer op een gemiddelde verhoging van het salaris met 1,1 procent.
Per 1 juli 2024 wordt het Individueel Keuzebudget (IKB) verhoogd naar 16,5 procent.

Deze salarisverhogingen komen boven op de salarisverhoging van 1,5 procent per 1 januari 2024 die partijen in het arbeidsvoorwaardenakkoord 2022-2024 hebben afgesproken. Dit geeft een totale inkomensverbetering in de periode van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2025, van gemiddeld 11,2 procent.

Vanwege de hoge inflatie in de afgelopen periode hebben partijen ook afgesproken om nog tijdens de looptijd van de huidige cao, in mei 2024, een eenmalige uitkering te geven van ¤ 1.200.

Tijdens de looptijd van de nieuwe cao ontvangen de werknemers nog een eenmalige uitkering van ¤ 800 in december 2024 en ¤ 350 in april 2025.

Overige afspraken

Werknemers met een studieschuld bij DUO kunnen vanaf 2025 maximaal ¤ 2.000 per jaar aflossen via het nieuw toe te voegen doel 'aflossen studieschuld' van het Individueel Keuze Budget (IKB). Daarmee kunnen werknemers dit bedrag uit hun IKB, bruto - netto maken. Het Rijk gebruikt hiervoor de fiscale Werkkostenregeling, die werkgevers in de markt ook kunnen benutten. De werkgever Rijk betaalt over het bedrag dat de werknemer aflost een fiscale heffing. Het rijk wil met deze regeling een aantrekkelijke sector zijn en blijven voor jonge werknemers.

Er is behoefte bij vaak wat oudere werknemers om mantelzorgtaken met werk te kunnen combineren. Het volledig betaald zorgverlof gaat daarom van 2 naar 4 weken en kan flexibel worden opgenomen. Daarmee is het ook geschikt voor mantelzorg.

Na een succesvolle pilot komt er een rijksbrede structurele leasefietsregeling voor werknemers die naar het werk fietsen. Daarmee kunnen werknemers die iets verder van het werk wonen van een elektrische fiets of speed pedelec gebruik maken.

[ Bericht 77% gewijzigd door zalkc op 29-03-2024 18:10:48 ]
pi_213009589
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:54 schreef zalkc het volgende:

Ik ben eigenlijk niet ontevreden, heel mooi resultaat. Nu nog eens rustig doorlezen.

Highlights
[..]

Dus 8.5% + 50 Euro vast aan salarisverhoging, extra opbouw IKB en 1200 Euro + 800 EUro + 350 Euro eenmalige uitkering.

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 29-03-2024 23:41:02 ]
pi_213009610
En 800 en 350 eenmalig.
En 2x zo lang zorgverlof en 2k studieschuld uit ikb, als dat je interesseert.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 18:30:04 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213009693
Ik heb wel goeie timing gekozen qua in dienst gaan. Had de inflatiecorrectie er al in mijn onderhandelingen in meegenomen voor indiensttreding dus prrrrrima >:O
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 18:30:59 #126
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213009700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:54 schreef zalkc het volgende:

Highlights
[..]

Misschien toch niet handig om dit jaar mijn studieschuld helemaal af te lossen. Dat wou ik dit jaar doen, omdat ik dit jaar voor het laatst 0% rente heb. Volgend jaar gaat mijn nieuwe 5 jaar rente periode in.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 18:32:34 #127
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213009716
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:30 schreef Molo het volgende:
Ik heb wel goeie timing gekozen qua in dienst gaan. Had de inflatiecorrectie er al in mijn onderhandelingen in meegenomen voor indiensttreding dus prrrrrima >:O
Ik had vorig jaar functie herwaardering en ben een schaal omhoog gegaan. Ik zit nog in het begin van mijn huidige schaal, dus lekkere salarisverhoging op die manier.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 29 maart 2024 @ 18:33:11 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213009721
Zou mooi zijn als ik mijn hypotheek ook van IKB kan aflossen
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 18:35:20 #129
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213009746
Als ik het een beetje slim speel dan volgend jaar rond 3 a 4 duizend overhouden van mijn studieschuld. Dan eind volgend jaar 2000 euro aan ikb budget inzetten om hem helemaal af te lossen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_213009828
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:33 schreef Molo het volgende:
Je kunt al verduurzamen van je ikb, ook leuk.
pi_213009864
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:30 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Misschien toch niet handig om dit jaar mijn studieschuld helemaal af te lossen. Dat wou ik dit jaar doen, omdat ik dit jaar voor het laatst 0% rente heb. Volgend jaar gaat mijn nieuwe 5 jaar rente periode in.
Wacht sowieso eerst die rente af en kijk of een 5 jaars deposito niet aantrekkelijker is (kans is groot)

quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:33 schreef Molo het volgende:
Ja beetje lame weer. Enkel de mensen die gestudeerd hebben vergoeden.
pi_213009870
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Too little too late
pi_213009956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Too little too late
Ja vind je?
Ik krijg ook liever meer meer meer, daar niet van, maar ik kreeg ook al ISDE subsidie, die ik vind 750 plus 750 bruto-netto best aardig.
Nu dacht ik ach, studieschuld, daar heb ik niks mee. Maar zorgverlof wel. Had me vorig jaar mooi twee weken geen salaris gescheeld. Gun ik mensen die iets voor een ander moeten doen wel, net als ik het zelf graag had gehad.

En in 5 jaar krijg ik die 1500 duurzaam gedoe wel op. Nu je het zegt, ik moet nog nieuwe zonnepanelen. Daar vliegt de laatste 500 zo weg.

Mja, das wel een ding he. 1500 in 5 jaar vs 2000 per jaar.
pi_213010021
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja vind je?
Ik krijg ook liever meer meer meer, daar niet van, maar ik kreeg ook al ISDE subsidie, die ik vind 750 plus 750 bruto-netto best aardig.
Nu dacht ik ach, studieschuld, daar heb ik niks mee. Maar zorgverlof wel. Had me vorig jaar mooi twee weken geen salaris gescheeld. Gun ik mensen die iets voor een ander moeten doen wel, net als ik het zelf graag had gehad.

En in 5 jaar krijg ik die 1500 duurzaam gedoe wel op. Nu je het zegt, ik moet nog nieuwe zonnepanelen. Daar vliegt de laatste 500 zo weg.
Ik hoef geen duurzaamheids vergoedingen meer. ISDE heb ik grotendeels niet eens aangevraagd omdat ik die gelden nog steeds belachelijk vind. Als je het kan voorschieten kan je het ook gewoon betalen.

Zorgverlof is leuk, maar is ook het zeer selectief oplossen van door het rijk veroorzaakte problematiek. Zoals zorg kapot maken

Nee. Ik vind het niet perse een hele sociale cao. Ik had dan liever meer loon gehad, kan ik meeruren maken door minder te werken als ik zorgverlof nodig heb. Nu heb je überhaupt geen keuze.
pi_213010107
Die snap ik niet, meeruren maken door minder te werken als ik zorgverlof nodig heb?
pi_213010155
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:06 schreef Vanyel het volgende:
Die snap ik niet, meeruren maken door minder te werken als ik zorgverlof nodig heb?
Ipv 38 uur bijvoorbeeld 36 betaald krijgen, maar 38 werken. Dan heb je ineens ruimte om links en rechts extra vrij te nemen.

Of anders inkopen vanuit het ikb als het nodig is.
pi_213010183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ipv 38 uur bijvoorbeeld 36 betaald krijgen, maar 38 werken. Dan heb je ineens ruimte om links en rechts extra vrij te nemen.

Of anders inkopen vanuit het ikb als het nodig is.
Dat kan op zich allemaal al, maar je bedoelt dat je daar meer financiële ruimte voor zou hebben als het loon meer omhoog zou gaan?

Ik koop me al jaren suf aan ikb uren, ik kan driekwart jaar op betaald sabbatical als ik zin heb. Fantastische regeling vind ik dat, dat je tot 2 jaar door kunt sparen. Mijn lievelingsarbeidsvoorwaarde O+
pi_213010203
Wat dat betreft ben ik het op zich met je eens, liefst meer gewoon in geld/ mogelijke ikb doelen en minder in vastliggende regelingen. Hoe meer flexibiliteit, hoe meer individuele ruimte om het voor jouw situatie passend te maken.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 19:18:22 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213010236
Iets compleet anders waar niemand het over heeft, bonden en werkgever hebben in deze CAO ronde heel snel en soepel een resultaat bereikt. Ik vind dat wel bijzonder.
pi_213010611
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat kan op zich allemaal al, maar je bedoelt dat je daar meer financiële ruimte voor zou hebben als het loon meer omhoog zou gaan?

correct. Geeft mij meer vrijheidv en ruimte
quote:
Ik koop me al jaren suf aan ikb uren, ik kan driekwart jaar op betaald sabbatical als ik zin heb. Fantastische regeling vind ik dat, dat je tot 2 jaar door kunt sparen. Mijn lievelingsarbeidsvoorwaarde O+
pi_213010622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:18 schreef zalkc het volgende:
Iets compleet anders waar niemand het over heeft, bonden en werkgever hebben in deze CAO ronde heel snel en soepel een resultaat bereikt. Ik vind dat wel bijzonder.
Was het niet een extra/vervroegde ronde?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 19:50:34 #142
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213010672
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Was het niet een extra/vervroegde ronde?
Het enige wat er vervroegd aan is is de bonus van 1200¤ in mei.

Het is niet verplicht dat je pas aan de volgende CAO onderhandeling begint nadat de huidige is afgelopen ;)
pi_213010697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het enige wat er vervroegd aan is is de bonus van 1200¤ in mei.

Het is niet verplicht dat je pas aan de volgende CAO onderhandeling begint nadat de huidige is afgelopen ;)
Maar dat hij eerder in gaat geeft aan dat de werkgever ook enige urgency voelde. Verklaart ook waarom het eenvoudiger ging.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 19:53:50 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213010732
quote:

[..]
Zoveel dingen waar ik in moet duiken _O-

Komend jaar willen we de benedenverdieping gaan aanpakken hier, inclusief kozijnen en vloerisolatie en nieuwe vloer.

Ik haat alleen echt al dat uitzoekwerk :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 29-03-2024 21:03:01 ]
  vrijdag 29 maart 2024 @ 19:54:20 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213010748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:18 schreef zalkc het volgende:
Absoluut waar

Had ik niet verwacht _O- :D
pi_213010844
Goh, inderdaad mooi op tijd. Ik herinner me nog de onderhandelingen van iets van 5 jaar geleden, met die D'66 minister, verschrikkelijk was dat, het wilde maar niet.
Maar nu zo snel. Ik heb de nieuwe schalen bekeken per 1 juli, ik knor tevreden.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 20:00:09 #147
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213010864
En de timing zo vlak voor het paasweekend is ook wel fijn, kans is nu groot dat het amper in het nieuws komt. Ik kan goed leven zonder alle borrelpraat op de socials.
pi_213010879
Mei 2024 1200 euro
November 2024 800 euro
Juli 2025 350 euro

Netjes hoor.
pi_213011212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:01 schreef Vincent_student het volgende:
Mei 2024 1200 euro
November 2024 800 euro
Juli 2025 350 euro

Netjes hoor.
Juist die eenmalige uitkeringen vind ik het minst interessant. Ik zou dan liever per mei bijvoorbeeld 50 cent loonsverhoging hebben gehad.
pi_213011244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Juist die eenmalige uitkeringen vind ik het minst interessant. Ik zou dan liever per mei bijvoorbeeld 50 cent loonsverhoging hebben gehad.
50 cent? Je wilt 50 cent loonsverhoging? Ok, wie het kleine niet eert...

En trouwens de CAO gaat pas 1 juli in. Die 1200 euro is mooi meegenomen onder de huidige CAO. Zie ik als een extraatje.
pi_213011513
Die 2k voor studieschuld is wel een mooie, hopelijk trekt dat veel jong volk aan. :)
pi_213011825
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:36 schreef blessed19 het volgende:
Die 2k voor studieschuld is wel een mooie, hopelijk trekt dat veel jong volk aan. :)
Ja zeker op langere termijn wel echt fijn, kan ik de komende jaren flink extra aflossen.
pi_213011840
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
In welke gemeente woon je?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 21:08:00 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_213012065
Gemeentes hebben een andere Cao
Where law ends, tyrrany begins.
pi_213012516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:22 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
50 cent? Je wilt 50 cent loonsverhoging? Ok, wie het kleine niet eert...

En trouwens de CAO gaat pas 1 juli in. Die 1200 euro is mooi meegenomen onder de huidige CAO. Zie ik als een extraatje.
Nee de huidige cao is opengebroken. Dat is niet onder de huidige cao. Je werkt 1720 uur per jaar, een halve euro loonsverhoging maakt dat 860 euro alleen dan structureel, met pensioen afdracht en geldig voor sociale premies. Maarja, wie het kleine niet eert.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:52 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Ja zeker op langere termijn wel echt fijn, kan ik de komende jaren flink extra aflossen.
Reken voor jezelf ook zeker uit of dat het echt waard is. Dat IKB vermogen in vrije dagen steken waarbij je een hoger rendement hebt zou zomaar gunstiger kunnen zijn
pi_213013143
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 21:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee de huidige cao is opengebroken. Dat is niet onder de huidige cao. Je werkt 1720 uur per jaar, een halve euro loonsverhoging maakt dat 860 euro alleen dan structureel, met pensioen afdracht en geldig voor sociale premies. Maarja, wie het kleine niet eert.
[..]
Reken voor jezelf ook zeker uit of dat het echt waard is. Dat IKB vermogen in vrije dagen steken waarbij je een hoger rendement hebt zou zomaar gunstiger kunnen zijn
Ik heb dit en volgend jaar nog heel veel vrije dagen ivm ouderschapsverlof. En ik wil zsm van m’n studieschuld af, maakt me niet zoveel uit of ik elders misschien meer eruit haal.
pi_213013950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:18 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Ik heb dit en volgend jaar nog heel veel vrije dagen ivm ouderschapsverlof. En ik wil zsm van m’n studieschuld af, maakt me niet zoveel uit of ik elders misschien meer eruit haal.
Emotionele financiële keuzes zijn meestal niet de beste financiële keuzes. Maar het zijn in ieder geval keuzes
  vrijdag 29 maart 2024 @ 23:37:59 #158
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213014096
quote:

Voor mij is dat altijd teveel werk, ik hou liever rekening met 1 parameter, aflossen vs sparen bijvoorbeeld. Zo is het met mijn hypotheekrente nu niet interessant om extra af te lossen omdat de rente op de spaar er boven zit. Als ik daar nog 3 andere opties bij moet gaan pakken wordt het me te ingewikkeld.

In dit geval heb je mazzel, je kunt maar 187 uur kopen, wat grofweg 3/5e van je hele IKB is, als je geen extreem hoge uitwisseling woon werkverkeer hebt kun je waarschijnlijk nog wel 2.000 over houden van je IKB.
pi_213014125
quote:

[..]
Heb ik gedaan voor de zonnepanelen. De hele 750 Euro gekregen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
correct. Geeft mij meer vrijheidv en ruimte
[..]

Het leuke is dat je je IKB uren voor het huidige uurtarief koopt en uiteindelijk, als je weggaat en je bent een paar schalen en tredes omhoog gegaan, voor dat uurtarief terug krijgt.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 23:49:54 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213014176
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Heb ik gedaan voor de zonnepanelen. De hele 750 Euro gekregen.
[..]
Het leuke is dat je je IKB uren voor het huidige uurtarief koopt en uiteindelijk, als je weggaat en je bent een paar schalen en tredes omhoog gegaan, voor dat uurtarief terug krijgt.
Which reminds me: Voor 1 juli uren bijkopen... (8.5% lager tarief als dat je het na die tijd doet)
pi_213014248
Eén ook niet onbelangrijk punt: dat je over duurzaamheid in gesprek kunt gaan. Blijkbaar heeft de werkgever het opgepakt dat de visie op dit punt ook onder rijksambtenaren flink kan verschillen.

Mijn zorg was dat het stimuleren van individuele duurzame keuzes ging prevaleren boven loonontwikkeling. Gelukkig is er nu ook een flinke stap op gebied van de lonen gezet.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213014316
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:36 schreef blessed19 het volgende:
Dit is inderdaad een mooie én terechte verbetering, zeker voor de pechgeneratie.

Ik werk zelf op een jonge afdeling en voel me ook inmiddels vrij oud - met 44 jaar ben ik de op één na oudste van het team...
pi_213014348
Gefeliciteerd allemaal. ^O^ _O-
Aan het typen...
pi_213014371
Vage regeling om 40 uur te gaan werken, salaris naar rato erbij is aannemelijk maar wordt niet uitgeschreven.
pi_213014378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:22 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een mooie én terechte verbetering, zeker voor de pechgeneratie.

Ik werk zelf op een jonge afdeling en voel me ook inmiddels vrij oud - met 44 jaar ben ik de op één na oudste van het team...
Het gaat alleen niemand aantrekken. Niemand kijkt naar het ikb als ze solliciteren. Wel naar loon.
pi_213014399
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het gaat alleen niemand aantrekken. Niemand kijkt naar het ikb als ze solliciteren. Wel naar loon.
Eens, de startsalarissen blijven matig. Ik schaam me soms dood wat ik een startende hbo of wo'er moet aanbieden. Om vervolgens over de tredes maar te zwijgen. Ieder jaar een treetje erbij, of je nu een 6 of een 9 scoort.
pi_213014569
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 00:46 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]
Eens, de startsalarissen blijven matig. Ik schaam me soms dood wat ik een startende hbo of wo'er moet aanbieden. Om vervolgens over de tredes maar te zwijgen. Ieder jaar een treetje erbij, of je nu een 6 of een 9 scoort.
Ik voorzie meer zorgen in de toekomst. Als door de verduurzaming en verdere vergroening van het belastingstelsel het minimumloon verder moet worden verhoogd. Dan neemt het netto-verschil tussen het startsalaris en het loon voor ongeschoold werk verder af.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 01:49:23 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213014598
Voelt dan karig, bij de gemeente werken ;(
pi_213015082
Al die jaloerse reacties op Nu.nl :')
pi_213015101
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 06:12 schreef HSG het volgende:
Ja, alsof iedereen hier in een dikke lease bak rijdt... :')

De zorg heeft volgens de reacties 12,5% erbij gekregen.
pi_213015102
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:49 schreef Rene het volgende:
Voelt dan karig, bij de gemeente werken ;(
Kom bij het rijk!
pi_213015246
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
Which reminds me: Voor 1 juli uren bijkopen... (8.5% lager tarief als dat je het na die tijd doet)
Goed punt. Ik denk altijd dat het niet uitmaakt voor mij, eind schaal en ook wel eind groei, maar die 8,5% is ook geen kattenpis.
pi_213015428
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 06:12 schreef HSG het volgende:
Daar zouden de reaguurders zich wat beter mogen verdiepen in de materie. Dat er in 2022 een cao werd afgesloten waarbij de loonontwikkeling achteraf achterbleef bij de inflatie.

De werkgever zet zich naast loon ook sterk in voor duurzaamheid, iedere medewerker wordt aangemoedigd om zijn of haar steentje bij te dragen. Warmetruiendag. Eén departement is aan het experimenteren met true pricing (bron: https://trueprice.org/iss-ienw/).

[ Bericht 3% gewijzigd door core2duo op 30-03-2024 08:38:26 ]
pi_213015473
quote:

[..]
Startsalarissen zijn matig, maar als je slim bent en in de eerste jaren stappen maakt kun je snel doorgroeien. Ik ben eind 2018 als groentje bij de overheid begonnen ergens in het begin van schaal 10 en zit nu aan het einde van 13. Jammer is dat ik nu dan weer bijna aan de max zit in die schaal terwijl ik in deze functie nu nog wel even goed zit.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 09:01:39 #175
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213015628
quote:

[..]
Valt mee toch? Ik denk dat een startende WO’er een schaal 10 of 11 krijgt. Dat zijn prima salarissen met voldoende doorgroeiruimte.

En die opmerking over dat treetje is natuurlijk niet helemaal fair, je vergeet voor het gemak even de (soms) riante CAO-verhoging die er jaarlijks bij komt.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 10:39:51 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213017390
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 06:33 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Kom bij het rijk!
Alleen duo/belastingdienst en rvo. Zie nog wat weinig optiee in functies tho :7
pi_213018180
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:39 schreef Rene het volgende:

[..]
Alleen duo/belastingdienst en rvo. Zie nog wat weinig optiee in functies tho :7
Locatie is bij het rijk niet relevant meer toch? Het is immers toch merendeel thuis werken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:41 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Startsalarissen zijn matig, maar als je slim bent en in de eerste jaren stappen maakt kun je snel doorgroeien. Ik ben eind 2018 als groentje bij de overheid begonnen ergens in het begin van schaal 10 en zit nu aan het einde van 13. Jammer is dat ik nu dan weer bijna aan de max zit in die schaal terwijl ik in deze functie nu nog wel even goed zit.
Maar zoveel 13 functies zijn er niet. Het is niet vanzelfsprekend.

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Valt mee toch? Ik denk dat een startende WO’er een schaal 10 of 11 krijgt. Dat zijn prima salarissen met voldoende doorgroeiruimte.

En die opmerking over dat treetje is natuurlijk niet helemaal fair, je vergeet voor het gemak even de (soms) riante CAO-verhoging die er jaarlijks bij komt.
Die cao verhogingen waren slechts recent het geval. dat is ook wel anders geweest.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:29:14 #178
68638 Zwansen
pi_213019223
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Locatie is bij het rijk niet relevant meer toch? Het is immers toch merendeel thuis werken.
[..]
Maar zoveel 13 functies zijn er niet. Het is niet vanzelfsprekend.
[..]
Die cao verhogingen waren slechts recent het geval. dat is ook wel anders geweest.
Ah ok, dat wist ik niet. Ik ben nu 3 jaar ambtenaar en in die 3 jaar vond ik het behoorlijk riant. :P
pi_213019468
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah ok, dat wist ik niet. Ik ben nu 3 jaar ambtenaar en in die 3 jaar vond ik het behoorlijk riant. :P
Ja je bent in goede jaren binnen gekomen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:44:52 #180
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213019501
quote:

[..]
Ik ben in 2017 in eind 10 begonnen en ga dit jaar naar 13.8, probleem bij mij was een tekort aan formatieplaatsen in 11 waardoor ik pas in 2021 kon doorstromen, in 2023 naar 12 gegaan en deze week staat de vacature open voor 13, waar praktisch mijn naam op staat.

Maar dit is redelijk uitzonderlijk en kon ook alleen omdat ik enerzijds op het juiste moment mijn kont in de juiste stoel had vanaf 2021 en anderzijds een project heb opgestart en coördineer dat veel aandacht heeft op hoger niveau. Dat is echt niet voor iedereen weggelegd, en ik denk dat je daarmee mensen ook tekort doet.

Met hard/goed werken creëer je weliswaar meer kansen, maar dan moet je ze wel nog kunnen benutten. Of zoals in mijn geval, dat je vast zit vanwege formatieplekken bijvoorbeeld.
pi_213019761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 12:44 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik ben in 2017 in eind 10 begonnen en ga dit jaar naar 13.8, probleem bij mij was een tekort aan formatieplaatsen in 11 waardoor ik pas in 2021 kon doorstromen, in 2023 naar 12 gegaan en deze week staat de vacature open voor 13, waar praktisch mijn naam op staat.

Maar dit is redelijk uitzonderlijk en kon ook alleen omdat ik enerzijds op het juiste moment mijn kont in de juiste stoel had vanaf 2021 en anderzijds een project heb opgestart en coördineer dat veel aandacht heeft op hoger niveau. Dat is echt niet voor iedereen weggelegd, en ik denk dat je daarmee mensen ook tekort doet.

Met hard/goed werken creëer je weliswaar meer kansen, maar dan moet je ze wel nog kunnen benutten. Of zoals in mijn geval, dat je vast zit vanwege formatieplekken bijvoorbeeld.
Het is ongebruikelijk dat dat soort dingen zo snel gaan. Daar heb je helemaal gelijk in
pi_213019858
En bedenk dat de belastingdienst nog met die groepsfuncties werkt. Als startende hbo'er begin je dan in beginsel in 9.0 en soms zelfs in aanloopschaal 8.

Ik klaag ook niet met bijna einde 13 en perspectief op 14, maar tien jaar geleden startte ik ook in aanloopschaal 8. Met hard werken, wat geluk en je nek uitsteken heb ik het gered, maar je kunt ook pech hebben en in dat slakkentempo doorhobbelen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 13:56:43 #183
68638 Zwansen
pi_213020322
Ik zit eind 12 (provincie) en heb niet heel veel doorgroeimogelijkheden. Aan de andere kant heb ik nu heel leuk werk, heel veel vrijheid en verantwoordelijkheden én leuke collega’s. Ik zie mezelf dan ook niet snel weggaan voor een schaal 13 bij het Rijk ofzo.
pi_213020389
Fijne cao uitkomst.
pi_213020406
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 13:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zit eind 12 (provincie) en heb niet heel veel doorgroeimogelijkheden. Aan de andere kant heb ik nu heel leuk werk, heel veel vrijheid en verantwoordelijkheden én leuke collega’s. Ik zie mezelf dan ook niet snel weggaan voor een schaal 13 bij het Rijk ofzo.
Voor de meesten binnen het rijk is 12 al hartstikke mooi, laat staan dat ze ooit 13 zullen worden. Binnen uitvoering moet je bijvoorbeeld medicus zijn om 14 te worden en dat is ook de max haalbare schaal. Binnen toezicht senior inspecteur of hoger. Binnen bedrijfsvoering senior of coördinerend specialist.

Er zijn hele functiegroepen die ook echt werk verzetten, maar zelden dit zullen bereiken.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 14:15:31 #186
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213020573
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja. In de it of zo…
pi_213020609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:15 schreef Rene het volgende:

[..]
Ja. In de it of zo…
Of beleid, financiën
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 14:56:06 #188
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213020980
Nope :7
pi_213021205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:56 schreef Rene het volgende:
Nope :7
Nee jij niet, maar ken er genoeg die slechts 1 dag per week naar den haag afreizen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 15:25:17 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213021371
De werkzaamheden en werkplekken waar je moet/kunt zijn lopen nogàl uiteen natuurlijk

Nu met inwerken hier even twee keer per week naar kantoor, hierna ongeveer eenmaal, wat elders in het land enzo. Meeste lekker thuis.
Maar ben geen koffiedame, stucadoor of servicedeskmedewerker dus dat kan gelukkig ook prima.
Anders had ik het ook niet gedaan, ik hou van mijn thuiswerkplek O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 30-03-2024 15:56:17 ]
pi_213022201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
thanx!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213022278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:15 schreef Rene het volgende:

[..]
Ja. In de it of zo…
Je kan instromen hoor...
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213022465
Maar ga je dan vanuit je 12, 13, 14 in schaal 9 zitten traineeën?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 16:55:11 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213022601
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:44 schreef Vanyel het volgende:
Als je vanuit zo'n schaal komt moet je geen traineeship doen maar andere zijwegen gaan pakken

#livingproof

Vanuit de overheid naar de overheid zijn toch wel ontwikkelprogramma's voor neem ik aan? Met loopbaanplanning/begeleiding enzo?

[ Bericht 10% gewijzigd door Molo op 30-03-2024 17:15:55 ]
pi_213023245
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:44 schreef Vanyel het volgende:
Als je de IT in wil zonder IT-ervaring zal je ergens een veer moeten laten.
pi_213023247
Zit iedereen hier in schaal 13 en hoger???
Wauw.
pi_213023253
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Je kan instromen hoor...
Schaal 9, kan wel merken dat in Groningen de lonen lager liggen 🤣
pi_213023347
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:42 schreef Vincent_student het volgende:
Wauw.
Als je 11 zegt is het antwoord denk ik "ja"
  zaterdag 30 maart 2024 @ 17:57:45 #199
13783 Anthraxx
pi_213023474
quote:
Wauw.
Ja. Nou ja, iedereen weet ik niet. Maar daar zit ik wel :+
pi_213024078
quote:

[..]
Als je in schaal 13 zit mag je niet klagen. ;)
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:46:02 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024251
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 17:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Schaal 9, kan wel merken dat in Groningen de lonen lager liggen 🤣
Onzin, zijn gewoon andere werkzaamheden, span of control en verantwoordelijkheden

Er worden mooie traineeships aangeboden maar dat lijkt me gewoon niet iets als je al senior bent. Of je moet het echt graag willen.
De beloning is prima fair, want zoveel kun je nog niet dus je bent nog echt maar weinig 'waard' op dat vakgebied
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:49:00 #202
13783 Anthraxx
pi_213024298
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Onzin, zijn gewoon andere werkzaamheden, span of control en verantwoordelijkheden

Er worden mooie traineeships aangeboden maar dat lijkt me gewoon niet iets als je al senior bent. Of je moet het echt graag willen.
De beloning is prima fair, want zoveel kun je nog niet dus je bent nog echt maar weinig 'waard' op dat vakgebied
Die traineeships zijn goed betaald en geven je een mooie start :). Eerste jaar betaald studeren. Daarna werkend leren.

Ik heb zelf nog onderdelen gegeven als docent, maar lukt nu niet meer icm functie. Wel jammer…
pi_213024307
quote:
Wauw.
Geen idee, ik ben in een jaar of 4 van schaal 5 naar 9 gegaan en uiteindelijk wordt het 13/14 (afhankelijk van de verantwoordelijkheid die ik wil hebben). Het ligt maar echt net aan waar je werkt. Sommige collega's (voornamelijk toen ik net kwam werken) van mij komen niet hoger dan 5, komt omdat die hele tak daar zo ingeschaald is.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:52:14 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024341
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Die traineeships zijn goed betaald en geven je een mooie start :). Eerste jaar betaald studeren. Daarna werkend leren.

Ik heb zelf nog onderdelen gegeven als docent, maar lukt nu niet meer icm functie. Wel jammer…
Precies :Y
Dat is echt prima gefaciliteerd

En leuk ja, wie weet ooit weer, en anders heb je ook gewoon mooie ervaringen in je zak.

Zit hier al te denken aan jonkies in team opnemen, zijn beetje top heavy nu. En vind het altijd wel leuke dynamiek, van die nog niet door gedoe kapot/lam gebeukte mensen in het team erbij :+
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:53:52 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024357
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:49 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben in een jaar of 4 van schaal 5 naar 9 gegaan en uiteindelijk wordt het 13/14 (afhankelijk van de verantwoordelijkheid die ik wil hebben). Het ligt maar echt net aan waar je werkt. Sommige collega's (voornamelijk toen ik net kwam werken) van mij komen niet hoger dan 5, komt omdat die hele tak daar zo ingeschaald is.
Moet toch ook gewoon passen bij jou als persoon, je leven, je keuzes, de mogelijkheden vanuit jezelf en je werk en wat ze in je zien qua klimmen.
Niks mis trouwens met in een schaal zitten en blijven, dat is regelmatig hartstikke passend voor alle betrokkenen
pi_213024369
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:32 schreef HSG het volgende:

[..]
12 al niet

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Rijk geeft schaal 10 aan trainees. daarnaast vragen ze al om een afgerond hbo, dus je kan minstens iets.

Dus nee, ik vind het niet perse een faire beloning.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:56:29 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
12 al niet
[..]
Rijk geeft schaal 10 aan trainees. daarnaast vragen ze al om een afgerond hbo, dus je kan minstens iets.

Een afgeronde hbo kan al iets? Huh?
pi_213024394
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Precies :Y
Dat is echt prima gefaciliteerd

En leuk ja, wie weet ooit weer, en anders heb je ook gewoon mooie ervaringen in je zak.

Zit hier al te denken aan jonkies in team opnemen, zijn beetje top heavy nu. En vind het altijd wel leuke dynamiek, van die nog niet door gedoe kapot/lam gebeukte mensen in het team erbij :+
Moet je ook wel de jonkies beschermen tegen de lamp gebruikte oudjes. Dat is vaak een grotere uitdaging in mijn ervaring.
pi_213024398
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Een afgeronde hbo kan al iets? Huh?
Oh, je vind van niet?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:57:11 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Moet je ook wel de jonkies beschermen tegen de lamp gebruikte oudjes. Dat is vaak een grotere uitdaging in mijn ervaring.
Kan Moeke Molo wel :+
  zaterdag 30 maart 2024 @ 18:57:59 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh, je vind van niet?
Nee joh

Die zijn echt nergens zo 'hoepla' op te zetten in mijn ervaring.
Niks mis mee, dat weet je als je ze aanneemt na opleiding.
Wel nog lekker kneedbaar, dat ben ik als bejaarde tang dan weer niet
pi_213024445
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee joh

Die zijn echt nergens zo 'hoepla' op te zetten in mijn ervaring.
Niks mis mee, dat weet je als je ze aanneemt na opleiding.
Wel nog lekker kneedbaar, dat ben ik als bejaarde tang dan weer niet
Dat noem ik junior. Dat noem ik niet niets kunnen, dan zou je ze echt alles nog moeten uitleggen. Maar als ik een HBO'er binnen krijg hebben ze meestal al wel wat om te laten zien of een drive met leuke complexe relevante hobbies.

Dat ze dan bedrijfsspecifieke aspecten uitgelegd moeten krijgen, sure. Maar dat maakt niet dat ze niets kunnen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:01:03 #213
13783 Anthraxx
pi_213024456
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
12 al niet
[..]

Bij ons heb je ook traineeships voor mensen die hun middelbare school hebben afgerond, maar meer niet. Die krijgen een hbo opleiding, betaald. Schaal 7 bij start, 8 bij propedeuse en 9 bij afronding. Best netjes.
pi_213024479
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Bij ons heb je ook traineeships voor mensen die hun middelbare school hebben afgerond, maar meer niet. Die krijgen een hbo opleiding, betaald. Schaal 7 bij start, 8 bij propedeuse en 9 bij afronding. Best netjes.
Dat noem ik gewoon betaald studeren, niet bepaald een traineeship. Maar waar is ons in deze context?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:02:52 #215
13783 Anthraxx
pi_213024493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat noem ik gewoon betaald studeren, niet bepaald een traineeship. Maar waar is ons in deze context?
Belastingdienst. Specifiek de IT tak.

Hoezo is het geen traineeship?
pi_213024524
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Een traineeship zie ik echt als stage lopen in verschillende bedrijfstakken om goed in een bedrijf te landen.

Als je je hbo moet gaan halen terwijl je betaald krijgt is dat gewoon een basis opleiding. Of noemen we militairen en politieagenten in opleiding ook een traineeship?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:06:08 #217
13783 Anthraxx
pi_213024549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Een traineeship zie ik echt als stage lopen in verschillende bedrijfstakken om goed in een bedrijf te landen.

Als je je hbo moet gaan halen terwijl je betaald krijgt is dat gewoon een basis opleiding. Of noemen we militairen en politieagenten in opleiding ook een traineeship?
Dat gebeurd ook. Alleen eerst moeten ze hun diploma halen.

Wat boeit het verder? We noemen het een traineeship. Er komen genoeg mensen op af en ik hoop dat we er een paar goede aan overhouden.
pi_213024563
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Dat gebeurd ook. Alleen eerst moeten ze hun diploma halen.
En dat "hun diploma halen" deel is imho geen traineeship. Je solliciteert gewoon op een functie en gaat je zoals ze zouden moeten bij aanname, basis geschikt maken. Het basis geschikt maken een traineeship noemen vind ik wat te hip.
pi_213024574
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Wat boeit het verder? We noemen het een traineeship. Er komen genoeg mensen op af en ik hoop dat we er een paar goede aan overhouden.
En op je ninja edit: je gaat het gesprek er over aan met mij, als het je niet boeit. Post dan niet.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:09:21 #220
13783 Anthraxx
pi_213024588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En dat "hun diploma halen" deel is imho geen traineeship. Je solliciteert gewoon op een functie en gaat je zoals ze zouden moeten bij aanname, basis geschikt maken. Het basis geschikt maken een traineeship noemen vind ik wat te hip.
Eerste keer dat we wat hips doen dan :+.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:09:45 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024591
Goed gesprek wel zo, open sfeer enzo :D :D

Tijd voor Dune 2 *O*
Dat is stuk beter te volgen
pi_213024595
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Zoiets is hier ook, maar dan voor schoolverlaters of zij-instroom. Traineeship Java bijvoorbeeld, 3 maanden les, 9 maanden "stage" en dan bij goed functioneren onbepaalde tijd.

Tijdens dat eerste jaar is het schaal 8 en als je onbepaalde tijd krijgt word je junior in schaal 9.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:10:20 #223
13783 Anthraxx
pi_213024603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En op je ninja edit: je gaat het gesprek er over aan met mij, als het je niet boeit. Post dan niet.
Nee, ik snap je punt gewoon niet. Maakt het uit hoe ze het noemen? Ik vind het zelfs wat elitair over komen, je reactie.
pi_213024616
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:09 schreef Molo het volgende:
Goed gesprek wel zo, open sfeer enzo :D :D

Tijd voor Dune 2 *O*
Is t wat?

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Eerste keer dat we wat hips doen dan :+.
Hey, cobol onderwijs is tegenwoordig ook weer hip ;)
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:11:49 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213024622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is t wat?
[..]
Zeker, tweede keer want tofffff
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:12:01 #226
13783 Anthraxx
pi_213024627
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Zoiets is hier ook, maar dan voor schoolverlaters of zij-instroom. Traineeship Java bijvoorbeeld, 3 maanden les, 9 maanden "stage" en dan bij goed functioneren onbepaalde tijd.

Tijdens dat eerste jaar is het schaal 8 en als je onbepaalde tijd krijgt word je junior in schaal 9.
We hebben die smaken ook. En voor mensen die net hun hbo gehaald hebben. Voorwaarden en doorlooptijd verschillen enorm.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:12:37 #227
13783 Anthraxx
pi_213024638
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is t wat?
[..]
:D. Doen we overigens ook. Afgelopen jaar zijn er twee studenten aan begonnen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:12:56 #228
13783 Anthraxx
pi_213024645
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Zeker, tweede keer want tofffff
Ik moet nog een eerste keer.
pi_213024669
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:10 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Nee, ik snap je punt gewoon niet. Maakt het uit hoe ze het noemen? Ik vind het zelfs wat elitair over komen, je reactie.
Elitair? Nice.

En straks noemen we het afronden van een traineeship promoveren. Krijg je een bul uit de printer als bewijs van afronding.

Noem het lekker zoals je wil, maar als ik de programmas zie zou ik het geen traineeship willen noemen. Als ik die van .net lees, noem ik het eerder inwerken en bijscholen. Maar pick your poison.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:16:45 #230
13783 Anthraxx
pi_213024694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Elitair? Nice.

En straks noemen we het afronden van een traineeship promoveren. Krijg je een bul uit de printer als bewijs van afronding.

Noem het lekker zoals je wil, maar als ik de programmas zie zou ik het geen traineeship willen noemen. Als ik die van .net lees, noem ik het eerder inwerken en bijscholen. Maar pick your poison.
Even voor de duidelijkheid: ik heb 0 invloed op hoe ze die opleidingen noemen :). Enige is dat ik er een hoop tijd in heb gestoken in het leren programmeren voor een hoop studenten.
pi_213024760
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: ik heb 0 invloed op hoe ze die opleidingen noemen :). Enige is dat ik er een hoop tijd in heb gestoken in het leren programmeren voor een hoop studenten.
Ik had het dan ook niet enkel hoe het bij de belastingdienst gebruikt is, of over het nut van een fatsoenlijk inwerk en scholingsprogramma. Ik mis het bredere allrounder zijn binnen de organisaties als ik de teksten lees.

Wat doe je overigens zelf, COBOL?
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:22:52 #232
13783 Anthraxx
pi_213024770
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik had het dan ook niet enkel hoe het bij de belastingdienst gebruikt is, of over het nut van een fatsoenlijk inwerk en scholingsprogramma. Ik mis het bredere allrounder zijn binnen de organisaties als ik de teksten lees.

Wat doe je overigens zelf, COBOL?
Java. Dat was altijd mijn focus, maar ik heb veel dingen gedaan: infrastructuur, verschillende programmeer talen en alles er omheen. Veel technische kennis over moderne applicatie architecturen en dergelijke.

Maar nu ben ik vooral met architectuur bezig.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:30:49 #233
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213024876
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Java. Dat was altijd mijn focus, maar ik heb veel dingen gedaan: infrastructuur, verschillende programmeer talen en alles er omheen. Veel technische kennis over moderne applicatie architecturen en dergelijke.

Maar nu ben ik vooral met architectuur bezig.
Wat vind jij van de post micro service stroming?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:34:56 #234
13783 Anthraxx
pi_213024923
quote:
16s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat vind jij van de post micro service stroming?
Ik denk dat ik altijd wel op die manier werkte. Het is complex om een gedistribueerde micro service architectuur op te zetten en te onderhouden. Begin simpel en pas aan waar nodig richting andere architectuur patronen. Zorg dat je platform het je makkelijk maakt en daarin ondersteunt.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 19:47:39 #235
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213025129
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik denk dat ik altijd wel op die manier werkte. Het is complex om een gedistribueerde micro service architectuur op te zetten en te onderhouden. Begin simpel en pas aan waar nodig richting andere architectuur patronen. Zorg dat je platform het je makkelijk maakt en daarin ondersteunt.
Ik heb alleen nog maar met micro service architecturen gewerkt voor serieuze projecten. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213025327
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik klaag zeker niet!!
pi_213026559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh, je vind van niet?
Nee die staan net als een mbo' er aan het begin van hun carrière. Die moeten nog alles leren.
pi_213026736
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 18:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Moet toch ook gewoon passen bij jou als persoon, je leven, je keuzes, de mogelijkheden vanuit jezelf en je werk en wat ze in je zien qua klimmen.
Niks mis trouwens met in een schaal zitten en blijven, dat is regelmatig hartstikke passend voor alle betrokkenen
Helemaal mee eens. Ik reageer dan ook op iemand die denkt dat iedereen op schaal 13 zit. Maar er is echt een enorme grote groep die rond de 5/6 zitten en liever willen blijven wegens... Ja, wat jij ook al schrijft. :)
pi_213026914
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee die staan net als een mbo' er aan het begin van hun carrière. Die moeten nog alles leren.
De jonge honden die alle taken overal weg willen kapen en zichzelf willen bewijzen. Heerlijk, die nemen graag werk uit handen. O+
pi_213030845
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 20:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Nog steeds oneens met de keuze voor het woord "alles"
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 07:45:39 #241
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213031160
quote:
Wauw.
Neuh. Eind 9. Ben maar uitvoerend
  zondag 31 maart 2024 @ 10:33:42 #242
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_213032556
quote:
Wauw.
Nope, ik zit in schaal 11 op trede 5. Al denk ik dat ik bij een overstap naar een andere ministerie minstens in 12 kan komen.
pi_213032796
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 07:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Neuh. Eind 9. Ben maar uitvoerend
En gemeente 😝😘
pi_213032885
quote:
[..]
Zou je deze voor mij wat meer willen uitleggen? Ik begrijp de link met hoger rendement niet echt.
  zondag 31 maart 2024 @ 11:23:31 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213033071
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 07:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Neuh. Eind 9. Ben uitvoerend
FTFY :*
pi_213033514
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:07 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Zou je deze voor mij wat meer willen uitleggen? Ik begrijp de link met hoger rendement niet echt.
De dagen die je nu koopt zijn volgend jaar duurder. Op die manier heb je "rendement". Sterker, de dagen die je nu koopt zijn op 1 juli al met 7% ofzo in waarde gestegen door de cao onderhandelingen. Zodra je ze dan kan laten uitbetalen, verdien je er meer op dan je aan rente aan duo betaald. Nog daargelaten dat de duo financiering gunstige kwijtschelding regelingen heeft als je echt een hoge schuld hebt.
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 12:37:35 #247
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213033984
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]
FTFY :*
Zelfspot :* ;)
pi_213034134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 21:05 schreef blessed19 het volgende:

[..]
De jonge honden die alle taken overal weg willen kapen en zichzelf willen bewijzen. Heerlijk, die nemen graag werk uit handen. O+
Dat is één deel van de groep, maar ik zie ook jonge mensen die net beginnen en meteen denken dat de wereld aan hun voeten ligt en even flink met de neus op de feiten gedrukt worden.. (zeg ik als 30-jarige, haha)
pi_213035908
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:50 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Dat is één deel van de groep, maar ik zie ook jonge mensen die net beginnen en meteen denken dat de wereld aan hun voeten ligt en even flink met de neus op de feiten gedrukt worden.. (zeg ik als 30-jarige, haha)
30 jaar met 12 jaar werkervaring is niet perse jong toch ;)
pi_213038342
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 01:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nog steeds oneens met de keuze voor het woord "alles"
Ja oke ze kunnen op een toetsenbord typen, een mobieltje gebruiken, kopiëren en printen.
pi_213038533
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Belastingdienst. Boohh! Ben daar meer dan 40 jaar geleden gestart als COBOL-programmeur. Nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar ben weggegaan. De tijd van DAR en BOA met een heerlijke opleiding en die mooie kantoorgebouwen aan de John F. Kennedylaan. Dat waren tijden.
pi_213038644
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:23 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Belastingdienst. Boohh! Ben daar meer dan 40 jaar geleden gestart als COBOL-programmeur. Nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar ben weggegaan. De tijd van DAR en BOA met een heerlijke opleiding en die mooie kantoorgebouwen aan de John F. Kennedylaan. Dat waren tijden.
Waarom ben je daar weggegaan dan?
pi_213038768
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Waarom ben je daar weggegaan dan?
Te laag salaris. We zijn zelfs in opstand gekomen daartegen. Maar er gebeurde niets. Wel hadden we werkelijk een dijk van een opleiding, met meerdere programmeertalen, structureel programmeren, databases, JCL, etc. Stond op dezelfde hoogte als de AMBI-modules. Heb ik nog steeds veel profijt van.
Maar het was de tijd van de softwarehouses. Die trokken je gewoon weg. Je kreeg twee keer zoveel salaris en een leasebak van de hogere middenklasse onder je kont, mocht je zelf uitkiezen. Toen waren het nog goede tijden. Kon je gewoon privé rondrijden met je leaseauto zonder belasting. Mooie tijden wel, maar de cultuur bij zo'n softwarehouse was totaal anders.
pi_213038905
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:40 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Te laag salaris. We zijn zelfs in opstand gekomen daartegen. Maar er gebeurde niets. Wel hadden we werkelijk een dijk van een opleiding, met meerdere programmeertalen, structureel programmeren, databases, JCL, etc. Stond op dezelfde hoogte als de AMBI-modules. Heb ik nog steeds veel profijt van.
Maar het was de tijd van de softwarehouses. Die trokken je gewoon weg. Je kreeg twee keer zoveel salaris en een leasebak van de hogere middenklasse onder je kont, mocht je zelf uitkiezen. Toen waren het nog goede tijden. Kon je gewoon privé rondrijden met je leaseauto zonder belasting. Mooie tijden wel, maar de cultuur bij zo'n softwarehouse was totaal anders.
Dus de sfeer bij de belastingdienst was veel beter of zo ondanks het lage salaris?
pi_213038984
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus de sfeer bij de belastingdienst was veel beter of zo ondanks het lage salaris?
Ja. Daar kwam ik pas achter toen ik daar weg was. Sofwarehouses waren detacheringsbureaus, een beetje een bankwereldje, nette pakken, stropdasje, mooie auto, maar in feite hoorde je nergens bij. Je werd ergens in een groot bedrijf geplaatst waar een grote IBM-mainframe stond of een DEC en daar werd je in een ontwikkelteam gezet. Het werk was in feite niet anders, maar het was veel afstandelijker. De vriendschap die ik kende bij de belastingdienst was er niet. Geld en een mooie auto maken wel veel goed, maar het is echt niet alles.
pi_213039029
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:55 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ja. Daar kwam ik pas achter toen ik daar weg was. Sofwarehouses waren detacheringsbureaus, een beetje een bankwereldje, nette pakken, stropdasje, mooie auto, maar in feite hoorde je nergens bij. Je werd ergens in een groot bedrijf geplaatst waar een grote IBM-mainframe stond of een DEC en daar werd je in een ontwikkelteam gezet. Het werk was in feite niet anders, maar het was veel afstandelijker. De vriendschap die ik kende bij de belastingdienst was er niet. Geld en een mooie auto maken wel veel goed, maar het is echt niet alles.
Ik snap je volledig. Toen ik op de bank zat kreeg je ook allerlei gezeik over je heen waarom je bijvoorbeeld geen nieuwe klus had en zodra je een klus had hoorde je ze voor 90% van de tijd.

Detachering is leuk voor jongen mensen die ervaring willen opdoen en cursussen willen halen. Ik heb lang in de detachering gezeten totdat ik er klaar mee was. Zit nu bij de rijksoverheid en dat is voor mij de beste werkgever ooit.

[ Bericht 6% gewijzigd door HSG op 31-03-2024 18:04:32 ]
pi_213039134
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Detachering is leuk voor jongen mensen die ervaring willen opdoen en cursussen willen halen. Ik heb lang in de detachering gezeten totdat ik er klaar mee was. Zit nu bij de rijksoverheid en dat is voor mij de beste werkgever ooit.
Voor mij ook. Detachering is heel goed voor ervaring opdoen. Hetzelfde als een drukke cv. Veel mensen zien dat als negatief, een drukke cv, maar het grote voordeel is dat je barst van de ervaring en de kennis. Omdat je veel werkplekken en situaties hebt meegemaakt. Ik zou het niet gemist willen hebben hoor, maar bij de overheid zit je wat degelijker en zit je een beetje bij gelijkgestemden, waardoor veel vriendschappen ontstaan. Door het personeelstekort is het soms wel afzien door de enorme werkdruk. Maar nu met deze CAO zijn ze goed voor ons, vind ik.
pi_213039568
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:04 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Voor mij ook. Detachering is heel goed voor ervaring opdoen. Hetzelfde als een drukke cv. Veel mensen zien dat als negatief, een drukke cv, maar het grote voordeel is dat je barst van de ervaring en de kennis. Omdat je veel werkplekken en situaties hebt meegemaakt. Ik zou het niet gemist willen hebben hoor, maar bij de overheid zit je wat degelijker en zit je een beetje bij gelijkgestemden, waardoor veel vriendschappen ontstaan. Door het personeelstekort is het soms wel afzien door de enorme werkdruk. Maar nu met deze CAO zijn ze goed voor ons, vind ik.
We worden heel goed betaald en vooral omdat je een contract van 36 uur hebt. Dus op 40 urige basis moet je nog eens 10% bovenop gooien. Daarnaast heb ik nog nooit zoveel bijeenkomsten met borrel gehad, paasontbijten, kerstontbijten, 1e klas reizen voor zakelijke reizen, hotelletje als het moet, 750 euro van de baas voor je werkplek 750 teruggekregen voor mijn zonnepanelen, telefoon, laptop, vakbond die flink loopt te beuken, cursussen volgen tot je een ons weegt, thuiswerkvergoeding en meer.

Een keer hadden wij een online bierproeverij gehad. Ontzettend veel plezier en lol gehad want halverwege was iedereen al ladderzat en vooral omdat een van de bieren "je moeder" heette. Diegene die alles presenteerde was ook kachellam. _O-
  zondag 31 maart 2024 @ 18:48:16 #259
13783 Anthraxx
pi_213039753
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:28 schreef HSG het volgende:

[..]
We worden heel goed betaald en vooral omdat je een contract van 36 uur hebt. Dus op 40 urige basis moet je nog eens 10% bovenop gooien. Daarnaast heb ik nog nooit zoveel bijeenkomsten met borrel gehad, paasontbijten, kerstontbijten, 1e klas reizen voor zakelijke reizen, hotelletje als het moet, 750 euro van de baas voor je werkplek 750 teruggekregen voor mijn zonnepanelen, telefoon, laptop, vakbond die flink loopt te beuken, cursussen volgen tot je een ons weegt, thuiswerkvergoeding en meer.

Een keer hadden wij een online bierproeverij gehad. Ontzettend veel plezier en lol gehad want halverwege was iedereen al ladderzat en vooral omdat een van de bieren "je moeder" heette. Diegene die alles presenteerde was ook kachellam. _O-
Dit (en bovenstaande) is heel herkenbaar :).

We hebben volgende week een zelf georganiseerde whisky proeverij met collega’s :+
  zondag 31 maart 2024 @ 18:55:46 #260
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213039801
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:28 schreef HSG het volgende:

[..]
In de coronatijd een online wijnproeverij, handig gepland om 15:30 en zonder snacks (had ik wel kunnen pakken, maar nooit aan gedacht), nuchtere maag en 4 kleine flesjes wijn, ik was al aardig kachel toen ik beneden kwam om te eten _O-
pi_213039838
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:48 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Dit (en bovenstaande) is heel herkenbaar :).

We hebben volgende week een zelf georganiseerde whisky proeverij met collega’s :+
Toch niet op een lage maag he. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:55 schreef zalkc het volgende:

[..]
In de coronatijd een online wijnproeverij, handig gepland om 15:30 en zonder snacks (had ik wel kunnen pakken, maar nooit aan gedacht), nuchtere maag en 4 kleine flesjes wijn, ik was al aardig kachel toen ik beneden kwam om te eten _O-
Vier flesjes wijn a 12% op een lage maag.... nice. :P
pi_213040045
quote:
7s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja oke ze kunnen op een toetsenbord typen, een mobieltje gebruiken, kopiëren en printen.
Ik tref denk ik een ander soort hbo'er.
pi_213041886
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:23 schreef Vincent_student het volgende:
Ben daar meer dan 40 jaar geleden gestart als COBOL-programmeur. Nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik daar ben weggegaan.
Bel ze eens, volgens mij kan je volgende week beginnen.
Clap your hands if you're working too hard
pi_213043130
quote:
15s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:17 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Bel ze eens, volgens mij kan je volgende week beginnen.
Ik geloof je direct. Er is een groot tekort aan programmeurs die aan programmatuur kunnen werken die in COBOL is geschreven las ik. Maar ik ben ondertussen wel gegroeid in functies. Misschien later, als ik het wat rustiger aan wil doen, maar ik vrees dat ik een paar schalen omlaag kelder. COBOL kan ik nog steeds, ik programmeer er in mijn vrije tijd nog steeds in.
Het is wel zo dat die beslissing destijds mijn hele leven in een totaal andere weg heeft geschoven, dat is wel weer apart.
pi_213051862
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 23:34 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik geloof je direct. Er is een groot tekort aan programmeurs die aan programmatuur kunnen werken die in COBOL is geschreven las ik. Maar ik ben ondertussen wel gegroeid in functies. Misschien later, als ik het wat rustiger aan wil doen, maar ik vrees dat ik een paar schalen omlaag kelder. COBOL kan ik nog steeds, ik programmeer er in mijn vrije tijd nog steeds in.
Het is wel zo dat die beslissing destijds mijn hele leven in een totaal andere weg heeft geschoven, dat is wel weer apart.
Dat is ook een van de nadelen bij het rijk. Schalen zijn aan functies gekoppeld en daar valt niet over te onderhandelen. Je baas kan dat ook niet veranderen want het wordt bepaald door het Rijks functiehuis. Die kijken gewoon wat iemand moet kennen en kunnen en bepalen welk schaal daar aan te pas komt. Cobalt zegt hun niets.
pi_213051895
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2024 19:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is ook een van de nadelen bij het rijk. Schalen zijn aan functies gekoppeld en daar valt niet over te onderhandelen. Je baas kan dat ook niet veranderen want het wordt bepaald door het Rijks functiehuis. Die kijken gewoon wat iemand moet kennen en kunnen en bepalen welk schaal daar aan te pas komt. Cobalt zegt hun niets.
Wwoah een leidinggevende kan prima aspecten anders omschrijven en zo nog eens een schaal sprokkelen. Is ook wel een kwestie van willen
pi_213051914
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 19:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wwoah een leidinggevende kan prima aspecten anders omschrijven en zo nog eens een schaal sprokkelen. Is ook wel een kwestie van willen
Klopt maar dan wordt het een nieuwe functie zeg maar. :P
pi_213052059
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2024 19:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt maar dan wordt het een nieuwe functie zeg maar. :P
Ja true. Maar bedoelde meer, er is echt wel wat speelruimte
pi_213052151
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 19:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja true. Maar bedoelde meer, er is echt wel wat speelruimte
Ja oke maar dat is het, zoals je al zei, een kwestie van willen van zijn kant.
pi_213053192
Toeslagen kunnen ook boven op de functieschaal, het gebeurt (te) weinig helaas. Jaarlijks onderbouwen waarom en door.
  maandag 1 april 2024 @ 20:35:05 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213053269
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 20:30 schreef Harmankardon het volgende:
Toeslagen kunnen ook boven op de functieschaal, het gebeurt (te) weinig helaas. Jaarlijks onderbouwen waarom en door.
Daar komt ook in het nieuwe functiehuis (of invulling ervan, weet ik hoe je dat noemt) meer ruimte voor dacht ik.
Dat komt einde van het jaar gereed, meer recht doen aan vakkennis en specialistische kennis/kunde
  maandag 1 april 2024 @ 20:36:02 #272
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_213053286
Ik heb ook een toeslag idd. Boven op de laatste trede van 10 (gemeente). Totdat ik - hopelijk dit jaar nog - door kan groeien naar 11.
Ik ben er sinds oktober uit geweest i.v.m. zwangerschaps-, bevalling- en ouderschapsverlof. Morgen moet ik weer aan de slag. :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 1 april 2024 @ 20:42:15 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213053364
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 20:36 schreef arvensis het volgende:
Ik heb ook een toeslag idd. Boven op de laatste trede van 10 (gemeente). Totdat ik - hopelijk dit jaar nog - door kan groeien naar 11.
Ik ben er sinds oktober uit geweest i.v.m. zwangerschaps-, bevalling- en ouderschapsverlof. Morgen moet ik weer aan de slag. :)
Succes morgen!
  dinsdag 2 april 2024 @ 19:09:26 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213064178
Morgen sollicitatiegesprek voor mijn 'eigen' functie, om een schaal omhoog te kunnen moest er eerst weer een vacature worden opengezet. Er stond nog net niet mijn naam in de vacature, maar het scheelde weinig :')

Gesprek is ook maar een half uur, en heb ook geen idee wat we gaan bespreken, ik denk dat ik het werk wat ik al weer een jaar doe wel zou kunnen in elk geval :') Denk dat ik maar ga vragen per wanneer het in zou gaan, dat is het enige wat nog niet vast ligt. Kan me ook niet voor stellen dat er nog andere, geschikte, kandidaten zijn :+

Wat een circus is dat soms om iemand een schaal omhoog te krijgen.
pi_213067089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 19:09 schreef zalkc het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek voor mijn 'eigen' functie, om een schaal omhoog te kunnen moest er eerst weer een vacature worden opengezet. Er stond nog net niet mijn naam in de vacature, maar het scheelde weinig :')

Gesprek is ook maar een half uur, en heb ook geen idee wat we gaan bespreken, ik denk dat ik het werk wat ik al weer een jaar doe wel zou kunnen in elk geval :') Denk dat ik maar ga vragen per wanneer het in zou gaan, dat is het enige wat nog niet vast ligt. Kan me ook niet voor stellen dat er nog andere, geschikte, kandidaten zijn :+

Wat een circus is dat soms om iemand een schaal omhoog te krijgen.
Tip, doe wel even alsof je het serieus neemt. Dat is wel een ding.
pi_213067236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 19:09 schreef zalkc het volgende:
Denk dat ik maar ga vragen per wanneer het in zou gaan, dat is het enige wat nog niet vast ligt
Dat komt toch pas in het arbeidsvoorwaardengesprek met p&o? 8-)
  dinsdag 2 april 2024 @ 22:43:10 #277
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213067321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat komt toch pas in het arbeidsvoorwaardengesprek met p&o? 8-)
P&O zit er al bij :Y

Maar wat @investeerdertje al zegt, je moet het ook nog serieus nemen, terwijl gewoon iedereen aan tafel eigenlijk wel weet dat het een toneelstukje is :N
  woensdag 3 april 2024 @ 11:58:29 #278
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_213070253
Maareh... wat een mooi CAO resultaat !!
pi_213072994
Ja en ambtenaren hadden het al zo slecht.
pi_213073631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:10 schreef investeerdertje het volgende:
Ja en ambtenaren hadden het al zo slecht.
Wat een vreemd generiek verhaal. Zonder enig idee hoe de beroepsbevolking is opgebouwd en wat voor functies in die sectoren zitten, zegt dat toch allemaal geen drol? Als je (bijvoorbeeld) je laaggeschoold werk gaat uitbesteden en alleen nog maar kenniswerkers betaald, stijgen je gemiddelde uurlonen, zonder dat je iemand een cent meer betaalt. Als je heel veel jonkies in je sector hebt, zijn je uurlonen ws lager. Etc etc. Dus geen idee of ambtenaren het slecht hebben, obv dit stuk.
pi_213073799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een vreemd generiek verhaal. Zonder enig idee hoe de beroepsbevolking is opgebouwd en wat voor functies in die sectoren zitten, zegt dat toch allemaal geen drol? Als je (bijvoorbeeld) je laaggeschoold werk gaat uitbesteden en alleen nog maar kenniswerkers betaald, stijgen je gemiddelde uurlonen, zonder dat je iemand een cent meer betaalt. Als je heel veel jonkies in je sector hebt, zijn je uurlonen ws lager. Etc etc. Dus geen idee of ambtenaren het slecht hebben, obv dit stuk.
Het slecht was dan ook sarcastisch.

Ambtenaren gaan van schaal 1 tot schaal 19. De gehele bevolkingsgroep middelt opzich wel mooi uit op de samenleving.

Ambtenaren verdienen gewoon behoorlijk goed. Net als onderwijzers.
  woensdag 3 april 2024 @ 18:29:18 #282
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213073843
Ik ga er alvast vanuit dat we de komende kabinetsperiode weer op de nullijn zitten.
  woensdag 3 april 2024 @ 18:46:03 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213074099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het slecht was dan ook sarcastisch.

Ambtenaren gaan van schaal 1 tot schaal 19. De gehele bevolkingsgroep middelt opzich wel mooi uit op de samenleving.

Ambtenaren verdienen gewoon behoorlijk goed. Net als onderwijzers.

Ik snap en deel en vetgedrukte conclusie niet eigenlijk
pi_213074388
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik snap en deel en vetgedrukte conclusie niet eigenlijk
Als in: ambtenaren an sich zijn een prima afspiegeling van de demografie in Nederland
pi_213074392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:29 schreef zalkc het volgende:
Ik ga er alvast vanuit dat we de komende kabinetsperiode weer op de nullijn zitten.
Yup
  woensdag 3 april 2024 @ 20:04:26 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213075369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als in: ambtenaren an sich zijn een prima afspiegeling van de demografie in Nederland
Ah ok, nou, die conclusie deel ik niet met je. Waarom zou dat zo zijn?
pi_213075465
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah ok, nou, die conclusie deel ik niet met je. Waarom zou dat zo zijn?
Ooit bij een infanterie eenheid rondgekeken? Of op een politiebureau. Elk niveau is vertegenwoordigd binnen de overheid, en ook best stevig ook.
  woensdag 3 april 2024 @ 20:20:17 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213075709
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ooit bij een infanterie eenheid rondgekeken? Of op een politiebureau. Elk niveau is vertegenwoordigd binnen de overheid, en ook best stevig ook.
Van alles is er vertegenwoordigd ja, echter denk ik dat het zeker niet in een afspiegeling van de demografie is qua verhoudingen.
Veel minder matig of praktisch opgeleide mensen tov de maatschappij in zijn algemeenheid bijvoorbeeld.
pi_213075756
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Van alles is er vertegenwoordigd ja, echter denk ik dat het zeker niet in een afspiegeling van de demografie is qua verhoudingen.
Veel minder matig of praktisch opgeleide mensen tov de maatschappij in zijn algemeenheid bijvoorbeeld.
Ik denk dat je onderschat hoeveel praktisch opgeleide politieagenten en militairen er zijn.

Ik denk oprecht dat het niet zo veel scheelt.
pi_213177121
De nieuwe CAO is officieel aangenomen. In mei 1200 Euro eenmalige uitkering en in juli 8,5% + 50 Euro bruto salaris bij.
pi_213177629
Wacht, ze kunnen toch tot en met vandaag stemmen? Hoe is ie dan al aangenomen?
  zaterdag 13 april 2024 @ 14:18:38 #292
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213191009
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:26 schreef Vanyel het volgende:
Wacht, ze kunnen toch tot en met vandaag stemmen? Hoe is ie dan al aangenomen?
Ik denk dat ze al zoveel voor stemmen hadden dat die last-minute twijfelaars niet meer gingen uitmaken.

Maar het is wel wat bijzonder, misschien wilden ze het nog meenemen in de ministerraad van vrijdag.
pi_213191084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel praktisch opgeleide politieagenten en militairen er zijn.

Ik denk oprecht dat het niet zo veel scheelt.
En schoonmakers bij de Rijksschoonmaakorganisatie, weginspecteurs en verkeersleiders bij RWS. Gemeenten beginnen ook weer meer taken m.b.t. onderhoud van de openbare ruimte terug te halen.

Het zal inderdaad niet heel veel schelen. Bij de gemiddelde kantoorbaan in het bedrijfsleven heb je ook niet door wat er nog allemaal rondloopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 13 april 2024 @ 21:59:50 #294
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_213197211
Ik zit in twijfel of ik ook een ambtenaar zal worden :D

Zo’n 15 jaar in de accountancy gewerkt, vanaf m’n 18e en nu ben ik manager bij een accountantskantoor. In het verleden enkele gemeentes als klant gehad en nu langzaamaan weer. Blijft toch kriebelen, het gemeenteleven :D

Zag laatst in een naburige gemeente een functie die voor mij goed zou aansluiten op wat ik nu doe, en wat ik zou zoeken “buiten” de accountancy.
Gesprek gehad, ging goed en mag op arbeidsvoorwaardengesprek.
Alleen nu komen de twijfels :P sowieso zaken als verlies leaseauto (ja wist ik bij solliciteren al uiteraard). Doorgroeimogelijkheden wil ik in het volgende gesprek ook nog bespreken.
Echter mijn grootste twijfel zit erop dat ik bang ben vast te gaan zitten aan gemeenteland. Het is vrij specifiek en ik ga niet makkelijk terug in het normale bedrijfsleven denk ik, mocht ik jaren later denken toch iets anders te willen.
Meer mensen hier die twijfel gehad toevallig?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_213198054
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2024 21:59 schreef KaBuf het volgende:

Zo’n 15 jaar in de accountancy gewerkt, vanaf m’n 18e en nu ben ik manager bij een accountantskantoor. In het verleden enkele gemeentes als klant gehad en nu langzaamaan weer. Blijft toch kriebelen, het gemeenteleven :D

Zag laatst in een naburige gemeente een functie die voor mij goed zou aansluiten op wat ik nu doe, en wat ik zou zoeken “buiten” de accountancy.
Alleen nu komen de twijfels :P sowieso zaken als verlies leaseauto (ja wist ik bij solliciteren al uiteraard). Doorgroeimogelijkheden wil ik in het volgende gesprek ook nog bespreken.
Echter mijn grootste twijfel zit erop dat ik bang ben vast te gaan zitten aan gemeenteland. Het is vrij specifiek en ik ga niet makkelijk terug in het normale bedrijfsleven denk ik, mocht ik jaren later denken toch iets anders te willen.
Gemeenten voelen wel wat klein naar mijn mening
  zaterdag 13 april 2024 @ 23:32:54 #296
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_213198910
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Gemeenten voelen wel wat klein naar mijn mening
Ene gemeente is een andere niet. Groot verschil tussen gemeente Schiermonnikoog en Amsterdam of wgr samenwerkingen zoals de MRDH
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_213199076
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:32 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
Ene gemeente is een andere niet. Groot verschil tussen gemeente Schiermonnikoog en Amsterdam of wgr samenwerkingen zoals de MRDH
Het aantal vacatures in de mrdh geeft wel aan hoe klein een gemeente eigenlijk is. Nee, niet mijn kop thee
  zondag 14 april 2024 @ 00:07:53 #298
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_213199621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het aantal vacatures in de mrdh geeft wel aan hoe klein een gemeente eigenlijk is. Nee, niet mijn kop thee
Qua aantal medewerkers is MRDH wel klein, maar de scope niet
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_213199708
quote:
88s.gif Op zondag 14 april 2024 00:07 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
Qua aantal medewerkers is MRDH wel klein, maar de scope niet
Ik word weinig enthousiast van de website
pi_213209268
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 april 2024 23:32 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
MRDH. Metropool Rotterdam-Den Haag?
  donderdag 18 april 2024 @ 10:59:29 #301
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_213246589
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2024 21:59 schreef KaBuf het volgende:

Net arbeidsvoorwaardengesprek gehad en zou bovenin schaal 11 ingeschaald worden. Even een proefloonstrook afwachten voor de uitkomst, en dan maar verder mijn hoofd erover breken :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')