SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ambtenaruhhhh
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is geen dienstreis Harrie![]()
Dat is gewoon woon-werkverkeer toch?
Ohquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Elke reis die ik maak naar een andere plek dan mijn standplaats is een dienstreis.
@:blessed voor ons geldt op een dienstreis officieel standaard reistijd=werktijd.
Want als je dat op kantoor doet en stukken gaat le ze en ben je ook niet aan het werk? Please explain?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:20 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ach ja, ik ken genoeg ambtenaren die vinden dat hun werkdag al in de trein begint omdat ze dan hun mail lezen.
Bij onpraktisch kan de werkgever een veel hogere km vergoeding toekennen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:28 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Voor zulke dagen zou een poolauto zeker een uitkomst zijn! Helaas hebben we er geen.
Mocht de dag/lunch vergoedingen eruit gaan en geen alternatief komen, dan ga ik wel wat anders zoeken binnen het rijk.
Ze lezen hun mail. Dus ogenschijnlijk zijn ze bereikbaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Mits ze dan ook bereikbaar zijn, hebben ze een punt. Collega van mij heeft een heerlen-den haag route. Een dagje op en neer is dan toch wel een kleine 6 uur.
Voor jou:quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh
Ik ben duidelijk nog geen echte ambtenaar![]()
Zal er eens induiken want dat betekent voor mij vrij veel dienstreizen en werktijd dan
Dus niet als ik zin heb om lekker dichtbij te werken maar niet thuis te zitten. Wel als ik om een collega te zien of om wat voor reden dan ook elders moet zijn dan thuis of standplaats.quote:Dienstreis
Een dienstreis is een zakelijke reis die je maakt in opdracht van je manager. Je maakt een dienstreis naar een andere plek dan je dagelijkse werkplek (het gebouw of terrein waar je werkt). Dit is wat anders dan woon-werkverkeer.
Kies je er zelf voor om niet op je gebruikelijke werkplek, maar in een ander rijksgebouw te werken? Dan heb je recht op een vergoeding voor woon-werkverkeer.
Serieus? Rijkscao of intern op jullie afdeling? Want dan ga ik toch echt eens met mijn manager erover hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Elke reis die ik maak naar een andere plek dan mijn standplaats is een dienstreis.
@:blessed voor ons geldt op een dienstreis officieel standaard reistijd=werktijd.
Ik heb een oud krot uit de jaren 90. Prima voor in de stad, maar met regelmaat 200km+ rijden ben ik weer bang dat hij dan snel het loodje zal leggen. (Serieus). Daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Want als je dat op kantoor doet en stukken gaat le ze en ben je ook niet aan het werk? Please explain?
[..]
Bij onpraktisch kan de werkgever een veel hogere km vergoeding toekennen.
[..]
Ze lezen hun mail. Dus ogenschijnlijk zijn ze bereikbaar.
Op mijn afdeling hetzelfde.. als ik voor geneuzel naar Utrecht moet begint mijn werkdag zodra ik thuis de deur uit ga.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:23 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Serieus? Rijkscao of intern op jullie afdeling? Want dan ga ik toch echt eens met mijn manager erover hebben.
Hoe zit het dan met een dienstreis van meerdere dagen? Ik kan toch niet maken om dan 63 uur in drie dagen te schrijven?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor jou:
[..]
Dus niet als ik zin heb om lekker dichtbij te werken maar niet thuis te zitten. Wel als ik om een collega te zien of om wat voor reden dan ook elders moet zijn dan thuis of standplaats.
Ik kan het nergens terugvinden, maar dat is me ooit zo verteld en wordt om me heen afaik algemeen zo gezien.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:23 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Serieus? Rijkscao of intern op jullie afdeling? Want dan ga ik toch echt eens met mijn manager erover hebben.
Uhh nee ik bedoelde de letterlijke reistijdquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met een dienstreis van meerdere dagen? Ik kan toch niet maken om dan 63 uur in drie dagen te schrijven?
Ah, zo. Helder! Dat klinkt wel logischer.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uhh nee ik bedoelde de letterlijke reistijd![]()
Zeg 2,5 uur heen, x uur werken op dag 1, y op 2, z op 3, 2,5 uur terugreizen.
En dan evt dag-, ontbijt-, lunch-, diner-, en avondvergoedingen voor je reisje
Wat een held.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:37 schreef Vanyel het volgende:
Maar ik heb wel eens meegemaakt dat iemand vond dat ie alle dagen en avonden uren kon schrijven op een dienstreis want hij was niet thuis, dus hij was aan het werk. Ook als ie niet werkte.
Hmmmm, dank! Dan ga ik komende weken al aardig wat overuren maken. Eens kijken waar te compenseren dan dusquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor jou:
[..]
Dus niet als ik zin heb om lekker dichtbij te werken maar niet thuis te zitten. Wel als ik om een collega te zien of om wat voor reden dan ook elders moet zijn dan thuis of standplaats.
Dat is het probleem ook. Iedereen zegt het maar niemand weet waar het opgeschreven staat. Echt totale quatsch als je dat volledig als werktijd rekent zodra je de deur uitstapt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan het nergens terugvinden, maar dat is me ooit zo verteld en wordt om me heen afaik algemeen zo gezien.
Het aantal ambtenaren die hun CAO heeft gelezen is voor een vuurwerkstunter in de meeste kantoren nog op 1 hand te tellen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook. Iedereen zegt het maar niemand weet waar het opgeschreven staat. Echt totale quatsch als je dat volledig als werktijd rekent zodra je de deur uitstapt.
Zolang mijn teamleider het ook normaal vindt om op kantoor Maastricht, Zwolle of Amsterdam af te spreken tel ik de reistijd als werktijd.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook. Iedereen zegt het maar niemand weet waar het opgeschreven staat. Echt totale quatsch als je dat volledig als werktijd rekent zodra je de deur uitstapt.
mijn en vindtquote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:31 schreef MM82 het volgende:
[..]
Zolang mij teamleider het ook normaal vind om op kantoor Maastricht, Zwolle of Amsterdam af te spreken tel ik de reistijd als werktijd..
maar waar staat dat dan in de CAO?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het aantal ambtenaren die hun CAO heeft gelezen is voor een vuurwerkstunter in de meeste kantoren nog op 1 hand te tellen.
waarom rekent iedereen het dan als werktijd?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik zei niets over of het in de CAO rijk staat of niet.
Omdat het uit overige wet- en regelgeving kan blijken. Er is ook jurisprudentie over.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
waarom rekent iedereen het dan als werktijd?
Dat je er allerlei dingen bij moet zoeken om je gelijk te krijgen zegt mij genoeg dat dit niet normaal is. Zeker in het geval van @Vanyel als het b.v. gaat om het zien van een collega op een andere locatie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Omdat het uit overige wet- en regelgeving kan blijken. Er is ook jurisprudentie over.
Maar ik zei enkel iets over de kennis van de gemiddelde ambtenaar van hun CAO. Niets over de reistijd is diensttijd discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |