abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212901941
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je letterlijk de energie van de zon neemt en de hele aarde zou bekleden met snelle computers, dan nog zou je het niet kraken.

Dat is letterlijk de veiligheid van zo'n seed.

Dus "ooit te kraken" gaat uit van niet bestaande scenario's.

Dan wordt er vaak nog "quantum computers" aangehaald maar aangezien banken, overheden en het internet dezelfde beveiliging gebruiken, zijn die dan minimaal net zo kwetsbaar.
Dat zei men ook over de beveiliging begin deze eeuw. Ondertussen een stuk makkelijker te kraken.

Het is niet voor niks dat beveiliging continu up-to-date moet blijven.
pi_212901957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met goud kun je nog iets van extra waarde maken.

Je kan er bijvoorbeeld een ketting van maken waar een rapper indruk kan maken op zijn simpele fans en waardoor zijn muziek meer waard is. Dan heb je met dat goud dus meerwaarde gemaakt. Met een bitcoin kan dat niet.
En bitcoin kan je in een paar seconden wereldwijd versturen, bitcoin kan je opslaan zonder een "fort knox" of een beveiligd waardetransport nodig te hebben.

Uiteraard zie ik de praktische toepassingen van goud ook wel.
Maar dat maakt bitcoin niet minderwaardig, het is gewoon iets heel anders met andere toepassingen.
pi_212901961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is dat de schuld van bitcoin? Of de schuld van de daders?

Zo'n 1,5% van de bitcoin transacties heeft te maken met criminaliteit, dat is bij Dollars of Euro's niet anders.
Als ergens waarde is, is er criminaliteit. Dat geldt bij wapens, drugs, crypto, edelmetalen, kunst, etc.
(digitaal) afpersen is iets moeilijker met giraal geld of andere tastbare zaken. Het is niet de schuld van bitcoin, maar bitcoin is wel de makkelijkste manier.
pi_212901980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:22 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Autoriteiten kunnen bij Paypal aankloppen en om gegevens vragen. Bij wie moeten ze zijn om op te sporen wie er achter een bitcoinadres zit?
Chainalysis In Action: How FBI Investigators Traced DarkSide’s Funds Following the Colonial Pipeline Ransomware Attack
pi_212902019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:24 schreef zuchtje het volgende:

[..]
(digitaal) afpersen is iets moeilijker met giraal geld of andere tastbare zaken. Het is niet de schuld van bitcoin, maar bitcoin is wel de makkelijkste manier.
De meeste mensen weten niet eens hoe ze aan bitcoins moet komen. En als die mensen eerst een account op een exchange moeten aanmaken zijn ze weer een paar dagen/weken verder voordat ze bitcoins kunnen versturen.
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:29:47 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212902048
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En bitcoin kan je in een paar seconden wereldwijd versturen, bitcoin kan je opslaan zonder een "fort knox" of een beveiligd waardetransport nodig te hebben.

Uiteraard zie ik de praktische toepassingen van goud ook wel.
Maar dat maakt bitcoin niet minderwaardig, het is gewoon iets heel anders met andere toepassingen.
Het is zeker handzamer. Alleen mijn uitleg spitst zich vooral toe op waarom goud een veiligere belegging is. Het heeft praktische, waardevermeerderende toepassingen die zich al duizenden jaren bewezen hebben en die het minder waarschijnlijk maken dat het ooit een waardeloos goed zal zijn.
pi_212902056
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat zei men ook over de beveiliging begin deze eeuw. Ondertussen een stuk makkelijker te kraken.

Het is niet voor niks dat beveiliging continu up-to-date moet blijven.
Ik ben momenteel bezig met het kraken van RC5-72 in het Distributed.net project.

https://stats.distributed.net/participant/psummary.php?project_id=8&id=605062

Dat is dus een 72-bit key en daar zijn we al sinds 2002 mee bezig.

Zou je 1 bit toevoegen, dan heb je al een verdubbeling van de beveiliging.

Doe die verdubbeling nog eens 56 keer en dan heb je de veiligheid van zo'n seed.

Je hebt geen idee hoe belachelijk veilig dat is.

En zelfs al zouden er ooit quantum computers komen die daar hun kont mee afvegen, dan kan je de versleuteling via een software update verbeteren. Het zou wel betekenen dat je je wallet moet upgraden, dus verloren wallets zouden tegen die tijd misschien wel gehackt kunnen worden.

Als er quantum computers zijn die bitcoin kunnen aanvallen, dan is alle overige beveiliging ook gehackt, ook die van banken en staatsgeheimen.
pi_212902078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is zeker handzamer. Alleen mijn uitleg spitst zich vooral toe op waarom goud een veiligere belegging is. Het heeft praktische, waardevermeerderende toepassingen die zich al duizenden jaren bewezen hebben en die het minder waarschijnlijk maken dat het ooit een waardeloos goed zal zijn.
Maar dat is toch prima? Jij houdt je goud, ik hou m'n bitcoin.

Voor een (niet al te lange) crisis heb ik hier brandstof, stroom, voedsel en drinkwater. Het is maar voor een paar weken maar dat zal met je goud niet veel anders zijn.
pi_212902102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:28 schreef QAnonn het volgende:

[..]
De meeste mensen weten niet eens hoe ze aan bitcoins moet komen. En als die mensen eerst een account op een exchange moeten aanmaken zijn ze weer een paar dagen/weken verder voordat ze bitcoins kunnen versturen.
https://www.chainalysis.com/blog/ransomware-2024/

As a result of these attacks and others, ransomware gangs reached an unprecedented milestone, surpassing $1 billion in extorted cryptocurrency payments from victims.
pi_212902118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als er quantum computers zijn die bitcoin kunnen aanvallen, dan is alle overige beveiliging ook gehackt, ook die van banken en staatsgeheimen.
Klopt.
pi_212902123
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]

As a result of these attacks and others, ransomware gangs reached an unprecedented milestone, surpassing $1 billion in extorted cryptocurrency payments from victims.
Een miljard is natuurlijk een hoop geld.

Maar bitcoin heeft momenteel een marktkapitalisatie van $1.200.000.000.000 en er wordt per dag zo'n 50 tot 100 miljard Dollar aan bitcoin verhandeld, dus die 1 miljard op jaarbasis is peanuts. Letterlijk.

Daarnaast, transacties op de bitcoin blockchain zijn openbaar en onveranderbaar. Als je gepakt wordt als afperser dan zijn de transacties makkelijk als bewijs aan te voeren.
pi_212902140
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ja en vergelijk criminele transacties eens met niet-cryptos.
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:38:45 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212902148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Jawel, daarmee betaal ik mijn boodschappen, rekeningen etc.

Als beleggingsobject is het niet interessant nee.
Dat kan ook niet, maar je kan er wel mee speculeren en dat noemen we valutahandel waar het eigenlijk niet voor bedoeld is maar wel kan. Goud is zoals je zelf aangeeft materie om ergens toe te passen, maar je kan er ook mee speculeren. En dat is precies wat Bitcoin-speculanten ook doen, terwijl het eigenlijk bedoeld is om rekeningen mee te betalen of geld over te maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212902165
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:38 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ja en vergelijk criminele transacties eens met niet-cryptos.
De waarde van alleen al het witwassen van gewoon geld, overtreft de marktkapitalisatie van bitcoin.

quote:
In addition to organised criminal groups, professional money launderers perform money laundering services on behalf of others as their core business.

The scale of money laundering is difficult to assess, but it is considered to be significant. The United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) estimates that between 2 and 5% of global GDP is laundered each year. That’s between EUR 715 billion and 1.87 trillion each year.
De Dollar en Euro maar verbieden dan? ;)
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:42:00 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212902182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dat is toch prima? Jij houdt je goud, ik hou m'n bitcoin.

Voor een (niet al te lange) crisis heb ik hier brandstof, stroom, voedsel en drinkwater. Het is maar voor een paar weken maar dat zal met je goud niet veel anders zijn.
Ik heb geen goud en geen bitcoin. Zolang mijn hypotheek nog niet is afbetaald is dat de beste belegging en heb wat geld in aandelenfondsen, aangezien die wel nieuwe waarde opleveren.

En mocht dusdanig de pleuris uitbreken dan zie ik wel hoe ik overleef of niet.
pi_212902189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De waarde van alleen al het witwassen van gewoon geld, overtreft de marktkapitalisatie van bitcoin.
[..]
:D
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:44:45 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212902203
quote:
3s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat kan ook niet, maar je kan er wel mee speculeren en dat noemen we valutahandel waar het eigenlijk niet voor bedoeld is maar wel kan. Goud is zoals je zelf aangeeft materie om ergens toe te passen, maar je kan er ook mee speculeren. En dat is precies wat Bitcoin-speculanten ook doen, terwijl het eigenlijk bedoeld is om rekeningen mee te betalen of geld over te maken.
Klopt. Maar goud is dus minder risicovol omdat je met goud dingen kunt die met een bitcoin niet kunnen. En wat je met goud kunt is al duizenden jaren bewezen door uiteenlopende culturen en tijdperken.
pi_212902237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt. Maar goud is dus minder risicovol omdat je met goud dingen kunt die met een bitcoin niet kunnen. En wat je met goud kunt is al duizenden jaren bewezen door uiteenlopende culturen en tijdperken.
Ik vind het een vreemde conclusie. Dus omdat je met goud dingen kan die je niet met bitcoin kan. (wat andersom net zo het geval is) Is goud minder risicovol?

Dat op het moment goud minder risicovol is dan btc ben ik het wel mee eens hoor. Maar niet omdat je met goud dingen kunt die btc niet kunnen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:49:42 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212902249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:44 schreef Hexagon het volgende:

Totdat we een keer met kernfusie op een efficiënte zelf elementen kunnen maken, zoals goud... En dan is het net zo veel waard als schroot. Bitcoin is net zo abstract als giraal geld ergens in de administratie van een bank. Het verschil is dat je met Bitcoin controle hebt over je bezit en bij de bank niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212902258
Wat zorgwekkend voor goud is, is dat er in Uganda een voorraad goud is gevonden die de wereldvoorraad verdubbelt als het allemaal gewonnen wordt. En met betere technieken om te zoeken, is de kans dat er nog meer goud gevonden wordt zeker niet uitgesloten.

2022:
quote:
Last year, on June 07 2022, during his State of the Nation address, President Yoweri Museveni announced that Uganda had found up to 31 million metric tonnes of gold with extractable pure gold estimated to be about 320,000 metric tonnes valued at US$ 12.8 trillion.
bron: https://www.mining-technology.com/features/uganda-gold-deposit-investment

En 2023:
quote:
Uganda gold exports jump more than 10-fold in 2023, says central bank
bron: https://www.reuters.com/markets/commodities/uganda-gold-exports-jump-more-than-10-fold-2023-says-central-bank-2024-03-19/

Bitcoin daarentegen heeft een vastliggend aantal coins die in een vastliggend tempo vrijkomen.
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:53:09 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212902279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik vind het een vreemde conclusie. Dus omdat je met goud dingen kan die je niet met bitcoin kan. (wat andersom net zo het geval is) Is goud minder risicovol?

Dat op het moment goud minder risicovol is dan btc ben ik het wel mee eens hoor. Maar niet omdat je met goud dingen kunt die btc niet kunnen.
Het verschil is dat je met goud dingen kunt doen die extra meerwaarde creëren. Zoals het voorbeeld van een ketting voor een rapper. Dat draagt er aan bij dat de kans dat goud ooit waardeloos wordt heel klein is. Zeker omdat die toepassingen al duizenden jaren bestaan.

Met een bitcoin kun je verder niks maken. Je kan het ding alleen maar verhandelen.
pi_212902290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]
(grote) cash transacties zijn al verboden.
pi_212902291
quote:
3s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Totdat we een keer met kernfusie op een efficiënte zelf elementen kunnen maken, zoals goud... En dan is het net zo veel waard als schroot. Bitcoin is net zo abstract als giraal geld ergens in de administratie van een bank. Het verschil is dat je met Bitcoin controle hebt over je bezit en bij de bank niet.
Of ze 1x uitvinden hoe ze astroïden kunnen mijnen. Gaat voorlopig nog niet gebeuren. Maar ooit gaat die tijd komen en dan is er opeens zo veel waardevolle metalen.

quote:
De ruim 278 kilometer brede asteroïde staat bekend als ’16 Psyche’. De ruimterots bestaat vermoedelijk uit goud, ijzer en nikkel. De totale waarde van het erts wordt geschat op ongeveer 10.000.000.000.000.000.000 dollar. In 2020 kondigde NASA een samenwerking aan met het private ruimtevaarbedrijf SpaceX van Elon Musk om de metaalrijke steenklomp te bereiken.
Nasa is al aan het kijken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212902295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het verschil is dat je met goud dingen kunt doen die extra meerwaarde creëren. Zoals het voorbeeld van een ketting voor een rapper. Dat draagt er aan bij dat de kans dat goud ooit waardeloos wordt heel klein is. Zeker omdat die toepassingen al duizenden jaren bestaan.

Met een bitcoin kun je verder niks maken. Je kan het ding alleen maar verhandelen.
Die rapper kan nog meer indruk maken met een gouden ketting met daaraan een gouden bitcoin met daarin de seed van een bitcoin wallet met 10 btc er in.

pi_212902298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:54 schreef zuchtje het volgende:

[..]
(grote) cash transacties zijn al verboden.
Oh ja, als iets verboden is gebeurt het niet meer.
Was ik even vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')