SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor een 520 heb je een vergrootglas nodig om te zien waar je rijdt.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb inmiddels trouwens een tweedehands Garmin Edge 520 op de kop getikt. Vanavond m'n eerste rit gedaan, was nog wel even wennen maar heel leuk om een nieuwe route te kunnen rijden zonder erg op te hoeven letten waar ik was. En in het donker op nieuwe plekken te rijden.
Ik kwam na donker nog een wielrenner tegen (of kwam tegen... reed er bijna tegenop) zonder licht. Ik was te geschrokken om "Wil je dood of wat" te kunnen roepen. Vraag het me wel af
Niet iedereen is 114 jaar oud Buzzquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor een 520 heb je een vergrootglas nodig om te zien waar je rijdt.
Neuh, maar er is geen prof die met een wattage meter van het formaat Garmin Edge 520 rondrijdt. En die hoeven geeneens kaart te lezen op die display.quote:
Die hoeven hun edge ook allemaal niet te betalen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, maar er is geen prof die met een wattage meter van het formaat Garmin Edge 520 rondrijdt. En die hoeven geeneens kaart te lezen op die display.
Gaat me niet om de velden maar wanneer je 'm ook voor kaartlezen gebruikt. In dat geval is een 830 echt een minimum formaat voor mij maar denk nu aan de aanschaf van een 1040quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:30 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb een 530, echt 0 problemen. Ben geen prof uiteraard, maar hoeveel velden heb je in vredesnaam tegelijk nodig?
Ook een 530 hier.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:30 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb een 530, echt 0 problemen. Ben geen prof uiteraard, maar hoeveel velden heb je in vredesnaam tegelijk nodig?
Ben je al aan de leesbril?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat me niet om de velden maar wanneer je 'm ook voor kaartlezen gebruikt. In dat geval is een 830 echt een minimum formaat voor mij maar denk nu aan de aanschaf van een 1040
Verrek, werd even getriggerd door je eerste zin. Heb ook een Garmin Edge 530, superblij mee, gebruik vooral het kaartje met vermogen en nog 1 willekeurig gegeven erbij, maar meer en leukere data met grafiekjes en tabellen is altijd mooierquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:43 schreef dop het volgende:
[..]
Ook een 530 hier.
Met connect iq kun je daar aangepaste gegevens velden in en zelfs een compleet aangepast scherm maken.
Met kleurtjes grafiekjes, tabellen, en weet ik wat je maar wil verzinnen.
De profs die ik ken en of waar mee ik heb gefietst, die hebben gewoon de laatste fietscomputer van de sponser van het team.
Dat kan echt van alles zijn Garmin, Wahoo, sigma, polar.
En het zijn net mensen sommige pielen er ook mee en andere gebruiken hem enkel plichtmatig om trainings gevens mee vast te leggen voor hun trainer.
Het zijn net mensen.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:45 schreef Reljem het volgende:
[..]
Verrek, werd even getriggerd door je eerste zin. Heb ook een Garmin Edge 530, superblij mee, gebruik vooral het kaartje met vermogen en nog 1 willekeurig gegeven erbij, maar meer en leukere data met grafiekjes en tabellen is altijd mooierHeb je daar voorbeelden van? Ik heb nu de Connect IQ app gedownload en zie dat ik dan weer verschillende opties kan downloaden, maar weet even niet hoe dat werkt en wat allemaal kan.
Als je niet heel veel behoefte aan moeilijke trainingsfuncties hebt is de huidige versie van de explore ook een mooie optie. Ook een groot scherm maar een fractie van de prijsquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat me niet om de velden maar wanneer je 'm ook voor kaartlezen gebruikt. In dat geval is een 830 echt een minimum formaat voor mij maar denk nu aan de aanschaf van een 1040
Hoe vaak heb je gefietstt dan?quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb mijn fietscomputer het laatste half jaar ook maar 2 keer opgeladen.
Dat is ook waar ik tussen twijfel. ik heb nu een Explore 1 en twijfel of ik een Explore 2 of een 1040 aan zal schaffen. Ik gebruik 'm niet voor trainingsdoeleinden maar wel voor kaartlezen in combinatie met KOMOOT. Mijn Explore 1 werkt wel mits ik 'm continue aan een powerbank hangquote:Op woensdag 27 maart 2024 16:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Als je niet heel veel behoefte aan moeilijke trainingsfuncties hebt is de huidige versie van de explore ook een mooie optie. Ook een groot scherm maar een fractie van de prijs
Ik ga dit jaar ook voor de 250 eind Juni, vorig jaar al wel bijna 180 km gereden een keer, dus ik heb goede hoop dat dit gaat lukken. Gelukkig is het nu wel beter weer en langer licht, maakt het een stuk makkelijker om meerdere keren per week te trainen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef heywoodu het volgende:
Na maanden op de hometrainer eindelijk weer begonnen met serieus buiten fietsen
Vorige week een keer 56km om mee te beginnen, maandag 40km en vanmorgen 81km. Niks bijzonders, maar toch wel lekker om weer gewoon buiten te rijden ipv week in week uit 5-6 uur op de hometrainer
Na de week met 5x100km vorig jaar, wil ik dit jaar gaan proberen om een 200 of heel misschien een keer 250 kilometer te rijden (mijn langste rit ooit, van vorig jaar, zal zo tussen de 120 en 125 zijn geweest). Ideaal zou zijn om dat eind juli te doen, in de dagen vóór de Olympische Spelen, dan kan ik daarna twee weken trots en voldaan op de bank voor de TV zitten
Voorzichtig idee is om er steeds wat bij te doen. Minstens een keer 100km in april, 150km in mei, 200km in juni...
Ja jaar of 5 geleden.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:57 schreef TradeMarkie het volgende:
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een carbon reparatie? Een vriend van me heeft een scheurtje in z'n frame zitten maar was nog niet toe aan een nieuwe fiets
Ik heb voor zulke gelegenheden een zadeltas van rond de 15 liter:quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:41 schreef Tele6 het volgende:
Wat doen jullie als je meer mee wilt nemen dan wat in een zadeltasje en je zakken van je fietsshirt past, maar je wilt geen bagagedrager en fietstassen monteren?
Tips voor frametassen waarbij je je bidons nog kwijt kan? Hoeveel liter tas is zinnig? Kan je je fiets de winkel in nemen om te kijken of het in het frame past?
Ik ga in mei 200 km rijden en we hebben besloten dat we op de bestemming gaan overnachten (bij familie) en de volgende dag een trailrun lopen. Dus ik heb extra ruimte nodig voor slaapspullen en hardloopspullen.
Ik ga de 200 km op de mountainbike rijden want het is een gravelroute en ik heb geen gravelbike. Omdat het een mtb is, heb ik niet zo veel ruimte in het frame. Dus 2 bidons en frametas wordt wel krap.
Alleen frametas gaat zeker te klein zijn. Dus in elk geval ook een stuurrol, en ik vermoed ook nog een zadeltas.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:41 schreef Tele6 het volgende:
Wat doen jullie als je meer mee wilt nemen dan wat in een zadeltasje en je zakken van je fietsshirt past, maar je wilt geen bagagedrager en fietstassen monteren?
Tips voor frametassen waarbij je je bidons nog kwijt kan? Hoeveel liter tas is zinnig? Kan je je fiets de winkel in nemen om te kijken of het in het frame past?
Ik ga in mei 200 km rijden en we hebben besloten dat we op de bestemming gaan overnachten (bij familie) en de volgende dag een trailrun lopen. Dus ik heb extra ruimte nodig voor slaapspullen en hardloopspullen.
Ik ga de 200 km op de mountainbike rijden want het is een gravelroute en ik heb geen gravelbike. Omdat het een mtb is, heb ik niet zo veel ruimte in het frame. Dus 2 bidons en frametas wordt wel krap.
Mijn frame is een L. Maar de top tube loopt wat schuin dus optimaal is het niet qua ruimte.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:57 schreef dop het volgende:
[..]
Alleen frametas gaat zeker te klein zijn. Dus in elk geval ook een stuurrol, en ik vermoed ook nog een zadeltas.
Ik heb zelf een apidura frametas maar er is tegenwoordig genoeg te krijgen.
Restrap ortlieb agu.
Vind je op veel verschillende plekken.
Wat op je mtb past is erg afhankelijk van je frame.
Ik rij zelf op een xl en kan dus een vrij grote frametas kwijt plus bidons. Maar op een M of S zul je al snel moeite hebben zelfs met een kleinere frametas
wat neem je allemaal mee dan? Wielrichtstandaarden enzo?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:42 schreef Tele6 het volgende:
gereedschap kunnen we over de groep verdelen
Wel goed vastmaken! Ben vorig jaar ergens onderweg naar Kroatië 1 slipper kwijtgeraaktquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:44 schreef Fretwork het volgende:
Ik zou even kijken of je wat kan lenen van mensen, heb zelf zo'n 14l zadeltas en een klein stuurtasje. Schoenen zijn het lastigst maar die kan je vast aan de buitenkant opspannen ergens.
Hahahahaha,quote:
Genieten ouwe!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hahahahaha,
Een hele tijd (hier) weggeweest maar ik leef nog en kerngezond. racefiets weggedaan en overgestapt op een e-trekking bike. Bevalt me uitstekend, vooral de meer daagse/weekse tochten met zo'n 100-130 km per dag. Gemiddelde snelheid kijk ik nooit meer naar, alleen nog naar de ETA op mijn Garmin. Ik geniet!!
Vriend van me neemt een pompje mee, ik de bandenlichters, etcquote:Op vrijdag 12 april 2024 20:26 schreef muzas het volgende:
[..]
wat neem je allemaal mee dan? Wielrichtstandaarden enzo?
Karretje lijkt me niets om eerlijk te zijn…quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb zo’n bikepacking zadeltas en stuurrol. Daarmee kan ik genoeg spul meenemen voor een 5-daagse tocht, waarbij ik wel in B&B’s etc slaap.
Ik ga deze zomer met m’n vriendin een langere tocht fietsen en ook kamperen. Ik overweeg een karretje achter m’n fiets te hangen, zodat we wat meer spul mee kunnen nemen.
Ik heb een bob 1wiel aanhanger.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Karretje lijkt me niets om eerlijk te zijn…
Ja, zo’n Bob idd. Als fietskoerier ook veel mee gefietst en dat ging altijd prima. Ik denk niet dat ik alles aan m’n frame kan hangen, dus ga het maar zo doen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:31 schreef dop het volgende:
[..]
Ik heb een bob 1wiel aanhanger.
Is best te doen maar als alles op de fiets past dan heeft dat de voorkeur natuurlijk.
Tailfin achterop klikken, schoon setje kleren erin en klaarquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:41 schreef Tele6 het volgende:
200km met een rugzak 😭quote:Op woensdag 17 april 2024 08:17 schreef McM77 het volgende:
[..]
Tailfin achterop klikken, schoon setje kleren erin en klaar
Je zou, als het 1 nachtje is is kunnen kijken of je alles in een rugzak kwijt kan.
Hier fietste ik 400km met een rugzakquote:
Fietsen met de schoenen aan waarop je de volgende dag gaat lopen, schoenen nemen veel ruimte in.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:41 schreef Tele6 het volgende:
Kun je niet vooraf wat kleren en zo bij die familie neer leggen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb voor zulke gelegenheden een zadeltas van rond de 15 liter:
https://www.mantel.com/topeak-backloader-sml
Maar ook andere winkels/merken hebben soortgelijke tassen. Deze zwiept wel een beetje, maar is wel een stuk goedkoper dan de Ortlieb versies. Zo't tas is perfect voor een extra setje kleding en wat eten. Als je alleen echte wielerkleding mee neemt kun je misschien ook wel wegkomen met de 10 liter versie.
Dit was in reactie op de vraag van Tele6.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun je niet vooraf wat kleren en zo bij die familie neer leggen?
Nee, het is familie van fietsmaatje niet van mij. Ik ben er nog nooit geweest. En ga niet naar Maastricht reizen om m'n bagage neer te leggen, dan naar huis en dan weer naar Maastricht fietsenquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun je niet vooraf wat kleren en zo bij die familie neer leggen?
Ik heb (https://www.amazon.nl/gp/(...)_od_pi?ie=UTF8&psc=1) deze een aantal jaren geleden gekocht voor die paar keer dat ik veel meesleep.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, het is familie van fietsmaatje niet van mij. Ik ben er nog nooit geweest. En ga niet naar Maastricht reizen om m'n bagage neer te leggen, dan naar huis en dan weer naar Maastricht fietsen
Plan B is momenteel dat m'n broer met fietstassen wil gaan rijden en dan mag mijn zooi daarin. Hij rijdt met klikpedalen dus moet een paar schoenen mee voor de trailrun dus hij gaat wel een fietstas vol krijgen.
We gaan niet heel hard rijden dus ik ben niet bang voor zwiepende zadeltassen en zo
Dus plan A is om een grotere zadeltas te bestellen. Veel hoeft er niet in als ik in m'n trailrunkleren slaap.
Die laatste alineaquote:Op woensdag 24 april 2024 22:17 schreef Fretwork het volgende:
Zoiets als hierboven is wel een gangbaar type tas. Ik geloof dat in de budget categorie ook Rockbros redelijk beoordeeld werd.
Als je het vaker en langer van plan bent loont het om misschien wat stevigere en compleet waterdichte tassen te zoeken.
Mocht je iets aan je frame hangen, denk ook na over framebescherming (stickers, tape tegen schuren)
Klein traumatje?quote:
Enorme rand lak uit de voorvork door een stuurtas.quote:Op woensdag 24 april 2024 22:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klein traumatje?
Vriend van me had een hap uit zn lak door trillende spatborden. Dan fiets je gelijk 2km/u langzamer
quote:Op woensdag 24 april 2024 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Enorme rand lak uit de voorvork door een stuurtas.
Ja, zit een verschil tussen EK en WK en de noodzaak te kwalificeren. Wellicht dat je je in die categorie wel makkelijker kwalificeert, maar ik ken echt goede 30-ers die er niet in slagen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Godshand het volgende:
Doen mensen van hier nog mee met dat gravelracen? En dan met name met het oog op het WK gravel?
Het is mij een beetje onduidelijk, eerst leek iedereen wel mee te kunnen doen, maar nu heb je leeftijdklassen maar bij een hoge klassering bij een UCI Gravel World serie wedstrijd mag je ook mee doen met de elite?
Ik zou volgend jaar willen mee doen maar met een FTP van rond de 220 bij 67 kg en tegen de 50 jaar aanlopend maak je zeker geen goede kans op een hoge klassering? Want gasten van een wielerclub of ex profs fietsen mij er bergop volgens mij allemaal af, ook al hebben die ongeveer zelfde leeftijd...
Met 3watt/kilo moet je niet tegen Elite willen rijden, Ga gewoon lekker Toeren en doe af een toe een bordjes sprint. Geniet van het weer en de natuur.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Godshand het volgende:
Doen mensen van hier nog mee met dat gravelracen? En dan met name met het oog op het WK gravel?
Het is mij een beetje onduidelijk, eerst leek iedereen wel mee te kunnen doen, maar nu heb je leeftijdklassen maar bij een hoge klassering bij een UCI Gravel World serie wedstrijd mag je ook mee doen met de elite?
Ik zou volgend jaar willen mee doen maar met een FTP van rond de 220 bij 67 kg en tegen de 50 jaar aanlopend maak je zeker geen goede kans op een hoge klassering? Want gasten van een wielerclub of ex profs fietsen mij er bergop volgens mij allemaal af, ook al hebben die ongeveer zelfde leeftijd...
Niet om lullig te doen, maar met 3.3W/kg maak je volgens mij geen schijn van kans. Er zijn nog echt heel veel sterke renners die 40+ zijn. Ik denk dat je zelfs met 4W/kg nog weinig kans maakt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Godshand het volgende:
Jonger dan Valverde en Ten Dam. Niks aan de hand.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:43 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst wat gravelraces rijden. Die UCI wedstrijd in Valkenburg kon ik helaas niet, maar die in Norg wil ik wel doen en ook nog wat NL Gravel Series en nog eentje in Spanje.
Ik heb de afgelopen jaren altijd prima mee kunnen komen bij de sportklasse en heb ook aan veldrijden gedaan, maar daar was ik niet echt goed in 😅
Dus ik weet niet echt wat ik kan verwachten. Natuurlijk hoop ik me te plaatsen voor het WK. Maar als bijna veertiger gaat dat een redelijk onmogelijke opgave worden denk ik, dus ik ga mezelf geen doelen opleggen, want daar wordt het voor mij niet zoveel leuker van.
Haha, dat is waar. Maar ik heb geen flauw idee van wat het gemiddelde niveau is bij de age groups.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jonger dan Valverde en Ten Dam. Niks aan de hand.
LTD en Terpstra zijn ook 40+, wat voor FTP hebben zij nu?quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar met 3.3W/kg maak je volgens mij geen schijn van kans. Er zijn nog echt heel veel sterke renners die 40+ zijn. Ik denk dat je zelfs met 4W/kg nog weinig kans maakt.
Aan de andere kant; je hebt nog een jaar dus je kan prima nog fors verbeteren.
Meer rond de 5watt/kilo.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 00:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
LTD en Terpstra zijn ook 40+, wat voor FTP hebben zij nu?
Vervelende is dat mijn FTP 2 jaar geleden nog rond de 250 was, maar dat was wel na 3 weken in de bergen op vakantie zijn geweest
In Unbound fietste hij vorig jaar 10 uur lang een normalized power van 307. Gemiddelde vermogen was 273. Hij kan 10 uur lang dus bijna 4W/kg trappen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 00:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
LTD en Terpstra zijn ook 40+, wat voor FTP hebben zij nu?
Vervelende is dat mijn FTP 2 jaar geleden nog rond de 250 was, maar dat was wel na 3 weken in de bergen op vakantie zijn geweest
Wahoo Elemnt Roam ben ik inmiddels alweer zo'n driekwart jaar erg blij meequote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:47 schreef Z het volgende:
Ik heb zeer beperkt behoefte aan navigatie op mn fiets maar het is wel eens handig. Ik had ooit zo'n kleine Garmin Edge. Prima maar matige batterij. Toen een IGPSport. Die was snel stuk. En nu een Lezyne Mega XL. Altijd budget en tweedehands apparaten. Maar wat een onbegrijpelijk en niet-intuïtief k#t apparaat is die Lezyne! Vooralsnog totaal onbegrijpelijk. Hoe moeilijk kan je het maken? Hmpf.
Zoek op Marktplaats voor je Garmin en de lokale Hema zal wel Duracell hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zoek eigenlijk een Garmin 530 met goede batterij. Wat is wijsheid?
Ik zit daar ergens tussenin (~ 4.5 W/kg) en alhoewel ik over het algemeen het idee heb dat ik geen slak ben, word ik inderdaad door de serieuze fietsers toch nog behoorlijk het bos in gestuurd.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 06:03 schreef dop het volgende:
[..]
Meer rond de 5watt/kilo.
En tussen de gewone stervelingen ga je er heel veel vinden die boven 4watt/kilo rijden.
Bij die afstand heb ik naast een zadeltasje ook wel een stuurtasje mee (ben ook aan t kijken naar frametasje bovenop de framebuis) en dan kun je daar toch even je telefoon met powerbank in doen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:52 schreef heywoodu het volgende:
Ik zoek ook nog even een oplossing voor een praktische uitdaging: mijn oude, trouwe Samsung Galaxy S8 begint een klein beetje last van z'n batterij te krijgen. Voor normaal dagelijks gebruik allemaal prima, voor ritten van 4 uur is er ook weinig aan de hand, maar na een uur of 4-5 (met bluetooth aan naar de Wahoo en eventueel m'n Shokz-koptelefoon) staat 'ie wel vrij laag.
Nu wil ik over ruim twee maanden gaan proberen 200km in één keer te rijden, maar ja, als ik dat in vier uur kan had ik nu wel in de Giro gezeten. De telefoon kan helaas niet via een kabeltje opladen, dus ik heb (voor onderweg) zo'n powerbank van Samsung waar ik hem mee op kan laden, draadloos. Die is echter wel wat lomp om in m'n tasje op de fiets te drukken als ik ook nog voor 200km aan eten en dergelijken mee wil nemen.
Iemand een idee voor een kleine powerbank, waar ik m'n telefoon 1-2 keer mee zou kunnen laden, draadloos, tijdens het fietsen? Dus gewoon in de tas, desnoods met een elastiek op z'n plek houden ofzo
600 km in 2 dagen? Wtf hebben we hier DDX 2.0 te pakken?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:34 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Bij die afstand heb ik naast een zadeltasje ook wel een stuurtasje mee (ben ook aan t kijken naar frametasje bovenop de framebuis) en dan kun je daar toch even je telefoon met powerbank in doen?
Hoeft vlgs mij niet eens draadloos? 🤔
Vorig weekend fietste ik 2 dagen 1,5 keer zoveel en toen heb ik tijdens de pauze mijn telefoon even bijgeladen en tijdens het rijden even wahoo opgeladen d.m.v powerbank in stuurtasje en kabel maar Wahoo.
Op 1 dag waren we bij prima restaurant en daar kon ik 2 devices even met zo'n dubbele stekker opladen, fijn idee om dan nog een volle powerbank achter de hand te hebben:)
Nou ja, het laden moet wel draadloos, want mijn telefoon laadt niet (meer) op via een kabeltje, vandaarquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:34 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Bij die afstand heb ik naast een zadeltasje ook wel een stuurtasje mee (ben ook aan t kijken naar frametasje bovenop de framebuis) en dan kun je daar toch even je telefoon met powerbank in doen?
Hoeft vlgs mij niet eens draadloos? 🤔
Vorig weekend fietste ik 2 dagen 1,5 keer zoveel en toen heb ik tijdens de pauze mijn telefoon even bijgeladen en tijdens het rijden even wahoo opgeladen d.m.v powerbank in stuurtasje en kabel maar Wahoo.
Op 1 dag waren we bij prima restaurant en daar kon ik 2 devices even met zo'n dubbele stekker opladen, fijn idee om dan nog een volle powerbank achter de hand te hebben:)
De live tracking gaat via de telefoon (en vind ik altijd wel handig om aan te hebben, mocht er iets niet goed gaan of iets dergelijks), en eventuele muziek ook. Ik blijf nog even naar een powerbankmogelijkheid zoeken voor ik een nieuwe telefoon koopquote:Op donderdag 16 mei 2024 06:49 schreef Zwansen het volgende:
Waarom niet je telefoon uitzetten het eerste deel? Of gebruik je je telefoon om te navigeren?
Anders gewoon maar een nieuwe telefoon.
Tja als je Tracking echt belangrijk is zou ik toch een telefoon kiezen die dat een beetje aan kan, en anders lekker belangrijk die tracking.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De live tracking gaat via de telefoon (en vind ik altijd wel handig om aan te hebben, mocht er iets niet goed gaan of iets dergelijks), en eventuele muziek ook. Ik blijf nog even naar een powerbankmogelijkheid zoeken voor ik een nieuwe telefoon koop
Dan zou ik nog de telefoon even in een stuurtasje (of bovenbuistas) doen met je draadloze oplader.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het laden moet wel draadloos, want mijn telefoon laadt niet (meer) op via een kabeltje, vandaar
Voor dagelijks gebruik heb ik zo'n klein platformpje waar je de telefoon op legt, bijvoorbeeld. Ik wil het het liefst zonder pauzes doen (even 2-3 minuten stoppen voor een snelle snack daargelaten). Mijn Polar is een andere uitdaging, want die gaat op het randje zitten, maar zou het wellicht wel kunnen halen (kan itt mijn oude Polar helaas niet opgeladen worden tijdens gebruik) en anders zou het toch bijna wel tijd zijn voor een nieuwe.
Ah leuk, ben benieuwd. Have fun.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:04 schreef dop het volgende:
[..]
ik ga komend weekend Bikepakken (green divide) zal me kont roesten ik ga vooral genieten op de fiets
Leuk! Wij gaan komend weekend Limburg Divide in een dag rijden. Heb een bovenbuistasje van de Decathlon gekocht voor de powerbank, want de garmin gaat dit (in ons tempo) ook niet op 1 batterij bijhoudenquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:04 schreef dop het volgende:
[..]
Tja als je Tracking echt belangrijk is zou ik toch een telefoon kiezen die dat een beetje aan kan, en anders lekker belangrijk die tracking.
ik ga komend weekend Bikepakken (green divide) zal me kont roesten ik ga vooral genieten op de fiets
Haha nee ben niet zo snel als DDX 😉 en heb wat minder tijd maar vind het leuk om mijzelf wat uit te dagen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
600 km in 2 dagen? Wtf hebben we hier DDX 2.0 te pakken?
Jullie ook veel plezier!quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk! Wij gaan komend weekend Limburg Divide in een dag rijden. Heb een bovenbuistasje van de Decathlon gekocht voor de powerbank, want de garmin gaat dit (in ons tempo) ook niet op 1 batterij bijhouden
Je hebt een bijnaam he?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Haha nee ben niet zo snel als DDX 😉 en heb wat minder tijd maar vind het leuk om mijzelf wat uit te dagen.
Vorig jaar bijv. naast de huttentrektocht ook rondje IJsselmeer (grote ronde van 300km) toen afsluitdijk open was en Limburg 200 gravel gedaan (doel was wat ambitieus want we wilden in 1 dag) maar uiteindelijk 135 km gered, was pittig 😬😅
Linkje naar verslagje
Het 'probleem' is dat ik een powerbank zoek die klein genoeg is én draadloos mijn Galaxy S8 op kan laden, mijn huidige is een beetje te forsquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:23 schreef het-is-mij het volgende:
Dan zou ik nog de telefoon even in een stuurtasje (of bovenbuistas) doen met je draadloze oplader.
Ik snap het probleem niet helemaal😬🤷♀️
Tenzij je alleen met zadeltasje wilt gaan fietsen, dan kom je ruimte tekort.
Maar weet je zeker dat je dat aan één stuk wilt fietsen?
We hebben alleen de laatste 30 km last gehad van onweer idd. 25 km onheilspellend gerommel, donker, bliksems. Dus superhard doorgefietst in de hoop dat we ervoor konden blijven. Daarna net voor bestemming alsnog helemaal natgeregend. Maar ja, goor waren we toch al wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:49 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Jullie ook veel plezier!
Voorspellingen trekken gelukkig bij.
Het was ook slappe boel heb ik gehoord. En er zijn heel veel mensen afgestapt. Was ook gewoon gekkenwerk. Degene die hebben opgegeven waren eigenlijk het verstandigste.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben alleen de laatste 30 km last gehad van onweer idd. 25 km onheilspellend gerommel, donker, bliksems. Dus superhard doorgefietst in de hoop dat we ervoor konden blijven. Daarna net voor bestemming alsnog helemaal natgeregend. Maar ja, goor waren we toch al wel.
De Limburg Divide ligt er modderig bij momenteel. We begonnen met z'n vijven, maar onze minst ervaren fietser zat op de fiets met de smalste banden (wel gravelbanden, maar relatief smal) en die heeft het na 20 km opgegeven
Ik reed op de mtb en dat kwam eigenlijk wel heel goed van pas
Hoogtepunten:
- prachtige paden door de Maasduinen
- supermooie natuur in de Meinweg
- wat goeie klimmetjes in een random Duits bos
- waterpunten op 75 en 150 km kwamen precies uit met het formaat van onze bidons
- spannende paadjes door de Limburgse heuvels
- lachen als we weer eens tot aan onze oren door de drek gingen
- singletrack door hoog gras en bloemen
We zijn 6:00-19:30 onderweg geweest met minimale pauzes (op 50, 110, 150, 180 telkens ongeveer een kwartiertje en vijf minuten op 75 km)
Vandaag lekker trailrunnetje gedaan en met de trein terug. Beetje moe, beetje stijve rug maar het is te overzien
@:dop hoe ging de Green Divide?
Wat bedoel je dat er slappe boel was?quote:Op maandag 20 mei 2024 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het was ook slappe boel heb ik gehoord. En er zijn heel veel mensen afgestapt. Was ook gewoon gekkenwerk. Degene die hebben opgegeven waren eigenlijk het verstandigste.
Oh, dan hebben we het denk ik over een ander evenement. Wij reden op eigen houtje de Limburg Divide gravelroute (die we gevonden hadden in komoot) dus er was geen sprake van opkomst, deelnemers oid. We zijn gewoon 6:00 bij het huis van een van ons begonnen, onderweg eigen eten mee, twee keer de bidons gevuld bij openbare kraantjes, amper mensen tegengekomen want grotendeels nogal afgelegen gebied in de grensstreek met Duitsland.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lage opkomst vergeleken met vorig jaar.
Ah, dat scheelt inderdaad. 😅quote:Op maandag 20 mei 2024 16:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, dan hebben we het denk ik over een ander evenement. Wij reden op eigen houtje de Limburg Divide gravelroute (die we gevonden hadden in komoot) dus er was geen sprake van opkomst, deelnemers oid. We zijn gewoon 6:00 bij het huis van een van ons begonnen, onderweg eigen eten mee, twee keer de bidons gevuld bij openbare kraantjes, amper mensen tegengekomen want grotendeels nogal afgelegen gebied in de grensstreek met Duitsland.
https://www.komoot.com/nl(...)ke-de-limburg-divide
Wij kwamen net nadat de kerk uit was door Doornspijk. Ik weet oprecht niet wat ik irritanter vind, dat kerkvolk of dat e-bikevolk dat je beschrijft (het fatbikevolk staat er sowieso ruim bovenquote:Op maandag 20 mei 2024 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Vanochtend letterlijk 3 keer de berm ingereden door colonnes E bikes die zonodig allemaal 3 meter naast elkaar een tegemoet komende bocht infietsen en de hele weg nodig hebben.
En dan ook nog bekken op mij. Sjongejonge
Volgende keer weer op een gewone avond met regenkans, heerlijk geen mens op de weg.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wij kwamen net nadat de kerk uit was door Doornspijk. Ik weet oprecht niet wat ik irritanter vind, dat kerkvolk of dat e-bikevolk dat je beschrijft (het fatbikevolk staat er sowieso ruim boven), maar ze halen allebei een liter bloed onder je nagels vandaan. Het nadeel van fietsen op een dag als vandaag
Ja, vreselijk hè? Ook op de domste plekken midden op het fietspad of in onoverzichtelijke stilstaan met z’n allen omdat ze een fucking hooglander op de foto willen zettenquote:Op maandag 20 mei 2024 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Vanochtend letterlijk 3 keer de berm ingereden door colonnes E bikes die zonodig allemaal 3 meter naast elkaar een tegemoet komende bocht infietsen en de hele weg nodig hebben.
En dan ook nog bekken op mij. Sjongejonge
Best goed, dag 1 precies op tijd onze tentjes opgezet. Alles droog en heel even regen toen de tent stond.quote:
Coolquote:Op maandag 20 mei 2024 17:20 schreef Felagund het volgende:
Ik ben vandaag ook bijna in de berm gereden door een tegemoetkomende fietser op een normale weg waar ook 2 auto's naast elkaar kunnen rijden.
Voor de rest fijn gefietst, werd volgens mij nog ingehaald door Koen Bouwman.
Ik kijk naar alle (mooie) vrouwen op een racefiets. 😳quote:Op maandag 20 mei 2024 17:49 schreef Tommeke het volgende:
Een vriendin van mij fietst trouwens ook in een WorldTour ploeg en ik ga wel eens een rondje met haar fietsen. Het is zo grappig hoeveel je dan wordt aangestaard/bekeken door mensen.
Ik zou ze zeker weten niet eens herkennen, en ik kijk de meeste koersen welquote:Op maandag 20 mei 2024 17:49 schreef Tommeke het volgende:
Een vriendin van mij fietst trouwens ook in een WorldTour ploeg en ik ga wel eens een rondje met haar fietsen. Het is zo grappig hoeveel je dan wordt aangestaard/bekeken door mensen.
Ik slaag wel, volledig outfit van Team Delokalefietsenwinkel en een mountainbike van het merk dat ze het meest verkopenquote:Op maandag 20 mei 2024 19:01 schreef Fretwork het volgende:
De meeste mensen met volledige outfits falen toch wel de fietsmerktest. Gisteren in de Vogezen een hartstikke fitte gast in volledig UAE outfit, maar wel op een BMC.
Laatst wel een FDJ renster gespot in Deventer, met bijpassende fiets.
Lokale kenners zullen wetenquote:Op maandag 20 mei 2024 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik slaag wel, volledig outfit van Team Delokalefietsenwinkel en een mountainbike van het merk dat ze het meest verkopen
Ik kijk eigenlijk meer naar de fiets dan naar de berijder. Vind fietspakjes eigenlijk niet de charmantste outfit voor een man, en heb wel een hoop interesse in wat voor fiets 't isquote:Op maandag 20 mei 2024 18:24 schreef dop het volgende:
[..]
Ik kijk naar alle (mooie) vrouwen op een racefiets. 😳
Heb niet het idee dat dit heel anders is als ze prof zijn.
Dat is al genoeg. Dat mensen zo kijken van: ‘hey dat is een prof’quote:Op maandag 20 mei 2024 18:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou ze zeker weten niet eens herkennen, en ik kijk de meeste koersen wel
Hooguit het shirtje waardoor ik toch zou denken "hey, misschien is het een prof", maar dan nog lukt identificeren me tot nu toe nooit
2:03 in 2013, ik word oudquote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:45 schreef heywoodu het volgende:
Toch leuk om dit te zien op een segment dat je al een jaar of 12 best wel vaak rijdt, toevallig van de week even gekeken en ik zag dat mijn record daar uit 2013 kwam (en vooral het afgelopen jaar kwam ik er echt wel vaak), dus vandaag wilde ik eens een échte poging wagen...ondanks lichte tegenwind blijkbaar gelukt
[ afbeelding ]
(de Knobbel is de lokale 'berg', ook wel bekend als de Woldberg of de Eper Tepel, tussen 't Harde en Epe)
Ik ben wel benieuwd of ik harder kan op een racefiets ipv mountainbike, wie weet probeer ik dat ooit nog eensquote:
Daar was ik toevallig een paar weken terug, 2:52 (wel met een gravelfiets met fietstasjes). Net wat te ver weg om het nog een keer te proberen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:45 schreef heywoodu het volgende:
Toch leuk om dit te zien op een segment dat je al een jaar of 12 best wel vaak rijdt, toevallig van de week even gekeken en ik zag dat mijn record daar uit 2013 kwam (en vooral het afgelopen jaar kwam ik er echt wel vaak), dus vandaag wilde ik eens een échte poging wagen...ondanks lichte tegenwind blijkbaar gelukt
[ afbeelding ]
(de Knobbel is de lokale 'berg', ook wel bekend als de Woldberg of de Eper Tepel, tussen 't Harde en Epe)
Ik heb daar in 2021 een tijd van 2:01 neer gezet. 422 watt gemiddeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:45 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit nog wel eens aan een powermeter te denken, want ben wel nieuwsgierig, maar vooralsnog dus geen idee hoeveel ik traptequote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb daar in 2021 een tijd van 2:01 neer gezet. 422 watt gemiddeld.
Maar dat was geen voluit poging. De hele rit van 1 uur en 45 minuten had ik 300 watt gemiddeld. Dat red ik nu niet meer.
Ik heb nu geen pomermeter meer en ik mis hem niet. Al moet ik wel zeggen dat ik geen wedstrijden meer fiets nu. Het was leuk voor de tijd dat ik hem had.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zit nog wel eens aan een powermeter te denken, want ben wel nieuwsgierig, maar vooralsnog dus geen idee hoeveel ik trapte
Het zal ongetwijfeld minder hoog zijn, dat zeker
Volgens Strava zit ik daar op 92 pogingen. Maar dan scoor jij vast hoger, helemaal als je het al sinds 2013 meet?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:45 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar maar 76, maar ik denk wel dat er een hele periode is geweest waarin ik Strava niet aan Polar gekoppeld hadquote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Volgens Strava zit ik daar op 92 pogingen. Maar dan scoor jij vast hoger, helemaal als je het al sinds 2013 meet?
De zuidkant is toch altijd lastig vanwege het scherpe bochtje, komende vanaf de Zuidweg.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:13 schreef Yozzz het volgende:
Haha, hier 10x sinds 2012, maar dat is omdat het klassieke rondje de Zuidkant pakt.
Ik kom bijna altijd vanaf richting Epe, dus dat scheelt. Hoewel ik eigenlijk zelden op volle snelheid begin, maar juist rustig, daar valt nog wel een paar seconden te winnenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De zuidkant is toch altijd lastig vanwege het scherpe bochtje, komende vanaf de Zuidweg.
Mijn 2 minuten vermogen was 503 watt toentertijd. Dus het had ruim sneller gekund.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:30 schreef Fretwork het volgende:
Ah 2:03, verslagen door Bizkit. Iets te vroeg gestopt met trappen zie ik. Volgens mij gaf ik een vriend een lead out.
Ja klopt, hielp ook niet dat ik verkouden met een lekke band dit moest doen. Onderweg ook nog de Bengaalse tijger tegen uitsterving beschermdquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn 2 minuten vermogen was 503 watt toentertijd. Dus het had ruim sneller gekund.
Maar het zijn allemaal smoesjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig konden we er omheen en kwamen we na een kilometer of twee weer op de route uit.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:13 schreef heywoodu het volgende:
Tweede 100+ van het jaar is ook alweer een feit, opnieuw 102km vandaag
Deze route van Komoot gehaald en gedaan. Groot deel over dijken waar ook auto's rijden, dat is altijd wat vervelend, want men rijdt er nogal hard, maar de route zelf is meer dan uitstekend, met name als je het leuk vindt om een beetje om je heen te kijken naar de natuur en dergelijken
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1592783149
Klein deel konden we niet fietsen, vlakbij de hoogwatergeul/kering/iets bij Veessen (ik wist niet eens dat het bestond) was dit de route....ik heb inmiddels vertrouwen in mijn mooie Cube, maar een waterfiets is het toch echt nietNice, kan de route niet zien, maar die dijk is inderdaad wel vrij druk. Normaal gesproken is dat fietspad (of beide fietspaden) gewoon begaanbaar. Heb het nog nooit onder water zien staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig konden we er omheen en kwamen we na een kilometer of twee weer op de route uit.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Ah, wellicht moet je ingelogd zijn bij Komoot? Dit is 'm, komt hier vlak langs dus we zaten binnen vijf minuten op de routequote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nice, kan de route niet zien, maar die dijk is inderdaad wel vrij druk. Normaal gesproken is dat fietspad (of beide fietspaden) gewoon begaanbaar. Heb het nog nooit onder water zien staan
Haha normaal gewoon twee mooie fietspaden: dus de dijk af, en dan of een pad parallel aan de verhoogde weg, of een afsnijroute naar de dijk. Naar Deventer toe is die dijk wel vrij druk inderdaad, zeker op de bochtige stukken weleens lastig. Waar mogelijk pakken wij altijd het pontje naar Wijhe om dan aan de noord/oostkant van de IJssel te fietsen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, wellicht moet je ingelogd zijn bij Komoot? Dit is 'm, komt hier vlak langs dus we zaten binnen vijf minuten op de route
[ afbeelding ]
Ik had niet eens door dat het een fietspad was, wilde gewoon langs die kering verder gaan na een sanitaire stop...maar mijn Wahoo en vriendin's Garmin flipte 'm, toen kwamen we er pas achter dat ze ons door de rivier wilden sturen
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, wellicht moet je ingelogd zijn bij Komoot? Dit is 'm, komt hier vlak langs dus we zaten binnen vijf minuten op de route
[ afbeelding ]
Ik had niet eens door dat het een fietspad was, wilde gewoon langs die kering verder gaan na een sanitaire stop...maar mijn Wahoo en vriendin's Garmin flipte 'm, toen kwamen we er pas achter dat ze ons door de rivier wilden sturen
Maar wel een mooie omgeving lijkt me.quote:Deze Tour is privé
Oeps! Het lijkt erop dat de eigenaar van deze Tour heeft besloten om hem op privé te zetten. Als je de eigenaar kent, vraag hem dan gerust om de Tour weer openbaar te maken, zodat jij hem kunt bekijken. Zo niet, geen paniek! Klik hieronder om je eigen Tour te plannen.
Benieuwd hoe ik 'm zie dan, geen idee wie deze gemaakt heeft, zag hem gewoon staanquote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Maar wel een mooie omgeving lijkt me.
Ja, Komoot is soms wat vreemd wat dat betreft. Als ik zoek op routes vanaf Nunspeet kan ik hem volgens mij gewoon vinden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ik 'm zie dan, geen idee wie deze gemaakt heeft, zag hem gewoon staan
Maar goed, ik ben een Komootnoob: een route zoeken en op m'n Wahoo krijgen lukt en daar houdt het ongeveer bij op
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:13 schreef heywoodu het volgende:
Tweede 100+ van het jaar is ook alweer een feit, opnieuw 102km vandaag
Deze route van Komoot gehaald en gedaan. Groot deel over dijken waar ook auto's rijden, dat is altijd wat vervelend, want men rijdt er nogal hard, maar de route zelf is meer dan uitstekend, met name als je het leuk vindt om een beetje om je heen te kijken naar de natuur en dergelijken
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1592783149
Klein deel konden we niet fietsen, vlakbij de hoogwatergeul/kering/iets bij Veessen (ik wist niet eens dat het bestond) was dit de route....ik heb inmiddels vertrouwen in mijn mooie Cube, maar een waterfiets is het toch echt nietNu snap ik wel waarom die slagboom daar is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig konden we er omheen en kwamen we na een kilometer of twee weer op de route uit.![]()
Ja die hebben wij dus afgelopen zondag gereden. Zou inderdaad tot de zomer wachten, want nu was het erg veel drek waar je doorheen moest. Er zitten maar een paar kleine stukjes mul zand in, dus van droogte heb je niet veel last. Maar de Duitse bossen zijn nu drijfnat.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze lijkt me wel een keer leuk voor van de zomer.
Denk vrouw en kinderen vooruit sturen en daar een hotel laten nemen.
https://www.komoot.com/nl(...)XMN442iJ3StX&ref=its
Bijna geheel gravel als je vanaf Groesbeek instapt
Huh? ‘s nachts fietsen? Waarom dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vannacht (22:00 vertrek) weer een 200+ km route gereden met sportclub. Naar Sauerland, dus flink klimmen op het eind. Verrassend veel gravelpaden op de route -- voorkomt wel dat je op de fiets in slaap valt met alle kuilen en losse stukken
We waren rond 10:30 op de bestemming, wat mij enorm meeviel voor een 220 km route met hoogtemeters.
Morgen gaan we 50 km heuveltje op heuveltje af mountainbiken hier, en ik heb een vreselijk zere kont
Blijkt ook een gat te zitten in m'n fietsbroek.
Iemand tips waar je op moet letten bij aanschaf van een fietsbroek? Bv qua maat en vorm?
Deze broek is uit 2014 en toen heb ik een random broek gekocht, wil 'm nu vervangen door een betere.
We doen een lang weekend hier, hadden om lunchtijd bij de jeugdherberg afgesproken dus dan moet je donderdagavond vertrekken als je er met de fiets op tijd wilt zijnquote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh? ‘s nachts fietsen? Waarom dan?![]()
En een fietsbroek uit 2014?
Je moet sowieso elk jaar (of 2) een nieuwe kopen, de beste fietsbroeken zakken in worden vaal slijten en ergste komen vol bacteriën.
En klinkt dom maar hoe duurder hoe beter, ik neem de betere van Assos voor de langere tochten.
Die bacteriën die gaan dood tijdens het wassen. En ik ga echt niet elk jaar 10 broeken kopen, die zijn echt niet ingezakt of vaal binnen een jaar...quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet sowieso elk jaar (of 2) een nieuwe kopen, de beste fietsbroeken zakken in worden vaal slijten en ergste komen vol bacteriën.
En klinkt dom maar hoe duurder hoe beter, ik neem de betere van Assos voor de langere tochten.
10? Waarom?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die bacteriën die gaan dood tijdens het wassen. En ik ga echt niet elk jaar 10 broeken kopen, die zijn echt niet ingezakt of vaal binnen een jaar...
Ik heb setjes voor de winter, zomer en lente/herfst. En uiteraard meer dan 1 setje voor die seizoenen. En uiteraard ligt het ook aan de kilometers die je maakt. Je kunt niet gewoon alles en iedereen op 1 hoop gooien alsof dat de heilige graal is. Dus 1 keer per jaar nieuwe broeken kopen is totale bullshit.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
10? Waarom?
Eens per 2-3 jaar zal toch moeten, of je moet veel wisselen maar dan koop je toch eens een nieuwe. 10 jaar is wat lang niet met 1 broek?
1 set en elke 10 jaar 1 is ook bullshitquote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb setjes voor de winter, zomer en lente/herfst. En uiteraard meer dan 1 setje voor die seizoenen. En uiteraard ligt het ook aan de kilometers die je maakt. Je kunt niet gewoon alles en iedereen op 1 hoop gooien alsof dat de heilige graal is. Dus 1 keer per jaar nieuwe broeken kopen is totale bullshit.
Wie heeft het over 10 jaar gehad? Echter, een broek die je 2 keer per jaar aan doet, kan gewoon 10 jaar mee hoor. Nogmaals, er is geen keiharde regel...quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
1 set en elke 10 jaar 1 is ook bullshit
Pff nou ik doe dat wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wie heeft het over 10 jaar gehad? Echter, een broek die je 2 keer per jaar aan doet, kan gewoon 10 jaar mee hoor. Nogmaals, er is geen keiharde regel...
Gewoon een nieuwe kopen als je huidige niet meer comfortabel is, dat lijkt me wel de simpelste regel die er isquote:Op zaterdag 25 mei 2024 10:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb setjes voor de winter, zomer en lente/herfst. En uiteraard meer dan 1 setje voor die seizoenen. En uiteraard ligt het ook aan de kilometers die je maakt. Je kunt niet gewoon alles en iedereen op 1 hoop gooien alsof dat de heilige graal is. Dus 1 keer per jaar nieuwe broeken kopen is totale bullshit.
Hee dat had ik daar laatst ook, bijzondere gewaarwording 😅quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet iedereen is een Bokito hèquote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd gebruik ik komoot nooit meer voor routes. Het is nooit een mooie route. Probeer altijd ergens een gpx te krijgen van de plaatselijke fietsclub of van een strava rit van een local, zijn altijd veel mooiere routesquote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:59 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij probeert de AI op Komoot je sowieso te vermoorden. Elke keer van die kleine aanpassingen aan de meest logische lijn...
Mooie afdaling de Grand Ballon af, maar how about deze onverharde strook van 25% naar beneden?
Eigenlijk bizar dat een app die 99% routeplanner is er amper in slaagt om logische routes te bouwen.
Het klinkt niet alleen dom, dat is het ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch zijn er weinig die veel fietsen met decathlonquote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:45 schreef dop het volgende:
[..]
Het klinkt niet alleen dom, dat is het ook.
Persoonlijk hygiëne valt of staat niet bij hoeveel geld je aan een broek uit geeft.
Welke broek bij wie lekker zit is net zo persoonlijk als welk zadel lekker zit.
Heee en als dat voor jouw een assos broek is dan helemaal prima.
MAAP is wel een proleten merk ja.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:17 schreef Z het volgende:
Volgens mij vergis je je daar in. Het zou me niet verbazen geloof ik als Decathlon het grootste fietskleding-merk is. Maar dan niet in jouw (of mijn) bubbel. Ik heb oko de voorkeur voor wat duurdere broeken maar op een gegeven moment slaat het nergens meer op imho. Bijvoorbeeld 260 piek voor een MAAP-broek bijvoorbeeld.
Vraag het eens aan ultra Racers. Die hebben ook weer allemaal hun eigen voorkeur.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch zijn er weinig die veel fietsen met decathlon eigen merk maar veel met Castelli en Assos. E.a.
Ik loop nog liever de hele dag over de legoblokjes van de kinderen met blote voeten dan dat ik een ultra rit doe, maar dit is off-topicquote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
Vraag het eens aan ultra Racers. Die hebben ook weer allemaal hun eigen voorkeur.
Dat bepaalde merken in de mode zijn zegt weinig.
Soms is het ook gewoon maar wat de online winkel verkoopt.
Andere zijn dan weer juist pleuris duur omdat ze hipster zijn. Rapha, Maap, Ndlls, Pns.
ik heb een vriendin die een (dames) fietskleding merk heeft, en ik kan je verzekeren dat je voor ¤15 nergens komt. er zit zeker wel een flinke marge op maar met ¤15 productiekosten overdrijf je echt flink.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
MAAP is wel een proleten merk ja.
Wedden dat er geen kledingstuk is die meer dan ¤15,- qua productiekosten?
Een kennis werkt in een optiekzaak, die wist me vertellen dat de duurste brillen bv Raybans niet meer dan ¤30 kost qua inkoop.
Kun je nagaan wat een plastic Oakley voor een marges draait.
Als je denkt dat het bij Assos anders is?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
MAAP is wel een proleten merk ja.
Wedden dat er geen kledingstuk is die meer dan ¤15,- qua productiekosten?
Een kennis werkt in een optiekzaak, die wist me vertellen dat de duurste brillen bv Raybans niet meer dan ¤30 kost qua inkoop.
Kun je nagaan wat een plastic Oakley voor een marges draait.
Gelukkig hier niks gevaarlijks, sinds ik het gebruik kom ik eindelijk eens van mijn vaste rondjes af en tot nu toe bijna altijd leuke routesquote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:59 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij probeert de AI op Komoot je sowieso te vermoorden. Elke keer van die kleine aanpassingen aan de meest logische lijn...
Mooie afdaling de Grand Ballon af, maar how about deze onverharde strook van 25% naar beneden?
Eigenlijk bizar dat een app die 99% routeplanner is er amper in slaagt om logische routes te bouwen.
Ligt er misschien ook wel aan of het een normaal bedrijf is of dat je een multinational bent waar 8-jarigen in Bangladesh de boel aan elkaar naaienquote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:16 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb een vriendin die een (dames) fietskleding merk heeft, en ik kan je verzekeren dat je voor ¤15 nergens komt. er zit zeker wel een flinke marge op maar met ¤15 productiekosten overdrijf je echt flink.
Daar zitten nog weer veel partijen tussen vanaf de fabriek, maar hoe dat echt zit weet ik niet. Weet wel dat Nl echt een groothandelscultuur heeft ken bijna niemand rechtstreeks bij de fabrieken kan kopenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:16 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb een vriendin die een (dames) fietskleding merk heeft, en ik kan je verzekeren dat je voor ¤15 nergens komt. er zit zeker wel een flinke marge op maar met ¤15 productiekosten overdrijf je echt flink.
Komt uiteindelijk daar niet bijna alles vandaan?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt er misschien ook wel aan of het een normaal bedrijf is of dat je een multinational bent waar 8-jarigen in Bangladesh de boel aan elkaar naaien
Vreselijk idd.quote:
Coolquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vreselijk idd.
Ik was een tijdje terug in Girona en iedereen ziet er daar hetzelfde uit: MAAP pakje met een broekje dat niet zwart is en een ecru kleurig shirtje, snorretje, plakplaatjes overal op de armen, Abus Gamechanger helm en bril met mega grote glazen
Wel vette kleurtjes, hopen dat het volgend jaar ook nog in de mode is.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:17 schreef Z het volgende:
Volgens mij vergis je je daar in. Het zou me niet verbazen geloof ik als Decathlon het grootste fietskleding-merk is. Maar dan niet in jouw (of mijn) bubbel. Ik heb oko de voorkeur voor wat duurdere broeken maar op een gegeven moment slaat het nergens meer op imho. Bijvoorbeeld 260 piek voor een MAAP-broek bijvoorbeeld.
Dat komt ook nog wel in het Noorden hoor, geen paniekquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vreselijk idd.
Ik was een tijdje terug in Girona en iedereen ziet er daar hetzelfde uit: MAAP pakje met een broekje dat niet zwart is en een ecru kleurig shirtje, snorretje, plakplaatjes overal op de armen, Abus Gamechanger helm en bril met mega grote glazen
Groen/grijs. Geen print. Tijdloosquote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel vette kleurtjes, hopen dat het volgend jaar ook nog in de mode is.
In België ook bult van dat soort gasten gezien. Onderaan een klim fietsen ze ze je stoer voorbij en maar halverwege hebben ze zich opgeblazen en komen ze amper vooruit. Leuk om dan altijd iedereen op te rapen en één voor één voorbij te fietsen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat komt ook nog wel in het Noorden hoor, geen paniek
Natuurlijk extra mooi om dat soort gasten je kuiten te laten zien op een mooi segment.
Sowieso! Ik ben zelf hipster in Gobikquote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat komt ook nog wel in het Noorden hoor, geen paniek
Natuurlijk extra mooi om dat soort gasten je kuiten te laten zien op een mooi segment.
Heb maar 1 route voor je.. geen 150km, maar een 100km rit met continu op en af.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
In België ook bult van dat soort gasten gezien. Onderaan een klim fietsen ze ze je stoer voorbij en maar halverwege hebben ze zich opgeblazen en komen ze amper vooruit. Leuk om dan altijd iedereen op te rapen en één voor één voorbij te fietsen.
Vraag - iemand hier nog leuke routes in Zuid Limburg? Amstel Gold nog nooit gefietst maar wel vaak zelf routes gebouwd. Toer de Koekje ofzo heb ik ook al eens gefietst die was dacht ik ook van iemand hier op het forum. Zoek iets waar je maximaal 6uur op de fiets zit (<150km), ben redelijk getraind dus kom overal wel goed boven. Vaals/ Camerig/ Eyserbos/ Rondom Bochelt/ Gulpen/ Epen/ Gebied rondom Vrakelerberg vind ik wel vet. Liefst start ik in de buurt van Houthem, vaak zie je de meeste rondjes gelijk richting Maastricht (Geul) gaan maar dat stuk heb ik bijna altijd nog gefietst en vind ik saai. Zal het liefst gelijk richting Vaals die kant willen. Veel wensen zoals jullie horen, ben benieuwd of iemand nog wat leuks heeft.
Rondjes naar België en Duitsland ook goed?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
In België ook bult van dat soort gasten gezien. Onderaan een klim fietsen ze ze je stoer voorbij en maar halverwege hebben ze zich opgeblazen en komen ze amper vooruit. Leuk om dan altijd iedereen op te rapen en één voor één voorbij te fietsen.
Vraag - iemand hier nog leuke routes in Zuid Limburg? Amstel Gold nog nooit gefietst maar wel vaak zelf routes gebouwd. Toer de Koekje ofzo heb ik ook al eens gefietst die was dacht ik ook van iemand hier op het forum. Zoek iets waar je maximaal 6uur op de fiets zit (<150km), ben redelijk getraind dus kom overal wel goed boven. Vaals/ Camerig/ Eyserbos/ Rondom Bochelt/ Gulpen/ Epen/ Gebied rondom Vrakelerberg vind ik wel vet. Liefst start ik in de buurt van Houthem, vaak zie je de meeste rondjes gelijk richting Maastricht (Geul) gaan maar dat stuk heb ik bijna altijd nog gefietst en vind ik saai. Zal het liefst gelijk richting Vaals die kant willen. Veel wensen zoals jullie horen, ben benieuwd of iemand nog wat leuks heeft.
Ik leen hem evenquote:Op woensdag 29 mei 2024 08:23 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb maar 1 route voor je.. geen 150km, maar een 100km rit met continu op en af.
Route ooit gekregen van Critic toen ik daar op vakantie was
https://www.strava.com/activities/7537404694
quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik gooi hier vanavond of morgen wel even wat routes die ik in strava heb staan. Op verzoek kan ik routes maken. Ik ben wel een klein beetje bekend in Zuid-Limburg zeg maar.
Hoe vinden jullie het stuk ten noorden van Valkenburg?quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Rondjes naar België en Duitsland ook goed?
En hoeveel routes wil je hebben?
Vlak.quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoe vinden jullie het stuk ten noorden van Valkenburg?
Hi Bizkit, graag een route met 3000hm in 100km, alvast bedankt, groet groetquote:Op woensdag 29 mei 2024 16:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik gooi hier vanavond of morgen wel even wat routes die ik in strava heb staan. Op verzoek kan ik routes maken. Ik ben wel een klein beetje bekend in Zuid-Limburg zeg maar.
Muc-offquote:Op donderdag 30 mei 2024 11:36 schreef heywoodu het volgende:
Mijn persoonlijke monteur riep me net bij zich, met de mededeling dat het goed was dat ik een tijdje terug over ben gestapt naar tubeless. Dit zal van gisteren zijn gok ik.
[ afbeelding ]
Wat is muc-off?quote:
Oh, het merk van je tubeless spul dacht ik. Knalroze met zwarte stukjes. Deed het bij mij veel beter dan de goedkopere alternatieven.quote:
Nagevraagd, het is inderdaad Muc-offquote:Op donderdag 30 mei 2024 13:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh, het merk van je tubeless spul dacht ik. Knalroze met zwarte stukjes. Deed het bij mij veel beter dan de goedkopere alternatieven.
*Reed ik een keer lek vlak voor Klarendal, gat wilde niet dicht blijven. Fietsenmaker daar deed een scheutje van dit spel erin en voila.
Ruikt ook nog eens heerlijk naar chemische aardbeienquote:Op donderdag 30 mei 2024 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nagevraagd, het is inderdaad Muc-off
Nooit van gehoord, tot nu dan, en ik ben er blij mee
Het beste wat ik kan doen is 100km met 2800hm (38 keer een rondje Gulperberg).quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hi Bizkit, graag een route met 3000hm in 100km, alvast bedankt, groet groet
Klinkt als een schitterende route, nog een mooie stop ergens halverwege?quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het beste wat ik kan doen is 100km met 2800hm (38 keer een rondje Gulperberg).
Yep. Bij de Auw Drukkerie. Uiteraard is gedacht aan een koffiestop.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klinkt als een schitterende route, nog een mooie stop ergens halverwege?
Net gaan fietsen, en zonder overdrijven binnen 500 meter hetzelfde, maar dit keer glasquote:Op donderdag 30 mei 2024 11:36 schreef heywoodu het volgende:
Mijn persoonlijke monteur riep me net bij zich, met de mededeling dat het goed was dat ik een tijdje terug over ben gestapt naar tubeless. Dit zal van gisteren zijn gok ik.
[ afbeelding ]
Niet in vorm, lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 30 mei 2024 17:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net gaan fietsen, en zonder overdrijven binnen 500 meter hetzelfde, maar dit keer glas![]()
Zoek het maar uit dan voor vandaag, monteur zegt dat het ook met twee 'gaten' prima kan maar geen zin meer
Tjaquote:
Bedankt, heb je post opgeslagen. Die Extreme heb ik al eens gefietst met 30graden+ was echt helemaal choco toen ik bij de auto kwam. Wou gisteren een van je routes fietsen alleen zagen de weersberichten er niet zo gunstig uit dus maar naar het noorden gegaan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
https://www.strava.com/routes/3227731455313699804
https://www.strava.com/routes/3138202752337113474
https://www.strava.com/routes/3127895192254778586
https://www.strava.com/routes/3093917724870185668
https://www.strava.com/routes/3075147324340844738
https://www.strava.com/routes/2831928165037840384
https://www.strava.com/routes/2808439002173787692
https://www.strava.com/routes/2798474435136461852
https://www.strava.com/routes/2718193879818515606
https://www.strava.com/routes/2718194306550263922
https://www.strava.com/routes/2718088500282681696
https://www.strava.com/routes/2712612866559132230
https://www.strava.com/routes/26972966
https://www.strava.com/routes/26831229
https://www.strava.com/routes/23930240
https://www.strava.com/routes/19132258
https://www.strava.com/routes/5086814
https://www.strava.com/routes/40264 -> De originele Toer de Koekje.
https://www.strava.com/routes/2796645 -> De extreme variant van Toer de Koekje.
Het zijn wat tochtjes door het heuvelland, naar Belgisch Limburg, de Voerstreek of de Eifel. Van veel hoogtemeters, tot nagenoeg vlak. Van alles wat.
Ja, het weer hier in het zuiden is echt klote momenteel.quote:Op zondag 2 juni 2024 11:38 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Bedankt, heb je post opgeslagen. Die Extreme heb ik al eens gefietst met 30graden+ was echt helemaal choco toen ik bij de auto kwam. Wou gisteren een van je routes fietsen alleen zagen de weersberichten er niet zo gunstig uit dus maar naar het noorden gegaan.
Je geeft elke week je beschikbaarheid op in JOIN en hij maakt voor je een schema. Als jij je niet houdt aan dat schema of iets extra’s doet wordt het schema automatisch aangepast. En idealiter doe je het met een powermeter, maar het kan ook wel met een hartslagband.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie heeft JOIN app?
Hoe werkt dat nou? Heb de app en dan?
Zie wel trainingen staan en load zo op van strava naar Join maar er zit niets interactiefs in?
Ik las dat join alleen met vermogensmeter goed werkt en je dus op Zwift (verschrikkelijk in de zomer) moet zitten of een vermogensmeter moet kopen?
Nou hadden mijn vorige fietsen er een maar deze nieuwe niet .
Ja dat schema maakt die maar had je zelf al ingevoerd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je geeft elke week je beschikbaarheid op in JOIN en hij maakt voor je een schema. Als jij je niet houdt aan dat schema of iets extra’s doet wordt het schema automatisch aangepast. En idealiter doe je het met een powermeter, maar het kan ook wel met een hartslagband.
Je kunt die training uploaden naar je Garmin / Wahoo natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat schema maakt die maar had je zelf al ingevoerd.
Maar dan? Je start een training, rijdt op de weg, hoe houdt je je dan aan het schema?
Normaal vind ik gelijk de weg in apps. Deze is heel vreemd.
Nou zegt die morgen 8x4min interval, maar hoe gaat de app me daarin begeleiden tijdens de rit?
Weet iemand hoe je dat doet in Wahoo? Ik check tijdens ‘t fietsen nu gewoon in de app wat ik moet doen en onthou dat wel natuurlijk, maar optimaal is dat nietquote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je kunt die training uploaden naar je Garmin / Wahoo natuurlijk.
https://help.join.cc/hc/n(...)-Wahoo-fietscomputerquote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Weet iemand hoe je dat doet in Wahoo? Ik check tijdens ‘t fietsen nu gewoon in de app wat ik moet doen en onthou dat wel natuurlijk, maar optimaal is dat niet
We moeten nog steeds mensen afraden een Chinese frameset te bestellenquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:40 schreef Andyy het volgende:
Ik zat op de wc en vroeg me af of dit nog bestaat. Zie nog veel dezelfde namen
M’n Chinees doet het na 13k km nog steeds prima hoor! Kasseien kan die ook prima aanquote:Op donderdag 13 juni 2024 21:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We moeten nog steeds mensen afraden een Chinese frameset te bestellen
Das een nepchinees, die Chinezen nooit vertrouwen die hebben stiekem een echt Trek frame omgestickerd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 22:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
M’n Chinees doet het na 13k km nog steeds prima hoor! Kasseien kan die ook prima aan
Ah shit, ik dacht dat jij het was met fiets van rubberquote:Op donderdag 13 juni 2024 22:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
M’n Chinees doet het na 13k km nog steeds prima hoor! Kasseien kan die ook prima aan
Kan wel hoor, had ooit een nep-Scott, die was erg flexibel :pquote:Op donderdag 13 juni 2024 22:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah shit, ik dacht dat jij het was met fiets van rubber
Lekker comfortabelquote:Op donderdag 13 juni 2024 22:55 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan wel hoor, had ooit een nep-Scott, die was erg flexibel :p
Als het mooi weer is! Ben overgestapt op boulderen en hardlopen als het slecht weer is.quote:
Wie valt onder de "harde kern"?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als het mooi weer is! Ben overgestapt op boulderen en hardlopen als het slecht weer is.
Vorig jaar een keer onderuit gegaan en durf nog steeds niet hard door bochten![]()
Is de harde kern nog actief hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ging overigens prima, alleen aan het eind begonnen de bovenbenen het toch wel een beetje zwaar te krijgen en dat noodgedwongen omdraaien boven Lelystad was mentaal even een tik, want toen had ik ineens juist de wind weer vol op m'n bek
Verder ook leuk dat je vanaf omgeving Ketelbrug best lang Urk in de verte ziet, en de vuurtoren, dat voelt voor iemand uit Nunspeet alsof je echt superver van huis bent
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Lekker handig als je ook al de reis en accommodatie en zo hebt geboekt.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:17 schreef Zwansen het volgende:
De Marmotte is een dag vervroegd. Alleen deelnemers zijn daar vandaag pas over geïnformeerd terwijl het volgende week al is.
Nee, dit jaar Trois Ballon gedaan. Volgend jaar weer. Jij ook niet neem ik aan dan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lekker handig als je ook al de reis en accommodatie en zo hebt geboekt.
Doe je zelf nog mee?
Nee, morgen wel climate classic in Nederland (250 km, maar vlak).quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dit jaar Trois Ballon gedaan. Volgend jaar weer. Jij ook niet neem ik aan dan?
Door de tunnel kan wel, kon vorig jaar ook toen de top (laatste kilometer dacht ik) rond 4 uur was afgesloten.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
De top van de Galibier is op dit moment afgesloten voor alle verkeer en ook voetgangers mogen er niet komen. En door de tunnel mogen geen fietsers. Dus of de Marmotte überhaupt via de Galibier kan is nog maar de vraag.
Geen idee verder hoe de organisatie hier mee om gaat. Maar ik heb duidelijk het bordje verboden voor fietsers gezien vandaag. En zeker omdat de weg niet afgesloten word zal er iets geregeld moeten worden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Door de tunnel kan wel, kon vorig jaar ook toen de top (laatste kilometer dacht ik) rond 4 uur was afgesloten.
Tja, verkiezingen en veel mensen op pad om te stemmen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:17 schreef Zwansen het volgende:
De Marmotte is een dag vervroegd. Alleen deelnemers zijn daar vandaag pas over geïnformeerd terwijl het volgende week al is.
Vooral vervelend als je pas vrij laat aan zou komen. Stel je wilde pas vrijdag arriveren, dan zit je wel in de stress met je bordje halen, laatste fietscheck etc.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lekker handig als je ook al de reis en accommodatie en zo hebt geboekt.
Doe je zelf nog mee?
En ff acclimatiseren van de reis erheen. Ik moet m’n benen en m’n lijf altijd ff een paar dagen laten wennen aan het klimmen voordat dat echt lekker gaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:46 schreef Fretwork het volgende:
Ik zit in Bizkitgebied, te GLAMPEN aan de top van de Dodeman.
Iemand mag mijn lieftallige, zwangere vrouw uitleggen dat ze zo weer naar boven moet.
Hoe gaat het met dit plan @heywoodu? Nog steeds op schema?quote:Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef heywoodu het volgende:
Na maanden op de hometrainer eindelijk weer begonnen met serieus buiten fietsen
Vorige week een keer 56km om mee te beginnen, maandag 40km en vanmorgen 81km. Niks bijzonders, maar toch wel lekker om weer gewoon buiten te rijden ipv week in week uit 5-6 uur op de hometrainer
Na de week met 5x100km vorig jaar, wil ik dit jaar gaan proberen om een 200 of heel misschien een keer 250 kilometer te rijden (mijn langste rit ooit, van vorig jaar, zal zo tussen de 120 en 125 zijn geweest). Ideaal zou zijn om dat eind juli te doen, in de dagen vóór de Olympische Spelen, dan kan ik daarna twee weken trots en voldaan op de bank voor de TV zitten
Voorzichtig idee is om er steeds wat bij te doen. Minstens een keer 100km in april, 150km in mei, 200km in juni...
Iedereen die vaak postte vroeger, jij, grip, muzas, Tom, Fret, dop, ik vergeet er vast nog een paarquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wie valt onder de "harde kern"?
Niet helemaal zoals gehoopt, de 123km van vorige week woensdag was de langste tot nu toequote:Op maandag 24 juni 2024 11:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe gaat het met dit plan @:heywoodu? Nog steeds op schema?
Ja, tegen de tijd dat de reguliere fietsers en wandelaars goed en wel op pad gaan, denk ik dat wij al een flink stuk in Flevoland zijn (rijrichting is via Harderwijk naar Bunschoten-Spakenburg, dus boven het Veluwemeer is de 'terugweg'), komt wel goedquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:47 schreef Z het volgende:
Dat is wel een rondje waar je veel reguliere fietsers en wandelaars op smalle paden tegen gaat komen. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Vooral als je vroeg weggaat.
Je kan altijd de brug naar Harderwijk nemen als het echt niet gaat toch? En genoeg eten meenemen. Het lijkt mij wel een mooie route, toevallig nog het stuk vanaf Bunschoten richting Harderwijk gefietst afgelopen vrijdag in de andere richting.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet helemaal zoals gehoopt, de 123km van vorige week woensdag was de langste tot nu toe
Maar goed, ik ga gewoon lekker door en dan zie ik over een maand wel hoe ver ik kom. Vorige week bij elkaar 272km gereden, dus dat is wel lekker, morgen staat er weer een lange op het programma:
[ afbeelding ]
Ik voel me lichtjes geïntimideerd door het vooraf kiezen van de route (vorige week niet gedaan), waardoor het een beetje voelt als 'geen weg terug', wat natuurlijk onzin is, maar goed. Wekker weer veel te vroeg en hopelijk op z'n laatst zo tegen 6 uur op pad, dan zijn we ook mooi voor lunchtijd weer thuis, zeker met dit weer wel prettig (en met dit weer denk ik dat langs het water ook wel fijn is). We gaan dit keer samen, dat is ook wel weer eens leuk
Brug naar Harderwijk is de shortcut die we in gedachten hebben inderdaad, een beetje voor mij (maar dat komt wel goed denk ik), maar ook voor m'n vriendin, als haar training te lang dreigt te wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan altijd de brug naar Harderwijk nemen als het echt niet gaat toch? En genoeg eten meenemen. Het lijkt mij wel een mooie route, toevallig nog het stuk vanaf Bunschoten richting Harderwijk gefietst afgelopen vrijdag in de andere richting.
Ja klote hè? Vorig jaar bij de Marmotte was de Alpe met 33 graden ook echt een klap voor me bek.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:18 schreef heywoodu het volgende:
Zo warm. Zó, zó veel vliegen![]()
![]()
Gelukkig ging het verder prima, maar richting 100km was ik er vooral door de warmte wel een beetje klaar mee. Eenmaal thuis ook gewoon echt in één klap uitgeput
Ziet er best mooi uit, komt zelfs langs Nunspeet gewoon zie ik! Het stuk van grofweg Nunspeet tot iets boven Deventer hebben we een paar weken geleden grotendeels gereden, niks mis mee. Die ga ik eens even noteren, goede tip!quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja klote hè? Vorig jaar bij de Marmotte was de Alpe met 33 graden ook echt een klap voor me bek.
Voor je 200k rit, misschien handig om de route van de Hanzekoers te gebruiken als Basis. Vanaf waar jij zit, naar Kampen, langs de IJssel naar de Veluwezoom en dan golvend terug.
Oh man wat een kutding is dat als het heet is. De laatste keer dat ik ‘m opfietste was samen met m’n vriendin, want zij had hem nog nooit gedaan.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja klote hè? Vorig jaar bij de Marmotte was de Alpe met 33 graden ook echt een klap voor me bek.
Ik reed al 4 uur met kramp rond, was voor mij vooral overleven tot La Gardequote:Op donderdag 27 juni 2024 11:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh man wat een kutding is dat als het heet is. De laatste keer dat ik ‘m opfietste was samen met m’n vriendin, want zij had hem nog nooit gedaan.
Ik wilde voor een goede tijd gaan, maar het was zo warm dat ik na 2 bochten dat idee al liet varen 😅
Moet je ook aan wennen, als je er een week langer bent en vaker fietst dan valt het ineens wel mee.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
Yep. Warmte is killing. 2 jaar geleden met 40 graden aan de Stelvio begonnen. Bovenop was het nog steeds 30 graden.
Klote zeg! Ik zat daar laatst ook aan te denken: ik ga binnenkort een paar weken op fietsvakantie en ben wat dat betreft wel blij dat ik mechanisch schakelen heb, dat kan ik zelf allemaal fixen wanneer het kapotgaat. Als het al kapotgaat (ff afkloppen).quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
Mooi man dat Di2. Gister tijdens een ritje hield eerst de voorkant ermee op, daarna kreeg ook de achterkant kuren. Krijg hem niet meer in pairing modus, hij laadt ook niet meer op.. waardeloos.
Paar weken terug op vakantie ook al gezeur met de voorderailleur. Leuk als 'ie niet naar het binnenblad kan met 15% omhoog. Mag ik ajb m'n kabeltje terug?
Je moet wel de batterij laden natuurlijk. En in de nieuwere series zitten er losse batterijen in de shifters.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
Mooi man dat Di2. Gister tijdens een ritje hield eerst de voorkant ermee op, daarna kreeg ook de achterkant kuren. Krijg hem niet meer in pairing modus, hij laadt ook niet meer op.. waardeloos.
Paar weken terug op vakantie ook al gezeur met de voorderailleur. Leuk als 'ie niet naar het binnenblad kan met 15% omhoog. Mag ik ajb m'n kabeltje terug?
te warm geremd? Achter heb je sowieso niks aan bergaf.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klote zeg! Ik zat daar laatst ook aan te denken: ik ga binnenkort een paar weken op fietsvakantie en ben wat dat betreft wel blij dat ik mechanisch schakelen heb, dat kan ik zelf allemaal fixen wanneer het kapotgaat. Als het al kapotgaat (ff afkloppen).
Heb wel eens gehad dat een van m’n remmen het begaf terwijl ik met 60 per uur bergaf ging. Ineens geen oliedruk meer! Daarna de rest van de afdaling op m’n voorrem gedaan, in het wiel van m’n vriendin zodat ik tegen haar aan kon klappen mocht die het ook begeven 😂
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
T
[..]
te warm geremd? Achter heb je sowieso niks aan bergaf.
Behalve om de rem te gebruiken om te sturen in de bocht/
leuk alles op je voor rem, maar niet erg handig.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
T
[..]
Pro tip verbind je di2 met je Garmin of Wahoo zo dat je de accu status van het hele spul kan zien, en op tijd weet dat je ze moet laden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
klinkt als een rem die toch niet helemaal goed ontlucht is. Dat speelt extra op als ze warm worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klote zeg! Ik zat daar laatst ook aan te denken: ik ga binnenkort een paar weken op fietsvakantie en ben wat dat betreft wel blij dat ik mechanisch schakelen heb, dat kan ik zelf allemaal fixen wanneer het kapotgaat. Als het al kapotgaat (ff afkloppen).
Heb wel eens gehad dat een van m’n remmen het begaf terwijl ik met 60 per uur bergaf ging. Ineens geen oliedruk meer! Daarna de rest van de afdaling op m’n voorrem gedaan, in het wiel van m’n vriendin zodat ik tegen haar aan kon klappen mocht die het ook begeven 😂
Ik vermoedde het wel. Uiteindelijk bleek er een rubberen ringetje in de shifter kapot te zijn. Gebeurde volgens de fietsenmaker wel vaker bij SRAM. Ik rem trouwens altijd wel met beide remmen, maar idd doet voor het meeste.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:13 schreef Lospedrosa het volgende:
T
[..]
Het was dus een rubberen ringetje en die hadden ze niet op voorraad in Trieste haha. Die fietsenmaker had hem drie keer ontlucht. Overigens denk ik wel dat ik hem te heet heb laten worden hoor. Uiteindelijk waren de blokken en schijf voor niet helemaal top meer, waardoor veel op het achterwiel remde. Wijze les: gewoon je troep goed checken en op tijd vervangenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:32 schreef dop het volgende:
[..]
klinkt als een rem die toch niet helemaal goed ontlucht is. Dat speelt extra op als ze warm worden.
Heb zelf wel eens een gescheurde remzuiger gehad.
Die zijn ceramisch , dan ben je ook snel je remdruk kwijt, gelukkig gewoon op het vlakke.
Heb je alles al uit de etube app gehaald en opnieuw toegevoegd? Dat kan ook nog wel eens de oplossing zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
tja wij Hollanders komen daar pas achter als we de bergen in gaan. Hier is alles zo plat als een pannenkoek, dan lukt het gewoon niet om ze warm te remmenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het was dus een rubberen ringetje en die hadden ze niet op voorraad in Trieste haha. Die fietsenmaker had hem drie keer ontlucht. Overigens denk ik wel dat ik hem te heet heb laten worden hoor. Uiteindelijk waren de blokken en schijf voor niet helemaal top meer, waardoor veel op het achterwiel remde. Wijze les: gewoon je troep goed checken en op tijd vervangen
In de bergen, bergaf moet je keihard pompend remmen, alleen vlak voor een bocht (als het moet) tijdens remmen komt je achterwiel omhoog of heeft iig geen druk meer.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
En met je rem sturen in de bocht? Hoe doe je dat dan?
Nee is eigenlijk exact hetzelfde, alleen op dunnere banden dus minder grip, hetzelfde stuurgedrag bergaf. Remmen voelen ook zelfde aan, zijn immers beide schijfremmen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:08 schreef dop het volgende:
Uhhh je kunt een motor fiets niet echt vergelijken met een racefiets.
Een motorfiets heeft veel meer tractie bij het in en uitgaan van de bocht door de motor.
En moduleren de remmen van een motorfiets ook veel beter.
Op een racefiets is dat veel meer spelen met vuur.
Ja, had 'm met m'n Garmin verbonden en die zei dat ik nog 60% accu had.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:29 schreef dop het volgende:
[..]
Pro tip verbind je di2 met je Garmin of Wahoo zo dat je de accu status van het hele spul kan zien, en op tijd weet dat je ze moet laden.
Voor Sram ook handig omdat die veel minder accu duur hebben.
Er zijn wel di2 setjes met kabel probleempjes, dan is het inderdaad best lastig zoeken wat nu werkelijk de oorzaak is.
Het hele ding wil überhaupt niet in Bluetooth-modus: zodra ik iets met dat knopje doe gaat het gele ledje branden. Opladen doet 'ie ook niet meer: na een nacht laden stond 'ie volgens m'n Garmin nog steeds op dezelfde 60% waarmee hij begon.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je alles al uit de etube app gehaald en opnieuw toegevoegd? Dat kan ook nog wel eens de oplossing zijn.
Stuurgedrag is compleet anders joh. Niet zo gek, want de geometrie is niet te vergelijken. Gr iemand die competitie geracet heeft.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is eigenlijk exact hetzelfde, alleen op dunnere banden dus minder grip, hetzelfde stuurgedrag bergaf. Remmen voelen ook zelfde aan, zijn immers beide schijfremmen.
Als ik hard een bocht aanrem kan ik het achterwiel laten zweven. In een flink percentage afdaling.
De voorrem voelt wat eng, maar is vaak onterecht, daar zit 80% van je remkracht. Niet vergeten je kont wat achter te zetten met remmen, dus je gewicht naar de achterkant van de fiets zetten.
Ja tuurlijk is het anders, maar het principe blijft hetzelfde. Iemand die circuitgeraced heeft en wielrent.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stuurgedrag is compleet anders joh. Niet zo gek, want de geometrie is niet te vergelijken. Gr iemand die competitie geracet heeft.
Wel eens met vooral voorrem gebruiken in afdalingen en achterrem om de bocht in te vallen.
PR op Assen?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het anders, maar het principe blijft hetzelfde. Iemand die circuitgeraced heeft en wielrent.
Gelukkig!quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
Di2-geneuzel opgelost: moet blijkbaar een dummy plug in de middelste poort van de batterij. Geen idee waarom die er niet in zat en waarom het nu pas ellende geeft.
Sterke verhalen genoeg!quote:
Niet zo best met een Formule Renault ofzo.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sterke verhalen genoeg!
Mijn record op zandvoort is 5:58
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |