abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212899275
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212899305
Ik heb inmiddels trouwens een tweedehands Garmin Edge 520 op de kop getikt. Vanavond m'n eerste rit gedaan, was nog wel even wennen maar heel leuk om een nieuwe route te kunnen rijden zonder erg op te hoeven letten waar ik was. En in het donker op nieuwe plekken te rijden.

Ik kwam na donker nog een wielrenner tegen (of kwam tegen... reed er bijna tegenop) zonder licht. Ik was te geschrokken om "Wil je dood of wat" te kunnen roepen. Vraag het me wel af :X
pi_212905768
Je zat zeker op je Garmin te turen en niet voor je te kijken :P
Aldus.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 21:30:23 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212920418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb inmiddels trouwens een tweedehands Garmin Edge 520 op de kop getikt. Vanavond m'n eerste rit gedaan, was nog wel even wennen maar heel leuk om een nieuwe route te kunnen rijden zonder erg op te hoeven letten waar ik was. En in het donker op nieuwe plekken te rijden.

Ik kwam na donker nog een wielrenner tegen (of kwam tegen... reed er bijna tegenop) zonder licht. Ik was te geschrokken om "Wil je dood of wat" te kunnen roepen. Vraag het me wel af :X
Voor een 520 heb je een vergrootglas nodig om te zien waar je rijdt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_212968192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Voor een 520 heb je een vergrootglas nodig om te zien waar je rijdt.
Niet iedereen is 114 jaar oud Buzz
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:20:56 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212969712
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 18:28 schreef muzas het volgende:

[..]
Niet iedereen is 114 jaar oud Buzz
Neuh, maar er is geen prof die met een wattage meter van het formaat Garmin Edge 520 rondrijdt. En die hoeven geeneens kaart te lezen op die display.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:30:30 #7
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212969814
Ik heb een 530, echt 0 problemen. Ben geen prof uiteraard, maar hoeveel velden heb je in vredesnaam tegelijk nodig?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_212969816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Neuh, maar er is geen prof die met een wattage meter van het formaat Garmin Edge 520 rondrijdt. En die hoeven geeneens kaart te lezen op die display.
Die hoeven hun edge ook allemaal niet te betalen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:34:36 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212969891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:30 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb een 530, echt 0 problemen. Ben geen prof uiteraard, maar hoeveel velden heb je in vredesnaam tegelijk nodig?
Gaat me niet om de velden maar wanneer je 'm ook voor kaartlezen gebruikt. In dat geval is een 830 echt een minimum formaat voor mij maar denk nu aan de aanschaf van een 1040
  dinsdag 26 maart 2024 @ 20:43:56 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_212970011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:30 schreef Fretwork het volgende:
Ook een 530 hier.
Met connect iq kun je daar aangepaste gegevens velden in en zelfs een compleet aangepast scherm maken.
Met kleurtjes grafiekjes, tabellen, en weet ik wat je maar wil verzinnen.

De profs die ik ken en of waar mee ik heb gefietst, die hebben gewoon de laatste fietscomputer van de sponser van het team.
Dat kan echt van alles zijn Garmin, Wahoo, sigma, polar.
En het zijn net mensen sommige pielen er ook mee en andere gebruiken hem enkel plichtmatig om trainings gevens mee vast te leggen voor hun trainer.
Het zijn net mensen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212970514
Een vriendin van mij heeft er twee gekregen van haar ploeg. De grootste gebruikt ze nooit zegt ze.
pi_212970716
1040 solar _O_

Hoef bijna nooit te laden.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 21:25:21 #13
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_212970788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Gaat me niet om de velden maar wanneer je 'm ook voor kaartlezen gebruikt. In dat geval is een 830 echt een minimum formaat voor mij maar denk nu aan de aanschaf van een 1040
Ben je al aan de leesbril?
.
pi_212973619
Buzz je bent er weer! Of nog steeds! :)

Ik zweer nog steeds bij zo’n houder met 2 rolletjes zodat je de papieren kaart kan verschuiven tijdens het fietsen.
En dan op de Garmin 530 alleen maar het 3 sec vermogen en geschatte aankomsttijd bij de finish :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_212973723
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:43 schreef dop het volgende:

[..]
Ook een 530 hier.
Met connect iq kun je daar aangepaste gegevens velden in en zelfs een compleet aangepast scherm maken.
Met kleurtjes grafiekjes, tabellen, en weet ik wat je maar wil verzinnen.

De profs die ik ken en of waar mee ik heb gefietst, die hebben gewoon de laatste fietscomputer van de sponser van het team.
Dat kan echt van alles zijn Garmin, Wahoo, sigma, polar.
En het zijn net mensen sommige pielen er ook mee en andere gebruiken hem enkel plichtmatig om trainings gevens mee vast te leggen voor hun trainer.
Het zijn net mensen.
Verrek, werd even getriggerd door je eerste zin. Heb ook een Garmin Edge 530, superblij mee, gebruik vooral het kaartje met vermogen en nog 1 willekeurig gegeven erbij, maar meer en leukere data met grafiekjes en tabellen is altijd mooier _O_ Heb je daar voorbeelden van? Ik heb nu de Connect IQ app gedownload en zie dat ik dan weer verschillende opties kan downloaden, maar weet even niet hoe dat werkt en wat allemaal kan.
  woensdag 27 maart 2024 @ 12:24:48 #16
545 dop
pi_212977045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 07:45 schreef Reljem het volgende:

[..]
Verrek, werd even getriggerd door je eerste zin. Heb ook een Garmin Edge 530, superblij mee, gebruik vooral het kaartje met vermogen en nog 1 willekeurig gegeven erbij, maar meer en leukere data met grafiekjes en tabellen is altijd mooier _O_ Heb je daar voorbeelden van? Ik heb nu de Connect IQ app gedownload en zie dat ik dan weer verschillende opties kan downloaden, maar weet even niet hoe dat werkt en wat allemaal kan.

hier een voorbeeldje van hoe je een aangepast datafield uit de connect iq store haalt en instaleerd
je kunt de store doorzoeken op bijvoorbeeld "power" en dan kom je verschillende apps en datafields tegen die je kunt proberen.
meestal kun je in de store al plaatjes zien met voorbeelden.
variatie is groot van enkel 1 datafield tot compleet dashboard
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_212979917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 20:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Als je niet heel veel behoefte aan moeilijke trainingsfuncties hebt is de huidige versie van de explore ook een mooie optie. Ook een groot scherm maar een fractie van de prijs
pi_212979967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 21:21 schreef Jeroboam het volgende:
Hoef bijna nooit te laden.
Ik heb mijn fietscomputer het laatste half jaar ook maar 2 keer opgeladen.
pi_212981446
Mijn Garmin Edge 810 viert over 2 weken zijn 10e verjaardag _O_
pi_212981924
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:48 schreef muzas het volgende:

[..]
Ik heb mijn fietscomputer het laatste half jaar ook maar 2 keer opgeladen.
Hoe vaak heb je gefietstt dan?
Aldus.
  woensdag 27 maart 2024 @ 21:25:53 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212984306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:45 schreef muzas het volgende:

[..]
Als je niet heel veel behoefte aan moeilijke trainingsfuncties hebt is de huidige versie van de explore ook een mooie optie. Ook een groot scherm maar een fractie van de prijs
Dat is ook waar ik tussen twijfel. ik heb nu een Explore 1 en twijfel of ik een Explore 2 of een 1040 aan zal schaffen. Ik gebruik 'm niet voor trainingsdoeleinden maar wel voor kaartlezen in combinatie met KOMOOT. Mijn Explore 1 werkt wel mits ik 'm continue aan een powerbank hang
  zaterdag 6 april 2024 @ 10:57:23 #22
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_213107060
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een carbon reparatie? Een vriend van me heeft een scheurtje in z'n frame zitten maar was nog niet toe aan een nieuwe fiets :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 14:28:21 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213159015
Na maanden op de hometrainer eindelijk weer begonnen met serieus buiten fietsen :)

Vorige week een keer 56km om mee te beginnen, maandag 40km en vanmorgen 81km. Niks bijzonders, maar toch wel lekker om weer gewoon buiten te rijden ipv week in week uit 5-6 uur op de hometrainer :P

Na de week met 5x100km vorig jaar, wil ik dit jaar gaan proberen om een 200 of heel misschien een keer 250 kilometer te rijden (mijn langste rit ooit, van vorig jaar, zal zo tussen de 120 en 125 zijn geweest). Ideaal zou zijn om dat eind juli te doen, in de dagen vóór de Olympische Spelen, dan kan ik daarna twee weken trots en voldaan op de bank voor de TV zitten :+

Voorzichtig idee is om er steeds wat bij te doen. Minstens een keer 100km in april, 150km in mei, 200km in juni...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213160944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef heywoodu het volgende:
Na maanden op de hometrainer eindelijk weer begonnen met serieus buiten fietsen :)

Vorige week een keer 56km om mee te beginnen, maandag 40km en vanmorgen 81km. Niks bijzonders, maar toch wel lekker om weer gewoon buiten te rijden ipv week in week uit 5-6 uur op de hometrainer :P

Na de week met 5x100km vorig jaar, wil ik dit jaar gaan proberen om een 200 of heel misschien een keer 250 kilometer te rijden (mijn langste rit ooit, van vorig jaar, zal zo tussen de 120 en 125 zijn geweest). Ideaal zou zijn om dat eind juli te doen, in de dagen vóór de Olympische Spelen, dan kan ik daarna twee weken trots en voldaan op de bank voor de TV zitten :+

Voorzichtig idee is om er steeds wat bij te doen. Minstens een keer 100km in april, 150km in mei, 200km in juni...
Ik ga dit jaar ook voor de 250 eind Juni, vorig jaar al wel bijna 180 km gereden een keer, dus ik heb goede hoop dat dit gaat lukken. Gelukkig is het nu wel beter weer en langer licht, maakt het een stuk makkelijker om meerdere keren per week te trainen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 10 april 2024 @ 21:44:29 #25
545 dop
pi_213164599
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 10:57 schreef TradeMarkie het volgende:
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een carbon reparatie? Een vriend van me heeft een scheurtje in z'n frame zitten maar was nog niet toe aan een nieuwe fiets :P
Ja jaar of 5 geleden.
Via Unlimited colors.
Achterbrug van mijn mtb.
Prima hersteld, maar niet goedkoop.
pi_213182045
Wat doen jullie als je meer mee wilt nemen dan wat in een zadeltasje en je zakken van je fietsshirt past, maar je wilt geen bagagedrager en fietstassen monteren?

Tips voor frametassen waarbij je je bidons nog kwijt kan? Hoeveel liter tas is zinnig? Kan je je fiets de winkel in nemen om te kijken of het in het frame past?

Ik ga in mei 200 km rijden en we hebben besloten dat we op de bestemming gaan overnachten (bij familie) en de volgende dag een trailrun lopen. Dus ik heb extra ruimte nodig voor slaapspullen en hardloopspullen.

Ik ga de 200 km op de mountainbike rijden want het is een gravelroute en ik heb geen gravelbike. Omdat het een mtb is, heb ik niet zo veel ruimte in het frame. Dus 2 bidons en frametas wordt wel krap.
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:49:20 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213182118
Stuurtas? Eh anders bikepackzadeltas?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_213182124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:41 schreef Tele6 het volgende:
Wat doen jullie als je meer mee wilt nemen dan wat in een zadeltasje en je zakken van je fietsshirt past, maar je wilt geen bagagedrager en fietstassen monteren?

Tips voor frametassen waarbij je je bidons nog kwijt kan? Hoeveel liter tas is zinnig? Kan je je fiets de winkel in nemen om te kijken of het in het frame past?

Ik ga in mei 200 km rijden en we hebben besloten dat we op de bestemming gaan overnachten (bij familie) en de volgende dag een trailrun lopen. Dus ik heb extra ruimte nodig voor slaapspullen en hardloopspullen.

Ik ga de 200 km op de mountainbike rijden want het is een gravelroute en ik heb geen gravelbike. Omdat het een mtb is, heb ik niet zo veel ruimte in het frame. Dus 2 bidons en frametas wordt wel krap.
Ik heb voor zulke gelegenheden een zadeltas van rond de 15 liter:
https://www.mantel.com/topeak-backloader-sml
Maar ook andere winkels/merken hebben soortgelijke tassen. Deze zwiept wel een beetje, maar is wel een stuk goedkoper dan de Ortlieb versies. Zo't tas is perfect voor een extra setje kleding en wat eten. Als je alleen echte wielerkleding mee neemt kun je misschien ook wel wegkomen met de 10 liter versie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:57:15 #29
545 dop
pi_213182809
quote:

Alleen frametas gaat zeker te klein zijn. Dus in elk geval ook een stuurrol, en ik vermoed ook nog een zadeltas.
Ik heb zelf een apidura frametas maar er is tegenwoordig genoeg te krijgen.
Restrap ortlieb agu.
Vind je op veel verschillende plekken.
Wat op je mtb past is erg afhankelijk van je frame.
Ik rij zelf op een xl en kan dus een vrij grote frametas kwijt plus bidons. Maar op een M of S zul je al snel moeite hebben zelfs met een kleinere frametas
pi_213183342
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:57 schreef dop het volgende:

[..]
Alleen frametas gaat zeker te klein zijn. Dus in elk geval ook een stuurrol, en ik vermoed ook nog een zadeltas.
Ik heb zelf een apidura frametas maar er is tegenwoordig genoeg te krijgen.
Restrap ortlieb agu.
Vind je op veel verschillende plekken.
Wat op je mtb past is erg afhankelijk van je frame.
Ik rij zelf op een xl en kan dus een vrij grote frametas kwijt plus bidons. Maar op een M of S zul je al snel moeite hebben zelfs met een kleinere frametas
Mijn frame is een L. Maar de top tube loopt wat schuin dus optimaal is het niet qua ruimte.

Ik heb al een 2,5 liter frametas. Dat was tot nu toe voor dagtochten ruim genoeg want gereedschap kunnen we over de groep verdelen.

Als het mooi weer wordt, kom ik ermee weg als ik m'n trailrunschoenen op de fiets draag, maar half mei kan alles zijn qua weer.
pi_213184004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:42 schreef Tele6 het volgende:
gereedschap kunnen we over de groep verdelen
wat neem je allemaal mee dan? Wielrichtstandaarden enzo?
  vrijdag 12 april 2024 @ 20:44:37 #32
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213184303
Ik zou even kijken of je wat kan lenen van mensen, heb zelf zo'n 14l zadeltas en een klein stuurtasje. Schoenen zijn het lastigst maar die kan je vast aan de buitenkant opspannen ergens.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_213184458
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:44 schreef Fretwork het volgende:
Ik zou even kijken of je wat kan lenen van mensen, heb zelf zo'n 14l zadeltas en een klein stuurtasje. Schoenen zijn het lastigst maar die kan je vast aan de buitenkant opspannen ergens.
Wel goed vastmaken! Ben vorig jaar ergens onderweg naar Kroatië 1 slipper kwijtgeraakt :')
  vrijdag 12 april 2024 @ 22:26:05 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_213185576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 07:27 schreef Gripper het volgende:
sec vermogen en geschatte aanko
Hahahahaha,

Een hele tijd (hier) weggeweest maar ik leef nog en kerngezond. racefiets weggedaan en overgestapt op een e-trekking bike. Bevalt me uitstekend, vooral de meer daagse/weekse tochten met zo'n 100-130 km per dag. Gemiddelde snelheid kijk ik nooit meer naar, alleen nog naar de ETA op mijn Garmin. Ik geniet!!
  vrijdag 12 april 2024 @ 22:34:06 #35
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_213185652
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Hahahahaha,

Een hele tijd (hier) weggeweest maar ik leef nog en kerngezond. racefiets weggedaan en overgestapt op een e-trekking bike. Bevalt me uitstekend, vooral de meer daagse/weekse tochten met zo'n 100-130 km per dag. Gemiddelde snelheid kijk ik nooit meer naar, alleen nog naar de ETA op mijn Garmin. Ik geniet!!
Genieten ouwe!
.
pi_213188389
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:26 schreef muzas het volgende:

[..]
wat neem je allemaal mee dan? Wielrichtstandaarden enzo?
Vriend van me neemt een pompje mee, ik de bandenlichters, etc
pi_213193874
Ik heb zo’n bikepacking zadeltas en stuurrol. Daarmee kan ik genoeg spul meenemen voor een 5-daagse tocht, waarbij ik wel in B&B’s etc slaap.

Ik ga deze zomer met m’n vriendin een langere tocht fietsen en ook kamperen. Ik overweeg een karretje achter m’n fiets te hangen, zodat we wat meer spul mee kunnen nemen.
  zaterdag 13 april 2024 @ 19:28:43 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213194188
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb zo’n bikepacking zadeltas en stuurrol. Daarmee kan ik genoeg spul meenemen voor een 5-daagse tocht, waarbij ik wel in B&B’s etc slaap.

Ik ga deze zomer met m’n vriendin een langere tocht fietsen en ook kamperen. Ik overweeg een karretje achter m’n fiets te hangen, zodat we wat meer spul mee kunnen nemen.
Karretje lijkt me niets om eerlijk te zijn…
  zaterdag 13 april 2024 @ 19:31:01 #39
545 dop
pi_213194220
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Karretje lijkt me niets om eerlijk te zijn…
Ik heb een bob 1wiel aanhanger.
Is best te doen maar als alles op de fiets past dan heeft dat de voorkeur natuurlijk.
pi_213194759
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:31 schreef dop het volgende:

[..]
Ik heb een bob 1wiel aanhanger.
Is best te doen maar als alles op de fiets past dan heeft dat de voorkeur natuurlijk.
Ja, zo’n Bob idd. Als fietskoerier ook veel mee gefietst en dat ging altijd prima. Ik denk niet dat ik alles aan m’n frame kan hangen, dus ga het maar zo doen.
pi_213234108
quote:

Tailfin achterop klikken, schoon setje kleren erin en klaar :)
Je zou, als het 1 nachtje is is kunnen kijken of je alles in een rugzak kwijt kan.
  woensdag 17 april 2024 @ 08:32:06 #42
545 dop
pi_213234213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:17 schreef McM77 het volgende:

[..]
Tailfin achterop klikken, schoon setje kleren erin en klaar :)
Je zou, als het 1 nachtje is is kunnen kijken of je alles in een rugzak kwijt kan.
200km met een rugzak 😭
pi_213234238
200km :'(
pi_213234833
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:32 schreef dop het volgende:

[..]
200km met een rugzak 😭
Hier fietste ik 400km met een rugzak _O_

Dat was tijdens de 24 uurs rit van fietskoeriers met wat andere FOK!kers. Alweer 10 jaar geleden. Bestaat die tocht eigenlijk nog?
pi_213236791
Ik zie wel is wat op de gram langskomen van zoiets :)

Zie je ook genoeg bij BRM's.. complete rugzakken op en gaan.
pi_213236871
quote:

Fietsen met de schoenen aan waarop je de volgende dag gaat lopen, schoenen nemen veel ruimte in.
pi_213236880
En verder tas die aan je zadelpen kan, ideaal _O_ _O_ _O_
pi_213238522
Ik heb voor woon-werk een superfijne rugtas, maar dat is maar 27km enkele reis. Op de terugweg pak ik soms een uurtje extra mee, maar langer dan dat wil ik echt niet met een rugtas rijden hoor.
pi_213299273
@kanovinnie : kan je van Wijk aan Zee naar Egmond fietsen door de duinen? Weet jij dat? Je kan al tijden niet van IJmuiden naar Parnassia fietsen omdat de boel onder water staat.
Aldus.
pi_213299550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:50 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ik heb voor zulke gelegenheden een zadeltas van rond de 15 liter:
https://www.mantel.com/topeak-backloader-sml
Maar ook andere winkels/merken hebben soortgelijke tassen. Deze zwiept wel een beetje, maar is wel een stuk goedkoper dan de Ortlieb versies. Zo't tas is perfect voor een extra setje kleding en wat eten. Als je alleen echte wielerkleding mee neemt kun je misschien ook wel wegkomen met de 10 liter versie.
Kun je niet vooraf wat kleren en zo bij die familie neer leggen?
pi_213306728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit was in reactie op de vraag van Tele6.

Ik heb zelf trouwens geen problemen mee om wat langzamer te gaan met een zadeltas.
Album top 100 2024
pi_213309371
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, het is familie van fietsmaatje niet van mij. Ik ben er nog nooit geweest. En ga niet naar Maastricht reizen om m'n bagage neer te leggen, dan naar huis en dan weer naar Maastricht fietsen :+
Plan B is momenteel dat m'n broer met fietstassen wil gaan rijden en dan mag mijn zooi daarin. Hij rijdt met klikpedalen dus moet een paar schoenen mee voor de trailrun dus hij gaat wel een fietstas vol krijgen.
We gaan niet heel hard rijden dus ik ben niet bang voor zwiepende zadeltassen en zo :)
Dus plan A is om een grotere zadeltas te bestellen. Veel hoeft er niet in als ik in m'n trailrunkleren slaap. ^O^
pi_213310850
Je kan het ook opsturen.
Aldus.
pi_213317594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee, het is familie van fietsmaatje niet van mij. Ik ben er nog nooit geweest. En ga niet naar Maastricht reizen om m'n bagage neer te leggen, dan naar huis en dan weer naar Maastricht fietsen :+
Plan B is momenteel dat m'n broer met fietstassen wil gaan rijden en dan mag mijn zooi daarin. Hij rijdt met klikpedalen dus moet een paar schoenen mee voor de trailrun dus hij gaat wel een fietstas vol krijgen.
We gaan niet heel hard rijden dus ik ben niet bang voor zwiepende zadeltassen en zo :)
Dus plan A is om een grotere zadeltas te bestellen. Veel hoeft er niet in als ik in m'n trailrunkleren slaap. ^O^
Ik heb (https://www.amazon.nl/gp/(...)_od_pi?ie=UTF8&psc=1) deze een aantal jaren geleden gekocht voor die paar keer dat ik veel meesleep.
Bevalt goed, niet te duur en je kunt hem net zo klein of groot maken als je wilt.
Is mooi strak te trekken zodat t niet teveel bungelt. Aan/onder het elastiek kunnen schoenen oid (banaan past ook merkte ik afgelopen zomer 😎, staan wel van fotos met die tas in actie op mijn strava).

Succes iig.
  woensdag 24 april 2024 @ 22:17:19 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213317961
Zoiets als hierboven is wel een gangbaar type tas. Ik geloof dat in de budget categorie ook Rockbros redelijk beoordeeld werd.

Als je het vaker en langer van plan bent loont het om misschien wat stevigere en compleet waterdichte tassen te zoeken.

Mocht je iets aan je frame hangen, denk ook na over framebescherming (stickers, tape tegen schuren)
  woensdag 24 april 2024 @ 22:21:25 #56
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213318022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:17 schreef Fretwork het volgende:
Zoiets als hierboven is wel een gangbaar type tas. Ik geloof dat in de budget categorie ook Rockbros redelijk beoordeeld werd.

Als je het vaker en langer van plan bent loont het om misschien wat stevigere en compleet waterdichte tassen te zoeken.

Mocht je iets aan je frame hangen, denk ook na over framebescherming (stickers, tape tegen schuren)
Die laatste alinea ;(
  woensdag 24 april 2024 @ 22:23:29 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213318057
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Die laatste alinea ;(
Klein traumatje?

Vriend van me had een hap uit zn lak door trillende spatborden :'(. Dan fiets je gelijk 2km/u langzamer
  woensdag 24 april 2024 @ 22:31:51 #58
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213318153
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Klein traumatje?

Vriend van me had een hap uit zn lak door trillende spatborden :'(. Dan fiets je gelijk 2km/u langzamer
Enorme rand lak uit de voorvork door een stuurtas.
pi_213318236
Toen ik ooit met Patroon een paar dagen ging bikepacken hebben we onze frames ook helemaal volgeplakt met beschermingstape en oude binnenbanden etc.

Ik heb trouwens al 5 jaar van die tassen van Rockbros. Zowel op het stuur als voor op de zadelpen. Ze werken perfect!
  woensdag 24 april 2024 @ 22:44:50 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213318305
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Enorme rand lak uit de voorvork door een stuurtas.
:'(

Lijkt me een gegronde reden voor een hagelnieuwe fiets
  woensdag 24 april 2024 @ 22:49:19 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213318347
Ook in die categorie, een gast bij LSRF Gravel Fest die zn paar weken oude fiets van de lak ontdeed toen zn steekas toch niet vastgedraaid zat.

Reed door een put, wiel trok scheef en ging zo door de hele laklaag van zn achtervork :'(.

Nog wel bier van gekregen, omdat de vrouwen voor wie het bier bedoeld was net in het bubbelbad stapten met Thomas Dekker :D
pi_213319199
_O-
pi_213390787
Doen mensen van hier nog mee met dat gravelracen? En dan met name met het oog op het WK gravel?

Het is mij een beetje onduidelijk, eerst leek iedereen wel mee te kunnen doen, maar nu heb je leeftijdklassen maar bij een hoge klassering bij een UCI Gravel World serie wedstrijd mag je ook mee doen met de elite?

Ik zou volgend jaar willen mee doen maar met een FTP van rond de 220 bij 67 kg en tegen de 50 jaar aanlopend maak je zeker geen goede kans op een hoge klassering? Want gasten van een wielerclub of ex profs fietsen mij er bergop volgens mij allemaal af, ook al hebben die ongeveer zelfde leeftijd...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 2 mei 2024 @ 11:44:59 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213390902
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Godshand het volgende:
Doen mensen van hier nog mee met dat gravelracen? En dan met name met het oog op het WK gravel?

Het is mij een beetje onduidelijk, eerst leek iedereen wel mee te kunnen doen, maar nu heb je leeftijdklassen maar bij een hoge klassering bij een UCI Gravel World serie wedstrijd mag je ook mee doen met de elite?

Ik zou volgend jaar willen mee doen maar met een FTP van rond de 220 bij 67 kg en tegen de 50 jaar aanlopend maak je zeker geen goede kans op een hoge klassering? Want gasten van een wielerclub of ex profs fietsen mij er bergop volgens mij allemaal af, ook al hebben die ongeveer zelfde leeftijd...
Ja, zit een verschil tussen EK en WK en de noodzaak te kwalificeren. Wellicht dat je je in die categorie wel makkelijker kwalificeert, maar ik ken echt goede 30-ers die er niet in slagen.

Ik denk dat je geen kans hebt op de winst met die getallen, maar misschien wel op kwalificatie in je categorie?
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:30:37 #65
545 dop
pi_213391225
quote:

Met 3watt/kilo moet je niet tegen Elite willen rijden, Ga gewoon lekker Toeren en doe af een toe een bordjes sprint. Geniet van het weer en de natuur.
  donderdag 2 mei 2024 @ 14:29:46 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213392335
quote:

Niet om lullig te doen, maar met 3.3W/kg maak je volgens mij geen schijn van kans. Er zijn nog echt heel veel sterke renners die 40+ zijn. Ik denk dat je zelfs met 4W/kg nog weinig kans maakt.

Aan de andere kant; je hebt nog een jaar dus je kan prima nog fors verbeteren. :P
pi_213393983
Ik ga dit jaar voor het eerst wat gravelraces rijden. Die UCI wedstrijd in Valkenburg kon ik helaas niet, maar die in Norg wil ik wel doen en ook nog wat NL Gravel Series en nog eentje in Spanje.

Ik heb de afgelopen jaren altijd prima mee kunnen komen bij de sportklasse en heb ook aan veldrijden gedaan, maar daar was ik niet echt goed in 😅

Dus ik weet niet echt wat ik kan verwachten. Natuurlijk hoop ik me te plaatsen voor het WK. Maar als bijna veertiger gaat dat een redelijk onmogelijke opgave worden denk ik, dus ik ga mezelf geen doelen opleggen, want daar wordt het voor mij niet zoveel leuker van.
  donderdag 2 mei 2024 @ 19:02:13 #68
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213394940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:43 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst wat gravelraces rijden. Die UCI wedstrijd in Valkenburg kon ik helaas niet, maar die in Norg wil ik wel doen en ook nog wat NL Gravel Series en nog eentje in Spanje.

Ik heb de afgelopen jaren altijd prima mee kunnen komen bij de sportklasse en heb ook aan veldrijden gedaan, maar daar was ik niet echt goed in 😅

Dus ik weet niet echt wat ik kan verwachten. Natuurlijk hoop ik me te plaatsen voor het WK. Maar als bijna veertiger gaat dat een redelijk onmogelijke opgave worden denk ik, dus ik ga mezelf geen doelen opleggen, want daar wordt het voor mij niet zoveel leuker van.
Jonger dan Valverde en Ten Dam. Niks aan de hand.
pi_213397904
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Jonger dan Valverde en Ten Dam. Niks aan de hand.
Haha, dat is waar. Maar ik heb geen flauw idee van wat het gemiddelde niveau is bij de age groups.
pi_213410675
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Niet om lullig te doen, maar met 3.3W/kg maak je volgens mij geen schijn van kans. Er zijn nog echt heel veel sterke renners die 40+ zijn. Ik denk dat je zelfs met 4W/kg nog weinig kans maakt.

Aan de andere kant; je hebt nog een jaar dus je kan prima nog fors verbeteren. :P
LTD en Terpstra zijn ook 40+, wat voor FTP hebben zij nu?

Vervelende is dat mijn FTP 2 jaar geleden nog rond de 250 was, maar dat was wel na 3 weken in de bergen op vakantie zijn geweest :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 06:03:07 #71
545 dop
pi_213411615
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Vervelende is dat mijn FTP 2 jaar geleden nog rond de 250 was, maar dat was wel na 3 weken in de bergen op vakantie zijn geweest :P
Meer rond de 5watt/kilo.
En tussen de gewone stervelingen ga je er heel veel vinden die boven 4watt/kilo rijden.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 06:23:16 #72
68638 Zwansen
pi_213411642
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

In Unbound fietste hij vorig jaar 10 uur lang een normalized power van 307. Gemiddelde vermogen was 273. Hij kan 10 uur lang dus bijna 4W/kg trappen. :P
  donderdag 9 mei 2024 @ 07:25:17 #73
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_213476357
Ik ga maar gewoon Rebound rijden dan :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_213564791
Ik heb zeer beperkt behoefte aan navigatie op mn fiets maar het is wel eens handig. Ik had ooit zo'n kleine Garmin Edge. Prima maar matige batterij. Toen een IGPSport. Die was snel stuk. En nu een Lezyne Mega XL. Altijd budget en tweedehands apparaten. Maar wat een onbegrijpelijk en niet-intuïtief k#t apparaat is die Lezyne! Vooralsnog totaal onbegrijpelijk. Hoe moeilijk kan je het maken? Hmpf.
Aldus.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 mei 2024 @ 22:55:16 #75
284411 crew  heywoodu
pi_213564894
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:47 schreef Z het volgende:
Ik heb zeer beperkt behoefte aan navigatie op mn fiets maar het is wel eens handig. Ik had ooit zo'n kleine Garmin Edge. Prima maar matige batterij. Toen een IGPSport. Die was snel stuk. En nu een Lezyne Mega XL. Altijd budget en tweedehands apparaten. Maar wat een onbegrijpelijk en niet-intuïtief k#t apparaat is die Lezyne! Vooralsnog totaal onbegrijpelijk. Hoe moeilijk kan je het maken? Hmpf.
Wahoo Elemnt Roam ben ik inmiddels alweer zo'n driekwart jaar erg blij mee :Y

Geen touchscreen, maar fysieke knopjes, wat ik wel handiger vind tijdens het fietsen, en verder allemaal niet ingewikkeld en moeilijk enzo ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:57:28 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213564915
Ik zoek eigenlijk een Garmin 530 met goede batterij. Wat is wijsheid?
pi_213566013
Ik heb al 3 jaar een Wahoo Elemnt Bolt en die bevalt echt goed, ook qua navigatie. Het fijne is dat de batterij nog steeds goed is. Laatst een rit van 200 km gedaan offroad en dat kan ‘ie qua batterijduur makkelijk aan!
pi_213566043
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zoek eigenlijk een Garmin 530 met goede batterij. Wat is wijsheid?
Zoek op Marktplaats voor je Garmin en de lokale Hema zal wel Duracell hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:00:02 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213566364
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 06:03 schreef dop het volgende:

[..]
Meer rond de 5watt/kilo.
En tussen de gewone stervelingen ga je er heel veel vinden die boven 4watt/kilo rijden.
Ik zit daar ergens tussenin (~ 4.5 W/kg) en alhoewel ik over het algemeen het idee heb dat ik geen slak ben, word ik inderdaad door de serieuze fietsers toch nog behoorlijk het bos in gestuurd.
Huilen dan.
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:08:47 #80
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213566399
4,5 is best flink inderdaad. Maar als je inderdaad weet dat Ten Dam lekker brommert op 300w, in zn tempo zone, dan zit ie nog wel een stukje hoger.
pi_213575220
LTD z'n ftp zit nog wel iets hoger hoor :

https://www.strava.com/activities/10860428539/power-curve

20 minuten test 402w, wat zal die wegen rond de 70 ofzo kom je op 5.5w/kg

En dan heb je met gravelraces ook nog kwestie van techniek/geen angst enzo.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 mei 2024 @ 21:52:01 #82
284411 crew  heywoodu
pi_213575288
Ik zoek ook nog even een oplossing voor een praktische uitdaging: mijn oude, trouwe Samsung Galaxy S8 begint een klein beetje last van z'n batterij te krijgen. Voor normaal dagelijks gebruik allemaal prima, voor ritten van 4 uur is er ook weinig aan de hand, maar na een uur of 4-5 (met bluetooth aan naar de Wahoo en eventueel m'n Shokz-koptelefoon) staat 'ie wel vrij laag.

Nu wil ik over ruim twee maanden gaan proberen 200km in één keer te rijden, maar ja, als ik dat in vier uur kan had ik nu wel in de Giro gezeten. De telefoon kan helaas niet via een kabeltje opladen, dus ik heb (voor onderweg) zo'n powerbank van Samsung waar ik hem mee op kan laden, draadloos. Die is echter wel wat lomp om in m'n tasje op de fiets te drukken als ik ook nog voor 200km aan eten en dergelijken mee wil nemen.

Iemand een idee voor een kleine powerbank, waar ik m'n telefoon 1-2 keer mee zou kunnen laden, draadloos, tijdens het fietsen? Dus gewoon in de tas, desnoods met een elastiek op z'n plek houden ofzo :P
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:16:48 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213575590
Als het echt voor 1 keer is, degene die je hebt aan je stuur(pen) tapen? Niet de meeste sjieke oplossing voor altijd, maar voor die ene keer...
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:17:47 #84
130803 Gripper
Get a grip
pi_213575604
Bluetooth uit, spaar/vliegtuigstand, geen hippe muziek op je harses maar gewoon rije met je kutje voor die 200 km? En na afloop je appjes pas weer lezen ;)

Serieuze tip:
Tijdens de 24 uurs race heb ik ook wel eens zoiets geknutseld met een compacte powerbank met stukjes tape aan mn bovenhuis en een kabeltje naar de Garmin omdat die normaal hooguit 10 uur deed, was allemaal wel gedoe maar het kan wel natuurlijk. 1-2x een telefoon of navi lading zit er wel in.
Was een buisvormig dingetje van het merk Goalzero, switch heet ie.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_213575783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:52 schreef heywoodu het volgende:
Ik zoek ook nog even een oplossing voor een praktische uitdaging: mijn oude, trouwe Samsung Galaxy S8 begint een klein beetje last van z'n batterij te krijgen. Voor normaal dagelijks gebruik allemaal prima, voor ritten van 4 uur is er ook weinig aan de hand, maar na een uur of 4-5 (met bluetooth aan naar de Wahoo en eventueel m'n Shokz-koptelefoon) staat 'ie wel vrij laag.

Nu wil ik over ruim twee maanden gaan proberen 200km in één keer te rijden, maar ja, als ik dat in vier uur kan had ik nu wel in de Giro gezeten. De telefoon kan helaas niet via een kabeltje opladen, dus ik heb (voor onderweg) zo'n powerbank van Samsung waar ik hem mee op kan laden, draadloos. Die is echter wel wat lomp om in m'n tasje op de fiets te drukken als ik ook nog voor 200km aan eten en dergelijken mee wil nemen.

Iemand een idee voor een kleine powerbank, waar ik m'n telefoon 1-2 keer mee zou kunnen laden, draadloos, tijdens het fietsen? Dus gewoon in de tas, desnoods met een elastiek op z'n plek houden ofzo :P
Bij die afstand heb ik naast een zadeltasje ook wel een stuurtasje mee (ben ook aan t kijken naar frametasje bovenop de framebuis) en dan kun je daar toch even je telefoon met powerbank in doen?
Hoeft vlgs mij niet eens draadloos? 🤔

Vorig weekend fietste ik 2 dagen 1,5 keer zoveel en toen heb ik tijdens de pauze mijn telefoon even bijgeladen en tijdens het rijden even wahoo opgeladen d.m.v powerbank in stuurtasje en kabel maar Wahoo.
Op 1 dag waren we bij prima restaurant en daar kon ik 2 devices even met zo'n dubbele stekker opladen, fijn idee om dan nog een volle powerbank achter de hand te hebben:)
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:42:53 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213575856
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:34 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Bij die afstand heb ik naast een zadeltasje ook wel een stuurtasje mee (ben ook aan t kijken naar frametasje bovenop de framebuis) en dan kun je daar toch even je telefoon met powerbank in doen?

Vorig weekend fietste ik 2 dagen 1,5 keer zoveel en toen heb ik tijdens de pauze mijn telefoon even bijgeladen en tijdens het rijden even wahoo opgeladen d.m.v powerbank in stuurtasje en kabel maar Wahoo.
Op 1 dag waren we bij prima restaurant en daar kon ik 2 devices even met zo'n dubbele stekker opladen, fijn idee om dan nog een volle powerbank achter de hand te hebben:)
600 km in 2 dagen? Wtf hebben we hier DDX 2.0 te pakken?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 mei 2024 @ 06:03:20 #87
284411 crew  heywoodu
pi_213577082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:34 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Nou ja, het laden moet wel draadloos, want mijn telefoon laadt niet (meer) op via een kabeltje, vandaar :+

Voor dagelijks gebruik heb ik zo'n klein platformpje waar je de telefoon op legt, bijvoorbeeld. Ik wil het het liefst zonder pauzes doen (even 2-3 minuten stoppen voor een snelle snack daargelaten). Mijn Polar is een andere uitdaging, want die gaat op het randje zitten, maar zou het wellicht wel kunnen halen (kan itt mijn oude Polar helaas niet opgeladen worden tijdens gebruik) en anders zou het toch bijna wel tijd zijn voor een nieuwe.
  donderdag 16 mei 2024 @ 06:49:23 #88
68638 Zwansen
pi_213577155
Waarom niet je telefoon uitzetten het eerste deel? Of gebruik je je telefoon om te navigeren?

Anders gewoon maar een nieuwe telefoon. _O-
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 mei 2024 @ 06:58:40 #89
284411 crew  heywoodu
pi_213577191
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:49 schreef Zwansen het volgende:
Waarom niet je telefoon uitzetten het eerste deel? Of gebruik je je telefoon om te navigeren?

Anders gewoon maar een nieuwe telefoon. _O-
De live tracking gaat via de telefoon (en vind ik altijd wel handig om aan te hebben, mocht er iets niet goed gaan of iets dergelijks), en eventuele muziek ook. Ik blijf nog even naar een powerbankmogelijkheid zoeken voor ik een nieuwe telefoon koop :D
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:04:03 #90
545 dop
pi_213577214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De live tracking gaat via de telefoon (en vind ik altijd wel handig om aan te hebben, mocht er iets niet goed gaan of iets dergelijks), en eventuele muziek ook. Ik blijf nog even naar een powerbankmogelijkheid zoeken voor ik een nieuwe telefoon koop :D
Tja als je Tracking echt belangrijk is zou ik toch een telefoon kiezen die dat een beetje aan kan, en anders lekker belangrijk die tracking.

ik ga komend weekend Bikepakken (green divide) zal me kont roesten ik ga vooral genieten op de fiets
pi_213577323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, het laden moet wel draadloos, want mijn telefoon laadt niet (meer) op via een kabeltje, vandaar :+

Voor dagelijks gebruik heb ik zo'n klein platformpje waar je de telefoon op legt, bijvoorbeeld. Ik wil het het liefst zonder pauzes doen (even 2-3 minuten stoppen voor een snelle snack daargelaten). Mijn Polar is een andere uitdaging, want die gaat op het randje zitten, maar zou het wellicht wel kunnen halen (kan itt mijn oude Polar helaas niet opgeladen worden tijdens gebruik) en anders zou het toch bijna wel tijd zijn voor een nieuwe.
Dan zou ik nog de telefoon even in een stuurtasje (of bovenbuistas) doen met je draadloze oplader.
Ik snap het probleem niet helemaal😬🤷‍♀️
Tenzij je alleen met zadeltasje wilt gaan fietsen, dan kom je ruimte tekort.

Maar weet je zeker dat je dat aan één stuk wilt fietsen?

Ik weet gewoon van mijzelf dat het beter werkt als ik na 100 km even van de fiets af ga en even wat fatsoenlijks ga eten. Dit om lekkerder verder te kunnen fietsen en ook ivm herstel.

Nou succes en have fun 😄
Benieuwd hoe je t uiteindelijk gaat doen 😉

[ Bericht 1% gewijzigd door het-is-mij op 16-05-2024 07:48:29 ]
pi_213577341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:04 schreef dop het volgende:

[..]

ik ga komend weekend Bikepakken (green divide) zal me kont roesten ik ga vooral genieten op de fiets
Ah leuk, ben benieuwd. Have fun.

Heb vorig jaar de huttentrektocht vanuit mijn huis gedaan in 3 dagen, (die werd toen 360km totaal) supergaaf en soms plekken waar amper iemand kwam.
pi_213577425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:04 schreef dop het volgende:

[..]
Tja als je Tracking echt belangrijk is zou ik toch een telefoon kiezen die dat een beetje aan kan, en anders lekker belangrijk die tracking.

Leuk! Wij gaan komend weekend Limburg Divide in een dag rijden. Heb een bovenbuistasje van de Decathlon gekocht voor de powerbank, want de garmin gaat dit (in ons tempo) ook niet op 1 batterij bijhouden :D
pi_213577426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
600 km in 2 dagen? Wtf hebben we hier DDX 2.0 te pakken?
Haha nee ben niet zo snel als DDX 😉 en heb wat minder tijd maar vind het leuk om mijzelf wat uit te dagen.
Vorig jaar bijv. naast de huttentrektocht ook rondje IJsselmeer (grote ronde van 300km) toen afsluitdijk open was en Limburg 200 gravel gedaan (doel was wat ambitieus want we wilden in 1 dag) maar uiteindelijk 135 km gered, was pittig 😬😅

Linkje naar verslagje

[ Bericht 6% gewijzigd door het-is-mij op 16-05-2024 07:47:05 ]
pi_213577506
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Leuk! Wij gaan komend weekend Limburg Divide in een dag rijden. Heb een bovenbuistasje van de Decathlon gekocht voor de powerbank, want de garmin gaat dit (in ons tempo) ook niet op 1 batterij bijhouden :D
Jullie ook veel plezier!
Voorspellingen trekken gelukkig bij.
pi_213591478
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:38 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Haha nee ben niet zo snel als DDX 😉 en heb wat minder tijd maar vind het leuk om mijzelf wat uit te dagen.
Vorig jaar bijv. naast de huttentrektocht ook rondje IJsselmeer (grote ronde van 300km) toen afsluitdijk open was en Limburg 200 gravel gedaan (doel was wat ambitieus want we wilden in 1 dag) maar uiteindelijk 135 km gered, was pittig 😬😅

Linkje naar verslagje
Je hebt een bijnaam he?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 mei 2024 @ 13:36:57 #97
284411 crew  heywoodu
pi_213627283
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:23 schreef het-is-mij het volgende:
Dan zou ik nog de telefoon even in een stuurtasje (of bovenbuistas) doen met je draadloze oplader.
Ik snap het probleem niet helemaal😬🤷‍♀️
Tenzij je alleen met zadeltasje wilt gaan fietsen, dan kom je ruimte tekort.

Maar weet je zeker dat je dat aan één stuk wilt fietsen?
Het 'probleem' is dat ik een powerbank zoek die klein genoeg is én draadloos mijn Galaxy S8 op kan laden, mijn huidige is een beetje te fors :+

Ik wil het in principe wel aan één stuk doen ja, op hier en daar 1-2 minuten stoppen na omdat ik dan net even wat makkelijker m'n snacks eet, ben niet zo'n acrobaat op de fiets :P

Een lang stuk fietsen en dan onderweg ergens stoppen en wat eten vind ik ook leuk hoor, dat doen we meestal als ik met vriendin en haar werkgever en collega ga fietsen bijvoorbeeld, dikke prima, maar in dit geval gaat het me meer om de uitdaging :@
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 mei 2024 @ 13:37:46 #98
284411 crew  heywoodu
pi_213627291
Wel vanmorgen mijn eerste 100km-rit van het jaar gemaakt, werd ook wel eens tijd *O*
pi_213627793
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:49 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Jullie ook veel plezier!
Voorspellingen trekken gelukkig bij.
We hebben alleen de laatste 30 km last gehad van onweer idd. 25 km onheilspellend gerommel, donker, bliksems. Dus superhard doorgefietst in de hoop dat we ervoor konden blijven. Daarna net voor bestemming alsnog helemaal natgeregend. Maar ja, goor waren we toch al wel.

De Limburg Divide ligt er modderig bij momenteel. We begonnen met z'n vijven, maar onze minst ervaren fietser zat op de fiets met de smalste banden (wel gravelbanden, maar relatief smal) en die heeft het na 20 km opgegeven ;(
Ik reed op de mtb en dat kwam eigenlijk wel heel goed van pas *)

Hoogtepunten:
- prachtige paden door de Maasduinen
- supermooie natuur in de Meinweg
- wat goeie klimmetjes in een random Duits bos
- waterpunten op 75 en 150 km kwamen precies uit met het formaat van onze bidons
- spannende paadjes door de Limburgse heuvels
- lachen als we weer eens tot aan onze oren door de drek gingen
- singletrack door hoog gras en bloemen O+

We zijn 6:00-19:30 onderweg geweest met minimale pauzes (op 50, 110, 150, 180 telkens ongeveer een kwartiertje en vijf minuten op 75 km)

Vandaag lekker trailrunnetje gedaan en met de trein terug. Beetje moe, beetje stijve rug maar het is te overzien ^O^

@dop hoe ging de Green Divide?
pi_213628100
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 14:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We hebben alleen de laatste 30 km last gehad van onweer idd. 25 km onheilspellend gerommel, donker, bliksems. Dus superhard doorgefietst in de hoop dat we ervoor konden blijven. Daarna net voor bestemming alsnog helemaal natgeregend. Maar ja, goor waren we toch al wel.

De Limburg Divide ligt er modderig bij momenteel. We begonnen met z'n vijven, maar onze minst ervaren fietser zat op de fiets met de smalste banden (wel gravelbanden, maar relatief smal) en die heeft het na 20 km opgegeven ;(
Ik reed op de mtb en dat kwam eigenlijk wel heel goed van pas *)

Hoogtepunten:
- prachtige paden door de Maasduinen
- supermooie natuur in de Meinweg
- wat goeie klimmetjes in een random Duits bos
- waterpunten op 75 en 150 km kwamen precies uit met het formaat van onze bidons
- spannende paadjes door de Limburgse heuvels
- lachen als we weer eens tot aan onze oren door de drek gingen
- singletrack door hoog gras en bloemen O+

We zijn 6:00-19:30 onderweg geweest met minimale pauzes (op 50, 110, 150, 180 telkens ongeveer een kwartiertje en vijf minuten op 75 km)

Vandaag lekker trailrunnetje gedaan en met de trein terug. Beetje moe, beetje stijve rug maar het is te overzien ^O^

@:dop hoe ging de Green Divide?
Het was ook slappe boel heb ik gehoord. En er zijn heel veel mensen afgestapt. Was ook gewoon gekkenwerk. Degene die hebben opgegeven waren eigenlijk het verstandigste. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')