Wordt steeds gekker allemaalquote:Op woensdag 27 maart 2024 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was deel van het spel dat hij Helmut niet nodig had, De Vries presteerde natuurlijk niet super en om hem in die auto te zetten ook niet echt een goeie zet van Marko, want te oud om als talent beschouwd te worden.
Misschien ben ik ook wel gek hoor dat ik dit vermoed maar het blijft vreemd dat Horner Ricciardo zo pushte omdat hij zo snel was op Silverstone en sinds hij dat stoeltje heeft er eigenlijk weinig van bakt.quote:
Ricciardo bakte er in 2022 in zijn laatste McLaren-jaar ook al niks meer van. Maar misschien had Horner toch nog hoop dat hij nog ergens een tweede jeugd zou vinden. Ziet er vooralsnog niet echt naar uit.quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien ben ik ook wel gek hoor dat ik dit vermoed maar het blijft vreemd dat Horner Ricciardo zo pushte omdat hij zo snel was op Silverstone en sinds hij dat stoeltje heeft er eigenlijk weinig van bakt.
Alles beter dan De Vries die niet beter was dan Tsunoda. Dus dan wikken en wegen, Ricciardo of Lawson.quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien ben ik ook wel gek hoor dat ik dit vermoed maar het blijft vreemd dat Horner Ricciardo zo pushte omdat hij zo snel was op Silverstone en sinds hij dat stoeltje heeft er eigenlijk weinig van bakt.
Hij's fijn!quote:
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. De Vries werd gecontracteerd door Marko vlak voordat Mateschitz overleed en toen 'Oostenrijk' dus nog min of meer volledige zeggenschap had over dit soort zaken. Horner had dat stoeltje wellicht op dat moment al aan zijn 'favourite driver' Ricciardo hebben willen geven, die op dat moment ook net ontslagen was bij McLaren. Na het overlijden van Mateschitz is Horner, zo nu bekend is, begonnen met zijn power grab en heeft 'Oostenrijks' keuze Nyck ingewisseld voor zijn eigen keuze, Daniel.quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien ben ik ook wel gek hoor dat ik dit vermoed maar het blijft vreemd dat Horner Ricciardo zo pushte omdat hij zo snel was op Silverstone en sinds hij dat stoeltje heeft er eigenlijk weinig van bakt.
quote:
Dani Ric heeft nog 2 racesquote:Op woensdag 27 maart 2024 08:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk serieus dat we Liam dit seizoen in die wagen van Ricciardo gaan zien.
Met dien verstande dat De Vries geen redbull junior was, sowieso het predikaat junior al lang ontgroeid was en in het hoofd team iemand rijdt die niet optimaal functioneert. Van Nyck werd meer verwacht, zoals direct resultaat en hij was ook al 28 met redelijk wat ervaring en bagage.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. De Vries werd gecontracteerd door Marko vlak voordat Mateschitz overleed en toen 'Oostenrijk' dus nog min of meer volledige zeggenschap had over dit soort zaken. Horner had dat stoeltje wellicht op dat moment al aan zijn 'favourite driver' Ricciardo hebben willen geven, die op dat moment ook net ontslagen was bij McLaren. Na het overlijden van Mateschitz is Horner, zo nu bekend is, begonnen met zijn power grab en heeft 'Oostenrijks' keuze Nyck ingewisseld voor zijn eigen keuze, Daniel.
Want wat je verder ook van De Vries vindt als coureur, het is gewoon heel vreemd en ongebruikelijk (zelfs voor RB/TR/AT) om een rookie niet eens een half seizoen te gunnen, dus ook ik vermoed dat we hier simpelweg de machtstrijd aan het werk hebben gezien.
Ik ben er eigenlijk helemaal niet van overtuigd dat Horner van Perez af wil(de). Het zijn vooral F1-kijkers en pundits die steeds zeggen dat Checo vervangen moet worden (deels omdat ze hopen dat een ander het Verstappen wel moeilijk kan maken), maar ik denk eigenlijk steeds meer dat Horner het wel best vindt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met dien verstande dat De Vries geen redbull junior was, sowieso het predikaat junior al lang ontgroeid was en in het hoofd team iemand rijdt die niet optimaal functioneert. Van Nyck werd meer verwacht, zoals direct resultaat en hij was ook al 28 met redelijk wat ervaring en bagage.
Nyck had mazzel dat redbull al lange tijd geen grote talenten heeft opgeleid dus dat er plekjes vrijkwamen en hij had ook meteen veel pech dat in hetzelfde jaar/periode het functioneren van Perez een actief probleem werd. Was het 2e stoeltje bij het hoofdteam stabiel geweest dan was de noodzaak om Nyck zo snel al te wippen er niet geweest.
Dat is ook eigenlijk hun rol.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:00 schreef Jane het volgende:
-aanvulling-
Ik denk dat Marko meer puur naar de kwaliteiten als coureur kijkt dan Horner, eigenlijk.
Het hangt ook wat teveel van toeval af vind ik, toen Red Bull besloot om niet verder te gaan met Albon werd opeens Perez uit de hoge hoed getoverd omdat hij een race won met de Pink Mercedes, De Vries belt Marko en krijgt een stoeltje in een AT, Ricciardo doet hetzelfde met Horner en krijgt dan weer Nycks' stoeltje.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is ook eigenlijk hun rol.
Marko wil zo goed mogelijke coureurs in hun auto's terwijl het Horner zijn 1e taak is om het team zo goed mogelijk te laten presteren.
En dat gaat het makkelijkste als er één is die alles kan winnen en de ander die geen punten weg snoept van je nr.1 maar wel goed genoeg is om 2e in het WK te worden.
Toto heeft ook een paar keer in die situatie gezeten en dan ging alles van een leien dakje maar zodra Bottas en Rosberg begonnen te winnen staken de problemen al snel de kop op.
Het gat tussen tsunoda en Ricciardo is over de eerste drie races een stuk groter dan tussen tsunoda en de vries over de eerste drie races, dus alles beter dan de vries? Alles behalve de man (met 12 jaar ervaring) die er nu zit...quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alles beter dan De Vries die niet beter was dan Tsunoda. Dus dan wikken en wegen, Ricciardo of Lawson.
Lawson was ten tijden van De Vries al te licht bevonden, dr Marko had De Vries naar voren geschoven dus nu was het aan Horner om de beslissing te maken?
Het is eigenlijk ook gewoon scouten. Niet elke spits rendeert in elk elftal en niet elke coureur kan met elke auto karakteristieken even goed overweg.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het hangt ook wat teveel van toeval af vind ik, toen Red Bull besloot om niet verder te gaan met Albon werd opeens Perez uit de hoge hoed getoverd omdat hij een race won met de Pink Mercedes, De Vries belt Marko en krijgt een stoeltje in een AT, Ricciardo doet hetzelfde met Horner en krijgt dan weer Nycks' stoeltje.
Bottas naar Mercedes was ook een last minute call omdat Rosberg er opeens genoeg van had.
Dan heeft het ook wel een beetje met de auto te maken of de 2e coureur er ook snel mee is.
Het is wel scouten maar dan houdt de vergelijking ook wel op met voetbal, je vist uit een veel kleinere vijver, het is een ander type transfermarkt, contracten worden in het algemeen uitgediend.quote:Op donderdag 28 maart 2024 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook gewoon scouten. Niet elke spits rendeert in elk elftal en niet elke coureur kan met elke auto karakteristieken even goed overweg.
En dus zoek je coureurs die overweg kunnen met je auto of op zijn minst een tweede coureur die dezelfde voorkeur heeft als de eerste, zeker als je een topteam hebt met een ontwerper die weet wat hij doet. Namelijk de snelst mogelijke auto maken. De coureur moet zich goed voelen in de snelste auto of zich daar aan kunnen passen, niet andersom.
In die is de keuze van Perez onbegrijpelijk en zou een keuze voor Sainz dat ook zijn.
Toch kun je je afvragen hoe realistisch het is om van iemand met 1 F1-race als bagage direct te verwachten dat hij een team draagt. Of die nu 22, 28 of 34 is. En wat voor ervaring had hij dan? In de formule E? In het WEC?quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met dien verstande dat De Vries geen redbull junior was, sowieso het predikaat junior al lang ontgroeid was en in het hoofd team iemand rijdt die niet optimaal functioneert. Van Nyck werd meer verwacht, zoals direct resultaat en hij was ook al 28 met redelijk wat ervaring en bagage.
Nyck had mazzel dat redbull al lange tijd geen grote talenten heeft opgeleid dus dat er plekjes vrijkwamen en hij had ook meteen veel pech dat in hetzelfde jaar/periode het functioneren van Perez een actief probleem werd. Was het 2e stoeltje bij het hoofdteam stabiel geweest dan was de noodzaak om Nyck zo snel al te wippen er niet geweest.
Ik verwoord het verkeerd. Het ging niet om de kwaliteit van De Vries maar om Tsunoda. De Vries deed het prima alleen was niet direct competitief ten opzichte van zijn teamgenoot. Redbull had niks aan een coureur die net zo snel of uiteindelijk marginaal iets sneller als Tsunoda is want ze hebben Tsunoda al. Met een Perez die een stuk langzamer dan Verstappen is had De Vries net het verkeerde jaar want het moest direct terwijl in andere seizoenen er meer rust en tijd is om iemand tot zijn potentieel te laten komen. Het is pech, De Vries maakte als invaller veel indruk en er werd verlangd dat hij in de basis direct zou leveren (bijna niemand levert meteen)quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch kun je je afvragen hoe realistisch het is om van iemand met 1 F1-race als bagage direct te verwachten dat hij een team draagt. Of die nu 22, 28 of 34 is. En wat voor ervaring had hij dan? In de formule E? In het WEC?
Je hoort van vrijwel alle debutanten dat het even tijd vergt voordat je het helemaal onder de knie hebt. Testen mag niet, afgezien van de 3 testdagen voor het seizoen. Ik vind dat je iemand minimaal een jaar de tijd moet geven. Het was ook niet zo dat hij helemaal niets presteerde met dat hok. Het viel tegen met de verwachtingen, maar kom op. Ik begrijp sowieso de houding van Nederlanders richting de Vries helemaal niet. Zijn we zo blasé geworden sinds Max dat we een Nederlandse jongen gaan lopen bashen die een F1-carrière probeert op te bouwen en die ontegenzeglijk wat in zijn mars heeft?
Hierdoor moet ik aan de aflevering van de Talking Bull-podcast denken waarin een van de mensen zat die werkte (of had gewerkt) aan de simulatorsoftware van RBR. Tegen het einde komt een vraag van een kijker over hoe ze het terrein zo realistisch mogelijk kunnen simuleren en daar mag ze echt heel weinig over vertellen wegens 'Top Secret'.quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes identifies ‘correlation issues’ between sim and on-track performance
Toch leuk om bevestiging te krijgenquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes identifies ‘correlation issues’ between sim and on-track performance
maw we are fucked en dat voor de 3e keer op rij
oftewel: ze hebben het probleem al jarenlang, maar onderkennen het nu pasquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes identifies ‘correlation issues’ between sim and on-track performance
maw we are fucked en dat voor de 3e keer op rij
Goed inzichtquote:Op donderdag 28 maart 2024 17:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Toch leuk om bevestiging te krijgen
Starflyer in F1 / [F1 Algemeen] F1 2023 #858 Raceweek *O*
Dat denk ik ook. Het was hiervoor nooit een issue, want motor openzetten en gaan met die banaan. Pas nu ze dat voordeel niet meer hebben, komen ze erachter dat hun processen niet optimaal zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oftewel: ze hebben het probleem al jarenlang, maar onderkennen het nu pas
Verbaast me niet nee. Vraag me al een tijdje af waarom Mercedes garant zou moeten staan voor succes. Ja het is een topteam, maar dat uit zich meer in secundaire zaken dan daadwerkelijk een sterke auto.quote:Op donderdag 28 maart 2024 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het was hiervoor nooit een issue, want motor openzetten en gaan met die banaan. Pas nu ze dat voordeel niet meer hebben, komen ze erachter dat hun processen niet optimaal zijn.
Jawel, maar mercedes heeft nog altijd de knaken, mensen en de potentie. Echter komt het er niet echt uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 00:58 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Reminder dat Williams ooit ook een absoluut top team was, en waar ze nu staan
Ze krijgen het ook niet meer voor elkaar in dit reglement, daar is het te laat voor, nu weet ik niet precies wat de regels allemaal gaan zijn voor 26 op gebied van aero, chassis etc. maar dan hebben ze wel weer een een kans. Ik ga er vanuit dat ze qua power unit wel tot de besten gaan behoren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar mercedes heeft nog altijd de knaken, mensen en de potentie. Echter komt het er niet echt uit.
Misschien ook verkeerde prioriteiten? Leuk dingen als een das, maar je weet dat die niet lang getolereerd wordt.
Eens. Las gisteren in de gauwigheid dat die regels in de basis gepresenteerd zijn ? Lichtere auto’s met minder downforce.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze krijgen het ook niet meer voor elkaar in dit reglement, daar is het te laat voor, nu weet ik niet precies wat de regels allemaal gaan zijn voor 26 op gebied van aero, chassis etc. maar dan hebben ze wel weer een een kans. Ik ga er vanuit dat ze qua power unit wel tot de besten gaan behoren.
De stap van zelfvertrouwen naar arrogantie is niet zo'n grote, ze dachten echt dat ze ook in 22 toonaangevend zouden zijn en het heeft lang geduurd voor ze beseften dat ze er goed naast zaten. Eerst werd het nog op valsspelen van de anderen gegooid, toen bleek dat door dat TD Red Bull nog verder wegliep was het voor hun alweer te laat om het 23 concept rigoreus te veranderen, wat McLaren bijvoorbeeld wel gedaan heeft maar daardoor de 1e helft 23 heeft weggegooid. Toen lag het opeens aan Mike Elliott en moest James Allison terug en zou het allemaal wel goed komen, dus niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
Overigens kun je je wel afvragen of mercedes niet de hele boel op de schop moet gooien.
Af gaande op de man die deze reglementen het eerste in zijn vingers had zitten, Newey, verbaasde het enorm dat de teams zo de mist in waren gegaan met die porpoising. Mercedes die hier het meest last van had moet je ze aanrekenen.
Sowieso mis je bij ze de solide basis waarop ze de rest van de auto kunnen uitbouwen. Leuk extreem zijn, maar beter begin je simpeler om dat uit te bouwen naar extreme oplossingen.
Of het alleen arrogantie is weet ik niet. Maar ik denk wel dat ze door al hun succes vergeten zijn dat je in de f1 over de hele breedte moet presteren wil je blijven winnen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
De stap van zelfvertrouwen naar arrogantie is niet zo'n grote, ze dachten echt dat ze ook in 22 toonaangevend zouden zijn en het heeft lang geduurd voor ze beseften dat ze er goed naast zaten. Eerst werd het nog op valsspelen van de anderen gegooid, toen bleek dat door dat TD Red Bull nog verder wegliep was het voor hun alweer te laat om het 23 concept rigoreus te veranderen, wat McLaren bijvoorbeeld wel gedaan heeft maar daardoor de 1e helft 23 heeft weggegooid. Toen lag het opeens aan Mike Elliott en moest James Allison terug en zou het allemaal wel goed komen, dus niet.
Ja, en Calimero gedrag is niet wat je naar buiten moet brengen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of het alleen arrogantie is weet ik niet. Maar ik denk wel dat ze door al hun succes vergeten zijn dat je in de f1 over de hele breedte moet presteren wil je blijven winnen.
Hehe, ik doe ze te kort, maar voor mij blijft het een raceteam wat in blousejes loopt. En dan het bijhorende gekonkel.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja, en Calimero gedrag is niet wat je naar buiten moet brengen.
Manmanmanquote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:24 schreef Sally het volgende:
Vowles provides chassis repair update as he assesses chances of Williams competing with two cars in Japan
https://www.formula1.com/(...)olegc27FgdB86EEswyHX
We maken het mee. Claire zou halverwege de vrije trainingen met haar persoonlijk vervoer de boel komen afleveren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Manmanman
Wat een bende moet dat team niet geweest zijn als dit na een grote verbetering is.
Leuk dat zijn naam even wordt benoemdquote:
Als je de comments leest dan kun je daar uit aflezen dat het bericht voor geen meter klopt.quote:
Beetje het niveau van F1 media. 5 minuten googlen is teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je de comments leest dan kun je daar uit aflezen dat het bericht voor geen meter klopt.
Deze man is al jaren niet meer zo belangrijk voor Red Bull en ook niet Max zijn chief mechanic. Heeft al een tijd geleden stappen terug gedaan om meer thuis te zijn.
Hij zal vast een waardevol lid van het team zijn, maar niet zo belangrijk als hier wordt voorgedaan.
de kop is stelliger dan de inhoud maar....... dit ziet er goed uitquote:Ziggo lijkt de Formule 1-rechten in Nederland vanaf 2025 weer in handen te krijgen. GPblog heeft vernomen dat Ziggo de enige overgebleven partij is en snel naar buiten zal treden met het nieuws.
De uitzendrechten voor de Formule 1 zijn sinds 2022 in handen van Viaplay, maar dat contract loopt aan het eind van 2024 af. Viaplay wilde zelf graag de rechten behouden, maar heeft het moeten afleggen. Ziggo zou er namelijk vandoor gegaan zijn met het hoogste bod, zo heeft GPblog uit betrouwbare bron vernomen.
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:45 schreef Nizno het volgende:
Ziggo heeft de F1 weer terug: Viaplay en andere concurrente afgetroefd
[..]
de kop is stelliger dan de inhoud maar....... dit ziet er goed uit
Bah !quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:45 schreef Nizno het volgende:
Ziggo heeft de F1 weer terug: Viaplay en andere concurrente afgetroefd
[..]
de kop is stelliger dan de inhoud maar....... dit ziet er goed uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |