Die tweede Litouwen moet Kroati zijn toch?quote:Op maandag 18 maart 2024 22:27 schreef Fred_B het volgende:
Het lastige bij de startvolgorde is dat de EBU een aantal basisregels heeft, die ze soms ogenschijnlijk net zo makkelijk opzij schuiven, of anders dat er wel noodzaak is vanwege de act van een land. Maar goed, ik hou me maar zo veel mogelijk aan een variatie van uptempo en rustig, man en vrouw, geografische spreiding, e.d. En ook de ongeschreven regels dat de EBU landen die moeite hebben met kwalificatie graag een handje helpt. Dat ze landen met een inzending die ze liever niet in de finale hebben (instead of meat, I eat pussies and veggies) graag benadelen. En dat ze landen belonen die moeite doen voor een goed resultaat, bijvoorbeeld door een grote artiest te sturen.
Dan kom ik op zoiets:
SF1
1. Litouwen - de eerste semi heeft drie knallers in de eerste helft, en dit is daarvan degene die de lat bij onderste helft Top 10 heeft liggen. Ideaal om een willekeurige kijker meteen te enthousiasmeren voor het concept ESF.
2. Cyprus - Dat kan natuurlijk ook eerste, maar dan is dat zo’n luie Fuego-kloon als opener, en zet het een verkeerde toon.
3. Servi - Meestal krijgt Servi een matige startpositie, maar hier is dit rustpunt wel goed geplaatst. In de finale kunnen ze worden gecompenseerd
4. Polen - Een prima liedje
5. (Duitsland) - Die rommel moet je ook ergens kwijt.
6. Oekrane - Voordat de zaak dreigt in te zakken n van de beste liedjes van de avond.
7. Litouwen - Direct erna, zodat beide een gelijke kans hebben de semi te winnen.
8. Ierland - Na twee toppers gaan mensen niet zappen bij dit pareltje. En Ierland komt zo laat mogelijk om ze erdoor te helpen.
9. Portugal - Een mooi rustpunt na vrij luidruchtige inzendingen. Moldavi In The Middle zou als ‘ludieke’ vulling ook kunnen, maar dat is weer wat schreeuwerig.
10. IJsland - Moet ook ergens.
11. (UK) - Even wat kwaliteit in een mindere serie.
12. Azerbeidzjan - Nog een rustig liedje.
13. Australi - En weer iets vlotters.
14. Moldavi - En weer iets rustigers.
15. (Zweden) - De zaal raakt wat verveeld, tijd voor het gastland.
16. Finland - En de zaal kan doorfeesten.
17. Sloveni - Kan altijd hulp gebruiken.
18. Luxemburg - Als welkomstgeschenk deze startpositie.
SF2
1. Oostenrijk - Een makkelijke keuze op papier.
2. Tsjechi - Dit is niets.
3. Albani - De eerste rustige inzending.
4. Zwitserland - Na drie mwah-liedjes is er wel behoefte aan kwaliteit (en aan een man).
5. Malta - Moet ook ergens.
6. Armeni - Snel weer iets leukers
7. (Frankrijk) - Die moet als man ook ergens tussen al die vrouwen.
8. Griekenland - En van de betere uit dit stuk.
9. Denemarken - Wat dringende hulp aan de buren.
10. Isral - Vroeger kan niet.
11. Nederland - Een populaire inzending voor de televoters om de vorige snel weg te spoelen.
12. (Spanje) - Na Nederland is vrij ondankbaar, dus dan maar deze zou-het-wat-uitmaken-inzending.
13. Belgi - Even iets rustigers.
14. San Marino - Ter opvulling.
15. Estland - Nog iets gezelligs. Dit zou kunnen omwisselen met Noorwegen, maar dan zijn de laatste 3 nogal een anticlimax, en Letland en Georgi moeten die steun wel hebben, dus die kan je niet zomaar eerder zetten.
16. (Itali) - Een bevoordeling van een favoriet, maar met deze twee ervoor en erna moet er ook een kwaliteitssprong zijn.
17. Letland - Het laatste rustpunt.
18. Georgi - Ze doen veel pijn en moeite om te presteren, en ondanks het liedje verdient dat wel een beloning.
19. Noorwegen - Na een paar keer niets nog eens iets leuks.
Gecorrigeerd, ik heb altijd een zwak voor Litouwers.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Die tweede Litouwen moet Kroati zijn toch?Verder kan ik mij er wel redelijk in vinden qua volgorde zoals je ziet.
Denemarken was voor kinderen, en die konden dat dan nog net kijken voor het slapen gaan, zo was de redenatie.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 11:45 schreef NailQueen het volgende:
Litouwen en Oostenrijk lijken mij de logische openers. Maar dat zeiden we vorige jaar ook over Gustaph en toen kregen we de troep van Denemarken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Klaar voor!quote:
Dat wordt echt wel de afsluiter, dat kan niet anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:13 schreef NailQueen het volgende:
Als de tweede semi net zo random is vrees ik voor Joost
Niks te vrezen toch als hij als 11de moet ofzo? Ook prima.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:13 schreef NailQueen het volgende:
Als de tweede semi net zo random is vrees ik voor Joost
Polen zit ook gesandwiched tussen twee topfavorietenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:15 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat Servi als enige echt een kutloting heeft
In het voordeel van Zweden wel. Verrassende uitkomstquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Apart die 3 wat rustigere nummers na Zweden
IJsland vindt hier wat van.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:15 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat Servi als enige echt een kutloting heeft
Polen is toch vooral diaspora. En anders was het de opener denk ik.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Polen zit ook gesandwiched tussen twee topfavorieten
Ik ben wel fan van Tsjechiquote:
Ja ik heb de nationale finale gezien, op kleine tiktok stukjes klinkt het wel weer goed, hopelijk komt het allemaal goed.quote:
Ja, precies dat. Het zou een schande zijn als Denemarken hierdoor wel naar de finale gaat.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:22 schreef NailQueen het volgende:
Meest niksige liedje van dit jaar op 7de positie. Daarna begint net feestje met Armenie
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:26 schreef NailQueen het volgende:
Joost wordt de afsluiter van de tweede halve finale.
U las het hier als eerste.
Alleen niet goed voor Noorwegen, die zit gesandwitch tussen Israel en de partynummerquote:
Jaquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:28 schreef Lamballert het volgende:
is over het algemeen als afsluiter gaan een goed teken? #durfttevragen
Misschien hopen ze dat daardoor Isral vergeten wordt?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alleen niet goed voor Noorwegen, die zit gesandwitch tussen Israel en de partynummer
Dan moet je ze niet 8 minuten voor de stemlijnen open gaan programmeren.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien hopen ze dat daardoor Isral vergeten wordt?
Ik zou niet graag direct na Isral moeten. De vibe in de zaal is dan waarschijnlijk echt heel slecht.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien hopen ze dat daardoor Isral vergeten wordt?
Stel er gebeurt wat, dan kunnen ze schakelen naar de repetities zodat wij het in ieder geval niet meekrijgen en de aandacht niet compleet weg is bij de kijker. Maar voor Noorwegen is het daar wel echt minder ja.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zou niet graag direct na Isral moeten. De vibe in de zaal is dan waarschijnlijk echt heel slecht.
Die haalt het welquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alleen niet goed voor Noorwegen, die zit gesandwitch tussen Israel en de partynummer
Gewoon allemaal op Dons stemmen, ik ga ook op Letland stemmen in de halve finalequote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die haalt het wel
Had gehoopt dat Israel en Letland zeg maar omgedraaid waren. Zo’n late running order voor Israel was echt niet nodig.
Voor mij wordt het Tsjechi en Noorwegenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon allemaal op Dons stemmen, ik ga ook op Letland stemmen in de halve finale
God, kan die man niet weg. Er is echt niks absurdistisch aan. Behalve als je Suzan & Freek en Celine Dion gewend bent.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Dat is wel gunstig dan. Als we blijkbaar na een absurdistische inzending mogen.
Even gereageerd op deze take.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Kan je dat even postenquote:
Of iets gaat op het eind de fik inquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef NailQueen het volgende:
Beetje bijzonder dat we een goede positie hebben. Twan is er tenslotte niet meer.
Volgens Twan onthoudt niemand van de gemiddelde kijkers wie er vorig jaar als tweede moest, dus kan je prima telkens dezelfde landen als tweede laten gaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:00 schreef Nexum het volgende:
Sorry maar hoe krijg je het elke keer voor elkaar om Albani op plek 2 te zetten dat is zo lullig
"Guessing" jajaquote:
deze kan ook de prullenbak inquote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:34 schreef grazz het volgende:
Cyprus en Malta zouden wel erg slappe openers zijn. Gaan ze niet doen denk ik. Je wilt meteen de kijker prikkelen en aandacht vasthouden. Dat doe je niet met een Fuego/Replay part zoveel
Hopelijk redt Nemo het gewoon, denk dat Zwitserland het in de finale moet hebben van de juries.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:02 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind dat Zwitserland wel een beetje wordt genaaid. Hoewel, misschien is hij het eerste goede nummer en valt hij op die manier op.
Ik zie het nog wel gebeuren dat hen in de semi blijft hangen, omdat het zo'n typisch jurylied is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:58 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Hopelijk redt Nemo het gewoon, denk dat Zwitserland het in de finale moet hebben van de juries.
Vorig jaar was er zo’n statistiek dat sinds 2013 de semi running orders werden bepaald dat Nederland gemiddeld genomen de meest gunstige loting had van elk land. Daar helpt dit jaar ook weer lekker aan meequote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef NailQueen het volgende:
Beetje bijzonder dat we een goede positie hebben. Twan is er tenslotte niet meer.
Voor mijn gevoel heeft Nemo toch ook heel veel fans in het fandom. Hen staat zelfs 2e in de Eurovision Scoreboard app!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 23:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat hen in de semi blijft hangen, omdat het zo'n typisch jurylied is.
Ow, dan moet het wel goedkomenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 23:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heeft Nemo toch ook heel veel fans in het fandom. Hen staat zelfs 2e in de Eurovision Scoreboard app!
Ah, en op dit moment begrijp ik waarom Nemo op de vierde plek mag. De rest van de eerste helft zijn allemaal zangeressen. Dat verklaart ook waarom we op plek 9 een zanger krijgen, denk ik.quote:Op woensdag 27 maart 2024 00:09 schreef TheVulture het volgende:
Wel opvallend dat we de tweede halve finale beginnen met 3 vrouwen met een uptempoliedje... dat is ook wel eens gevarieerder geweest
Noorwegen absurdistisch.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Dan zijn die resultaten van Itali dus echt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:21 schreef Fred_B het volgende:
Dit is absoluut schandalig. De makers zijn in een angststuip gesprongen na die 39% televoting voor Isral in Itali, dat is duidelijk. Nederland en Oekrane, vermoedelijk beide 2e/3e in hun semi worden opgeofferd om Isral te neutraliseren. En Kroati en jury favorieten Zwitserland en Frankrijk krijgen de ultieme startpositie, puur uit vrees dat Isral wint.
Ja, dan had je ze dus niet moeten laten meedoen
Het vreemdste is dat het niet gewoon puur op loting gebaseerd isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:17 schreef molloot200 het volgende:
Geen idee waar de nieuwe running order besproken is vannacht, maar man man man. Wat heeft die Christer Bjrkman gedaan?
[ x ]
Heb er nog steeds geen EBU statement over gezien.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:40 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dan zijn die resultaten van Itali dus echt.
Precies wat ik gelijk dacht. Deze running order is op geen enkele manier te verklaren dan de ultieme poging om Isral niet te laten winnen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:21 schreef Fred_B het volgende:
Dit is absoluut schandalig. De makers zijn in een angststuip gesprongen na die 39% televoting voor Isral in Itali, dat is duidelijk. Nederland en Oekrane, vermoedelijk beide 2e/3e in hun semi worden opgeofferd om Isral te neutraliseren. En Kroati en jury favorieten Zwitserland en Frankrijk krijgen de ultieme startpositie, puur uit vrees dat Isral wint.
… en om Kroati in het zadel te helpen iddquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:45 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Heb er nog steeds geen EBU statement over gezien.
Heel benieuwd hoe het staat met de interne stress daar…
Ook mijn gedachte ja.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:21 schreef Fred_B het volgende:
Helemaal mee eens, en Isral ook nog eens direct na ons is gewoon een steek van de producers richting Joost en co.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:21 schreef Fred_B het volgende:
Klinkt dat niet een beetje als "ze moeten ook altijd ons hebbenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, en Isral ook nog eens direct na ons is gewoon een steek van de producers richting Joost en co.
Nee normaal snap ik het allemaal wel, maar Oekrane en Nederland zo vroeg neerzetten en alle waarschijnlijke juryfavorieten achteraan is echt te opvallend met de wetenschap over de gekaapte televote van Isral.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klinkt dat niet een beetje als "ze moeten ook altijd ons hebben"?
Ik geloof er vrij weinig van dat het iets tegen Joost is
Ik blijf erbij dat een goede producer het puur op loting doet. 26 balletjes in een pot en n voor n eruit halen, geen gezeik met zoeken naar motieven en achterliggende gedachtes en halve complotten enzoquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee normaal snap ik het allemaal wel, maar Oekrane en Nederland zo vroeg neerzetten en alle waarschijnlijke juryfavorieten achteraan is echt te opvallend met de wetenschap over de gekaapte televote van Isral.
Een goede producer zou Nederland en Oekrane later hebben gezet, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat dat bijna-winnaars van hun halve finale waren.
Er staan genoeg matige uptempoliedjes verderop in de show die qua flow ook prima op de plek van Nederland hadden gekund
Helemaal eensquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat een goede producer het puur op loting doet. 26 balletjes in een pot en n voor n eruit halen, geen gezeik met zoeken naar motieven en achterliggende gedachtes en halve complotten enzo
Het is echt bizar jaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:44 schreef Em31 het volgende:
Joost is al het hele jaar zowat het populairste uptempo nummer, ook in streams en views. Dat je Nederland niet in de buurt van Kroati als topfavoriet zet snap ik helemaal, maar dat je dan uiteindelijk de slechtste plek van iedereen krijgt.. het is bijna fascinerend.
Gewoon terug naar loting dan, iedereen een balletje trekken en niks geen gelul van producer’s choice.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat een goede producer het puur op loting doet. 26 balletjes in een pot en n voor n eruit halen, geen gezeik met zoeken naar motieven en achterliggende gedachtes en halve complotten enzo
Ik zou z graag een vlieg op de muur zijn geweest in de kamer waarin ze de startvolgorde bepaaldenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:44 schreef Em31 het volgende:
Joost is al het hele jaar zowat het populairste uptempo nummer, ook in streams en views. Dat je Nederland niet in de buurt van Kroati als topfavoriet zet snap ik helemaal, maar dat je dan uiteindelijk de slechtste plek van iedereen krijgt.. het is bijna fascinerend.
Nou ja, daar poepten ze broeken vol vanwege Isral, dus je zou niet de enige vlieg zijn geweestquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zou z graag een vlieg op de muur zijn geweest in de kamer waarin ze de startvolgorde bepaalden
Ja, dat is echt de enige logische en eerlijke manierquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon terug naar loting dan, iedereen een balletje trekken en niks geen gelul van producer’s choice.
Uitsluiting was het beste geweest. Zo ben ik ook van mening dat Oekrane destijds uitgesloten had moeten worden. Gewoon omdat het niet te voorkomen is dat het toch politiek wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, daar poepten ze broeken vol vanwege Isral, dus je zou niet de enige vlieg zijn geweest
Heel zuur ditquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:21 schreef Fred_B het volgende:
qft! hoop ook dat hij dat aantrekt, toch niks meer te verliezen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:17 schreef blackswangreen het volgende:
Het is wel typisch dat Joost dan wordt geslachtofferd. Ik hoop dat hij met z'n "NO WAR" outfit gaat optreden. Ik zie hem er nog wel voor aan ook. Verder kan dat songfestival lekker de tering krijgen, totaal verneukt dit jaar door de deelname van Isral.
Oekrane op 2 is eigenlijk nog erger.quote:
Niet dat ik eens ben wat de EBU doet met de producer's choice maar Israel winnen is een nog groter dramaquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oekrane op 2 is eigenlijk nog erger.die hebben waarschijnlijk beter dan Kroati gescoord in de semi, maar nu moet Kroati winnen om Isral te stoppen.
![]()
Als Kroati wint weet iedereen dat het een manufactured overwinning is. Zo voelde het al, maar dat wordt straks nog werkelijkheid ook. We mogen nu blij zijn als het gebeurt, maar het is natuurlijk wel een schande dat het zo moet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oekrane op 2 is eigenlijk nog erger.die hebben waarschijnlijk beter dan Kroati gescoord in de semi, maar nu moet Kroati winnen om Isral te stoppen.
![]()
En dat was ook al in Zweden, ze hebben echt iets tegen onsquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:54 schreef vencodark het volgende:
Als 5e ingeloot worden is wel echt, echt mega jammer.
Dat vond ik destijds bij Douwe Bob ook zo’n zonde.Die was toen 3e ofzo al aan de beurt. Heel het effect van zijn liedje weg.
Stel je kunt als delegatie helemaal niet goed opschieten met Bjorkman, heb je eigenlijk gewoon een probleem.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:04 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
En dat was ook al in Zweden, ze hebben echt iets tegen ons
We zeiden nog: we mogen nu als laatste in de semi, dus we zullen wel een kutpositie krijgen in de finale. En zo geschiedde...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Stel je kunt als delegatie helemaal niet goed opschieten met Bjorkman, heb je eigenlijk gewoon een probleem.
Ja lijkt wel alsof ze onze act bewust voor de bus gooien. Met S10 waren we toen ook al gesandwicht tussen 2 favorieten met als resultaat dat van de weinige televote punten die we zouden krijgen er echt niks overbleef. We zijn echt genaaid door het ebu. Deze running order is belachelijkquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:44 schreef Em31 het volgende:
Inderdaad de allerslechtste plek van de Big 5, terwijl ze voor de verandering eens niet de slechtste inzending hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:28 schreef Greys het volgende:
Alles is al gezegd wat ik ook voel over Oekrane en NL. Het voelt echt alsof ze worden opgeofferd.
Maar ik vind het k echt kut voor Duitsland die het na al die jaren helemaal onderin eindelijk eens best goed zouden kunnen doen gezien de grote polls enzo. Die betalen maar en betalen maar als Big 5 en worden nu alsnog genaaid.
Dat zou toch wel de ultieme vorm van treurigheid zijn. Ik zag dat hij ook al met een vlag over z’n kop zat?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We zeiden nog: we mogen nu als laatste in de semi, dus we zullen wel een kutpositie krijgen in de finale. En zo geschiedde...
Maar ik denk dat ze aan Joost een foute hebben hoor, om hem zo te naaien. Die gaat niet zomaar z'n liedje zingen en dan het podium af, daar gaat wel iets gebeuren.
Ook zuur voor Luxemburg. Die gaan nu echt niets scoren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:28 schreef Greys het volgende:
Alles is al gezegd wat ik ook voel over Oekrane en NL. Het voelt echt alsof ze worden opgeofferd.
Maar ik vind het k echt kut voor Duitsland die het na al die jaren helemaal onderin eindelijk eens best goed zouden kunnen doen gezien de grote polls enzo. Die betalen maar en betalen maar als Big 5 en worden nu alsnog genaaid.
150 euro terug vragen voor de geleden kosten aan 3D animatiesquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook zuur voor Luxemburg. Die gaan nu echt niets scoren.
Correctquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar de stemregels zijn toch anders dit jaar? Met stemmen vanaf het begin waarvan je nu nog moeilijk kan zeggen wat het effect gaat zijn. Garanties uit het verleden bieden daardoor geen garantie voor de toekomst.
Je krijgt idd haast de neiging om op Kroati te stemmen, om maar te voorkomen dat Isral wint.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als Kroati wint weet iedereen dat het een manufactured overwinning is. Zo voelde het al, maar dat wordt straks nog werkelijkheid ook. We mogen nu blij zijn als het gebeurt, maar het is natuurlijk wel een schande dat het zo moet.
Nou, nee, bepaald niet. Of je moet dat letterlijk voor lke winnaar zo zien. Ik weet nog niet of ik ga stemmen, maar als ik dat doe wordt het zeker op Kroati.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als Kroati wint weet iedereen dat het een manufactured overwinning is.
Waarom zou ik op een concurrent stemmen. Gewoon random op Estland ofzoquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:03 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Je krijgt idd haast de neiging om op Kroati te stemmen, om maar te voorkomen dat Isral wint.
Als de rest van de televote redelijk random is verdeeld dan is de winnaar al bekend.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom zou ik op een concurrent stemmen. Gewoon random op Estland ofzo
Er zijn natuurlijk ook mensen die het echt een leuk liedje vindenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, nee, bepaald niet. Of je moet dat letterlijk voor lke winnaar zo zien. Ik weet nog niet of ik ga stemmen, maar als ik dat doe wordt het zeker op Kroati.
Hopelijk pakken wij veel televotes. Dat verwacht ik eerlijk gezegd wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Als de rest van de televote redelijk random is verdeeld dan is de winnaar al bekend.
Ja waarschijnlijk wel, maar onze juryscore gaat heel laag zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hopelijk pakken wij veel televotes. Dat verwacht ik eerlijk gezegd wel.
Tja, als het andersom was geweest hadden mensen hetzelfde gezegd, maar dan andersom, je doet het als producer sowieso nooit goed (behalve als je gewoon netjes een loting doet).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook mensen die het echt een leuk liedje vindenMaar Kroati wordt wel rg duidelijk richting de overwinning geduwd. Uit de streams blijkt namelijk niet dat het nou zoveel populairder is dan bv. Oekrane... en die mogen als 2e aantreden.
Een jury zou zich toch minder moeten aantrekken van de startvolgorde dan het random publiek. Vind het zeker bij onze inzending lastig te bepalen hoeveel jurypunten we berhaupt zouden krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel, maar onze juryscore gaat heel laag zijn
Ik zeg ook niet dat Joost moet winnen, en zijn optreden vond ik ook niet zo geweldig. In een random optreden bij een feestje is hij veel beter, laat hem maar lekker razen ipv zo'n braaf gebeuren dat ze er nu van hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, als het andersom was geweest hadden mensen hetzelfde gezegd, maar dan andersom, je doet het als producer sowieso nooit goed (behalve als je gewoon netjes een loting doet).
Kroati heeft gewoon een absoluut winwaardig liedje, zit lekker in elkaar, mooi feestje, etc. Ook wat uptempo feestnummer wat mij betreft wel vl beter dan Joost, waarvan ik de studioversie echt een heerlijk nummer vind, maar wat live echt enorm underwhelming was (in mijn ogen, uiteraard) met vooral wat praten en verder 95% hangen op de deuntjes en de effecten
De juryscore gaat niet laag zijn vanwege de startvolgorde maar omdat Joost dingen doet die jury's niet waarderen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Een jury zou zich toch minder moeten aantrekken van de startvolgorde dan het random publiek. Vind het zeker bij onze inzending lastig te bepalen hoeveel jurypunten we berhaupt zouden krijgen.
Ik schat in dat de 5e positie ons meer televote punten kost dan jurypunten.
Aannamesquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
De juryscore gaat niet laag zijn vanwege de startvolgorde maar omdat Joost dingen doet die jury's niet waarderen.
Ik zei dinsdag ook, Kroatie mag van mij winnen en dat vind ik nog steedsquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, als het andersom was geweest hadden mensen hetzelfde gezegd, maar dan andersom, je doet het als producer sowieso nooit goed (behalve als je gewoon netjes een loting doet).
Kroati heeft gewoon een absoluut winwaardig liedje, zit lekker in elkaar, mooi feestje, etc. Ook wat uptempo feestnummer wat mij betreft wel vl beter dan Joost, waarvan ik de studioversie echt een heerlijk nummer vind, maar wat live echt enorm underwhelming was (in mijn ogen, uiteraard) met vooral wat praten en verder 95% hangen op de deuntjes en de effecten
Oh zo bedoelde je het! Duidelijk nu.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
De juryscore gaat niet laag zijn vanwege de startvolgorde maar omdat Joost dingen doet die jury's niet waarderen.
Gezien het hele RAI-verhaal zie ik nu eerder Zwitserland winnen als het geen landslide voor Israel wordt. Bij Kroati was het toch vooral de televote die de kar zou moeten trekken in combinatie met een verwachte verdeelde jury.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zei dinsdag ook, Kroatie mag van mij winnen en dat vind ik nog steeds![]()
Maar het lijkt nu alsof ze meten winnen en dat vind ik zo jammer.
Nog even hierop terugkomend. De jury gaat vananvond toch al punten geven? Wat nu als Joost morgen een statement maakt?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Vanuit de jury zijn er juist al flink wat boycot-verhalen met juryleden die openlijk roepen dat ze geen punten aan Israel geven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomend. De jury gaat vananvond toch al punten geven? Wat nu als Joost morgen een statement maakt?
Of denk je dat zijn houding van de afgelopen avond al genoeg was om de jury tegen zich in het harnas te jagen?
Ja die stemmen vanavond. De jury's krijgen daar waarschijnlijk niet veel van mee. Het gaat om op het optreden van Joost dat gewoon weinig jurypunten gaat krijgen. Helemaal niks te maken met Isral of wat dan ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomend. De jury gaat vananvond toch al punten geven? Wat nu als Joost morgen een statement maakt?
Of denk je dat zijn houding van de afgelopen avond al genoeg was om de jury tegen zich in het harnas te jagen?
Pure onzin, er is nog helemaal niet bekend wie de juryleden zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vanuit de jury zijn er juist al flink wat boycot-verhalen met juryleden die openlijk roepen dat ze geen punten aan Israel geven.
Het is ook onzin dat joost geen tot weinig jurypunten gaat krijgen. Weten we nog niet. Kan best meevallen zeg maarquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Pure onzin, er is nog helemaal niet bekend wie de juryleden zijn.
Frankrijk was zo vals gisteravond...hoe kan dit nog steeds juryfavoriet zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:21 schreef Fred_B het volgende:
Geen punten is ook onzin, maar ik zou geen grote verwachtingen hebben. We gaan daar ergens midden in de top 26 eindigen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is ook onzin dat joost geen tot weinig jurypunten gaat krijgen. Weten we nog niet. Kan best meevallen zeg maar
Ik denk top 10 omdat er geen 9 betere zijn zeg maarquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen punten is ook onzin, maar ik zou geen grote verwachtingen hebben. We gaan daar ergens midden in de top 26 eindigen.
Frankrijk had wel een mindere run vond ik. In de rehearsals was die wel echt beter.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Frankrijk was zo vals gisteravond...hoe kan dit nog steeds juryfavoriet zijn
NL ook meteen in de odds omlaag door de startpositie.
Misschien is dat ook helemaal niet zo erg. Als spokesperson zou je toch ook niet willen omroepen dat je 12 punten naar Israel gaat? :/quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vanuit de jury zijn er juist al flink wat boycot-verhalen met juryleden die openlijk roepen dat ze geen punten aan Israel geven.
Ach, dat idee heb ik gelukkig totl niet. Als Kroati en Nederland waren omgedraaid hadden ze op fok.hr geroepen dat Nederland 'moest winnen'quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zei dinsdag ook, Kroatie mag van mij winnen en dat vind ik nog steeds![]()
Maar het lijkt nu alsof ze meten winnen en dat vind ik zo jammer.
Hoezo niet? Als spokesperson zou het je niet zo veel uit moeten maken eigenlijk, anders ben je een verkeerde spokespersonquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Misschien is dat ook helemaal niet zo erg. Als spokesperson zou je toch ook niet willen omroepen dat je 12 punten naar Israel gaat? :/
Dat zou keurig zijn. Het lijkt me een uitstekend nummer voor lekkere televotes, maar ik kan me oprecht niet bedenken op basis waarvan een professionele jury punten zou geven. Bij The Voice zouden ze niet omdraaien, zeg maarquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen punten is ook onzin, maar ik zou geen grote verwachtingen hebben. We gaan daar ergens midden in de top 26 eindigen.
Ja een top 5 is zeker niet uit te sluiten met een mooie televote score erbij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou keurig zijn. Het lijkt me een uitstekend nummer voor lekkere televotes, maar ik kan me oprecht niet bedenken op basis waarvan een professionele jury punten zou geven. Bij The Voice zouden ze niet omdraaien, zeg maar
Wat verder niet negatief richting Joost bedoeld is he, ik zet 'm op Spotify gewoon net zo graag weer aan zo
Is ook pure onzin, is nog helemaal niet bekend wie de juryleden zijn. Als spoke person moet je natuurlijk wel akkoord gaan met elk land dat de 12 punten zou kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Misschien is dat ook helemaal niet zo erg. Als spokesperson zou je toch ook niet willen omroepen dat je 12 punten naar Israel gaat? :/
Wat ook nog zou kunnen is dat Nederland meer jurypunten gaat krijgen puur omdat juries Israel willen boycotten. Dus niet omdat ze Nederland dan zo geweldig vinden maar bon je snapt het puntquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ook pure onzin, is nog helemaal niet bekend wie de juryleden zijn. Als spoke person moet je natuurlijk wel akkoord gaan met elk land dat de 12 punten zou kunnen krijgen.
Ik hoop het ergensquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:22 schreef blackswangreen het volgende:
Maar ik denk dat ze aan Joost een foute hebben hoor, om hem zo te naaien. Die gaat niet zomaar z'n liedje zingen en dan het podium af, daar gaat wel iets gebeuren.
Ik zeg toevallig net bijna hetzelfde in een ander threadquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:32 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik hoop het ergens![]()
je hebt toch niks te verliezen. Of zou hij ipv van Lets come together iets anders gaan roepen?
En dan de vermoorde onschuld spelen als Joost iets gaat doenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zeg toevallig net bijna hetzelfde in een ander threadIk zou bijna zeggen dat de EBU het graag ziet, want ze dagen hem echt uit op deze manier.
De jury's worden nu gedirigeerd richting Kroati, het is de bedoeling dat die veel jurypunten gaan scoren en dat Oekrane en Nederland niet te veel televoting-punten wegsnoepen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ook nog zou kunnen is dat Nederland meer jurypunten gaat krijgen puur omdat juries Israel willen boycotten. Dus niet omdat ze Nederland dan zo geweldig vinden maar bon je snapt het punt
Gezien het gedrag van de delegatie denk ik niet dat ze daar mee zitten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:37 schreef Poepz0r het volgende:
Zou je als artiest zijnde van Isral blij zijn als je wint? Je wint puur vanwege de situatie eigenlijk. Niet vanwege de mega hit ofzo want dat is het niet
Nou, ik denk dat ze wel met trots mag terugkijken op een goed optreden (van gisteren dan). Dan had ze net zo goed helemaal niet mee kunnen doen als je dubbele gevoelens hebt over de reden van hun succes.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:37 schreef Poepz0r het volgende:
Zou je als artiest zijnde van Isral blij zijn als je wint? Je wint puur vanwege de situatie eigenlijk. Niet vanwege de mega hit ofzo want dat is het niet
Ahhh dit bedoelde Joost dus met: They are scared for the boom boom (interview met Wiwibloggs)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zeg toevallig net bijna hetzelfde in een ander threadIk zou bijna zeggen dat de EBU het graag ziet, want ze dagen hem echt uit op deze manier.
Oekrane is toch totaal geen kanshebber?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:20 schreef Moira het volgende:
HALLO IK ZIE DIT ALLEMAAL NET PAS EN WTF IS DEZE RUNNING ORDER MET JOOST OP 5 EN OEKRA FUCKING NE OP 2???11!11!__![]()
___
Dan worden we gediskwalificeerd. Als de EBU hem daarmee weg laat komen dan is het hek echt volledig van de dam.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:48 schreef grazz het volgende:
[..]
Ahhh dit bedoelde Joost dus met: They are scared for the boom boom (interview met Wiwibloggs)
Joost heeft zelf aangegeven moeite te hebben met al die regeltjes van de EBU. Die pakt morgen misschien gewoon controle terug en sluit zijn ESFdroom op zijn manier af. Het zou best iets kunnen zijn met wat jij schreef No war en iets met let's do it for the kids of iets dergelijks.
Zal wel meevallen. Ze hebben IJsland met de vlag destijds ook niet gediskwalificeerdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan worden we gediskwalificeerd. Als de EBU hem daarmee weg laat komen dan is het hek echt volledig van de dam.
Oekrane en Ierland lijken inderdaad volledig afgeschreven voor de winst. Over Itali lees ik ook niks meer. Frankrijk lijkt ook niet mee te doen om de prijzen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Oekrane is toch totaal geen kanshebber?
Maar dat was tijdens de puntentelling en niet tijdens of meteen na het optreden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Ze hebben IJsland met de vlag destijds ook niet gediskwalificeerd
Heb Oekrane nooit als kanshebber gezien eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane en Ierland lijken inderdaad volledig afgeschreven voor de winst. Over Itali lees ik ook niks meer. Frankrijk lijkt ook niet mee te doen om de prijzen.
Kanshebber of niet, sommige liedjes zie je wel graag hoog eindigen. Ik zie Joost ook niet winnen maar top 5 zou wel lekker zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En als Zwitserland wint, dan is het een lhbtiq+-feestje. Mocht Israel winnen, dan is het weer een politiek statement. Het is sowieso nooit goed, wie er ook wintquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Kroati wint krijgen we wel weer dat eeuwige gezeik dat het een Oostblokfeestje is natuurlijk
Sowieso niet vanaf de 2e plek neequote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
bron:quote:ESC 2024: If the 🇮🇱 vote leak topic will go viral now in media, then I think Bambie Thug 🇮🇪 will probably benefit the most from it.
People are naturally tribal and want to express their opinion. And she’s (they) already previously positioned in media with 🇵🇸 support narrative.
It’s not realistic that people will just herd around 🇭🇷 to stop Israel. There’s no identity or story related to it.
Bambie can offer a relatable rebel alternative to gather the anti-Israel vote, if cards played well.
Zou ook voor Nederland kunnen gelden natuurlijkquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:44 schreef grazz het volgende:
Dit zou ook nog wel kunnen gebeuren inderdaad. Ierland als winnaar(moet er zelf niet aan denken)
[..]
bron:
[ x ]
Ik vind het een 1944-kloon. Maar dat vond ik ook een kutnummer en tot op de dag van vandaag een van de meest matige winnaars van de afgelopen 15 jaar.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar bedoel sowieso niet. Ik hoor het niet in ieder geval
Had nooit mee mogen doen. Politiek nummer. Maarja dubbele moraal ebuquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het een 1944-kloon. Maar dat vond ik ook een kutnummer en tot op de dag van vandaag een van de meest matige winnaars van de afgelopen 15 jaar.
Te controversile act om een breed publiek aan te spreken en de jury zie ik hier ook niet massaal voor gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:44 schreef grazz het volgende:
Dit zou ook nog wel kunnen gebeuren inderdaad. Ierland als winnaar(moet er zelf niet aan denken)
[..]
bron:
[ x ]
Laat ze dan uniten en samen een statement maken. Dan kan de EBU niet veel doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan worden we gediskwalificeerd. Als de EBU hem daarmee weg laat komen dan is het hek echt volledig van de dam.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We zeiden nog: we mogen nu als laatste in de semi, dus we zullen wel een kutpositie krijgen in de finale. En zo geschiedde...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |