abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212966227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geldlener van Nieuwkoop Zuideinde lijkt 1 dag voor de openbare veiling alsnog over de brug te zijn gekomen.
Op het allerlaatste moment dus, zoals we van hem gewend zijn.

Ik zal blij zijn als ik dat project kan afsluiten. Die extra boeterente is de ellende niet waard.
Dat is goed nieuws! Als het daadwerkelijk tot een veiling was gekomen, zonder ligplaats, dan had dit een forse afschrijving opgeleverd.
Blijkbaar heeft hij een andere gek financier gevonden. Ik wens hem/haar veel sterkte :W
Pecunia non olet
pi_212966401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is goed nieuws! Als het daadwerkelijk tot een veiling was gekomen, zonder ligplaats, dan had dit een forse afschrijving opgeleverd.
Blijkbaar heeft hij een andere gek financier gevonden. Ik wens hem/haar veel sterkte :W
Eens, verwachte veilopbregst zonder ligplaats zou inderdaad een flinke afschrijving hebben betekend op het privébezit en je moet dan nog maar privé wat zien te halen. Ben blij hoe Samen in Geld dit heeft aangepakt. Dit spreekt, al is het hopelijk niet nodig vertrouwen uit in de toekomst.
pi_212966944
GVE project met opstalhypotheek staat opnieuw gepubliceerd:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=27447

In de EBI had GVE iets kunnen schrijven over wat het verschil tussen een opstal hypotheek en een normale vastgoedhypotheek.

[ Bericht 21% gewijzigd door KrekelJapie op 26-03-2024 18:34:21 ]
pi_212967115
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 14:31 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
We zullen zien wie daar in trapt.
Verwacht dat veel lezers hier, het toch even overslaan.
Ligt voor de hand. Des te opmerkelijker is dat een onlangs op KoM gepubliceerd closed crowd project van ¤ 350.000 wat onmiskenbaar uit de MAX koker komt (Duits) in 1 dag vol was
pi_212967710
HCN 180 Red Moon Veldhoven ready / Wei Ha & Judy Zhang w/
pi_212968999
De Hoge Raad stelt de uitspraak Box 3 uit van maart 2024 naar augustus 2024.

Betekent dat ook de aanslag 2022 nog niet definitief kan worden vastgesteld,

(Bron: FD)
pi_212971082
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 10:10 schreef nostra het volgende:
Willie Overtoom (voormalig AZ) gaat een sigarenfabriek omturnen:

https://www.collincrowdfu(...)0c658df2c9d7876cf103
En vol...
pi_212971227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 21:37 schreef delcielo het volgende:

[..]
En vol...
Leuk tijdverdrijf als je weinig te doen hebt........iedere maand schema aanpassen 12 maanden lang.
Pecunia non olet
pi_212974300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 21:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Leuk tijdverdrijf als je weinig te doen hebt........iedere maand schema aanpassen 12 maanden lang.
Blijkbaar zijn andere mensen erg gelukkig met dit soort leningen. Er is dus duidelijk een doelgroep voor.
pi_212974388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn andere mensen erg gelukkig met dit soort leningen. Er is dus duidelijk een doelgroep voor.
Zeker, en als er met koop-aanneemovereenkomsten was gewerkt was ik meegegaan. Een onherroepelijke omgevingsvergunning, courante woningen, goede locatie en een korte looptijd in een opgaande woningmarkt vind ik prima uitgangspunten. Maar ik voer dan ook zelf geen schaduwadministratie van mijn projecten waar ik tijd aan kwijt ben. Daar zie ik zelf de lol niet van in.
pi_212974951
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:18 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]Maar ik voer dan ook zelf geen schaduwadministratie van mijn projecten waar ik tijd aan kwijt ben. Daar zie ik zelf de lol niet van in.
Dat moet uiteraard iedereen voor zich weten, zelf vind ik het nuttig om daarmee grip op de zaak te houden. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Los daarvan, ik heb ook wel eens in een kennelijk onbewaakt moment in zo'n project geïnvesteerd (HSA meen ik) en achteraf moest ik constateren dat de rente opbrengst minimaal was, de administratie maximaal, en dat er voor die paar tientjes wel volledig investeringsrisico is gelopen. Je zult maar net de verkeerde tegen komen.
Pecunia non olet
pi_212974988
Nieuwe non-publieke van CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212974996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:04 schreef raser1981 het volgende:
Nieuwe non-publieke van CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godsallemachtig wat een lelijk gedrocht van een blokkendoos.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212975184
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is smaak zeggen ze dan :) , maar een villa op 233m2 ?

SPOILER
Ieder z'n eigen ideeën etc., maar het zou mijn keus niet zijn om zoiets op dat stukje grond te bouwen
pi_212975238
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Hopelijk inclusief airco voor de zomermaanden........ :)
Maar goed wij hoeven er niet te wonen, zolang hij ons maar terugbetaalt vind ik alles best.

Project loopt vlot vol. Je verwacht het niet he. Hypotheek, korte looptijd ;)
Pecunia non olet
pi_212975406
Nee, deze sla ik ook over. Huisnummer zal trouwens 5 moeten zijn, niet 12 want die staat er al op perceel 7057. Incourante "villa" zonder tuin lijkt me, daar zullen de kopers niet direct voor in de rij staan ben ik bang.
pi_212975488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 14:28 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ben zeer benieuwd hoe het voorstel er uit gaat zien
Als je mijn certificaten voor 50% van de aanschafprijs overneemt doe ik het voorstel er gratis bij
pi_212976454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:47 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Als je mijn certificaten voor 50% van de aanschafprijs overneemt doe ik het voorstel er gratis bij
Haha, ik hoop dat je papieren certificaten hebt, dan kan je ze in iedergeval nog op de wc gebruiken
pi_212976929
Misschien dat iemand die op KOM zit het voorstel wel deelt. Mag toch aannemen dat de bezitters van de certificaten allemaal borg gaan staan met een tweede hypotheek op hun woning })
pi_212977106
https://www.collincrowdfund.nl/xxl-scooters/

Dramatisch slechte balanscijfers maar wel voldoende zekerheid op papier.
Ik neig naar een bescheiden inleg.
Een bedrijf dat al zo lang bestaat heeft bestaansrecht al zit hij momenteel wel op het randje van de afgrond.
Deze lening is geen overbodige luxe :@

https://www.xxlscooters.nl/
https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu
Geen Bloemendaal maar verder een heel courante woning lijkt me...

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 27-03-2024 12:37:52 ]
Pecunia non olet
pi_212977655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:47 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Dank voor het genereuze aanbod maar de hoofdlijnen van het voorstel zijn bij de certificaathouders bekend, voor zij die dat niet zijn: er komt een overbruggingslening (¤ 300.000) o b v de MAX participatie in projecten van m n Bl*e T**ch en C*rb*lo. Loopt t/m 31-12-24, desgewenst kunnen participanten converteren in aandelen Kazpar. Maar het gaat natuurlijk om de (nog onbekende) details: hoe worden de projecten gewaardeerd en waarom denken ze dat eind dit jaar lang genoeg is. Hopelijk krijgen we dan eindelijk een idee hoe de situatie nu werkelijk is want de laatste tijd geeft MAX verschillende signalen af
pi_212978657
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 12:29 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/xxl-scooters/

Dramatisch slechte balanscijfers maar wel voldoende zekerheid op papier.
Ik neig naar een bescheiden inleg.
Een bedrijf dat al zo lang bestaat heeft bestaansrecht al zit hij momenteel wel op het randje van de afgrond.
Deze lening is geen overbodige luxe :@

https://www.xxlscooters.nl/
https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu
Geen Bloemendaal maar verder een heel courante woning lijkt me...
Dramatisch vind ik nog enorm licht uitgedrukt, moet je zoiets op een cf platform plaatsen? Nadat het 4 jaar weer goed zou lopen kan er misschien een positief EV zijn geven ze aan. 11% rente zou hier nog te weinig zijn. Met een grote boog eromheen.
pi_212978866
Dun & Bradstreet heeft ook een forse risk appetite.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212980851
Nieuw Collin project met een 1 hypotheek:

Citoyen Food Group B.V.

¤ 800.000 | 7,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/citoyen-food-group-b-v/

Wel een zéér hoge taxatiewaarde t.o.v. de woz waarde en bijvoorbeeld de schatting van Huispedia.
Er blijft overigens wel meer dan genoeg dekking over. Mede door deze zekerheden wel een erg lage rente.
Wel kan deze meneer als het nodig is goedkoop procederen...
pi_212981292
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:43 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1 hypotheek:

Citoyen Food Group B.V.

¤ 800.000 | 7,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/citoyen-food-group-b-v/

Wel een zéér hoge taxatiewaarde t.o.v. de woz waarde en bijvoorbeeld de schatting van Huispedia.
Er blijft overigens wel meer dan genoeg dekking over. Mede door deze zekerheden wel een erg lage rente.
Wel kan deze meneer als het nodig is goedkoop procederen...
Zeker een groot verschil. En dat taxatierapport is ook al wat jaartjes oud, is van 2020.
De WOZ waarde en de schatting van Huispedia betreft zo te zien alleen wel alleen het huisnummer 110. De taxatiewaarde betreft ook de 2 smalle percelen 1757 en 669 waar nog 5 woonboten liggen waarvoor geen WOZ waarde beschikbaar is (nummers 96-ws t/m 104-ws).
Geen idee wat je dan nog zou moeten rekenen voor de 5 woonboten plus ligplaats en grond (voor wat misschien voortuintjes zijn).

Verder komt er natuurlijk nog een fors bedrag terug vanwege die vendor loan. Dat zijn heel wat hamburgertjes.
https://www.businessinsid(...)aan-bezorgen-615659/

[ Bericht 2% gewijzigd door Soulfreak op 27-03-2024 18:33:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')