abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212840296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
26% voor Segers, die gaat een PVV kabinet leiden?
Natuurlijk, we doen tegenwoordig toch wat het volk wil? ;)
pi_212840618
quote:

[..]
Ze krijgen een lijst voor met de vraag of ze die persoon acceptabel zouden vinden (daarom telt het ook ver boven de 100% door), dat is wel wat anders.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 20:54:41 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212841280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er staat in de wet dat een betoging 'binnen zicht of geluidsafstand' mogelijk moet zijn: https://www.burgemeesters(...)nbare-manifestaties/

Nou vind ik ook wel dat er hier in dit uitzonderlijke geval misschien ingegrepen had mogen worden, maar dat is een zwaar middel en wordt zo min mogelijk toegepast. Demonstraties zijn dan ook zelden op achterafveldjes of afgeschermd in Nederland, omdat dat tegen de wet in gaat.
De betoging (ga ik vooralsnog, met enige moeite aannemen) was toch niet tegen de opening ?
Zo wordt mij stellig gesteld en verteld ?
(nu ervaarde ik dat daar anders, wat dan vast door mijn kennelijk simpele perceptie zal zijn veroorzaakt).

Waarom moe(s)t een demonstratie die tot primair oogmerk had om te betogen" tegen een afgevaardigde, in een totaal andere context verschijnende, perse dan juist daar op die plek binnen het "zicht en geluidsafstand" plaatsvinden ?

Het enige dat ik probeer te bedenken is omdat het de betogers publiciteit geeft om het mom van, 80 jaar na dato, slachtoffers van een intriest verleden en hun nabestaanden, eens te meer weer schuldig te blijven maken van dat zij nog - willen - bestaan.
Er moet ook recht kunnen zijn dat anderen juist dan en daar niet ter plekke mee geconfronteerd willen worden.
Het had Halsema ook gesierd om plaatselijk wel een noodordening af te kondigen net als dat bv op 4mei gebeurd. Dat zij dat niet heeft gedaan en met kulredenen nu wegwaait, is haar bewuste keuze (geweest).

Ik snap de randjes van schurende vrijheden en wetsgezegden die hier erg losjes - en imo moedwillig als beleidskeuze - zijn toegepast om "de" gemeenschap vooral inclusief te dienen. Welk gemeenschapsbelang voor de burgemeester en haar kliek hierbij voorop stond, wordt mij opnieuw zo duidelijk gemaakt.

Het gebeurd meer dat demonstraties buiten een direct zicht en vooral confrontatie worden weggehouden.
Net als elders worden dan bv locaties toegewezen zodat het "feestje" en "beleving" voor anderen niet verstoord wordt.
Dan kan iemand gaan smiespelen met woorden en letters van een wetsgezegde waarbij juist hier dit (voor mij) in deze constellatie, bijzonder gevoelig ligt. Dat anderen daar geen boodschap aan willen hebben want wet is (hun, uitleg van) wet , begrijp ik ook waarbij ik nog steeds stel dat dit nooit iemand het recht mag geven om andermans intense beleving met dat als doel, opzettelijk te kwetsen.

Met veel dingen heb ik ook niets en zo mijn gedachten; en ondanks dat, probeer (ik) anderen in hun waarde te laten. Het nare van deze voorspelbare situaties dat ze onomkeerbaar uitwerken en juist dan moet vooraf uiterste zorgvuldigheid betracht worden met ruimte bieden voor iemands "meningsuiting".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212841507
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
De betoging (ga ik vooralsnog, met enige moeite aannemen) was toch niet tegen de opening ?
Zo wordt mij stellig gesteld en verteld ?
(nu ervaarde ik dat daar anders, wat dan vast door mijn kennelijk simpele perceptie zal zijn veroorzaakt).

Waarom moe(s)t een demonstratie die tot primair oogmerk had om te betogen" tegen een afgevaardigde, in een totaal andere context verschijnende, perse dan juist daar op die plek binnen het "zicht en geluidsafstand" plaatsvinden ?

Het enige dat ik probeer te bedenken is omdat het de betogers publiciteit geeft om het mom van, 80 jaar na dato, slachtoffers van een intriest verleden en hun nabestaanden, eens te meer weer schuldig te blijven maken van dat zij nog - willen - bestaan.
Er moet ook recht kunnen zijn dat anderen juist dan en daar niet ter plekke mee geconfronteerd willen worden.
Het had Halsema ook gesierd om plaatselijk wel een noodordening af te kondigen net als dat bv op 4mei gebeurd. Dat zij dat niet heeft gedaan en met kulredenen nu wegwaait, is haar bewuste keuze (geweest).

Ik snap de randjes van schurende vrijheden en wetsgezegden die hier erg losjes - en imo moedwillig als beleidskeuze - zijn toegepast om "de" gemeenschap vooral inclusief te dienen. Welk gemeenschapsbelang voor de burgemeester en haar kliek hierbij voorop stond, wordt mij opnieuw zo duidelijk gemaakt.

Het gebeurd meer dat demonstraties buiten een direct zicht en vooral confrontatie worden weggehouden.
Net als elders worden dan bv locaties toegewezen zodat het "feestje" en "beleving" voor anderen niet verstoord wordt.
Dan kan iemand gaan smiespelen met woorden en letters van een wetsgezegde waarbij juist hier dit (voor mij) in deze constellatie, bijzonder gevoelig ligt. Dat anderen daar geen boodschap aan willen hebben want wet is (hun, uitleg van) wet , begrijp ik ook waarbij ik nog steeds stel dat dit nooit iemand het recht mag geven om andermans intense beleving met dat als doel, opzettelijk te kwetsen.

Met veel dingen heb ik ook niets en zo mijn gedachten; en ondanks dat, probeer (ik) anderen in hun waarde te laten. Het nare van deze voorspelbare situaties dat ze onomkeerbaar uitwerken en juist dan moet vooraf uiterste zorgvuldigheid betracht worden met ruimte bieden voor iemands "meningsuiting".
Het gebeurt echt zeer, zeer zelden dat een betoging uit het zicht wordt gehouden. Betogen voor of tegen Zwarte Piet mag gewoon bij de intocht, in het zicht. Betogen tegen het koningshuis mag gewoon langs de rijtoer met prinsjesdag of op koningsdag. Dat zijn duidelijke voorbeelden.

En hier gaat het dus om dat je binnen het zicht/gehoor van degene tegen wie ze willen botogen mogen betogen. Hoe zeer ik het ook betreur en afkeur dat ze het deden, het is waar dat ze het op die plek mochten doen. Want dit was het officiële deel van het bezoek van de Israëlische president. Dus moest het binnen gehoor/zicht van dit moment.

De burgemeester had er voor kunnen kiezen dit te verbieden, maar dan had ze wel zeer zwaarwegende argumenten moeten hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212843018
quote:
Ik was net klaar met het schrijven van een In memoriam voor Dries van Agt, of een blik op de sociale media leerde me dat anderen ook niet hadden stilgezeten. Een legertje internetkrijgers had de dood van de oud-premier aangegrepen om hem nog eenmaal van Jodenhaat te beschuldigen. Of om zijn echtgenote Eugenie en hem, pal nadat zij na een samenzijn van meer dan zeventig jaar op een zelfgekozen moment hand in hand waren gestorven, te vergelijken met Hitler en Eva Braun.
----
Hun beschuldigingen zijn ook niet bedoeld om Jodenhaat aan de kaak te stellen, maar om ons te intimideren, verdacht te maken en te isoleren. Het is een lot dat wereldwijd iedereen ten deel valt die zich kritisch uitlaat over de Israëlische bezetting, kolonisering en apartheid. En overal zijn onder de slachtoffers Joden sterk oververtegenwoordigd. Dat het begrip antisemitisme hierdoor iedere betekenis verliest geldt in pro-Israël-kringen als collateral damage.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-het-verkeerde-adres
  vrijdag 15 maart 2024 @ 23:53:58 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212843230
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:

De burgemeester had er voor kunnen kiezen dit te verbieden, maar dan had ze wel zeer zwaarwegende argumenten moeten hebben.
En dan hadden dezelfde figuren die haar nu verketteren, haar even hard verketterd als 'links-fascist'die het recht op vrijheid van meningsuiting wil afpakken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212843753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kabinet zoekt na verbod naar andere wegen voor leveren F-35-onderdelen aan Israël

https://nos.nl/artikel/25(...)nderdelen-aan-israel

Schitterend gaaf land die rechterlijke macht maar vervelend vindt
Kijk voor de grap eens naar de Europese export richting Kirgistan sinds het begin van de Rusland - Oekraine oorlog.

Zoals Method Man ooit zei ... CREAM.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212843761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:37 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Teeven is een man van hardcore Law&Order. Ik verwacht dan dat pro-palestina betogingen verboden zullen worden en zwaar bestraft bij overtreding. Hij lijkt mij dus een prima kandidaat voor de MP-positie.
En dat de rechtszekerheid verder wordt gesloopt.
pi_212843778
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
PvdA-er Putters is ook niet erg voor de hand liggend. Al schijnt half Nederland inmiddels alweer vergeten te zijn dat hij PvdA-er is :')
Ze moeten toch een links persoon de schuld kunnen geven als het kaartenhuis in elkaar stort ;)
pi_212843951
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:51 schreef Tijn het volgende:
Kheb net even naar de analyse bij BNR geluisterd en zij haalden aan dat men in Den Haag al decennia de wens heeft om beknoptere regeerakkoorden te schrijven. Dus waarom het nu opeens wel zal lukken is niet helemaal duidelijk. Helemaal niet omdat eigenlijk alle coalitiepartijen de wens hebben bepaalde onderwerpen in detail uit te onderhandelen, niet in de laatste plaats Financiën.
Vaak moet je ook van te voren alles uit onderhandelen, aangezien de partijen vaak redelijk ver uiteen staan.

Maar de wens is vaker geuit. Fortuyn had het over maximaal 1 A viertje.....Maar de werkelijkheid is weerbastiger.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_212844204
quote:

[..]
De bijbelvaste Segers is totaal ongeschikt. Een man die het land wil besturen op basis van een 2000 jaar oud sprookjesboek en waanvoorstellingen moet ver weg blijven van de politiek.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212844207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Halsema is een slecht mens, dus... Vermoedelijk haat ze joden ? Zweert ze samen met Hamas ?
Halsema is geen slecht mens maar een ongeschikte bestuurder. Ze laat criminelen gewoon hun gang gaan. In haar bestuuurlijke/politieke afweging vindt zij het beledigen en bedreigen van mensen (Nederlandse joden) minder belangrijk dat het demonstratierecht voor neppe Nederlanders.

Dit is 1 van de vele redenen waarom Nederland geen linkse regering wil.
pi_212844320
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 04:52 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Halsema is geen slecht mens maar een ongeschikte bestuurder. Ze laat criminelen gewoon hun gang gaan. In haar bestuuurlijke/politieke afweging vindt zij het beledigen en bedreigen van mensen (Nederlandse joden) minder belangrijk dat het demonstratierecht voor neppe Nederlanders.

'Neppe Nederlanders' bestaan niet. Je bent Nederlander of je bent het niet. En er is geen enkele aanleiding om te denken dat daar veel mensen zonder Nederlandse nationaliteit stonden.

Dat sommige mensen een beetje anders zijn of denken maakt ze geen nep-Nederlanders. Anders kun je dat ook zeggen van al die figuren die eeuwen (al sinds de oprichting van Nederland) aan tolerantie en het welkomheten van mensen uit andere culturen in de prullenbak willen gooien en zo de kern van de Nederlandse cultuur te grabbel gooien. Dan zijn die figuren, die steeds achter een andere messias aan lopen (Fortuyn, Verdonk, Baudet, Wilders), ook niet echt Nederlands, omdat ze niks lijken te begrijpen van waar Nederland voor staat. Nederland is ontstaan uit het feit dat we hier niet tolereren dat andersdenkenden anders worden behandeld. Mensen die dat overboord willen gooien, die snappen niks van de Nederlandse cultuur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212845073
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
'Neppe Nederlanders' bestaan niet. Je bent Nederlander of je bent het niet. En er is geen enkele aanleiding om te denken dat daar veel mensen zonder Nederlandse nationaliteit stonden.

Dat sommige mensen een beetje anders zijn of denken maakt ze geen nep-Nederlanders. Anders kun je dat ook zeggen van al die figuren die eeuwen (al sinds de oprichting van Nederland) aan tolerantie en het welkomheten van mensen uit andere culturen in de prullenbak willen gooien en zo de kern van de Nederlandse cultuur te grabbel gooien. Dan zijn die figuren, die steeds achter een andere messias aan lopen (Fortuyn, Verdonk, Baudet, Wilders), ook niet echt Nederlands, omdat ze niks lijken te begrijpen van waar Nederland voor staat. Nederland is ontstaan uit het feit dat we hier niet tolereren dat andersdenkenden anders worden behandeld. Mensen die dat overboord willen gooien, die snappen niks van de Nederlandse cultuur.
Neppe Nederlanders bestaan wel. Althans volgens mijn eigen normen. Of verbied je nu ook al dat iemand andere normen heeft dan jij?
pi_212845110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:19 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Neppe Nederlanders bestaan wel. Althans volgens mijn eigen normen. Of verbied je nu ook al dat iemand andere normen heeft dan jij?
Iets vriendelijker mag hoor.
zie email 27 oktober
pi_212845310
quote:

[..]
Dwing je jou eigen normen ook niet enorm op wanneer je mensen weg zet als neppe Nederlander? Zo nee, hoe verschilt dit dan?
pi_212845531
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 04:52 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]

Weer een lulverhaal, Halsema voert de wet uit die haar sterk limiteert in het verbieden van demonstraties. Dat is al meermaals uitgelegd hier maar blijkbaar is het weer "onderbuikjes boven feiten" tijd.

Ik zou bijna vragen welke criminelen (hint: er is geen enkel geval van strafvervolging uit de demo gekomen) of welke neppe Nederlanders maar goed, het zal wel weer alleemaal de schuld van links zijn ofzo.

Mensen die riepen "Holocaust Museum Ja, Herzog nee" waren zeker ook criminelen?

Mag ik even opmerken dat Herzog zijn handtekening op bommen zet en dan zijn uitspraken gebruikt worden om genocide aan te tonen bij het Strafhof? Wie is de crimineel dan, eigenlijk?
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:03:36 #194
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_212845613
quote:

[..]
Mensen die zich anders voordoen dan ze zijn gedragen zich nep. En dat is in de politiek om electorale redenen heel gewoon. Bijvoorbeeld, D66 presenteert zich als een groene partij maar weigert onder andere de Nederlandse financiële sector te reguleren terwijl de negatieve impact van die sector op klimaat en biodiversiteit heel wezenlijk is.
pi_212845924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weer een lulverhaal, Halsema voert de wet uit die haar sterk limiteert in het verbieden van demonstraties. Dat is al meermaals uitgelegd hier maar blijkbaar is het weer "onderbuikjes boven feiten" tijd.

Ik zou bijna vragen welke criminelen (hint: er is geen enkel geval van strafvervolging uit de demo gekomen) of welke neppe Nederlanders maar goed, het zal wel weer alleemaal de schuld van links zijn ofzo.

Mensen die riepen "Holocaust Museum Ja, Herzog nee" waren zeker ook criminelen?

Mag ik even opmerken dat Herzog zijn handtekening op bommen zet en dan zijn uitspraken gebruikt worden om genocide aan te tonen bij het Strafhof? Wie is de crimineel dan, eigenlijk?
Dus omdat er criminelen waren tijdens die betoging maar niet iedereen zich crimineel gedroeg, waren er volgens jou geen criminelen. Dit is wel heel apart. Ik zou bijna in jouw woorden zeggen: GELUL
pi_212845949
quote:

[..]
Wanneer is een Nederlander volgens jou nep?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212845954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Iets vriendelijker mag hoor.
Ja inderdaad, fijne toevoeging weer voor dit forum dit
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:49:18 #198
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212846083
quote:

[..]
Klopt. Jij bent zo’n voorbeeld van een neppe Nederlander. Ongetwijfeld trots op een nationale geschiedenis waar jij niets in betekent hebt, mensen beoordelend op afkomst. Diep racistisch maar zeer verontwaardigd wanneer dat benoemd wordt. Kortom in alles dat wat een echte Nederlander al eeuwen geleden afgezworen heeft.

Het prototype PVV stemmer. Mislukt in alles, maar dat is de schuld van anderen.
pi_212846305
quote:

[..]
Wie zijn dan de nep Nederlanders, die niet in jou straatje meekletsen zeker?
pi_212846535
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 01:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze moeten toch een links persoon de schuld kunnen geven als het kaartenhuis in elkaar stort ;)
Aad Melkert lijkt me een leuke

(Lijkt me ook zeer geschikt trouwens, maar daar denkt rechts iets anders over)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')