Zou hij niet bang zijn voor het afbreukrisico?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Remkes dus. Ik denk het beste wat er voor handen is.
Zulke mensen moeten ook helemaal niet een ministerspost willen innemen. Met vier partijleiders in de Kamer is het gewoon prijsschieten op kermis. Je kan het alleen maar fout doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:28 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het trouwens vanuit democratisch oogpunt wel twijfelachtig dat er nu zomaar willekeurige mensen naar voren geschoven worden om minister te worden, in plaats van dat deze mensen bij de coalitiepartners vandaan komen. Ik weet niet of het het "maatschappelijk draagvlak" vergroot als er straks een D66'er in het kabinet zit.
Onder welke noemer Erik?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:37 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Teeven is een man van hardcore Law&Order. Ik verwacht dan dat pro-palestina betogingen verboden zullen worden en zwaar bestraft bij overtreding. Hij lijkt mij dus een prima kandidaat voor de MP-positie.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Teeven is van de Order, met de Law veegt hij zijn reet af.
Ze kunnen toch ook een MP kiezen uit een van de winnende partijen. Mona Keijzer, Fleur Agema....van mij mag het. Wordt in een dergelijk kabinet meer een ceremoniele functie, buitenland bezoekjes e.d.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:23 schreef -XOR- het volgende:
Ik neem overigens aan dat het 'gewoon'' Edith Schippers gaat worden. Die is capabel genoeg, kent het Haagse reilen en zeilen, goede leeftijd en van de rechterkant-VVD.
Het demonstratierecht in Nederland moet op de schop omdat te veel demonstranten (boeren, KOZP, ER, moslims, pro-palestijnen, wappies, etc.) de rechtstaat bedreigen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Onder welke noemer Erik?
Vond de brief van Femke Halsema wel goed hierover. Je mag als burgemeester geen censuur plegen (staat in grondwet), volgens de wet openbare manifestaties mag dit beperkt worden op drie gronden: ter bescherming van de gezondheid, in het belang van verkeer of ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden. Verder moet je je als burgemeester inspannen om de demonstratie binnen “zicht en gehoorafstand” te laten plaatsvinden.
Van mij mochten alle politieke herrieschoppers wat meer op de geldende wet- en regelgeving gewezen worden. Want al kan en mag Halsema niks doen, dan leeft nu nog het beeld dat die “vieze linkse” Halsema graag die holocaustoverlevende tot op het bot wil laten vernederen. Als dit één keer gebeurd is het natuurlijk niet erg, maar dit gebeurd aan de lopende band.
Tegelijk geloof ik meteen dat deze partijen het demonstratie recht willen inperken waar ze kunnen.
[..]
Interessant dat je de boeren niet noemt, met stip op 1 als het gaat om het veroorzaken van overlast.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:08 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het demonstratierecht in Nederland moet op de schop omdat te veel demonstranten (KOZP, ER, moslims, pro-palestijnen, wappies, etc.) de rechtstaat bedreigen.
Weet niet of de eerzucht van Y dat trekt, een andere VVD-vrouw als eerste MP.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:23 schreef -XOR- het volgende:
Ik neem overigens aan dat het 'gewoon'' Edith Schippers gaat worden. Die is capabel genoeg, kent het Haagse reilen en zeilen, goede leeftijd en van de rechterkant-VVD.
Hersteld.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant dat je de boeren niet noemt, met stip op 1 als het gaat om het veroorzaken van overlast.
Lekker op je 82e je onvervulde droom om premier te worden nog eens waarmakenquote:
Fijn ceremonieel om Keijzer of Agema als representatie te hebben in het buitenland.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook een MP kiezen uit een van de winnende partijen. Mona Keijzer, Fleur Agema....van mij mag het. Wordt in een dergelijk kabinet meer een ceremoniele functie, buitenland bezoekjes e.d.
Het is me sowieso niet duidelijk hoe de functie van minister-president ooit ceremonieel kan zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn ceremonieel om Keijzer of Agema als representatie te hebben in het buitenland.
Gezelschapsdame van de koning ofzo?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me sowieso niet duidelijk hoe de functie van minister-president ooit ceremonieel kan zijn.
Een PVV-sympathisant die al zijn woorden en acties eerst vooraf met Geert door moet nemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is me sowieso niet duidelijk hoe de functie van minister-president ooit ceremonieel kan zijn.
De voetbalhooligans lijken me een goede tweede.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant dat je de boeren niet noemt, met stip op 1 als het gaat om het veroorzaken van overlast.
Nou heeft dat weinig met demonstreren te maken. Die rellen om het rellen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De voetbalhooligans lijken me een goede tweede.
ik denk zelfs dat niet, want ik heb het idee dat Geert niet zo zit te springen om verantwoordelijk te gaan worden voor wat anderen fout doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een PVV-sympathisant die al zijn woorden en acties eerst vooraf met Geert door moet nemen.
Het aankomende kabinet wordt natuurlijk een complete clownshow, dus je moet een politiek zwaargewicht hebben. Iemand die vanuit een multinational wordt ingevlogen komt in een soort one flew over the cuckoo's nest terecht, wordt iedere week naar de kamer geroepen door hongerige hyena's en gaat gefileerd worden door de pers. Daar ben je niet op toegerust als je de afgelopen 10 jaar de boardroom van Unilever alleen bent uitgekomen voor een garnalensandwich in het kantoorsrestaurant.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet niet of de eerzucht van Y dat trekt, een andere VVD-vrouw als eerste MP.
En daarbij weet ik ook niet of de rest zit te wachten op een VVD-MP met zo’n nadrukkelijk partijkleur. Ze zijn toch tweede partij.
Volgens mij zijn ze dat tussen de regels door al aan het doen. Ik heb het idee dat het weleens snel kan gaan nu. Maar ongetwijfeld draait de VVD nog een keer, vindt Omtzigt nog een komma op de verkeerde plek en snapt Caroline een paar moeilijke woorden niet. Echt wat een poppenkast.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ik wil eerst wel eens zien of ze er inhoudelijk überhaupt uit gaan komen voordat er over de poppetjes gesproken gaat worden.
Niet vervangen wegens chaotische interne organisatie en de partijdictator had andere zaken aan het hoofd gisteren?quote:Tweede Kamer debatteert over voortzetting steun aan Oekraïne, maar de PVV blijft weg
Een grote meerderheid van de Tweede Kamer staat twee jaar na het begin van Ruslands grote invasie van Oekraïne nog steeds pal achter de steun aan Oekraïne, zo bleek donderdag. Maar in een debat hierover was de grootste partij, de PVV, afwezig. De beoogde woordvoerder was ziek en werd niet vervangen.
Ja, de reden lijkt me toch dat Wilders zelf niet kan en hij het niet aandurft om een ander uit zijn fractie het woord te laten doen, om Pool-ellende te voorkomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:56 schreef Bluesdude het volgende:
https://archive.is/QxmpG :
[..]
Niet vervangen wegens chaotische interne organisatie en de partijdictator had andere zaken aan het hoofd gisteren?
Of...... bewuste keuze, want er was geen capabele vervanger en Joeri Pool zou te fel tegen militaire steun zijn ?
Want Wilders wil wel coalitiegenoten irriteren, maar niet te veel.... hij heeft dat al eergisteren en gisteren gedaan ?
Je vergeet Geert die nog een paar keer de boel op lijkt te blazen omdat hij niet van zijn twitterknop af kan blijven.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:55 schreef Japepk het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze dat tussen de regels door al aan het doen. Ik heb het idee dat het weleens snel kan gaan nu. Maar ongetwijfeld draait de VVD nog een keer, vindt Omtzigt nog een komma op de verkeerde plek en snapt Caroline een paar moeilijke woorden niet. Echt wat een poppenkast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |