abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 maart 2024 @ 17:55:26 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212850628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:25 schreef Blastbeat het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)piniepeiling-kabinet

Als Wilders een error wil veroorzaken bij links, dan schuift hij Agema naar voren.
Denk dat dan iedereen in de lach schiet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212850713
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Denk dat dan iedereen in de lach schiet.
En als het premier Mona wordt?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:12:08 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212850757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:07 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En als het premier Mona wordt?
Mona is echt wel een paar niveautjes hoger. Die heeft alleen de pech dat ze tegelijk opkwam met Sarah Palin en daar een beetje op leek waardoor ze het imago van Hollandse Queen of the Hillbillies bemeten kreeg.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212850832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:12 schreef -XOR- het volgende:
Mona is echt wel een paar niveautjes hoger.
Meen je dat nou? Ik vind haar echt ondraaglijk dom en irritant.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:22:57 #230
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212850869
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:40 schreef PippenScottie het volgende:
Dijkhoff is niet dom. Die gaat echt niet de kop van jut spelen voor mensen die niet kunnen en durven besturen.

Alleen ijdele, naďeve en op het zijspoor geraakte politici zie ik plaats nemen in dit kabinet.
Henk Bleker?
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:24:22 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212850884
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:19 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Meen je dat nou? Ik vind haar echt ondraaglijk dom en irritant.
Wel irritant en nobelprijzen zal ze nooit winnen maar ze komt op mij echt wel wat snuggerder over dan Agema.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212851110
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:22 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Henk Bleker?
Zou best goed passen.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 22:59:28 #233
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212854577
Het sneue is dat er eigenlijk geen serieuze kandidaten zijn. Mensen die en capabel en aanvaardbaar voor de vier partijen zijn en plaats zouden willen nemen in deze constructie bestaan niet. Van degenen die wel capabel zijn zal blijken dat die of niet aanvaardbaar zijn, maar vooral dat die, juist vanwege hun capaciteiten, geen enkele zin zullen hebben in deze shitshow een rol te spelen.

Blijft over een leger aan randdebielen, baantjesjagers en ramptoeristen waaruit een keuze gemaakt moet worden en waarmee een kabinet in elkaar moet worden geprutst.

Het worden interessante tijden.
pi_212854862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel irritant en nobelprijzen zal ze nooit winnen maar ze komt op mij echt wel wat snuggerder over dan Agema.
Wel een fijn teken dat we mogelijke bewindslieden af mogen zetten tegen Fleur Agema.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 23:46:20 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212855049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De eerste de beste chimpansee met kennis van gebarentaal is al snuggerder dan Agema.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212855771
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:25 schreef Blastbeat het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)piniepeiling-kabinet

Als Wilders een error wil veroorzaken bij links, dan schuift hij Agema naar voren.
Ook wel opmerkelijk is dat nog 33% Ronald Plasterk wel een goede premierskandidaat vindt, zijn die mensen soms net ontwaakt uit hun winterslaap?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2024 01:39:12 ]
pi_212855885
Dit extra-ordinaire kabinet verdient vrouwenmepper Dion Graus als MP. ;)
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212855887
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:59 schreef mcmlxiv het volgende:
Het sneue is dat er eigenlijk geen serieuze kandidaten zijn. Mensen die en capabel en aanvaardbaar voor de vier partijen zijn en plaats zouden willen nemen in deze constructie bestaan niet. Van degenen die wel capabel zijn zal blijken dat die of niet aanvaardbaar zijn, maar vooral dat die, juist vanwege hun capaciteiten, geen enkele zin zullen hebben in deze shitshow een rol te spelen.

Blijft over een leger aan randdebielen, baantjesjagers en ramptoeristen waaruit een keuze gemaakt moet worden en waarmee een kabinet in elkaar moet worden geprutst.

Het worden interessante tijden.
Wilders zal een zware stem hebben in de beslissing wie er PM mag worden. Het wordt dus een kontkruiper/ster die elke avond naar hem belt om orders van de grote baas te ontvangen.
pi_212856000
Ja, volgens mij wordt het vrijwel onmogelijk om mensen te vinden voor dat kabinet. Het wordt waarschijnlijk hyperinstabiel en daarna is je naam voor altijd verbonden aan PVV/BBB. Wie zegt daar nou ja op? Hoogstens mensen die nu al voor die partijen politiek actief zijn.
pi_212856181
twitter

Spuit 11 doet ook nog even een duit in het fophef-zakje hoor, mijn hemel :')
pi_212856440
Nu hebben we de toeslagenaffaire gehad, corona, Groningen, huizencrises, vastgelopen GGZ en ga zo maar door, maar dat 'moeder'-woord, dat meneer Jos per ongeluk verving - dát is toch wel een voorbeeld waar de overheid het contact met de realiteit aan het verliezen (nb de tegenwoordige tijd) is.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212856701
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2024 08:35 schreef nostra het volgende:
Nu hebben we de toeslagenaffaire gehad, corona, Groningen, huizencrises, vastgelopen GGZ en ga zo maar door, maar dat 'moeder'-woord, dat meneer Jos per ongeluk verving - dát is toch wel een voorbeeld waar de overheid het contact met de realiteit aan het verliezen (nb de tegenwoordige tijd) is.
Het was natuurlijk wel ooit bedacht en ingevoerd, maar goed. Het was geen actie van een computer, maar van mensen op een afdeling die het een goed idee vonden. Natuurlijk is het per ongeluk in die wet gekomen, kaar niet per ongeluk in het systeem van dat ministerie.

Bikker heeft het minuten over de toeslagenaffaire gehad: https://www.christenunie.(...)vrijheid-onze-missie
Maar dat ene zinnetje duikt dan op in die verschrikkelijke social media.

Als je commentaar gaat hebben, lees dan eerst gewoon de hele speech.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212856732
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 08:05 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Spuit 11 doet ook nog even een duit in het fophef-zakje hoor, mijn hemel :')
Pas een paar dagen geleden zag ik dat het niet ging om het vervangen van 'moeder' door 'ouder uit wie het kind is geboren', maar om 'moeder uit wie het kind is geboren' door 'ouder uit wie het kind is geboren'.

Nog steeds lelijk, maar dat landelijke politici feiten verdraaien om het rancuneuze electoraat te verleiden tot sympathie is wel vrij tragisch.
pi_212856921
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
Bikker heeft het minuten over de toeslagenaffaire gehad: https://www.christenunie.(...)vrijheid-onze-missie

Dat heb ik net gedaan, maar ze zegt wel echt rare dingen hoor. Ik ga niet die hele speech becommentariëren, maar dit stukje pik ik er toch even uit.

quote:
"(...) De ChristenUnie zal pal staan voor die vrijheid. In een steeds verder seculariserend Europa zien we dat niet vanzelfsprekend is, maar wij zullen daar pal voor staan. Want we zien enerzijds de gevolgen van een Woke-cultuur."
Dom Yeilgöz-gelul. Er ís geen woke-cultuur. En dan komt dus het grote voorbeeld daarvan:
quote:
Als op een achternamiddag, zelfs in Nederland, het woord ‘moeder’ uit een wettekst lijkt te worden geschrapt, dan verliest de overheid eerlijk gezegd toch wel een beetje het contact met de realiteit.
Dit is dus een verdraaiing.
quote:
Mam, ik ben blij dat je er bent.
En hiermee wil ze impliceren dat het de bedoeling was dat we moeders in het geheel zouden afschaffen?
quote:
Als we zien, Anja had het er net al over, wat er in Frankrijk gebeurt en ook wat er geregeld in het Europees parlement benoemd wordt, alsof een recht op abortus in ons Handvest zou moeten komen te staan, dan zien we de dood in plaats van het leven voorop zouden stellen. En dat is niet waar die christelijke vrijheid over gaat, dat zijn niet onze diepste waarden.
Het is wat chaotisch geformuleerd, maar als je voor het recht op abortus bent, dan zou je dus de dood in plaats van het leven voorop stellen. Wat een achterlijk frame.
quote:
Een christelijk-sociale politiek is daarom voor mij ook regelmatig een kritiek op de tijdsgeest. Onze Grondwet beschermt het goede samenleven, het leven zelf, juist van degenen die niet kunnen spreken voor zichzelf, van rechten die onder druk staan als de meerderheid de opinie wil bepalen. Daarom staat de ChristenUnie voor de democratische rechtsstaat. Dat doet Anja in Europa. En jij, Anja, jij ziet dat als geen ander. Jij merkt het op en je benoemt het en dankjewel daarvoor. Wat gaan we ervoor knokken dat je die strijd op al die fronten ook door kan zetten.

Want om diezelfde reden is ook het rechtspopulisme minstens zo’n bedreiging voor de samenleving. Want waar het “Wokisme” de opvatting van de enkeling tot regel verklaart voor iedereen, daar wekt het rechtspopulisme heel vaak de indruk dat als ‘het volk’ het wil, alles daarvoor moet wijken. Zonder oog voor minderheden, zonder oog voor rechtsbescherming, zonder oog voor instituties, zonder oog voor wie bescherming verdient en dat zelf niet zal zeggen.
En wéér dat ondraaglijk domme Yesilgöz-verhaal.
quote:
En daarom wil ik hier met nadruk zeggen dat christelijk-sociale politiek niet buigt voor links-elitair ‘Wokisme’ en ook niet buigt voor rechts-populisme waar telkens maar weer de meerderheid alles zou moeten bepalen. Nee, wij gaan niet voor dat simplisme.
_O-
pi_212856941
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was natuurlijk wel ooit bedacht en ingevoerd, maar goed. Het was geen actie van een computer, maar van mensen op een afdeling die het een goed idee vonden. Natuurlijk is het per ongeluk in die wet gekomen, kaar niet per ongeluk in het systeem van dat ministerie.

Nou ja, het is natuurlijk niet een uit zijn verband gerukt citaat, het is exemplarisch voor het basale verschil tussen de grondhouding van confessionele en liberale partijen.

Dan kan ik de hele speech wel gaan ontleden; van het tenenkrommende centraal-stellen van het dienen van God tot het onuitlegbare draaien ("Nooit meer Rutte" naar het bordes in acht maanden) en naar de totale discrepenatie tussen idealisme op één stellen en de compromissen die CU keer op keer tegen haar idealen heeft gesloten voor het Landsbelang dat zij meent te hebben gediend, maar over dat verschil worden wij het toch nooit eens.

Dat geeft ook niet, daar leven we gelukkig in Nederland voor, waar dat kan.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 17 maart 2024 @ 11:04:42 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212857828
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat heb ik net gedaan, maar ze zegt wel echt rare dingen hoor. Ik ga niet die hele speech becommentariëren, maar dit stukje pik ik er toch even uit.
[..]
Dom Yeilgöz-gelul. Er ís geen woke-cultuur. En dan komt dus het grote voorbeeld daarvan:
[..]
Dit is dus een verdraaiing.
[..]
En hiermee wil ze impliceren dat het de bedoeling was dat we moeders in het geheel zouden afschaffen?
[..]
Het is wat chaotisch geformuleerd, maar als je voor het recht op abortus bent, dan zou je dus de dood in plaats van het leven voorop stellen. Wat een achterlijk frame.
[..]
En wéér dat ondraaglijk domme Yesilgöz-verhaal.
[..]
_O-
Bikker heeft gewoon gelijk wat haar analyse van woke betreft.

Maar voor sommigen blijft het een 'spook'. Wees gerust: ook jij gaat er hoe dan ook een keer mee te maken krijgen, dat garandeer ik je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212857919
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bikker heeft gewoon gelijk wat haar analyse van woke betreft.

Maar voor sommigen blijft het een 'spook'. Wees gerust: ook jij gaat er hoe dan ook een keer mee te maken krijgen, dat garandeer ik je.
Ja, het einde der tijden is nabij en ook ik zal dan mijn lot niet kunnen ontkomen. Eng man.
  zondag 17 maart 2024 @ 11:26:26 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212858068
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:13 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, het einde der tijden is nabij en ook ik zal dan mijn lot niet kunnen ontkomen. Eng man.
Bagatelliseren is inderdaad ook een optie; voor een tijdje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212858163
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dom Yeilgöz-gelul. Er ís geen woke-cultuur.
Dat zie je je verkeerd. Nederland is een hopeloos verwoked land geworden.
pi_212858183
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:31 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Dat zie je je verkeerd. Nederland is een hopeloos verwoked land geworden.
En waar is dat zoal aan te merken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')