Vochten ook Palestijnen mee met de geallieerdenquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet? En flikker op met je antisemitisme.![]()
Lees de link maar die ik heb gedeeld.
De moslims die met hitler meevochten deden dat nogmaals vooral omdat ze dezelfde vijanden hadden en hitler ze voor zijn karretje kon spannen.
Dat ze het alleen maar deden om joden te doden is een verhaaltje wat de user die ik eerder quote vertelde. Daar wilde ik toch even tegenin gaan.
Hij had een goede relatie met Hitler, dat wel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vochten ook Palestijnen mee met de geallieerden
Volgens mij met de Britten dus waarom we enkel die Mufti constant aanhalen is me een beetje een raadsel
Het lange termijn plan was een samenwerking tussen de Nazi's en de Arabieren om Westerse en Joodse invloeden en personen te vernietigen en de Arabische wereld te laten gloreren. Het werd letterlijk de oorlog tegen de Joden genoemd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had een goede relatie met Hitler, dat wel.
Maar vraag me af of ze daad werkelijk wisten en bezig waren met wat Hitler in Europa met de joden deed.
Haalde daarom de concentratiekampen aan. Wat de nazis daar allemaal uitspookten werd pas na de oorlog duidelijk.
Maar goed, heb dat boek over hitler en de moslims die naast hem stonden niet gelezen, misschien eens doen.
kwam alleen bijna niemand opdagenquote:Op donderdag 14 maart 2024 22:00 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het lange termijn plan was een samenwerking tussen de Nazi's en de Arabieren om Westerse en Joodse invloeden en personen te vernietigen en de Arabische wereld te laten gloreren. Het werd letterlijk de oorlog tegen de Joden genoemd.
Arabieren hebben dat land nooit joden vrij gewild. Ze hebben er alle kans voor gehad om dat uit te voeren. Het is nooit bij ze opgekomen omdat ze het jodendom erkennen als geloof en een plek niet zullen ontnemen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Arabische landen hebben in het verleden inderdaad meermaals Israël aangevallen met dit doel. Of denk aan het gejammer over de aanwezigheid van Joden in de Palestijnse gebieden. Die moeten volgens sommige juist compleet vrij van Joden zijn.
het was toen allang bekend dat zionisme het doel had israel te stichten op die plek.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet? En flikker op met je antisemitisme.![]()
Lees de link maar die ik heb gedeeld.
De moslims die met hitler meevochten deden dat nogmaals vooral omdat ze dezelfde vijanden hadden en hitler ze voor zijn karretje kon spannen.
Dat ze het alleen maar deden om joden te doden is een verhaaltje wat de user die ik eerder quote vertelde. Daar wilde ik toch even tegenin gaan.
Het is wachten op de hashbara clan om dit recht te lullen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
An Israeli tank that killed a Reuters journalist and wounded six others in Lebanon last year fired two 120mm rounds at a group of “clearly identifiable journalists” in violation of international law, a UN investigation has found.
The investigation by the United Nations Interim Force in Lebanon (Unifil), summarized in a report seen by Reuters, said its personnel did not record any exchange of fire across the border between Israel and Lebanon for more than 40 minutes before the tank opened fire, killing Issam Abdallah, a 37-year-old video journalist.
Dit klinkt niet best. Dit klinkt helemaal niet best. Dat er gereageerd wordt op beschietingen lijkt me logisch, maar om 40 minuten later op een groepje van zeven mensen te schieten laat toch geen enkel respect voor menselijk leven zien.
Die term zie ik de laatste tijd ook vaak voorbij komen. Dat is jullie projectie van Pallywood?quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is wachten op de hashbara clan om dit recht te lullen.
De Arabieren werden door de Nazis in de jaren dertig ruim voorzien van anti-Joodse propaganda, wat ze gezien het verloop van de spanningen in het mandaat Palestina, begrijpelijkerwijs gretig opslokten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het was toen allang bekend dat zionisme het doel had israel te stichten op die plek.
en in palestina hadden ze al flink toenemende immigratie van joden, en dat creeerde veel onrust onder de bevolking, beide kanten. men begon toen al met vechten, aanslagen, intolerantie.
dat was meer de reden. hitler was natuurlijk een grote bondgenoot, tegen de plannen van de joden en GB.
ik weet niet of je het antisemitisme zou moeten noemen, toen. het was duidelijk anders gemotiveerd dan de nazis, en de palestijnen wisten niet van de genocide, lijkt mij. de schaal daarvan allemaal pas duidelijk nadat de nazis verslagen waren.
maar uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit.
Jullie?quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die term zie ik de laatste tijd ook vaak voorbij komen. Dat is jullie projectie van Pallywood?
@Chadi weet vast het antwoord wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 00:02 schreef Ulx het volgende:
Ach, de Doghmush clan is afkomstig uit Turkije en migreerde in de jaren twintig naar Palestina. Mogen ze er dan eigenlijk wel wonen?
Dat zou erg handig zijn als @Chadi het weet. Ik ben echt heel confuus nu. Stel dat ze uit Istanbul komen. Geen probleem als ze uit de wijk Üsküdar aan de Bosporus stammen. Maar als ze uit het tegenoverliggende Besiktas -op het Europese deel- komen dan zijn ze Europese kolonisten toch? Uiteraard kun je ook zeggen dat het allemaal kolonisten zijn. Maar als ik naar andere Palestijnse clannamen kijk.... Al Kurd bijvoorbeeld, die klinken ook niet bepaald uit de buurt.quote:
ja okee.. ook daarvoor was het het iets wat al in de islam speelt. maar dat is tweeslachtig. joden hadden het over het algemeen niet slecht in islamitische landen. westers antisemitisme is veel ouder dan de nazis.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De Arabieren werden door de Nazis in de jaren dertig ruim voorzien van anti-Joodse propaganda, wat ze gezien het verloop van de spanningen in het mandaat Palestina, begrijpelijkerwijs gretig opslokten.
Daarom zijn de antisemitische argumenten uit islamitische hoek ook vaak kopiëen van nazi-retoriek. Amerika en het westen worden stiekem gerund door Joden etc.
In de jaren na de Tweede Wereldoorlog kwam daar ook nog de Sovjetrussische propaganda overheen, die gestoeld was op inheemse volken die werden gekoloniseerd of geannexeerd door westerse landen! Cuba, Latijns-Amerika, Palestina.
De Arabieren, en in het verlengde de moslims die hier wonen, zijn dus extreem antisemitisch. Kijk maar naar de usual suspects in dit topic en naar de zogenaamde pro-Palestijnse betogers, die joden die niet in Israël wonen, uitschelden. Wat is dat, als het heb antisemitisme is?
In tegenstelling tot je ubermenschen vrienden zijn ze op een natuurlijke manier gemigreerd waarschijnlijk. Hebben ze geen volkeren uitgemoord om hun bezittingen af te pakken, zijn ze daar niet omdat ze denken dat ze een religieuze claim hebben... als dit klopt. Ja zeer grote waarschijnlijkheid van harte welkom bij het tolerante en heldhaftige Palestijnse volk.quote:
Mooi.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:15 schreef Aether het volgende:
Kabinet zoekt na verbod naar andere wegen voor leveren F-35-onderdelen aan Israël
https://nos.nl/artikel/25(...)nderdelen-aan-israel
Dat is maar een aanname natuurlijk. Hamas zegt dat die familie uit criminelen bestaat. Laten we eens aannemen dat die de waarheid spreken: Hoeveel leden van de oorspronkelijke bevolking zouden die Turken hebben uitgemoord?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 05:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
In tegenstelling tot je ubermenschen vrienden zijn ze op een natuurlijke manier gemigreerd waarschijnlijk. Hebben ze geen volkeren uitgemoord om hun bezittingen af te pakken, zijn ze daar niet omdat ze denken dat ze een religieuze claim hebben... als dit klopt. Ja zeer grote waarschijnlijkheid van harte welkom bij het tolerante en heldhaftige Palestijnse volk.
Net zoals heel veel joden die gevlucht waren uit Europa daar welkom waren in het begin.
Klopt, en dat is nog zonder de olifant in de kamer te benoemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 01:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja okee.. ook daarvoor was het het iets wat al in de islam speelt. maar dat is tweeslachtig. joden hadden het over het algemeen niet slecht in islamitische landen. westers antisemitisme is veel ouder dan de nazis.
en toen de palestijen, en de islam reden kregen de joden te haten, om israel, is oud westers antisemitisme erop gelegd.
dus ja... noem het wat je wil. het is een haat naar joden. maar de bron en motivaties zijn wel erg verschillend.
Waarom weigerden Arabieren het plan van 1947 -zonder Jeruzalem in Israel- dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 08:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Klopt, en dat is nog zonder de olifant in de kamer te benoemen.
Joden hebben de Tempelberg veroverd en daarmee de suprematie van de islam weerlegd. En daarmee de wil van Allah.
Zolang moslims de macht mogen hebben zullen ze niet zoveel problemen hebben met wie dan ook, maar dit is fundamenteel. Ik denk dat dit een van de hoofdredenen is dat het conflict überhaupt nog bestaat.
Weer een kwestie van Joden op net de verkeerde plek.
Bron? Want er vochten ook moslims uit de Balkan mee die het vooral tegen de Serviërs en de Kroaten wilden opnemen. En in Rusland tegen de Russen. Dat zijn geen Arabieren.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:00 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het lange termijn plan was een samenwerking tussen de Nazi's en de Arabieren om Westerse en Joodse invloeden en personen te vernietigen en de Arabische wereld te laten gloreren. Het werd letterlijk de oorlog tegen de Joden genoemd.
Hasbara bestaat al veel langer dan Pallywood. Dus het is eerder andersomquote:Op donderdag 14 maart 2024 23:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die term zie ik de laatste tijd ook vaak voorbij komen. Dat is jullie projectie van Pallywood?
Hmm.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Arabieren hebben dat land nooit joden vrij gewild. Ze hebben er alle kans voor gehad om dat uit te voeren. Het is nooit bij ze opgekomen omdat ze het jodendom erkennen als geloof en een plek niet zullen ontnemen.
Isreal is niet welkom. Dat is totaal iets anders als Joden die niet welkom zouden zij.
quote:Hoogleraar Galina Cornelisse, expert in internationaal wapenrecht en verbonden aan de Vrije Universiteit, zegt dat het tegen internationaal recht indruist om te onderzoeken hoe de onderdelen toch aan Israël kunnen worden geleverd. "Als de rechter in jouw land zegt dat het leveren van onderdelen strijdig is met internationaal recht, dan moet je je daaraan houden."
De opdracht om over alternatieven na te denken doet haar denken aan belastingontwijking. "Het gaat voorbij aan de onderliggende gedachte van het internationale recht. Wat je eigenlijk zou moeten verwachten is dat een lidstaat actief in gesprek gaat met landenpartners om ze te overtuigen om dit niet meer moeten doen."
Die inspanningsverplichting staat ook in meerdere internationale verdragen, beaamt Marten Zwanenburg, hoogleraar militair recht aan de Universiteit van Amsterdam en de Nederlandse Defensie Academie.
"Het vonnis zelf is vrij specifiek, dat gaat over het staken van iedere feitelijke doorvoer en uitvoer van F-35-onderdelen", zegt Zwanenburg. "Als de eindbestemming Israël is, met als tussenstap de VS, dan zou je kunnen zeggen dat het volgen van die route en mogelijk ook het verkennen ervan in strijd is met het vonnis."
Dat het zoeken naar leveringsopties mogelijk in strijd is met internationale verdragen die de basis vormen van het vonnis, daar zijn alle geraadpleegde deskundigen het over eens. "De kern van deze verdragen is om schendingen van oorlogsrecht, waar nu een duidelijk risico op bestaat, te voorkomen," zegt Jessica Dorsey, universitair docent internationaal humanitair oorlogsrecht aan de Universiteit Utrecht.
"De minister van Buitenlandse Zaken werd eerst al door de eigen Directie Juridische Zaken op dat risico gewezen, dat is daarna door het Internationaal Gerechtshof en het gerechtshof in Den Haag bevestigd." Dat Nederland met die kennis toch naar alternatieve wegen zoekt, noemt Dorsey "een klap voor het internationaal rechtssysteem". https://nos.nl/l/2512809
Wij vinden internationaal-recht belangrijk, zolang het ons uitkomt. Zoals elk land.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:17 schreef egayalS het volgende:
In Nederland vinden we het internationale recht oh zo belangrijk, y'all![]()
Waarom verbaast het me niet dat Rutte er alsnog voor kiest om een rechterlijke uitspraak links te laten liggen en de f35 onderdelen gewoon blijft leveren
[..]
Aantal slachtoffers is irrelevant voor de definitie genocide.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
Aangezien de cijfers over het aantal slachtoffers niet lijken te kloppen is genocide ineens wel weer alleen maar een gerucht. En niets meer.
Dat is anders het enige argument dat men maakt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aantal slachtoffers is irrelevant voor de definitie genocide.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |