abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212832876
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 01:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja okee.. ook daarvoor was het het iets wat al in de islam speelt. maar dat is tweeslachtig. joden hadden het over het algemeen niet slecht in islamitische landen. westers antisemitisme is veel ouder dan de nazis.
en toen de palestijen, en de islam reden kregen de joden te haten, om israel, is oud westers antisemitisme erop gelegd.
dus ja... noem het wat je wil. het is een haat naar joden. maar de bron en motivaties zijn wel erg verschillend.
Klopt, en dat is nog zonder de olifant in de kamer te benoemen.

Joden hebben de Tempelberg veroverd en daarmee de suprematie van de islam weerlegd. En daarmee de wil van Allah.

Zolang moslims de macht mogen hebben zullen ze niet zoveel problemen hebben met wie dan ook, maar dit is fundamenteel. Ik denk dat dit een van de hoofdredenen is dat het conflict berhaupt nog bestaat.

Weer een kwestie van Joden op net de verkeerde plek. :P
Intolerant voor intolerantie
pi_212833075
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:42 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Klopt, en dat is nog zonder de olifant in de kamer te benoemen.

Joden hebben de Tempelberg veroverd en daarmee de suprematie van de islam weerlegd. En daarmee de wil van Allah.

Zolang moslims de macht mogen hebben zullen ze niet zoveel problemen hebben met wie dan ook, maar dit is fundamenteel. Ik denk dat dit een van de hoofdredenen is dat het conflict berhaupt nog bestaat.

Weer een kwestie van Joden op net de verkeerde plek. :P
Waarom weigerden Arabieren het plan van 1947 -zonder Jeruzalem in Israel- dan?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:08:14 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212833116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:00 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Het lange termijn plan was een samenwerking tussen de Nazi's en de Arabieren om Westerse en Joodse invloeden en personen te vernietigen en de Arabische wereld te laten gloreren. Het werd letterlijk de oorlog tegen de Joden genoemd.
Bron? Want er vochten ook moslims uit de Balkan mee die het vooral tegen de Servirs en de Kroaten wilden opnemen. En in Rusland tegen de Russen. Dat zijn geen Arabieren.
Ik denk dat je het wat groter maakt dan het was.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212833226
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die term zie ik de laatste tijd ook vaak voorbij komen. Dat is jullie projectie van Pallywood?
Hasbara bestaat al veel langer dan Pallywood. Dus het is eerder andersom ;)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:54:12 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212833625
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:34 schreef Chadi het volgende:

[..]
Arabieren hebben dat land nooit joden vrij gewild. Ze hebben er alle kans voor gehad om dat uit te voeren. Het is nooit bij ze opgekomen omdat ze het jodendom erkennen als geloof en een plek niet zullen ontnemen.
Isreal is niet welkom. Dat is totaal iets anders als Joden die niet welkom zouden zij.
Hmm.

Wat opmerkelijk dan dat er verscheidene pogroms waren in de jaren 20 van de vorige eeuw, omdat volgens de Arabieren, zich te veel Joden in het gebied kwamen vestigen. Daaruit blijkt toch wel dat men er alles aan wilde doen die populatie Joden zo klein mogelijk te houden.

Een uitgangspunt dat we door de hele Islamtische wereld kunnen zien trouwens. Religieuze of ethnische minderheden worden getolereerd in hele kleine groepen en in een rol van tweederangsburger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212834739
In Nederland vinden we het internationale recht oh zo belangrijk, y'all :Y)

Waarom verbaast het me niet dat Rutte er alsnog voor kiest om een rechterlijke uitspraak links te laten liggen en de f35 onderdelen gewoon blijft leveren :')

quote:
Hoogleraar Galina Cornelisse, expert in internationaal wapenrecht en verbonden aan de Vrije Universiteit, zegt dat het tegen internationaal recht indruist om te onderzoeken hoe de onderdelen toch aan Isral kunnen worden geleverd. "Als de rechter in jouw land zegt dat het leveren van onderdelen strijdig is met internationaal recht, dan moet je je daaraan houden."

De opdracht om over alternatieven na te denken doet haar denken aan belastingontwijking. "Het gaat voorbij aan de onderliggende gedachte van het internationale recht. Wat je eigenlijk zou moeten verwachten is dat een lidstaat actief in gesprek gaat met landenpartners om ze te overtuigen om dit niet meer moeten doen."

Die inspanningsverplichting staat ook in meerdere internationale verdragen, beaamt Marten Zwanenburg, hoogleraar militair recht aan de Universiteit van Amsterdam en de Nederlandse Defensie Academie.

"Het vonnis zelf is vrij specifiek, dat gaat over het staken van iedere feitelijke doorvoer en uitvoer van F-35-onderdelen", zegt Zwanenburg. "Als de eindbestemming Isral is, met als tussenstap de VS, dan zou je kunnen zeggen dat het volgen van die route en mogelijk ook het verkennen ervan in strijd is met het vonnis."

Dat het zoeken naar leveringsopties mogelijk in strijd is met internationale verdragen die de basis vormen van het vonnis, daar zijn alle geraadpleegde deskundigen het over eens. "De kern van deze verdragen is om schendingen van oorlogsrecht, waar nu een duidelijk risico op bestaat, te voorkomen," zegt Jessica Dorsey, universitair docent internationaal humanitair oorlogsrecht aan de Universiteit Utrecht.

"De minister van Buitenlandse Zaken werd eerst al door de eigen Directie Juridische Zaken op dat risico gewezen, dat is daarna door het Internationaal Gerechtshof en het gerechtshof in Den Haag bevestigd." Dat Nederland met die kennis toch naar alternatieve wegen zoekt, noemt Dorsey "een klap voor het internationaal rechtssysteem". https://nos.nl/l/2512809
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212835091
Aangezien de cijfers over het aantal slachtoffers niet lijken te kloppen is genocide ineens wel weer alleen maar een gerucht. En niets meer.
pi_212837380
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:17 schreef egayalS het volgende:
In Nederland vinden we het internationale recht oh zo belangrijk, y'all :Y)

Waarom verbaast het me niet dat Rutte er alsnog voor kiest om een rechterlijke uitspraak links te laten liggen en de f35 onderdelen gewoon blijft leveren :')
[..]

Wij vinden internationaal-recht belangrijk, zolang het ons uitkomt. Zoals elk land.

Geopolitiek = macht en invloed.
pi_212837395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
Aangezien de cijfers over het aantal slachtoffers niet lijken te kloppen is genocide ineens wel weer alleen maar een gerucht. En niets meer.
Aantal slachtoffers is irrelevant voor de definitie genocide.
pi_212837417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Aantal slachtoffers is irrelevant voor de definitie genocide.
Dat is anders het enige argument dat men maakt.
pi_212837436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is anders het enige argument dat men maakt.
Dommies heb je altijd. Maar als aantallen relevant zijn, dan was Srebrenica geen genocide.
pi_212837534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is maar een aanname natuurlijk. Hamas zegt dat die familie uit criminelen bestaat. Laten we eens aannemen dat die de waarheid spreken: Hoeveel leden van de oorspronkelijke bevolking zouden die Turken hebben uitgemoord?
Wat wil je heen?
pi_212837651
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
Ietsjes ouder in The Lancet, over die aantallen. Deze is wel peer reviewed.
pi_212837680
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Wat opmerkelijk dan dat er verscheidene pogroms waren in de jaren 20 van de vorige eeuw, omdat volgens de Arabieren, zich te veel Joden in het gebied kwamen vestigen. Daaruit blijkt toch wel dat men er alles aan wilde doen die populatie Joden zo klein mogelijk te houden.

Een uitgangspunt dat we door de hele Islamtische wereld kunnen zien trouwens. Religieuze of ethnische minderheden worden getolereerd in hele kleine groepen en in een rol van tweederangsburger.
Ze hebben ze zelfs terug gehaald nadat de pauselijke milities ze uitgemoord hadden. Ze hebben eeuwen gedomineerd daar een konden alle joden daar verjagen of vermoorden als ze daar zijn in hadden. Maar nu opeens in de jaren 20 vonden er aanvallen op joden plaats.... Zonder enige aanleiding natuurlijk.
pi_212837887
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212838033
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ietsjes ouder in The Lancet, over die aantallen. Deze is wel peer reviewed.

Over een periode van twee weken, direct na de pogrom van Hamas. Tenzij proberen gijzelaars te bevrijden nu ook al 'genocide' is haal ik daar mijn schouders over op.
pi_212838116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom weigerden Arabieren het plan van 1947 -zonder Jeruzalem in Israel- dan?
Omdat de notie van een Joodse staat op "islamitische grond" ondenkbaar was.

Nogmaals, Joden zijn (waren) prima als ze maar netjes dhimmi zijn. Dat veranderde toen de nazi- en sovjetpropaganda aan begon te slaan, in de loop van de vorige eeuw.
pi_212838141
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Over een periode van twee weken, direct na de pogrom van Hamas. Tenzij proberen gijzelaars te bevrijden nu ook al 'genocide' is haal ik daar mijn schouders over op.
Die genocide roepers neem ik sowieso niet serieus. En ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat dat echt de allerbeste manier is om met dat standpunt om te gaan
pi_212838196
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Omdat de notie van een Joodse staat op "islamitische grond" ondenkbaar was.

Nogmaals, Joden zijn (waren) prima als ze maar netjes dhimmi zijn. Dat veranderde toen de nazi- en sovjetpropaganda aan begon te slaan, in de loop van de vorige eeuw.
Dhimmi is toch apartheid?
pi_212838429
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dhimmi is toch apartheid?
:Y

Hoezo, was je iets opgevallen in de redenering van de Isral-haters? *)
  vrijdag 15 maart 2024 @ 17:20:03 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212838454
Ik begrijp dat westerse landen veel hulpgoederen brengen naar de Gaza strook, maar wat doen eigenlijk de moslimlanden aan hulp?
pi_212838514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik begrijp dat westerse landen veel hulpgoederen brengen naar de Gaza strook, maar wat doen eigenlijk de moslimlanden aan hulp?
Die hoeven toch niks te doen want kolonisten uit Europa?
pi_212838636
quote:
Is niet heel goed bekend qua euros/dollars, maar de volgende link geeft wel een goed beeld hoe 't er over 't algemeen aan toe gaat
https://fts.unocha.org/home/2022/donors/view
pi_212838644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jullie?
:Y

Jullie Jodenhaters en/of Isralhaters.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 17:43:29 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212838677
quote:
Volgens mij toch aardig wat. De Jordaanse koning persoonlijk heeft voedseldroppingen uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')