Oeps.. en we hebben hier wel de nodige buurtkattenquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:56 schreef Leandra het volgende:
Onze trampoline zit ook zo, netjes een inbouw, dus geen flat, en een soort "rokje" er omheen.
Komt Soneal vanavond weer naar binnen "Mam, kom eens, volgens mij zit er een dier onder de trampoline..."
En idd de kat van de buren zit eronder en wil er niet uit
Als ze er morgen nog zit maar even wat veren los maken, we hebben voor nu aan 2 kanten de "rok" van de trampoline omhoog gezet in de hoop dat ze eronderuit klimt.
Maar goed, dat je weet dat dat ook kan gebeuren.
Is de eerste keer in 3 jaar overigens, en ik verwacht dat het ook de laatste keer is, tenminste, ik hoop dat ze niet nog een keer zo dom is
Hoe breed heb is de grindstrook geworden? Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:51 schreef Seven. het volgende:
Het vordert gestaag. Six. heeft het ekoboard gezet (multi-edge eigenlijk maar hey ho). Het grasveld is geëgaliseerd, alleen nog wat compost mixen en aanharken. Six. is begonnen met de grindstrook. Ik heb vandaag de overgebleven beuken op hun plek gezet zodat we nu een duidelijke voortuin en achtertuin hebben. Morgen hoop ik de wadi en het hek achter aan te planten en dan ff kijken hoe ver ik kom. Nog een engerling tegen gekomen, brrrr..
Dinsdag worden de graszoden geleverd. Dan nog schommel en trampoline in elkaar zetten. De plantenbakken voor schilderen. Verlichting plaatsen. En het muurtje in de voortuin opnieuw opbouwen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
40cm. Er is ondertussen weer een stuk af, zal morgen of overmorgen weer een update plaatsen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:03 schreef Insertname het volgende:
[..]
Hoe breed heb is de grindstrook geworden? Ziet er goed uit
Prachtig!quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:52 schreef Seven. het volgende:
En dit is het hele gazon![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Of Plantnetquote:Op woensdag 19 juni 2024 23:08 schreef tux87 het volgende:
Wat kilometers lang in de snelwegberm staat is over het algemeen Japanse duizendknoop en dat wil je niet in je tuin...
Leuke app om planten te herkennen is Picture This
In de zomer staan er kilometers lang toortsen langs de snelweg. Prachtig. Als je oog hebt voor wilde planten, zie je hoeveel moois er in bermen staat.quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:08 schreef tux87 het volgende:
Wat kilometers lang in de snelwegberm staat is over het algemeen Japanse duizendknoop en dat wil je niet in je tuin...
Kinderen snap ik, maar dieren weten over het algemeen heel goed wat ze wel en niet kunnen eten. Wij hebben ook digitalis in de tuin staan (kunnen we vrij weinig aan doen, hoort bij de omgeving) en de honden hebben er nog nooit aangezeten.quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:50 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat is Digitalis Purpurea, ofwel vingerhoedskruid. Het prachtig en heel giftig!
Ik zou het zeker niet in de tuin zetten met beesten of kinderen.
Gelukkig maar! Ik kan me bij jullie inderdaad voorstellen dat het lastig tegen te houden is.quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Kinderen snap ik, maar dieren weten over het algemeen heel goed wat ze wel en niet kunnen eten. Wij hebben ook digitalis in de tuin staan (kunnen we vrij weinig aan doen, hoort bij de omgeving) en de honden hebben er nog nooit aangezeten.
Waar kijk je naar? Ik dacht Teunisbloem, maar op de foto's is moeilijk te zien waar het precies om gaat.quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:50 schreef Angelfrouk het volgende:
... Ik moet met mijn moeie hoofd niet gaan reageren. Ik had het bericht half gelezen en zag de vraag wat voor lange bloemen er op de A1 bloeien. Ik heb daar Digitalis zien bloeien, dus was dat het antwoord... Maar... de vraag ging over de foto en dat stukje had ik gemist... Sorry.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar kijk je naar? Ik dacht Teunisbloem, maar op de foto's is moeilijk te zien waar het precies om gaat.
Maar op zich heeft Seven ook wolfsmelk geplant en dat is ook niet de meest ideale kandidaat als je kleine kinderen hebt. Mooi is het welquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:17 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
... Ik moet met mijn moeie hoofd niet gaan reageren. Ik had het bericht half gelezen en zag de vraag wat voor lange bloemen er op de A1 bloeien. Ik heb daar Digitalis zien bloeien, dus was dat het antwoord... Maar... de vraag ging over de foto en dat stukje had ik gemist... Sorry.
Ik heb wel gewone duizendknoop, geen Japanse. En vingerhoedskruid staat kilometers lang in de middenberm van de A50 tussen Apeldoorn en Arnhemquote:Op woensdag 19 juni 2024 23:08 schreef tux87 het volgende:
Nee, dat is 'm niet maar die heb ik elders in de tuin wel aangeplant.quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:50 schreef Angelfrouk het volgende:
Colin moet het maar leren danquote:Op donderdag 20 juni 2024 07:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Kinderen snap ik, maar dieren weten over het algemeen heel goed wat ze wel en niet kunnen eten. Wij hebben ook digitalis in de tuin staan (kunnen we vrij weinig aan doen, hoort bij de omgeving) en de honden hebben er nog nooit aangezeten.
Geen oleander of reuzenberenklauw in de tuinquote:Op donderdag 20 juni 2024 17:33 schreef sigme het volgende:
Er zijn gradaties van giftigheid. En van aanlokkelijkheid.
Vingerhoedskruid trekt kindervingertjes aan en is heel giftig.
Oleander trekt minder aan, maar is zó verschrikkelijk giftig dat ik het toch uit de tuin zou weren.
Allerlei ander spul is giftig, en soms ook zelfs redelijk aantrekkelijk voor kinderen om in de mond te steken. Maar in het algemeen is dat niet levensbedreigend en bovendien is niet alles te vermijden. Ze moeten ook geen kastanje- of eikeltjespuree gaan brouwen.
PS: m'n derde plant-te-mijden indien kinderen nabij is niet eens giftig. Maar Reuzenberenklauw is toch serieus gevaarlijk, juist voor kinderen.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:39 schreef June. het volgende:
[..]
Maar op zich heeft Seven ook wolfsmelk geplant en dat is ook niet de meest ideale kandidaat als je kleine kinderen hebt. Mooi is het wel
Ja, die staat ook uitbundig te zijn. Langs de snelweg, die in mijn tuin bloeit niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:17 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
... Ik moet met mijn moeie hoofd niet gaan reageren. Ik had het bericht half gelezen en zag de vraag wat voor lange bloemen er op de A1 bloeien. Ik heb daar Digitalis zien bloeien, dus was dat het antwoord... Maar... de vraag ging over de foto en dat stukje had ik gemist... Sorry.
Gevlekte scheerling (hemlock) staat bovenaan mijn lijst inmiddels, die zie je hier veel op natte plekken staan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:33 schreef sigme het volgende:
Er zijn gradaties van giftigheid. En van aanlokkelijkheid.
Vingerhoedskruid trekt kindervingertjes aan en is heel giftig.
Oleander trekt minder aan, maar is zó verschrikkelijk giftig dat ik het toch uit de tuin zou weren.
Allerlei ander spul is giftig, en soms ook zelfs redelijk aantrekkelijk voor kinderen om in de mond te steken. Maar in het algemeen is dat niet levensbedreigend en bovendien is niet alles te vermijden. Ze moeten ook geen kastanje- of eikeltjespuree gaan brouwen.
Daar las ik van de week een waarschuwing voor ja.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 19:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Gevlekte scheerling (hemlock) staat bovenaan mijn lijst inmiddels, die zie je hier veel op natte plekken staan.
Ik zoek gewoon op categorie planten>tuinplanten op max 50km. Ik zocht eerst nog op trefwoord gratis maar op deze manier 3 hobby kwekers tegengekomen die zo'n beetje alles hebben wat ik zoek, en aanzienlijk goedkoper allemaal.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:35 schreef SV-tje het volgende:
@:seven hoe heb jij gezocht op de planten via Marktplaats? Specifieke planten als zoekopdracht opgegeven? Uiteindelijk zouden wij ook niet al te lang willen wachten met (deels) aanplanten, maar gezien de oppervlakte van de tuin is alles in een keer bij een kweker bestellen niet te betalen.
Weten we eigenlijk nog niet. In eerste instantie dacht ik aan Keralit maar dat is wel grijpen naar de bekende weg en ook niet echt mooi natuurlijk. Is trouwens ook geen haastklus. Er komen wel donkerbruine dorpel stenen, die heeft de erker nu niet maar zijn volgens Six. wel nodig omdat de kozijnen op de bakstenen komen te staan. Wordt ook nog een leuke puzzel om de dorpelstenen op de hoeken op maat te slijpen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:45 schreef archito het volgende:
Knap stukje maatwerk wordt dat!
Hoe ga je het voorzetwandje t.p.v. de borstwering aan de buitenkant afwerken?
Keralit maakt het wat goedkopig denk ik. Van welk materiaal is de dorpel? Is dat ook in tegelvorm verkrijgbaar? Anders wellicht materiaal van borstwering hetzelfde als de dorpel?quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Weten we eigenlijk nog niet. In eerste instantie dacht ik aan Keralit maar dat is wel grijpen naar de bekende weg en ook niet echt mooi natuurlijk. Is trouwens ook geen haastklus. Er komen wel donkerbruine dorpel stenen, die heeft de erker nu niet maar zijn volgens Six. wel nodig omdat de kozijnen op de bakstenen komen te staan. Wordt ook nog een leuke puzzel om de dorpelstenen op de hoeken op maat te slijpen.
Je zo ook een alu lekprofiel kunnen overwegen ipv een stenen raamdorpel.quote:Op zondag 4 augustus 2024 15:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Weten we eigenlijk nog niet. In eerste instantie dacht ik aan Keralit maar dat is wel grijpen naar de bekende weg en ook niet echt mooi natuurlijk. Is trouwens ook geen haastklus. Er komen wel donkerbruine dorpel stenen, die heeft de erker nu niet maar zijn volgens Six. wel nodig omdat de kozijnen op de bakstenen komen te staan. Wordt ook nog een leuke puzzel om de dorpelstenen op de hoeken op maat te slijpen.
Tegeltje vind ik een leuk idee! En Six. kan heel goed regelenquote:Op zondag 4 augustus 2024 15:42 schreef archito het volgende:
[..]
Keralit maakt het wat goedkopig denk ik. Van welk materiaal is de dorpel? Is dat ook in tegelvorm verkrijgbaar? Anders wellicht materiaal van borstwering hetzelfde als de dorpel?
Stucwerk zou ook kunnen, wel wat stoot- en onderhoudsgevoeliger. Of als leuk detail een tegeltje uitzoeken en gewoon tegelen, iets passend bij de baksteen.
Ja, die ouwe donkerbruine dingen zijn wel behoorlijk oubollig, maar perfecte match met de rest van de ramen. Dus voor nu dorpelstenen, voor later hoop ik nog eens overzet vensterbanken er overheen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Je zo ook een alu lekprofiel kunnen overwegen ipv een stenen raamdorpel.
Oeh! Voorbij de hoek, of zelfs een piepklein stukje om de hoek is nóg toffer! Even kijken hoe we dan uitkomen met de regenpijp om het hoekje.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:33 schreef archito het volgende:
Helaas niet mijn idee, maar wel een goed idee!
Het dak rechts wordt dan ook recht i.p.v. schuin?
Ik zou hem links wel een stukje uit de hoek houden, een cm of 20/30 voorbij de voordeur tot boven het huisnummer?
Of juist net voorbij de hoek, dat geeft het een mooi asymmetrisch beeld waarbij je de voordeur als ingang accentueert.
Denk ik ook. En als het dan toch moet, dan gewoon gelijk doorpakken. Ik ben nog 2 weken vrij.quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Slim idee om het meteen door te trekken! Moderniseert het ongetwijfeld flink van.
En ik ben zó benieuwd naar het resultaat.
Die kans is grot, t omgevingsloket zegt in elk geval;quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:22 schreef Elleska het volgende:
Is dat dakje niet iets wat door de gemeente moet worden goedgekeurd omdat het het aangezicht van de woning nogal gaat veranderen?
Six. wil ook graag de hoek om, hij zegt dat hij dan de hoekbalk als steun kan gebruiken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 06:29 schreef archito het volgende:
Het dakje ook om het hoekje leek me ook nog mooier inderdaad!
Hoe is dat toogje boven de deur geconstrueerd? Kun je daar een balk op het hoogste punt maken die uitkraagt? Dan moet er wel een stevige randbalk komen die weer naar links uit kan kragen.
En eens met @:Claudia_x, witte dakrand is het mooiste. Blind bevestigd trespa zou kunnen, al is hout het mooiste. Onderzijde houten delen of vlak?
En ik zou een zinken kraal als dakrand doen.
Er zijn vast wel bevestigingspunten met prefab epdm aansluitingen die je erop kan plakken?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:22 schreef Elleska het volgende:
Is dat dakje niet iets wat door de gemeente moet worden goedgekeurd omdat het het aangezicht van de woning nogal gaat veranderen?
Waarschijnlijk wel, zelfs een andere kleur kozijnen is vergunningsplichtig. Hopelijk is een vergunning aanvragen minder ingewikkeld met het nieuwe portaal. We hebben alleen geen tijd om maanden te wachten en ik ben ook niet van plan om hier een constructieberekening voor te maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Die kans is grot, t omgevingsloket zegt in elk geval;
Gaat u tijdens het onderhoud het uiterlijk van het bouwwerk wijzigen? Dit is ook het geval als detaillering, profilering en vormgeving van het te vervangen onderdeel wijzigt.
Gaat u hier ‘Ja’ antwoorden? Dan gaat u meer doen dan alleen maar regulier onderhoud. Ga terug naar stap 2: Kies werkzaamheden. Zoek daar naar bijvoorbeeld ‘veranderen’, ‘verbouwen’, ‘renoveren’ of restaureren’ en beantwoordt de vragen.
ofwel, andere vragenlijst en mogelijk wel meer nodig
Kijk, top idee! Dankjewel en de updates komen vanzelf wel voorbij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:25 schreef Burdie het volgende:
Was mijn ideeben heel erg benieuwd hoe het uitpakt! Denk dat het heel chique kan uitpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |