Ja, hebben we overwogen maar we willen deze zomer al genieten van de tuin (en Colin uit laten razen op de trampolinequote:Op dinsdag 28 mei 2024 05:24 schreef manny het volgende:
Jullie pakken wel door zeg.
Menigeen had denk ik even een zomertje rust gepakt na al dat geklus en "die tuin doen we volgend jaar wel" modus aan....
Danku danku, de klimaatbestendigheid komt eigenlijk vooral uit mijn ideeėnhoed.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:18 schreef archito het volgende:
Wat een berg werk is er weer verzet afgelopen week!
Hulde voor het afkoppelen van het regenwater en klimaatadaptief inrichten van de tuin.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:15 schreef manny het volgende:
Het is wellicht nog wat vroeg, en de focus ligt nu ergens anders. Maar als jullie straks beginnen aan de selectie en plaatsing van de kabouters, neem deze dan graag mee in de overweging:
[ afbeelding ]
Fok! Yeah!
Waaltjes in dezelfde kleur als de klinkers van de oprit. Die worden halfsteens in de breedte gelegd en daarna gevoegd.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie vorderingen! Wat voor pad krijg je ook alweer?
Een rollaag, maar ik weet zo ff niet of buiten de rollaag dan ook nog iets komt. Straks ff de offerte checken. Ik heb zelf wel ekoboardachtig spul maar dat wil ik gebruiken voor de borders.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:20 schreef Puala het volgende:
Vordert lekker! Hoe gaan ze de randopsluiting maken langs t pad?
Met een rollaag is t niet nodig om dr nog wat anders langs te zettenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een rollaag, maar ik weet zo ff niet of buiten de rollaag dan ook nog iets komt. Straks ff de offerte checken. Ik heb zelf wel ekoboardachtig spul maar dat wil ik gebruiken voor de borders.
Ja, Six. kwam met het plan om 2 bakken te doen in plaats van 1, blij mee want ineens hebben we een leuke entreequote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een leuk pad.En ineens zie je een heuse tuin ontstaan.
De twee plantenbakken naast de voordeur vind ik ook geslaagd, al snap ik wel dat je die een andere kleur wil geven.
Die situatie lijkt op wat ik boven de warmtepomp heb. Ik zal je later wel vertellen wat ik er heb staan en wat het goed doet. Dat zijn wel planten die lager blijven dan carex.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:58 schreef Seven. het volgende:
Wel ff nadenken over de beplanting. Dit stuk krijgt hooguit een uurtje zon, droge schaduw met enige sierwaarde is wel een dingetje. Ik heb een shitload aan Carex dus dat is al wel een goeie kandidaat voor de bodembedekking. En dan nog een opvallende vaste plant erbij.
Een lamp? Laat eens een plaatje zien (linkje in dm?)quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voorin de bak komt zo'n melkglas bol (which reminds me, daar moeten we er nog 1 van bij bestellen).
De waaltjes waren altijd bedoeld voor het pad in de zijtuin. Wij hebben wel gevraagd of er genoeg waaltjes waren om het pad naar de voordeur ook nog met waaltjes kon, ipv klinkers zoals de oprit. En voor zover ik in kan schatten, is het gewoon gelegd met de bovenkant naar bovenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:14 schreef bleiblei het volgende:
Hebben ze nu die waaltjes op de zijkant gelegd in het pad aan de zijkant? Want waren toch waaltjes die jullie voor de bestrating achter gekocht hadden? Of liggen richting de voordeur waaltjes en het pad aan de zijkant klinkers?
Ziet er mooi uit, en gaat hard zo!
Te krijgen in verschillende maten, en wordt geleverd met bevestigingsmaterialen om op te hangen of in de grond te prikken. Kan zijn dat we deze ook nog voor het terras bestellen als hanglamp.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:27 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Een lamp? Laat eens een plaatje zien (linkje in dm?)
Mee eens!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:44 schreef Managarm het volgende:
Mooi die kantopsluiting, geef een ruimtelijk effect.
Ook mee eensquote:
Die van de lidl (en dan 3 aan elkaar vast gemaakt met tie-raps).quote:
Mooi mee genomen, weer een druppel op een gloeiende plaat!quote:Op zondag 9 juni 2024 21:30 schreef Seven. het volgende:
Oh ja! We krijgen ruim 900 euro aan subsidies voor het afkoppelen van het regenwater.
Nee de boom staat er al wel, maar je ziet enkel de bladeren. De stam is wel eentje van achter het hekquote:Op dinsdag 11 juni 2024 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Zo, ineens is het een tuin! Ik snap alleen die (overigens leuke) boom niet. Die is erbij gekomen, maar dan achter het hek?
En in die hoek komt dus een Japanse esdoorn, die komt volgend weekend. Ik ben niet tevreden over de Skimmia/duizendknoop combinatie dus de Skimmia gaat nog verhuizen. Nog ff wat siergrassen uitzoeken voor erbij.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht trouwens even dat dat frisgroene blad was van een boom net achter het hek en begreep niet waar die vandaan kwam. Maar dat zijn de bladeren van de boom in pot. Je ziet zo wel dat zo’n soort boom goed zou staan in die hoek.
Nou, en ook maar weer bewijs dat Six. super netjes en snel kan werken. Dit lag er in 2x 3 uurtjes in.quote:
@Six.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou, en ook maar weer bewijs dat Six. super netjes en snel kan werken. Dit lag er in 2x 3 uurtjes in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |