Geen concrete datum, maar ik weet wel dat Six. eerst een soort mal wil maken voor een proefopstelling. Kozijnen plaatsen in een erker is best gecompliceerd. De ramen zijn gewoon recht dus de vraag is hoe we de drie ramen dan op elkaar aansluiten.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:03 schreef Puala het volgende:
Ik denk dat met de zon er op dat vanzelf wel verdwijnt, die aanslag![]()
Wanneer staat de erker op de planning?
Op termijn schilderen in RAL9010 of vervangen voor trespa, denk ik. De achterdeur moeten we ook ff schilderen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:15 schreef tux87 het volgende:
Knapt hard op! Kozijnen doen zoveel qua aanzicht..
De erker gaat de grote klapper worden denk ik qua aanzicht. Wat gaan jullie doen met de bruine planken en overstekken?
Zit er een stalen kolom oid in de hoeken? Als dat niet het geval is, zou je een houten stelkozijn kunnen maken om de hoek te maken. Dan aan de buitenkant aluminium zetwerk in dezelfde kleur als de kozijnen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen concrete datum, maar ik weet wel dat Six. eerst een soort mal wil maken voor een proefopstelling. Kozijnen plaatsen in een erker is best gecompliceerd. De ramen zijn gewoon recht dus de vraag is hoe we de drie ramen dan op elkaar aansluiten.
Geen stalen kolom in de hoeken. Dus idd iets van een stelkozijn en ik had een soort van profiel gevonden dat zich makkelijk in een hoek laat buigen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:24 schreef tux87 het volgende:
[..]
Zit er een stalen kolom oid in de hoeken? Als dat niet het geval is, zou je een houten stelkozijn kunnen maken om de hoek te maken. Dan aan de buitenkant aluminium zetwerk in dezelfde kleur als de kozijnen.
Oh. Die hebben voor mij (ik herhaal: voor mij) toch juist wel een aardige balans tussen "muur" en toch nog doorheen kunnen kijken. Smaken / wensen verschillenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:25 schreef BE het volgende:
Nog over die screens, ik zit weer achter mijn laptopje en dacht 'ik laat toch even zien wat ik bedoel'.
Je kunt er zeker wel doorheen kijken:
[ afbeelding ]
maar vanaf mijn werkplek zie ik dus dit:
[ afbeelding ]
En dat geeft dan toch een beetje het gevoel dat ik tegen een blinde muur aan kijk.
Dus vandaar dat ik toch iets van een doek over het terras wil vanaf de boeidelen van de uitbouw. Geen zon in de ramen en wel naar buiten kunnen kijken.
(Heeft wellicht ook met de lichte kleur van de screens te maken, die zou ik al niet gekozen hebben zelf, maar vervangen is ook zo wat.)
Ik vind die lichte screens eigenlijk wel mooi. Eens met je praktische bezwaren maar voor mij is dat minder eigenlijk belangrijk. Allerhoogste prioriteit is zorgen dat het huis niet opwarmt want met al deze maximale isolatie raken we de warmte niet kwijt. Dan zijn screens heel wat betaalbaarder.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:25 schreef BE het volgende:
Nog over die screens, ik zit weer achter mijn laptopje en dacht 'ik laat toch even zien wat ik bedoel'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat geeft dan toch een beetje het gevoel dat ik tegen een blinde muur aan kijk.
Dus vandaar dat ik toch iets van een doek over het terras wil vanaf de boeidelen van de uitbouw. Geen zon in de ramen en wel naar buiten kunnen kijken.
(Heeft wellicht ook met de lichte kleur van de screens te maken, die zou ik al niet gekozen hebben zelf, maar vervangen is ook zo wat.)
Die stenen moeten wel een keer gereinigd worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef Managarm het volgende:
Het is echt een wereld van verschil met die witte kozijnen, de stenen zien er opeens ook een stuk mooier uit. Wat een verschil een kleur kan maken.
Borsteltje met sop?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die stenen moeten wel een keer gereinigd worden.
Dank voor het delen! Dat streep ik van mijn optielijstje af.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:25 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De onderdelen zien er goed uit en klinken goed, benieuwd hoe het er als totaalplaatje uit gaat zien, maar jullie kennende gaat dat helemaal goed komen!quote:Op maandag 13 mei 2024 20:56 schreef Seven. het volgende:
We zijn bezig met tuin elektra en verlichting.
Voor de oprit zetten we deze op ongeveer 40-50cm boven de grond, op de bijkeuken op ooghoogte zodat het pleintje voor de garage goed verlicht is, en in het portiek van de voordeur:
[ afbeelding ]
Voor het pad aan de zijkant van het huis, kiezen we dit (vlak naast het pad, dus wel de bedoeling om de beplanting er omheen in toom houden):
[ afbeelding ]
Grind voor het grindstrookje:
[ afbeelding ]
Verder zwarte ekoboard planken en stroken van 14 cm als kantopsluiting, zowel voor de grindstrook als rondom het grasveld.
Nu nog graszoden, graszaad en een deel van de beplanting bestellen.
Nog een weekje en dan gaat het beginnen!
Het is eigenlijk allemaal functionele verlichting op sensors, dus pad, oprit, voordeur waar je wel eens 's avonds kortstondig wil zien wat je doet.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:44 schreef Troel het volgende:
Maar hebben jullie dan ook regelmatig de lampen aan in de tuin? En is dat dan als jullie er zelf zitten of om de tuin te verlichten zodat je er in de avond van kunt genieten?
Jullie zijn het eensquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:06 schreef Seven. het volgende:
Voor de screens op de zijgevel hebben we deze staaltjes gehad: taupe, zand en licht zand. We vinden allebei licht zand het mooist. En dan met RAL9010 geleiders + cassette, zelfde kleur als de raamkozijnen. Past ook mooi bij de donkerbruine dorpelstenen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor het grote raam bij de eetkamer, het kleine raam in de woonkamer en de slaapkamer komt dat dan op 1700 euro via Creon, 4-6 weken levertijd.
Hehequote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:07 schreef maily het volgende:
[..]
Jullie zijn het eens![]()
Wat goed.
Scheelt weer een poll![]()
![]()
We monteren het op de dag, niet in de dag. De reden daarvoor is dat de cassette groter is dan het kozijn zelf dus die zou je dan van binnenuit altijd zien omdat die voor het glas hangt. In de dag zou het allermooist zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:31 schreef Leandra het volgende:
Monteer je de geleiders wel in de muur en niet in je nieuwe kunststof/aluminium kozijnen?
Wel in de dag dan uiteraard
Ja, toen we eenmaal zelf iets uitgezet hadden, vond Six. het toch wel heel pontificaal in het midden. Dus OK, dan blijft het net wel zitten, ook als Colin straks gaat puberen. En omdat de hottub nu dus in mijn border komt te staan, moet ik behoorlijk wat planten verplaatsen. Maar OK, scheelt dat ik dat wel leuk vind om te doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 00:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ziet eruit als een goede plek voor de trampoline!
Komt er helemaal geen pad (meer) strak langs het huis?
Dit is ongelijk. Hottub moet groterquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:53 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft al het water weggepompt uit de kelder en wat meuk opgeruimd. Morgen maar eens kijken, ik ben er zelf al 6 maanden niet geweest. Er was ook een kikker in de kelder, die heeft er echt wekenlang vertoeft. Maar die woont nu gewoon weer buiten.
Verder is ons tuinontwerp aangepast. De stapstenen zijn geschrapt. De trampoline komt achterin de tuin. Blauwe rondje is onze hottub. En zelf alvast e.e.a. ingetekend qua beplantingsplan.
[ link | afbeelding ]
Dinsdag gaat het gebeuren! Wel nog even voor fotootjes maken dit weekend.
Oh ja, dat had ik geloof ik al een keer gevraagd en toen dit antwoord gekregen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, toen we eenmaal zelf iets uitgezet hadden, vond Six. het toch wel heel pontificaal in het midden. Dus OK, dan blijft het net wel zitten, ook als Colin straks gaat puberen. En omdat de hottub nu dus in mijn border komt te staan, moet ik behoorlijk wat planten verplaatsen. Maar OK, scheelt dat ik dat wel leuk vind om te doen.
Er komt een grindstrookje van 40 centimeter met een Ekoboard achtig product tegen het huis, maar verder niet.
Famous last words.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:14 schreef Seven. het volgende:
Verder ga ik alles aftikken met de planten die ik al heb en graszaad zodat ik in het najaar weer verder kan.
Ja, de stronken waren er allemaal om 11:00 al uit. Ze zijn nu de sleuf naar de sloot achter het huis aan het graven voor de drainage.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:47 schreef Troel het volgende:
Zo, dat is snelheid. Ik wil ook zo'n kraantje
Ja, het zijn ook harde werkers. En ook fijn dat er direct geschakeld wordt zonder dat wij er als klant zelf bovenop moeten zitten. Dat is met aannemers in de regel wel anders.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |