abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212787557
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:54 schreef opgebaarde het volgende:
Nogal boud om de daden van IDF per definitie gerechtvaardigd te vinden.

En zucht. Het woord genocide heeft tegenwoordig echt geen enkele waarde meer he. Beide kanten gaan er graag mee lopen en paraderen.
Per definitie niet, wel in deze definitie en deze omstandigheid, in het algemeen (individuele zaken kunnen altijd fout gaan).

Ik gebruik letterlijk de definitie van genocide die in comments hierboven gesteld was.
pi_212787579
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Whatabout?
lees mijn verduidelijkende post daarna
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 17:17:51 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212787614
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:11 schreef Alov het volgende:

[..]
Jij zegt dat de regering van Israël/IDF/het hele Israëlische volk de intentie van genocide hebben?
Nee, waar denk je dat ik dat zeg?

Ik zeg dat ik het niet weet en dat een aantal twijfelachtige uitspraken van hooggeplaatste israeli's de boel sterk die hoek indrukken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 17:19:28 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212787644
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:14 schreef Alov het volgende:

[..]
lees mijn verduidelijkende post daarna
Nog steeds een whataboutism

Ik heb ook in deze reeks al meerdere malen aangegeven dat de campagne van Hamas een genocidale is

Zij zelf ook trouwens
pi_212787700
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:23 schreef Alov het volgende:

[..]
De crux zit hem in dat als kolonisten genocide plegen in de West Bank, dan zijn Palestijnen gerechtvaardigd zich daar tegen te verdedigen. Maar duizend festivalgangers uit Tel Aviv (die zelf waarschijnlijk in de meerderheid links georiënteerd zijn en tegen kolonisten) ergens in een woestijn uit het niets vermoorden heeft niets te maken met zelfverdediging tegen genocide in de West Bank door kolonisten, en is dus niet gerechtvaardigd.
Daarom dat iedereen 7 oktober ook afkeurt, op wat extreme types na.

quote:
Als Hamas genocide pleegt in Israël (met alle gestelde intentie om daarmee door te gaan tot het bittere einde), dan is Israël gerechtvaardigd zich daar tegen te verdedigen. (tot zo ver exacte kopie van de eerste paragraaf hierboven). Hamas uitroeien met helaas onvermijdelijke burgerdoden heeft alles te maken met zelfverdediging tegen genocide. En is dus gewoon gerechtvaardigd.
Hamas is totaal niet in staat om een genocide te plegen op joden. Ze kunnen hooguit een aanval uitvoeren die dan binnen een dag wordt gestopt door Israël. Het verschil in macht en kracht is zo immens groot. Dus je kunt niet stellen dat Israël zich tegen een genocide verdedigd en dientengevolge dat die burgerdoden verrechtvaardigd zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212787752
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Hamas is totaal niet in staat om een genocide te plegen op joden. Ze kunnen hooguit een aanval uitvoeren die dan binnen een dag wordt gestopt door Israël. Het verschil in macht en kracht is zo immens groot. Dus je kunt niet stellen dat Israël zich tegen een genocide verdedigd en dientengevolge dat die burgerdoden verrechtvaardigd zijn.
Er is geen beetje genocide. Hamas is heel goed in staat om Israëlischer te doden met als doel uitroeiing van het volk, en zijn daar al lang mee bezig. En niet alleen Hamas, zo veel Palestijnse groepen en aanverwanten zijn daar al lang mee bezig met succes ook helaas.
pi_212787770
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nog steeds een whataboutism

Ik heb ook in deze reeks al meerdere malen aangegeven dat de campagne van Hamas een genocidale is

Zij zelf ook trouwens
Op zich, sec, is het een whataboutism, maar zoals ik zei, de crux zit hem in het verschil in gerechtvaardigheid.
pi_212787951
quote:

[..]
[..]
HAHAHAHA _O_
Intolerant voor intolerantie
  Forum Admin maandag 11 maart 2024 @ 17:56:51 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212788173
Ja dat is dus niet helemaal hoe het werkt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212788249
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
Van niettus gaat de discussie niet beter worden
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
het is een beetje aan jou. als je zegt dat er genocide wordt gepleegd, laat maar zien dan. ik heb je net duidelijk uitgelegd waarom het niet van toepassing is. maar daar reageer je niet op...
pi_212788336
quote:

dit hoor je heel vaak. echt fokt op dat mensen zo denken. hamas is degene die werkelijk genocide wil plegen, maar dat wordt weggewuifd. israel mag hamas niet ECHT aanpakken, want het verzet is begrijpelijk. verzet tegen maatregelen die genocide tegen houden...
resultaat? decennia lang oorlog en onderdrukking, en de palestijnen die helemaal kapot gaan .
pi_212788787
quote:

[..]
Misschien moet je je even beter inlezen voordat je desinformatie gaat verspreiden. Bijna driekwart van de palestijnen vond het helemaal prima dat er een slachting plaatsvond op de joden 7 oktober. Slechts 11% was er tegen.

https://www.reuters.com/w(...)as-rises-2023-12-14/
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 19:11:05 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212789002
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het is een beetje aan jou. als je zegt dat er genocide wordt gepleegd, laat maar zien dan. ik heb je net duidelijk uitgelegd waarom het niet van toepassing is. maar daar reageer je niet op...
Maar ik zeg nergens dat er een genocide aan de gang is
pi_212789318
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Misschien moet je je even beter inlezen voordat je desinformatie gaat verspreiden. Bijna driekwart van de palestijnen vond het helemaal prima dat er een slachting plaatsvond op de joden 7 oktober. Slechts 11% was er tegen.

Die Palestijnen die naar hun mening is gevraagd hebben een andere 7 oktober dan ons gezien. Wij kennen 7 okt als de tientallen doden bij het festival met overal bloed, de beelden van mensen die in de bunkers schuilen en de granaten teruggooien, de 40 onthoofden baby's, de levende baby in de oven, een zwangere vrouw waar de foetus uit de buik wordt gesneden en het martelen van twee kinderen terwijl de ouders toekijken. Dat wordt ons verteld, dat verhaal leren wij.

De Palestijnen en een groot gedeelte van de Arabische wereld krijgen andere verhalen. Als jij bij die mensen vraagt wat er op 7 oktober gebeurd is dan krijg je een verhaal wat niet bij ons beeld past.

Als je me niet gelooft zou je kunnen kijken naar de andere antwoorden van die peiling waar dat reuters artikel het over heeft. Dan zie je dat de stelling 'de Palestijn juicht om het afslachten van Israëlische burgers' niet past bij de andere vragen van die peiling. Hasbara doet het ons wel graag geloven
https://www.pcpsr.org/en/node/963 (beetje naar beneden a rollen)
pi_212790350
Katz berates UN chief Guterres ahead of Security Council meet on sexual violence
https://www.timesofisrael(...)-on-sexual-violence/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212790529
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]

Ik had het uiteraard over buitenstaanders, niet over Palestijnen en Israëliers. Dat een meerderheid van de Palestijnen positief is over 7 oktober en dat een meerderheid van de Israëli's positief is over de acties van Israël na 7 oktober is niet verwonderlijk. Beide zijn bang, beide hebben wraakgevoelens, beide zitten middenin hun eigen propaganda en beredeneren vanuit hun eigen positie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212791158
Lekker boeiend.

Voor de beeldvorming: Je hoort Gal Gadot voortdurend schreeuwen en huilen.

Hoeveel Arabische artiesten boeit het? 0. En tja, dat is voor de beeldvorming heel slecht. Als Amr Diab er niet van wakker ligt:

Waarom zou oude Joe er dan wakker van liggen?

Nog los van het feit dat geen enkel Arabisch land de economische en diplomatieke relaties met Israel heeft opgeschort. Alleen al Saudie Arabiē had de genocide in Gaza kunnen stoppen, maar het boeit ze niet. Het boeit geen enkele invloedrijke Arabier.

Toen ik de dochter van Amr Diab hierop aansprak, kreeg ik de volgende oerdomme reactie:

Hij moet blijkbaar zingen om zijn niet-bestaande gezin te onderhouden, nog los van dat de geschatte waarde van die man 45 miljoen USD is. Hoeveel centen heeft hij meer nodig?

Kortom, interesseert de Arabieren niets.
pi_212791242
Ik heb ook een beetje het idee dat de Palestijnen de zigeuners onder de Arabieren zijn.

Die zullen dus stilzwijgend toekijken wat er gebeurt.
pi_212791326
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:12 schreef Cuendillar het volgende:
Ik heb ook een beetje het idee dat de Palestijnen de zigeuners onder de Arabieren zijn.

Die zullen dus stilzwijgend toekijken wat er gebeurt.
Tja, ze leveren niks op. Er worden geen concerten gehouden in Gaza. En eigenlijk hebben andere Arabieren weinig aan ze. Egypte zou zo hun leger erheen kunnen sturen, maar dat doen ze niet. Ze zijn juist bang dat er zometeen 2 miljoen mensen hun eigen land binnenstormt.
pi_212791681
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:23 schreef HSG het volgende:
Koning Saoedi-Arabië wil einde 'brutale misdaden' in Gaza
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-in-gaza~a5891f2d/

Hij moet niet zo hypocriet doen en zijn genocide in Jemen stoppen.
Daar is hij mee in onderhandelingen. Maar inderdaad ze hebben daar op grote schaal verwoestingen aangericht en mensenrechten geschonden. Ondanks vele protesten zijn ze door gegaan met massaal bombarderen van één van de armste landen ter wereld. Een grote schande dat dat soort lui nog an de macht zijn.
pi_212791707
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 10:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blabla. Semantische rechtsgeldige gelul in termen. We weten wat we bedoelen hier. Die moordende, verkrachtende, borst afsnijdende en ontvoerende klootzakken moeten hun gijzelaars vrijlaten. Asap.
Bla bla hamas humus....
pi_212791728
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Bla bla hamas humus....
Ben jij het er niet mee eens dat de gijzelaars vrij moeten? :?
  maandag 11 maart 2024 @ 21:45:09 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212791739
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:19 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
Tja, ze leveren niks op. Er worden geen concerten gehouden in Gaza. En eigenlijk hebben andere Arabieren weinig aan ze. Egypte zou zo hun leger erheen kunnen sturen, maar dat doen ze niet. Ze zijn juist bang dat er zometeen 2 miljoen mensen hun eigen land binnenstormt.
Dat heeft Egypte eerder geprobeerd tijdens de zesdaagse oorlog wat uitliep op een fiasco.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_212791807
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ben jij het er niet mee eens dat de gijzelaars vrij moeten? :?
Oh jawel hoor maar daar is geen excuus om 30.000 mensen de dood in te jagen en 2.1 miljoen mensen uit te hongeren vind je niet?

Trouwens er wordt al jaren vermoord en verkracht door IDF en daar heb ik je nooit over gehoord .
pi_212792128
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Oh jawel hoor
Gelukkig. :)
quote:
maar daar is geen excuus om 30.000 mensen de dood in te jagen en 2.1 miljoen mensen uit te hongeren vind je niet?
Die hoeveelheden weten we niet zeker, dat uithongeren ook niet (en is bovendien geen doel) en de oorlog is niet bedoeld om de gijzelaars vrij te krijgen maar om Hamas te vernietigen.

Hamas kan de oorlog op elk ogenblik beëindigen, en daarmee de slachtoffers en de honger, door zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten.

Dat is de enige macht die ze nog hebben. De macht over de Gazanen. Kun je het je voorstellen? Zij hebben de macht om het lijden te stoppen. Maar ze doen het niet.
quote:
Trouwens er wordt al jaren vermoord verkracht door IDF en daar heb ik je nooit over gehoord .
Uiteraard niet, want dat is informatie uit jouw bubbel. Daar heb ik verder niets mee te maken dus geen wonder dat je me daar nooit over hebt gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')