Voor de retro look and feel.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:34 schreef Theone688 het volgende:
Wat is vooral niet begrijp is dat de videoclip in 4K is en 4:3, en niet in breedbeeld (16:9), wat zit hier achter? 4:3 in 2024??? Maar wel in 4K
(lijkt Frankenweenie wel, HD en zwart-wit ook zoiets raars)
Nou, wat zou daar nou de reden van zijn? Naar welke tijd refereert die video terug?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:34 schreef Theone688 het volgende:
Wat is vooral niet begrijp is dat de videoclip in 4K is en 4:3, en niet in breedbeeld (16:9), wat zit hier achter? 4:3 in 2024??? Maar wel in 4K
(lijkt Frankenweenie wel, HD en zwart-wit ook zoiets raars)
jaren 90? (maar neem het dan ook niet in 4K op, want dat hadden ze ook niet in de jaren 90)quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, wat zou daar nou de reden van zijn? Naar welke tijd refereert die video terug?
Niemand wil op zijn 4k tv korrelige pixels zien, de 4:3 verhouding is genoeg nostalgisch, denk ik.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:39 schreef Theone688 het volgende:
[..]
jaren 90? (maar neem het dan ook niet in 4K op, want dat hadden ze ook niet in de jaren 90)
Sowieso doet ie veel leuks, woonde een tijdje 100m van de Lebuinuskerk af, best vaak verrassende muziek.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:35 schreef Dave het volgende:
Uitgebreider filmpje over de stadsbeiaardier die in Deventer Europapa op het carillon speelt: https://www.rtvoost.nl/ni(...)papa-van-joost-klein
Zover gaat het menu bij mijn lokale Chinees inderdaad nietquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt. Ik was me ervan bewust dat het andere getal tot grote verwarring zou kunnen zorgen!
Als je het opneemt in 4k kan je er daarna alsnog voor kiezen het er minder goed uit te laten zien met allemaal trucs, mocht je dat willen. Als je alles op VHS hebt opgenomen kan je upgraden naar 4k daarna wel vergetenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:39 schreef Theone688 het volgende:
[..]
jaren 90? (maar neem het dan ook niet in 4K op, want dat hadden ze ook niet in de jaren 90)
Dit is ín de NLse bubbel maar ik hou er wel van.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:39 schreef Em31 het volgende:
Voor de mensen met TikTok, is het nummer daar nou ook echt een ding? Ook buiten de Nederlandse bubbel?
Leukquote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit is ín de NLse bubbel maar ik hou er wel van.
[ x ]
Hahaha tof!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Leukik kreeg vanmiddag ook een filmpje van iemand vanuit een gymhal waar veel kinderen tussen het turnen door stonden te hakken
Ik wilde eigenlijk geen TikTok omdat ik niet nog iets wil waar ik eindeloos kan scrollenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha tof!
Ik zag dat Joost die video van de trompettist zelf ook had geliked. Die zit volgens mij echt de hele dag te scrollen langs alle leuke dingen.
quote:De Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival, Europapa van de Friese Joost Klein, krijgt in mei een Limburgs tintje. De maker van de visuals, Fons de Haan, komt namelijk uit Maastricht.
Dat meldt RTV Maastricht. De visuals zijn de effecten die in de achtergrond verschijnen als een artiest zijn of haar nummer ten gehore brengt.
12 vlaaipunten voor Nederlandquote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:14 schreef Greys het volgende:
Maastrichtenaar maakt visuals voor Europapa
https://www.l1nieuws.nl/e(...)isuals-voor-europapa
[..]
Tsja, eerst maar even afwachten wat hij met een beperkt budget kan in Malmö. Bij S10 hadden we ook de top van de top, zoals al eerder vandaag aan gerefereerd.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:22 schreef Greys het volgende:
Hier een voorbeeld van het werk van Fons de Haan die de visuals heeft gemaakt:
https://www.instagram.com(...)MWN2d2o4Zmhtem9hMw==
True, maar daar deed de zon het niet ennnn ik heb er zin an om in dit geval (en vooral vanwege Joost z'n creatieve inzichten en professionele en heerlijke aanpak tot nu toe van alles) gewoon eens lekker van het positieve uit te gaan. Hoop doet leven en janken kunnen we altijd nog ja toch nietan!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, eerst maar even afwachten wat hij met een beperkt budget kan in Malmö. Bij S10 hadden we ook de top van de top, zoals al eerder vandaag aan gerefereerd.
An, top, die heeft in ieder geval ervaring, want die heeft bij Og3ne ook meegewerkt.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:14 schreef Greys het volgende:
Maastrichtenaar maakt visuals voor Europapa
https://www.l1nieuws.nl/e(...)isuals-voor-europapa
[..]
Zou me verbazen. Is niet helemaal zijn stijl.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:29 schreef Dave het volgende:
[..]
An, top, die heeft in ieder geval ervaring, want die heeft bij Og3ne ook meegewerkt.
Davequote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:29 schreef Dave het volgende:
[..]
An, top, die heeft in ieder geval ervaring, want die heeft bij Og3ne ook meegewerkt.
Deze animatie is knap gemaakt maar intens voor de zintuigen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:31 schreef Greys het volgende:
Hij maakte ook deze animatie voor Friesenjung!
https://www.instagram.com/p/Cs_xSKetLfa/?igsh=bDA3NG90ZzQ5dmkz
Zesentwintig keer de wereld rond met Joost!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:43 schreef ijs_beer het volgende:
Met dat type visual kun je best snel een reisje rond Europa maken in 3 minuten.
Wat een heerlijke Greyspostquote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
[..]
True, maar daar deed de zon het niet ennnn ik heb er zin an om in dit geval (en vooral vanwege Joost z'n creatieve inzichten en professionele en heerlijke aanpak tot nu toe van alles) gewoon eens lekker van het positieve uit te gaan. Hoop doet leven en janken kunnen we altijd nog ja toch nietan!
Daar zat ik ook aan te denken ja. De Eiffeltoren en de Brandenburger Tor gaan we wel zien, denk ik.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:43 schreef ijs_beer het volgende:
Met dat type visual kun je best snel een reisje rond Europa maken in 3 minuten.
Dit is Joost zijn moment. Hij wil een Europees fenomeen worden. Ik wed dat hij daar behoorlijk wat geld in wil en kan steken, want dat verdient hij makkelijk terug daarna. Die wil echt niet zuinig doen en daarmee alle internationale verwachtingen ondermijnen. We krijgen een staging waar we in Nederland al jaren op wachten. Ik zeg het hier nu. Mark my words 😊quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, eerst maar even afwachten wat hij met een beperkt budget kan in Malmö. Bij S10 hadden we ook de top van de top, zoals al eerder vandaag aan gerefereerd.
Hij is een independent artist hequote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:24 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dit is Joost zijn moment. Hij wil een Europees fenomeen worden. Ik wed dat hij daar behoorlijk wat geld in wil en kan steken, want dat verdient hij makkelijk terug daarna. Die wil echt niet zuinig doen en daarmee alle internationale verwachtingen ondermijnen. We krijgen een staging waar we in Nederland al jaren op wachten. Ik zeg het hier nu. Mark my words 😊
Die videoclip is ook niet op een koopje gemaakt. Hij weet heus wel mensen te vinden die in hem willen investeren.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij is een independent artist heEr zit niet een zak geld van een of andere platenmaatschappij achter.
Ik zie nu voor me dat op het moment dat bij Joost de Eiffeltoren in beeld komt de Franse delegatie hun verre de vin kapotgooit tegen een muur omdat zij al de Eiffeltoren in beeld hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken ja. De Eiffeltoren en de Brandenburger Tor gaan we wel zien, denk ik.
NPO betaalt 2,5 ton voor uitzendrechten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij is een independent artist heEr zit niet een zak geld van een of andere platenmaatschappij achter.
Ja!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:03 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk is er nog wat budget over voor wat pyro.
Ilse heeft destijds ook zelf in de buidel getast toch? Heeft ze goed gegokt. Joost kan wat dat betreft ook een CATSje doen 😊quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
NPO betaalt 2,5 ton voor uitzendrechten.
AVROTROS betaalt nog eens 2,5 ton voor o.a. totstandkoming act, maken clip, kleding, verblijf etc.
Geen idee welk deel daarvan voor de clip is etc. Maar ik denk dat Joost megaveel creatieve contacten heeft en wellicht sommigen hem voor minder/weinig helpen in dit geval om z'n droom waar te maken. En zo misschien ook met zijn act. Ben enorm benieuwd!
Ilse in de buidel getast?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:20 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ilse heeft destijds ook zelf in de buidel getast toch? Heeft ze goed gegokt. Joost kan wat dat betreft ook een CATSje doen 😊
Staat me iets van bij dat het met de filter te maken had dat er over de opnames ligt, maar ik weet niet of dat klopt. Het schijnt inderdaad dat ze hebben bijbetaald. Misschien niet geheel toevallig dat dit dan de beste staging was die we ooit hebben gehadquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ilse in de buidel getast?
Geen idee eigenlijk.
Waarvoor dan? Die visuals en duomicrofoon zullen toch wel in het 2,5 ton budget hebben gepast?
Oh! Ja kan best.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Staat me iets van bij dat het met de filter te maken had dat er over de opnames ligt, maar ik weet niet of dat klopt. Het schijnt inderdaad dat ze hebben bijbetaald. Misschien niet geheel toevallig dat dit dan de beste staging was die we ooit hebben gehad
Ja, deze bedoelde ik. Die heb ik hier wel eens voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Staat me iets van bij dat het met de filter te maken had dat er over de opnames ligt, maar ik weet niet of dat klopt. Het schijnt inderdaad dat ze hebben bijbetaald. Misschien niet geheel toevallig dat dit dan de beste staging was die we ooit hebben gehad
Als je kijkt naar zijn clip Meeuw, en op bepaalde filmische aspecten let, heeft hij echt extreem getallenteerde mensen om zich heen. Elke shot lijkt vanuit een art-house scene opgebouwd, Er is extreem details voor kleur gebruik. voorbeeld;Joost draagt een rood jasje, gebouwen zijn blauw gekleurd, wat elke shot haast een foto momentje maakt. Het is duidelijk dat er met filters wordt gewerkt, maar je ziet duidelijk de details waar ze aandenken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
NPO betaalt 2,5 ton voor uitzendrechten.
AVROTROS betaalt nog eens 2,5 ton voor o.a. totstandkoming act, maken clip, kleding, verblijf etc.
Geen idee welk deel daarvan voor de clip is etc. Maar ik denk dat Joost megaveel creatieve contacten heeft en wellicht sommigen hem voor minder/weinig helpen in dit geval om z'n droom waar te maken. En zo misschien ook met zijn act. Ben enorm benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |