Zelfs mijn leerlingen (Eritrea, Syrië, Afghanistan, dat werk) werden er blij van!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:42 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ik sta voor de klas (groep 3-4) en probeer me altijd een beetje in te houden om ze te indoctrineren met het Songfestival![]()
Dus tijdens de tekenles vandaag wat muziek opgezet, doen we vaker, en subtiel Joost ertussen gemoffeld.
Echt waar.... alle hoofden omhoog en gelijk 'jaaaaaaaa, mag die harder'. Het was gelijk feest in de klas, inclusief pogingen tot iets wat voor hakken door moest gaan.
Ik kwam niet meer bij. Ook daar een enorme hit!
Het grote merendeel van de kijkers hoort de liedjes toch voor het eerst, dus op zich lijkt me dat geen probleem.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hij staat straks in tig landen in hun top 40s-100s, hij en heeft de europese zomerhit van 2024 in pocket. dit wordt straks op alle strandfeesten, feestvakanties etc gedraaid. kans is wel aanwezig dat het songfestival publiek er al op uitgekeken is, of helemaal verslaafd is aan Joost. maar er zullen ook heel veel niet standaard eurovisie mensen gaan kijken.
Dat zijn al 36 puntenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zelfs mijn leerlingen (Eritrea, Syrië, Afghanistan, dat werk) werden er blij van!
Indoctrinatie op z'n best.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:42 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ik sta voor de klas (groep 3-4) en probeer me altijd een beetje in te houden om ze te indoctrineren met het Songfestival![]()
Dus tijdens de tekenles vandaag wat muziek opgezet, doen we vaker, en subtiel Joost ertussen gemoffeld.
Echt waar.... alle hoofden omhoog en gelijk 'jaaaaaaaa, mag die harder'. Het was gelijk feest in de klas, inclusief pogingen tot iets wat voor hakken door moest gaan.
Het pleit ook wel voor de kunde van de commissie. Ik had dit nooit op waarde kunnen schatten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het grote merendeel van de kijkers hoort de liedjes toch voor het eerst, dus op zich lijkt me dat geen probleem.
Maar deze hit, na het enorme succes van Duncan, kan wel een mooie inspiratie zijn voor anderen om iets in te sturen.
Hahaha geweldig!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef Zigsky het volgende:
Songfestivalforum.nl (twitter) werd genoemd bij wnl
Ik ken het verder niet, maar ik zag het net.
Eén jongetje moest huilen en toen vroeg een meisje: 'waarom huil je nou?', 'nou omdat ie zingt dat ie doodgaat', 'nee joh gekkie, hij blijft in Europa' zei ze toen.quote:
Straks zijn we collega's (ik heb intens met een nieuwkomersschool samengewerkt haha).quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zelfs mijn leerlingen (Eritrea, Syrië, Afghanistan, dat werk) werden er blij van!
Ja, dit hebben ze goed gedaan. Ik denk nog altijd wel dat zonder overdrijven van die 600 ingezonden liedjes 99% ongeschikt was, en de echte keuze uit een handvol liedjes was. Maar dat is gelukkig de keuze voor iets waar het land achter staat.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:47 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het pleit ook wel voor de kunde van de commissie. Ik had dit nooit op waarde kunnen schatten bijvoorbeeld.
Ahhhquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:49 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Eén jongetje moest huilen en toen vroeg een meisje: 'waarom huil je nou?', 'nou omdat ie zingt dat ie doodgaat', 'nee joh gekkie, hij blijft in Europa' zei ze toen.
Joost zei dat hij '2 of 3' liedjes had ingestuurd. Benieuwd of we ooit horen welke dat waren.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dit hebben ze goed gedaan. Ik denk nog altijd wel dat zonder overdrijven van die 600 ingezonden liedjes 99% ongeschikt was, en de echte keuze uit een handvol liedjes was. Maar dat is gelukkig de keuze voor iets waar het land achter staat.
Nooit gerealiseerd en gedacht dat dat zou mogen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Joost zei dat hij '2 of 3' liedjes had ingestuurd. Benieuwd of we ooit horen welke dat waren.
Maar hoe kan dat dan? Want als de Top 40 is gebaseerd op streams en airplay, zou AIWFCIY toch juist wel moeten scoren in de kersttijd?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:54 schreef Arcee het volgende:
En nummer 1 in de Nederlandse Top 40.Dat is wel bijzonder, hoor. De Top 40 is een hele conservatieve lijst. Daar houden ze niet van rare fratsen. Waar dat bijvoorbeeld heel erg uit blijkt is Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You. In de Single Top 100 is All I Want For Christmas Is You de op 5 na grootste hit aller tijden. Ze stond 104 weken in de lijst waarvan 15 op nummer 1 verdeeld over 6 verschillende jaren en sinds 2006 elk jaar in de lijst.
En in de Nederlandse Top 40? Daar stond ze rond de jaarwisseling van 1994/1995 6 weken in de Top 40 en daarna nooit weer. Dat tekent het conservatieve karakter van die lijst.
Waarin Joost dus van niks op nummer 1 kwam. Joost.
Ik kan me na vorig jaar ook wel voorstellen dat ze misschien iets meer ‘fuck it’ dachten dan normaal. Dan maar een risico met Joost, maar wel in het achterhoofd dat hij sowieso wel populair is.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:47 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het pleit ook wel voor de kunde van de commissie. Ik had dit nooit op waarde kunnen schatten bijvoorbeeld.
Er zijn 3 peilers, naast streams en airplay is het ook viral gaan. Hoevaak het wordt gedeeld op social media. En dat gebeurt wellicht niet zo vaak, dat nummer is er gewoon tijdens de Kerst maar je stuurt het niet naar je familie ofzo.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat dan? Want als de Top 40 is gebaseerd op streams en airplay, zou AIWFCIY toch juist wel moeten scoren in de kersttijd?
Je mag er niet meer dan 3 insturen. Al weet ik niet wat de AVROTROS met je doet als je er 4 opstuurt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nooit gerealiseerd en gedacht dat dat zou mogen.
Hoeveel stuurt Dries er elk jaar dan in?
S10 had er ook twee in de race!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nooit gerealiseerd en gedacht dat dat zou mogen.
Hoeveel stuurt Dries er elk jaar dan in?
Voorbeeld leerkracht ♡quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:42 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Die vierde van Dries gebruiken ze in de gevangenis in Vught als abuse tool om verklaringen uit zware criminelen te krijgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je mag er niet meer dan 3 insturen. Al weet ik niet wat de AVROTROS met je doet als je er 4 opstuurt.
Heel goed Meester Rody!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:42 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Nee, dat laatste zal inderdaad niet. Al is het vreemd dat dat laatste dan blijkbaar zo zwaar weegt. Want objectief beschouwd is het wel één van de 40 populairste platen van Nederland in de laatste weken van het jaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er zijn 3 peilers, naast streams en airplay is het ook viral gaan. Hoevaak het wordt gedeeld op social media. En dat gebeurt wellicht niet zo vaak, dat nummer is er gewoon tijdens de Kerst maar je stuurt het niet naar je familie ofzo.
Klinkt als een symfonie, de vierde van Driesquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Die vierde van Dries gebruiken ze in de gevangenis in Vught als abuse tool om verklaringen uit zware criminelen te krijgen.
Dit denk ik ook.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik kan me na vorig jaar ook wel voorstellen dat ze misschien iets meer ‘fuck it’ dachten dan normaal. Dan maar een risico met Joost, maar wel in het achterhoofd dat hij sowieso wel populair is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |