Duurt al jaren natuurlijk en nu worden ze ook nog eens gegijzeld door een leegverkoop partij. Die partij ziet Blokker liever falen ook al hebben ze waarschijnlijk wel gelijk dat ze geen leningen meer verstrekken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We zitten allemaal al maanden lang naar een groot zinkend schip te kijken
quote:Vers geld koppelt gezond Intertoys los van kwakkelend Blokker
Intertoys, de keten van 200 Nederlandse speelgoedwinkels, heeft vorig jaar een positief bedrijfsresultaat van 12,4 miljoen euro geboekt. De omzet steeg tot 208 miljoen euro. Een deal met Rabobank over een nieuwe lening moet ervoor zorgen dat het bedrijf niet wordt meegetrokken in de problemen van zusterbedrijf Blokker.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toys-los-van-blokker
quote:Woonwinkel Casa stoot winkels in Nederland af
De van oorsprong Belgische woonwinkelketen Casa, in handen van de Nederlandse investeerder Globitas, stoot Nederlandse winkels af aan concurrent Xenos en sluit daarbovenop verschillende vestigingen. Van de 34 Nederlandse winkels verdwijnt minstens een derde.
Vanaf mei krijgen de winkels in Eindhoven, Apeldoorn, Venlo, Breda, Terneuzen, Maastricht, Heerlen en Leeuwarden een Xenos-logo boven de deur, zo bevestigt financieel directeur Thomas van Beek van Xenos aan RTL Z.
Naast de winkels die aan Xenos worden overgedaan, blijkt Casa ook verschillende vestigingen te sluiten. Zo gaat een tweede winkel in Eindhoven in augustus dicht, vertelt een medewerker. Ook in Helmond en Den Haag gaan de zaken dicht.
Casa is een van oorsprong Belgische keten van woonwinkels, opgericht in 1975. Het bedrijf werd in 1988 overgenomen door Blokker Holding en werd vervolgens explosief internationaal uitgebouwd.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)winkels-nederland-af
Terecht. Te dure, oninteressante winkel. Snap niet dat ze het nog zo lang volgehouden hebben. Ik wil mijn Xenos terug!quote:Op donderdag 18 april 2024 10:37 schreef Hexagon het volgende:
CASA is ook weer een mislukte winkel uit het buitenland. Een comeback voor Xenos.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)winkels-nederland-af
De nieuwe Xenos zit hier in Zoetermeer schuin tegenover de Casaquote:Op woensdag 17 april 2024 20:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
![]()
De Xenos hier werd Casa, en nu weer terug naar Xenos. In een paar jaar tijd.
Vertel ons meer!quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:03 schreef alpeko het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds 20 jaar of zo iets bij Blokker gekocht
Met alle liefde. Had een boomer voor me die perse wilde betalen met telefoon maar geen idee had hoe. En ik liep zelf de winkel uit met een schitterend wasrek. Kon gewoon niet wachten dus wilde die perse halen. Nee, eigenlijk geen idee waarom ik hem in de winkel heb gehaald.quote:
quote:Blokker wacht nog op reddingsboei: ’We werken aan laatste details van herfinanciering’
De herfinanciering van Blokker is nog steeds niet rond, meldt topman Ynse Stapert van moederbedrijf Mirage Retail Group. Stapert zei twee weken geleden al dat de herfinanciering bijna rond was en dat hij naar verwachting deze week meer kan vertellen over de toekomst van de winkelketen. „We zijn er nog steeds heel druk mee bezig en zetten nu de laatste puntjes”, zegt hij donderdag.
Zulke dingen zul je altijd houden.quote:Op vrijdag 26 april 2024 07:49 schreef jakosi het volgende:
Gister nog een nieuwe wc-borstel met houder gekocht bij de Blokker.
Bij Action waren deze op.
Bij Blokker waren dan weer de koekenpanbeschermers op.
Wat een avonturenquote:Op vrijdag 26 april 2024 07:49 schreef jakosi het volgende:
Gister nog een nieuwe wc-borstel met houder gekocht bij de Blokker.
Bij Action waren deze op.
Bij Blokker waren dan weer de koekenpanbeschermers op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |