abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212697577
@Cilantro
twitter

twitter

@ me
https://www.reddit.com/r/(...)h_bridge_explosions/
Phone footage of Kerch Bridge explosions

https://www.reddit.com/r/(...)et_got_fucked_again/
Black Sea fleet got fucked again: Patrolship (Project 22160) Sergey Kotov got sunk around midnight near Kerch reported through several posts from crimeanwind

twitter

@oheng
Weer een russisch schip minder, de Project 22160 patrol ship Sergei Kotov.
Bevestiging van Rybar.

Alle berichtgeving tot nu toe over de aanval op de Krim/Kerch brug/Sergey Kotov/die regio in elk geval, vanuit het vorige topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 05-03-2024 07:57:51 ]
pi_212697837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 03:15 schreef Delenlill het volgende: [ x ]
Ze hebben het over denazificatie maar hebben het niet door dat ze zelf de Nazis zijn geworden. Zelfs die generaal met al die medailles heeft het over het platmaken van Oekraïnse steden.
pi_212698166
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 08:32:31 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212698172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:58 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze hebben het over denazificatie maar hebben het niet door dat ze zelf de Nazis zijn geworden. Zelfs die generaal met al die medailles heeft het over het platmaken van Oekraïnse steden.
In hun ogen is nazisme 'russofobie' dus alles wat Rusland in de weg staat is een nazi.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212698182
Mooi, dat was nog niet zo'n oud bootje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212698184
Russian patrol ship Sergei Kotov was hit by Ukrainian Sea babies
https://redd.it/1b6y9bv
pi_212698196
quote:
Ik lees altijd Crybar. :D
pi_212698452
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 08:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik lees altijd Crybar. :D
Zijn posts zijn tegenwoordig van beperkt nut, ja.

RIA: een explosie in een brandstof faciliteit in Belgorod.

Er is ook een treinstation in Kursk aangevallen.
pi_212698492
Gepensioneerde officier VS lekte info Oekraïne-oorlog via datingsite
https://nos.nl/l/2511496

Een medewerker van de Amerikaanse luchtmacht wordt verdacht van het lekken van geheime informatie. De gepensioneerde luitenant-kolonel zou via een online datingplatform gevoelige informatie over de oorlog in Oekraïne hebben gedeeld.

De 63-jarige David Franklin Slater is gearresteerd en riskeert een gevangenisstraf oplopend tot tien jaar, meldt het ministerie van Justitie. Als hij schuldig wordt bevonden kan hij ook een boete krijgen van een kwart miljoen euro. In de verklaring staat geen reactie van de verdachte op de aanklacht. Hij moet vandaag voorkomen in de staat Nebraska.
pi_212698530
Derdelander die terugkeer aanvecht mag weken langer in opvang blijven
https://nos.nl/l/2511463

Een vluchteling uit Oekraïne zonder Oekraïense nationaliteit die zich bij de rechter verzet tegen gedwongen vertrek uit Nederland, mag in ieder geval nog een aantal weken extra in de opvang blijven. Dat heeft een voorzieningenrechter in Amsterdam vandaag bepaald. Of dit ook voor andere zogenoemde derdelanders geldt, zal de komende dagen blijken.

Vandaag verliep het recht op bescherming van deze derdelanders, nadat de Raad van State in januari hier een definitieve uitspraak over had gedaan. Uiterlijk op 1 april moeten ze Nederland hebben verlaten.

Een grote groep legt zich hier niet bij neer; hoewel er tegen een uitspraak van de Raad van State geen beroep mogelijk is, zijn advocaten toch zaken begonnen bij rechtbanken, waaronder dus die in Amsterdam.
pi_212698715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:34 schreef Delenlill het volgende:
@:Cilantro
[ x ]
[ x ]

@ me
https://www.reddit.com/r/(...)h_bridge_explosions/
Phone footage of Kerch Bridge explosions

https://www.reddit.com/r/(...)et_got_fucked_again/
Black Sea fleet got fucked again: Patrolship (Project 22160) Sergey Kotov got sunk around midnight near Kerch reported through several posts from crimeanwind

[ x ]
@:oheng
Weer een russisch schip minder, de Project 22160 patrol ship Sergei Kotov.
Bevestiging van Rybar.

Alle berichtgeving tot nu toe over de aanval op de Krim/Kerch brug/Sergey Kotov/die regio in elk geval, vanuit het vorige topic.
Filmpje helaas niet meer zichtbaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212698749
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 09:08 schreef Aether het volgende:
Gepensioneerde officier VS lekte info Oekraïne-oorlog via datingsite
https://nos.nl/l/2511496

Een medewerker van de Amerikaanse luchtmacht wordt verdacht van het lekken van geheime informatie. De gepensioneerde luitenant-kolonel zou via een online datingplatform gevoelige informatie over de oorlog in Oekraïne hebben gedeeld.

De 63-jarige David Franklin Slater is gearresteerd en riskeert een gevangenisstraf oplopend tot tien jaar, meldt het ministerie van Justitie. Als hij schuldig wordt bevonden kan hij ook een boete krijgen van een kwart miljoen euro. In de verklaring staat geen reactie van de verdachte op de aanklacht. Hij moet vandaag voorkomen in de staat Nebraska.
Dat wordt daten met Bubba :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:32:48 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212699343
We hebben beelden c_/

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:35:10 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212699362
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 09:12 schreef Aether het volgende:
Derdelander die terugkeer aanvecht mag weken langer in opvang blijven
https://nos.nl/l/2511463

Een vluchteling uit Oekraïne zonder Oekraïense nationaliteit die zich bij de rechter verzet tegen gedwongen vertrek uit Nederland, mag in ieder geval nog een aantal weken extra in de opvang blijven. Dat heeft een voorzieningenrechter in Amsterdam vandaag bepaald. Of dit ook voor andere zogenoemde derdelanders geldt, zal de komende dagen blijken.

Vandaag verliep het recht op bescherming van deze derdelanders, nadat de Raad van State in januari hier een definitieve uitspraak over had gedaan. Uiterlijk op 1 april moeten ze Nederland hebben verlaten.

Een grote groep legt zich hier niet bij neer; hoewel er tegen een uitspraak van de Raad van State geen beroep mogelijk is, zijn advocaten toch zaken begonnen bij rechtbanken, waaronder dus die in Amsterdam.
Tsjonge, zo’n rechtbank moet die zaak toch meteen in de prullenbak gooien met referentie naar RvS uitspraak. Dikke boete voor de advocaat die zich ervoor leent om zo’n frivole en kansloze zaak aan te spannen, dat verstopt alleen maar de al overwerkte rechtbanken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:40:55 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212699427
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:32 schreef ExTec het volgende:
We hebben beelden c_/

[ x ]
Dat eerste filmpje op 1:30 ongeveer kijk je gewoon door een groot gat zo de romp in :o
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  FOK!fotograaf dinsdag 5 maart 2024 @ 10:42:58 #20
364681 over_hedge
pi_212699449
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:40 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat eerste filmpje op 1:30 ongeveer kijk je gewoon door een groot gat zo de romp in :o
Zo ging het vorige keer ook. Ze raken het schip meerdere keren op de zelfde plek.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:44:41 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212699469
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:40 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja, en dan gewoon nog een drone daar op. :') Auw :')

Deze laat dat perfect zien. Op 16 seconden ongeveer.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:46:38 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212699492
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:32 schreef ExTec het volgende:
We hebben beelden c_/

[ x ]
_O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212699500
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:35 schreef nixxx het volgende:

[..]
Tsjonge, zo’n rechtbank moet die zaak toch meteen in de prullenbak gooien met referentie naar RvS uitspraak. Dikke boete voor de advocaat die zich ervoor leent om zo’n frivole en kansloze zaak aan te spannen, dat verstopt alleen maar de al overwerkte rechtbanken.
Op welke grondslag wil je die boete baseren?
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:48:03 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212699516
Ik vraag me af of westerse marines hier niet een beetje nerveus van worden. Zou je misschien die goalkeeper systemen aan moeten passen en wat extra van die dingen neerzetten die de oppervlakte scannen en laag kunnen vuren.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:50:53 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212699547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Op welke grondslag wil je die boete baseren?
Ja daar moet dan nog een nieuw wetje voor gemaakt worden, gebaseerd op een irritatie factor of zo.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:51:17 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212699556
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:48 schreef nixxx het volgende:
Ik vraag me af of westerse marines hier niet een beetje nerveus van worden. Zou je misschien die goalkeeper systemen aan moeten passen en wat extra van die dingen neerzetten die de oppervlakte scannen en laag kunnen vuren.
Probleem is dat brokken plastic een niet gek groot radar beeld hebben.

Maar klopt, very basically schijt iedere marine hier van in z'n broek.
&lt;signature here&gt;.
pi_212699562
quote:
Daar zal allicht over nagedacht worden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 maart 2024 @ 11:04:13 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212699781
twitter

Je ziet een drone naar binnen varen door een eerder gemaakt gat onder het helikopterdek.

Fun fact: Op zusterschepen heeft men op dat dek een TOR-M2 SAM geplaatst. Als die ook op deze stond....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:07:57 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212699839
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar zal allicht over nagedacht worden.
Is een interessante;

We hebben: optical tracking - erg matig want rookbom en je ziet het niet meer, radar en hittezoekend. Denk niet dat deze dingen met hun electro motoren erg veel hitte produceren.

Dus je zal een combinatie van deze allemaal moeten hebben, en een boordkanon wat idd een laag genoege hoek heeft om te kunnen schieten.

En voor de time being: mensen met met hun eyeball mark I die achter een boordkanon staan, icm nightvision/thermals op.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 maart 2024 @ 11:09:40 #30
3928 Ulx
pi_212699867
quote:
Dat kunnen Goalkeepers al zeker sinds de aanval op de USS Cole. Ze werden ook gebruikt om bootjes van Somalische piraten tot zinken te brengen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:15:28 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212699974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kunnen Goalkeepers al zeker sinds de aanval op de USS Cole. Ze werden ook gebruikt om bootjes van Somalische piraten tot zinken te brengen.
Dat zal goed werken, als het dag is en je het doel kunt zien.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:16:35 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212699991
Lees net dat het schip.... 2 jaar oud was.

:')
&lt;signature here&gt;.
pi_212700034
quote:
Zoveel schepen die inderdaad zijn opgeblazen. Denk dat het als een straf aanvoelt om nu marine medewerker te zijn voor de Ruskies.

Goalkeeper systeem is vooral anti air, en daar kan het veel dingen uit de lucht halen. Veel drones die Oekraïne nu gebruikt gaan of vlak over het water of zelfs onderwater. Daar is nu nog geen adequate verdediging tegen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 maart 2024 @ 11:21:34 #34
3928 Ulx
pi_212700053
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal goed werken, als het dag is en je het doel kunt zien.
Een goalkeeper is gemaakt op een piepklein doelwit dat laag boven het water aan komt vliegen te detecteren. Ze zullen waarschijnlijk wel wat aan de software moeten sleutelen en/of wat extra sensors (die ze hebben tegen torpedo's) moeten aansluiten.
pi_212700073
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:16 schreef ExTec het volgende:

Zolang ze geen goede anti drone systemen hebben voor niieuwe schepen zou ik ze daar niet eens te water laten.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 maart 2024 @ 11:28:11 #36
3928 Ulx
pi_212700101
twitter

Mja....Nog steeds heel simpel de zwakste schakel...
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 maart 2024 @ 11:32:47 #37
3928 Ulx
pi_212700149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:20 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Zoveel schepen die inderdaad zijn opgeblazen. Denk dat het als een straf aanvoelt om nu marine medewerker te zijn voor de Ruskies.

Goalkeeper systeem is vooral anti air, en daar kan het veel dingen uit de lucht halen. Veel drones die Oekraïne nu gebruikt gaan of vlak over het water of zelfs onderwater. Daar is nu nog geen adequate verdediging tegen.
Brrrrrrrrt.

Overall beste user 2022 dinsdag 5 maart 2024 @ 11:52:14 #38
3928 Ulx
pi_212700421
twitter
pi_212700590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Brrrrrrrrt.

Ah nice, heb ik weer wat nieuws geleerd. Fijn dat de goalkeeper dus de kleine objecten op het water ook aanpakt.

Heb je dus alleen nog last van de onderwater drones.

Ik vraag mij af of de Russen de kennis en of geld hebben (en materiaal??) om goalkeepers op hun schepen te installeren.
pi_212700704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Filmpje helaas niet meer zichtbaar.
Ik zie in de reacties dat het om een filmpje van 2 dagen geleden ging bij de aanval toen op het Krim. (Feodosiya)

twitter

Het betreffende filmpje.
pi_212700825
quote:

[..]
Ik ben maar al te blij dat we in Nederland een functionerende rechtsstaat hebben.
Wij weten niet goed wat de redenen van deze persoon zijn. En nee, asielzoekers kunnen niet eindeloos procedures op procedures stapelen.

Wat het kabinet veel eerder had moeten doen is hier duidelijk over moeten scheppen, liefst binnen 1 jaar.

Ook nu met de Oekraïense vluchtelingen zie ik dit probleem ontstaan.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 12:39:00 #42
21467 franske19
Hit the deck!
pi_212700958
quote:

[..]
Rechters bepalen het beleid in Nederland niet de politiek en in het verlengde daarvan de burger.
pi_212700992
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:16 schreef ExTec het volgende:

En een schip waarvan Kalibr raketten werden afgevuurd.
pi_212701008
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Brrrrrrrrt.

Brrrrrrrrrt _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212701350
twitter
pi_212701703
https://www.theguardian.c(...)ermany-military-leak

Ik ben beter van de Guardian gewend dit is wel erg naïef. Samen met een tranentrekkend stuk over het gebrek aan maandverband in Gaza.

quote:
Western Europe has no conceivable interest in escalating the Ukraine war through a long-range missile exchange. While it should sustain its logistical support for Ukrainian forces, it has no strategic interest in Kyiv’s desire to drive Russia out of the majority Russian-speaking areas of Crimea or Donbas. It has every interest in assiduously seeking an early settlement and starting the rebuilding of Ukraine.

As for the west’s “soft power” sanctions on Russia, they have failed miserably, disrupting the global trading economy in the process. Sanctions may be beloved of western diplomats and thinktanks. They may even hurt someone – not least Britain’s energy users – but they have not devastated the Russian economy or changed Putin’s mind. This year Russia’s growth rate is expected to exceed Britain’s.

The crass ineptitude of a quarter of a century of western military interventions should have taught us some lessons. Apparently not.
Echt tergend.

Dit verwoord het goed:

quote:
DecemberElle

DrMagister
2 hours ago
19

Indeed. Spot on. Jenkins says "total victory" for Kyiv is not and was never possible. How dare he. He never asks why Russia should a) be rewarded for theft with menaces or b) that it is a complete and utter outrage that Russia stole chunks of a sovereign country in the first place (Crimea, in 2014) and c) letting Russia have Crimea in 2014 for the sake of peace didn't stop Russia coming back for more in 2022.

As for his idea of peace, Russia's idea would be to move in the retribution squad, and the killing and violence we have seen up to now would continue on the citizenship unabated. Does he really know no history?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:43:28 #47
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_212701780
quote:
Reken maar dat deze ontwikkeling met argusogen gevolgd wordt door andere strijdkrachten.
Het idee dat jouw miljarden-kostende oppervlakteschip kansloos is (onder bepaalde omstandigheden) tegen een zwerm goedkope zeedrones is zorgelijk.

edit: De Goalkeepers zijn overigens verleden tijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-03-2024 13:51:27 ]
pi_212702220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Reken maar dat deze ontwikkeling met argusogen gevolgd wordt door andere strijdkrachten.
Het idee dat jouw miljarden-kostende oppervlakteschip kansloos is (onder bepaalde omstandigheden) tegen een zwerm goedkope zeedrones is zorgelijk.

Uiteraard. Maar je hebt natuurlijk wel een hoop meer nodig dan alleen de drones om ze ook effectief in te kunnen zetten. Zou moet je de surveillance middelen hebben om de doelen eerst te lokaliseren en dan te volgen. Als je het dan hebt over doelen die honderden kilometers ver weg zijn van je lanceerpunt ontkom je niet aan AWACS achtige middelen in de lucht en of satellieten. Oekraïne heeft hier het voordeel in dat deze diensten voor hun geleverd worden door "neutrale" landen en de Russen uit angst voor escalatie er niet veel tegen willen doen. Als je de middelen uitschakelt om doelen over de horizon op te sporen dan wordt de inzetbaarheid van dergelijke drones dus ook flink beperkt.

Zulke drones zullen denk ik vooral heel gevaarlijk zijn in relatief kleine maritieme ruimtes zoals bijvoorbeeld de Perzische golf en de Rode Zee. Ik zie zulke drones nog niet zo snel een schip uitschakelen op de Atlantische oceaan.
pi_212702332
quote:

[..]

Is dat nu wel zo handig, gezien de ontwikkeling van (zee)drones?
pi_212702349
quote:

[..]

Een Italiaans schip heeft onlangs nog Houthi drones uit de lucht geschoten met een 76mm kanon:
https://www.twz.com/sea/i(...)m-super-rapid-cannon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')