ik gok dat je morgen middag na de lunch er achter komt wat het wasquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:41 schreef Mazikeen het volgende:
Ik had op mijn werk weer een onverklaarbaar iets.
Collega zit gewoon achter bureau. En ik liep naar boven. Ik hoor tor 2 keer toe iets in het schoenen magazijn
Ik ga kijken en helemaal niemand
Sowieso een entiteitquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:44 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik gok dat je morgen middag na de lunch er achter komt wat het was
die liep er ookquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:46 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Sowieso een entiteit
Paar maanden terug gingen we overwerken. Ik kan vanuit de kantine naar boven kijken. Opeens zie ik boven iemand lopen.
Dus ik zeg dat, iedereen verschrikt. Ja maar de winkel is afgesloten. 2 gingen er kijken maar niemand boven.
Terwijl ik zeker iemand boven zag lopen.
We weten compleet nog helemaal geen drol van wat er wel of niet isquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de Aarde zit wel in de Goldilocks zone om de zon, maar je hebt eigenlijk geeneens een zon nodig voor leven.Vulkanische activiteit of een maan die aantrekkingskracht uitoefent is ook voldoende.
Er zijn een paar manen in ons zonnestelsel die leven zouden kunnen herbergen: de maan Europa heeft bijvoorbeeld waarschijnlijk een tropische oceaan onder z'n kilometers dikke ijslaag.
Ook heb je bescherming nodig voor eventuele zonne- en kosmische straling. (Ozonlaag, of een dikke ijslaag bijvoorbeeld)
Echter, voor complexer leven heb je wel mitochondriën nodig die ontstaan zijn door een invasieve bacterie die stomtoevallig een deel van de andere cel is gaan worden.
Ééncellig leven zal waarschijnlijk vrij talrijk zijn in het universum.
Multicellulair leven een stuk zeldzamer, maar het moet er gewoon absoluut zijn. Als je alleen al kijkt hoe groot de lokale supercluster is waar de melkweg een deel van vormt, en in wat voor debiel groot stelsel die weer zit enz....en dan zien we nog maar een piepkleine fractie van het hele universum.
Hoe multicellulair leven op andere planeten er uit zal zien? Dat hangt compleet af van zonlicht, zwaartekracht, de atmosfeer, luchtdruk, wat voor voedselbronnen er zijn, of er vijandig leven is enz enz enz.
diverse mensen weten wel wat er WEL is omdat ze dat zelf ervaren hebben maar als het wetenschappelijk moet worden of de kosmos en het universum er bij komt dan hoort het volgens mij niet hier thuisquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
We weten compleet nog helemaal geen drol van wat er wel of niet isEn dat maakt het juist ook zo interessant.. Een enorm sterrenstelsel, is het wel een sterrenstelsel? Is het een universum dat meerdere lagen kent? I don't know, maar wel interessant.
Dat bedoel ik dus juist ook, gaat dus ook niet om wetenschappelijk bewijs wat ik aanhaal in de quote op ToT meer om wat we niet kennen maar wel ervaren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:09 schreef Harrie het volgende:
[..]
diverse mensen weten wel wat er WEL is omdat ze dat zelf ervaren hebben maar als het wetenschappelijk moet worden of de kosmos en het universum er bij komt dan hoort het volgens mij niet hier thuis
mag ik vragen hoe oud jij bentquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus juist ook, gaat dus ook niet om wetenschappelijk bewijs wat ik aanhaal in de quote op ToT meer om wat we niet kennen maar wel ervaren.
Joh, ik heb dingen gezien en gevoeld waardoor ik weet dat er meer tussen hemel en aarde is zoals men het noemt. Ik zal ook niks ontkennen.
ik geloof gemiddeld genomen helemaal niks meer van een profiel en 12x4 is 48 klopt ook niet dus ik had een errorquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Staat trouwens gewoon in mijn profiel
Wag ff, ff telefoon erbij pakke... Dit gaat me boven de pet, leren we niet meer hoofdrekenen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:24 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik geloof gemiddeld genomen helemaal niks meer van een profiel en 12x4 is 48 klopt ook niet dus ik had een error
dan ben je ook niet uit 1981quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wag ff, ff telefoon erbij pakke... Dit gaat me boven de pet, leren we niet meer hoofdrekenen.
Je moest eens wetenquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook een manier om het te bekijken
Dat weet ik inmiddels alquote:Op donderdag 7 maart 2024 09:14 schreef ToT het volgende:
En over leeftijden; eind dit jaar kom ik er eindelijk achter waar de mosterd gehaald wordt.
Ik heb er eerlijk gezegd niets over gelezen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kwam er nog een preek van "Ophouden met je als een stel oetlullen te gedragen" o.i.d.?
Okee dan.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb er eerlijk gezegd niets over gelezen.
Het blijft een spel idd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee dan.
Hopelijk dat het verder een beetje relaxed blijft, maar ja: het blijft DTS he!
Soms wel idd. Zo gaat het al jaren.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Eentje met de nodige (en onnodige) wrijvingen.
Het lijkt FOK! wel!quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Oja, ik lees het. Geen zin in. Gister ging het ook al zo daar
Ja, beetje jammer allemaal....quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Het ging er in dts minder aan toe dan daar.
Maar goed..
Ik heb er wel een mening over, maar die hou ik toch maar wijselijk voor mequote:
Ja dit dus idd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb er wel een mening over, maar die hou ik toch maar wijselijk voor me![]()
Zo gaat dat tegenwoordig op FOK.
Snap ik ja...quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dit dus idd.
Ik wil niet opnieuw een rage-quit doen, of weer een ban krijgen, of me zelf te veel opfokken terwijl ik toch al in een moeilijke situatie zit privé.
Kwakzalverij.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:05 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe denkt men hier trouwens over ingezegend water?
Mijn ouders hadden serieus Jomanda-water. Mijn vader had altijd een verstopte neus en als hij dat water in zijn neus druppelde, kreeg hij altijd een bloedneus!Dat was behoorlijk bizar!
Ja die bloedneuzen steeds vond ik wel erg opvallend, maar verder ken ik ook vrij weinig met het idee van ingestraald water.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Kwakzalverij.
Maar goed voor velen zal het geholpen hebben. Soort van placebo effect.
De meeste homeopathische middelen krijg je dan ook via een homeopaat, niet vrij verkrijgbaar bij de Etos.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja die bloedneuzen steeds vond ik wel erg opvallend, maar verder ken ik ook vrij weinig met het idee van ingestraald water.
Toen ik nog veel met spirituele dingen bezig was, werd mij geleerd dat de kleur rood goed was voor aarding, dus met beide benen op de grond te staan.
Als je een rode zakdoek onder je matras zou leggen, zou dat je al kunnen helpen.
Ook een rode zakdoek onder een fles water leggen en later dat water opdrinken zou ook helpen, omdat het water de "herinnering van de kleur rood" met zich mee zou dragen.
Een variant van klassieke homeopathie waarbij je met oneindige verdunningen werkt waarbij de herinnering van de daarin opgeloste stof de werking extra krachtig zou maken; hoe verder de oplossing verdund is, hoe sterker het werkt.
Dat zou dus inhouden dat als je een paracetamolletje in de Maas zou pleuren, dat 4 miljoen Nederlanders nooit meer koppijn zouden krijgen.
Let wel; hedendaagse kruidenoplossingen hebben gelukkig geen donder meer met klassieke homeopathie te maken!
A. Vogel heeft wel wat werkzame middeltjes tussen helaas ook kwakzalverij zitten.
Mijn ouders zijn opgelicht door eentje die een potje behoorlijk standaard kruiden verkocht en zei dat je er jenever bij moest doen en telkens wat van dat extract moest nemen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:01 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
De meeste homeopathische middelen krijg je dan ook via een homeopaat, niet vrij verkrijgbaar bij de Etos.
Anekdotisch bewijs is geen bewijs dat alle homeopathische middelen oplichterij zijn toch?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn opgelicht door eentje die een potje behoorlijk standaard kruiden verkocht en zei dat je er jenever bij moest doen en telkens wat van dat extract moest nemen.
Hoe vaker je het met jenever aanvulde als het extract op was, hoe sterker de werking zou worden.
De rechercheur zei in de krant, nadat die oplichter was opgepakt: "Mijn zoontje die op de havo zit kan je met zijn kennis van scheikunde nog vertellen dat de werking alleen maar slapper kan worden naarmate je het meer verdunt."
Die kruiden kosten fl.50,- per potje toentertijd.
Volgens mij wordt het officieel als oplichterij gezien, toch?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:05 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs dat alle homeopathische middelen oplichterij zijn toch?
Also.. guldentijd..
Vanuit de wetenschappelijke hoek wel maarja.. elk ander onderwerp wat we de laatste tijd hebben besproken wordt door die kant niet erkend.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het officieel als oplichterij gezien, toch?
Whehe!quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:17 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Vanuit de wetenschappelijke hoek wel maarja.. elk ander onderwerp wat we de laatste tijd hebben besproken wordt door die kant niet erkend.
Het is een alternatieve behandelwijze en wordt vaak vergoed vanuit aanvullende verzekering.
Het is onderzocht maar tegelijk is het moeilijk te onderzoeken. Dus dat mag je met n korreltje nemen.. pun intended.
Vroeger geen idee.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!
Ja nee ik dacht ook juist vanuit de overheid. Ik meende me te herinneren dat het (in ieder geval een tijdje?) niet meer vergoed werd.
Oh het is sowieso een andere categorie idd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:24 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Vroeger geen idee.
Nu dus wat ik hierboven zei. En homeopathische middelen als ze geregistreerd zijn volgens de Nederlandse geneesmiddelenwet.
Los daarvan mogen er geen onbewezen claims op verpakkingen staan. Maar dat gaat dan vaak over zelfzorgmiddelen die je dus bij etos koopt. Vind ik van n andere categorie dan wat je via een homeopaat krijgt.
Ik ben geen homeopaat dus kan het je niet uitleggen. Dat principe van verdunning is te simplistisch. Plus dat werkt met speciale middelen, niet toepasbaar op zomaar elk middel zoals maca...quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh het is sowieso een andere categorie idd.![]()
Maar ik snap het niet; het is aantoonbaar dat hoe meer je van een bepaald kruid neemt, hoe sterker het werkt.
Zelf neem ik ashwagandha en maca.
Maar volgens klassieke homeopathie zou ik van beiden gewoon 1 kruimel moeten nemen, dat in 10 liter water moeten oplossen, daar weer 1 druppel van nemen, die weer in 10 liter water vermengen en dat zo vaak mogelijk, en hoe vaker je het doet, hoe sterker de werking wordt.
Vind ik een beetje raar.....
Ik neem liever een theelepeltje per dag van beiden.
Doet me denken aan een oude sketch van Smack the Pony.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Kwakzalverij.
Maar goed voor velen zal het geholpen hebben. Soort van placebo effect.
Maca schijnt goed te helpen in de overgang, heb jij daar last van ToT?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh het is sowieso een andere categorie idd.![]()
Maar ik snap het niet; het is aantoonbaar dat hoe meer je van een bepaald kruid neemt, hoe sterker het werkt.
Zelf neem ik ashwagandha en maca.
Maar volgens klassieke homeopathie zou ik van beiden gewoon 1 kruimel moeten nemen, dat in 10 liter water moeten oplossen, daar weer 1 druppel van nemen, die weer in 10 liter water vermengen en dat zo vaak mogelijk, en hoe vaker je het doet, hoe sterker de werking wordt.
Vind ik een beetje raar.....
Ik neem liever een theelepeltje per dag van beiden.
Neuh, schijnt een zelfde werking te hebben als ginseng en diverse bodybuilders gebruiken het.quote:Op woensdag 20 maart 2024 23:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Maca schijnt goed te helpen in de overgang, heb jij daar last van ToT?
Dat was Veronica's "Het Zwarte Gat".quote:Op zondag 3 maart 2024 21:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Na het lezen van de eerste zin wist ik gewoon dat het om Veronica moest gaan, ook al heb ik geen idee welk programma je bedoelt!
Ah, zegt me vaag nog wel iets, ja!quote:Op zondag 24 maart 2024 15:31 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dat was Veronica's "Het Zwarte Gat".
Kan me nog goed herinneren, nabij mij staat een bekend oud kasteel waar het vermeend spookt. En daar is ooit dit programma ook opgenomen. Toen stond daar nog de band Normaal boven op de mesthoop op te treden.![]()
https://www.google.com/se(...)+zwarte+gat%E2%80%99
En dat met deze UI!quote:Op zondag 24 maart 2024 15:35 schreef aloa het volgende:
Het zwarte gat ja![]()
Was wel een spooky programma.
Goedemiddag!quote:
Zal eens kijkenquote:Op zaterdag 27 april 2024 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ben de serie "From" aan het kijken, voor degenen die het iets lijkt. Ik vinnut wel wat.
https://www.imdb.com/titl(...)sg_0_tt_6_nm_2_q_fro
Haha nee joh, was grapje. Maar wel serieus verrassende serie, was verbaasd dat ik die niet eerder voorbij heb zien komen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:08 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Oww maar ben al begonnen![]()
Is het zo eng?
Are you sure?quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Haha nee joh, was grapje. Maar wel serieus verrassende serie, was verbaasd dat ik die niet eerder voorbij heb zien komen.
Meh, ff doorkijken.. Valt reuze mee. Ik zou hier niks posten als het mensen nachtmerries zou geven.quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:11 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Are you sure?
Ik kijk nu 10 minuten en vind t al eng![]()
Ga ik doen..quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Meh, ff doorkijken.. Valt reuze mee. Ik zou hier niks posten als het mensen nachtmerries zou geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |