Pak ze Danny!quote:
Net gedaan. Niks aan de hand. En nu?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou zeggen, noem jullie vrouw of vriendin eens een mokkel en kijk wat hun reactie is
Tot zover mijn bijdrage over dit onderwerp.
Meer omdat iedereen alleen nog maar zoekt naar redenen gemaakt verontwaardigd te doen en zichzelf als holier-than-thou te profileren. Beetje hypocriet wel.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja de wereld is echt naar de klote man. Omdat iemand je aanspreekt op je woordgebruik.
De algemene misconceptie is dat intentie en context niet ter zake doen en tegenwoordig lijkt men elk woord eerst 400 keer op een weegschaal te willen leggen, louter om dan alsnog te horen te krijgen dat het woord dat je na 400 keer heroverwegen inmiddels OOK 'kwetsend' of wat dan ook is. Sorry. Doe ik niet aan meequote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met @:mascara-klodder eens. Als je het woord mokkel gebruikt, geef je aan dat je neerkijkt op die persoon.
Dat snap ik wel, maar begrijp maskara-klodder dan ook een beetje. Zij is een vrouw en ik snap helemaal dat een vrouw niet zo aangesproken zou willen worden. Maar laten we het hier maar bij laten, we komen er toch niet uit, en ik heb mijn zegje gedaan en meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:14 schreef Danny het volgende:
[..]
De algemene misconceptie is dat intentie en context niet ter zake doen en tegenwoordig lijkt men elk woord eerst 400 keer op een weegschaal te willen leggen, louter om dan alsnog te horen te krijgen dat het woord dat je na 400 keer heroverwegen inmiddels OOK 'kwetsend' of wat dan ook is. Sorry. Doe ik niet aan mee
Ik sprak haar dan ook helemaal niet zo aan. Sterker; ik sprak helemaal niemand aan. Zij viel MIJ aan, niet andersom.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:16 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar begrijp maskara-klodder dan ook een beetje. Zij is een vrouw en ik snap helemaal dat een vrouw niet zo aangesproken zou willen worden.
Nee, helemaal niet hypocriet ofzo joh.quote:Op donderdag 21 maart 2024 16:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lekker visitekaartje voor je winkel zeg, als je dat achter de kassa hebt zitten![]()
En dan heb ik het er nog nieteens over dat als iemand met contant geld betaalt dat ze dan moet gaan tellen om het juiste bedrag terug te geven
Of dat ze haar vrienden gaat matsen door bepaalde dingen niet aan te slaan...
Je wil graag iemand in je winkel hebben die je kan vertrouwen, waar je op kunt rekenen.
Barbie achter de kassa:
[ ] geschikt
[X] ongeschikt
Oh, die had ik gemist...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik sprak haar dan ook helemaal niet zo aan. Sterker; ik sprak helemaal niemand aan. Zij viel MIJ aan, niet andersom.
En dat voor iemand die erover valt dat ik in het algemeen 'mokkel' zeg, zonder verdere bijbedoeling, maar die zelf over supermarktmedewerkers dit zegt:
[..]
Nee, helemaal niet hypocriet ofzo joh.
Tegen je vrouw of vriendin?quote:
Ah slim, omdat je vast zit in de discussie ga je buiten de context enkele duidelijk onserieuze posts van mij erbij pakken. Het moge duidelijk zijn dat jij hier een serieuze post plaatste met respectloze woordkeuze, ik maakte een platte opmerking in een 'grappig' bedoelde post. Smaakvol was het wellicht niet, maar contextueel natuurlijk totaal niet vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:10 schreef Danny het volgende:
[..]
nee natuurlijk snappen ze dat niet. Of ze snappen het wel maar vinden het gewoon geweldig te doen alsof ze heilig zijn door vooral even te laten zien hoe 'woke' ze zijn.
Het kan me werkelijk geen reet schelen wat zulke figuren roepen, het is immers toch nooit goed.
Dat het schijnheilig gedoe is blijkt wel uit dit soort 'respectvolle' posts:
[..]
[..]
Sorry, maar dan kan ik een opmerking over respect tonen niet serieus nemen.
Dus je wilt Dilan serieus niet doen? Dat was een grapje? En zulke posts die je zelf plaatst zijn dus wel prima?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:40 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ah slim, omdat je vast zit in de discussie ga je buiten de context enkele duidelijk onserieuze posts van mij erbij pakken. Het moge duidelijk zijn dat jij hier een serieuze post plaatste met respectloze woordkeuze, ik maakte een platte opmerking in een 'grappig' bedoelde post. Smaakvol was het wellicht niet, maar contextueel natuurlijk totaal niet vergelijkbaar.
Ach, als Danny het woord neger had gebruikt waren we al bij nummer 7 aanbeland.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:43 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit gaat ook al twee pagina's zo. Goed verhaal
vrouwquote:
spindoctor van beroep zekerquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:40 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ah slim, omdat je vast zit in de discussie ga je buiten de context enkele duidelijk onserieuze posts van mij erbij pakken. Het moge duidelijk zijn dat jij hier een serieuze post plaatste met respectloze woordkeuze, ik maakte een platte opmerking in een 'grappig' bedoelde post. Smaakvol was het wellicht niet, maar contextueel natuurlijk totaal niet vergelijkbaar.
Dat heb ik nergens gezegd. Maar het plaatsen van dat soort smaakloze oneliners hier op een forum weerhouden mij er niet van dat ik anderen best op hun taalgebruik in duidelijk serieuze posts mag wijzen. Daarnaast zeg ik schuldbewust dat dat niet mijn beste posts zijn. Danny neemt echter totaal geen verantwoordelijkheid voor zijn woordgebruik en gaat als een kleuter tekeer omdat hij kassamedewerkers geen mokkel meer mag noemen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:46 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dus je wilt Dilan serieus niet doen? Dat was een grapje? En zulke posts die je zelf plaatst zijn dus wel prima?
Ik vind het totaal niet grappig van je en bijzonder smaakloos dat je zulke berichten hier op fok plaatst. Je bent wel de laatste die iets over iemand anders zijn/haar woordgebruik mag vinden.
Hypocriet.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik had laatst het woord 'vrouwtje' gebruikt en de (onzichtbare) vrouwelijke agressie was echt niet te harden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Ah, een dappere ridder op het witte paard zie ik. En dat allemaal omdat ik 'mokkel' zei over een random algemeen iemand in een supermarkt. De wereld is echt naar de klote
Vrouwen hebben geen benul wat ze zeggen joh.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:18 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik sprak haar dan ook helemaal niet zo aan. Sterker; ik sprak helemaal niemand aan. Zij viel MIJ aan, niet andersom.
En dat voor iemand die erover valt dat ik in het algemeen 'mokkel' zeg, zonder verdere bijbedoeling, maar die zelf over supermarktmedewerkers dit zegt:
[..]
Nee, helemaal niet hypocriet ofzo joh.
Je zegt het niet, maar je plaatst ze wel. Ergo, je vindt het prima om zulke vrouwonvriendelijke berichten te plaatsen. Het is maar net hoe het jou uit komt, jouw mening en zienswijze is het enige wat telt... Je komt absoluut niet schuldbewust over, nee, geheid heb je nog veel meer van zulke denigrerende posts geschreven waar je "achteraf niet trots op bent". Laat staan wat je in de toekomst zal posten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Maar het plaatsen van dat soort smaakloze oneliners hier op een forum weerhouden mij er niet van dat ik anderen best op hun taalgebruik in duidelijk serieuze posts mag wijzen. Daarnaast zeg ik schuldbewust dat dat niet mijn beste posts zijn. Danny neemt echter totaal geen verantwoordelijkheid voor zijn woordgebruik en gaat als een kleuter tekeer omdat hij kassamedewerkers geen mokkel meer mag noemen.
Ach, een enkele post op een forum van een half jaar geleden. Ik zal vast wel meer onsmakelijke posts hebben gemaakt in het verleden, ik ben niet heilig. Maar ik vind het prima om er op aangesproken te worden en ik weet dat het niet netjes is. In het dagelijks leven laat ik mij dan ook nooit zo uit. En dat is het hele verschil: Danny plaatst een serieuze post met respectloos taalgebruik, ik plaats enkele duidelijk onserieuze posts met respectloos taalgebruik. En ik neem mijn verantwoording daarin, Danny niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Je zegt het niet, maar je plaatst ze wel. Ergo, je vindt het prima om zulke vrouwonvriendelijke berichten te plaatsen. Het is maar net hoe het jou uit komt, jouw mening en zienswijze is het enige wat telt... Je komt absoluut niet schuldbewust over, nee, geheid heb je nog veel meer van zulke denigrerende posts geschreven waar je "achteraf niet trots op bent". Laat staan wat je in de toekomst zal posten.
En dan een ander wel de maat nemen. En dan zelfs maar liefst op 1 woord.
Hypocriet.
Nee hoor. Als blijkt dat je bij een controle iets niet gescand hebt, dan ben je geen dief. Je hebt namelijk nog niet betaald dan. Als je het alsnog scant en betaalt, is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Waar ik me hier een beetje zorgen over maak dat mensen zich als een dief voelen wanneer ze gecontroleerd worden naast dat er blijkbaar heelveel een simpele handeling niet kunnen uitvoeren.
Bagatelliseer je nu je eigen vrouwonvriendelijke denigrerende berichten, en je vindt het dan wel een goed idee om de ander de maat te nemen met het gebruik van een (1) woord? Heb ik dat nu goed begrepen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:05 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ach, een enkele post op een forum van een half jaar geleden. Ik zal vast wel meer onsmakelijke posts hebben gemaakt in het verleden, ik ben niet heilig. Maar ik vind het prima om er op aangesproken te worden en ik weet dat het niet netjes is. In het dagelijks leven laat ik mij dan ook nooit zo uit. En dat is het hele verschil: Danny plaatst een serieuze post met respectloos taalgebruik, ik plaats enkele duidelijk onserieuze posts met respectloos taalgebruik. En ik neem mijn verantwoording daarin, Danny niet.
Wat je zegt is dat je in principe vrij bent om de gok te nemen of je voor je boodschappen moet betalenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:06 schreef R16 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als blijkt dat je bij een controle iets niet gescand hebt, dan ben je geen dief. Je hebt namelijk nog niet betaald dan. Als je het alsnog scant en betaalt, is er niks aan de hand.
Eens!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:15 schreef Document1 het volgende:
Kan het weer on topic?
Proleten die hun gedrag goed praten mag best maar wel dan over hun handelen bij de zelfscan.
Ik noem zo'n mokkel van de AH gewoon een mokkel van de AH hoor. Of Grietje, Miep, Muts, Meisje, Deerne, Puber of wat dan ook als ik in algemene termen spreek. Net als iedereen zich op zulke 'problematische' wijze uitlaat over anderen, vooral degenen die het hardst roepen tegen anderen hoe slecht ze wel niet zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Maar het plaatsen van dat soort smaakloze oneliners hier op een forum weerhouden mij er niet van dat ik anderen best op hun taalgebruik in duidelijk serieuze posts mag wijzen. Daarnaast zeg ik schuldbewust dat dat niet mijn beste posts zijn. Danny neemt echter totaal geen verantwoordelijkheid voor zijn woordgebruik en gaat als een kleuter tekeer omdat hij kassamedewerkers geen mokkel meer mag noemen.
Nou ja, ik probeer gewoon de bemande kassa te pakken in de meeste gevallen. Maar wat als zo'n kassamiep vergeet een product te scannen? Of erger: als ze doen alsof ze de 30% sticker niet zien en volle pond laten afrekenen? Dan stelen ze dus van mij begrijp ik? Want dat is natuurlijk gewoon opzet.quote:
Oh meid. Gelukkig was het geen Coca Cola Oreoquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:26 schreef Bocaj het volgende:
Vandaag bij de Dirk getuige geweest van een diefstal door een nogal grote ruige man van een 1,5 liter Pepsi Cola.
2 jonge dames (voor de controle) maar roepen: "Meneer! Meneer!"
Tja, wat kun je nog doen?
Misschien maar de beelden vastleggen en als hij nog eens komt, beveiliging en politie erop afsturen!
En ik maar mijn huismerk cola scannen voor 1,15...En hij zit nu te genieten van het echte spul!
![]()
~Hoop niet dat ik nu een trauma opgelopen heb!![]()
Kan bij Dirkje niet. Hebben nog maar 1 echte kassa.quote:
Desondanks een top supermarktquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kan bij Dirkje niet. Hebben nog maar 1 echte kassa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |