Wat voor onderlinge afspraken?????quote:Op zondag 3 maart 2024 22:23 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar ik las iets over onderlinge afspraken, vandaar
Nu ben ik pas woensdag in de buurt zie ik in mijn agenda, dus dan is ie vast toch al weer weg
Het is 9 meter, op basis van de coordinaten in de wiki. Die heb ik op mijn site overgenomenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De OP is wel bij, maar de website van @:Light niet
Ik heb toen die coördinaten klakkeloos overgenomen van de DMs die ik kreeg.quote:Op zondag 3 maart 2024 23:33 schreef Light het volgende:
[..]
Het is 9 meter, op basis van de coordinaten in de wiki. Die heb ik op mijn site overgenomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5.2444096653907, 52.254450478567SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5.2445320484308, 52.254548638001
Volgens een stukje code om afstand te berekenen (dank u Stackoverflow) komt het volgende daaruit:SPOILER: python codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afstand in meters: 13.734922278184047
Die van Rob en DJMO tussen Zaandam - 't Kalf en Zaandam - KogerveldwijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4.8178887665375, 52.46170007027SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4.8180664749233, 52.46168469183
Afstand in meters: 12.164416403307527
Dus, van deze twee verplaatsingen was die van DJMO en Rob dus de kortste. Als iemand een voorstel heeft voor een kortere verplaatsing, dan reken ik het wel na. Commentaren op de gebruikte methode ben ik ook open voor
[ Bericht 8% gewijzigd door Fogel op 04-03-2024 15:57:47 ]I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
quote:Op zondag 3 maart 2024 21:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Deze week niet.
Maaruh, als jij, @:sharuun01, @:superkimmi, @:kapiteiniglo en @:dezwabber de coordinaten even bijwerken ondertussen kan ik alles in een keer erop gooien.dit is allemaal op 1 dag gebeurd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:
We gingen voornamelijk voor de records "Meeste verplaatsingen op één dag" en "Meeste verplaatsingen op rij binnen één gemeente", en da's gelukt
Voorstel om "Meeste provincies op een dag" toe te voegen dien ik bij deze in. 11 zijn er gelukt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
nicequote:Op maandag 4 maart 2024 15:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
We gingen voornamelijk voor de records "Meeste verplaatsingen op één dag" en "Meeste verplaatsingen op rij binnen één gemeente", en da's gelukt
Voorstel om "Meeste provincies op een dag" toe te voegen dien ik bij deze in. 11 zijn er gelukt
hebben jullie alle provincies gehad?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2024 16:20:57 ]![]()
Alle provincies en Zeeland.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:20 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
nice
hebben jullie alle provincies gehad?
🐙![]()
Als Zeeland in de tt staat ligt de stok in Zeeland.quote:Op zondag 3 maart 2024 22:11 schreef D. het volgende:
Even voor de duidelijkheid (want lees één en ander over een onderling spelletje), ligt u nu nog wel of niet in Zeeland?Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Volgens mij is de stok momenteel onderweg. Zie post 94 van Mickytjuh.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als Zeeland in de tt staat ligt de stok in Zeeland.Als je vrouw vraagt:
"Wat is er op TV?"
dan is "stof" niet
het juiste antwoord.![]()
Ik denk dat Mickytjuh daar haar eigen laatste verplaatsing mee bedoelt Mickytjuh in SPL / FOK!STOK door Nederland #300 Zeeland (Mickytjuh)quote:Op maandag 4 maart 2024 19:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij is de stok momenteel onderweg. Zie post 94 van Mickytjuh.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Ahhh. Oké.
pinpoint kunnen maken. Dat is wel een stukje rijden....
[ Bericht 44% gewijzigd door gebrokenglas op 04-03-2024 19:21:28 ]Als je vrouw vraagt:
"Wat is er op TV?"
dan is "stof" niet
Wat doe je hier nog dan?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Ahhh. Oké.
pinpoint kunnen maken. Dat is wel een stukje rijden....Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
haha. Nou, het is echt een enorm eind rijden. En ik moet gewoon werken deze week.quote:Als je vrouw vraagt:
"Wat is er op TV?"
dan is "stof" niet
quote:Op maandag 4 maart 2024 15:42 schreef Fogel het volgende:
Volgens een stukje code om afstand te berekenen (dank u Stackoverflow) komt het volgende daaruit:Ah, de haversine formuleSPOILER: python codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, van deze twee verplaatsingen was die van DJMO en Rob dus de kortste. Als iemand een voorstel heeft voor een kortere verplaatsing, dan reken ik het wel na. Commentaren op de gebruikte methode ben ik ook open voorDie heb ik ook gezien, maar StackOverflow adviseerde een andere formule. Zie https://gis.stackexchange(...)lculating-distance-b
Die gebruik ik in de database.
En verschillende bronnen hebben ook verschillende ideeen over hoe groot de (gemiddelde) straal van de aarde is. Ik gebruik 6371 km, jij hebt 6373 km gebruikt.![]()
Welk getal krijg jij eruit met de juiste coordinaten?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:37 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, de haversine formuleDie heb ik ook gezien, maar StackOverflow adviseerde een andere formule. Zie https://gis.stackexchange(...)lculating-distance-b
Die gebruik ik in de database.
En verschillende bronnen hebben ook verschillende ideeen over hoe groot de (gemiddelde) straal van de aarde is. Ik gebruik 6371 km, jij hebt 6373 km gebruikt.I'm surrounded by morons!
Op 15 decimalen nauwkeurig.
Als je vrouw vraagt:
"Wat is er op TV?"
dan is "stof" niet
Heb ik nog niet bekeken, ga ik straks doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Welk getal krijg jij eruit met de juiste coordinaten?![]()
Accuracy is keyquote:Op maandag 4 maart 2024 19:40 schreef Light het volgende:
[..]
Je zou je maar een halve zandkorrel verrekenen
Als je vrouw vraagt:
"Wat is er op TV?"
dan is "stof" niet
Ik heb de beide formules in php-code omgeschreven om ze te kunnen vergelijken met elkaar, en ik heb alleen de verplaatsing van DJMO genomen. En ik heb gezorgd dat ik hetzelfde aantal decimalen krijg.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Welk getal krijg jij eruit met de juiste coordinaten?
Afstand in meters: 12.164416403307527 (python)
Afstand in meters: 12.164416403506515 (php met dezelfde formule)
Afstand in meters: 12.160598918364977 (php met dezelfde formule en kleinere straal)
Afstand in meters: 12.164061865413831 (php met alternatieve formule)
Afstand in meters: 12.160244491534838 (php met alternatieve formule en kleinere straal)
Conclusies:
- Het is 12 meter en 16 centimeter.
- De iets kleinere straal zorgt voor een verschil van nog geen 4 millimeter.
- Python en PHP zijn het over de eerste 9 decimalen eens als dezelfde formule wordt gebruikt. En dat je wel ergens een verschil krijgt is inherent aan floating point getallen.
- De alternatieve formule zorgt hier voor een verschil bij het vierde cijfer achter de komma, ofwel in de tienden van millimeters. Dat verschil wordt kleiner bij toenemende afstand.![]()
Houden jullie er met het berekenen wel rekening mee of de stok aan de linker of rechter staander van het bord heeft gehangen want 2x aan de binnenkant scheelt al snel 1,5 meter met de buitenkant. (Binnen en buiten kant uitgegaan dat het plaatsnaam bord haaks op de weg staat)quote:Op maandag 4 maart 2024 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb de beide formules in php-code omgeschreven om ze te kunnen vergelijken met elkaar, en ik heb alleen de verplaatsing van DJMO genomen. En ik heb gezorgd dat ik hetzelfde aantal decimalen krijg.
Afstand in meters: 12.164416403307527 (python)
Afstand in meters: 12.164416403506515 (php met dezelfde formule)
Afstand in meters: 12.160598918364977 (php met dezelfde formule en kleinere straal)
Afstand in meters: 12.164061865413831 (php met alternatieve formule)
Afstand in meters: 12.160244491534838 (php met alternatieve formule en kleinere straal)
Conclusies:
- Het is 12 meter en 16 centimeter.
- De iets kleinere straal zorgt voor een verschil van nog geen 4 millimeter.
- Python en PHP zijn het over de eerste 9 decimalen eens als dezelfde formule wordt gebruikt. En dat je wel ergens een verschil krijgt is inherent aan floating point getallen.
- De alternatieve formule zorgt hier voor een verschil bij het vierde cijfer achter de komma, ofwel in de tienden van millimeters. Dat verschil wordt kleiner bij toenemende afstand.Eerste Kloon van Danny: Danny in ONZ / [ronde 58 Het Dodetopicspel #13675] BBQ heks
Als ik stop met drinken denk ik aan Devzero: devzero in ONZ / [ronde 65 Het Dodetopicspel #14858] lekker bolken
Forum Opties Forumhop: Hop naar: