quote:
Op donderdag 29 februari 2024 15:38 schreef Confetti het volgende:[..]
De vraag als je dicht bij fase 4 zit is of je wel moet wachten. Misschien kunnen we ons voortbestaan garanderen als we Rusland preventief elimineren.
Onmogelijk dilemma maar het Westen moet er wel serieus over nadenken. Als je als eerste wordt aangevallen ben je sowieso klaar.
Wordt lastig hoor.
AirRussia has approximately 68 heavy bombers in its nuclear air fleet. They consist of two divisions: the Tu-160 (Blackjack) and the Tu-85MS (Bear H). The Bear H class makes up the majority of its fleet, each of which can carry up to 16 AS-15 missiles, or roughly 700 nuclear warheads when combined. Current modernization efforts aim to equip their fleet with nuclear cruise missiles.
Zijn preventief natuurlijk wel uit te schakelen, mits je weet waar ze staan. En anders moet je ze snel uit de lucht weten te schieten als ze opstijgen.
SeaRussia’s operational nuclear force consists of 11 nuclear-powered ballistic missile submarines (SSBNs), separated into three classes. The Delta and Boreii, the current active classes, can carry up to 16 SLBMs (the SS-N-23 “Skiff” and the Bulava SS-N-32) that are capable of delivering up to 624 nuclear warheads.
Deze wordt echt tricky. Als je Rusland preventief gaat nuken moet je deze alle 11 in beeld hebben n weten uit te schakelen. Dat lijkt me enorm lastig te bereiken voordat er minimaal een paar raketjes n van deze subs hebben verlaten, maar goed ik ben geen marine-expert dus weten doe ik het ook niet. Maar deze lijken mij de lastigste.
LandIt is estimated that Russia has roughly 306 strategic ICBMs that carry up to 1,185 nuclear warheads. Most notable among these ICBMs are the SS-27 Mod 1 (Topol-M) and the SS-27 Mod 2 (Yars), both capable of carrying multiple nuclear warheads (MIRVs). Additionally, Russia is currently developing the Sarmat (SS-X-30) missile that is advertised as larger and more capable than previous designs. Alongside the Sarmat, Russia is also developing a hypersonic glide vehicle known as Avangard.
https://armscontrolcenter(...)s-nuclear-inventory/Ik weet niet in hoeverre je ook vanaf ondergrondse basissen een raket kan afvuren maar het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat er niet hier en daar n onder de radar doorglipt.
Je zou dus tegelijkertijd hun hele luchtvloot en lanceerinrichtingen over land moeten vernietigen als hun subs moeten zinken. Als je geen risico wil nemen en alles kaput wil hebben, lijkt het me dat je zelf ook op een aantal locaties nukes gaat inzetten dan. Dan ben je verspreid over de aardbol meerdere plaatsen tegelijk aan het nuken. Lijkt me niet heel bevoordelijk. Daarnaast moet je zelf ook alsnog een aantal hits terug incalculeren en dus of aan je luchtdefensie werken of accepteren dat je zelf ook een enorme stoot terug ontvangt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het berhaupt wel zou kunnen, Rusland dusdanig in n keer platleggen. Zelfs als het kan, zien zij natuurlijk van alles aankomen en drukken ze zelf misschien wel op een paar knopjes hier en daar.