Of zoiets danquote:Op donderdag 4 juli 2024 14:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
freedom24 ofzoiets?
.. ofzoiets dan.
Gezien ze met 6% tot 8% percentages strooien.
Is aan de NASDAQ genoteerdquote:Op donderdag 4 juli 2024 15:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik mee mij ook te herinneren dat ze niet onder het depositogarantiestelsel vallen maar dat doe ik even uit mijn hoofd.
dit is een beleggingsinstelling met een licentie in Cyprus en dat een paspoort heeft om te handelen in Nederland.quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met dat freedom24 ofzoiets?
Klinkt als een vage scam bank, maar schijnt eigenlijk best een grote te zijn en ondersteund door een van de grootste aandelenfondsen op de planeet.. ofzoiets dan.
Maar iemand enig idee? Gezien ze met 6% tot 8% percentages strooien.
ING staat ook aan de nasdaq genoteerd. Dat zegt vooral iets over wanneer je aandelen in de toko wil, niet wat je deposito daar doet?quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Of zoiets dan....5,4% op een $-rekening.
[..]
Is aan de NASDAQ genoteerd
wat denk je zelf, dit ziet eruit als Icesafequote:Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef snabbi het volgende:
[..]
dit is een beleggingsinstelling met een licentie in Cyprus en dat een paspoort heeft om te handelen in Nederland.
hier geldt dus geen depositogarantiestelsel en ik heb geen idee of Cyprus een beleggerscompensatiestelsel heeft voor je vrije geld.
Ik hoop inderdaad dat mensen zelf hun conclusies trekken met het plaatsen van de feiten zoals ze zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:44 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
wat denk je zelf, dit ziet eruit als Icesafe
Iedereen heeft netjes zijn geld teruggekregen van Icesave, zelfs als het meer dan 100 K was...quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:08 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat mensen zelf hun conclusies trekken met het plaatsen van de feiten zoals ze zijn.
Bij Icesave was er wel een depositogarantiestelsel (in dit geval niet). Bij Icesave kon het stelsel de bank niet dragen. Ik heb me niet echt verdiept in hoe een beleggerscompensatiestelsel werkt en in hoeverre de omslag plaatsvindt naar de sector of bijvoorbeeld naar het land.
Overigens blijft de makkelijkste vorm van analyse nog altijd - als ze hoge percentages moeten bieden om aan hun funding te komen, dan is er vast iets mis met wat er onder ligt. In sommige gevallen is dat dat het geld onderliggend gewoon in een geldmarktfonds staat en dat je feitelijk aan het beleggen bent terwijl je denkt dat je spaart. In andere gevallen is dat de instelling zelf enorm risicovol is en dat zij die percentages moet bieden om voldoende geld aan te trekken.
Als je bij Raisin kijkt, kun de verschillende vrije rekeningen vinden in diverse Europese banken.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:52 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zoek een spaarrekening waar ik vrij kan opnemen en die gewoon onder een Europees garantiestelsel valt. Wat heeft voor nu de beste spaarrente?
En als je geld opneemt staat het binnen een dag op je rekening?quote:Op zondag 7 juli 2024 14:11 schreef Essebes het volgende:
[..]
Als je bij Raisin kijkt, kun de verschillende vrije rekeningen vinden in diverse Europese banken.
Raison is de tussenpersoon, je geld komt echt bij de ‘eind bank’ te staan. Per aanbieding zie je welk garantiestelsel van toepassing is en of er sprake is van withholding tax.
Mij bevalt dit prima
Nee, kan een dag langer duren.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:12 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En als je geld opneemt staat het binnen een dag op je rekening?
Nee, 3 dagen is prima inderdaad. Voor mij zou een week de max zijn. Rekening houden met 3 dagen is prima te doen. Thanks ik ga er ff naar kijkenquote:Op zondag 7 juli 2024 14:14 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nee, kan een dag langer duren.
Je neemt op bij de bank waar je geld staat, het wordt dan overgeboekt naar je Raisin-rekening, laat je het vandaar vrijvallen naar de normale bankrekening dan kan dat dus wel 2-3 dagen duren. Voor mij is dit echter nooit een probleem geweest.
Als je interesse hebt in een affiliate code, dan heb ik er eentje waar jij (en ik) ¤50 krijgen. Geef me maar een DM/PM als je interesse hebt.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:15 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Nee, 3 dagen is prima inderdaad. Voor mij zou een week de max zijn. Rekening houden met 3 dagen is prima te doen. Thanks ik ga er ff naar kijken
Ja maar nog steeds kon het DGS van IJsland de bank niet dragen. Dit is via het land zelf gegaan en tot de 100k hebben zelfs enkele landen waaronder Nederland een voorschot gedaan.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:55 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Iedereen heeft netjes zijn geld teruggekregen van Icesave, zelfs als het meer dan 100 K was...
Sterker nog: je hebt de keuze om voor een bank vallend onder het nationale DSG te kiezen. Doe je dat niet, dan zijn de consequenties van die keuze...snap dat een nationale overheid weinig zin heeft een stel cowboys te compenseren.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:33 schreef snabbi het volgende:
Daarom zou ik het zeker niet als een voorbeeld gebruiken dat het allemaal wel goed komt.
Revolut is niet gek eigenlijk. Vooral als je het gewoon laat staan. Maar als je het toch nodig hebt kun je er meteen over beschikken.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:52 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zoek een spaarrekening waar ik vrij kan opnemen en die gewoon onder een Europees garantiestelsel valt. Wat heeft voor nu de beste spaarrente?
Open Bank: 2,75% en je kan dan altijd bij je geld.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:52 schreef eenjongen... het volgende:
Raisin heb ik ook en goede ervaring mee; Indien je interesse hebt in een affiliate code, dan heb ik er eentje waar wij ¤50 krijgen. DM/PM als je interesse hebt.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:15 schreef eenjongen... het volgende:
Nee, 3 dagen is prima inderdaad. Voor mij zou een week de max zijn. Rekening houden met 3 dagen is prima te doen. Thanks ik ga er ff naar kijken
Ze schermen met rentes van 2 - 3,5%. Die laatste vergt een "Ultra" rekening van ¤50/maand. Heb uitgerekend t.o.v. de goedkoopste gratis Basic van 2% moet je ¤40000 daarop (Ultra) hebben staan. Dan houd ik het al voor gezien.quote:
Hierbij de contactgegevens mocht je het nodig hebben:quote:Op zondag 7 juli 2024 17:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Revolut is niet gek eigenlijk. Vooral als je het gewoon laat staan. Maar als je het toch nodig hebt kun je er meteen over beschikken.
En de rente wordt dagelijks bijgeschreven. 🤭
Neem dan N26 metal. Beetje weinig perks verder maar 4% is interessant.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Ze schermen met rentes van 2 - 3,5%. Die laatste vergt een "Ultra" rekening van ¤50/maand. Heb uitgerekend t.o.v. de goedkoopste gratis Basic van 2% moet je ¤40000 daarop (Ultra) hebben staan. Dan houd ik het al voor gezien.
Iedereen heeft het recht op zijn eigen beslissingen voor welke risico's ze wel en niet willen nemen, dus daar zal ik nooit iemand op aanvallen. Toch vind ik de verwijzing die je hier geeft net doen alsof het wachten op een ramp is, maar dat zou in mijn ogen misinformatie zijn. Ze zitten in Litouwen omdat de hoofdbank in de UK zit en ze dus ergens in de Euro landen een plek moeten hebben om hier zaken te mogen doen.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hierbij de contactgegevens mocht je het nodig hebben:
(Openbare instelling"Deposit and Investment Insurance", Adres: Savanorių av. 5, LT-03116, Vilnius, Telefoon: +370 5 213 5657, Fax: +370 5 213 5546, E-mailadres: idf@idf.lt)
Even zoeken op dit forum geeft een hoop informatie!quote:Op zondag 7 juli 2024 21:01 schreef Eilatan het volgende:
Iemand bekend met Trade Republic? 4% rente zie ik. Bunq 2,46 ook niet verkeerd.
Wat een aanname. Ik zeg hier helemaal niets over. Meesten hebben alleen helemaal geen zin om garanties in Litouwen te hebben. Een verwijzing naar het Litouwse garantiestelsel vanuit de tipgever zou vollediger zijn geweestquote:Op zondag 7 juli 2024 20:12 schreef snabbi het volgende:
Toch vind ik de verwijzing die je hier geeft net doen alsof het wachten op een ramp is, maar dat zou in mijn ogen misinformatie zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |