Ik weet niet of je bij Open Bank al een spaarekening hebt, maar als nieuwe klant, kan je daar voor 3,45% (1 jrs spaardeposito) terecht.quote:Op donderdag 13 juni 2024 22:07 schreef snabbi het volgende:
Het verval is duidelijk ingezet. Binnenkort loopt er weer een deposito af van 4%, maar ik wil mijn exposure naar Italie verlagen en daarnaast vind ik de bonus voor een deposito tov vrij opneembaar te klein. Dus ik denk dat ik de inleg maar naar een vrij opneembare spaarrekening ga plaatsen.
Internetspaarrekening hadden ze al, met ooit best aardige rentes maar inmiddels met 2% een beetje middenmootquote:Op donderdag 20 juni 2024 12:45 schreef zeeland6 het volgende:
Verzekeraar NN wil consumentenbank optuigen en gaan concurreren met grootbanken
https://www.businessinsid(...)_content=48_20-06-24
quote:Hoist Sparen heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,30 % p.j. naar 3,27 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 26.06.2024 om 12 uur 's middags.
0.03% is nu niet echt wereldschokkendquote:
Het kabinet zal echt niet aan die vrijstelling voor kleine spaarders gaan morren.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoge raad box 3 beslissing valt ook slecht uit voor (kleine) spaarders.
Gezien de hoge raad vind dat inflatie of niet, werkelijke rendement of niet, geen heffingsvrij vermogen mag worden toegepast.
Dus of je nou 5 euro spaargeld hebt of 500.000, 36% please.
Over het gehele vermogen dus, incl fictief "ongerealiseerd rendement".
Knettergek.
Ik mag hopen dat de hoge raad volledig genegeerd gaat worden.
Was toch in vredesnaam bij een forfaitair rendement gebleven.
Thanks spaarders. Goed geregeldquote:Op donderdag 20 juni 2024 16:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gezien de hoge raad vind dat inflatie of niet, werkelijke rendement of niet, geen heffingsvrij vermogen mag worden toegepast.
Knettergek.
Dit geeft de Belastingdient voldoende ruimte om alle bezwaren af te handelen, zoals ze hiervoor ook deden. Twee berekeningen en de beste voor jou ‘telt’ . In de tussentijd kan een nieuwe set regels worden samengesteld voor de toekomst, waar we allemaal niet blij van worden, denk ik.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Knettergek.
1250 euro heffingsvrij vermogen (dus in het geval van spaarders: eerste 1250 euro rente vrijstelling)quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het kabinet zal echt niet aan die vrijstelling voor kleine spaarders gaan morren.
ongerealiseerd rendement wordt niet belast, alleen bij verkoop.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:46 schreef Essebes het volgende:
[..]
Dit geeft de Belastingdient voldoende ruimte om alle bezwaren af te handelen, zoals ze hiervoor ook deden. Twee berekeningen en de beste voor jou ‘telt’ . In de tussentijd kan een nieuwe set regels worden samengesteld voor de toekomst, waar we allemaal niet blij van worden, denk ik.
Wijzelf hebben een huis in de verhuur, en de berekening is nu nog ok-ish. Maar niet als zowel het ongerealiseerd rendement EN de huurinkomsten belast gaan worden. Dan kom je op negatief rendement uit. En dan zitten wij nog in het expat segment. Ik kan me niemand voorstellen die met die dubbele belasting nog gaat verhuren. Is gewoon niet rendabel te krijgen.
Oh jee, dan heb ik toch ergens weer scheef gelezen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:40 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
ongerealiseerd rendement wordt niet belast, alleen bij verkoop.
huurinkomsten worden wel belast.
Neem aan per persoon bij fiscaal partners.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
1250 euro heffingsvrij vermogen (dus in het geval van spaarders: eerste 1250 euro rente vrijstelling)
Dat is volgens mij een broker die 3.64% geeft op je vrije kassaldo en een hoger percentage als je je saldo in dollars hebt. 6 of 8% zie ik zo snel niet staan maar als dit zo is zullen daar vast nog meer haken en ogen aanzitten.quote:
Ze hadden hem net verhoogdquote:Op donderdag 4 juli 2024 11:51 schreef blomke het volgende:
NIBC verlaagt de depositorente:
Wij verlagen per 10 juli 2024 het rentetarief op het 1-jaars termijndeposito naar 2,7%. U kunt tot en met 9 juli nog een 1-jaars termijndeposito openen tegen het huidige rentetarief van 2,80%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |