abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2024 @ 09:13:00 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212616487
Elden Ring

"Ohh, Erdtree, great Erdtree. The Golden Order itself, unwavering, stretched to the sky."

Official Website

Elden Ring is een actie-avonturenspel dat op 25 februari 2022 uitkwam voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en Steam. Het spel werd ontwikkeld door FromSoftware en uitgebracht door Bandai Namco Entertainment.

Dark Souls en dergelijke
Elden Ring is een typische FromSoftware game, in de lijn van Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne en Sekiro. De game speelt zich in tegenstelling tot die games met klassiekere 'levels' af in een grote open wereld gevuld met obscure maar diepgaande lore, kerkers en kastelen, voor- en tegenspoed, momenten van vreugde en een hele, hele hoop momenten waarop je je afvraagt of je niet liever iets anders had willen doen.

Wiki & Guide (work in progress)
Review op Tweakers
Muziektip tijdens spelen
Mapgenie Elden Ring

DLC Trailer, release June 21, 2024

Elden Ring is een toffe game en meer vergevingsgezind dan de eerdere souls games, en met de aankomende DLC zeker een goed moment om het eens uit te proberen. :!

[ Bericht 3% gewijzigd door FlippingCoin op 28-02-2024 09:39:51 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212616674
Je bent zelluf een erdtree :6
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 februari 2024 @ 09:35:09 #3
459912 FlippingCoin
pi_212616719
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 09:30 schreef StateOfMind het volgende:
Je bent zelluf een erdtree :6
quote:
"Ohh, Erdtree, great Erdtree. The Golden Order itself, unwavering, stretched to the sky."
Krijg ik wel vaker te horen ja. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 28 februari 2024 @ 09:40:17 #4
459912 FlippingCoin
pi_212616764
Oude video die niet meer op yt stond uit de OP gehaald en een DLC trailer erin geplaatst.
pi_212617356
Kan ik mijn erectie behouden tot in juni, dat is de vraag.
-nee-
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2024 @ 11:53:20 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212687214
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:39 schreef Marsenal het volgende:
Kan ik mijn erectie behouden tot in juni, dat is de vraag.
Ik niet, ben alvast opnieuw begonnen en dit keer wil ik de mage cuckery wel doorzetten. Meestal als ik magic build kies dan zie ik na een paar uur spelen een vet zwaard en school ik mezelf alsnog om tot melee build ;(

Heb nu Rogier's Rapier +8 (kado'tje van Rogier na verslaan van Godrick, lekker vroeg dus) in de rechterhand en links m'n astrologers staff. Margit, Godrick en Wolf of Radagon zijn reeds kaput. Vanavond die trut in in de academie omleggen. level 40-45 na ~5 uur spelen, dat ging echt hard.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_212687235
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef 2dope het volgende:
level 40-45
😱
A murky, forgotten land.
  maandag 4 maart 2024 @ 12:01:07 #8
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212687330
quote:

[..]
Ik niet, ben alvast opnieuw begonnen en dit keer wil ik de mage cuckery wel doorzetten. Meestal als ik magic build kies dan zie ik na een paar uur spelen een vet zwaard en school ik mezelf alsnog om tot melee build ;(

Heb nu Rogier's Rapier +8 (kado'tje van Rogier na verslaan van Godrick, lekker vroeg dus) in de rechterhand en links m'n astrologers staff. Margit, Godrick en Wolf of Radagon zijn reeds kaput. Vanavond die trut in in de academie omleggen. level 40-45 na ~5 uur spelen, dat ging echt hard.
Maar dat kun je toch makkelijk combineren?

My true mentor...
My guiding moonlight...
Put these foolish ambitions to rest.
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2024 @ 12:08:24 #9
364681 over_hedge
pi_212687466
quote:

[..]

Mage is zo op. Niet zo lang geleden ook mage build begonnen. Binnen no time ben je OP af en oneshot je allemaal bosses :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212687634
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mage is zo op. Niet zo lang geleden ook mage build begonnen. Binnen no time ben je OP af en oneshot je allemaal bosses :P
@Pheno 8-)
A murky, forgotten land.
pi_212687673
quote:

[..]

Vroeg in de game kan je nog de meteorite staff oppikken, die is zonder upgrades nog een tandje beter, dacht ik. Tenminste, dat heb ik gedaan toen ik een mage had. Die zijn inderdaad makkelijk helemaal OP te maken. Alleen zo'n lange kutrit naar die spell helemaal bovenin die fucking berg in het noorden, gelmir ofzo.
-nee-
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2024 @ 12:33:12 #12
364681 over_hedge
pi_212687771
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2024 @ 13:41:18 #13
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212688532
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:01 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Maar dat kun je toch makkelijk combineren?

My true mentor...
My guiding moonlight...

Mage/melee combineren bedoel je? Jazeker maar ik ben gewend om double-down te gaan op een specifieke discipline. En ach alles is OP te maken, mijn dual fire whip build was ook OP, uiteindelijk
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Vroeg in de game kan je nog de meteorite staff oppikken, die is zonder upgrades nog een tandje beter, dacht ik. Tenminste, dat heb ik gedaan toen ik een mage had. Die zijn inderdaad makkelijk helemaal OP te maken. Alleen zo'n lange kutrit naar die spell helemaal bovenin die fucking berg in het noorden, gelmir ofzo.
Ja die had ik al wel in het vizier maar ik hoef niet meteen de bruutste gear te hebben. Ik ben al best trots op m'n muscle memory dat ik de movesets van Margit en Godrick nog steeds prima ken na anderhalf jaar ofzo geen Elden Ring aangeraakt te hebben :o
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_212688720
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
Mage/melee combineren bedoel je? Jazeker maar ik ben gewend om double-down te gaan op een specifieke discipline. En ach alles is OP te maken, mijn dual fire whip build was ook OP, uiteindelijk
[..]
Ja die had ik al wel in het vizier maar ik hoef niet meteen de bruutste gear te hebben. Ik ben al best trots op m'n muscle memory dat ik de movesets van Margit en Godrick nog steeds prima ken na anderhalf jaar ofzo geen Elden Ring aangeraakt te hebben :o
Gebruik je de great runes? Ik heb na mijn eerste playthrough het nooit meer gedaan, wat een waardeloze mechanic eigenlijk :')

Misschien nuttiger in de DLC :9
-nee-
  Eindredactie Games maandag 4 maart 2024 @ 14:09:42 #15
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212688829
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Gebruik je de great runes? Ik heb na mijn eerste playthrough het nooit meer gedaan, wat een waardeloze mechanic eigenlijk :')

Misschien nuttiger in de DLC :9
Ja ik heb die van Godrick gewoon meteen ge-equipped, wat is het, raise all stats ofzo. Dat vind ik ook wel een tof stuk om te doen, dat je hem verslaat en daarna naar die toren moet langs die giants. Volgens mij had ik in m'n eerste playthrough die van Radahn en/of Malenia, maar het is idd redelijk verwaarloosbaar van wat ik me kan herinneren
  maandag 4 maart 2024 @ 14:24:53 #16
459912 FlippingCoin
pi_212689023
Op zich maken de great runes de bosses wel net wat makkelijker, die health one of die van radahn. Alleen die consumables zijn mij net te rare waardoor ij ze zelden gebruik.
  FOK!fotograaf maandag 4 maart 2024 @ 15:57:31 #17
364681 over_hedge
pi_212690062
quote:
16s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Alleen die consumables zijn mij net te rare waardoor ij ze zelden gebruik.
Ja dit heeft bijna iedereen die ik het heb zien spelen :D Niet gebruiken misschien heb ik ze later nog nodig!!

En dan heb je uiteindelijk het spel uitgespeeld en die dingen nooit gebruikt :P
  maandag 4 maart 2024 @ 16:01:34 #18
459912 FlippingCoin
pi_212690110
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 15:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dit heeft bijna iedereen die ik het heb zien spelen :D Niet gebruiken misschien heb ik ze later nog nodig!!

En dan heb je uiteindelijk het spel uitgespeeld en die dingen nooit gebruikt :P
Volgens mij kan je ze wel farmen bij die ratten. Misschien net de boost die een keer nodig is in de dlc om niet vast te lopen.
pi_212710640
Sinds Elden Ring uit is ben ik niet meer in Sens Fortress geweest maar zojuist start ik Dark Souls op en ben van de Parish bonfire er ingelopen en speedrunde foutloos naar boven, skipte de bonfire, straight naar Iron Golem, die ik wederom zonder geraakt te worden in zn poepertje pakte en er is helemaal niemand bij wie ik daar over kan opscheppen buiten jullie dus bij deze
-nee-
  woensdag 6 maart 2024 @ 08:29:38 #20
459912 FlippingCoin
pi_212711775
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2024 00:22 schreef Marsenal het volgende:
Sinds Elden Ring uit is ben ik niet meer in Sens Fortress geweest maar zojuist start ik Dark Souls op en ben van de Parish bonfire er ingelopen en speedrunde foutloos naar boven, skipte de bonfire, straight naar Iron Golem, die ik wederom zonder geraakt te worden in zn poepertje pakte en er is helemaal niemand bij wie ik daar over kan opscheppen buiten jullie dus bij deze
:D :7
  woensdag 6 maart 2024 @ 08:49:23 #21
459912 FlippingCoin
pi_212711998
Krijg de laatste tijd veel filmpjes van Blood Borne, als ze na de de DLC nou even aan een remaster van BB beginnen.

pi_212712777
quote:
16s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Krijg de laatste tijd veel filmpjes van Blood Borne, als ze na de de DLC nou even aan een remaster van BB beginnen.

[ afbeelding ]
Sony is de eigenaar van de Bloodborne IP, dus daar heeft From Software zelf niks over te zeggen.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 12:22:31 #23
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212714566
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2024 00:22 schreef Marsenal het volgende:
Via de out-of-bounds-skip? Hoe krijg je anders die gate open zonder de bells of awakening te activeren
pi_212714635
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:22 schreef 2dope het volgende:

[..]
Via de out-of-bounds-skip? Hoe krijg je anders die :'( gate open zonder de bells of awakening te activeren
Nee, was een save waar ik de bells al had gedaan.

Overigens heus wel eens een speedrun geprobeerd met die out of bounds skip, maar ik kan dat maar slecht reproduceren steeds, in elk geval niet als ik haast heb

[ Bericht 10% gewijzigd door Marsenal op 06-03-2024 12:43:10 ]
-nee-
pi_212714726
quote:
16s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[ afbeelding ]
Ik begrijp vooral niet waarom BB nog niet geport is naar PC. Exact de enige game die console only is die ik wil maar niet kan spelen :P Ook denk ik dat het genoeg centjes gaat opleveren, zeker na de nieuwe markt gamers die Elden Ring heeft aangeboord.

Maar het zou me niets verbazen als er na verloop van tijd inderdaad een remaster doen en die dan wel porten. Duurt wel beetje lang allemaal.
Conscience do cost.
  woensdag 6 maart 2024 @ 12:51:06 #26
459912 FlippingCoin
pi_212714924
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Sony is de eigenaar van de Bloodborne IP, dus daar heeft From Software zelf niks over te zeggen.
Hm dan snap ik helemaal niet zo goed waarom ze er niet mee komen, is toch guaranteed cash grab lijkt mij. Ik ken heel veel mensen die hem direct kopen zodra die te spelen is in meer dan 30fps.
  woensdag 6 maart 2024 @ 12:51:55 #27
459912 FlippingCoin
pi_212714934
quote:
8s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:34 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik begrijp vooral niet waarom BB nog niet geport is naar PC. Exact de enige game die console only is die ik wil maar niet kan spelen :P Ook denk ik dat het genoeg centjes gaat opleveren, zeker na de nieuwe markt gamers die Elden Ring heeft aangeboord.

Maar het zou me niets verbazen als er na verloop van tijd inderdaad een remaster doen en die dan wel porten. Duurt wel beetje lang allemaal.
Ja volgens mij is de oproep om het te doen vrij sterk.
pi_212714937
quote:
8s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Wel eens gelezen dat de code lastig was om te updaten naar 60 FPS e.d.

Maar Sony weet ook wel dat ze goud in handen hebben na o.a. Elden Ring succes, dus die zullen ook wel groots willen uitpakken. PS6 launch game of zo.
  woensdag 6 maart 2024 @ 12:54:36 #29
459912 FlippingCoin
pi_212714954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:52 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Maar Sony weet ook wel dat ze goud in handen hebben na o.a. Elden Ring succes, dus die zullen ook wel groots willen uitpakken. PS6 launch game of zo.
Nog maar even geduld hebben dan, een jaar of 4+?. ;(
pi_212714960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:52 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Laat ze gewoon Bluepoint (die van Demon's Souls remake _O_ ) aan de BB remake, of BB2, zetten :Y
A murky, forgotten land.
pi_212714962
Ik moet iets opbiechten.

Ik moet nog steeds motivatie vinden om DS2 uit te spelen. SotFS edition.
Wat een KUTgame is dat met die gank squads en alles voelt kut aan. Ja ik ken de adaptability skill.

En vanwege mijn OCD mag ik geen andere From games spelen. Het moet in chronologische volgorde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212714970
Dark Souls 3 nooit gespeeld?
A murky, forgotten land.
  woensdag 6 maart 2024 @ 12:57:14 #33
459912 FlippingCoin
pi_212714976
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:55 schreef Evangelion het volgende:
Ik moet iets opbiechten.

Wat een KUTgame is dat met die gank squads en alles voelt kut aan. Ja ik ken de adaptability skill.

En vanwege mijn OCD mag ik geen andere From games spelen. Het moet in chronologische volgorde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben begonnen met bb dus dat obstakel heb ik gelukkig niet. :+
  woensdag 6 maart 2024 @ 12:57:46 #34
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212714985
quote:
Ik moet iets opbiechten.

SPOILER
Skill issue.

Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 12:58:00 #35
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212714989
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nee, was een save waar ik de bells al had gedaan.

Overigens heus wel eens een speedrun geprobeerd met die out of bounds skip, maar ik kan dat maar slecht reproduceren steeds, in elk geval niet als ik haast heb
Netjes. Ik werd/word nog wel eens anaal vernederd door die lizard mage die dan vanachter drie van die pendulums projectiles loopt te spammen, maar ik denk dat 't mij ook wel lukt.

Gisteren nog ff Elden Ring gedaan, inmiddels level 40 op m'n mage. Was vergeten dat Rennala dan nog wel pittig kan zijn en dat die bonfire zo achterlijk geplaatst is t.o.v. die boss area (en geen stake of Marika).

Wel een stuk of 6 dungeons en 3 forts gecleared, en commander Niall gefirst-tried :9
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 12:58:30 #36
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212714999
quote:
Ik moet iets opbiechten.

SPOILER
:N Dark Souls II is awesome
pi_212715006
quote:
Ik moet iets opbiechten.

SPOILER
Ds2 heeft een paar bullshit-stukken, dit is waar. Zeker in de DLC.
-nee-
pi_212715017
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Skill issue.

[ afbeelding ]
Ik lees vaak wel dat SotFS de base game irritanter heeft gemaakt (meer enemies op vervelende plekken). Dus de liefde komt vaker van mensen die begonnen zijn met het origineel.
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 13:05:34 #39
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212715116
quote:
9s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:59 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik lees vaak wel dat SotFS de base game irritanter heeft gemaakt (meer enemies op vervelende plekken). Dus de liefde komt vaker van mensen die begonnen zijn met het origineel.
Ik heb ze beide gespeeld maar SotFS was een stuk beter in mijn herinnering (voornaamste reden 60fps). Overigens wel leuk om daarna NG+ te gaan doen, want DS2 is de enige Souls-game die ook wezenlijk anders is in NG+ qua bijv. enemy en item placement.
pi_212715173
DS3 is mijn favoriete Dark Souls game.

Op de Demon in Pain en Demon from Below van de dlc na dan :{w
Nooit voorbij die lijers gekomen.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 6 maart 2024 @ 13:14:16 #41
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212715224
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:05 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ik heb ze beide gespeeld maar SotFS was een stuk beter in mijn herinnering (voornaamste reden 60fps). Overigens wel leuk om daarna NG+ te gaan doen, want DS2 is de enige Souls-game die ook wezenlijk anders is in NG+ qua bijv. enemy en item placement.
Ik vind ook SotFS beter op bepaalde enemy placement na.

DLC's zijn super van DS2. (maar dat zijn ze altijd bij fromsoft)
What can change the nature of a man?
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 13:39:27 #42
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212715474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:14 schreef Coco het volgende:

[..]
Ik vind ook SotFS beter op bepaalde enemy placement na.

DLC's zijn super van DS2. (maar dat zijn ze altijd bij fromsoft)
Ja, The Lost Crowns. Sunken King vond ik het tofst geloof ik. Crown of the Ivory King heb ik samen met @Kensuke gereviewd weet ik nog. Bijna 10 jaar geleden alweer... Aware. Dark Souls II: Crown of the Ivory King

@StateOfMind vond dit leuk. Waar blijft jouw "Meest trouwe FOK!games-lezer" tag?
pi_212715491
quote:
17s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:39 schreef 2dope het volgende:
@StateOfMind vond dit leuk. Waar blijft jouw "Meest trouwe FOK!games-lezer" tag?
Regel jij die voor mij *O*
A murky, forgotten land.
pi_212715521
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:58 schreef 2dope het volgende:

[..]
:N Dark Souls II is awesome
Dark souls 2 was de eerste die ik speelde en omdat ik nog niet git gud was en de hele stierf en mijn hp dus nog meer krimpt waardoor het spel nog moeilijker werd had ik er heel snel genoeg van :P

Wel een hele opmerkelijke designkeuze. Moeilijk is geen probleem maar om het dan nog moeilijker te maken als je al aan het strugglen bent is gewoon niet leuk. En voor mij als complete noob (destijds, ondertussen ben ik #1) was dat wel een turnoff. Kan mij voorstellen dat dat voor meer mensen het geval was.
Conscience do cost.
  Moderator woensdag 6 maart 2024 @ 13:47:46 #45
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212715573
quote:

[..]
Ja, The Lost Crowns. Sunken King vond ik het tofst geloof ik. Crown of the Ivory King heb ik samen met @:Kensuke gereviewd weet ik nog. Bijna 10 jaar geleden alweer... Aware. Dark Souls II: Crown of the Ivory King

@:StateofMind vond dit leuk. Waar blijft jouw "Meest trouwe FOK!games-lezer" tag?
Final boss entrance is legendarisch , a la Sauron.
pi_212715614
Bossfight in een sneeuwstorm, dat was echt fakking bullshit, dat vergeef ik FROM nooit meer }:|
-nee-
  Moderator woensdag 6 maart 2024 @ 13:50:46 #47
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212715615
@2dope zo'n duo review is wel leuk.

Wellicht iets voor Shadow of the Erdtree?
pi_212715649
quote:
8s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:50 schreef Marsenal het volgende:
Bossfight in een sneeuwstorm, dat was echt fakking bullshit, dat vergeef ik FROM nooit meer }:|
Ik game altijd binnen dus nooit last van :7
A murky, forgotten land.
pi_212715728
Zojuist Dark Souls 3 weer gedownload.
Wil al tijden een nieuwe playthrough doen.

Niet dat ik daar voorlopig aan toe kom met FF7 Rebirth, Dragons Dogma 2, Rise of the Ronin en al die talloze andere games die dit ramvolle jaar uitkomen :D

En ik moet die Cyberpunk dlc nog spelen, en die God of War Ragnarok dlc ook nog :D

Maar goed, dan staat ie vast geïnstalleerd :D

Nu eerst maar eens verder met Rebirth :Y
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 14:09:13 #50
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212715883
quote:
8s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:43 schreef ems. het volgende:

[..]
Dark souls 2 was de eerste die ik speelde en omdat ik nog niet git gud was en de hele stierf en mijn hp dus nog meer krimpt waardoor het spel nog moeilijker werd had ik er heel snel genoeg van :P

Wel een hele opmerkelijke designkeuze. Moeilijk is geen probleem maar om het dan nog moeilijker te maken als je al aan het strugglen bent is gewoon niet leuk. En voor mij als complete noob (destijds, ondertussen ben ik #1) was dat wel een turnoff. Kan mij voorstellen dat dat voor meer mensen het geval was.
Ja ik weet nog hoe confronterend dat was in DS1 toen ik voor de eerste keer cursed raakte door die Basilisks in the depths. Echt zo'n gevoel van dude, anders maak je het nog ff twee keer zo moeilijk, als straf voor het sterven :')
pi_212715922
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:09 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja ik weet nog hoe confronterend dat was in DS1 toen ik voor de eerste keer cursed raakte door die Basilisks in the depths. Echt zo'n gevoel van dude, anders maak je het nog ff twee keer zo moeilijk, als straf voor het sterven :')
Dat halveerde dan toch je hp?
En de cure was maar op 1 plek te vinden ver weg, en zeldzaam en duur?
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 14:17:02 #52
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212716001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat halveerde dan toch je hp?
En de cure was maar op 1 plek te vinden ver weg, en zeldzaam en duur?
Klopt, en ja bij zo'n menneke in een kerk bij de bell gargoyles kun je purging stones kopen. Was die gast niet altijd aan het T-posen?
pi_212716045
Vreselijk frustrerende vijanden waren dat, die baselisks.
Ik was daar altijd veels te bang voor om cursed te raken.

Die brainsuckers uit Bloodborne idem :{w :r
Daar gingen je zuurverdiende Insights :( }:|
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games woensdag 6 maart 2024 @ 17:22:16 #54
188609 crew  Kensuke
pi_212718378
quote:

[..]
Ja, The Lost Crowns. Sunken King vond ik het tofst geloof ik. Crown of the Ivory King heb ik samen met @:Kensuke gereviewd weet ik nog. Bijna 10 jaar geleden alweer... Aware. Dark Souls II: Crown of the Ivory King

@:StateofMind vond dit leuk. Waar blijft jouw "Meest trouwe FOK!games-lezer" tag?
Wahaha, lang geleden inderdaad :D Misschien leuk om weer eens te doen
pi_212718478
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:17 schreef 2dope het volgende:

[..]
Klopt, en ja bij zo'n menneke in een kerk bij de bell gargoyles kun je purging stones kopen. Was die gast niet altijd aan het T-posen?
Die purging stones kon je volgens mij ook bij de undead merchant vrouw in het riool kopen, voor 6000 souls ofzo. Duur item.

Ik ben eens op lage level naar ash lake geweest, en onderin de hollow tree gecursed. De klim omhoog naar undead burg duurde bijzonder lang en was gek makend. En dan nog souls verzamelen voor die purging stone, wat een strijd :')
-nee-
pi_212718501
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Die purging stones kon je volgens mij ook bij de undead merchant vrouw in het riool kopen, voor 6000 souls ofzo. Duur item.

Ik ben eens op lage level naar ash lake geweest, en onderin de hollow tree gecursed. De klim omhoog naar undead burg duurde bijzonder lang en was gek makend. En dan nog souls verzamelen voor die purging stone, wat een strijd :')
Klopt ja, vlakbij Undead Parrish of zo, achter dat traliehek.
A murky, forgotten land.
pi_212718512
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Some enemies, such as the clam shells in Ash Lake and Crystal Cave, can also drop Purging Stones.
pi_212718528
quote:
6s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:34 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Some enemies, such as the clam shells in Ash Lake and Crystal Cave, can also drop Purging Stones.
:')

Later ook geleerd dat je ze bij Snuggly kan ruilen voor een basic item :')
-nee-
  woensdag 6 maart 2024 @ 19:05:15 #59
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212719393
Ben om de tijd te doden en voor wat variatie begonnen aan een SL1 game save. Margit duurde één death. Op naar Godrick.
  woensdag 6 maart 2024 @ 19:06:21 #60
459912 FlippingCoin
pi_212719406
Zorg niet dat je straks zo veel gespeeld hebt dat je het al zat bent voor de dlc er is. :@
  woensdag 6 maart 2024 @ 19:06:57 #61
459912 FlippingCoin
pi_212719415
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:20 schreef StateOfMind het volgende:
Vreselijk frustrerende vijanden waren dat, die baselisks.
Ik was daar altijd veels te bang voor om cursed te raken.

Die brainsuckers uit Bloodborne idem :{w :r
Daar gingen je zuurverdiende Insights :( }:|
Die zijn stressvol ja, dood is niet zo erg maar je insight blijf je kwijt. :'(
pi_212721728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 19:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Ben om de tijd te doden en voor wat variatie begonnen aan een SL1 game save. Margit duurde één death. Op naar Godrick.
In Dark Souls 1 kan ik dit concept nog wel aan, maar een Elden Ring SL1 run, dat is echt insane, dat is echt too much voor mij. Knap hoor.
-nee-
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:28:09 #63
459912 FlippingCoin
pi_212721930
Wat is sl1 run?
pi_212721982
Soul level 1.

Dat je gaat al deprived class (level 1 dus) en je jezelf niet levelt.
A murky, forgotten land.
pi_212721994
Niet te verwarren met SL2 *O*

A murky, forgotten land.
pi_212722796
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
Soul level 1.

Overal valt wel een mouw aan te passen, maar helemaal niks in je HP investeren is in Elden Ring wel echt pittig. Vanaf Altus al ofzo kan iedere onachtzaamheid een oneshot zijn en je moet nog steeds een hoop meters afleggen en gevechten leveren.
-nee-
pi_212722817
Ik moet er ook niet aan denken :{w
A murky, forgotten land.
  donderdag 7 maart 2024 @ 17:15:07 #68
459912 FlippingCoin
pi_212730085
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
Soul level 1.

oh sick :o

niks voor mij :+
pi_212753810
Ik ben ondertussen net langs de grand archives in DS3 en voluit aan het genieten. Eindelijk is het kwartje gevallen :+ Ondertussen uiteraard wel een paar keer dood gegaan. Bosses zijn vooralsnog niet echt problematisch gebleken. Werd alleen even verrast door die dancer dude die direct volgde na de giant.

Hierna dan maar eens aan DS1 remastered beginnen :+
Conscience do cost.
pi_212753829
Dark Souls 3 _O_
A murky, forgotten land.
pi_212753854
Of bedoel je deze DS3

A murky, forgotten land.
pi_212792633
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 13:03 schreef StateOfMind het volgende:
Dark Souls 3 _O_
Die :P

Nameless king down. 3x nodig gehad. Uiteindelijk viel hij me mee. Nu wachten met 'uitspelen' en eerst de twee expansions doen 8-)

Beetje topic kaap want technisch geen Elden Ring maar toch.
Conscience do cost.
  Eindredactie Games dinsdag 12 maart 2024 @ 12:56:19 #73
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212797163
quote:
8s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:42 schreef ems. het volgende:

[..]
Die :P

Nameless king down. 3x nodig gehad. Uiteindelijk viel hij me mee. Nu wachten met 'uitspelen' en eerst de twee expansions doen 8-)

Beetje topic kaap want technisch geen Elden Ring maar toch.
Ja misschien nog beter om ze maar te mergen, gewoon "de souls-games reeks".

Kwam deze trouwens net tegen, ziet er wel behoorlijk sick uit:

pi_212797199
Pc zeker? :'(

Ze motten gewoon weer een nieuwe Dark Souls maken :Y

Elden Ring was leuk, maar ik vond dat open wereld aspect minder.
Ik hou mee van het world/level design van de Souls games :Y
A murky, forgotten land.
pi_212797258
Het gevoel dat je hebt als je voor het eerst in Dark Souls de lift in de parish vindt, terug omhoog naar Firelink, dat leveldesign was episch. Zo mogen ze alle Souls games wel maken. Blijkbaar is dat behoorlijk ingewikkeld, anders hadden ze dat wel meer laten zien. De hub&spoke van DS2 spreekt dan toch minder aan. En ja, Elden Ring is heel vet, maar Dark Souls is qua levels echt wel uniek.
-nee-
  Eindredactie Games dinsdag 12 maart 2024 @ 13:04:08 #76
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212797275
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:59 schreef StateOfMind het volgende:

Ja ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, lazen we laatst niet ergens dat Miyazaki gaat stoppen? Hoeft niet te betekenen dat de franchise stopt - Dark Souls II was ook zonder Miyazaki - maar ik denk eigenlijk dat ze eerder ergens anders op voortborduren. Bloodborne, Elden Ring of misschien iets compleet nieuws. Of een nieuwe King's Field :o
pi_212797304
Als het iig maar weer dat ouderwetse interconnectieve leveldesign wordt :Y
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 12 maart 2024 @ 13:39:31 #78
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212797699
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:02 schreef Marsenal het volgende:
Het gevoel dat je hebt als je voor het eerst in Dark Souls de lift in de parish vindt, terug omhoog naar Firelink, dat leveldesign was episch. Zo mogen ze alle Souls games wel maken. Blijkbaar is dat behoorlijk ingewikkeld, anders hadden ze dat wel meer laten zien. De hub&spoke van DS2 spreekt dan toch minder aan. En ja, Elden Ring is heel vet, maar Dark Souls is qua levels echt wel uniek.
Firelink Shrine was wel het mooiste ja, omdat het zoveel verschillende paden had. Majula in DS2 vond ik ook tof en toch ook wel redelijk vergelijkbaar, omdat je ook van daaruit talloze richtingen had waar je in principe meteen naartoe kon.

Nexus uit Demon's Souls, Firelink Shrine in Dark Souls III en de Roundtable Hold in Elden Ring zijn toch wel wezenlijk anders omdat je daar eigenlijk alleen naartoe en vandaan teleport.
pi_212799534
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:39 schreef 2dope het volgende:

[..]
Firelink Shrine was wel het mooiste ja, omdat het zoveel verschillende paden had. Majula in DS2 vond ik ook tof en toch ook wel redelijk vergelijkbaar, omdat je ook van daaruit talloze richtingen had waar je in principe meteen naartoe kon.

Nexus uit Demon's Souls, Firelink Shrine in Dark Souls III en de Roundtable Hold in Elden Ring zijn toch wel wezenlijk anders omdat je daar eigenlijk alleen naartoe en vandaan teleport.
Ja inderdaad. Sowieso is dat teleporten een ingewikkeld concept, in DS1 was dat heel goed gedaan, dat warpen niet kon tot Anor Londo af was. Het zorgde er ook voor dat je vaak backtrackte en dus weer een NPC tegen het lijf kon lopen.
-nee-
pi_212804740
Als katana connoisseur hoop ik op een paar nieuwe toffe katana's in de DLC. Las geruchten over een mogelijke great katana.
  Eindredactie Games woensdag 13 maart 2024 @ 08:54:46 #81
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212806661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:45 schreef Cilantro het volgende:
Als katana connoisseur hoop ik op een paar nieuwe toffe katana's in de DLC. Las geruchten over een mogelijke great katana.
Eens, katana's spelen heerlijk. Nu ik weer compleet invested ben in Elden Ring word ik eraan herinnerd hoe belachelijk sterk die Moonveil is. Ik heb er niet eens naar gezocht want had geen idee meer waar die te vinden maar vond 'm bij toeval. Lekkere aanvulling op m'n INT/DEX staff build.

Gisteravond Morgot weer klappen gegeven, had verwacht er wel even voor te moeten zitten want die dude heeft like 30 verschillende moves, maar heb niet eens z'n patronen hoeven leren omdat 'ie zo snel neer ging :D :')
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:16:01 #82
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212806781
Katana = easy mode. 😡
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:18:49 #83
459912 FlippingCoin
pi_212806808
Ik heb nog nooit een katana aangeraakt in een souls game en wou voor de dlc een katana kiezen, en dan zonder summons spelen.
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:20:30 #84
459912 FlippingCoin
pi_212806816
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:59 schreef StateOfMind het volgende:

Ik vind het open world concept wel heel vet eigenlijk, zolang het maar zo is dat er genoeg is om te ontdekken.
  Eindredactie Games woensdag 13 maart 2024 @ 09:39:49 #85
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212806962
quote:
16s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb nog nooit een katana aangeraakt in een souls game en wou voor de dlc een katana kiezen, en dan zonder summons spelen.
Die Moonveil katana heeft een weapon skill (ash of war, whatever) genaamd Transient Moonlight die zo belachelijk sterk is dat zelfs fat ass enemies zoals Omens gestunned worden, nog even los van de enorme damage, bleed potentieel en range. Rivers of Blood is ook een populaire, vnl. voor ARC builds.
pi_212806972
Toen IS massa executies hield in Camp Speicher in Irak destijds, was daar ook een river of blood :'(
A murky, forgotten land.
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:41:58 #87
459912 FlippingCoin
pi_212806979
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:39 schreef 2dope het volgende:

[..]
Die Moonveil katana heeft een weapon skill (ash of war, whatever) genaamd Transient Moonlight die zo belachelijk sterk is dat zelfs fat ass enemies zoals Omens gestunned worden, nog even los van de enorme damage, bleed potentieel en range. Rivers of Blood is ook een populaire, vnl. voor ARC builds.
Ja ik zat te denken aan die lange katana, Nagakiba, die vind ik wel heel vet.
  Eindredactie Games woensdag 13 maart 2024 @ 09:43:11 #88
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212806988
Ik twijfel nog om voor de DLC weer opnieuw te beginnen. Wil nog een ARC run doen alleen ik denk dat aanbevolen level van SotE wel 120+ is. Heb nu m'n samoerai-mage op level 90 en nog een andere character (dual fire whip build :9 ) op iets van 200. 200 vind ik weer te overkill, ik wil wel wat voldoening halen uit Miquella solo'en.
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:47:45 #89
459912 FlippingCoin
pi_212807014
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:43 schreef 2dope het volgende:
Ik twijfel nog om voor de DLC weer opnieuw te beginnen. Wil nog een ARC run doen alleen ik denk dat aanbevolen level van SotE wel 120+ is. Heb nu m'n samoerai-mage op level 90 en nog een andere character (dual fire whip build :9 ) op iets van 200. 200 vind ik weer te overkill, ik wil wel wat voldoening halen uit Miquella solo'en.
Heb het ook al zeker een half jaar niet meer gespeeld, zal wel weer even moeten inkomen tzt. :P
  Eindredactie Games woensdag 13 maart 2024 @ 09:52:52 #90
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212807060
quote:
16s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja ik zat te denken aan die lange katana, Nagakiba, die vind ik wel heel vet.
Ja ik ben ook wel fan van die lange katana's. Washing Pole in Dark Souls III :9~
Nioh had ook een paar toffe (Odachi's)
pi_212807765
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:52 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja ik ben ook wel fan van die lange katana's. Washing Pole in Dark Souls III :9~
Nioh had ook een paar toffe (Odachi's)
De tonfa's in Nioh zijn ook een genot. De combo's die je daar mee kunt maken :9~
pi_212807794
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:54 schreef Cilantro het volgende:

[..]
De tonfa's in Nioh zijn ook een genot. De combo's die je daar mee kunt maken :9~
Dat zijn die stokken toch?
A murky, forgotten land.
pi_212807803
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat zijn die stokken toch?
Klopt, daar heb ik heel Nioh mee uitgespeeld.
pi_212807848
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:56 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Klopt, daar heb ik heel Nioh mee uitgespeeld.
Mijn favoriet was de Axe en die wapens met een ketting eraan.
Kan niet op de naam komen.
A murky, forgotten land.
  woensdag 13 maart 2024 @ 20:20:21 #95
459912 FlippingCoin
pi_212814516
pi_212828521
De nieuwe Vaati is uit.

pi_212830757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:51 schreef Cilantro het volgende:
De nieuwe Vaati is uit.

Ik volg die gast al sinds het prille begin sinds de originele Demon's Souls.

Die verdient er een goede boterham aan :Y
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:05:25 #98
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_212831120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Katana = easy mode. 😡
Magic = super easy mode
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Eindredactie Games maandag 18 maart 2024 @ 09:26:10 #101
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212869132
Ik ben alweer bij Godfrey/Hoarah/Radagon/Elden Beast aangekomen. Gisteren Fire Giant, Maliketh, Godskin Duo, Mohg en Placidusax verslagen. Ben alweer level 125 zonder één minuut "gegrind" te hebben voor Souls. Gaat echt megahard richting endgame (420.000 voor Mohg wtf).

Ga hierna denk ik ook DS1 en DS2 weer doen, smaak te pakken enzo :9 Iemand Archthrones al geprobeerd? Dit weekend een stukje stream meegepakt, zag er tof uit. Wacht wel ff tot full version uit is
pi_212870269
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:26 schreef 2dope het volgende:
Ik ben alweer bij Godfrey/Hoarah/Radagon/Elden Beast aangekomen. Gisteren Fire Giant, Maliketh, Godskin Duo, Mohg en Placidusax verslagen. Ben alweer level 125 zonder één minuut "gegrind" te hebben voor Souls. Gaat echt megahard richting endgame (420.000 voor Mohg wtf).

Ga hierna denk ik ook DS1 en DS2 weer doen, smaak te pakken enzo :9 Iemand Archthrones al geprobeerd? Dit weekend een stukje stream meegepakt, zag er tof uit. Wacht wel ff tot full version uit is
Maar heb je ook Malenia? :+

Vandaag heb ik geleerd dat als je in DS1 voor het eerst bij seath komt, dat stuk waar hij je doodmaakt en gevangen neemt, je door de fog wall rechtsomkeert kan maken en serieus de bossfight kan verlaten.
-nee-
  Eindredactie Games maandag 18 maart 2024 @ 16:46:03 #103
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_212873525
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Maar heb je ook Malenia? :+

Vandaag heb ik geleerd dat als je in DS1 voor het eerst bij seath komt, dat stuk waar hij je doodmaakt en gevangen neemt, je door de fog wall rechtsomkeert kan maken en serieus de bossfight kan verlaten.
Nee nog niet eens geweest, ben wel in de Haligtree Roots geweest om de quest voor Millicent af te maken. Maar waterfowl dodgen lukte me redelijk consequent toen ik haar de laatste keer bezocht dus verwacht geen grote problemen.

Ik ga hierna DS1 ook weer doen denk ik. Is wel altijd een fikse downgrade na ER heb ik gemerkt, zelfs DS3 is een behoorlijke stap terug op verschillende vlakken (met niet normaal kunnen springen als één van de voornaamste)
  vrijdag 22 maart 2024 @ 18:53:00 #104
459912 FlippingCoin
pi_212917322
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 21:55:41 #106
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_213327649
gekocht :@

kan melania me eindelijk eens afrossen op een andere manier
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_213343254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:55 schreef Jimbo het volgende:
gekocht :@

kan melania me eindelijk eens afrossen op een andere manier
Wacht even op de fleshlight edition
-nee-
pi_213523198

Sekiro genot in afwachting van de DLC.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 16:11:38 #110
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213594747
pi_213609593
Een redelijk aantal van de 10+ nieuwe bosses zouden qua moeilijkheid vergelijkbaar zijn met Malenia 😱 :X -O- :'(
A murky, forgotten land.
pi_213610401
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
Een redelijk aantal van de 10+ nieuwe bosses zouden qua moeilijkheid vergelijkbaar zijn met Malenia 😱 :X -O- :'(
Past wel in de traditie van From Software om DLC's nog moeilijker te maken dan de base game.
pi_213610490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:11 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Past wel in de traditie van From Software om DLC's nog moeilijker te maken dan de base game.
Nu je het zegt ja.

Ben bij The Old Hunters dlc uiteindelijk blijven steken op Ludwig :r
Dat was uit het hoofd de 3e boss geloof ik, uit die dlc.
Eerst had die Clocktower Truus en nog een volgens mij.

En de Dark Souls 3 dlc ook nooit uitgespeeld, bleef steken bij die 2 Demons :(
Demon Below and Demon in Pain :(
A murky, forgotten land.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:45:07 #114
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213610781
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nu je het zegt ja.

Ben bij The Old Hunters dlc uiteindelijk blijven steken op Ludwig :r
Dat was uit het hoofd de 3e boss geloof ik, uit die dlc.
Eerst had die Clocktower Truus en nog een volgens mij.

En de Dark Souls 3 dlc ook nooit uitgespeeld, bleef steken bij die 2 Demons :(
Demon Below and Demon in Pain :(
Wacht even… je hebt nooit de gevechten tegen Midir en Gale gedaan?
Dit, dus.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:01:33 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213611002
Laat staan Maria..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games zaterdag 18 mei 2024 @ 22:06:22 #116
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213611052
Sister Friede _O_ Met haar gigachad intro

zaterdag 18 mei 2024 @ 22:42:50 #117
459912 FlippingCoin
pi_213611468
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
Pffff oke dat wordt wel wat gek. :o

Heb best even vastgelopen op Malenia.
pi_213615021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wacht even… je hebt nooit de gevechten tegen Midir en Gale gedaan?
Gale sowieso niet, Darkeater Midir zit ik over te twijfelen.
De naam en de afbeelding hoe die eruit ziet kan ik me echter wel vaag iets van herinneren.
Maar weet het niet zeker, te lang geleden.
A murky, forgotten land.
pi_213615080
Nog steeds aan het twijfelen of ik een hele nieuwe run ga doen en dan in een keer door naar de DLC of gewoon verder ga met een van mijn andere characters.
Conscience do cost.
pi_213616538
Darkeater Midir was mijn Waterloo :@

:r
-nee-
pi_213616745
Ik ben met een Sekiro NG+ run bezig maar ik loop er best makkelijk doorheen. De meeste bosses heb ik wel in een paar keer verslagen. Dacht dat NG+ juist moeilijker hoorde te zijn.
pi_213636813
twitter
pi_213637006
Wat een onverwachte verrassing
-nee-
  dinsdag 21 mei 2024 @ 16:56:06 #124
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213638107
Wat in de naam van Marika is deze countdown?
  dinsdag 21 mei 2024 @ 17:02:46 #126
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213638168
Banging tunes.
pi_213638474
Nu is het wachten op de 50 minuten durende analyse van Vaati op basis van deze trailer van 3 minuten.
pi_213638516
:D
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 mei 2024 @ 05:06:23 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213642961
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213658143
twitter

Mooie artwork c_/
pi_213668502
Je moet Radahn en Mohg verslagen hebben voordat je aan de dlc kan beginnen las ik.
A murky, forgotten land.
pi_213669075
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:11 schreef StateOfMind het volgende:
Je moet Radahn en Mohg verslagen hebben voordat je aan de dlc kan beginnen las ik.
Vrijwel zeker dat de toegang in de arena van Mohg is, dacht ik. Sluit goed aan bij de lore, hoewel ik eerlijk gezegd geen jota snap van de lore, eigenlijk. Bij Dark Souls kon ik het allemaal wel volgen, bij Elden Ring is het me allemaal echt te obscuur en lijken alle namen een beetje op elkaar :')
-nee-
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:09:26 #133
459912 FlippingCoin
pi_213669181
Zou wat zijn als de dlc locked is door Malenia :+
pi_213669220
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Zou wat zijn als de dlc locked is door Malenia :+
:X

Maar naar verluidt zouden sowieso een redelijk aantal bosses qua moeilijkheid met die bitch te vergelijken zijn 😱
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:15:51 #135
459912 FlippingCoin
pi_213669232
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
:X

Maar naar verluidt zouden sowieso een redelijk aantal bosses qua moeilijkheid met die bitch te vergelijken zijn 😱
Ja ik las dat laatst, time to git gud
pi_213789112
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:20:58 #138
459912 FlippingCoin
pi_213795872
Ik ga deze maar even ontvolgen tot ik een nieuwe PS heb. ;(
pi_213795925
Postscriptum _O_
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 juni 2024 @ 17:10:41 #140
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213882409
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:39:14 #141
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_213885655
Net begonnen eindelijk :)
Iemand een paar tips voor een beginner?

Heb eindelijk de eerste groep enemies verslagen bij de ruïnes bij Limford :)

Ok vervolgens door de enemy op een paard te worden geslacht vlak bij het meer :)
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:41:40 #142
459912 FlippingCoin
pi_213885684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:39 schreef Dopekoe het volgende:
Net begonnen eindelijk :)
Iemand een paar tips voor een beginner?

Heb eindelijk de eerste groep enemies verslagen bij de ruïnes bij Limford :)

Ok vervolgens door de enemy op een paard te worden geslacht vlak bij het meer :)
Ja bijt je niet per se te vast op een richting, maar probeer ook eens een andere kant te ontdekken. ;)
  Moderator woensdag 12 juni 2024 @ 21:45:46 #143
9859 crew  Karina
Woman
pi_213885715
Ik wil het ook weleens proberen, maar wat moet ik kopen dan? Welke versie? Of kan ik gewoon Shadow of the Erdtree kopen en dat is het?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:49:25 #144
459912 FlippingCoin
pi_213885747
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:45 schreef Karina het volgende:
Ik wil het ook weleens proberen, maar wat moet ik kopen dan? Welke versie? Of kan ik gewoon Shadow of the Erdtree kopen en dat is het?
Shadow of the erdtree is de dlc(die nog uit moet komen heel binnenkort), gewoon de base game voor jouw console kopen. :Y

De dlc kan je ook niet gelijk spelen dus je hoeft ook niet te wachten tot die release omdat je anders wat mist of zo.
  Moderator woensdag 12 juni 2024 @ 21:50:32 #145
9859 crew  Karina
Woman
pi_213885761
quote:
16s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Shadow of the erdtree is de dlc(die nog uit moet komen heel binnenkort), gewoon de base game voor jouw console kopen. :Y
Oh ik dacht dat hij al op steam stond, niet goed gelezen :D Zag daar al wat staan. Dan koop ik die ^O^
niet zo tof doen
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:52:19 #146
459912 FlippingCoin
pi_213885778
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:50 schreef Karina het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat hij al op steam stond, niet goed gelezen :D Zag daar al wat staan. Dan koop ik die ^O^
Cool, erg toffe game. Laat je niet afschrikken door wat difficulty in begin dat is heel normaal. Ben daar zelf ook genoeg doodgegaan en toch helemaal uitgespeeld met alle bosses dood nu. O-)
  Moderator woensdag 12 juni 2024 @ 21:53:18 #147
9859 crew  Karina
Woman
pi_213885787
quote:
16s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Cool, erg toffe game. Laat je niet afschrikken door wat difficulty in begin dat is heel normaal. Ben daar zelf ook genoeg doodgegaan en toch helemaal uitgespeeld met alle bosses dood nu. O-)
Oh ik ben wel wat gewend qua doodgaan :D Ik speel normaal Diablo IV en WoW, al denk ik dat die misschien wat makkelijker zijn dan.
niet zo tof doen
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:55:34 #148
459912 FlippingCoin
pi_213885799
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:53 schreef Karina het volgende:

[..]
Oh ik ben wel wat gewend qua doodgaan :D Ik speel normaal Diablo IV en WoW, al denk ik dat die misschien wat makkelijker zijn dan.
Oh die heb ik dan weer nooit gespeeld. Ik zeg het omdat elden ring voor de meesten die hem niet direct bij release platgespeeld hebben de eerste souls game is, dan kan het vaak doodgaan misschien aan de eigen skills doen twijfelen, terwijl dat gewoon part of the game is. :P
  Moderator woensdag 12 juni 2024 @ 21:56:48 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_213885810
quote:
16s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh die heb ik dan weer nooit gespeeld. Ik zeg het omdat elden ring voor de meesten die hem niet direct bij release platgespeeld hebben de eerste souls game is, dan kan het vaak doodgaan misschien aan de eigen skills doen twijfelen, terwijl dat gewoon part of the game is. :P
Ik speel al heel lang maar vind mijzelf nog steeds niet goed _O- dus ik zit er niet mee.
niet zo tof doen
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:01:50 #150
459912 FlippingCoin
pi_213885867
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:56 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik speel al heel lang maar vind mijzelf nog steeds niet goed _O- dus ik zit er niet mee.
Oh dan zal je Malenia wel in 1 keer doden. :7
pi_213886142
Ik word een beetje moe van Maliketh, momenteel.

Helemaal klaar voor de DLC nu, dat wel.
-nee-
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:03:30 #152
459912 FlippingCoin
pi_213886582
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:29 schreef Marsenal het volgende:
Ik word een beetje moe van Maliketh, momenteel.

Helemaal klaar voor de DLC nu, dat wel.
Oh waarom? :o
pi_213887149
quote:
16s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh waarom? :o
Nieuwe character, Lvl 140, DEX en FTH en de belangrijkste talismans, endgame, ik zit er al weer helemaal in. Alleen Maliketh werkt niet mee.
-nee-
  FOK!fotograaf donderdag 13 juni 2024 @ 10:36:53 #154
364681 over_hedge
pi_213889702
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:53 schreef Karina het volgende:

[..]
Diablo en WoW is wel even heeeeel wat anders dan dit :D En als je daar al dood gaat wens ik je veel succes in elden ring :D
pi_213889777
Karina vs Melina 😱
A murky, forgotten land.
pi_213916038
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 10:46 schreef StateOfMind het volgende:
Karina vs Melina 😱
HAVE YOU HEARD OF THE FINGER MAIDENS
-nee-
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:15:06 #157
459912 FlippingCoin
pi_213916057
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 00:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nieuwe character, Lvl 140, DEX en FTH en de belangrijkste talismans, endgame, ik zit er al weer helemaal in. Alleen Maliketh werkt niet mee.
Malenia wel geowned?
pi_213916106
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Malenia wel geowned?
Die kan ik ondertussem redelijk consequent kaput slaan met claws, met blood en frost, met bloodhound step er op. Wel met de Mimic Tear erbij, en dan in een hoekje duwen en krassen tot ze erbij gaat liggen. Iedere playthrough gebruik ik een larval tear speciaal om haar op die manier even de les te lezen. Bitches gotta listen.
-nee-
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:21:28 #159
459912 FlippingCoin
pi_213916118
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Die kan ik ondertussem redelijk consequent kaput slaan met claws, met blood en frost, met bloodhound step er op. Wel met de Mimic Tear erbij, en dan in een hoekje duwen en krassen tot ze erbij gaat liggen. Iedere playthrough gebruik ik een larval tear speciaal om haar op die manier even de les te lezen.

Nice, ik heb altijd wel een paar pogingen nodig bij haar met nieuwe builds.

Hoop dat die ps5 pro opschiet kan ik weer spelen. :%
pi_213916134
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nice, ik heb altijd wel een paar pogingen nodig bij haar met nieuwe builds.

Hoop dat die ps5 pro opschiet kan ik weer spelen. :%
Gaat dat op tijd zijn voor de DLC?

Malenia is bij mij ook altijd hetzelfde verhaal: 5 pogingen om even warm te draaien en mn build uit te proberen, en dan een beetje geirriteerd respeccen naar mn bloodclaw build, en dan na 3 pogingen met een beetje mazzel in de RNG kom ik er wel doorheen.

Maliketh momenteel een groter issue, die heeft zo'n absurde reach.
-nee-
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:28:23 #161
459912 FlippingCoin
pi_213916164
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:24 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Gaat dat op tijd zijn voor de DLC?

Malenia is bij mij ook altijd hetzelfde verhaal: 5 pogingen om even warm te draaien en mn build uit te proberen, en dan een beetje geirriteerd respeccen naar mn bloodclaw build, en dan na 3 pogingen met een beetje mazzel in de RNG kom ik er wel doorheen.

Maliketh momenteel een groter issue, die heeft zo'n absurde reach.
Nee is te laat maar geen zin om die nu op een ps4 te spelen als ik 2(?) maanden erna een ps5 heb. ;(

Maliketh om de eoa reden nooit heel veel moeite mee gehad, maar verschilt best per build welke boss problemen geeft.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:29:02 #162
459912 FlippingCoin
pi_213916170
@Dopekoe @Karina al begonnen/verder?
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 11:40:58 #163
9859 crew  Karina
Woman
pi_213916265
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
@:dopekoe @:karina al begonnen/verder?
Ik moet helaas bekennen dat ik binnen een uur of zo al zag dat het niet echt mijn ding is. Dus ik heb een refund gedaan :@
niet zo tof doen
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:41:43 #164
459912 FlippingCoin
pi_213916269
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:40 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik moet helaas bekennen dat ik binnen een uur of zo al zag dat het niet echt mijn ding is. Dus ik heb een refund gedaan :@
N00b! :o

;(
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 11:42:15 #165
9859 crew  Karina
Woman
pi_213916276
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
N00b! :o

;(
Lol kan er niks aan doen :D
niet zo tof doen
pi_213916311
Ik zit op level 165. Misschien al iets te hoog voor de DLC?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:48:11 #167
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213916325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:46 schreef Cilantro het volgende:
Level is niet echt relevant en zal een minieme of zelfs geen invloed hebben op je power. DLC heeft eenzelfde soort powerscaling als Sekiro had, waarbij je een damage en health boost krijgt na het verslaan van bosses. Met zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar mijn vermoeden is dat binnen de DLC level 893 hetzelfde is als level 1.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:49:03 #168
459912 FlippingCoin
pi_213916336
quote:
Maakt niets uit, je kracht wordt anders bepaald in de dlc dus hoef je niet druk om te maken je zal niet overpowered zijn als het goed is.
pi_213916350
quote:
Ik denk niet dat dat een issue is. Ik denk dat als je level 200 bent, je nog steeds hard geowned kan worden in de DLC :7

Ik ben level 150, maar het verschil tussen 120 en 150 is verwaarloosbaar, als je nog steeds niet kan dodgen, bijvoorbeeld. :7
-nee-
  FOK!fotograaf zaterdag 15 juni 2024 @ 11:50:57 #170
364681 over_hedge
pi_213916369
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:49 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat een issue is. Ik denk dat als je level 200 bent, je nog steeds hard geowned kan worden in de DLC :7

Ik ben level 150, maar het verschil tussen 120 en 150 is verwaarloosbaar, als je nog steeds niet kan dodgen, bijvoorbeeld. :7
Zoals flipping hier boven zegt. Ze hebben het best wel slim gedaan in de dlc. En je kan niet overpowerd zijn. Ook al ben je level 3 miljoen
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:51:08 #171
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_213916371
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
@:dopekoe @:karina al begonnen/verder?
Nog niet verder gegaan, of überhaupt gegamed, maar dit weekend wel weer. Elden ring bleef wel in m'n hoofd zitten deze week :')
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_213916382
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maakt niets uit, je kracht wordt anders bepaald in de dlc dus hoef je niet druk om te maken je zal niet overpowered zijn als het goed is.
Volledig?

Ik ging er een beetje van uit dat het gewoon extra levels waren, maar dan alleen geactiveerd binnen de DLC, en iets relevanter in de increase.
-nee-
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:53:53 #173
459912 FlippingCoin
pi_213916407
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Volledig?

Ik ging er een beetje van uit dat het gewoon extra levels waren, maar dan alleen geactiveerd binnen de DLC, en iets relevanter in de increase.
Van wat ik van gamekings begreep niet en die hebben al het eea gespeeld van de dlc, die kerel was trouwens super onder de indruk.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:54:06 #174
459912 FlippingCoin
pi_213916412
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 11:51 schreef Dopekoe het volgende:

[..]
Nog niet verder gegaan, of überhaupt gegamed, maar dit weekend wel weer. Elden ring bleef wel in m'n hoofd zitten deze week :')
Ah lekker :P
pi_213916637
Het spel is ook veel te moeilijk voor meisjes.
Conscience do cost.
pi_213916664
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:18 schreef ems. het volgende:
*Melania: hold my beer rot
A murky, forgotten land.
pi_213916721
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:18 schreef ems. het volgende:
Sowwwww shots fired
-nee-
  zaterdag 15 juni 2024 @ 12:26:31 #178
459912 FlippingCoin
pi_213916725
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 12:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
*Melania: hold my beer rot
  zondag 16 juni 2024 @ 11:09:24 #179
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213929881
Heavy Star Fist +25, Cragblade
Sacred Dagger +25, Golden Vow
Flame, Grant Me Strength

Dragoncrest Greatshield Talisman
Green Turtle Talisman
Axe Talisman
Rotten Winged Sword Insignia

Strenght-knot Crystal Tear
Spiked Cracked Tear

Zo, ik ben er klaar voor.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:02:34 #180
459912 FlippingCoin
pi_213930980
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Heavy Star Fist +25, Cragblade
Sacred Dagger +25, Golden Vow
Flame, Grant Me Strength

Dragoncrest Greatshield Talisman
Green Turtle Talisman
Axe Talisman
Rotten Winged Sword Insignia

Strenght-knot Crystal Tear
Spiked Cracked Tear

Zo, ik ben er klaar voor.
Lekker alles in elkaar rammen :7
pi_213931121
quote:
16s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Lekker alles in elkaar rammen :7
😱

*belt politie :(
A murky, forgotten land.
pi_213931154
Tuigh van den rigchel :(
A murky, forgotten land.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:20:18 #183
459912 FlippingCoin
pi_213931294
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
😱

*belt politie :(
Gewoon iemand anders een The Shabriri's Woe amulet omhangen. :!
  dinsdag 18 juni 2024 @ 16:24:08 #184
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213960935
Ik zie de ene na de andere 10/10 review. Deze DLC is op basis daarvan nog veel beter dan main game geloof ik.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:45:23 #185
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213961863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zie de ene na de andere 10/10 review. Deze DLC is op basis daarvan nog veel beter dan main game geloof ik.
Dat geloof ik graag
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:45:41 #186
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_213961870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:24 schreef Koffieplanter het volgende:
95 op MC
94 op OC

Bizar.

De map is meer dan de helft van de main game. Fextralife had 120+ uur nodig om alles te vinden. Als ze al alles hebben gevonden.

_O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:48:36 #187
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213961893
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]
95 op MC
94 op OC

Bizar.

De map is meer dan de helft van de main game. Fextralife had 120+ uur nodig om alles te vinden. Als ze al alles hebben gevonden.

_O_
120+ uur? Dat is 133% van mijn eerste 100% main game playthrough. Dat kan ik me voor een expansion moeilijk voorstellen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:03:13 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213962124
Ik lees beter en zo groot als 'gewone' games

Verder niks gelezen

Enorm hyped.

Deze game gaat Steam en de industrie breken
pi_213962918
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]
95 op MC
94 op OC

Bizar.

_O_
Wow _O_
A murky, forgotten land.
pi_213963458
40 euro is de dlc toch?

Moet de game zelf ook nog opnieuw kopen, via Marktplaats denk ik, want die heb ik op een gegeven moment verkocht.

Dan denk ik dat ik mijzelf eind juni/begin juli maar op een vervroegd verjaardagscadeau trakteer.
A murky, forgotten land.
pi_213963496
Black Myth Wukon zal hier ook wel populair zijn straks in augustus.

Kwam vandaag wat meer info tegen hieromtrent.
De game zal fast paced zijn, en meer de nadruk hebben op dodge dan op parry *O*
A murky, forgotten land.
pi_213964118
Hype hype hype
-nee-
pi_213964221
A murky, forgotten land.
pi_213964622
Donderdagnacht kunnen we losgaan toch?
pi_213964875
Ik moet het genot uitstellen tot zondagavond, tot die tijd maar filmpjes ontwijken
-nee-
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2024 @ 11:32:30 #196
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213970444
Ondertussen al 3 nieuwe characters gemaakt ter voorbereiding op de DLC :D :')

Twee maandjes geleden was ik al opnieuw begonnen op PC, een OP mage cuck met een +25 Carian Regal Scepter in de ene hand en +10 Moonveil in de andere. Daarmee stond ik alweer bij de voordeur van Radagon. Vorige week een DEX/ARC build gemaakt met dual wield bleed rapiers, daarmee Radahn en Mohg alvast verwoest.

Maar gisteren m'n nieuwe Series X controller binnengekregen en toen jeukte het alweer om opnieuw te beginnen op de console. Toch maar weer een old-school STR build gemaakt en daarmee binnen een paar uur Margit, Godrick en Rennala verslagen. Denk toch dat deze thicc boi het gaat worden voor de DLC :9
  Moderator woensdag 19 juni 2024 @ 16:33:12 #197
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_213973367
Wie doet de review?
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2024 @ 16:48:37 #198
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213973602
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:33 schreef Jimbo het volgende:
Wie doet de review?
We krijgen helaas pas codes op launchdag. Kensuke en ik gaan waarschijnlijk een combi-review doen, want beide Souls-junkies :+
  woensdag 19 juni 2024 @ 17:33:12 #199
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213974219
Kun je ‘m alvast downloaden via Steam?
Dit, dus.
pi_213974243
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:48 schreef 2dope het volgende:

[..]
We krijgen helaas pas codes op launchdag. Kensuke en ik gaan waarschijnlijk een combi-review doen, want beide Souls-junkies :+
Karel subtiel tikje met een Great Hammer +10 Heavy infused geven.
En voila, solo review O-)
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 juni 2024 @ 19:49:36 #201
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213976175
ik ga gewoon weer vanaf 0 beginnen met de DLC
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:09:39 #202
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213976373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 17:33 schreef Buitendam het volgende:
Kun je ‘m alvast downloaden via Steam?
Nee morgen pas er is ook geen preload afaik
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:12:10 #203
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213976399
Je kunt hem op PS5 al wel downloaden.
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:17:24 #204
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213976458
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2024 19:49 schreef cherrycoke het volgende:
Je moet wel radahn en mogh verslagen hebben om de dlc te beginnen
pi_213977914
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2024 19:49 schreef cherrycoke het volgende:
heb ik ook gedaan, gewoon volle nieuwe playthrough gedaan, bijna alles gedaan en genoeg equipment voor 3 builds, en nu bij Mohg een beetje met m'n pik spelen tot aanstaand weekend :@
-nee-
  woensdag 19 juni 2024 @ 22:16:48 #206
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213978437
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 20:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nee morgen pas er is ook geen preload afaik
Ah okay, thanks.
Dit, dus.
pi_213982006
A murky, forgotten land.
pi_213982248
quote:
Yeah kom maar op met die Schaduw van de Aardboom
pi_213983463
Wort gud _O_
-nee-
pi_213984523
Elden Ring – Patch Notes Version 1.12
https://en.bandainamcoent(...)ch-notes-version-112
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:30:29 #211
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213985018
Gedownload. Hoe laat kunnen we los?
Dit, dus.
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:54:45 #212
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213985255
Steam zegt over 4 uur maar het zou 8 uur moeten zijn.. mogen we eerder los van papa Gabe?
  Eindredactie Games donderdag 20 juni 2024 @ 16:41:46 #213
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213985771
quote:
Elden Ring's big new base game patch finally lets you summon Torrent to fight the Elden Beast
Okay, grappig
  donderdag 20 juni 2024 @ 16:45:01 #214
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213985815
Cocoon of the Empyrean is plots een no combat zone. It's coming...
pi_213986237
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
Okay, grappig
Mijn grootste ergernis bij Elden Beast is die afstand die steeds overbrugt moet worden, maar vraag me wel af wat dit betekent voor de pacing. Hoe dan ook, niet vervelend.
-nee-
  Moderator donderdag 20 juni 2024 @ 21:02:03 #216
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_213989830
Iedereen al aan het spelen? :9
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:51:14 #217
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213990880
Nee pas om 12.00 op pc :(
pi_213992759
  vrijdag 21 juni 2024 @ 05:22:58 #219
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213993263
Kwart over 5, kon niet meer wachten.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 06:46:05 #220
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213993342
Zojuist m'n eerste main boss tegengekomen en, holy shit, de OST is een BANGER.
pi_213993481
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 06:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Zojuist m'n eerste main boss tegengekomen en, holy shit, de OST is een BANGER.
Hype hype

Ben in staat om m'n afspraak vanavond af te zeggen :')
-nee-
  vrijdag 21 juni 2024 @ 08:07:48 #222
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213993601
SPOILER
Mijn dag is geruïneerd en mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 08:59:55 #223
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213994015
Voetbal kijken of elden ring spelen..
pi_213994164
Elden Ring natuurlijk.

Maar ik kijk sowieso geen voetbal.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:50:57 #225
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213994873
Miyazaki en zijn staff zitten in een vergadering, zichzelf afvragende hoe ze imps nog irritanter kunnen maken. En ze zijn er in geslaagd.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 juni 2024 @ 10:58:56 #226
364681 over_hedge
pi_213994985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Miyazaki en zijn staff zitten in een vergadering, zichzelf afvragende hoe ze imps nog irritanter kunnen maken. En ze zijn er in geslaagd.
_O-
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:05:52 #227
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213996638
Heb Messmer al verslagen. :@
  zaterdag 22 juni 2024 @ 11:05:32 #228
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_214008768
Ik voel me zo zwak in de DLC. Terwijl ik twee best goede builds heb.

Ik ben nu vooral aan het ontdekken en het komt vast goed, maar damn. De eerste miniboss die ik tegen kwam speelde echt met mijn lul :') Ik ben maar weg gegaan want voelt nu als onmogelijk.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_214009176
Framerate bij de Dancing Lion kakt helemaal in elkaar bij sommige aanvallen.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 12:06:29 #230
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214009362
Als je Blighttown en Lake of Rot niet leuk vond heb ik nieuws voor je, het wordt nog erger.
pi_214009657
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 12:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Als je Blighttown en Lake of Rot niet leuk vond heb ik nieuws voor je, het wordt nog erger.
Maar een deel toch, hoop ik? 😱

Als het goed is zijn er meerdere promes biomes.
A murky, forgotten land.
pi_214011550
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 11:46 schreef Cilantro het volgende:
Framerate bij de Dancing Lion kakt helemaal in elkaar bij sommige aanvallen.
Heb m al op performance mode gezet, ik zag ook dat mn xboxje even moest schakelen :P
-nee-
  zaterdag 22 juni 2024 @ 18:50:40 #233
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214013495
En daarom batsen we d’n deze volle bak op de 4080.
Dit, dus.
pi_214014021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:50 schreef Buitendam het volgende:
En daarom batsen we d’n deze volle bak op de 4080.
Lees dat framedrops en lag/freezes ook op high-end pc's voorkomen.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 19:44:36 #235
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214014251
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 19:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wel nondeju.
Dit, dus.
pi_214014674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 19:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wel nondeju.
ZIEDEND :(
A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 20:24:14 #237
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214014700
KOKEND

WITHEET
Dit, dus.
pi_214014802
GROTE BOOS :( }:|
A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 20:43:16 #239
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214014919
Final boss defeated. Ik hoop dat Miyazaki morgen twee uur vast staat in het verkeer.
pi_214014977
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Final boss defeated. Ik hoop dat Miyazaki morgen twee uur vast staat in het verkeer.
Nu al 😱

Hoeveel uur heb je erover gedaan?
Want ik begreep van de meeste reviews (oa FightingCowboy, wat toch een doorgewinterde From Software veteraan is) dat je makkelijk 30 tot 40 uur kwijt kon zijn.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 20:50:35 #241
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214015004
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nu al 😱

Hoeveel uur heb je erover gedaan?
Want ik begreep van de meeste reviews (oa FightingCowboy, wat toch een doorgewinterde From Software veteraan is) dat je makkelijk 30 tot 40 uur kwijt kon zijn.
+/- 25 uur denk ik, als FromSoft veteraan.
pi_214015065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Zag op Howlongtobeat dat de main quest iets van 20 uur is en main + side iets van 31, dus dat kan kloppen.

Ikzelf ben al From Software fan sinds de eerste Demon's Souls in 2009, ben er desondanks niet mega goed in, dus ik doe er altijd veeeel langer over :D

Base game van Elden Ring destijds iets van 125 uur oid over gedaan.
A murky, forgotten land.
pi_214015314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wel een klein marathonnetje gemaakt dus :P

Ik doe er ook waarschijnlijk 50 uur over omdat ik altijd knetterstoned loop te klooien en niet in een rechte lijn kan lopen
-nee-
  zaterdag 22 juni 2024 @ 21:11:54 #244
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214015349
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zag op Howlongtobeat dat de main quest iets van 20 uur is en main + side iets van 31, dus dat kan kloppen.

Ikzelf ben al From Software fan sinds de eerste Demon's Souls in 2009, ben er desondanks niet mega goed in, dus ik doe er altijd veeeel langer over :D

Base game van Elden Ring destijds iets van 125 uur oid over gedaan.
Heb over het algemeen alles gedaan: quests, alle remembrances. Verwacht niet dat ik elke dungeon heb gevonden, maar wel een hoop. Door de verticality van de DLC is het moeilijk om alles te vinden.
pi_214015624
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 19:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Optimalisatie is wel een dingetje ja. Gaan ze vast nog wel patchen.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 22:35:58 #246
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_214016578
alle bosses zijn een beetje underwhelming vind ik, het is wel een groot doolhof.
  zondag 23 juni 2024 @ 11:42:30 #247
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_214019954
wat is Bayle een tyfus boss zeg
pi_214020028
Dus die is niet underwhelming :D
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juni 2024 @ 11:57:02 #249
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_214020124
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Dus die is niet underwhelming :D
dat was de enigste uitzondering de rest vond ik maar meehh,
pi_214020213
Vind de gevechten uitdagend genoeg, ben eigenlijk al blij dat je af en toe weer zo'n run hebt dat je snakt naar een nieuwe bonfire en hem dan op een afstandje ziet maar er nog een lelijke enemy tussen zit, peak Elden Ring experience :+

Speel coop met vaste partner, hij DEX, ik STR, en allebei worstelen we met onze eigen dingen weer.

SPOILER
-nee-
  zondag 23 juni 2024 @ 12:07:42 #251
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_214020247
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:04 schreef Marsenal het volgende:
Vind de gevechten uitdagend genoeg, ben eigenlijk al blij dat je af en toe weer zo'n run hebt dat je snakt naar een nieuwe bonfire en hem dan op een afstandje ziet maar er nog een lelijke enemy tussen zit, peak Elden Ring experience :+

Speel coop met vaste partner, hij DEX, ik STR, en allebei worstelen we met onze eigen dingen weer.

SPOILER
great katana en dragon hunter great katana power dual wield _O_
pi_214020444
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:07 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
great katana en dragon hunter great katana power dual wield _O_
Goeie tip, heb die great katana nog niet maar zag dat ie zo op te pikken is
-nee-
  zondag 23 juni 2024 @ 16:50:21 #253
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214023557
Drie nieuwe characters begonnen, hehe. Meer lange termijn, maar o.a. een kung-fu build staat in de steigers.
pi_214023633
Ik zag ook een paladin build voorbij komen met een Keen Milady +25.

De Milady schijn je ook vrij vroeg in de dlc te kunnen vinden.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juni 2024 @ 17:52:24 #255
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214024194
Milady heb ik naar de backhand blade is veel vetter
  maandag 24 juni 2024 @ 10:08:13 #256
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214031040
Bloodfiend's Arm met Cragblade, Axe Talisman, Lord of Blood's Exultation, Two-Handed Sword Talisman, Bull-Goat's Talisman en Spiked Cracked Tear.

Bedank me later voordat het keihard wordt generfd, je kunt bosses one shotten met dit ding lol. Deze shit is net zo broken als BKH in DS1.
pi_214031132
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 17:52 schreef MMaRsu het volgende:
Milady heb ik naar de backhand blade is veel vetter
Die backhand blade is heel vet ja, die ga ik alvast upgraden voor wat pvp plezier straks.
-nee-
pi_214031183
Moet nog een week wachten voordat ik ook kan gaan spelen.
A murky, forgotten land.
  maandag 24 juni 2024 @ 11:07:45 #259
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214031466
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Bloodfiend's Arm met Cragblade, Axe Talisman, Lord of Blood's Exultation, Two-Handed Sword Talisman, Bull-Goat's Talisman en Spiked Cracked Tear.

Bedank me later voordat het keihard wordt generfd, je kunt bosses one shotten met dit ding lol. Deze shit is net zo broken als BKH in DS1.
Ach ja voor pve maakt het niet uit toch
  maandag 24 juni 2024 @ 15:50:30 #260
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214033474
SPOILER
Volledige map in spoiler. Miyazaki-sama. _O_
pi_214035091
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 15:50 schreef Koffieplanter het volgende:
SPOILER
Volledige map in spoiler. Miyazaki-sama. _O_
Wil heel graag kijken maar kan mezelf nog inhouden.

Die naakte kerel met die beast claw dingen in het begin, waarom blijft hij me maar verkrachten? :'(
-nee-
pi_214035167
Elden Ring-dlc onder vuur vanwege performance en moeilijkheidsgraad.

https://pu.nl/artikelen/n(...)-moeilijkheidsgraad/
A murky, forgotten land.
pi_214035230
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2024 19:11 schreef StateOfMind het volgende:

Als je zeurt over de moeilijkheidsgraad moet je je verwachtingen gewoon bijstellen. Het is precies moeilijk genoeg. Een verlenging van Crumbling Farum Azula zit niemand op te wachten, een nieuwe uitdaging, wel. En zo moeilijk is het nou ook weer niet, maar ik denk dat mensen te lang alweer gewend zijn om ook Malenia een beetje casual aan te gaan.

Die framedrops zijn wel hinderlijk. Zal wel een patch voor komen, mag je hopen.
-nee-
  maandag 24 juni 2024 @ 19:25:30 #264
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214035266
0 blessings oprapen en dan klagen over moeilijkheidsgraad. Nee, daar trapt niemand in.
pi_214035309
quote:

Alles is te moeilijk voor gen-z.
pi_214035327
Moet je je eens voorstellen dat je de eindbazen binnen 3 keer proberen weer af had, dan voel je je toch bekocht?

Wil je nou een uitdaging of wil je met je pik in je hand 40 euro zien wegfikken?
-nee-
  dinsdag 25 juni 2024 @ 01:28:09 #267
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214039645
quote:

Een minpunt bij de tweakers review was :

kan te makkelijk zijn

😂
  Eindredactie Games dinsdag 25 juni 2024 @ 09:41:45 #268
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214040983
Best DLC ever
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 10:12:58 #269
364681 over_hedge
pi_214041184
Te moeilijk kan prima kritiek zijn.
Dlc kost 50 euro. Als het opeens een stuk moeilijker is dan de base game. Waardoor sommige mensen die de base game al moeilijk genoeg vonden er geen lol meer uithalen. Dan is te moeilijk prima kritiek. Hoef je niet mee eens te zijn. Maar ook niet zo denigrerende over doen

Maarja iedereen moet altijd even zeggen hoe goed zou wel niet zijn. En hoe makkelijk ze het zelf vinden. En zelfs zonder summons!!!

Ik heb de dlc zelf niet gekocht. Dus geen idee wat ik zelf vind. Maar al die mensen die net doen of het niet gewoon terechte kritiek kan zijn kan ik weinig mee.
  Eindredactie Games dinsdag 25 juni 2024 @ 10:41:59 #270
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214041445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:12 schreef over_hedge het volgende:
Te moeilijk kan prima kritiek zijn.
Dlc kost 50 euro. Als het opeens een stuk moeilijker is dan de base game. Waardoor sommige mensen die de base game al moeilijk genoeg vonden er geen lol meer uithalen. Dan is te moeilijk prima kritiek. Hoef je niet mee eens te zijn. Maar ook niet zo denigrerende over doen

Maarja iedereen moet altijd even zeggen hoe goed zou wel niet zijn. En hoe makkelijk ze het zelf vinden. En zelfs zonder summons!!!

Ik heb de dlc zelf niet gekocht. Dus geen idee wat ik zelf vind. Maar al die mensen die net doen of het niet gewoon terechte kritiek kan zijn kan ik weinig mee.
Allebei even cringe

- Dit spel is te moeilijk er moet een easy mode komen :( :'(
- Dit spel is te makkelijk want ik ben God Gamer level 900 en spendeer 18u per dag aan Elden Ring

Of "te moeilijk" terechte kritiek is weet ik niet, dat is natuurlijk een persoonlijk dingetje maar ik denk dat als je de Elden Ring base game hebt uitgespeeld en hunkert naar "meer Elden Ring" het wel wat apart is om dan de uitbreiding "te moeilijk" te noemen. Je kent dan de slagen van de Souls-zweep, je hebt Maliketh, Radagon, Malenia en consorten verslagen maar dan is dit opeens te veel?

Als je genoeg invested bent in Elden Ring en je hebt moeite met de DLC vanwege de moeilijkheidsgraad, dan kun je daar wat aan doen. Er zijn legio manieren om het minder moeilijk te maken. Als je geen tijd of zin hebt om daar aan te werken, of om 30 keer opnieuw een boss fight te doen, dan ben je misschien toch niet zo invested in Elden Ring als je aanvankelijk dacht en kun je het wellicht beter wegleggen. Om dan daarna te klagen met als minpunt "te moeilijk", meh.

Zelf was ik wat laat met de DLC, gisteren Dancing Lion verslagen. Ik heb daar sowieso wel twee uur over gedaan maar ik geniet echt zoveel van dat proces. Sterven, sterven, sterven maar steeds een beetje beter worden, de moves beter herkennen O+ zoeen bevredigende ervaring.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 10:49:34 #271
364681 over_hedge
pi_214041501
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
Allebei even cringe

- Dit spel is te moeilijk er moet een easy mode komen :( :'(
- Dit spel is te makkelijk want ik ben God Gamer level 900 en spendeer 18u per dag aan Elden Ring

Of "te moeilijk" terechte kritiek is weet ik niet, dat is natuurlijk een persoonlijk dingetje maar ik denk dat als je de Elden Ring base game hebt uitgespeeld en hunkert naar "meer Elden Ring" het wel wat apart is om dan de uitbreiding "te moeilijk" te noemen. Je kent dan de slagen van de Souls-zweep, je hebt Maliketh, Radagon, Malenia en consorten verslagen maar dan is dit opeens te veel?

Als je genoeg invested bent in Elden Ring en je hebt moeite met de DLC vanwege de moeilijkheidsgraad, dan kun je daar wat aan doen. Er zijn legio manieren om het minder moeilijk te maken. Als je geen tijd of zin hebt om daar aan te werken, of om 30 keer opnieuw een boss fight te doen, dan ben je misschien toch niet zo invested in Elden Ring als je aanvankelijk dacht en kun je het wellicht beter wegleggen. Om dan daarna te klagen met als minpunt "te moeilijk", meh.

Zelf was ik wat laat met de DLC, gisteren Dancing Lion verslagen. Ik heb daar sowieso wel twee uur over gedaan maar ik geniet echt zoveel van dat proces. Sterven, sterven, sterven maar steeds een beetje beter worden, de moves beter herkennen O+ zoeen bevredigende ervaring.
Nouja ik zou verwachten dat de DLC zelfde niveau is als de base game. Maar blijkbaar is het een stuk moeilijker.
Dat mensen te snel klagen en eerst even moeten leren hoe je sterker kan worden in de DLC zou goed kunnen hoor.

Maar van de streams die ik zag snap ik wel wat ze bedoelen. De meest standaard tegenstanders die je tegen komt oneshotten je al. Dat heb je in de base game wel een heeel stuk minder. Daar zijn het eigenlijk alleen de bosses die dat doen. (of als je naar plekken gaat wat nog niet bedoeld voor je level is natuurlijk)

Maar als je dacht invested genoeg was. En dan 50 euro betaald en het dan toch niet zo blijkt te zijn. Is dat toch logisch dat je het stom vind :P

Al waren veel negatieve reviews op steam ook dat de dlc niet zo lekker draait af en toe.

Maar als je 50 hebt betaald en er geen lol meer uithaalt. Of zelfs niet verder komt. Dan is dat toch prima kritiek waarom je het persoonlijk niet leuk vind.

Anyway. Ik ben zelf nog met een mage run bezig. Fire giant net dood. Eerst deze afmaken voor ik de dlc koop
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:00:47 #272
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214041575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 10:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nouja ik zou verwachten dat de DLC zelfde niveau is als de base game. Maar blijkbaar is het een stuk moeilijker.
Dat mensen te snel klagen en eerst even moeten leren hoe je sterker kan worden in de DLC zou goed kunnen hoor.

Maar van de streams die ik zag snap ik wel wat ze bedoelen. De meest standaard tegenstanders die je tegen komt oneshotten je al. Dat heb je in de base game wel een heeel stuk minder. Daar zijn het eigenlijk alleen de bosses die dat doen. (of als je naar plekken gaat wat nog niet bedoeld voor je level is natuurlijk)

Maar als je dacht invested genoeg was. En dan 50 euro betaald en het dan toch niet zo blijkt te zijn. Is dat toch logisch dat je het stom vind :P

Al waren veel negatieve reviews op steam ook dat de dlc niet zo lekker draait af en toe.

Maar als je 50 hebt betaald en er geen lol meer uithaalt. Of zelfs niet verder komt. Dan is dat toch prima kritiek waarom je het persoonlijk niet leuk vind.

Anyway. Ik ben zelf nog met een mage run bezig. Fire giant net dood. Eerst deze afmaken voor ik de dlc koop
Ze oneshotten je als je A). geen vigor levelt en B. geen Scadutree blessings zoekt. En daar schort het bij veel mensen aan. Ze rennen van boss naar boss, want kijk mij eens, ik ben level 167, maar level heeft nauwelijks invloed op je progressie in DLC. Er zijn zelfs ashes dir je spirits (nog) sterker maken.

En dat is het mooie van Elden Ring, je kunt het zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Maar de mensen die het hardst klagen, zijn over het algemeen degenen die niet bereid zijn te investeren in exploration en progression. Als je dan met twee blessings hard stuck bent bij Lion Dancer, ligt dat vaak aan de speler en niet de game.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:02:48 #273
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214041602
Vrij vertaald in base game taal: deze mensen zijn woest dat Maliketh zo moeilijk is voor hun level 37 character met 18 vigor.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 11:12:54 #274
364681 over_hedge
pi_214041710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ze oneshotten je als je A). geen vigor levelt en B. geen Scadutree blessings zoekt. En daar schort het bij veel mensen aan. Ze rennen van boss naar boss, want kijk mij eens, ik ben level 167, maar level heeft nauwelijks invloed op je progressie in DLC. Er zijn zelfs ashes dir je spirits (nog) sterker maken.

En dat is het mooie van Elden Ring, je kunt het zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Maar de mensen die het hardst klagen, zijn over het algemeen degenen die niet bereid zijn te investeren in exploration en progression. Als je dan met twee blessings hard stuck bent bij Lion Dancer, ligt dat vaak aan de speler en niet de game.
Oh ben het ook met je eens hoor. Het is hun eigen schuld. Enige wat ik dus vind. Als je een base game gespeelt hebt op welke manier dan ook. Je dan een dlc van 50 euro koopt met de verwachting dat je op de zelfde manier door de dlc heen kan als je bij de base game deed. En daar je plezier uithaalt. En je er dan achter komt dat het niet zo is en te laat voor een refund is. Dan snap ik best dat je het niet leuk vind.

Ook al heb je van de rest helemaal gelijk hoor. Is wat ik ook zo sterk aan de base game vind. Je kan het zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf leuk vind.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:17:14 #275
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214041741
Als het verhaal van asmongold komt dat het te moeilijk is, kan je negeren, die gast kan nog niet eens zn huis opruimen.

Dus er is wel meer moeilijk voor hem
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 11:19:35 #276
364681 over_hedge
pi_214041756
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:17 schreef MMaRsu het volgende:
Als het verhaal van asmongold komt dat het te moeilijk is, kan je negeren, die gast kan nog niet eens zn huis opruimen.

Dus er is wel meer moeilijk voor hem
:') ik heb de video niet bekeken. Maar iemand zijn mening over een spelletje gaan afbranden om hoe hij leeft is wel een beetje vreemd. Helemaal als je het over iemand hebt die een keer of 20 meer succesvol is dan jij zelf bent waarschijnlijk :P
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:23:56 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214041789
"De meest standaard tegenstanders die je tegen komt oneshotten je al."

Niet als je ontdekt en de skadutree fragments verzameld..
pi_214041860
Ik heb een 'gewone' 40 Vigor en er zijn weinig tegenstanders die me oneshotten, dat is echt overdreven, ook voordat ik die fragments had.

En ik snap dat het hautain klinkt, dat het op voorhand wel een tandje moeilijker dan basegame mag, die DLC, maar de meerderheid die de game heeft uitgespeeld, heeft ook gewoon 80 procent van alle tegenstanders in de muscle memory zitten. Die spelers moeten gewoon een grotere uitdaging hebben, de meerderheid die vandaag de dag nog speelt loopt gewoon casual door de Haligtree heen.

Als je overigens de game serieus neemt, als in, je bereidt je voor op een pittige DLC, want alle DLCs van FROM zijn pittig, dan is het allemaal niet gek hoor. Koffieplanter had 'm met een dag of twee af, dat gaat niet als het allemaal onoverkomelijk is.

[ Bericht 43% gewijzigd door Marsenal op 25-06-2024 11:41:46 ]
-nee-
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:36:24 #279
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214041863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:') ik heb de video niet bekeken. Maar iemand zijn mening over een spelletje gaan afbranden om hoe hij leeft is wel een beetje vreemd. Helemaal als je het over iemand hebt die een keer of 20 meer succesvol is dan jij zelf bent waarschijnlijk :P
Iemand kan succesvol zijn, en toch een smerige vent. Heb je ooit zijn woning/slaapkamer gezien? De pissebedden en andere insecten liepen daar gewoon rond. Bahbah.

Maargoed dat terzijde.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 11:41:09 #280
364681 over_hedge
pi_214041894
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Iemand kan succesvol zijn, en toch een smerige vent. Heb je ooit zijn woning/slaapkamer gezien? De pissebedden en andere insecten liepen daar gewoon rond. Bahbah.

Maargoed dat terzijde.
ja en dat heeft nogmaals niks te maken met zijn mening over een game.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:48:29 #281
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214041949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:41 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waarom niet? Waarom is zijn mening zwaarder dan iemand die wel gewoon voor zichzelf kan zorgen?
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 11:51:13 #282
364681 over_hedge
pi_214041964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Waarom niet? Waarom is zijn mening zwaarder dan iemand die wel gewoon voor zichzelf kan zorgen?
....

Misschien he. Is zijn mening even veel waard als de mening van ieder ander. En of iemand wel of niet voor zichzelf kan zorgen daar niks mee te maken heeft. En hoe succesvol iemand is ook niet.

Dit zijn dus de post waardoor je af en toe nogal zuur overkomt
  dinsdag 25 juni 2024 @ 11:56:34 #283
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214042014
:') sorry hoor dat ik niks aanneem van ranzige lui die nog geen greintje zelfverzorging uitvoeren dat is mijn mening en daar blijf ik bij.
pi_214042028
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:41 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoewel dit heel logisch klinkt, leg ik in het dagelijkse leven de mening van dakloze zwervers ook vaak een beetje naast me neer. :@
-nee-
pi_214042042
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 01:28 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Een minpunt bij de tweakers review was :

kan te makkelijk zijn

😂
Die spelen zeker met zijwieltjes. Zonder summons is Dancing Lion erg tricky.
pi_214042044
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Hoewel dit heel logisch klinkt, leg ik in het dagelijkse leven de mening van dakloze zwervers ook vaak een beetje naast me neer. :@
Maar die zijn dan weer nergens goed in.
Behalve in halve liters lauw wegklappen :X :r
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 25 juni 2024 @ 12:00:20 #287
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214042050
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb een 'gewone' 40 Vigor en er zijn weinig tegenstanders die me oneshotten, dat is echt overdreven, ook voordat ik die fragments had.

En ik snap dat het hautain klinkt, dat het op voorhand wel een tandje moeilijker dan basegame mag, die DLC, maar de meerderheid die de game heeft uitgespeeld, heeft ook gewoon 80 procent van alle tegenstanders in de muscle memory zitten. Die spelers moeten gewoon een grotere uitdaging hebben, de meerderheid die vandaag de dag nog speelt loopt gewoon casual door de Haligtree heen.

Als je overigens de game serieus neemt, als in, je bereidt je voor op een pittige DLC, want alle DLCs van FROM zijn pittig, dan is het allemaal niet gek hoor. Koffieplanter had 'm met een dag of twee af, dat gaat niet als het allemaal onoverkomelijk is.
Ja dat oneshotten herken ik ook niet (er zijn wel bepaalde gimmicky moves die je oneshotten, o.a. van die schaduw mennekes en die huilie boss) en de reguliere mobs slaan gewoon een stuk harder dan we gewend zijn. Wat je eerder al aangaf, die claw-wielding NPC fucker :X en die Lidl-versie van Messmer, ook gewoon een NPC met een speer, zijn teeeeering taai. Vind ik wel altijd leuke gevechten en vaak ook makkelijk te cheesen als je het zat bent, want humanoid.

Ik zit op 50 Vigor maar ben nog 'maar' level 110, wat relatief laag is als ik om me heen kijk. Verder met je eens m.b.t. moeilijkheidsgraad en mensen die dan weer moeten klagen dat het te makkelijk is kunnen dan ook nog kiezen om die Scadutree buffs te laten voor wat het is.

Gisteravond overigens Rellana op poging 1 tot 2nd phase gekregen c_/ Dus die gaat vanavond wel gestrekt. Ik kan met 50 Vigor, 2 scadutree upgrades en de zwaarste armor set (94 poise geloof ik) redelijk wat klappen absorberen
  FOK!fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 12:02:16 #288
364681 over_hedge
pi_214042072
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Deze zwerver is multimiljonair en heeft meerdere succesvolle bedrijven :P Hij kiest er voor om degen te zijn. En geeft dit ook gewoon toe. En zegt ook dat het niet gezond is.

Maar en zijn succes en zijn smerigheid doet er toch niet toe voor zijn mening over elden ring.. Doet het feit dat hij alle dark souls gespeeld heeft toch veel meer er toe
pi_214042121
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Deze zwerver is multimiljonair en heeft meerdere succesvolle bedrijven :P Hij kiest er voor om degen te zijn. En geeft dit ook gewoon toe. En zegt ook dat het niet gezond is.

Maar en zijn succes en zijn smerigheid doet er toch niet toe voor zijn mening over elden ring.. Doet het feit dat hij alle dark souls gespeeld heeft toch veel meer er toe
Dat zonder meer.
-nee-
pi_214042305
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:00 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja dat oneshotten herken ik ook niet (er zijn wel bepaalde gimmicky moves die je oneshotten, o.a. van die schaduw mennekes en die huilie boss) en de reguliere mobs slaan gewoon een stuk harder dan we gewend zijn. Wat je eerder al aangaf, die claw-wielding NPC fucker :X en die Lidl-versie van Messmer, ook gewoon een NPC met een speer, zijn teeeeering taai. Vind ik wel altijd leuke gevechten en vaak ook makkelijk te cheesen als je het zat bent, want humanoid.

Ik zit op 50 Vigor maar ben nog 'maar' level 110, wat relatief laag is als ik om me heen kijk. Verder met je eens m.b.t. moeilijkheidsgraad en mensen die dan weer moeten klagen dat het te makkelijk is kunnen dan ook nog kiezen om die Scadutree buffs te laten voor wat het is.

Gisteravond overigens Rellana op poging 1 tot 2nd phase gekregen c_/ Dus die gaat vanavond wel gestrekt. Ik kan met 50 Vigor, 2 scadutree upgrades en de zwaarste armor set (94 poise geloof ik) redelijk wat klappen absorberen
Leuk gevecht, Rellana. Niet te makkelijk, niet te moeilijk, leuke twin moon magic die je in je aars pakt als je niet gefocused bent. Nog niet gelukt, maar is een kwestie van tijd.
-nee-
  dinsdag 25 juni 2024 @ 12:30:16 #291
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214042335
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar die zijn dan weer nergens goed in.
Behalve in halve liters lauw wegklappen :X :r
Is ook een skill :P
  Eindredactie Games dinsdag 25 juni 2024 @ 12:42:08 #292
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214042463
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Leuk gevecht, Rellana. Niet te makkelijk, niet te moeilijk, leuke twin moon magic die je in je aars pakt als je niet gefocused bent. Nog niet gelukt, maar is een kwestie van tijd.
Jaa geweldige character design en die mixup in combo's die ze doet is grandioos. Heb ook echt genoten van het gevecht met Dancing Lion. Als je op een gegeven moment op sierlijke wijze al zijn moves weet te dodgen, zooo satisfying. Toen ik hem verslagen had wilde ik eigenlijk opnieuw tegen hem vechten met een gevoel van "dat kan beter".

Jij zit nog op een bleed/katana build? Ik heb best wel een saaie character nu, 60 STR op een +25 S-rating brick hammer :+ allervroegste (proper) STR-wapen die in Stormveil ligt maar ik nog nooit gebruikt had. Oh well, het werkt. Wil eigenlijk later deze week nog zoeen martial arts / kungfu build maken wat nu helemaal hot is. Sowieso moet ik nog veel van de nieuwe wapens uitproberen.
pi_214042552
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:42 schreef 2dope het volgende:

[..]
Jaa geweldige character design en die mixup in combo's die ze doet is grandioos. Heb ook echt genoten van het gevecht met Dancing Lion. Als je op een gegeven moment op sierlijke wijze al zijn moves weet te dodgen, zooo satisfying. Toen ik hem verslagen had wilde ik eigenlijk opnieuw tegen hem vechten met een gevoel van "dat kan beter".

Jij zit nog op een bleed/katana build? Ik heb best wel een saaie character nu, 60 STR op een +25 S-rating brick hammer :+ allervroegste (proper) STR-wapen die in Stormveil ligt maar ik nog nooit gebruikt had. Oh well, het werkt. Wil eigenlijk later deze week nog zoeen martial arts / kungfu build maken wat nu helemaal hot is. Sowieso moet ik nog veel van de nieuwe wapens uitproberen.
:D Ik heb gerespecced naar precies hetzelfde :') En nu ik de Beast Claws heb, heb ik die ook meteen geupgrade, dat wordt m'n PVP verrassingsfeestje :P

Die Brick hammer is gewoon heel functioneel in de DLC, met een DEX was het best worstelen voor mij. En met Cragnogiets er op, doet ie gewoon reteveel damage, zeker met de attack power talismans die in de DLC te vinden zijn.
-nee-
pi_214042723
*noteert :7

STR blijft mijn favoriet _O_
Wat jij moet, BAM, dood *O*
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Games dinsdag 25 juni 2024 @ 13:38:11 #295
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_214042902
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
:D Ik heb gerespecced naar precies hetzelfde :') En nu ik de Beast Claws heb, heb ik die ook meteen geupgrade, dat wordt m'n PVP verrassingsfeestje :P

Die Brick hammer is gewoon heel functioneel in de DLC, met een DEX was het best worstelen voor mij. En met Cragnogiets er op, doet ie gewoon reteveel damage, zeker met de attack power talismans die in de DLC te vinden zijn.
Functioneel vanwege de stagger/stance-breaks bedoel je? Het is wel een leip ding, alleen range is dramatisch slecht. Heb 'm nu redelijk gemastered alleen ik heb niets meer om runes in te investeren dus ben nu FTH aan het speccen om ook wat STR/FTH wapens te kunnen hanteren.

ik heb die Stamp - Upward Cut weapon art erop zitten, die is heerlijk om een combo/charged RT mee af te maken en lui mee de lucht in te lanceren. Wild Swings is ook een leuke voor dat ding.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 14:34:21 #296
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214043340
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:08 schreef Koffieplanter het volgende:

Lol. Ja, deze weapon is broken. Blood loss build-up van 219, en dat is nog zonder buffs. Misschien eens NG+ proberen en kijken hoe snel het gaat.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 15:37:03 #297
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214043802
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Daar zit ik nu vast ;(
pi_214044404
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 15:37 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Daar zit ik nu vast ;(
Ik equip de beast claws, dan roep ik mn mimic tear, en dan switch ik naar mn hammer. Terwijl de mimic tear met claws met die NPC summon hem bezig houden focus ik op mn eigen overleven :P
-nee-
  dinsdag 25 juni 2024 @ 17:34:24 #299
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214045054
Ben coop aan het doen bij final boss. Het is echt hilarisch hoeveel mensen er hier zijn zonder vigor/blessings.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 17:51:35 #300
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214045295
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 16:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik equip de beast claws, dan roep ik mn mimic tear, en dan switch ik naar mn hammer. Terwijl de mimic tear met claws met die NPC summon hem bezig houden focus ik op mn eigen overleven :P
Ja ik heb de mimic nog niet willen summonen. Ik deed dat bij de dancing lion na 7/8x en toen was die in 1x dood :') begin het jammer te vinden dus probeer nu de bosses zonder

Had ook die swordsman summon volledig geupgrade, heb ik niet genoeg fp :')
pi_214045664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 17:51 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Had ook die swordsman summon volledig geupgrade, heb ik niet genoeg fp :')
_O-

Soms maakt de mimic tear het net te makkelijk ja, maar met die leeuw was dat bij mij echt niet het geval, wat een worsteling heb ik daar mee gehad.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')