abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212644829
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]
In de bepaalde geleerde kringen praat men zo. Paar jaar geleden kreeg een vrouwelijke gast, bij een politieke podcast, backlash over haar elitaire manier van praten. We hebben nu eenmaal mensen die slim zijn en moeilijk woorden gebruiken. Maar in het tijdperk van de domme moeten de slimmen zich schamen voor hun kennis en woordenschat.

Vooral vrouwen lijken afgerekend te worden op hun bovengemiddelde intelligentie. Hier willen we Mona, Dilan en Caroline. KIjk daT zIjN nOu prIMa wIjVeN.

Zo armoedig :r
Ik vind het ook cringe dat mensen vallen over een 'elitair' accent. Kan zij ook niet zoveel aan doen. Ik gebruik zelf ook regelmatig moeilijke woorden per ongeluk bij mijn tennismaatjes (allemaal voetballers) en dan krijg ik daar opmerkingen over. Mensen met minder intelligentie moeten gewoon accepteren dat anderen meer intelligentie bezitten en daar automatisch in hun woordenschat gebruik van maken. Als ik continu met opletten welk woord ik gebruik in welke groep word ik gek.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:45:01 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212644850
Wilders jankt maar Timmermans is geloof ik vergeten dat de campagnetijd al een tijdje over is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 11:05:10 #278
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212645120
Geert Wilders ziet er met de dag zo'n beetje slechter uit valt mij op en dat geroeptoeter op X helpt 'm ook niet. Bovendien maakt hij het zichzelf onmogelijk met zijn verkiezingsprogramma ook al kan 'ie alles overboord kieperen.

Over een jaar ofzo zal een flink deel van zijn electoraat inzien dat hij niets kan waarmaken en hollen ze naar de volgende verlosser.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 11:39:39 #279
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212645685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:38 schreef Hanca het volgende:
Wilders verkoopt weer eens onzin op X:

[ x ]

Hij weet zeer goed dat dat kabinet Timmermans er alleen met de VVD en NSC kan komen, dus dat hun treuzelen helemaal niet voor een kabinet Timmermans kan zorgen. Zolang deze 2 niet kiezen komt er helemaal geen kabinet.
Ook wel een teken dat de (in)formatie ook onder Putters niet zo lekker loopt.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 12:19:43 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212646073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:45 schreef -XOR- het volgende:
Wilders jankt maar Timmermans is geloof ik vergeten dat de campagnetijd al een tijdje over is.
Timmermans voerde na de campagneperiode de beste compange
  vrijdag 1 maart 2024 @ 12:20:46 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212646082
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 11:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Geert Wilders ziet er met de dag zo'n beetje slechter uit valt mij op
Eigenlijk valt mij dat al jaren op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 1 maart 2024 @ 12:51:41 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212646439
Zijn leeftijd en de leeftijd die bij zijn kapsel zou passen lopen ook steeds verder uiteen.
pi_212646716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 11:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Geert Wilders ziet er met de dag zo'n beetje slechter uit valt mij op en dat geroeptoeter op X helpt 'm ook niet. Bovendien maakt hij het zichzelf onmogelijk met zijn verkiezingsprogramma ook al kan 'ie alles overboord kieperen.

Over een jaar ofzo zal een flink deel van zijn electoraat inzien dat hij niets kan waarmaken en hollen ze naar de volgende verlosser.
Ik vind het vooral raar dat ze niet lijken te begrijpen dat het nodig is om sympathiek te doen tegen de mensen van wie je iets wilt. En dat geldt zeker niet alleen voor de PVV'ers.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212646766
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik vind het ook cringe dat mensen vallen over een 'elitair' accent.
De perceptie van het elitaire zit hem natuurlijk niet alleen in het accent. Als jij middenin de coronacrisis gaat posten over hoe moeilijk het was om te kiezen tussen Cambridge, Oxford en Exeter, geen idee hebt dat er een protest gaande is terwijl je op het Binnenhof zit of waar dat over gaat, het welbekende "wie zijn die mensen" en haar voorkomen als geheel vormen dat beeld en dat is niet onterecht. Wat - en of - je daar vervolgens aan waardeoordeel aan hecht is een tweede.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:28:19 #285
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212646973
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]
De perceptie van het elitaire zit hem natuurlijk niet alleen in het accent. Als jij middenin de coronacrisis gaat posten over hoe moeilijk het was om te kiezen tussen Cambridge, Oxford en Exeter, geen idee hebt dat er een protest gaande is terwijl je op het Binnenhof zit of waar dat over gaat, het welbekende "wie zijn die mensen" en haar voorkomen als geheel vormen dat beeld en dat is niet onterecht. Wat - en of - je daar vervolgens aan waardeoordeel aan hecht is een tweede.
Het verband tussen corona en in het verleden hebben moeten kiezen tussen Engelse universiteiten ontgaat me eerlijk gezegd.

En over haar 'voorkomen' vallen is ook een beetje vreemd, er hebben wel vaker echt totale elitaire ballen in de kamer gezeten (een Ard van der Steur schiet me als eerste te binnen) bij wie dit geen enkel probleem was. Dus ik vermoed dat dat gewoon een poging tot zwartmakerij is die waarschijnlijk te maken heeft met bij welke partij ze zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:35:10 #286
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212647068
quote:

[..]
Ik til daar niet aan. Mij lijkt het vooral de gevoerde hetze door Geert Wilders en Thierry Baudet die met hun beledigingen, inspelen op angst en sentiment van hun electoraat haar in een kwaad daglicht hebben gezet.

VVD deed trouwens niet veel anders tijdens hun campagne over GL/PvdA dat ons land in de afgrond zou storten met samenwerking en nu zitten ze op de blaren. Ik heb echt totaal geen meelijden met de rechtse partijen. Ze zoeken het maar uit. Ik geniet er wel van dat ze nu tegen een muur oplopen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:40:13 #287
436222 Japepk
Padvinder
pi_212647125
quote:

[..]
Rutte was daar toch wel heer en meester in. Die had ook wel een team van campagnestrategen en spindoctors (Caroline?!), maar hij had bovenal vooral zélf heel goed tussen zijn oren zitten hoe het spelletje gespeeld diende te worden. Drie voorbeelden in onderstaande column, heerlijk! Dit was nog vóór hij zijn slechte geheugen tot driemaal toe als excuus gebruikte.

https://nos.nl/artikel/411672-column-fanta-met-een-rietje
't Echte en 't ware!
pi_212647137
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
En over haar 'voorkomen' vallen is ook een beetje vreemd, er hebben wel vaker echt totale elitaire ballen in de kamer gezeten (een Ard van der Steur schiet me als eerste te binnen) bij wie dit geen enkel probleem was. Dus ik vermoed dat dat gewoon een poging tot zwartmakerij is die waarschijnlijk te maken heeft met bij welke partij ze zit.
Dat laatste lijkt me bijzonder stug. Ook mensen binnen de partij roepen dat, in extremis als voorbeeld Candan.
pi_212647295
quote:

[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-kleinhartige-mensen

Je moet wel in Nederland wonen om erop te worden aangekeken, dat je mocht kiezen tussen Oxford en Cambridge.
Ons zompige land zit zoals bekend vol met benepen, jaloerse en kleinhartige mensen. Zij kruipen dezer dagen uit de grond om minister Sigrid Kaag te besmeuren met de bagger waarin zij zich al een leven lang thuis voelen. Fijn in de diepte, zonder horizon of vergezichten.

quote:
"Ik wil altijd op een goede manier proberen vrouwen en meisjes aan te moedigen om iets te durven. Ik wil tegen ze zeggen: kijk niet naar de tien dingen die je niet kunt, want dat doet een man ook nooit. Kijk naar de vijf dingen die je wél meebrengt. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Waarom ik dit schrijf? Ik maakte zelf iets anders mee. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caïro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Ik vond het moeilijk te kiezen. Mijn ouders steunden me altijd, maar ik zocht naar een antwoord van mensen die konden meedenken vanuit hun eigen ervaring. Ik vroeg daarom raad bij een dame tegen wie ik opzag. Haar advies was goed, maar onbedoeld ook ontmoedigend of liever gezegd: het nam mijn twijfel niet weg. Ik had eigenlijk iemand nodig die zei “Doe het gewoon”. De sprong naar het Verenigd Koninkrijk was tenslotte een grote in de jaren ’80. Ik ging twijfelen maar dacht ook: als ik Oxford laat lopen, ben ik dom bezig. Dus ik ging. Vrouwen, laten we bij elkaar niet op de rem trappen. Kijk naar wat je wél kan. En vooral: durf die sprong in het diepe te wagen!"
Ik snap nog steeds niet wat hier nou zo erg aan was. En we weten allemaal dat zonder covid men wel een andere stok had gevonden om mee te slaan.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:59:45 #290
5428 crew  miss_sly
pi_212647363
quote:

[..]
Ik zie ook nog steeds niet de doodzonde in "wie zijn die mensen". Ik denk dat er meer dan genoeg mensen zijn die zich dat afvragen. Misschien niet heel handig om dat op dat moment uit te spreken dat ht opgenomen wordt, maar kom op, dat zo lang erna nog nadragen...ik vind het zwaar overtrokken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212647672
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
Het verband tussen corona en in het verleden hebben moeten kiezen tussen Engelse universiteiten ontgaat me eerlijk gezegd.
Je snapt niet wat er als elitair kan worden opgevat als je Herma uit Zeeland een hart onder de riem wil steken bij het maken van een keuze, als de keuze die je als vergelijking presenteert iets omvat wat voor geen enkele normale Nederlander ooit een keuze zal zijn, in een tijd dat iedereen ook nog eens wel wat anders aan zijn hoofd heeft omdat de gewone mbo dicht is?
pi_212647819
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Je snapt niet wat er als elitair kan worden opgevat als je Herma uit Zeeland een hart onder de riem wil steken bij het maken van een keuze, als de keuze die je als vergelijking presenteert iets omvat wat voor geen enkele normale Nederlander ooit een keuze zal zijn, in een tijd dat iedereen ook nog eens wel wat anders aan zijn hoofd heeft omdat de gewone mbo dicht is?
Maar Sophia uit Bussum had wellicht wel die boodschap nodig.

De boodschap gaat niet over het kiezen van een universiteit. Het gaat over twijfel, angst en je eigen gevoel volgen en daar in te vertrouwen. Waag die sprong.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:35:59 #293
5428 crew  miss_sly
pi_212647844
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is precies deze instelling waar ze voor waarschuwde. Hoezo is het voor geen enkele 'normale Nederlander' ooit mogelijk voor die keuze te komen staan? En als je er wel voor komt te staan? Dan moet je het vooral niet doen, want o jee, wat elitair.
pi_212647858
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar Sophia uit Bussum had wellicht wel die boodschap nodig.
Heel veel mensen hebben die boodschap nodig.

Doen alsof tijdens COVID niemand voor keuzes stond is ook een enorm lulverhaal, het leven ging wel degelijk door. Mischien niet gewoon maar juist dan is je bewust zijn van hoe en waarom je keuzes maakt belangrijk.
pi_212647919
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
Doen alsof tijdens COVID niemand voor keuzes stond is ook een enorm lulverhaal, het leven ging wel degelijk door. Mischien niet gewoon maar juist dan is je bewust zijn van hoe en waarom je keuzes maakt belangrijk.
Het gaat toch ook niet om het conceptuele vraagstuk wat ze aankaart, het gaat om het voorbeeld dat ze kiest en waarom dat als elitair opgevat wordt of kan worden. Net zoals het keuzevoorbeeld tussen een Lamborghini, Ferrari of Bentley bij het behalen van je rijbewijs niet een heel geschikte zou zijn. En om de timing binnen datzelfde kader.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:52:55 #296
5428 crew  miss_sly
pi_212648093
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Het gaat toch ook niet om het conceptuele vraagstuk wat ze aankaart, het gaat om het voorbeeld dat ze kiest en waarom dat als elitair opgevat wordt of kan worden. Net zoals het keuzevoorbeeld tussen een Lamborghini, Ferrari of Bentley bij het behalen van je rijbewijs niet een heel geschikte zou zijn. En om de timing binnen datzelfde kader.
Weet jij of ze uit die drie universiteiten kon kiezen omdat ze stinkend rijk was of omdat ze zo goed presteerde?
pi_212648138
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet jij of ze uit die drie universiteiten kon kiezen omdat ze stinkend rijk was of omdat ze zo goed presteerde?
En al was ze rijk. We kunnen. Ons toch voorstellen dat het een lastige keuze is op jonge leeftijd.

Rijken mogen geen twijfel hebben?
pi_212648139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik gebruik zelf ook regelmatig moeilijke woorden per ongeluk bij mijn tennismaatjes (allemaal voetballers) en dan krijg ik daar opmerkingen over. Mensen met minder intelligentie moeten gewoon accepteren dat anderen meer intelligentie bezitten en daar automatisch in hun woordenschat gebruik van maken. Als ik continu met opletten welk woord ik gebruik in welke groep word ik gek.
_O- :D _O- :D _O- :D
De enige echte.
pi_212648179
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is vrij irrelevant, omdat dat elitaire net zo goed meroticratisch van aard kan zijn als omdat papa centjes had; de werkelijkheid zal hoogstwaarschijnlijk beide zijn.
pi_212648296
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is vrij irrelevant, omdat dat elitaire net zo goed meroticratisch van aard kan zijn als omdat papa centjes had; de werkelijkheid zal hoogstwaarschijnlijk beide zijn.
Maar goed, mijn punt blijft staan. Je mag niet laten blijken slim te zijn en keuze te hebben uit mondiale top universiteiten. Want de kinderen van Henk en Ingrid zullen nooit die keuze hebben.
De boodschap over twijfel, angst en er voor gaan, sneeuwt helemaal onder. HaD ze maAr eEn anDer vooRbeeld moEten neMen.

Dit is een voorbeeld uit haar leven. Ze zal inderdaad nooit hebben moeten kiezen tussen rekening betalen of eten op tafel. Is dat zo erg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')