abonnement Unibet Coolblue
pi_212603988
https://nos.nl/artikel/25(...)oor-munitie-oekraine

Originelen titel.

Rutte na top met Europese leiders: 100 miljoen euro voor munitie Oekraïne

Nederland gaat honderd miljoen euro aan steun geven aan Oekraïne. Het Oekraïense leger kampt onder meer met munitietekorten en daarom sluit Nederland zich aan bij een plan van Tsjechië om munitie te kopen. Dat zei demissionair premier Rutte na afloop van een bijeenkomst in Parijs met de leiders van twintig Europese landen. Ze waren daar op uitnodiging van de Franse president Macron om te spreken over de oorlog in Oekraïne.

Het doel van de bijeenkomst? Aan Poetin laten zien dat er eenheid heerst onder de Europese landen nu het Russische leger de druk op Oekraïne opvoert. "Europa moet onwrikbare steun aan Oekraïne verlenen om onze collectieve veiligheid te waarborgen", zei de Franse president in de openingstoespraak van de top

Onder de aanwezigen waren de Poolse president Andrzej Duda, bondskanselier Olaf Scholz, verschillende leiders van de Baltische staten en demissionair premier Mark Rutte. De Oekraïense president Zelensky sprak de zaal toe via een videoverbinding.

In zijn toespraak riep Zelensky de Europese leiders op om "ervoor te zorgen dat Poetin onze prestaties niet kan vernietigen en zijn agressie niet kan uitbreiden naar andere landen". Ook Macron sprak op de top over het voorkomen van verdere uitbreiding van de oorlog. Volgens hem is het noodzakelijk om de veiligheid van Europese landen te versterken.

Ik heb gemerkt dat er aan deze tafel overeenstemming heerst over het feit dat we klaar moeten zijn voor Russische aanvallen", zei hij, doelend op de leiders die aanwezig waren bij de top. "We zijn het er allemaal over eens dat we geen oorlog willen voeren met het Russische volk, maar we zijn vastbesloten de escalatie onder controle te houden."

Tekort aan munitie
Volgens Macron is extra steun aan Oekraïne hard nodig. "We hebben gezien dat Rusland de afgelopen maanden sterker is geworden", stelde de Franse president. Oekraïne heeft de afgelopen maanden te maken met verschillende tegenslagen op het slagveld

Gisteren benadrukte de Oekraïense legertop dat steun vanuit het Westen niet op tijd komt, waardoor de Oekraïense troepen het moeilijk hebben. In het streven om vóór maart een miljoen artilleriegranaten naar Oekraïne te sturen, schiet de Europese Unie tekort.

Daarnaast maken Europese landen zich zorgen over steun vanuit de Verenigde Staten, waar Republikeinen een steunpakket ter waarde van omgerekend zo'n 55 miljard euro tegenhouden. In het geval dat Trump later dit jaar wordt herkozen, wordt gevreesd dat het Oekraïne-beleid van de grootste militaire macht ter wereld volledig zal veranderen. De Amerikaanse topdiplomaat James O'Brien was ook aanwezig op de top.

Volgens een Franse functionaris was de bijeenkomst bedoeld om de steun te coördineren en te garanderen dat hulpbeloften worden nagekomen, niet om extra hulp op poten te zetten. Toch deed Rutte na afloop dus wel een nieuwe toezegging.

Nederlandse overeenkomst
Vorige week maakte het demissionaire Nederlandse kabinet bekend dat het binnenkort een overeenkomst met Oekraïne zal sluiten, waarin staat dat Nederland het land voor minstens tien jaar wil steunen "op het gebied van veiligheid, defensie, wederopbouw en gerechtigheid". Onder meer Duitsland, Frankrijk en Denemarken maakten onlangs bekend al soortgelijke overeenkomsten met Oekraïne te hebben gesloten.

Ts.


Tja Rutte wilt zijn baant graag bij de Navo.

Zeker met dit stukje tekst ..
Volgens een Franse functionaris was de bijeenkomst bedoeld om de steun te coördineren en te garanderen dat hulpbeloften worden nagekomen, niet om extra hulp op poten te zetten. Toch deed Rutte na afloop dus wel een nieuwe toezegging.


Rutte zal nederland helemaal naar de tering helpen als moet .
Rutte is zelfs in staat om een oorlog te gaan starten via de Navo als we niet oppassen.
Deze man is gewoon de spoort kwijt naar jaren macht die hij heeft gehad .

Maar goed dat is mijn mening maar en de gedachten dat ik heb als ik Rutte zijn kop ziet .
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 01:40:28 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212604014
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
Rutte is zelfs in staat om een oorlog te gaan starten via de Navo als we niet oppassen.
Nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212604022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee hoor
Dat zullen we zien wanneer hij in de positie zit
De man is geboren leugenaar met geen Active herinner aan .
Dat is het probleem

  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 01:49:04 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212604026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat zullen we zien wanneer hij in de positie zit
De man is geboren leugenaar met geen Active herinner aan .
Dat is het probleem

Nee dat zullen we niet zien, de secretaris generaal is niet in staat de NAVO in een oorlog te storten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212604029
Prima zet van Rutte. Oekraïne is gebaat bij steun van Europa en Nederland. Fijn dat hij empathie voor ze heeft.
leven zoals het leven is
pi_212604044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee dat zullen we niet zien, de secretaris generaal is niet in staat de NAVO in een oorlog te storten
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rutte-zal-snel-komen

Stukje uit de post.

Hij moet van de NAVO een heel robuuste NAVO maken aan de oostgrens om Poetin te verhinderen te gaan experimenteren op NAVO-grondgebied."

Dat vergt een omschakeling naar een nieuwe mentaliteit, zegt De Hoop Scheffer. Hij verwijst naar uitspraken van NAVO-admiraal Rob Bauer, die in de afgelopen weken al vaker heeft gehint op een omschakeling naar een gedeeltelijke oorlogseconomie: een economie die prioriteit geeft aan de productie van defensiemateriaal. De Hoop Scheffer: "Zelfs mijn generatie, en ik ben geboren in 1948, is nooit gewend geweest aan het feit dat er wel eens oorlog zou kunnen komen. Wie verwachtte loopgraven in Europa in de 21e eeuw? Het is dichtbij en het zou dichterbij kunnen komen."


Persoonlijk houw ik niet van dat de ze zo focus op al een Oorlog .
En zeker niet een economische bouwen er op.
En dat is het gelijk de probleem .
Leugens en vervalsingen zie ik gaan komen.
Tenslotte niks is zo goed als een oorlog aan gezien miljarden op brengt kwa wapens verkoop.

Nee we gaan duisteren tijden tegemoet.
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 02:22:03 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212604046
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 02:12 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rutte-zal-snel-komen

Stukje uit de post.

Hij moet van de NAVO een heel robuuste NAVO maken aan de oostgrens om Poetin te verhinderen te gaan experimenteren op NAVO-grondgebied."

Dat vergt een omschakeling naar een nieuwe mentaliteit, zegt De Hoop Scheffer. Hij verwijst naar uitspraken van NAVO-admiraal Rob Bauer, die in de afgelopen weken al vaker heeft gehint op een omschakeling naar een gedeeltelijke oorlogseconomie: een economie die prioriteit geeft aan de productie van defensiemateriaal. De Hoop Scheffer: "Zelfs mijn generatie, en ik ben geboren in 1948, is nooit gewend geweest aan het feit dat er wel eens oorlog zou kunnen komen. Wie verwachtte loopgraven in Europa in de 21e eeuw? Het is dichtbij en het zou dichterbij kunnen komen."


Persoonlijk houw ik niet van dat de ze zo focus op al een Oorlog .
En zeker niet een economische bouwen er op.
En dat is het gelijk de probleem .
Leugens en vervalsingen zie ik gaan komen.
Tenslotte niks is zo goed als een oorlog aan gezien miljarden op brengt kwa wapens verkoop.

Nee we gaan duisteren tijden tegemoet.
Ja ik hebhet gelezen en niets in dat artikel suggereert dat de secretaris generaal van de NAVO in staat is het bondgenootschap in een oorlog te storten

Zou ook raar zijn als dat er stond want dat kan hij helemaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212604223
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 02:12 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rutte-zal-snel-komen

Stukje uit de post.

Hij moet van de NAVO een heel robuuste NAVO maken aan de oostgrens om Poetin te verhinderen te gaan experimenteren op NAVO-grondgebied."

Dat vergt een omschakeling naar een nieuwe mentaliteit, zegt De Hoop Scheffer. Hij verwijst naar uitspraken van NAVO-admiraal Rob Bauer, die in de afgelopen weken al vaker heeft gehint op een omschakeling naar een gedeeltelijke oorlogseconomie: een economie die prioriteit geeft aan de productie van defensiemateriaal. De Hoop Scheffer: "Zelfs mijn generatie, en ik ben geboren in 1948, is nooit gewend geweest aan het feit dat er wel eens oorlog zou kunnen komen. Wie verwachtte loopgraven in Europa in de 21e eeuw? Het is dichtbij en het zou dichterbij kunnen komen."

Persoonlijk houw ik niet van dat de ze zo focus op al een Oorlog .
En zeker niet een economische bouwen er op.
En dat is het gelijk de probleem .
Leugens en vervalsingen zie ik gaan komen.
Tenslotte niks is zo goed als een oorlog aan gezien miljarden op brengt kwa wapens verkoop.

Nee we gaan duisteren tijden tegemoet.
Als die loopgraven er komen ligt dat aan de expansiedrift en agressieoorlogen van Dhr. Poetin, niet aan de Navo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212604385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:46 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat zullen we zien wanneer hij in de positie zit
De man is geboren leugenaar met geen Active herinner aan .
Dat is het probleem

Kom je nou met een filmpje waar Wilders en van Haga de hoeders zijn van fatsoen?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 08:32:57 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212604661
Goed idee. Hoe meer munitie we naar Oekraine sturen hoe kleiner de kans is dat Rusland nog iets gaat uitrichten tegen welk NAVO-land dan ook.

Maargoed, onderbuijk had dit geld liever op zijn rekening gehad. Had iedere Nederlander toch minstens tien halve liters van kunnen kopen.
pi_212604664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 01:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee dat zullen we niet zien, de secretaris generaal is niet in staat de NAVO in een oorlog te storten
Dat snapt TS toch niet, die heeft nauwelijks een idee wat de NAVO nou daadwerkelijk is en doet, die ziet de naam rutte en blokkeert volledig, stampvoetend van woede komt die rode lap tevoorschijn en alle feiten verdwijnen van tafel enkel de onderbuikgevoelens blijven
pi_212604718
Ik vraag me af wie hier nou eigenlijk de spoort kwijt is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212604733
En wat is een spoort?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 08:55:36 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212604839
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:32 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, onderbuijk had dit geld liever op zijn rekening gehad. Had iedere Nederlander toch minstens tien halve liters van kunnen kopen.
Dan liever nog een paar 100 miljoen aan munitie naar Oekraine. Gezien de warrige topics lijkt het mij verstandig dat onderbuijk stopt met halve liters.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212604873
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan liever nog een paar 100 miljoen aan munitie naar Oekraine. Gezien de warrige topics lijkt het mij verstandig dat onderbuijk stopt met halve liters.
*proest*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212604881
Was het maar 200 miljoen. :Y
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212604892
Was het maar 300 miljoen
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:09:14 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212604925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:32 schreef Hexagon het volgende:
Goed idee. Hoe meer munitie we naar Oekraine sturen hoe kleiner de kans is dat Rusland nog iets gaat uitrichten tegen welk NAVO-land dan ook.

Maargoed, onderbuijk had dit geld liever op zijn rekening gehad. Had iedere Nederlander toch minstens tien halve liters van kunnen kopen.
Precies. Als mensen denken dat Poetin stopt indien hij Oekraïne veroverd heeft, dan zijn ze wel heel naïef.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212605067
Nog liever 100 miljoen voor munitie in Oekraïne dan 100 miljoen verspillen aan asielopvang van gelukzoekers hier.
pi_212605072
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
Was het maar 200 miljoen. :Y
:')!
pi_212605097
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:31 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')!
400 miljoen dan? :Y
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212605138
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
400 miljoen dan? :Y
450 *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212605153
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:31 schreef harrievankempen het volgende:
Nog liever 100 miljoen voor munitie in Oekraïne dan 100 miljoen verspillen aan asielopvang van gelukzoekers hier.
Nou, ook als je Oekraïne blijft steunen, dan komen de gelukszoekers alsnog..
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:52:44 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:31 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')!
Jij wil ook liever halve liters kopen van dat geld?
pi_212605232
Typisch van die getallen waar je niets mee kan, als je niet in de wereld van defensie zit.

Dus, voor een ieder hier die er echt verstand van heeft: is 100 miljoen aan munitie veel?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 09:57:03 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212605262
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 02:12 schreef suijkerbuijk het volgende:
Persoonlijk houw ik niet van dat de ze zo focus op al een Oorlog .
Er is al 10 jaar oorlog, het is alleen de laatste 2 jaar iets heftiger geworden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212605271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij wil ook liever halve liters kopen van dat geld?
Daar kun je 111.111.111 halve liters Klok voor kopen :9~ B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212605272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij wil ook liever halve liters kopen van dat geld?
Want dat zeg ik? Of zit dat in je bekrompen hoofd?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:00:31 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605283
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Want dat zeg ik? Of zit dat in je bekrompen hoofd?
Nou gezien je verder niet onderbouwde huilsmilie moeten we zelf gaan raden wat je ermee bedoelt. En dit is een mogelijke uitleg daarvan.

Maar je kan nog altijd onderbouwen waarom het een goed idee is om Oekraine door de Russen te laten veroveren en we dus niet moeten helpen.
pi_212605291
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:52 schreef theunderdog het volgende:
Typisch van die getallen waar je niets mee kan, als je niet in de wereld van defensie zit.

Dus, voor een ieder hier die er echt verstand van heeft: is 100 miljoen aan munitie veel?
Ligt er aan wat? Een beetje raket kost ¤2 ton maar een handgranaat ¤100 en een artillerie granaat ¤2000.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212605317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 02:12 schreef suijkerbuijk het volgende:
Persoonlijk houw ik niet van dat de ze zo focus op al een Oorlog .
En zeker niet een economische bouwen er op.
En dat is het gelijk de probleem .
Leugens en vervalsingen zie ik gaan komen.
Tenslotte niks is zo goed als een oorlog aan gezien miljarden op brengt kwa wapens verkoop.

Je snapt dat het te laat is als Poetin, Oost Duitsland weer gaat claimen? Of eerder nog Polen en de Blatische Staten?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:07:40 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ligt er aan wat? Een beetje raket kost ¤2 ton maar een handgranaat ¤100 en een artillerie granaat ¤2000.
Handgranaat 100 euro? Die dingen moet je in massa toch voor een paar euro per stuk kunnen produceren? Of zijn die echt zo complex?
pi_212605355
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212605405
Was het maar 100 miljard en de belasting voor die gierige Nederlanders flink opschroeven. (vooral de mensen met een Oek vlaggetje)
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:14:51 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605409
quote:
En dan zit er daar nog een flinke marge op.
pi_212605430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou gezien je verder niet onderbouwde huilsmilie moeten we zelf gaan raden wat je ermee bedoelt. En dit is een mogelijke uitleg daarvan.

Maar je kan nog altijd onderbouwen waarom het een goed idee is om Oekraine door de Russen te laten veroveren en we dus niet moeten helpen.
Omdat na 2 jaar en miljarden euro's totaal geen vooruitgang is. Terwijl Oekraïne het modernste wapentuig heeft itt Rusland waar altijd wordt beweerd sinds aanvang van de oorlog dat het leger niks voorstelt met oud wapentuig.

Ja, dan vind ik dat het wel klaar is en zoeken ze maar een diplomatieke oplossing asap..
pi_212605435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Handgranaat 100 euro? Die dingen moet je in massa toch voor een paar euro per stuk kunnen produceren? Of zijn die echt zo complex?
Misschien zit ik wat te hoog maar wat jij zegt heb ik bij veel militaire zaken.
Geen idee waarom artilleriegranaten zo duur zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212605444
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Omdat na 2 jaar en miljarden euro's totaal geen vooruitgang is. Terwijl Oekraïne het modernste wapentuig heeft itt Rusland waar altijd wordt beweerd sinds aanvang van de oorlog dat het leger niks voorstelt met oud wapentuig.

Ja, dan vind ik dat het wel klaar is en zoeken ze maar een diplomatieke oplossing asap..
Oekraïne heeft oud spul gekregen, niet het modernste.

En het voornaamste probleem is het tekort aan artillerie munitie.
Daar heeft Ruzland er veel meer van.
Rond Andijvie schoten de Ruzzen en 6000 per dag af versus 1200-2000 stuks per dag van Oekraïne.

Dat is de voornaamste reden dat Ruzland de laatste tijd wat progressie boekt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212605448
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Omdat na 2 jaar en miljarden euro's totaal geen vooruitgang is. Terwijl Oekraïne het modernste wapentuig heeft itt Rusland waar altijd wordt beweerd sinds aanvang van de oorlog dat het leger niks voorstelt met oud wapentuig.

Ja, dan vind ik dat het wel klaar is en zoeken ze maar een diplomatieke oplossing asap..
Ben eens eerlijk tegen jezelf. Dat vond jij in het begin al. Ze hebben heel veel bereikt want het Russische leger is tot stilstaan gebracht en er zijn grote delen terugveroverd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:20:01 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Omdat na 2 jaar en miljarden euro's totaal geen vooruitgang is. Terwijl Oekraïne het modernste wapentuig heeft itt Rusland waar altijd wordt beweerd sinds aanvang van de oorlog dat het leger niks voorstelt met oud wapentuig.
Als de kogels op zijn heb je weinig aan modern wapentuig.

Verder is het Russische leger zichzelf lekker aan het vernielen. Beter dat ze dat in Oekraine doen dan aan een NAVO grens. Uiteindelijk maakt het weinig uit of die kogels door een Oekrainse soldaat of een NAVO-land soldaat op de Russen worden afgeschoten.

quote:
Ja, dan vind ik dat het wel klaar is en zoeken ze maar een diplomatieke oplossing asap..
Welke diplomatieke oplossing precies?

En dan verwacht jij dat we nooit meer last gaan hebben van Rusland?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:21:59 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605485
Zelfs al geven we nog 10 miljard over de komende jaren.

Het is een schijntje vergeleken met de kosten die we hebben als een NAVO-land zou worden aangevallen.

Maar vooruitdenken is niet een talent van iedereen.
pi_212605674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ligt er aan wat? Een beetje raket kost ¤2 ton maar een handgranaat ¤100 en een artillerie granaat ¤2000.
Kortom: 100 miljoen is niet iets waar je het nog een dik jaar mee kan volhouden.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:35 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212605718
Netjes.
Goed plan, Oekraïne mogen we niet laten stikken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:46:28 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212605740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Omdat na 2 jaar en miljarden euro's totaal geen vooruitgang is. Terwijl Oekraïne het modernste wapentuig heeft itt Rusland waar altijd wordt beweerd sinds aanvang van de oorlog dat het leger niks voorstelt met oud wapentuig.

Ja, dan vind ik dat het wel klaar is en zoeken ze maar een diplomatieke oplossing asap..
Gewoon nog lekker jaren laten duren en Rusland uitputten.
Het vijandige gedrag wat de Russen hebben laten zien zou niet beloond mogen worden.

Poetin dacht overigens in het begin van de oorlog dat het conflict drie dagen zou duren.

Lol.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212605785
Probleem is niet die 100miljoen.
Probleem is dat ze al miljarden gaan krijgen totaal.

https://www.rijksoverheid(...)erder%20te%20steunen.

Stukje uit de bron.


De toekomst van Oekraïners en onze toekomst zijn nauw verbonden. En daarom blijft Nederland achter Oekraïne staan. Ook samen met alle landen in de EU. Op 1 februari 2024 kwamen alle EU-landen tot een akkoord over een langdurig steunpakket van ¤ 50 miljard voor Oekraïne, voor de periode 2024-2027. Daarnaast heeft het kabinet voor 2024 ruim ¤ 2 miljard gereserveerd om Oekraïne verder te steunen.


Mijn probleem is Rutte .
Die gewoon alles is aan het afdwingen en extra staat te beloven.
Terwijl er een nieuwe kabinet bezig is te ontwikkelen.

Maar goed Rutte heeft zo groot macht in zijn kop.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)kraine-moet-doorgaan

Daar een stukje van

Nieuwsuur interviewde Rutte op de internationale veiligheidsconferentie in München. "Het is mijn absolute overtuiging dat een nieuw kabinet niet te vormen is als de steun voor Oekraïne niet doorgaat op schaal waarop die nu plaatsvindt", zegt hij. "In ons belang, voor onze waarden en onze veiligheid, moet Rusland deze strijd verliezen. Wij kunnen niet toegeven aan Geert Wilders."
pi_212605792
Goede beslissing, Oekraïne steunen waar mogelijk
pi_212605800
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
Probleem is niet die 100miljoen.
Probleem is dat ze al miljarden gaan krijgen totaal.

https://www.rijksoverheid(...)erder%20te%20steunen.

Stukje uit de bron.

De toekomst van Oekraïners en onze toekomst zijn nauw verbonden. En daarom blijft Nederland achter Oekraïne staan. Ook samen met alle landen in de EU. Op 1 februari 2024 kwamen alle EU-landen tot een akkoord over een langdurig steunpakket van ¤ 50 miljard voor Oekraïne, voor de periode 2024-2027. Daarnaast heeft het kabinet voor 2024 ruim ¤ 2 miljard gereserveerd om Oekraïne verder te steunen.

Mijn probleem is Rutte .
Die gewoon alles is aan het afdwingen en extra staat te beloven.
Terwijl er een nieuwe kabinet bezig is te ontwikkelen.

Maar goed Rutte heeft zo groot macht in zijn kop.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)kraine-moet-doorgaan

Daar een stukje van

Nieuwsuur interviewde Rutte op de internationale veiligheidsconferentie in München. "Het is mijn absolute overtuiging dat een nieuw kabinet niet te vormen is als de steun voor Oekraïne niet doorgaat op schaal waarop die nu plaatsvindt", zegt hij. "In ons belang, voor onze waarden en onze veiligheid, moet Rusland deze strijd verliezen. Wij kunnen niet toegeven aan Geert Wilders."
Gebaseerd.

Tjaad Rutte.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:04 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605801
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kortom: 100 miljoen is niet iets waar je het nog een dik jaar mee kan volhouden.
Maar Nederland is niet de enige die wat in de pet gooit
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:57 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212605807
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
Probleem is niet die 100miljoen.
Probleem is dat ze al miljarden gaan krijgen totaal.

Mijn probleem is Rutte .
Is het probleem geld of is het probleem Rutte?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 februari 2024 @ 10:54:15 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212605811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 10:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
Probleem is niet die 100miljoen.
Probleem is dat ze al miljarden gaan krijgen totaal.

Waarom? Omdat ze het niet op jouw rekening overmaken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')