Geen belangrijke verbinding en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de toenmalige stoptrein.quote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Omdat de noodbrug niet open kan, de Ems is een belangrijke waterwegquote:Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat de noodbrug niet open kan, de Ems is een belangrijke waterweg
Ging nog niet eens over de Meyerwerft. Er varen ook nog behoorlijk wat vrachtschepen door de Ems.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Helaas 1x per 2 uur, maar die bus is zeker een stukje snellerquote:Op donderdag 7 maart 2024 07:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Geen belangrijke verbinding en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de toenmalige stoptrein.
Volgens mij is dat geen verkeer waarvoor de brug er uit moet worden getild toch?quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ging nog niet eens over de Meyerwerft. Er varen ook nog behoorlijk wat vrachtschepen door de Ems.
Ben je wel eens op die werf geweest? Vind het echt een Fles uitje. Maar die is zo groot, die verplaats je niet even.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Engineering allowance is buffertijd die wordt toegevoegd voor een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarvan zijn er een aantal op de Western Route.quote:
Ja, moet je er van vindenquote:Op zondag 10 maart 2024 16:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van ons belastinggeld, een nieuwe docu:
Ik vond het een vermakelijke en heldere uiteenzetting! En inderdaad, de samenhang is ver te zoeken.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, moet je er van vindenHet is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.
Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt
Dubbele rijdraad dus 1500 of 3000V; Frankrijk?quote:Op zondag 10 maart 2024 18:22 schreef exelletor het volgende:
In het verleden vond ik het perron van Hoogkarspel smal, maar na mijn recente vakantie moet ik mijn mening bijstellen:
[ afbeelding ]
Vind de inrichting van dit station maar bijzonder - ze hadden het eilandperron net zo goed links van het spoor kunnen aanleggen.
Doet Italiaans aanquote:Op zondag 10 maart 2024 19:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dubbele rijdraad dus 1500 of 3000V; Frankrijk?
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AFquote:Op zondag 10 maart 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
Moet de NS dat ook wel doen? Of zijn daar commerciële partijen beter voor?
Laat de NS eerst het trein vervoer in NL maar eens goed regelen
Alleen is de rol van de KLM wel iets anders als die van de NS.quote:Op zondag 10 maart 2024 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF
Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig. Tjah, zoiets zou je kunnen oplossen op meerdere manieren; verantwoordelijkheid verschuiven op de partij waaronder het mis gaat, alhoewel dat ook soortgelijke nadelen kan hebben, of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.quote:Op zondag 10 maart 2024 19:21 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.
Die allianties zijn soms ook bloedirritant. Ik heb weleens heel hard moeten rennen op schiphol om m'n koffer op te halen en weer opnieuw door security te gaan omdat ik met de ene maatschappij de ene reis had en direct door met de andere maatschappij de andere en dat kon dus niet in één boeking.quote:Op zondag 10 maart 2024 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF
Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijkquote:Op zondag 10 maart 2024 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig.
Ja zoiets dacht ik ook aan jaquote:of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.
Ja, dat is ook wel een goede manier om de mensen uit de trein te jagen. Daar heb je de slechte prestaties op het Duitse spoor als het wel rijdt niet eens voor nodig.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Okay dus het is een aanname en je weet niet hoe het nu daadwerkelijk werkt? Want ik denk namelijk dat de partij waaronder het gebeurt verantwoordelijk is als er onderweg iets voorvalt.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijk
Voor iets met ons belastinggeld is het best kritisch.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Van ons belastinggeld, een nieuwe docu:
Voor de terugreis van ons nieuwjaarsrondje (24 maart) heb ik inmiddels een plan B uitgewerktquote:Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,quote:Op zondag 10 maart 2024 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor de terugreis van ons nieuwjaarsrondje (24 maart) heb ik inmiddels een plan B uitgewerkt
Daar zit wel een krappe overstap van 6 minuten in Straatsburg in, maar goed. De Fransen zijn vast wel ponctuelle.
Over Frankrijk reizen dan maar?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,
durf alleen niet meer te boeken zo ........
Het gaat me juist om die ECquote:
Hoe reis je door Frankrijk heen zonder in Paris te komen?quote:
Sparpreis boeken en als ze staken kun je annuleren. Je krijgt het aankoopbedrag - ¤ 10 terug als voucher.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,
durf alleen niet meer te boeken zo ........
Panorama rijtuig gaat naar Zürich en niet naar Interlaken.quote:Op maandag 11 maart 2024 06:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sparpreis boeken en als ze staken kun je annuleren. Je krijgt het aankoopbedrag - ¤ 10 terug als voucher.
Hotel boeken is lastiger. Denk dat als je boekt via de site van het hotel zelf dat ze flexibeler zijn dan via boekingssites.
Verder gaat het panoramarijtuig ook mee in de EC tussen Zürich en Graz als Transalpin.
Klopt, maar je kunt in Basel overstappen op een binnenlandse Intercity naar Interlaken.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Panorama rijtuig gaat naar Zürich en niet naar Interlaken.
Godverdegodverdegodver.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Er is een bypass ten oosten van Parijs, die wordt gebruikt door TGVs van Lille naar het zuiden van Frankrijk.quote:Op maandag 11 maart 2024 06:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoe reis je door Frankrijk heen zonder in Paris te komen?
Het aantal TGV's vanuit Brussel en Lille naar bestemmingen anders dan Paris is toch wel zeer beperkt.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is een bypass ten oosten van Parijs, die wordt gebruikt door TGVs van Lille naar het zuiden van Frankrijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |