abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2024 @ 17:04:07 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_212598447



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_212600580
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 19:44:37 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212600652
On komt uit een kinderliedje, ik vroeg me al af welke inside joke in had gemist.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212606032
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tje-moet-fors-omhoog
'er reizen te weinig mensen met ons, dat veranderd vast als we het nóg duurder maken'
pi_212606732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:18 schreef tripel7 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tje-moet-fors-omhoog
'er reizen te weinig mensen met ons, dat veranderd vast als we het nóg duurder maken'
Dat is het businessmodel waarmee Louis Vuitton en Hermès succesvol zijn. Dus waarom zou het bij NS niet lukken?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 28 februari 2024 @ 02:53:31 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212615469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:18 schreef tripel7 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tje-moet-fors-omhoog
'er reizen te weinig mensen met ons, dat veranderd vast als we het nóg duurder maken'
pi_212615623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:18 schreef tripel7 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tje-moet-fors-omhoog
'er reizen te weinig mensen met ons, dat veranderd vast als we het nóg duurder maken'
eerlijk is eerlijk:hoe zou jij je business anders aanpakken dan? kortere of minder treinen jaag je klanten ook weg, wat je ook doet, je jaagt klanten weg als je probeert te bezuinigen

klanten zijn verwende nesten.
pi_212630265
Kosten verlagen kan ook hè
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 19:32:47 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212637536
Alsof het huidige spoor niet al genoeg onderhoud/vervanging behoeft, Niedersachsen onderzoek van nog eens 6 trajecten reactivatie.

https://www.ndr.de/Reakti(...)bahnstrecken178.html

Het zal mij benieuwen.
Bad Bentheim-Meppen-Essen(Oldenb)-Cloppenburg-Oldenburg-Bremen-Osnabruck-Bad Bentheim klinkt wel als een leuk rondje

Keer wat anders als rondje NRW
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212647278
Voor als je een keertje op niveau wilt reizen....

https://www.thesun.co.uk/(...)ost-luxurious-train/
pi_212651916
Schip ramt spoorbrug bij Grou
quote:
Toen de lamp weer recht hing, kon de brug weer draaien. Je ziet eigenlijk helemaal niets meer aan de brug zelf. Mensen hier weten dat hij net geverfd is. Hun conclusie: het was goede verf.
Misschien hadden ze de Friesenbrücke ook met die verf moeten insmeren. :)
Overigens is het regelmatig raak op het Prinses Magrietkanaal en vaak is de schade wel degelijk groot.
pi_212654275
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:56 schreef b2py het volgende:
Kosten verlagen kan ook hè
We kunnen ook gewoon accepteren dat het een maatschappelijke functie heeft en dus geld mag kosten.

Afgezien daarvan... iedere procent auto's minder kan zorgen voor tientallen procenten minder filedruk. Als de infrastructuur nog niet optimaal gebruikt wordt, wat lang niet overal zo is, in ieder geval zitten niet alle treinen vol, dan is het verhogen van de prijzen juist géén goed idee. En dan heb ik het alleen nog maar over wat voor verlichting het voor hen die *niet* naar het OV kunnen overstappen zou kunnen betekenen. Het is te beargumenteren dat het een zeer positief effect op de volksgezondheid heeft. Daarnaast is het goed voor de vergroening/energietransitie.

Maar als je vooral autorijden, wat met de huidige brandstofprijzen juist weer goedkoper is geworden, wil stimuleren, dan is dit de weg om te gaan jah.
Bier.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:20:23 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212660199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:56 schreef b2py het volgende:
Kosten verlagen kan ook hè
Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.

* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
  zaterdag 2 maart 2024 @ 16:42:41 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212661356
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:20 schreef James1988 het volgende:

[..]
Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.

* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
Nee kan ook niet met zoveel KUTvolk in de trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 18:48:54 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212663246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee kan ook niet met zoveel KUTvolk in de trein.
Maar daar helpt een conducteur die een Sudoku maakt ook niet tegen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212663755
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
We kunnen ook gewoon accepteren dat het een maatschappelijke functie heeft en dus geld mag kosten.
In bijvoorbeeld Spanje is door goedkopere kaartjes (30% korting vanuit Madrid, vaak aangevuld met 20% vanuit de lokale overheden) een opleving te zien van het ov-gebruik. Duitsland ook, al hebben ze daar last van overbelaste en verouderde infrastructuur.Ik vind het jammer dat Nederland een andere koers vaart.
pi_212670360
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:20 schreef James1988 het volgende:

[..]
Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.

* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
Vreemde uitzondering maar oké
  zondag 3 maart 2024 @ 15:46:26 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212676885
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 01:28 schreef b2py het volgende:

[..]
Vreemde uitzondering maar oké
Mijn redenering hiervoor is afstand tussen stations en hoe makkelijk het is voor bijvoorbeeld hulpdiensten om bij een trein te komen wanneer er stront aan de knikker is.

In de Randstad is dat vaak wat makkelijker dan in het noorden.
  maandag 4 maart 2024 @ 12:39:52 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212687827
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:18 schreef tripel7 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tje-moet-fors-omhoog
'er reizen te weinig mensen met ons, dat veranderd vast als we het nóg duurder maken'
https://nos.nl/artikel/25(...)er-slecht-bereikbaar

Oh ja, NOG meer werkzaamheden :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 maart 2024 @ 13:10:24 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_212688140
That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 14:52:42 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212689329
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef DJMO het volgende:
That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Door de Polizei of door een conducteur?
Ik moest me (net als de iedereen met een D-ticket) ook een keer legitimeren vorig jaar december.
Een keer eerder moest ik dat met een NDS ticket ook, totdat de man zag dat m'n ticket al eens gestempeld was. "Oh u bent al gecontroleerd"
Niet dat die man toen m'n legitimatie heeft gevraagd, maar die man dacht waarschijnlijk van wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212689380
Heb daar wel vaker paspoortcontrole gekregen, wel zeldzaam en netzoals in de trein vanuit Venlo steekproefsgewijs (politie vroeg niet van iedereen de paspoort)
Wel een keer in venlo meegemaakt dat ze een 100% paspoort controle deden op het perron waar iedereen in een fuik liep
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_212689402
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:56 schreef ikweetnietwat het volgende:
Heb daar wel vaker paspoortcontrole gekregen, wel zeldzaam en netzoals in de trein vanuit Venlo steekproefsgewijs (politie vroeg niet van iedereen de paspoort)
Wel een keer in venlo meegemaakt dat ze een 100% paspoort controle deden op het perron waar iedereen in een fuik liep
'steekproefsgewijs' inderdaad :D
pi_212689445
In de richting van duitsland met controle door de duitsers komt dat neer op uiterlijk+bagage. Ik overweeg soms maar een lege koffer mee te nemen omdat mensen met weinig bagage veel sneller gecontroleerd worden :'), ik met een simpele messengerbag wordt er direct uitgepikt
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 4 maart 2024 @ 15:45:54 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212689934
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 15:02 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de richting van duitsland met controle door de duitsers komt dat neer op uiterlijk+bagage. Ik overweeg soms maar een lege koffer mee te nemen omdat mensen met weinig bagage veel sneller gecontroleerd worden :'), ik met een simpele messengerbag wordt er direct uitgepikt
Wat is het probleem? Laat je je paspoort zien en in een halve minuut uiterlijk mag je weer doorlopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 maart 2024 @ 16:19:55 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_212690266
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Door de Polizei of door een conducteur?
Ik moest me (net als de iedereen met een D-ticket) ook een keer legitimeren vorig jaar december.
Een keer eerder moest ik dat met een NDS ticket ook, totdat de man zag dat m'n ticket al eens gestempeld was. "Oh u bent al gecontroleerd"
Niet dat die man toen m'n legitimatie heeft gevraagd, maar die man dacht waarschijnlijk van wel.
Nee door de koninklijke marechaussee
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 4 maart 2024 @ 16:24:26 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212690316
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef DJMO het volgende:
That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Ik heb het ook wel eens gehad in de Thalys van Parijs naar Brussel.

Als je vanuit Oostenrijk naar Duitsland reist gebeurt het structureel, en dat is al maanden zo. Vraag me af in hoeverre dat nog in de geest van het Schengen-verdrag is.
  maandag 4 maart 2024 @ 16:40:03 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212690497
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:24 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ik heb het ook wel eens gehad in de Thalys van Parijs naar Brussel.

Als je vanuit Oostenrijk naar Duitsland reist gebeurt het structureel, en dat is al maanden zo. Vraag me af in hoeverre dat nog in de geest van het Schengen-verdrag is.
Als er tenminste niet WEER gestaakt wordt *O*

https://nos.nl/artikel/25(...)schuwt-voor-gevolgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 maart 2024 @ 16:46:19 #29
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212690576
quote:
9s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als er tenminste niet WEER gestaakt wordt *O*

https://nos.nl/artikel/25(...)schuwt-voor-gevolgen
Go***********, gaan mijn plannen voor vrijdag weer :(
stupidity has become as common as common sense was before
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 maart 2024 @ 16:51:59 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_212690639
quote:
9s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als er tenminste niet WEER gestaakt wordt *O*

https://nos.nl/artikel/25(...)schuwt-voor-gevolgen
Blij dat ik vandaag naar Emmerich ben geweest _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 17:35:18 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212691299
Als ze 16 maart maar niet staken :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 4 maart 2024 @ 17:40:07 #32
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212691392
Ze zullen 5 april en daarna wel staken :')
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 4 maart 2024 @ 20:22:26 #33
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212694069
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:46 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Go***********, gaan mijn plannen voor vrijdag weer :(
Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.

Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.

Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 maart 2024 @ 20:35:06 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212694391
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)er-slecht-bereikbaar

Oh ja, NOG meer werkzaamheden :W
Ze hebben een best wel efficiënte oplossing bedacht om zoveel mogelijk reizigers van Zwolle naar Utrecht te krijgen zonder dat ze met de bus moeten.

Ze knopen tegenwoordig de IC Leeuwarden in Almere aan de semi IC Almere - Utrecht waardoor de vertraging maar 20 minuten is. Alleen de aansluiting van/naar Groningen is dan om zeep, maar dat kan met sprinters opgevangen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 21:08:08 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212695189
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.

Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.

Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Ik zal even naar je zwaaien, ik ga die dag ook naar Zwitserland :) Naar Zürich met EC vanaf Münster waarschijnlijk. Heb ook nog ICE 107 en ICE75, maar ja 23 overstap in Mannheim, is vrij spannend denk ik. Plus nog even genieten van de Panoramawagen O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212695271
Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd.
Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend _O-

Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
  maandag 4 maart 2024 @ 21:14:15 #37
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212695273
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik zal even naar je zwaaien, ik ga die dag ook naar Zwitserland :) Naar Zürich met EC vanaf Münster waarschijnlijk. Heb ook nog ICE 107 en ICE75, maar ja 23 overstap in Mannheim, is vrij spannend denk ik. Plus nog even genieten van de Panoramawagen O+
De EC9 rijdt toch rechtstreeks van Münster naar Zürich?

Ja, de EC9 wordt er bij een staking wel uitgegooid.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 21:22:27 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212695452
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De EC9 rijdt toch rechtstreeks van Münster naar Zürich?

Ja, de EC9 wordt er bij een staking wel uitgegooid.
Klopt, in eerste instantie heb ik die ICE's geboekt, maar later besloten de EC te pakken. Heb Interrail dus geen Zugbindung.

Goed om die ICE achter de hand te hebben in elk geval :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 4 maart 2024 @ 21:23:17 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212695469
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef MTL het volgende:
Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd.
Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend _O-

Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
1 april valt vroeg dit jaar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 maart 2024 @ 21:29:41 #40
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212695563
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt, in eerste instantie heb ik die ICE's geboekt, maar later besloten de EC te pakken. Heb Interrail dus geen Zugbindung.

Goed om die ICE achter de hand te hebben in elk geval :)
De ICE107 rijdt ook rechtstreeks van Münster naar Basel. Als de trein tot Karlsruhe rijdt, dan adviseer ik je om pas in Karlsruhe over te stappen en niet in Mannheim. Karlsruhe is wel een stuk minder chaotisch als Mannheim.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 4 maart 2024 @ 21:31:19 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212695598
Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 maart 2024 @ 22:54:12 #42
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212696346
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.

Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.

Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Ik wilde een rondje NRW gaan doen, wordt hem dus niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport dinsdag 5 maart 2024 @ 01:05:25 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_212697099
quote:
9s.gif Op maandag 4 maart 2024 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als er tenminste niet WEER gestaakt wordt *O*

https://nos.nl/artikel/25(...)schuwt-voor-gevolgen
Hebben ze een oplossing voor zag ik net op Twitter X:

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 5 maart 2024 @ 01:11:59 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_212697130
quote:
15s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
Zowel SNCF als DB geven TGV 9583 en ICE 106 gewoon aan als rijdend.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_212697217
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef MTL het volgende:
Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd.
Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend _O-

Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
Ik geloof dit meteen
  dinsdag 5 maart 2024 @ 07:51:13 #46
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212697761
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:54 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik wilde een rondje NRW gaan doen, wordt hem dus niet.
Dat rondje NRW kun je nog wel verschuiven. Problematischer is het als je een langere reis met hotelovernachtingen heb geboekt.

Al reed tijdens de laatste GDL-stakingen nog wel redelijk wat in NRW. Op de belangrijkste lijnen reed DB Regio nog een uursdienst. Alleen rond Siegen werd er ook rond seinhuizen gestaakt, waardoor de Hessische Landesbahn ook niet kon rijden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 08:27:36 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212698131
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 01:05 schreef dennistd het volgende:

[..]
Hebben ze een oplossing voor zag ik net op Twitter X:

[ x ]
Welke Taurus? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212699066
quote:
5s.gif Op maandag 4 maart 2024 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat is het probleem? Laat je je paspoort zien en in een halve minuut uiterlijk mag je weer doorlopen.
Ze vragen ook of je wat bij hebt wat verboden is in Duitsland, en aansluitend een tascontrole(godzijdank wel snel) t.t
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:33:43 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212699352
quote:
15s.gif Op maandag 4 maart 2024 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
De enige verandering die ik kan zien is dat ICE 106 op die dag in Karlsruhe begint i.p.v. in Basel. Misschien is dat een trigger geweest voor de e-mail die je hebt ontvangen, ook al heeft het geen invloed op onze reis.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:10:37 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212699885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:33 schreef James1988 het volgende:

[..]
De enige verandering die ik kan zien is dat ICE 106 op die dag in Karlsruhe begint i.p.v. in Basel. Misschien is dat een trigger geweest voor de e-mail die je hebt ontvangen, ook al heeft het geen invloed op onze reis.
Ja prima, maar zij weten niet dat ik bijvoorbeeld hier mee lees. Zij sturen een mailtje "je reis kan niet zoals gepland doorgaan. Je hoeft zelf niks te doen, we komen erop terug."

Nou is het natuurlijk nog niet zo ver, maar inmiddels hebben we alweer anderhalve week helemaal niets gehoord. Als gewone nietswetende reiziger zou ik dan toch langzaamaan een klein beetje nerveus worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 maart 2024 @ 19:59:38 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 maart 2024 @ 22:49:01 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212710064
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 6 maart 2024 @ 18:36:58 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212719116
https://tinyurl.com/y6h3y9uw

Een schip heeft de "Eisenbahn-Drehbrücke Elsfleth" (zo vind je hem op Google maps) geramd, waardoor de havens van Nordenham en Brake niet meer per spoor bereikbaar zijn. Nu staan daar echter de nodige locomotieven. Het zou gaan om materieel van DB Cargo, de Salzburger Eisenbahntransportlogistik, de Erfurter Bahngesellschaft, Ecco-Rail en de Österreichischen Bundesbahn.

De locomotieven zijn inmiddels per schip verplaatst en elders weer op het spoor gezet :o




En blijkbaar heeft Duckduckgo infrago ook nog een hele verzameling oude brugdelen, daarmee gaan ze een noodbrug fabriceren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212723722
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 maart 2024 @ 07:30:27 #55
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212723743
quote:
13s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Geen belangrijke verbinding en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de toenmalige stoptrein.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 09:12:45 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212724609
quote:
13s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus waarom moest die Friesenbrücke dan honderd jaar duren??
Omdat de noodbrug niet open kan, de Ems is een belangrijke waterweg
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212726302
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Omdat de noodbrug niet open kan, de Ems is een belangrijke waterweg
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 12:55:54 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212726976
quote:
8s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Ging nog niet eens over de Meyerwerft. Er varen ook nog behoorlijk wat vrachtschepen door de Ems.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 maart 2024 @ 18:59:55 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212731653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Geen belangrijke verbinding en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de toenmalige stoptrein.
Helaas 1x per 2 uur, maar die bus is zeker een stukje sneller
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_212738371
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ging nog niet eens over de Meyerwerft. Er varen ook nog behoorlijk wat vrachtschepen door de Ems.
Volgens mij is dat geen verkeer waarvoor de brug er uit moet worden getild toch?
Bier.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 11:46:09 #61
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_212739417
Klopt. Dat is verkeer waarvoor de brug regulier geopend moet worden, als die vrachtschepen niet onder de gesloten brug door kunnen.

Brug er uit tillen (voor een bredere doorvaart) was alleen nodig als die werf een cruiseschip afleverde.
pi_212739552
quote:
8s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zet die neukwerf gewoon een paar km verderop neer anders. Probleemdenken dit.
Ben je wel eens op die werf geweest? Vind het echt een Fles uitje. Maar die is zo groot, die verplaats je niet even.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:40:29 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212749466
Koppel: "Zeg GWR, treinen spelen een belangrijke rol in ons leven, hebben jullie misschien een leuke centrepiece voor tijdens onze bruiloft?"
GWR: "Waarom houden jullie de plechtigheid niet bij ons aan boord?"

En zo geschiedde



Het was ook geen gewone trein, deze was speciaal ingelegd :o
pi_212753342
5 minuten engineering allowance, que pasa?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 14:04:58 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212754636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 11:57 schreef b2py het volgende:
5 minuten engineering allowance, que pasa?
Engineering allowance is buffertijd die wordt toegevoegd voor een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarvan zijn er een aantal op de Western Route.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 14:17:08 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212754763
Rijdt er vandaag helemaal geen ICNG rond?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_212756379
Werkzaamheden. Het enige dat er rijdt is 3 stammen ICR tussen Rotterdam en Breda v.v.. Meer is er niet nodig.

Tenzij één van die stammen uitvalt en er in Rotterdam nog een ICNG staat is de kans klein dat dit weekend ICNG te zien is.
pi_212756451
er staan er 3 reserve en 8 stuk* op de wgm :+


*in diverse staten van onderhoud, wachten op onderdelen en bestemd voor opleiding

[ Bericht 27% gewijzigd door Maegrim op 09-03-2024 17:22:56 ]
pi_212756512
Hebben die Amsterdammers alles weer weten te slopen? :+
Gisteren reed de overgrote meerderheid nog prima rond. Zelf ook zonder enig probleem al mijn geplande ritten gereden (buiten dan dat men het een goed plan vond om mij met een ICNG-8je als enige trein in het uur van Schiphol naar Amsterdam te laten rijden... dat was iets minder geslaagd en het kostte drie pogingen voor de deuren echt gesloten konden worden omdat mensen bleven proberen om binnen te komen :X ).
  zondag 10 maart 2024 @ 18:08:15 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212774039
quote:
Ja, moet je er van vinden :{ Het is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.

Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212774251
In het verleden vond ik het perron van Hoogkarspel smal, maar na mijn recente vakantie moet ik mijn mening bijstellen:



Vind de inrichting van dit station maar bijzonder - ze hadden het eilandperron net zo goed links van het spoor kunnen aanleggen.
pi_212775016
quote:
15s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja, moet je er van vinden :{ Het is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.

Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt _O-
Ik vond het een vermakelijke en heldere uiteenzetting! En inderdaad, de samenhang is ver te zoeken.
Bier.
pi_212775037
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:22 schreef exelletor het volgende:
In het verleden vond ik het perron van Hoogkarspel smal, maar na mijn recente vakantie moet ik mijn mening bijstellen:

[ afbeelding ]

Vind de inrichting van dit station maar bijzonder - ze hadden het eilandperron net zo goed links van het spoor kunnen aanleggen.
Dubbele rijdraad dus 1500 of 3000V; Frankrijk?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 maart 2024 @ 19:15:13 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_212775088
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Dubbele rijdraad dus 1500 of 3000V; Frankrijk?
Doet Italiaans aan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 19:21:34 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212775170
Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.

Maar daar zou wetgeving ook wat aan kunnen doen, op het gebied van luchtvaart zijn er ook Europese regels voor dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 maart 2024 @ 19:24:36 #77
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212775207
Moet de NS dat ook wel doen? Of zijn daar commerciële partijen beter voor?
Laat de NS eerst het trein vervoer in NL maar eens goed regelen :X
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 19:32:12 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212775276
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
Moet de NS dat ook wel doen? Of zijn daar commerciële partijen beter voor?
Laat de NS eerst het trein vervoer in NL maar eens goed regelen :X
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF

Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 maart 2024 @ 19:37:46 #79
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212775353
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF

Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Alleen is de rol van de KLM wel iets anders als die van de NS.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_212775694
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:21 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig. Tjah, zoiets zou je kunnen oplossen op meerdere manieren; verantwoordelijkheid verschuiven op de partij waaronder het mis gaat, alhoewel dat ook soortgelijke nadelen kan hebben, of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.

Er gebeurt nu gewoon heel weinig op het vlak van dingen als tariefintegratie. Ook al is het lang geleden, nog tijdens mijn leven kon je een treinkaartje kopen in Roodeschool naar Vladivostok.
Bier.
pi_212775807
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF

Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Die allianties zijn soms ook bloedirritant. Ik heb weleens heel hard moeten rennen op schiphol om m'n koffer op te halen en weer opnieuw door security te gaan omdat ik met de ene maatschappij de ene reis had en direct door met de andere maatschappij de andere en dat kon dus niet in één boeking.

Air France en KLM zijn trouwens één bedrijf, naast skyteam partner. Ze hebben één beursnotering. Delta zit in dezelfde alliantie, net als Air Fungus uit Ierland.
Bier.
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 20:10:43 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212775904
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig.
De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijk

quote:
of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.
Ja zoiets dacht ik ook aan ja :)

KLM en AF was misschien geen goed voorbeeld. Laten we zeggen KLM en Alitalia destijds.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 maart 2024 @ 20:14:54 #83
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212775979
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 10 maart 2024 @ 20:17:45 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212776032
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Air Fungus
Champignon of the Skies! _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 maart 2024 @ 20:20:03 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212776079
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Ja, dat is ook wel een goede manier om de mensen uit de trein te jagen. Daar heb je de slechte prestaties op het Duitse spoor als het wel rijdt niet eens voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212776109
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijk
Okay dus het is een aanname en je weet niet hoe het nu daadwerkelijk werkt? Want ik denk namelijk dat de partij waaronder het gebeurt verantwoordelijk is als er onderweg iets voorvalt.

Voorafgaand aan de reis is de verkoper je aanspreekpunt inderdaad, maar veel verkoopkanalen zijn in het geval van langeafstandstreinreizen niet zonder meer bereikbaar als de poep de ventilator raakt.
Bier.
  zondag 10 maart 2024 @ 20:22:23 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212776135
Ik vind het wel vrij onbegrijpelijk dat men het op Europees niveau niet voor elkaar krijgt om internationaal treinvervoer te stroomlijnen en te stimuleren. Met de uitgebreide groene agenda die er nu ligt zou dat echt een no-brainer moeten zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 maart 2024 @ 21:13:29 #88
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212777861
quote:
Voor iets met ons belastinggeld is het best kritisch.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 10 maart 2024 @ 22:48:54 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212780240
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Voor de terugreis van ons nieuwjaarsrondje (24 maart) heb ik inmiddels een plan B uitgewerkt :')

Daar zit wel een krappe overstap van 6 minuten in Straatsburg in, maar goed. De Fransen zijn vast wel ponctuelle. :s)
  zondag 10 maart 2024 @ 22:52:16 #90
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212780283
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]
Voor de terugreis van ons nieuwjaarsrondje (24 maart) heb ik inmiddels een plan B uitgewerkt :')

Daar zit wel een krappe overstap van 6 minuten in Straatsburg in, maar goed. De Fransen zijn vast wel ponctuelle. :s)
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,
durf alleen niet meer te boeken zo ........ :')
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 10 maart 2024 @ 23:06:20 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212780410
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,
durf alleen niet meer te boeken zo ........ :')
Over Frankrijk reizen dan maar? :s)
  zondag 10 maart 2024 @ 23:06:53 #92
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_212780414
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]
Over Frankrijk reizen dan maar? :s)
Het gaat me juist om die EC ;)
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 11 maart 2024 @ 06:36:57 #93
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212781334
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]
Over Frankrijk reizen dan maar? :s)
Hoe reis je door Frankrijk heen zonder in Paris te komen?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 11 maart 2024 @ 06:44:40 #94
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212781345
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik wil begin april de EC naar Interlaken nemen,
durf alleen niet meer te boeken zo ........ :')
Sparpreis boeken en als ze staken kun je annuleren. Je krijgt het aankoopbedrag - ¤ 10 terug als voucher.

Hotel boeken is lastiger. Denk dat als je boekt via de site van het hotel zelf dat ze flexibeler zijn dan via boekingssites.

Verder gaat het panoramarijtuig ook mee in de EC tussen Zürich en Graz als Transalpin.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 07:21:07 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212781459
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 06:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Sparpreis boeken en als ze staken kun je annuleren. Je krijgt het aankoopbedrag - ¤ 10 terug als voucher.

Hotel boeken is lastiger. Denk dat als je boekt via de site van het hotel zelf dat ze flexibeler zijn dan via boekingssites.

Verder gaat het panoramarijtuig ook mee in de EC tussen Zürich en Graz als Transalpin.
Panorama rijtuig gaat naar Zürich en niet naar Interlaken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 maart 2024 @ 07:49:47 #96
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212781625
quote:
3s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Panorama rijtuig gaat naar Zürich en niet naar Interlaken.
Klopt, maar je kunt in Basel overstappen op een binnenlandse Intercity naar Interlaken.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 11 maart 2024 @ 09:05:21 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_212782409
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dinsdag middag begint WEER een staking in Duitsland, duurt 24 uur.
Godverdegodverdegodver.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 maart 2024 @ 09:14:00 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212782464
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 06:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hoe reis je door Frankrijk heen zonder in Paris te komen?
Er is een bypass ten oosten van Parijs, die wordt gebruikt door TGVs van Lille naar het zuiden van Frankrijk.
  maandag 11 maart 2024 @ 09:21:11 #99
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_212782542
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:14 schreef James1988 het volgende:

[..]
Er is een bypass ten oosten van Parijs, die wordt gebruikt door TGVs van Lille naar het zuiden van Frankrijk.
Het aantal TGV's vanuit Brussel en Lille naar bestemmingen anders dan Paris is toch wel zeer beperkt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  maandag 11 maart 2024 @ 09:31:14 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212782654
Ja dat wel, het Franse spoorwegnetwerk is gewoon heel erg gefocust op Parijs.



De LGV-bypass (Interconnexion) is vooral nuttig voor verkeer naar het zuidoosten van het land.

Er is een dagelijkse Ouigo van Tourcoing naar Bordeaux die via de grande ceinture rijdt, maar dat gaat niet snel. Ding rijdt ook op een onmogelijk tijdstip :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')