ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
eerlijk is eerlijk:hoe zou jij je business anders aanpakken dan? kortere of minder treinen jaag je klanten ook weg, wat je ook doet, je jaagt klanten weg als je probeert te bezuinigen
Toen de lamp weer recht hing, kon de brug weer draaien. Je ziet eigenlijk helemaal niets meer aan de brug zelf. Mensen hier weten dat hij net geverfd is. Hun conclusie: het was goede verf.
Misschien hadden ze de Friesenbrücke ook met die verf moeten insmeren. Overigens is het regelmatig raak op het Prinses Magrietkanaal en vaak is de schade wel degelijk groot.
We kunnen ook gewoon accepteren dat het een maatschappelijke functie heeft en dus geld mag kosten.
Afgezien daarvan... iedere procent auto's minder kan zorgen voor tientallen procenten minder filedruk. Als de infrastructuur nog niet optimaal gebruikt wordt, wat lang niet overal zo is, in ieder geval zitten niet alle treinen vol, dan is het verhogen van de prijzen juist géén goed idee. En dan heb ik het alleen nog maar over wat voor verlichting het voor hen die *niet* naar het OV kunnen overstappen zou kunnen betekenen. Het is te beargumenteren dat het een zeer positief effect op de volksgezondheid heeft. Daarnaast is het goed voor de vergroening/energietransitie.
Maar als je vooral autorijden, wat met de huidige brandstofprijzen juist weer goedkoper is geworden, wil stimuleren, dan is dit de weg om te gaan jah.
Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.
* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
[..] Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.
* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
[..] We kunnen ook gewoon accepteren dat het een maatschappelijke functie heeft en dus geld mag kosten.
In bijvoorbeeld Spanje is door goedkopere kaartjes (30% korting vanuit Madrid, vaak aangevuld met 20% vanuit de lokale overheden) een opleving te zien van het ov-gebruik. Duitsland ook, al hebben ze daar last van overbelaste en verouderde infrastructuur.Ik vind het jammer dat Nederland een andere koers vaart.
[..] Éénmensbediening in het sprintersegment* lijkt me een voor de hand liggende keuze, maar dat is iets waar NS haar vingers niet echt aan durft te branden.
* M.u.v. de langeafstandssprinters zoals Zwolle - Groningen
Mijn redenering hiervoor is afstand tussen stations en hoe makkelijk het is voor bijvoorbeeld hulpdiensten om bij een trein te komen wanneer er stront aan de knikker is.
In de Randstad is dat vaak wat makkelijker dan in het noorden.
That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef DJMO het volgende: That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Door de Polizei of door een conducteur? Ik moest me (net als de iedereen met een D-ticket) ook een keer legitimeren vorig jaar december. Een keer eerder moest ik dat met een NDS ticket ook, totdat de man zag dat m'n ticket al eens gestempeld was. "Oh u bent al gecontroleerd" Niet dat die man toen m'n legitimatie heeft gevraagd, maar die man dacht waarschijnlijk van wel.
Heb daar wel vaker paspoortcontrole gekregen, wel zeldzaam en netzoals in de trein vanuit Venlo steekproefsgewijs (politie vroeg niet van iedereen de paspoort) Wel een keer in venlo meegemaakt dat ze een 100% paspoort controle deden op het perron waar iedereen in een fuik liep
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Op maandag 4 maart 2024 14:56 schreef ikweetnietwat het volgende: Heb daar wel vaker paspoortcontrole gekregen, wel zeldzaam en netzoals in de trein vanuit Venlo steekproefsgewijs (politie vroeg niet van iedereen de paspoort) Wel een keer in venlo meegemaakt dat ze een 100% paspoort controle deden op het perron waar iedereen in een fuik liep
In de richting van duitsland met controle door de duitsers komt dat neer op uiterlijk+bagage. Ik overweeg soms maar een lege koffer mee te nemen omdat mensen met weinig bagage veel sneller gecontroleerd worden , ik met een simpele messengerbag wordt er direct uitgepikt
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Op maandag 4 maart 2024 15:02 schreef ikweetnietwat het volgende: In de richting van duitsland met controle door de duitsers komt dat neer op uiterlijk+bagage. Ik overweeg soms maar een lege koffer mee te nemen omdat mensen met weinig bagage veel sneller gecontroleerd worden , ik met een simpele messengerbag wordt er direct uitgepikt
Wat is het probleem? Laat je je paspoort zien en in een halve minuut uiterlijk mag je weer doorlopen.
[..] Door de Polizei of door een conducteur? Ik moest me (net als de iedereen met een D-ticket) ook een keer legitimeren vorig jaar december. Een keer eerder moest ik dat met een NDS ticket ook, totdat de man zag dat m'n ticket al eens gestempeld was. "Oh u bent al gecontroleerd" Niet dat die man toen m'n legitimatie heeft gevraagd, maar die man dacht waarschijnlijk van wel.
Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef DJMO het volgende: That's a first. Nog niet eerder meegemaakt dat ik paspoort controle kreeg in de trein tussen Emmerich en Arnhem. Hij was wel zo attent om nog even te vragen of ik wel wist dat hij volgende maand verloopt? Ja hoor meneer, ik heb al een afspraak om een nieuwe aan te vragen.
Ik heb het ook wel eens gehad in de Thalys van Parijs naar Brussel.
Als je vanuit Oostenrijk naar Duitsland reist gebeurt het structureel, en dat is al maanden zo. Vraag me af in hoeverre dat nog in de geest van het Schengen-verdrag is.
[..] Ik heb het ook wel eens gehad in de Thalys van Parijs naar Brussel.
Als je vanuit Oostenrijk naar Duitsland reist gebeurt het structureel, en dat is al maanden zo. Vraag me af in hoeverre dat nog in de geest van het Schengen-verdrag is.
[..] Go***********, gaan mijn plannen voor vrijdag weer
Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.
Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.
Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ze hebben een best wel efficiënte oplossing bedacht om zoveel mogelijk reizigers van Zwolle naar Utrecht te krijgen zonder dat ze met de bus moeten.
Ze knopen tegenwoordig de IC Leeuwarden in Almere aan de semi IC Almere - Utrecht waardoor de vertraging maar 20 minuten is. Alleen de aansluiting van/naar Groningen is dan om zeep, maar dat kan met sprinters opgevangen worden.
[..] Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.
Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.
Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Ik zal even naar je zwaaien, ik ga die dag ook naar Zwitserland Naar Zürich met EC vanaf Münster waarschijnlijk. Heb ook nog ICE 107 en ICE75, maar ja 23 overstap in Mannheim, is vrij spannend denk ik. Plus nog even genieten van de Panoramawagen
Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd. Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend
Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
[..] Ik zal even naar je zwaaien, ik ga die dag ook naar Zwitserland Naar Zürich met EC vanaf Münster waarschijnlijk. Heb ook nog ICE 107 en ICE75, maar ja 23 overstap in Mannheim, is vrij spannend denk ik. Plus nog even genieten van de Panoramawagen
De EC9 rijdt toch rechtstreeks van Münster naar Zürich?
Ja, de EC9 wordt er bij een staking wel uitgegooid.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef MTL het volgende: Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd. Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend
Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
[..] Klopt, in eerste instantie heb ik die ICE's geboekt, maar later besloten de EC te pakken. Heb Interrail dus geen Zugbindung.
Goed om die ICE achter de hand te hebben in elk geval
De ICE107 rijdt ook rechtstreeks van Münster naar Basel. Als de trein tot Karlsruhe rijdt, dan adviseer ik je om pas in Karlsruhe over te stappen en niet in Mannheim. Karlsruhe is wel een stuk minder chaotisch als Mannheim.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
[..] Waar moet je heen? Er lijkt wel redelijk wat te rijden in Duitsland, alleen bestaat de kans dat je op de vloer moet zitten omdat alle zitplaatsen bezet zijn.
Ik ga 16 maart naar Noord-Italië. Het lijkt erop dat ik bij een stakingsdienstregeling met de ICE515 van Köln naar Mannheim kan reizen en met de ICE277 van Mannheim naar Basel.
Alleen de mogelijke stakingen na aanstaande vrijdag worden mogelijk slechts een paar uur voor de ingang van de staking aangekondigd, zodat Deutsche Bahn dan lastiger een nooddienstregeling in elkaar kan draaien.
Ik wilde een rondje NRW gaan doen, wordt hem dus niet.
stupidity has become as common as common sense was before
Op maandag 4 maart 2024 21:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
Zowel SNCF als DB geven TGV 9583 en ICE 106 gewoon aan als rijdend.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 4 maart 2024 21:14 schreef MTL het volgende: Volgens een poster op het grote blote tietenforum krijgt de nieuwe IC Brusselverbinding blijkbaar de naam EuroCity Direct en wordt de trage ingekorte variant gewoon EuroCity genoemd. Krijgt Almere Buiten eindelijk de EuroCity die het al sinds 1422 verdiend
Edit: oh en voor de verduidelijking, geen idee of het waar is. Ik weet dat men op zoek was naar een nieuwe naam, maar had nog niks gehoord over de uitkomst daarvan.
[..] Ik wilde een rondje NRW gaan doen, wordt hem dus niet.
Dat rondje NRW kun je nog wel verschuiven. Problematischer is het als je een langere reis met hotelovernachtingen heb geboekt.
Al reed tijdens de laatste GDL-stakingen nog wel redelijk wat in NRW. Op de belangrijkste lijnen reed DB Regio nog een uursdienst. Alleen rond Siegen werd er ook rond seinhuizen gestaakt, waardoor de Hessische Landesbahn ook niet kon rijden.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op maandag 4 maart 2024 21:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ik kreeg vorige week al bericht dat onze voorgenomen reis Lyon - Mannheim - Köln op 24 maart niet door kan gaan door een Fahrplanänderung. Verder eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Ik verwacht wel dat er een alternatief komt.
De enige verandering die ik kan zien is dat ICE 106 op die dag in Karlsruhe begint i.p.v. in Basel. Misschien is dat een trigger geweest voor de e-mail die je hebt ontvangen, ook al heeft het geen invloed op onze reis.
[..] De enige verandering die ik kan zien is dat ICE 106 op die dag in Karlsruhe begint i.p.v. in Basel. Misschien is dat een trigger geweest voor de e-mail die je hebt ontvangen, ook al heeft het geen invloed op onze reis.
Ja prima, maar zij weten niet dat ik bijvoorbeeld hier mee lees. Zij sturen een mailtje "je reis kan niet zoals gepland doorgaan. Je hoeft zelf niks te doen, we komen erop terug."
Nou is het natuurlijk nog niet zo ver, maar inmiddels hebben we alweer anderhalve week helemaal niets gehoord. Als gewone nietswetende reiziger zou ik dan toch langzaamaan een klein beetje nerveus worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een schip heeft de "Eisenbahn-Drehbrücke Elsfleth" (zo vind je hem op Google maps) geramd, waardoor de havens van Nordenham en Brake niet meer per spoor bereikbaar zijn. Nu staan daar echter de nodige locomotieven. Het zou gaan om materieel van DB Cargo, de Salzburger Eisenbahntransportlogistik, de Erfurter Bahngesellschaft, Ecco-Rail en de Österreichischen Bundesbahn.
De locomotieven zijn inmiddels per schip verplaatst en elders weer op het spoor gezet
En blijkbaar heeft Duckduckgo infrago ook nog een hele verzameling oude brugdelen, daarmee gaan ze een noodbrug fabriceren.
Koppel: "Zeg GWR, treinen spelen een belangrijke rol in ons leven, hebben jullie misschien een leuke centrepiece voor tijdens onze bruiloft?" GWR: "Waarom houden jullie de plechtigheid niet bij ons aan boord?"
Hebben die Amsterdammers alles weer weten te slopen? Gisteren reed de overgrote meerderheid nog prima rond. Zelf ook zonder enig probleem al mijn geplande ritten gereden (buiten dan dat men het een goed plan vond om mij met een ICNG-8je als enige trein in het uur van Schiphol naar Amsterdam te laten rijden... dat was iets minder geslaagd en het kostte drie pogingen voor de deuren echt gesloten konden worden omdat mensen bleven proberen om binnen te komen ).
Ja, moet je er van vinden Het is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.
Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt
[..] Ja, moet je er van vinden Het is allemaal waar, maar het is al zo lang waar. Eigenlijk sinds WO2 loopt het OV achter de auto aan. Niemand die er over gaat, wil echt. De auto is ook een te goeie melkkoe denk ik.
Ook leuk dat de VPRO in de aftiteling het logo van Transavia gebruikt
Ik vond het een vermakelijke en heldere uiteenzetting! En inderdaad, de samenhang is ver te zoeken.
Op zondag 10 maart 2024 18:22 schreef exelletor het volgende: In het verleden vond ik het perron van Hoogkarspel smal, maar na mijn recente vakantie moet ik mijn mening bijstellen:
Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.
Maar daar zou wetgeving ook wat aan kunnen doen, op het gebied van luchtvaart zijn er ook Europese regels voor dacht ik.
Op zondag 10 maart 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende: Moet de NS dat ook wel doen? Of zijn daar commerciële partijen beter voor? Laat de NS eerst het trein vervoer in NL maar eens goed regelen
Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF
Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Op zondag 10 maart 2024 19:21 schreef derLudolf het volgende: Wat betreft Tegenlicht, ik snap ook wel dat een NS het risico niet wil lopen door een doorgaand ticket Amsterdam-Boekarest wil verkopen, als de boel in D mis gaat mogen ze voor een hotelovernachting of vervangend vervoersbewijs opdraaien waar ze geen schuld aan hebben.
Oh de verkoper is verantwoordelijk? Grappig. Tjah, zoiets zou je kunnen oplossen op meerdere manieren; verantwoordelijkheid verschuiven op de partij waaronder het mis gaat, alhoewel dat ook soortgelijke nadelen kan hebben, of het oprichten van een fonds voor deelnemende partijen waar zoiets uit geregeld kan worden.
Er gebeurt nu gewoon heel weinig op het vlak van dingen als tariefintegratie. Ook al is het lang geleden, nog tijdens mijn leven kon je een treinkaartje kopen in Roodeschool naar Vladivostok.
[..] Commerciële partijen die tickets gaan verkopen, ja dat klinkt goed... KLM verkoopt toch ook tickets ookal vlieg je deels met AF
Jaja ik weet het dat ze samenwerken in Skyteam, maar ja zoiets moet er dan ook maar komen voor spoorwegen.
Die allianties zijn soms ook bloedirritant. Ik heb weleens heel hard moeten rennen op schiphol om m'n koffer op te halen en weer opnieuw door security te gaan omdat ik met de ene maatschappij de ene reis had en direct door met de andere maatschappij de andere en dat kon dus niet in één boeking.
Air France en KLM zijn trouwens één bedrijf, naast skyteam partner. Ze hebben één beursnotering. Delta zit in dezelfde alliantie, net als Air Fungus uit Ierland.
Ja, dat is ook wel een goede manier om de mensen uit de trein te jagen. Daar heb je de slechte prestaties op het Duitse spoor als het wel rijdt niet eens voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] De verkoper is wel de partij waarmee ik zaken doe natuurlijk
Okay dus het is een aanname en je weet niet hoe het nu daadwerkelijk werkt? Want ik denk namelijk dat de partij waaronder het gebeurt verantwoordelijk is als er onderweg iets voorvalt.
Voorafgaand aan de reis is de verkoper je aanspreekpunt inderdaad, maar veel verkoopkanalen zijn in het geval van langeafstandstreinreizen niet zonder meer bereikbaar als de poep de ventilator raakt.
Ik vind het wel vrij onbegrijpelijk dat men het op Europees niveau niet voor elkaar krijgt om internationaal treinvervoer te stroomlijnen en te stimuleren. Met de uitgebreide groene agenda die er nu ligt zou dat echt een no-brainer moeten zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ja dat wel, het Franse spoorwegnetwerk is gewoon heel erg gefocust op Parijs.
De LGV-bypass (Interconnexion) is vooral nuttig voor verkeer naar het zuidoosten van het land.
Er is een dagelijkse Ouigo van Tourcoing naar Bordeaux die via de grande ceinture rijdt, maar dat gaat niet snel. Ding rijdt ook op een onmogelijk tijdstip