abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212631009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja het blijft lachen de situatie in Oekraine :{w

Ik pas verder
Waar lach ik??

Ik heb het gewoon over de situatie van de oorlog. Er zijn iets van 11 su 34 neergehaald in een korte tijd. Dat is nogal veel.

Waarom jij dan meteen begint over lachen. En over dat Oekraïne zo bij polen is. (wat gewoon onzin is) Weet ik ook niet. Want heeft van de rest niks te maken met waar ik het over heb. En dat stuk waar het wel om ging negeer je..
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212631103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:08 schreef over_hedge het volgende:
Wat zijn de russen allemaal aan het doen? Vliegtuigen vallen met bosjes uit de lucht
Dat is een vrij pijnlijke constatering.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212631135
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach binnenkort hebben ze de graanschuur van Europa in handen.

The times they are changing...
Dat is in ieder geval een pleister op de wond :*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212631802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat van de rest los staat van dat 12 su 34 in een week gewoon wel erg opvallend is
En een 2e Beriev A-50 in 2 maanden tijd. Dat zal een stuk harder aankomen bij de Russen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212631925
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En een 2e Beriev A-50 in 2 maanden tijd. Dat zal een stuk harder aankomen bij de Russen.
Ja. Als ik google moet geloven zijn die dingen 330 000 000. Dat tikt wel aan.
Maar 11 su 34 ook best bijzonder in zo korte tijd.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212631933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waar lach ik??
Nee we lachen niet. We spotten gewoon met de legers die elkaar bevechten.
Als dat gebeurt in topic waar iedereen hetzelfde zegt en denkt is de fun er al gauw af. Veel leuker als je ondervindt dat een of andere sukkel-user (me !) er geïrriteerd op reageert.
Begrijpelijk maar ik voel die behoefte niet, maar ik begrijp het.
En ja ik reageer dan terug :P

quote:
Ik heb het gewoon over de situatie van de oorlog.
Tuurlijk doe ik ook.
Bijvoorbeeld : hoe is het nog gesteld met HeT GrOoT DeFeNsIeF ?
Voor zover ik de propaganda mag geloven gaat Oekraine nog steeds meer achteruit dan minimaal stand houden?
Ze hadden nochtans een overduidelijk voorbeeld van de Surovikin-lijnen waar ze vast op liepen met hun groot offensief.
Dan werd de defensieve tactiek aangekondigd en verliezen ze al direct hun meeste versterkte burcht Avdyvka, en volgen verdere dorpen en stadjes in sneltempo.
Heb onlangs beelden gezien van oekrainers die beschoten worden terwijl ze nog prikkeldraad probeerden trekken.

quote:
Er zijn iets van 11 su 34 neergehaald in een korte tijd. Dat is nogal veel.
En die vliegtuigen? Heb ik zelf nog niet veel van tegen gekomen. Weet ondertussen wel dat die oekrainse berichten met een korreltje zout moeten genomen worden (jaja ook de russische berichten). Een vliegtuig is niet neer gehaald als het nadien ergens landt met kogelgaten in. Maar soit. Ze krijgen het voordeel van de twijfel.
En ja, ik DENK dat de russische luchtmacht recent veel actiever geworden is na (pogingen tot) uitputten van de oekrainse luchtafweer met de vele raketaanvallen. Mss hebben ze het onderschat en dan ntl meer vliegtuigen in de lucht is meer risico op verlies van vliegtuigen.

quote:
Waarom jij dan meteen begint over lachen. En over dat Oekraïne zo bij polen is. (wat gewoon onzin is) Weet ik ook niet. Want heeft van de rest niks te maken met waar ik het over heb. En dat stuk waar het wel om ging negeer je..
Zie hierboven
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212632049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. Als ik google moet geloven zijn die dingen 330 000 000. Dat tikt wel aan.
Maar 11 su 34 ook best bijzonder in zo korte tijd.
Twee maanden geleden hadden ze nog 8 van die vliegtuigen en nu nog 6. Dat terwijl 1 zo'n vliegtuig honderden kiliometers luchtruim beslaat, je zonder die vliegtuigen in feite blind bent en het heel moeilijk is om zo'n vliegtuig te vervangen.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 12:49:02 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212632150
In 'hey andere topic' levert een grapje op zijn tijd iig niet die matige wapenwedloop op die jij er nu van probeert te maken :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212632159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee we lachen niet. We spotten gewoon met de legers die elkaar bevechten.
Als dat gebeurt in topic waar iedereen hetzelfde zegt en denkt is de fun er al gauw af. Veel leuker als je ondervindt dat een of andere sukkel-user (me !) er geïrriteerd op reageert.
Begrijpelijk maar ik voel die behoefte niet, maar ik begrijp het.
En ja ik reageer dan terug :P
[..]
Tuurlijk doe ik ook.
Voor zover ik de propaganda mag geloven gaat Oekraine nog steeds meer achteruit dan minimaal stand houden?
Ze hadden nochtans een overduidelijk voorbeeld van de Surovikin-lijnen waar ze vast op liepen met hun groot offensief.
Dan werd de defensieve tactiek aangekondigd en verliezen ze al direct hun meeste versterkte burcht Avdyvka, en volgen verdere dorpen en stadjes in sneltempo.
Heb onlangs beelden gezien van oekrainers die beschoten worden terwijl ze nog prikkeldraad probeerden trekken.
[..]
En die vliegtuigen? Heb ik zelf nog niet veel van tegen gekomen. Weet ondertussen wel dat die oekrainse berichten met een korreltje zout moeten genomen worden (jaja ook de russische berichten). Een vliegtuig is niet neer gehaald als het nadien ergens landt met kogelgaten in. Maar soit. Ze krijgen het voordeel van de twijfel.
En ja, ik DENK dat de russische luchtmacht recent veel actiever geworden is na (pogingen tot) uitputten van de oekrainse luchtafweer met de vele raketaanvallen. Mss hebben ze het onderschat en dan ntl meer vliegtuigen in de lucht is meer risico op verlies van vliegtuigen.
[..]
Zie hierboven
Ik spot helemaal niet. Die 5 zinnen daarna heb ik werkelijk geen idee wat je probeert te zeggen.

Het valt op hoeveel vliegtuigen er laatste week uit de lucht worden geschoten. Zijn gewoon videos van te vinden. Inclusief vidoes van russen die het filmen. Het komt niet alleen vanuit oekraine van letterlijk van russische soldaten die het filmen.

quote:
Waarom schrijf je dit zo vreemd?

Maar om er antwoord op te geven. Rusland neemt langzaam land in. En Oekraïne gaat langzaam steeds meer naar achter. Dus op het moment heeft rusland de overhand.

Wat nog steeds vreemd maakt dat er opeens zoveel vliegtuigen neergehaald worden. Dus blijkbaar is er iets veranderd aan luchtverdediging of de manier waarop rusland hun vliegtuigen gebruikt.

quote:
Als je volgende keer nou gewoon hier mee begint. Ipv eerst over lachen en spotten en weet ik wat allemaal beginnen. Dan kunnen we naar iets wat op een discussie lijkt.

Dit stukje kan ik van de rest ook niet tegenspreken. Geen idee wat de russen aan het doen zijn met hun luchtmacht. Maar meer inzet = meer verliezen. Dus zou idd een prima uitleg kunnen zijn
pi_212632207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:49 schreef sp3c het volgende:
In 'hey andere topic' levert een grapje op zijn tijd iig niet die matige wapenwedloop op die jij er nu van probeert te maken :')
Je zegt het goed "een grapje op zijn tijd"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212632249
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:49 schreef over_hedge het volgende:
Rusland neemt langzaam land in.
Klinkt ook anders dan "Ze zijn in Kiev over 40 jaar"

Dus :
quote:
Als je volgende keer nou gewoon hier mee begint. Ipv eerst over lachen en spotten en weet ik wat allemaal beginnen. Dan kunnen we naar iets wat op een discussie lijkt.
  Forum Admin donderdag 29 februari 2024 @ 12:56:36 #212
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212632273
Het is toch geen grap om te stellen dat in dit tempo zowel de Russen als Oekraïners meerdere decades bezig zouden zijn om hun doelen te behalen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212632275
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Klinkt ook anders dan "Ze zijn in Kiev over 40 jaar"

Dus :
[..]

Wat ik daar mee bedoelde. Als je ziet waar ze nu zijn. Waar ze al 2 jaar over doen. Als je met dit tempo door gaat. Dan duurt het een jaar of 40 ja.

Dus is gewoon een serieuze post.. Zie niet in hoe je dit als trollen of wat dan ook ziet
pi_212632400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is toch geen grap om te stellen dat in dit tempo zowel de Russen als Oekraïners meerdere decades bezig zouden zijn om hun doelen te behalen?
Het gaat hem om de dagelijkse tendens in dit topic dat continu overstelpt wordt met domme kutopmerkingen, waar ik dan met mijn domme kop op den duur ook geïrriteerd op reageer, waar dan anderen die mss wel openstaan voor een normaler discussie verder op inpikken enz enz

Moest hier nou het kaf es van het koren gescheiden worden zou het hier anders aan toegaan.
Het is hier gisteren ook nog opgemerkt "wat komen die gasten hier doen ?"
En neen ik wil hier geen echokamer, de paar users die hier nog posten staan gewoon open voor normale discussies, maar het merendeel van de bezoekers heeft daar geen oren naar.
En ja ik negeer hier 90% van de trollen maar moet wel dagelijks hun shit lezen.
pi_212632438
De Russen hebben er ruim 10 jaar over gedaan om Avdivka in te nemen. Een plaatsje ter grote van Achtkarspelen in Friesland. Het is eigenlijk nogal optimistisch geschat dat ze met dit tempo in 40 jaar Kiev zullen bereiken.
  Forum Admin donderdag 29 februari 2024 @ 13:15:32 #216
pi_212632590
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het gaat hem om de dagelijkse tendens in dit topic dat continu overstelpt wordt met domme kutopmerkingen, waar ik dan met mijn domme kop op den duur ook geïrriteerd op reageer, waar dan anderen die mss wel openstaan voor een normaler discussie verder op inpikken enz enz

Moest hier nou het kaf es van het koren gescheiden worden zou het hier anders aan toegaan.
Het is hier gisteren ook nog opgemerkt "wat komen die gasten hier doen ?"
En neen ik wil hier geen echokamer, de paar users die hier nog posten staan gewoon open voor normale discussies, maar het merendeel van de bezoekers heeft daar geen oren naar.
En ja ik negeer hier 90% van de trollen maar moet wel dagelijks hun shit lezen.
Ik lees dagelijks ook shit van daadwerkelijke Russische trollen. Op diverse media that is, is geen vinger wijzen naar iets of iemand hier.

Ik denk dat dat spanningsveld altijd wel zal blijven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212632600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Russen hebben er ruim 10 jaar over gedaan om Avdivka in te nemen. Een plaatsje ter grote van Achtkarspelen in Friesland. Het is eigenlijk nogal optimistisch geschat dat ze met dit tempo in 40 jaar Kiev zullen bereiken.
Avdyvka was een van de toppunten van de oekrainse verdediging. Het was quasi letterlijk een met beton versterkte "burcht" (en nee niet letterlijk burcht)
Daarom dat Zelensky er zoveel manschappen tegenaan gegooid heeft tot de allerlaatste dag en de rest er dan ook nog laten stikken heeft. En de laatste week zijn Azov 2e bataljon er nog naartoe stuurde. Het was een militaire én politieke nederlaag.
En ja de russen hebben er ook vele verliezen geleden. Het kan MSS vergeleken worden met een bres in een stadswal slaan om daarna quasi ongehinderd (wederom niet letterlijk) de stad verder in te trekken.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 13:17:26 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212632615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je zegt het goed "een grapje op zijn tijd"
En dan goud ik me nog in ook _O-
pi_212632618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik lees dagelijks ook shit van daadwerkelijke Russische trollen. Op diverse media that is, is geen vinger wijzen naar iets of iemand hier.

Ik denk dat dat spanningsveld altijd wel zal blijven.
Dan zie ik ook geen reden om steeds mijn manier van reageren er uit te pikken als "ongepast".
  Forum Admin donderdag 29 februari 2024 @ 13:18:21 #220
pi_212632625
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dan zie ik ook geen reden om steeds mijn manier van reageren er uit te pikken als "ongepast".
Dat valt dan ook reuze mee. Zowel hoe ongepast jij post dan wel hoe vaak dat gezegd wordt toch?
pi_212632669
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat valt dan ook reuze mee. Zowel hoe ongepast jij post dan wel hoe vaak dat gezegd wordt toch?
Bwoa valt idd mee

quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:38 schreef sp3c het volgende:

Niet zo zuur doen joh
:P
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 13:27:29 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212632764
Avdiivka is voor de Oekraïners vooral belangrijk omdat het de springplank is voor een eventuele aanval op Donetsk

Geen Avdiivka, geen Donetsk, verder is het niet zo heel belangrijk, frontlinie schuift een oindje terug maar een doorbraak is er volgens mij nog niet
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 13:28:55 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212632782
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bwoa valt idd mee
[..]
Zuur is niet per se ongepast, daarnaast ben je bepaald niet de enige die af en toe wat kritiek krijgt hier, daar ben ik mod voor, doe je niks aan
pi_212632845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:

Zuur is niet per se ongepast, daarnaast ben je bepaald niet de enige die af en toe wat kritiek krijgt hier, daar ben ik mod voor, doe je niks aan
Geen probleem.
Heb ondertussen ook uitgelegd waarom het loopt zoals het loopt.
Daar ben ik "mens" voor, doe je niks aan
pi_212633118
quote:
Het oorlogsscenario van Duitse regering: mogelijke Russische aanval op NAVO én Duitsland in vier fasen

De Duitse regering bereidt zich steeds concreter voor op een mogelijke Russische aanval. In een document dat de Duitse krant ‘Bild’ kon inkijken, wordt het verloop van een eventuele Russische aanval besproken, net zoals de mogelijke gevolgen.

https://www.hln.be/buiten(...)vier-fasen~ac71fb5e/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')