abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 28 februari 2024 @ 20:40:32 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212624774
Denk ook dat dat het originele plan was want het was het ultieme machtsvertoon plus vernedering voor het westen geweest. Een geopolitieke "kom dan" zo je wil.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212624843
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Juist wel, en daarom was de 3-daagse speciale militaire operatie zo'n gigantische flop.
De excuses waren leuk: 'ja, nee, dat was een afleidingsmanoeuvre. Poetin wilde Kyiv niet innemen'.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212624973
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jullie hebben beide gelijk :D wat best grappig is.
Een andere visie stelt dat de troepen terug trokken als antwoord op de zo goed als ondertekende akkoorden.
Maar de waarheid hieromtrent zullen we wsl nooit weten.

En als je in WW2 zo'n overwinning kon behalen, hakte je de terugtrekkende vijand nog es in de pan ook, en zeker op eigen grondgebied. Waarom is dat dan niet gebeurd ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212625026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een andere visie stelt dat de troepen terug trokken als antwoord op de zo goed als ondertekende akkoorden.

En als je in WW2 zo'n overwinning kon behalen, hakte je de terugtrekkende vijand nog es in de pan ook, en zeker op eigen grondgebied. Waarom is dat dan niet gebeurd ?
Je kunt oorlogen nooit 1 op 1 met elkaar vergelijken.
  Forum Admin woensdag 28 februari 2024 @ 20:51:56 #155
pi_212625046
quote:

[..]

Die slagkracht hadden ze niet. Het is er hard aan toe gegaan en luchtoverwicht hadden de Oekraïners ook niet.

Met de informatie die jij en ik kunnen lezen is de conclusie dat het er heel erg om gespannen heeft en dat voornamelijk de strijd om hostomel de doorslag heeft gegeven. En dat dubbeltje had ook de andere kant op kunnen vallen. Daarom was dat vanuit moreel standpunt ook heel belangrijk, de Oekraïners hebben (al dan niet kantje boord) laten zie dat er niet met ze te kloten valt en dat heeft zijn weerslag op beide krijgsmachten gehad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 20:52:46 #156
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212625065
quote:

[..]

Welke?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212625382
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die slagkracht hadden ze niet. Het is er hard aan toe gegaan en luchtoverwicht hadden de Oekraïners ook niet.
Als je bedenkt dat den duits Polen binnen viel met 1.000.000 manschappen om het land effectief te veroveren en bezetten, dan weet je dat een "invasie" met 190.000 man in een vele maal groter land geen bezettingsmacht is.
Regime chance eerder, maar daar moeten ze idd de verfijndheid van de VS als hun meerdere erkennen.
Cfr Maidan :P en als gevolg de Krim.

quote:
Met de informatie die jij en ik kunnen lezen is de conclusie dat het er heel erg om gespannen heeft en dat voornamelijk de strijd om hostomel de doorslag heeft gegeven. En dat dubbeltje had ook de andere kant op kunnen vallen. Daarom was dat vanuit moreel standpunt ook heel belangrijk, de Oekraïners hebben (al dan niet kantje boord) laten zie dat er niet met ze te kloten valt en dat heeft zijn weerslag op beide krijgsmachten gehad.
Het is die arme Oekraieners gegund hoor ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin woensdag 28 februari 2024 @ 21:12:51 #158
pi_212625489
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als je bedenkt dat den duits Polen binnen viel met 1.000.000 manschappen om het land effectief te veroveren en bezetten, dan weet je dat een "invasie" met 190.000 man in een vele maal groter land geen bezettingsmacht is.
Regime chance eerder, maar daar moeten ze idd de verfijndheid van de VS als hun meerdere erkennen.
Cfr Maidan :P en als gevolg de Krim.
[..]
Het is die arme Oekraieners gegund hoor ;)
Dat is niet echt een hele eerlijke vergelijking he. Dat waren niet alleen de Duitsers. Bovendien waren de Polen gemotiveerd maar geen enkele match voor zowel de Duitsers als Russen tegelijk, alsmede hun wapentuig. Die gasten gingen gewoon te paard richting een pzkpfw. _O-

Het idee achter de invasie was natuurlijk dat het helemaal niet nodig was om alles en iedereen de moeder te schieten. Alleen deden de Oekraïners dat wel. En toen moesten de Russen ook
pi_212625864
Ja, ze hadden verwacht met open armen te worden ontvangen.
Dat viel wat tegen.
  Forum Admin woensdag 28 februari 2024 @ 21:45:47 #160
pi_212626071
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 21:33 schreef Wantie het volgende:
Ja, ze hadden verwacht met open armen te worden ontvangen.
Dat viel wat tegen.
Ook maar hun hele onthoofd de regering en alles vervalt in chaos plan viel ook in het water.
pi_212626368
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat aansturen vind ik vrij bijzonder, want de oorlog was al 8 jaar gaande in Oekraïne, aangestuurd en gevoed door Rusland.
Zelensky werd vooral gezien als een onervaren en zwakke president.
Hier in BNW werd hij aan het begin van de oorlog weggezet als een halve homo, een slecht acteur en komiek die niet verder komt dan foute Joodse humor, zoals met zijn lul piano spelen en die alleen maar denkt aan zelfverrijking.
Dat kon ik me ook nog herinneren. En nu wordt Zelensky weer verweten veel te hard te zijn. Het is ook nooit goed. Kritiek op Putin hoor ik dan weer nooit, behalve dan 'het is een sukkel'. Die man heeft honderdduizenden mensen vermoord, daar mag wel wat meer kritiek op van de Putinfluisteraars.
pi_212626393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat kon ik me ook nog herinneren. En nu wordt Zelensky weer verweten veel te hard te zijn. Het is ook nooit goed. Kritiek op Putin hoor ik dan weer nooit, behalve dan 'het is een sukkel'. Die man heeft honderdduizenden mensen vermoord, daar mag wel wat meer kritiek op van de Putinfluisteraars.
Hij is een moordenaar. There I said it!
Lach met een schone bips
pi_212626419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook maar hun hele onthoofd de regering en alles vervalt in chaos plan viel ook in het water.
Ja stoere verhalen voor aan de café toog.
Schiet ondertussen niet veel meer van over.
pi_212626450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Verrader :(
pi_212626451
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat klopt en wat moet hij doen?
pi_212626464
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat klopt en wat moet hij doen?
Makkelijkste zou zijn doodgaan, maar Medvedev klinkt niet veel beter... Dus tja.
Lach met een schone bips
pi_212626472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Verrader :(
Eerder overloper ^O^ Al vind ik Zelensky ook nog steeds stom. en Rutte ook.
Lach met een schone bips
pi_212626497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:04 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Makkelijkste zou zijn doodgaan, maar Medvedev klinkt niet veel beter... Dus tja.
Nethanayu dan ook? En Bush ? En... en...
pi_212626516
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nethanayu dan ook? En Bush ? En... en...
Ik heb het niet zo op "politici" die mensen de dood injagen..
Lach met een schone bips
pi_212627356
Dit heeft potentie

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212627732
quote:
11s.gif Op woensdag 28 februari 2024 23:08 schreef Ali_boo het volgende:
Dit heeft potentie

[ x ]
Potentie?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 02:48:23 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212628011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk ook dat dat het originele plan was want het was het ultieme machtsvertoon plus vernedering voor het westen geweest. Een geopolitieke "kom dan" zo je wil.
Ik denk dat er überhaupt niet of nauwelijks sprake is van een origineel plan

De Russen zagen een verslechterde situatie in Luhansk en Donetsk waaronder de inzet van de nieuwe Bayraktar tb2 en dacht ... Nou, nu of nooit

Voorbereiding was slecht, materiaal was slecht, luchtmacht wist van niks, marine was nog voor een deel nog onderweg, kilometers lange collones die het land wel intreden maar geen idee hadden wat hun einddoel was en ga zo maar door

Gewoon gaan, die gasten zullen wel op de vlucht slaan als ze je aan zien komen ... deden ze niet en hier zijn we dan twee jaar later

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 29-02-2024 02:57:48 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 02:52:37 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212628015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is observer bias

Er is meer dan genoeg lelijks over Poetin gezegd en ik voel geen enkele noodzaak om kritiek op Zelensky of de Oekraïners te nuanceren met'maar Poetin de killer is een killer!'
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 02:55:47 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212628019
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo vraag ik me weer af wat dit (schaduw)topic in BNW doet. Want eigenlijk kan alles wat hier besproken wordt gewoon ook gewoon in het NWS-toppa me dunkt.

En aan ongefundeerd lukraak wat roepen over Zelensky, zoals hier regelmatig bon ton is, heeft niks met BNW te maken, dat is gewoon proberen de man zwart te maken.
Omdat BNW beter geschikt is om een beetje te mijmeren over het hoe en waarom dan NWS waar het logischerwijs toch vooral over het actuele NWS van de dag gaat

Meeste topics in NWS kunnen ook prima elders, dat is helemaal niet erg
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 03:04:35 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212628020
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Juist wel, en daarom was de 3-daagse speciale militaire operatie zo'n gigantische flop.
Die driedaagse hebben ze prima afgeslagen maar of dat door een goede voorbereiding van de oektainers of een slechte voorbereiding van de Russen kun je over twisten, ondertussen zijn we twee jaar verder, is alles op en moeten ze nu halsoverkop overschakelen naar een compleet nieuwe logistieke trein

Waar komt dat driedaagse eigenlijk vandaan, is dat een meme of heeft iemand daadwerkelijk gezegd dat het drie dagen zou duren?

Zelfs de nazi's hadden 5 dagen nodig om Nederland onder de voet te lopen en dat krachtsverschil was een stuk groter _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 29-02-2024 03:47:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')