De excuses waren leuk: 'ja, nee, dat was een afleidingsmanoeuvre. Poetin wilde Kyiv niet innemen'.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Juist wel, en daarom was de 3-daagse speciale militaire operatie zo'n gigantische flop.
Een andere visie stelt dat de troepen terug trokken als antwoord op de zo goed als ondertekende akkoorden.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jullie hebben beide gelijkwat best grappig is.
Je kunt oorlogen nooit 1 op 1 met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een andere visie stelt dat de troepen terug trokken als antwoord op de zo goed als ondertekende akkoorden.
Maar de waarheid hieromtrent zullen we wsl nooit weten.
En als je in WW2 zo'n overwinning kon behalen, hakte je de terugtrekkende vijand nog es in de pan ook, en zeker op eigen grondgebied. Waarom is dat dan niet gebeurd ?
Die slagkracht hadden ze niet. Het is er hard aan toe gegaan en luchtoverwicht hadden de Oekraïners ook niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een andere visie stelt dat de troepen terug trokken als antwoord op de zo goed als ondertekende akkoorden.
En als je in WW2 zo'n overwinning kon behalen, hakte je de terugtrekkende vijand nog es in de pan ook, en zeker op eigen grondgebied. Waarom is dat dan niet gebeurd ?
Welke?quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat den duits Polen binnen viel met 1.000.000 manschappen om het land effectief te veroveren en bezetten, dan weet je dat een "invasie" met 190.000 man in een vele maal groter land geen bezettingsmacht is.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die slagkracht hadden ze niet. Het is er hard aan toe gegaan en luchtoverwicht hadden de Oekraïners ook niet.
Het is die arme Oekraieners gegund hoorquote:Met de informatie die jij en ik kunnen lezen is de conclusie dat het er heel erg om gespannen heeft en dat voornamelijk de strijd om hostomel de doorslag heeft gegeven. En dat dubbeltje had ook de andere kant op kunnen vallen. Daarom was dat vanuit moreel standpunt ook heel belangrijk, de Oekraïners hebben (al dan niet kantje boord) laten zie dat er niet met ze te kloten valt en dat heeft zijn weerslag op beide krijgsmachten gehad.
Dat is niet echt een hele eerlijke vergelijking he. Dat waren niet alleen de Duitsers. Bovendien waren de Polen gemotiveerd maar geen enkele match voor zowel de Duitsers als Russen tegelijk, alsmede hun wapentuig. Die gasten gingen gewoon te paard richting een pzkpfw.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat den duits Polen binnen viel met 1.000.000 manschappen om het land effectief te veroveren en bezetten, dan weet je dat een "invasie" met 190.000 man in een vele maal groter land geen bezettingsmacht is.
Regime chance eerder, maar daar moeten ze idd de verfijndheid van de VS als hun meerdere erkennen.
Cfr Maidanen als gevolg de Krim.
[..]
Het is die arme Oekraieners gegund hoor
Ook maar hun hele onthoofd de regering en alles vervalt in chaos plan viel ook in het water.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:33 schreef Wantie het volgende:
Ja, ze hadden verwacht met open armen te worden ontvangen.
Dat viel wat tegen.
Dat kon ik me ook nog herinneren. En nu wordt Zelensky weer verweten veel te hard te zijn. Het is ook nooit goed. Kritiek op Putin hoor ik dan weer nooit, behalve dan 'het is een sukkel'. Die man heeft honderdduizenden mensen vermoord, daar mag wel wat meer kritiek op van de Putinfluisteraars.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat aansturen vind ik vrij bijzonder, want de oorlog was al 8 jaar gaande in Oekraïne, aangestuurd en gevoed door Rusland.
Zelensky werd vooral gezien als een onervaren en zwakke president.
Hier in BNW werd hij aan het begin van de oorlog weggezet als een halve homo, een slecht acteur en komiek die niet verder komt dan foute Joodse humor, zoals met zijn lul piano spelen en die alleen maar denkt aan zelfverrijking.
Hij is een moordenaar. There I said it!quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat kon ik me ook nog herinneren. En nu wordt Zelensky weer verweten veel te hard te zijn. Het is ook nooit goed. Kritiek op Putin hoor ik dan weer nooit, behalve dan 'het is een sukkel'. Die man heeft honderdduizenden mensen vermoord, daar mag wel wat meer kritiek op van de Putinfluisteraars.
Ja stoere verhalen voor aan de café toog.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook maar hun hele onthoofd de regering en alles vervalt in chaos plan viel ook in het water.
Verraderquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hij is een moordenaar. There I said it!
Dat klopt en wat moet hij doen?quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hij is een moordenaar. There I said it!
Makkelijkste zou zijn doodgaan, maar Medvedev klinkt niet veel beter... Dus tja.quote:
Eerder overloperquote:
Nethanayu dan ook? En Bush ? En... en...quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Makkelijkste zou zijn doodgaan, maar Medvedev klinkt niet veel beter... Dus tja.
Ik heb het niet zo op "politici" die mensen de dood injagen..quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nethanayu dan ook? En Bush ? En... en...
Ik denk dat er überhaupt niet of nauwelijks sprake is van een origineel planquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk ook dat dat het originele plan was want het was het ultieme machtsvertoon plus vernedering voor het westen geweest. Een geopolitieke "kom dan" zo je wil.
Dat is observer biasquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat kon ik me ook nog herinneren. En nu wordt Zelensky weer verweten veel te hard te zijn. Het is ook nooit goed. Kritiek op Putin hoor ik dan weer nooit, behalve dan 'het is een sukkel'. Die man heeft honderdduizenden mensen vermoord, daar mag wel wat meer kritiek op van de Putinfluisteraars.
Omdat BNW beter geschikt is om een beetje te mijmeren over het hoe en waarom dan NWS waar het logischerwijs toch vooral over het actuele NWS van de dag gaatquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo vraag ik me weer af wat dit (schaduw)topic in BNW doet. Want eigenlijk kan alles wat hier besproken wordt gewoon ook gewoon in het NWS-toppa me dunkt.
En aan ongefundeerd lukraak wat roepen over Zelensky, zoals hier regelmatig bon ton is, heeft niks met BNW te maken, dat is gewoon proberen de man zwart te maken.
Die driedaagse hebben ze prima afgeslagen maar of dat door een goede voorbereiding van de oektainers of een slechte voorbereiding van de Russen kun je over twisten, ondertussen zijn we twee jaar verder, is alles op en moeten ze nu halsoverkop overschakelen naar een compleet nieuwe logistieke treinquote:Op woensdag 28 februari 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Juist wel, en daarom was de 3-daagse speciale militaire operatie zo'n gigantische flop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |