https://www.nu.nl/buitenl(...)em-mag-begraven.htmlquote:Het lichaam van de overleden Alexei Navalny is overgedragen aan zijn moeder. Volgens zijn woordvoerder wordt een begrafenis voorbereid. Het is volgens persbureau Reuters niet duidelijk of de Russische autoriteiten dit zullen verhinderen.
De voormalige Russische oppositieleider en Kremlin-criticus Alexei Navalny stierf op 16 februari op 47-jarige leeftijd in een strafkolonie in Siberië. Daar zat hij meerdere celstraffen van in totaal dertig jaar uit.
Lange tijd was niet duidelijk waar het lichaam van Navalny was. Zijn moeder, weduwe en advocaten probeerden tevergeefs om hem te vinden. De Russische autoriteiten vertraagden het onderzoek naar zijn dood, terwijl zowel binnen- als buitenland naar het Kremlin als schuldige wordt gewezen.
Navalny's woordvoerder Kira Yarmysh meldt nu dat het lichaam is overgedragen aan moeder Lyudmila Navalnaya. Yarmysh zegt niet te weten of de autoriteiten een begrafenis zullen toestaan "op de manier waarop de familie zou willen en de manier waarop Alexei verdient."
Ook interessant voor @ExTec.quote:
Oeh, een echte Rusbot op ons forum.quote:Op zondag 25 februari 2024 09:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
NAVO puppet en nazi. Dit had de nieuwe Russische leider moeten worden na een in scene gezette volksopstand tegen Poetin. Maar de Russen laten de Maidanputsch niet nog eens op eigen grondgebied plaatsvinden.
Zou voor de aardigheid die filmpjes van Navalny even kijken. Ik zou hem zeker geen nazi noemen, maar die vent deugde echt lang niet. Ook dat promotiefilmpje van die kakkerlakken (lees: moslims) in Rusland. Wij als Westen hebben puur een beeld van hem gemaakt zodat het Poetin in de kaart speelt. Wat dat betreft is het een puppet van ons.quote:Op zondag 25 februari 2024 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, een echte Rusbot op ons forum.
Navalny was tussen 2007 en 2011 nationalistisch, vergelijkbaar met Wilders hier (al vind ik Wilders extremer).quote:Op zondag 25 februari 2024 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou voor de aardigheid die filmpjes van Navalny even kijken. Ik zou hem zeker geen nazi noemen, maar die vent deugde echt lang niet. Ook dat promotiefilmpje van die kakkerlakken (lees: moslims) in Rusland. Wij als Westen hebben puur een beeld van hem gemaakt zodat het Poetin in de kaart speelt. Wat dat betreft is het een puppet van ons.
Ik wantrouwde Navalny ook enigszins. Poetin leek ook ooit (tot 2007) een verzoenende toon aan te slaan richting aan het westen, dus of de draai van Navalny zo oprecht is viel nog te bezien. Echter liet Poetin al ver voor 2007 blijken niet vies te zijn van stevig autoritair beleid en confrontatie. Dat was wel te zien toen hij direct na zijn aantreden de media inperkte, oppositie aanpakte en een brute oorlog voerde tegen Tsjetsjenië. De signalen waren er, het westen was gewoon niet bij de les.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou voor de aardigheid die filmpjes van Navalny even kijken. Ik zou hem zeker geen nazi noemen, maar die vent deugde echt lang niet. Ook dat promotiefilmpje van die kakkerlakken (lees: moslims) in Rusland. Wij als Westen hebben puur een beeld van hem gemaakt zodat het Poetin in de kaart speelt. Wat dat betreft is het een puppet van ons.
Haha, de man wegzetten als Nazi, zijn moord goedpraten en de Russische invasie en genocide legitimeren zijn het probleem niet volgens Boekfreak, daar kritiek op hebben is het probleemquote:Op zondag 25 februari 2024 22:28 schreef Boekfreak het volgende:
[..]
Vraag hem om die argumenten, misschien heeft hij daar wel een onderbouwing voor, maar hij speelt in ieder geval niet op de man zoals anderen (en jij) hier wel doen door hem weg te zetten als - nope-rusbot, mafkees, niet goed snik, of zijn post als leugenachtige complotdiarree neer te zetten.
quote:Dat Navalny een “nazi” is, is misschien wat overdreven, maar het is wel een feit dat hij in het verleden werkte met extreemrechtse nationalistische bewegingen, daar toespraken voor hield, filmpjes voor maakte en actief meedeed.
Dat Navalny een westerse “puppet” is, daar zijn ook wel aanwijzingen voor: Het is ten eerste bekend dat het westen elders in de wereld marionettenregeringen installeert en openlijk spreekt van “regime changes” en dat op verschillende manier realiseert: van oorlogen tot aan coups, politieke bemoeienis, sancties etc.. met Rusland zal dat vast ook niet anders zijn (Biden heeft nog geroepen dat Poetin niet aan de macht kan blijven). Ten tweede is Navalny in 2010 opgeleid aan Yale World Fellows (in de VS) waar opkomende wereldleiders worden getraind, onder hen zijn andere activisten en oppositieleiders uit landen waar het westen mee in clinch ligt (zoals Venezuela). Moet je voorstellen als een Nederlandse politicus in Moskou werd opgeleid en vloeiend Russisch sprak en hier een anti-Rutte beweging leidde, dat is namelijk het equivalent daarvan. Verder zijn er aanwijzingen dat hij/zijn beweging gefinancierd werd door i.i.g. de VS, wat blijkt uit wikileaks telegrammen:Ah, wanneer iemand is opgeleid bij een westerse organisatie ben je direct een NAVO-trekpop en mag je prima zijn moord legitimeren .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus al met al is het niet vergezocht wat EdvandeBerg zei, het zijn geen leugens, het is niet nergens op gebaseerd, misschien gechargeerd, maar zeker geen complot, ja vanuit het westen die zich heimelijk bemoeit met andere landen.De man wegzetten als Nazi, zijn moord goedpraten en de Russische invasie en genocide legitimeren is volgens "boekfreak "maar een mening". Stellen dat het gebrek aan niveau zo'n post geschikter maakt voor een ander subforum is bovendien "demoniseren" en "censuur". Als kers op de taart ben je dan ook nog eens bezig met "hetzelfde doel" als iemand vermoorden . Ik sloeg wel de spijker op de kop toen ik je niet goed snik noemde.quote:Je bent weer emotioneel en op de man aan het spelen, waarmee je eerder zelf als een “mafkees” en “niet goed snik” overkomt.
Iemand de mond willen snoeren door diegene te vermoorden of te verbannen heeft hetzelfde doel: het geluid van die ander niet horen. Dat is waar ik op doelde. Het heeft emotioneel gezien dezelfde oorsprong. Net als Poetin tolereren sommige users hier geen andere mening. Poetin heeft meer te verliezen, omdat hij macht bezit en het om grotere belangen gaat, dus verbant hij ze naar de gevangenis of vermoord ze. Voor jou en andere is het voldoende om hun mening te demoniseren en te verbannen naar BNW om ze niet te horen.Ja maar Israël, ja maar Amerika, ja maar Hillary. Dit topic gaat over Navalny, doe je whataboutism lekker in een ander topic.quote:Genocide plegen doen de Israëliërs en Amerikanen met hun oorlogen. Journalisten vermoorden; klokkenluiders vastzetten/vervolgen; oppositie kapot vervolgen en kaalplukken vlak voor de verkiezingen zodat ze niet meedoen; oorlogen starten om olie en daarbij miljoenen burgerslachtoffers maken is natuurlijk ook niet goed. Niet de morele ridder spelen hier.Wat toevallig dat je Rusland niet noemt in een topic over Rusland. Doorzichtig dit.quote:Genocide plegen doen de Israëliërs en Amerikanen met hun oorlogen
[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 01-03-2024 03:13:19 ]Incelfrikandel
Dit zijn drogredenen, een boel stropoppen in één zin.quote:Op maandag 26 februari 2024 00:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Haha, de man wegzetten als Nazi, zijn moord goedpraten en de Russische invasie en genocide legitimeren zijn het probleem niet volgens Boekfreak, daar kritiek op hebben is het probleem
Stropop #2 en uit context.quote:[..]
Ah, wanneer iemand is opgeleid bij een westerse organisatie ben je direct een NAVO-trekpop en mag je prima zijn moord legitimeren .
Weer een boel stropoppen bij elkaar en weer een emotionele reactie.quote:[..]
De man wegzetten als Nazi, zijn moord goedpraten en de Russische invasie en genocide legitimeren is volgens "boekfreak "maar een mening". Stellen dat het gebrek aan niveau zo'n post geschikter maakt voor een ander subforum is bovendien "demoniseren" en "censuur". Als kers op de taart ben je dan ook nog eens bezig met "hetzelfde doel" als iemand vermoorden . Ik sloeg wel de spijker op de kop toen ik je niet goed snik noemde.
Niet de morele hoge grond claimen, dat is de boodschap. Poetin is verkeerd bezig, Zelensky, EU, VS, NAVO zijn verkeerd bezig door olie op het vuur te gooien.quote:[..]
Ja maar Israël, ja maar Amerika, ja maar Hillary. Dit topic gaat over Navalny, doe je whataboutism lekker in een ander topic.
Alles over Rusland is al gezegd, dit is deeltje #3. Er zijn niet alleen twee kanten in dit verhaal waar je verplicht een van de twee moet kiezen.quote:[..]
Wat toevallig dat je Rusland niet noemt in een topic over Rusland. Doorzichtig dit.
Zoals bijvoorbeeld mensen in Bergen-Belsen met tienduizenden aan de tyfus stierven.quote:
Ook grappig dat er een fotoshop gepost wordt op twitter, alsof het hoofd toevallig dan dat de hoofd van de inlichtingen daar dit aan lekt.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Volkomen idioot dat Budanov daar meer over zou weten
je vergelijking olie en vuur.quote:Op maandag 26 februari 2024 00:46 schreef Boekfreak het volgende:
Je bent aan het raaskallen Frikandelbroodje, er is niks inhoudelijks aan je reactie op mijn post.
[..]
Dit zijn drogredenen, een boel stropoppen in één zin.
[..]
Stropop #2 en uit context.
[..]
Weer een boel stropoppen bij elkaar en weer een emotionele reactie.
[..]
Niet de morele hoge grond claimen, dat is de boodschap. Poetin is verkeerd bezig, Zelensky, EU, VS, NAVO zijn verkeerd bezig door olie op het vuur te gooien.
[..]
Alles over Rusland is al gezegd, dit is deeltje #3. Er zijn niet alleen twee kanten in dit verhaal waar je verplicht een van de twee moet kiezen.
Even typisch als doorzichtig Russisch trollengedrag: anderen hetgeen je zelf doet verwijten.quote:Op maandag 26 februari 2024 00:46 schreef Boekfreak het volgende:
Je bent aan het raaskallen Frikandelbroodje, er is niks inhoudelijks aan je reactie op mijn post.
Heeft de heer Biden al bewijsmateriaal geproduceerd om zijn bewering dat het moord was te staven? Of is hij te druk met het zoeken naar de kernwapens van Saddam Hoessein?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Welnee; ik kan het prima met mensen oneens zijn over allerlei onderwerpen. Met mensen die - al dan niet bewust - klakkeloos Kremlinpraatpuntjes na-papegaaien en rookgordijnen opwerpen wanneer ze tegengas krijgen kan ik dan weer wat minder goed door één deur.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:06 schreef Boekfreak het volgende:
\
Ah, de welbekende "je mening strookt niet met de mijne dus ben je een trol". Goede inhoudelijke reactie weer, lekker makkelijk op de man, waarbij mijn inhoudelijke reactie die ik eerder gaf compleet genegeerd wordt. [ afbeelding ]
Nou gewoon, emotionele reacties.quote:
Open er een topic over!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 04:40 schreef aTypisch het volgende:
maakte we ons maar zo druk over assange, snowden, manning
Appels, peren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 04:40 schreef aTypisch het volgende:
Sterker nog, Chelsea Manning zit al een dikke zes jaar niet meer in de cel. In welke Siberische strafkolonie Assange en Snowden - net als Navalny voor zijn dood - vast worden gehouden weet ik even niet.quote:
ben wel eens op bijeenkomsten waar de vrouw van assange ook is, haar man zit momenteel gevangen in londenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sterker nog, Chelsea Manning zit al een dikke zes jaar niet meer in de cel. In welke Siberische strafkolonie Assange en Snowden - net als Navalny voor zijn dood - vast worden gehouden weet ik even niet.
Ah nee, ok, ik dacht even dat het een beetje vergelijkbaar zou zijn met Navalny, maar ze zitten dus toch níet in een Siberische strafkolonie. Duidelijk!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ben wel eens op bijeenkomsten waar de vrouw van assange ook is, haar man zit momenteel gevangen in londen
snowden zit in rusland, een van de weinige 'veilige' plekken voor hem
waarom moeten ze eerst dood zijn?
Omdat dat de reden is dat er momenteel zoveel aandacht voor isquote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ben wel eens op bijeenkomsten waar de vrouw van assange ook is, haar man zit momenteel gevangen in londen
snowden zit in rusland, een van de weinige 'veilige' plekken voor hem
waarom moeten ze eerst dood zijn?
tja dan lees je zelf dus niet goedquote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:33 schreef sp3c het volgende:
Je vroeg waarom ze eerst dood moeten zijn toch?
Dan zijn ze weer NWS en krijgen ze net zoveel aandacht als Navalny atm
Zo lastig lijkt het me allemaal niet
Staat er letterlijkquote:
Ja. Waarom is Snowden nog niet aan het front, om te strijden voor moedertje Rusland?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 04:40 schreef aTypisch het volgende:
wederom: oh echt?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:42 schreef sp3c het volgende:
De op begint met de dood van Navalny... vandaar alle aandacht
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja. Waarom is Snowden nog niet aan het front, om te strijden voor moedertje Rusland?
Je hoeft hier echt niet te reageren als je het allemaal niet zo boeiend vind.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wederom: oh echt?
kunnen we hiermee stoppen?
Dus toen twee seconden na zijn dood ‘iedereen’ al wist dat Navalny was vermoord was dat een feit, maar nu is het volkomen idioot dat Budanov er meer over zou weten.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Je had niet moeten beginnenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wederom: oh echt?
kunnen we hiermee stoppen?
Misschien is al iets meer duidelijkheid over waar de heer Navalny verbleef?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus toen twee seconden na zijn dood ‘iedereen’ al wist dat Navalny was vermoord was dat een feit, maar nu is het volkomen idioot dat Budanov er meer over zou weten.
Dit nieuws ontwikkelt zich wel heel erg langs dezelfde lijnen als de pijplijn op dit moment…
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Een paar honderd mensen? Het zouden er veeeel meer moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:24 schreef Korenfok het volgende:
Indrukwekkende beelden, zeer grote opkomst en eigenlijk best verwacht...
Voor de oorlog had poetin 8% steun voor interventies in de Oekraine, toen start hij de oorlog en ineens staat het hele volk achter hem...
De beelden van de begravenis laten zien, dat anti oorlog steun heel groot is.
Moedige mensen daar vandaag!
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinteresting/s/bxV2HmrJcA
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinteresting/s/xXJPQQFcY2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |