abonnement Unibet Coolblue
pi_212555281
https://www.nu.nl/spannin(...)bij-wederopbouw.html

Nederland en Oekraïne sluiten een veiligheidsakkoord voor minstens tien jaar. Dat meldt demissionair minister Hanke Bruins Slot (Buitenlandse Zaken) vrijdag.

In de overeenkomst worden volgens haar afspraken gemaakt over onder meer militaire steun op de middellange en lange termijn, samenwerking op het gebied van de defensie-industrie, steun tegen cyberaanvallen en hulp bij de wederopbouw. Ook blijft Nederland zich inzetten voor gerechtigheid. Onder meer Duitsland, Frankrijk en Denemarken maakten afgelopen week ook al bekend soortgelijke overeenkomsten te hebben gesloten.

Het is niet bekend hoeveel geld met het akkoord is gemoeid. De overeenkomst wordt binnenkort getekend en is net als die van andere westerse landen juridisch niet bindend. Het gaat om een politieke verbondenheid. Het betekent ook niet dat Nederlandse militairen ter plekke Oekraïne gaan helpen bij de strijd tegen Rusland.

"Onze eigen veiligheid is nauw verbonden met de veiligheid van Oekraïne", zegt Bruins Slot. "Oekraïne moet ervan op aan kunnen dat zij ook op de langere termijn op onze steun kunnen rekenen. Dat is ook een krachtig signaal richting Rusland: het Westen is standvastig."

Bestaan Oekraïne volgens Bruins Slot in gevaar zonder Westerse steun
Het is zaterdag precies twee jaar geleden dat Russische militairen buurland Oekraïne binnenvielen. Nederland heeft sindsdien voor meer dan 2,6 miljard euro aan militaire steun aan Oekraïne geleverd. Dit jaar trekt het demissionaire kabinet ruim 2 miljard euro uit voor hulp aan de regering in Kyiv.

Volgens de minister van Buitenlandse Zaken zal zonder westerse steun het huidige Oekraïne ophouden te bestaan en zal de Russische dreiging nog dichterbij komen. Dan komt de stabiliteit en veiligheid van het Europese continent serieus onder druk en daarom heeft het kabinet besloten de veiligheidsovereenkomst aan te gaan.

Het akkoord komt voort uit een verklaring van de G7-landen vorig jaar juli tijdens de NAVO-top in Vilnius. Deze groep van rijke industrielanden kwam toen met een verklaring om bilateraal veiligheidsafspraken met Oekraïne te maken. Andere landen verklaarden toen te zullen volgen. Inmiddels hebben meer dan dertig landen die verklaring getekend.

Oekraïne kan zolang de oorlog duurt geen lid worden van het Atlantische bondgenootschap. De veiligheidsakkoorden moeten Kyiv geruststellen en Rusland ontmoedigen. De afspraken moeten ervoor zorgen dat Oekraïne veilig is zolang het land geen NAVO-lid is..

Ts
Wel Rutte je heb het voor elkaar.
Waar nederland eeuwen neutraal is geweest.
Je plaats bij de Navo is zeker bij deze.

Nu nog de bevolking leeg zuigen zodat het ook nog betaalt kan worden.
pi_212555344
TT van de dag :B
pi_212555488
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 18:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
\

Ts

Je verward je fantasie met de feiten. Nederland is geen eeuwen neutraal geweest.

Daarnaast hebben de twee wereldoorlogen bewezen dat neutraliteit niet werkt en zelfs levensgevaarlijk is.
pi_212555586
quote:

Ts
Waar hoe wanneer?
quote:

Niet zo janken, we zijn één van 's werelds rijkste landen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 23 februari 2024 @ 19:11:24 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212555787
quote:

Nederland en Oekraïne sluiten een veiligheidsakkoord voor minstens tien jaar. Dat meldt demissionair minister Hanke Bruins Slot (Buitenlandse Zaken) vrijdag.

In de overeenkomst worden volgens haar afspraken gemaakt over onder meer militaire steun op de middellange en lange termijn, samenwerking op het gebied van de defensie-industrie, steun tegen cyberaanvallen en hulp bij de wederopbouw. Ook blijft Nederland zich inzetten voor gerechtigheid. Onder meer Duitsland, Frankrijk en Denemarken maakten afgelopen week ook al bekend soortgelijke overeenkomsten te hebben gesloten.

Het is niet bekend hoeveel geld met het akkoord is gemoeid. De overeenkomst wordt binnenkort getekend en is net als die van andere westerse landen juridisch niet bindend. Het gaat om een politieke verbondenheid. Het betekent ook niet dat Nederlandse militairen ter plekke Oekraïne gaan helpen bij de strijd tegen Rusland.

"Onze eigen veiligheid is nauw verbonden met de veiligheid van Oekraïne", zegt Bruins Slot. "Oekraïne moet ervan op aan kunnen dat zij ook op de langere termijn op onze steun kunnen rekenen. Dat is ook een krachtig signaal richting Rusland: het Westen is standvastig."

Bestaan Oekraïne volgens Bruins Slot in gevaar zonder Westerse steun
Het is zaterdag precies twee jaar geleden dat Russische militairen buurland Oekraïne binnenvielen. Nederland heeft sindsdien voor meer dan 2,6 miljard euro aan militaire steun aan Oekraïne geleverd. Dit jaar trekt het demissionaire kabinet ruim 2 miljard euro uit voor hulp aan de regering in Kyiv.

Volgens de minister van Buitenlandse Zaken zal zonder westerse steun het huidige Oekraïne ophouden te bestaan en zal de Russische dreiging nog dichterbij komen. Dan komt de stabiliteit en veiligheid van het Europese continent serieus onder druk en daarom heeft het kabinet besloten de veiligheidsovereenkomst aan te gaan.

Het akkoord komt voort uit een verklaring van de G7-landen vorig jaar juli tijdens de NAVO-top in Vilnius. Deze groep van rijke industrielanden kwam toen met een verklaring om bilateraal veiligheidsafspraken met Oekraïne te maken. Andere landen verklaarden toen te zullen volgen. Inmiddels hebben meer dan dertig landen die verklaring getekend.

Oekraïne kan zolang de oorlog duurt geen lid worden van het Atlantische bondgenootschap. De veiligheidsakkoorden moeten Kyiv geruststellen en Rusland ontmoedigen. De afspraken moeten ervoor zorgen dat Oekraïne veilig is zolang het land geen NAVO-lid is..

Ts

Rutte komt morgen je boot ophalen. De Oekraïense marine kan die goed gebruiken namelijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 23 februari 2024 @ 19:19:22 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212555869
quote:
Kijk. Dit doen ze nu in Duitsland :o :o :o
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 23 februari 2024 @ 19:33:41 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_212556049
Godskolere jongens
Was dit niet precies waar we bang voor waren ten tijde van het referendum? o|O
pi_212556296
Mooizo. Putler stopt niet bij Oekraïne.

Tevens een vergelding voor het neerhalen van MH17.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 19:56:07 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212556389
Netjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212556920
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:33 schreef the-eye het volgende:
Godskolere jongens
Waar is dat fucking inlegvel gebleven?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator vrijdag 23 februari 2024 @ 20:40:47 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212557060
We zijn al sinds 10 mei 1940 niet meer neutraal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212558431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:40 schreef sp3c het volgende:
daar hebben we ook beelden van
pi_212558868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:33 schreef the-eye het volgende:
Godskolere jongens
Ach ik heb mij bedankt sindsdien. Meer geld en wapens naar Oekraïne en FvD leden op de AIVD lijst voor interessante personen.
pi_212558889
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:33 schreef halfway het volgende:

[..]
Waar is dat fucking inlegvel gebleven?
Poetin heeft meer steun de meest veilige en goedkope optie gemaakt.
pi_212558932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:40 schreef sp3c het volgende:
En daarvoor waren we het ook niet eeuwenlang. En om het idee überhaupt omhoog te houden moet je vooral niet verder kijken dan de Europese grenzen.
pi_212566851
Reactie van Geert

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ne-kan-echt-niet-als

Wilders vindt het niet aan het demissionaire kabinet om dergelijke afspraken te maken. "De PVV steunt Oekraïne en is bereid om over iedere vorm van hulp te praten", schrijft Wilders op X. "Maar een demissionair kabinet kan echt geen akkoord voor tien jaar afsluiten."

GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans zei afgelopen week in een toespraak dat de PVV-voorman wat hem betreft geen directe verantwoordelijkheid moet krijgen over de landsverdediging en de veiligheid. "Ik zou niet graag mijn lot in de handen leggen van de bewonderaars van Poetin, noch hier, noch elders.".

Kan Timmermans niet op flikkeren of zo.
Altijd probeer deze man te janken om alles wat pvv doet.
Ga lekker terug naar de EU .
Je heb mis gegokt dat je nr1 van Nederland zal worden
  zaterdag 24 februari 2024 @ 16:42:24 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212567114
Rutte _O_
  zaterdag 24 februari 2024 @ 17:52:44 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_212568107
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
Reactie van Geert

Wilders vindt het niet aan het demissionaire kabinet om dergelijke afspraken te maken. "De PVV steunt Oekraïne en is bereid om over iedere vorm van hulp te praten", schrijft Wilders op X. "Maar een demissionair kabinet kan echt geen akkoord voor tien jaar afsluiten."

GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans zei afgelopen week in een toespraak dat de PVV-voorman wat hem betreft geen directe verantwoordelijkheid moet krijgen over de landsverdediging en de veiligheid. "Ik zou niet graag mijn lot in de handen leggen van de bewonderaars van Poetin, noch hier, noch elders.".

Daar geef ik Geert groot gelijk in. Het verbaast mij ook dat een demidssionar kabinate zoeits doet
Schaamteloos en respectloos
pi_212568129
Kan ts het niet beter gewoon bij het dobberen op die skere boot van hem houden ipv elke keer topics met OP’s vol onzin openen?
  zaterdag 24 februari 2024 @ 17:56:04 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212568134
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:52 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar geef ik Geert groot gelijk in. Het verbaast mij ook dat een demidssionar kabinate zoeits doet
Niet het eerste verdrag wat ze sluiten, Kuipers en Jetten hebben het eerder ook al gedaan. Over het graf heen regeren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 24 februari 2024 @ 17:58:53 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_212568162
quote:
Reactie van Geert

Je hoeft geen bewonderaar van Putin te zijn om Timmermans nu alvast die kant op te willen sturen. Misschien kunnen we hem ruilen tegen wat Oekraainse krijgsgevangenen
  zaterdag 24 februari 2024 @ 17:59:36 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212568167
quote:
Reactie van Geert

Wilders :')
pi_212568184
quote:
84s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wilders :')
Zeker, maar dat hij zegt bereid te zijn over iedere vorm van hulp aan Oekraïne te praten wijkt in positieve zin wel af van z’n eerdere uitlatingen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 18:05:32 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212568227
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zeker, maar dat hij zegt bereid te zijn over iedere vorm van hulp aan Oekraïne te praten wijkt in positieve zin wel af van z’n eerdere uitlatingen.
Ik geloof er niks van. Enorme draai zo uit het niets :')
  zaterdag 24 februari 2024 @ 18:07:03 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212568246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:52 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als we op de formaties moeten wachten staat Igor de verschrikkelijke al aan de volgende buitenstad van Donetsk. Zo snel dat die opmars gaat.
pi_212568260
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Als we op de formaties moeten wachten staat Igor de verschrikkelijke al aan de volgende buitenstad van Donetsk. Zo snel dat die opmars gaat.
Dit + het onderwerp is niet controversieel verklaard voor zover ik weet + er is een Kamermeerderheid vóór
  zaterdag 24 februari 2024 @ 20:07:49 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212569761
Ah TS wil bukken naar Poetin. Wat terugvechten dat kost geld. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')