Met een beetje geluk raken we Vlieland kwijt aan de Pruisen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar gaan we er nou aan of niet?
Dat is onontkoombaarquote:Op donderdag 22 februari 2024 14:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar gaan we er nou aan of niet?
Is dit niet de meest extreme run waarvan ze verwachten dat die niet uit gaat komen?quote:
Ja dit is wel een van extremere runs, maar wel intressant om te zienquote:Op donderdag 22 februari 2024 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dit niet de meest extreme run waarvan ze verwachten dat die niet uit gaat komen?
Laten we maar hopen dat deze niet uitkomt, geen rare valwinden enzo.. zompige grond en dikke woei is een omvallende bomen festijn, dat willen we niet. Althans ik niet..quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dit niet de meest extreme run waarvan ze verwachten dat die niet uit gaat komen?
quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:02 schreef Dutch_view het volgende:
Voor diegenen die morgen nog leven; sterkte.
Inderdaad, ik heb het niet zo op extreme rukwinden.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat deze niet uitkomt, geen rare valwinden enzo.. zompige grond en dikke woei is een omvallende bomen festijn, dat willen we niet. Althans ik niet..
Wind mee zal het idd lekker hard gaan, als je de boomtakken en dakpannen een beetje weet te ontwijken.quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:40 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb hardlooptraining vanavond
what do
met de wind in je rug lopenquote:Op donderdag 22 februari 2024 16:40 schreef Evangelion het volgende:
what do
quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:40 schreef Evangelion het volgende:
what do
Who the f cares.quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:37 schreef Dutch_view het volgende:
Benieuwd of de live talkshows nog doorgaan vanavond
Oefenen voor NK tegenwindquote:Op donderdag 22 februari 2024 16:40 schreef Evangelion het volgende:
what do
Ik wacht wel op het WK Wind Meequote:
Rotterdam ook hoorquote:Op donderdag 22 februari 2024 17:00 schreef Maver24 het volgende:
Hmmm rotterdam zal er om hangen of het wordt geraakt. Den Haag is de klos, beetje alles ten westen van Rotterdam
Haha en dam een record knallen hequote:Op donderdag 22 februari 2024 17:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik wacht wel op het WK Wind Mee
Ik ben van de afdeling Liever Lui Dan Moequote:Op donderdag 22 februari 2024 17:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Haha en dam een record knallen he
Reed Timmer is reeds onderweg met zijn Dominator 😱quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
Tornado's mogelijk
[x]https://twitter.com/pgroe(...)SScNbCvz9rNDZYQ&s=19[/x]
Das niet zo mooiquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:07 schreef Maver24 het volgende:
Jezus. Ik zit 2 hoog. Ineens mijn bankje over het balkon vliegen. Rotterdam zuid. Wind staat precies mijn kant op. Dikke windvlagen nu ineens
Nee gelukkig niet. Heb het bankje even naar binnen gebrachtquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Das niet zo mooiniemand geraakt?
JAAAAAAAA daar issie weer hoor!quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:17 schreef Paul het volgende:
Ik ben zo bang al die bomen in die soppige grond
Vallen om 😭😭
Mama wolkenquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:26 schreef Momo het volgende:
[x]https://twitter.com/StormchaserNL/status/1760715440270016512[/x]
Dat zal ze lerenquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:17 schreef Paul het volgende:
Ik ben zo bang al die bomen in die soppige grond
Vallen om 😭😭
Kun je uitleggen wat je overdreven vind? Het feit dat de codes uberhaupt bestaan? De definities/grenswaarden die aan de codes hangen? Welke modellen halen die grenswaarden niet? Je kijkt trouwens niet naar "Ventusky" maar naar een model output van het ICON die ook hier eerder in het topic gepost is. En je kijkt naar de wind op een 950 hPa drukhoogte.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:39 schreef Rnie het volgende:
Volgens mij wordt dit zwaar overdreven.Ventusky geeft een klein strookje heftige storm aan van pak hem beet een uurtje per locatie.
https://www.ventusky.com/?p=51.81;4.58;7&l=wind-950hpa
Volgens mij, heb jij gelijk.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:39 schreef Rnie het volgende:
Volgens mij wordt dit zwaar overdreven.Ventusky geeft een klein strookje heftige storm aan van pak hem beet een uurtje per locatie.
https://www.ventusky.com/?p=51.81;4.58;7&l=wind-950hpa
Dat er dikke waarschuwingen en aankondigingen zijn voor wat guur weer.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je overdreven vind? Het feit dat de codes uberhaupt bestaan? De definities/grenswaarden die aan de codes hangen? Welke modellen halen die grenswaarden niet? Je kijkt trouwens niet naar "Ventusky" maar naar een model output van het ICON die ook hier eerder in het topic gepost is. En je kijkt naar de wind op een 950 hPa drukhoogte.
Dus je vind dat de grenswaarden voor een kleurencode omhoog zou moeten ? Waar zouden die moeten liggen dan voor de kleurencodes ?quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:32 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dat er dikke waarschuwingen en aankondigingen zijn voor wat guur weer.
Zou alleen niet per provincie moeten. Dat is soms bijzonder raar.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus je vind dat de grenswaarden voor een kleurencode omhoog zou moeten ? Waar zouden die moeten liggen dan voor de kleurencodes ?
Ja maar als je het weer per gemeente zou doen dan is het waarschijnlijk weer teveel informatie voor het grote publiek. Eerder was het enkel landelijk. Maar misschien zou je provincies in 2/3 delen kunnen verdelen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou alleen niet per provincie moeten. Dat is soms bijzonder raar.
Ja code oranje is nog niet actief op dit moment , Zuid-Holland 20:00, Noord-Holland 21:00quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:37 schreef Rabieluh het volgende:
Het windveld moet toch nog komen? Dat frontje wat net overkwam is gewoon het voorgerecht.
Zelfs op weerwoord staan van die "was dit het nouquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja code oranje is nog niet actief op dit moment , Zuid-Holland 20:00, Noord-Holland 21:00
Zelfs? Dat forum is een lachertje, dit is iets wat ik juist van ze zou verwachtenquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:44 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zelfs op weerwoord staan van die "was dit het nou" berichten. Mensen hebben moeite met lezen blijkbaar.
Limburg doet nu ook meequote:Op donderdag 22 februari 2024 16:45 schreef THEFXR het volgende:
hier in limburg geel, we worden weer gespaard, zie de yt clipjes wel komen.
Ik zit 17 hoog op zuidwesten en ben helemaal klaar met die stormen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:07 schreef Maver24 het volgende:
Jezus. Ik zit 2 hoog. Ineens mijn bankje over het balkon vliegen. Rotterdam zuid. Wind staat precies mijn kant op. Dikke windvlagen nu ineens
Wel gave luchtenquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:37 schreef Rabieluh het volgende:
Het windveld moet toch nog komen? Dat frontje wat net overkwam is gewoon het voorgerecht.
Henk? Pia? Ingrid?quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:07 schreef Sunri5e het volgende:
Het staat deze storm in verhouding met laatste storm die we een paar weken geleden hadden? Ben daar de naam even van kwijt.
BNW is een afslag verderquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:43 schreef PSVCL het volgende:
NPC,s angst aanjagen met code taalen dat voor een beetje wind en regen.
Lijkt wel een opmaat naar kimaatlockdowns , alvast wat zaadje planten bij het kuddevolk
Veels te snel kleurcodes aangeven. In dit geval is er code oranje terwijl er nagenoeg niks shocking zal gaan gebeuren. Ventusky geeft nu namelijk nieteens meer 90+ km/uur aan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je overdreven vind? Het feit dat de codes uberhaupt bestaan? De definities/grenswaarden die aan de codes hangen? Welke modellen halen die grenswaarden niet? Je kijkt trouwens niet naar "Ventusky" maar naar een model output van het ICON die ook hier eerder in het topic gepost is. En je kijkt naar de wind op een 950 hPa drukhoogte.
Volgens het knmi kunnen boven het land windstoten tot 100 km per uur voorkomen, aan de kust tot 120 km.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Veels te snel kleurcodes aangeven. In dit geval is er code oranje terwijl er nagenoeg niks zal gaan gebeuren. Ventusky geeft nu namelijk nieteens meer 90+ km/uur aan.
Veels te snel afgeroepen denk ik. De actuele weermodellen zeggen iets anders. Maargoed, het blijft ten alle tijden moeilijk in te schatten.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens het knmi kunnen boven het land windstoten tot 100 km per uur voorkomen, aan de kust tot 120 km.
We zullen het zien.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Veels te snel afgeroepen denk ik. De actuele weermodellen zeggen iets anders. Maargoed, het blijft ten alle tijden moeilijk in te schatten.
Ventusky geeft helemaal niks aan, Ventusky is een data visualisatie tool die opensource data gebruikt van model output van wetenschappelijk instituten zoals een KNMI, daarnaast hebben die beschikbaarheid over nog veel meer data.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Veels te snel kleurcodes aangeven. In dit geval is er code oranje terwijl er nagenoeg niks shocking zal gaan gebeuren. Ventusky geeft nu namelijk nieteens meer 90+ km/uur aan.
Gast, je weet niet eens waar je naar kijkt.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Veels te snel afgeroepen denk ik. De actuele weermodellen zeggen iets anders. Maargoed, het blijft ten alle tijden moeilijk in te schatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |