https://nos.nl/artikel/25(...)-samenreiskorting-nsquote:Wie in de trein wil profiteren van samenreiskorting heeft daarvoor vanaf vandaag een online code nodig. De abonnementhouder moet die code aanmaken en delen met zijn of haar medereiziger. Tijdens de reis moeten ze bij elkaar zitten. De maatregel moet volgens de NS onduidelijke situaties en vervelende discussies voorkomen.
Tot eind april geldt een overgangsperiode. In die weken kan er nog een gezamenlijk kaartje worden gekocht bij de automaat. Na 22 april kan dat niet meer. Reizigersvereniging Rover is kritisch.
Volgens de NS is de code nodig omdat de huidige situatie tot vervelende situaties leidt. Het staat in de top 3 van discussiepunten tussen conducteurs en reizigers. Vorige week meldde de treinvervoerder nog dat het aantal geweldsincidenten tegen medewerkers opnieuw is toegenomen.
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Mooi. Paupers die je lastigvallen omdat ze samen willen reizen voor korting.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:38 schreef MisterFox het volgende:
Want samen reizen met vreemden is nu lastiger.
Dat percentage zal inderdaad laag zijn, maar ik ken genoeg 60 plussers die echt niet om kunnen gaan met dit soort ingewikkelde manieren van codes, apps en het aanschaffen van een e-ticket via een app.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Heb ik echt nog nooit gehad.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mooi. Paupers die je lastigvallen omdat ze samen willen reizen voor korting.
Als je echt een vlotte babbel hebt mag je gewoon blijven zitten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb ik echt nog nooit gehad.
Wat ik erger vind: paupers die denken dat ze met een tweede klas kaartje in de eerste klas kunnen zitten en dan alleen een vriendelijke vermaning krijgen van de conducteur.
Een smartphone hebben betekent niet dat je ook internetvaardig bent. Ze maken het een stuk gebruikersonvriendelijker op deze manier. Voor iedereen, maar de impact op hele oude mensen en/of mensen die niet echt handig zijn met dit soort zaken is het grootst.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Die bestaan. Ik ken er een paar.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan?
Het ziet er idd nogal omslachtig uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-samenreiskorting-ns
[ afbeelding ]
[x]https://twitter.com/ReinBijlsma/status/1759557493691142533[/x]
[x]https://twitter.com/Myriam_Heyens/status/1759539416844918893[/x]
De NS zegt dat digibeten terecht kunnen bij servicebalies op de stations om zo alsnog op de ouderwetse manier een samenreis ticket te kunnen kopen, alleen is de (terechte) kritiek dat die servicebalies lang niet overal zitten. Het wordt volgens velen onnodig ingewikkeld gemaakt.
Ja, precies. Als je serieus denkt dat er níemand meer is zonder smartphone, dan ben je toch gewoon wereldvreemd?quote:
Is het wenselijk?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, precies. Als je serieus denkt dat er níemand meer is zonder smartphone, dan ben je toch gewoon wereldvreemd?
Is wat wenselijk?quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En die servicebalie is zelfs gesloten op Den Bosch, toch 1 van de drukkere knooppunten.
Daar gaat dit toch ook over? Iemand met een abonnement die anderen met korting kan laten reizen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:48 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb die regeling eigenlijk altijd verrassend ruim gevonden.. voor (momenteel) 30 euro per jaar kun je met vier mensen tegelijk met 40% korting reizen buiten de spits. Ik vind het bijzonderder dat dit überhaupt bestaat dan dat er nu extra voorwaarden aan komen
uiteraard sarcasme, en uiteraard bestaan die en die gaan vast ook met het OVquote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan?
Het OV is al lang niet meer laagdrempelig. Voor velen onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:38 schreef MisterFox het volgende:
OV moet trouwens laagdrempelig en openbaar zijn: dat betekent makkelijk een kaartje kopen aan de balie of automaat met cash.
De regeling is waarschijnlijk zo ruim vanuit het idee dat er toch praktisch niemand gebruik van maakt. Nu hebben ze waarschijnlijk geconcludeerd dat iets te veel slimme grijsrijders dat wel doen en willen ze dat aanpakken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:48 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb die regeling eigenlijk altijd verrassend ruim gevonden.. voor (momenteel) 30 euro per jaar kun je met vier mensen tegelijk met 40% korting reizen buiten de spits. Ik vind het bijzonderder dat dit überhaupt bestaat dan dat er nu extra voorwaarden aan komen
Er zijn ook niet-bejaarden zonder smartphone hè, slimmerik. Ik ken er in elk geval een aantal.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Minder dan 2% van de reizigers gebruikt samenreiskorting.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
De regeling is waarschijnlijk zo ruim vanuit het idee dat er toch praktisch niemand gebruik van maakt. Nu hebben ze waarschijnlijk geconcludeerd dat iets te veel slimme grijsrijders dat wel doen en willen ze dat aanpakken.
* Jor_Dii checkt usernamequote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:00 schreef trein2000 het volgende:
Wat een ontiegelijk complex systeem.
Ja, niet dat ik hem zelf nodig heb maar volgens mij zijn er in heel Nederland nog maar iets van 11 servicebalies open. Niet eens 1 per provincie. Waren er trouwens wel meer dan ik dacht.quote:
En iedereen moet dus een smartphone met die kut app hebben.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Samenreiskorting is natuurlijk bedoeld voor gezinnen of bekenden die met elkaar mee reizen. Dan zit er vast wel iemand tussen die dit snapt.
Ja, ze bestaan. Binnen m'n familie sowieso een aantal.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Handig wel voor bijvoorbeeld een gezin met kinderen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:38 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
En iedereen moet dus een smartphone met die kut app hebben.
Dan neem je zelf een kortingsabo.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:38 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
En iedereen moet dus een smartphone met die kut app hebben.
Zeg je nou dat bejaarden imbeciel zijn ?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:21 schreef damsco het volgende:
We kunnen niet constant rekening houden met bejaarden en andere imbecielen. Dan betalen ze maar de volle mep, of gaan ze maar met een mongolenbusje op pad.
Samenreiskorting is een onderdeel van het reisproduct wat ze aanbieden, daar betaal je ook gewoon voor en ze adverteren er mee. Niks "extra service" aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan neem je zelf een kortingsabo.
Samenreiskorting is een service van de NS dus mag NS de voorwaarden bepalen dus.
Het is ook niet zo dat je niet 25+ jaar hebt kunnen wennen aan de opkomst van mobiele telefonie en internet. :’)quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat percentage zal inderdaad laag zijn, maar ik ken genoeg 60 plussers die echt niet om kunnen gaan met dit soort ingewikkelde manieren van codes, apps en het aanschaffen van een e-ticket via een app.
Dat zal voor de een makkelijker gaan dan voor de ander. Neemt niet weg dat dergelijke technologie best gecompliceerd kunnen zijn voor ouderen. Nieuwere generaties zullen minder moeite hebben met het digitale leven en innovaties die daarbij horen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:08 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat je niet 25+ jaar hebt kunnen wennen aan de opkomst van mobiele telefonie en internet. :’)
Ja en dus? Dan is NS nog steeds diegene die de voorwaarden van het product mag bepalen. Je hoeft geen samenreiskorting af te nemen om met de trein te gaan. Sterker nog je hoeft helemaal niet met de trein te gaan als je het niet eens bent met de voorwaarden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Samenreiskorting is een onderdeel van het reisproduct wat ze aanbieden, daar betaal je ook gewoon voor en ze adverteren er mee. Niks "extra service" aan.
Mijn ouders (65 en 69) hebben zich nooit geïnteresseerd in de omslag naar het digitale tijdperk. Kunnen met moeite een whatsapp berichtje sturen sinds enkele jaren en de iPad gebruiken. Er wordt heel makkelijk gedaan over de oudere generatie "en dat ze zich maar aan moeten passen", maar de grootste vergrijzingsgolf komt er nog aan en de mate waarin technologische ontwikkelingen zich opstapelen en versnellen is voor die groep echt onnavolgbaar (het is zelfs voor mij persoonlijk als 37 jarige soms al niet meer bij te houden).quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:08 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat je niet 25+ jaar hebt kunnen wennen aan de opkomst van mobiele telefonie en internet. :’)
Geldt ook voor kinderen (boven de 11). Die moeten dan verplicht een mobiel hebben ofzo?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat percentage zal inderdaad laag zijn, maar ik ken genoeg 60 plussers die echt niet om kunnen gaan met dit soort ingewikkelde manieren van codes, apps en het aanschaffen van een e-ticket via een app.
Dat is natuurlijk wel vrij kort door de bocht voor openbaar vervoer door een staatsbedrijf. Daar mag je van verwachten dat het algemeen belang meespeelt in de overwegingen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja en dus? Dan is NS nog steeds diegene die de voorwaarden van het product mag bepalen. Je hoeft geen samenreiskorting af te nemen om met de trein te gaan. Sterker nog je hoeft helemaal niet met de trein te gaan als je het niet eens bent met de voorwaarden.
Of ben jij ook iemand die gaat janken dat je geen korting krijgt bij AH omdat je een bonuskaart moet scannen?
Ik kan het vet omslachtig vinden en niet eerlijk, maar NS levert korting aan als een product en mag voorwaarden bepalen dat is nu eenmaal het recht van een bedrijf. NS mag bij wijze van spreken aan je vragen of je een dansje wilt doen voordat je de trein in mag.
De supermarkt mag eisen dat je alleen maar sokken draagt die een maatje te groot zijn.
Niet realistische voorbeelden, maar toch.
NS is geen staatsbedrijf, de staat is wel de grootste aandeelhouder. Ergo NS moet aan bepaalde voorbeelden voldoen en voor iedereen toegankelijk zijn. Volgens mij kun je nog steeds een kaartje kopen en reizen zonder een samenreiskortingscode en zonder app. Dus NS is openbaar toegankelijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel vrij kort door de bocht voor openbaar vervoer door een staatsbedrijf. Daar mag je van verwachten dat het algemeen belang meespeelt in de overwegingen.
De staats is 100% aandeelhouder zelfs. Dan ben je dus gewoon een staatsbedrijf. Daar mag je echt wel wat van verwachten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
NS is geen staatsbedrijf, de staat is wel de grootste aandeelhouder. Ergo NS moet aan bepaalde voorbeelden voldoen en voor iedereen toegankelijk zijn. Volgens mij kun je nog steeds een kaartje kopen en reizen zonder een samenreiskortingscode en zonder app. Dus NS is openbaar toegankelijk.
Nogmaals: korting krijgen geen voorwaarde om met de trein te reizen, een geldig kaartje is. Hoe je aan het geldige kaartje komt, moet jij weten.
Als de NS bij tegenvallende resultaten niet komt aankloppen bij de staat mag dat zeker. Zolang ze overeind gehouden worden met belastinggeld mogen ze echter wel wat meer rekening houden hun klanten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja en dus? Dan is NS nog steeds diegene die de voorwaarden van het product mag bepalen. Je hoeft geen samenreiskorting af te nemen om met de trein te gaan. Sterker nog je hoeft helemaal niet met de trein te gaan als je het niet eens bent met de voorwaarden.
Of ben jij ook iemand die gaat janken dat je geen korting krijgt bij AH omdat je een bonuskaart moet scannen?
Ik kan het vet omslachtig vinden en niet eerlijk, maar NS levert korting aan als een product en mag voorwaarden bepalen dat is nu eenmaal het recht van een bedrijf. NS mag bij wijze van spreken aan je vragen of je een dansje wilt doen voordat je de trein in mag.
De supermarkt mag eisen dat je alleen maar sokken draagt die een maatje te groot zijn.
Niet realistische voorbeelden, maar toch.
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe je aan het geldige kaartje komt, moet jij weten.
Dan zou ik als zwerver veel in het OV rondhangen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nooit begrepen dat we OV niet gewoon gratis maken. We roepen alles over het mileu en de kosten voor het onderhouden en verbreden van de wegen. Dat kost ook miljarden..
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De staats is 100% aandeelhouder zelfs. Dan ben je dus gewoon een staatsbedrijf. Daar mag je echt wel wat van verwachten.
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het moet wel klantvriendelijk blijven en niet enorm omslachtig of zelfs onhaalbaar voor een deel van je klandizie.
Van welk bouwjaar ben je?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg je nou dat bejaarden imbeciel zijn ?
NS is een door staat bepaalde monopolist, daar horen ook verwachtingen bij.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan neem je zelf een kortingsabo.
Samenreiskorting is een service van de NS dus mag NS de voorwaarden bepalen dus.
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering in deze? Ik bedoel, 500k samenreiskorting reizigers per maand, laat daar 1-2% van frauderen? Dat zijn 10.000 mensen per maand die tegen een gereduceerd tarief een kaartje kopen. Eerlijk is eerlijk: de NS heeft dit zelf ook ergens in de hand gewerkt door steeds minder te controleren op toegangsbewijzen in de trein.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen.
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:23 schreef KaheemSaid het volgende:
Waarom moet dit met een app? Als ik op het station wil samenreizen (partner heeft abbonement, alleen reis ik nooit met de trein). Dan loop ik naar de automaat, houd mijn kaart ervoor en zet samenreiskorting aan.
Je zou dan nu toch verwachten dat je dezelfde handeling doet maar dat je ook de pas van degeen met wie je reist voor d paslezwr moet houden?
Misschien wel, maar het zorgt schijnbaar voor genoeg veiligheidsproblemen om dit anders in te gaan richten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is de groep fraudeurs niet gewoon de uitzondering?
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Tal van plekken waar je een gewoon kaartje kunt kopen dus voldoen ze in theorie aan hun plicht.
Korting is geen recht ofzo, samenreiskorting ook niet. Is het omslachtig om het te krijgen? Ja dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Daarnaast weegt de veiligheid van het treinpersoneel en zelfs overige reizigers in deze zwaarder. Daarbij denk ik dat er wel verschillende opties bedacht zijn.
Ja want je kunt op drukke trajecten ook altijd zo lekker ruim zitten en ook nog altijd bij elkaar..quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef Gia het volgende:
Dus eerst kon je iemand die toevallig ook die kant op ging aan een goedkoper kaartje helpen, nu moet je er ook naast zitten. Wat me ook de bedoeling lijkt van samenreizen.
Ik vind het terecht dat er wat aan gedaan wordt, maar ze hadden ook alleen de plicht in kunnen voeren om bij elkaar te zitten. Geen discussie, niet bij elkaar, boete! Dan is al deze moeilijke poespas niet nodig.
Ik geef gewoon een andere invalshoek.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben jij de NS-webcare of wat is de reden dat je deze achterlijkheid zo fel verdedigt?
Aha. Is dit de nieuwe "ik stel alleen maar vragen"?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een andere invalshoek.
Mooie stropop hoor. Helemaal zelf opgetuigd?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
maar ik vind ook dat NS niet elke reiziger aan het handje hoeft vast te houden omdat ze een bepaald product niet kunnen krijgen.
Ik snap het probleem wat ze op willen lossen, snap alleen niet dat het ook niet kan via de hardware op het station (en dat het dus met de app moet).quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:27 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Omdat er mensen zijn die het product samenreiskorting op hun kaart zetten, gaan reizen en dus niet samenreizen. Dan in de trein bij controle opzoek gaan naar een andere reiziger die wel een abo heeft. Bij controle komen er door allerlei gevallen discussies.
Ik ben ooit op het hoofdkantoor van NS geweest in Utrecht voor een sollicitatiegesprek (toen was ik nog dom en naïef). De sfeer en omgang onder het personeel sprak voor mij boekdelen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe pesten we nog meer betalende klanten de trein uit?
Ze lijken bij NS niet te snappen dat hun probleem zit in veel te korte treinen en zwartrijders.
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nergens meer balie's en nergens meer een mens aan de andere kant van de telefoon.
Zoekt u het maar uit, digitaal.
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk! Als mensen met een probleem je niet kunnen bereiken dan hoef je ook geen problemen op te lossen.
Talloze bedrijven met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn inmiddels tot dit geniale inzicht gekomen.
Nog leuker: een chatbot die louter in staat is tot het oplepelen van antwoorden uit de FAQ. Als je geluk hebt en de chatbot is je gunstig gezind, dan mag je daarna aansluiten achter 300 wachtenden die ook hopen een mens (veelal werkzaam in één of ander Spaans callcenter, want laag minimumloon hè) van vlees en bloed te spreken. In de praktijk kunnen die ook niks voor je betekenen wanneer iets op een onvoorziene manier fout gaat, want alle processen zijn dichtgetimmerd. Efficiëntie noemen ze dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilt u informatie over de nieuwe dienstregeling, toets 1
Wilt u informatie over stationfaciliteiten, toets 2
Wilt u informatie over reizen met korting, toets 3
....
....
....
...
...
...
...
...
...
Wilt u informatie over de ontstaansgeschiedenis van de NS en de wijze waarop het spoorwegennetwerk door de tijd heen is aangelegd, toets #349*&^^
Wilt u peroonlijk iemand spreken, toets #349*&^^^
Je maakt producten voor de Nederlandse bevolking... meerderheden, minderheden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk dat het aandeel klanten dat geen telefoon heeft of geen app kan installeren en gebruik wil maken van de samenreiskorting klein is en eerder een uitzondering is dan de regel.
Je kan niet alles zo maken voor de uitzonderingen. Je maakt producten voor de meerderheid.
Dit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Kan wel. Je moet contact opnemen met de NS hiervoor, gezien zij het probleem zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik hoor niemand over de reeks aan vage kortingsabo's voor bussen. Die overigens niet op dezelfde chipkaart kunnen als het NS abo. En deze abo's zijn ook alleen maar verkrijgbaar via sites.
Krijg ik wel korting in bepaalde regio's met weer een paar uitzonderingen van lijnen.
Is ook korting waar ik moeite voor moet doen.
Echt niet moeilijk nee, als je gewend bent met apps te werken en het aanschaffen van een e-ticket etc.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit.
Hier is echt niets moeilijks aan.
Verwend gedrag om hier over te gaan klagen.
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitslandquote:Op woensdag 21 februari 2024 02:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het OV is hier bizar duur. Een maandabonnement voor een enkel traject is al snel een paar honderd Euro. In Duitsland kun je voor 49 Euro per maand onbeperkt reizen. En dat is bij lange na niet de goedkoopste van de EU.
Het wordt ook steeds verder uitgekleed. Met de privatisering moet het allemaal veel geld opbrengen, dus onrendabele verbindingen worden opgeheven of in frequentie verminderd. Met als resultaat, dat het OV steeds minder een optie is en je vaak toch echt een auto moet kopen, ook als je dat niet kunt betalen.
Want ja, er moet overal wel geld aan verdiend worden. De burger is melkkoe en staat puur in dienst van het bedrijfsleven om de winsten te verhogen. En aan auto's kun je nu eenmaal veel meer geld verdienen.
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het door jou zo bekritiseerde openbaar vervoer is wel superieur aan Duitsland
1 op de 3 Duitse langeafstand treinen vertraagd
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De NS moet een grote boete betalen en de reizigers hun geld terug geven als een trein meer dan een kwartier vertraging heeft. Dus als dat dreigt te gebeuren, laten ze de trein uitvallen. Hij rijd dan gewoon niet verder en is daardoor niet te laat.
In Duitsland doen ze moeite om de reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen, in plaats van ze gewoon op een station te dumpen of te laten staan.
Maar inderdaad, er was vast een politicus in Den Haag heel trots dat hij er voor heeft gezorgd, dat de treinen hier op tijd rijden. Alleen rijden ze nu een stuk minder vaak.
Als de trein uitvalt, is hij op alle volgende stations niet te laat. Dat is het hele idee.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In 2022 vielen 4,7% van de treinen uit, bijna 10% reed niet optijd. Al met al is 14,7 toch nog heel wat anders dan één op de drie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |