abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212513918
https://www.politico.eu/a(...)s-strack-zimmermann/
quote:
Germany faces a political crisis over sending Taurus cruise missiles to Ukraine
Berlin is reluctant to supply Kyiv with its powerful bridge-buster bombs.

BERLIN — Germany's governing coalition is splintering over whether to send Ukraine its powerful Taurus cruise missiles.

On Tuesday, Marie-Agnes Strack-Zimmermann, a member of the Free Democratic Party (FDP) and chair of the Bundestag's defense committee, said she'll support an opposition Christian Democrat measure that explicitly calls for sending the missiles to Kyiv.

"I will personally vote for the CDU/CSU parliamentary group's motion in the plenum this week, as it will explicitly include the Taurus demand," she told POLITICO.

The FDP-Greens-Social Democrat coalition is putting forward a resolution on arming Ukraine that calls for "the delivery of additional necessary long-range weapons systems and ammunition to enable Ukraine to carry out international law-compliant, targeted attacks on strategically important targets deep in the rear area of the Russian aggressor."

The capabilities mentioned in the coalition resolution "can only mean Taurus cruise missiles. However, the SPD failed to mention them by name," Strack-Zimmermann tweeted.

The missiles have a range of about 500 kilometers and a powerful warhead that can destroy reinforced targets or key infrastructure like bridges. That's what's giving Chancellor Olaf Scholz pause, thanks to worries about escalating the conflict with Russia and also being out of step with Washington, which so far has sent only a handful of its MGM-140 Army Tactical Missile System ballistic missiles.

Strack-Zimmermann flagged her intention to also vote for the resolution put forward by the opposition on a Tuesday morning flight from Greece with Defense Minister Boris Pistorius.

She blamed the "stubbornness of the chancellor's office" for the absence of a Taurus reference — "it lacks exactly one word" — in the government's resolution.

The Greens have also backed sending the Taurus to Ukraine, and the party's MPs could join Strack-Zimmermann in supporting the opposition resolution later this week.

Kyiv has been calling for the delivery of longer-range weapons to enable its military to hit Russian forces and infrastructure, thereby undermining Russia's ability to keep attacking on the front lines.

Despite the Taurus debate, Germany is far ahead of all other European countries in sending military aid to Ukraine. Since the start of the war, Berlin has pledged ¤17.7 billion in arms, second only to the U.S., according to the Kiel Institute's Ukraine Support Tracker.

"Ukraine is fighting for our peace, our freedom and our future in Europe," Strack-Zimmermann tweeted.
Steeds meer stemmen voor het sturen van Taurus naar Oekraine. Nu dus ook vanuit Olaf zijn eigen partij.

Hopelijk is de volgende stemming later deze week in het voordeel dus.
pi_212513919
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is Putin die de hele tijd oorlogen begint.
met nato/ons? nee hoor
pi_212513934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:14 schreef Delenlill het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)s-strack-zimmermann/
[..]
Steeds meer stemmen voor het sturen van Taurus naar Oekraine. Nu dus ook vanuit Olaf zijn eigen partij.

Hopelijk is de volgende stemming later deze week in het voordeel dus.
goed nieuws! op dat we nog jaren de vleesmolen blijven aanzwengelen in oekraïne _O_
  dinsdag 20 februari 2024 @ 18:19:11 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212513965
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
met nato/ons? nee hoor
Die energieoorlog die hij van ons verloren heeft was tegen ons.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212513966
twitter

Dat is inderdaad een flink stuk meer. Al wil het niet zeggen dat ze deze volledig onder controle hebben natuurlijk. Maar het geeft Oekraïne in elk geval een relatief lang stuk om de vijand aan te zien komen en daar actie op te ondernemen.
pi_212513977
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die energieoorlog die hij van ons verloren heeft was tegen ons.
op welke manier?
pi_212514042
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
goed nieuws! op dat we nog jaren de vleesmolen blijven aanzwengelen in oekraïne _O_
Indedaad goed nieuws. En ik negeer express je sarcasme. Hoe meer hulp Oekraïne van ons krijgt hoe sneller de oorlog voorbij zal zijn. En de Taurus is één van de beste opties om bijvoorbeeld de Kerch brug uit te schakelen, waardoor de Hele Krim afgesloten wordt van de directe verbinding met Rusland.

En ik ben persoonlijk voor het betrekken van de gehele NAVO bij deze oorlog. We moeten Oekraïne dus zo snel mogelijk inlijven en dan met alle mogelijke middelen gaan helpen. Dan kunnen wij Putin (en ook de rest van dat soort figuren) laten zien dat wij niet tandeloos zijn. Kracht is het enige wat Putin respecteert.
pi_212514069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:27 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Indedaad goed nieuws. En ik negeer express je sarcasme. Hoe meer hulp Oekraïne van ons krijgt hoe sneller de oorlog voorbij zal zijn. En de Taurus is één van de beste opties om bijvoorbeeld de Kerch brug uit te schakelen, waardoor de Hele Krim afgesloten wordt van de directe verbinding met Rusland.

En ik ben persoonlijk voor het betrekken van de gehele NAVO bij deze oorlog. We moeten Oekraïne dus zo snel mogelijk inlijven en dan met alle mogelijke middelen gaan helpen. Dan kunnen wij Putin (en ook de rest van dat soort figuren) laten zien dat wij niet tandeloos zijn. Kracht is het enige wat Putin respecteert.
Tja, dan heb je erg gevaarlijke gedachtes. Of weet je niet zo goed wat dat zou betekenen.
pi_212514124
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
op welke manier?
Hij verloor? Simpel: Hij dacht dat hij de toevoer kon afknijpen en dat we dan wel op de knieën zou gaan en snikkend om genade zouden vragen of we alstublieft nog van die gas en olie die we zo nodig hebben zouden mogen kopen.

Maar dat gebeurde niet. We regelden het gewoon ergens anders. Het was even afzien, dat wel. Maar nu heeft hij geen klanten meer. en donderstraalt zijn eigen energie infrastructuur in elkaar.
pi_212514129
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 17:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
grappig dat men in 2014 geen krim(p) gaf
Toevallig had ik het erover met mijn man. Hij had een collega die vaak in de Krim zat rond 2014. We hebben toen al gezegd dat Poetin een gevaarlijke klootzak was die erg onderschat werd. Dit soort teringhonden begrijpt maar één taal, de harde aanpak. Dat hij toen zo zijn gang kon gaan was toen een schande en nu een dure les.
pi_212514138
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Tja, dan heb je erg gevaarlijke gedachtes. Of weet je niet zo goed wat dat zou betekenen.
Ik vind Rusland die Oekraine gaat "denazificeren" ook best een enge gedachte.
pi_212514151
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oke. Wat heeft dat te maken met het pleiten voor een oorlog tussen nato en rusland?
pi_212514169
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Rusland is een land vol zombies, met een duivel als leider. En dat is behoorlijk eng.
pi_212514184
twitter

Ah....vandaar.....
pi_212514213
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het kan verschillende dingen betekenen. En er zijn ook verschillende manieren om dit aan te pakken.

- Oekraïne as is in de NAVO, en elke kogel of soldaat die over de huidige grens gaat een artikel 5 laten zijn, maar Oekraïne wel de vrijheid geven om te blijven vechten voor bezet gebied, en dus de grenzen aanpassen wanneer ze grondgebied terugveroveren.

- De NAVO alleen betrekken bij het terug veroveren van bezet gebied, Rusland uit Oekraïne te trappen. Waardoor er dus geen daadwerkelijk dreiging is tegen het bestaan van Rusland zelf, en Rusland dus geen nukes mag gebruiken (volgens hun eigen regels/Putin's uitspraken).

- De NAVO troepen/materieel slechts ter verdediging te gebruiken van onbezet Oekraïens grondgebied. En Oekraïne dus zelf hun eigen land terug laten veroveren. Terwijl wij terugveroverd land dus verdedigen.

Dit zou technisch gezien allemaal onder verdediging kunnen vallen. Wat dus de hoofdtaak is van de NAVO. Wij kunnen natuurlijk ook de regels van de NAVO aanpassen of uitstrekken om een meer actievere rol te krijgen.

En wat dit zou kunnen betekenen? Er is een piep kleine kans dat dit zal leiden tot WW3, of nuke gebruik van Rusland. Maar die kans is minimaal zolang wij niet Rusland direct aanvallen/Rusland daadwerkelijk binnen trekken.

De kans is vele malen groter dat Rusland helemaal niks doet. Tenminste niet die dingen die jij denkt. Dat Putin zijn verlies zal nemen en het op een of andere manier toch als winst zal omdraaien voor zijn eigen volk. Of dat dit Putin zijn kop gaat kosten. Dat zijn vrienden in Rusland tegen hem zullen keren. Of dat het volk massaal in opstand gaan komen tegen hem. Niet omdat zij zo boos zijn dat de NAVO dit zo gedaan heeft. Maar omdat ze boos zijn dat Putin het zo ver heeft laten komen. Dat Putin zo'n zinloze oorlog gestart is en de vijand flink onderschat heeft. Dat al die soldaten door hem gestorven zijn.
pi_212514222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:42 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het kan verschillende dingen betekenen. En er zijn ook verschillende manieren om dit aan te pakken.

- Oekraïne as is in de NAVO, en elke kogel of soldaat die over de huidige grens gaat een artikel 5 laten zijn, maar Oekraïne wel de vrijheid geven om te blijven vechten voor bezet gebied, en dus de grenzen aanpassen wanneer ze grondgebied terugveroveren.

- De NAVO alleen betrekken bij het terug veroveren van bezet gebied, Rusland uit Oekraïne te trappen. Waardoor er dus geen daadwerkelijk dreiging is tegen het bestaan van Rusland zelf, en Rusland dus geen nukes mag gebruiken (volgens hun eigen regels/Putin's uitspraken).

- De NAVO troepen/materieel slechts ter verdediging te gebruiken van onbezet Oekraïens grondgebied. En Oekraïne dus zelf hun eigen land terug laten veroveren. Terwijl wij terugveroverd land dus verdedigen.

Dit zou technisch gezien allemaal onder verdediging kunnen vallen. Wat dus de hoofdtaak is van de NAVO. Wij kunnen natuurlijk ook de regels van de NAVO aanpassen of uitstrekken om een meer actievere rol te krijgen.

En wat dit zou kunnen betekenen? Er is een piep kleine kans dat dit zal leiden tot WW3, of nuke gebruik van Rusland. Maar die kans is minimaal zolang wij niet Rusland direct aanvallen/Rusland daadwerkelijk binnen trekken.

De kans is vele malen groter dat Rusland helemaal niks doet. Tenminste niet die dingen die jij denkt. Dat Putin zijn verlies zal nemen en het op een of andere manier toch als winst zal omdraaien voor zijn eigen volk. Of dat dit Putin zijn kop gaat kosten. Dat zijn vrienden in Rusland tegen hem zullen keren. Of dat het volk massaal in opstand gaan komen tegen hem. Niet omdat zij zo boos zijn dat de NAVO dit zo gedaan heeft. Maar omdat ze boos zijn dat Putin het zo ver heeft laten komen. Dat Putin zo'n zinloze oorlog gestart is en de vijand flink onderschat heeft. Dat al die soldaten door hem gestorven zijn.
leuk fantasiespelletje

ik pleit liever niet voor een oorlog van mijn land met rusland
pi_212514253
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]
leuk fantasiespelletje

Het Kremlin roept al twee jaar dat we dat zijn.
pi_212514289
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:35 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Toevallig had ik het erover met mijn man. Hij had een collega die vaak in de Krim zat rond 2014. We hebben toen al gezegd dat Poetin een gevaarlijke klootzak was die erg onderschat werd. Dit soort teringhonden begrijpt maar één taal, de harde aanpak. Dat hij toen zo zijn gang kon gaan was toen een schande en nu een dure les.
ik heb ooit wat rondgereisd met een groepje russen, eentje daarvan is inmiddels verdwenen :+ zijn papa was geen fan van putin

denk niet dat er veel mensen op het internationale toneel zijn die hem onderschatten, ook in het land zelf niet

tot niet zo lang geleden was een hoop (bloed)geld van russen gewoon welkom in Nederland trouwens, ook de gasbubbel en het winnen van gas door NL heeft nog altijd banden met Rusland

tot ver na 2014 was alles russisch gewoon welkom, ondanks alle misstanden en mooie teksten, de oligarch Fridman profiteert er nog altijd van bijvoorbeeld :)
pi_212514296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:38 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Rusland is een land vol zombies, met een duivel als leider. En dat is behoorlijk eng.
dat is niet mijn ervaring
en is ook onzin
pi_212514301
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het Kremlin roept al twee jaar dat we dat zijn.
jeetje
en dat geloof jij?
pi_212514322
quote:

[..]
leuk fantasiespelletje

Wij moeten ons niet bang laten maken door een dictator. En niet alle opties die ik net noemden zal een directe oorlog met Rusland betekenen. Maar zelfs als dit wel in een directe oorlog zal uitmonden dan komt Rusland er snel achter hoe sterk wij daadwerkelijk kunnen zijn. Rusland maakt dan geen schijn van kans.

En zoals ik al zei is het niet de bedoeling om Ruslands grondgebied zelf direct aan te vallen. Maar om slechts het grondgebied van Oekraïne te verdedigen.
pi_212514333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:50 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Wij moeten ons niet bang laten maken door een dictator. En niet alle opties die ik net noemden zal een directe oorlog met Rusland betekenen. Maar zelfs als dit wel in een directe oorlog zal uitmonden dan komt Rusland er snel achter hoe sterk wij daadwerkelijk kunnen zijn. Rusland maakt dan geen schijn van kans.

En zoals ik al zei is het niet de bedoeling om Ruslands grondgebied zelf direct aan te vallen. Maar om slechts het grondgebied van Oekraïne te verdedigen.
laat je dan niet in de val lokken door van die gekke uitspraken of oproepen te doen als 'nato moet oorlog voeren met rusland' :)
pi_212514342
quote:

[..]
leuk fantasiespelletje

Niemand zit te wachten op escalatie met die Russische smeerlap. Maar ik kijk nergens meer van op. Poetin verkoopt al zijn walgelijke acties als volkomen terecht en zal nooit inbinden. Af en toe heb ik het gevoel dat hij haast om escalatie smeekt, de idioterie in de gedachtengang van dat monster.
pi_212514370
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik heb ooit wat rondgereisd met een groepje russen, eentje daarvan is inmiddels verdwenen :+ zijn papa was geen fan van putin

denk niet dat er veel mensen op het internationale toneel zijn die hem onderschatten, ook in het land zelf niet

tot niet zo lang geleden was een hoop (bloed)geld van russen gewoon welkom in Nederland trouwens, ook de gasbubbel en het winnen van gas door NL heeft nog altijd banden met Rusland

tot ver na 2014 was alles russisch gewoon welkom, ondanks alle misstanden en mooie teksten, de oligarch Fridman profiteert er nog altijd van bijvoorbeeld :)
Dat de wereld ziekelijk hypocriet is was allang duidelijk.
pi_212514375
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]
jeetje
en dat geloof jij?
Misschien is het grootspraak, bluf en/of dreigen, maar we zullen er toch rekening mee moeten houden dat Poetin het meent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')