Met de kennis van nu geef ik je helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
mja ik ben maar bij weinig voetbal wedstrijden geweest, ben ook geen hooligan
Met dat geweld maak je de club alleen maar kapot
ik ben nog bij de plunderingen geweest rond het leidseplein in 1986 bij de huldiging van ajax voor het winnen van de europacup 2quote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met de kennis van nu geef ik je helemaal gelijk.
Niet dat ik zaken wil goedpraten, maar dingen die voorheen rond voetbalwedstrijden gebeurde waren vaak spontane acties, meestal zonder een echte concrete aanleiding of een vooropgezet plan, wat nu wel vaak het geval is.
De reden dat ik in dat hek hang, was dat we het toen behaalde kampioenschap van Ajax op het veld vierde en we vanaf de Haarlem tribune bekogeld werden met stenen. Eén van die stenen raakte mij en ik ben daarop als een dolle stier richting die tribune gerend en zelfs in het hek gesprongen (het moment dat de foto is gemaakt), om verhaal te halen.
Ik ben echter nooit over dat hek geklommen, heb niemand met een vinger aangeraakt. Ik weet nog dat ik op de bovenzijde van het hek heb gezeten en toen vooral heb lopen schreeuwen…
feest tis weekendquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
O dan is het wel ok allemaal
Ik kwam een ooievaar tegen bij mn wandeling
Van V moet ik aan mensen die niet bij het idee gaan kotsen vragen hoe lang en hoe heet een portie kibbeling in de airfryer moet, dus hier ben ik danhelp
Waarschijnlijk bedoel je 1987.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik ben nog bij de plunderingen geweest rond het leidseplein in 1986 bij de huldiging van ajax voor het winnen van de europacup 2
nee dat was tegen kv mechelen die verloren wequote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je 1987.
Toen zat ik nog in Athene, bij te komen van de wedstrijd en de overwinning…
Dat was in 1988, in Straatsburg.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:11 schreef Karzai het volgende:
[..]
nee dat was tegen kv mechelen die verloren we
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:12 schreef Vanyel het volgende:
En wie pist er vandaag de dag het verst?
Wat is jouw record voor vandaag?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:12 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb mijn seizoenskaart nog steeds, maar ga al 7 jaar niet meer naar het stadion.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:16 schreef Karzai het volgende:
blijft toch je cluppie als amsterdammer
Dit is mijn wedstrijd niet, vriendquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is jouw record voor vandaag?
Ik doet het je niet na.. Mijn voeten zijn al moet van de 8km van vandaag. Die is dan ook wel bedoelt als begin van opbouwen, maar toch.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:08 schreef borisz het volgende:
Wandeltweedaagse afgesloten met Bergen aan Zee - Alkmaar. Start Trekvogepad.
Na een paar KM moesten we even om ivm hoog water. Daarna was alles goed te doen.
Mn benen vinden het nu wel mooi geweest na 2x22km
De airfryer is ook erg geschikt om gebakken vis mee op te warmen. Verwarm de airfryer voor op 190 graden. Doe de vis 3 tot 4 minuutjes in de airfryer en de vis is heerlijk krokant. Wij raden de magnetron af, de vis verliest zijn krokante laagje.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
O dan is het wel ok allemaal
Ik kwam een ooievaar tegen bij mn wandeling
Van V moet ik aan mensen die niet bij het idee gaan kotsen vragen hoe lang en hoe heet een portie kibbeling in de airfryer moet, dus hier ben ik danhelp
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De airfryer is ook erg geschikt om gebakken vis mee op te warmen. Verwarm de airfryer voor op 190 graden. Doe de vis 3 tot 4 minuutjes in de airfryer en de vis is heerlijk krokant. Wij raden de magnetron af, de vis verliest zijn krokante laagje.
Alles onder de 20 is automatische piloot. 20-25 denk je een keer na en dan prima! 25-30 voorafquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:21 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik doet het je niet na.. Mijn voeten zijn al moet van de 8km van vandaag. Die is dan ook wel bedoelt als begin van opbouwen, maar toch.
Mijn straalquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:12 schreef Vanyel het volgende:
Dat mag ik heb geen geheimenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:43 schreef Blues het volgende:
[..]
We zien je lege verstopte flesje drank wel hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frips groen Kaatje👍🏼
De schuurwand staat in de primer. De platen zitten op hun plek en geprimerd.
De broek van mn.X ook. En ik stootte mijn hoofd twee x aan het keukenkastje, dat daar hangt.![]()
Toen een berg boodschappen, de tulpen in de vaas en klaar ermee.
Benen hoog.
Lekker beetje mee lullen jatoggquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:58 schreef Karzai het volgende:
Mensen uit estonia naast me die hier werken
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 17:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Klein beetje lente.LenteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
viel tegen zitten allermaal in hun eigen bubblequote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker beetje mee lullen jatogg
Oh jammerquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
viel tegen zitten allermaal in hun eigen bubble
Zit je vaak alleen op het terras? Dat vind ik altijd stoerquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
viel tegen zitten allermaal in hun eigen bubble
Ook lekker met tomaten en een scheutje wodkaquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:17 schreef derLudolf het volgende:
Ik had pasta met garnalen, knoflook, chili en een scheutje room. Erg simpel, nog nooit eerder zelf gemaakt. Maar ga ik zeker doen
nou niet zo vaak hoor, en ik ken wel wat mensen uit de buurt, alleen met die buitenlanders is het moeilijk contact makenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:18 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zit je vaak alleen op het terras? Dat vind ik altijd stoer
Ah dat hebben we hier niet, een buurtcafé.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:19 schreef Karzai het volgende:
[..]
nou niet zo vaak hoor, en ik ken wel wat mensen uit de buurt, alleen met die buitenlanders is het moeilijk contact maken
Nou ja, ze spreken de taal niet. Logisch dat ze dan niet echt open staan voor contact. Is geen flikker aan als je niet eens wat terug kan zeggen natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:21 schreef Karzai het volgende:
dat vind ik jammer, ze willen het gewoon niet
ze kunnen meestal wel engels hoor, maar ze hebben gewoon totaal geen interesse met de lokale bevolking,quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ze spreken de taal niet. Logisch dat ze dan niet echt open staan voor contact. Is geen flikker aan als je niet eens wat terug kan zeggen natuurlijk.
Fijn dat er weer positieve ontwikkelingen zijn!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:37 schreef derLudolf het volgende:
Heb trouwens weer een heel klein beetje contact gehad met die Litouwse vriendin waar ik opeens geen contact meer mee had![]()
Ik had een keer gefeliciteerd met dr verjaardag en een keer op een foto gereageerd en zoals ze daarop reageerde was niet zoals je reageerde naar iemand waar je geen contact meer mee zou willen.
Van de week was een van dr zoontjes jarig (14-2 onthoudt wel makkelijk). Die is autistisch, praat niet en was vorig jaar verstandelijk 3, woensdag werd ie 8. Had een reactie onder een foto van hun samen gezet. Werd wel gewaardeerd dat ik daar aan dacht. Me ook uitgesproken dat ik best wel aan hem had gedacht toen we geen contact meer hadden, stel dat haar iets was overkomen.
something really happened back then. That knocked me off for long.
hahaha, ik zie op reddit continu buitenlanders (ook in Amsterdam) klagen dat het zo moeilijk contact maken is met Nederlandersquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:28 schreef Karzai het volgende:
ze kunnen meestal wel engels hoor, maar ze hebben gewoon totaal geen interesse met de lokale bevolking, tief dan maar op denk ik dan
ik probeer meestal wel een praatje te makenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hahaha, ik zie op reddit continu buitenlanders (ook in Amsterdam) klagen dat het zo moeilijk contact maken is met Nederlanders
@:sigme wat zijn die foto's een prachtige tijdscapsule! En ze doen me aan een plek denken waar ik vroeger vaak kwam. Die foto's hadden zo daar gemaakt kunnen zijn. 25 jaar geledenIn vera ben ik maar 2 keer geweest in die tijd, concerten.
Klopt ook volgens mijn beleving. Jaar of 15-20 geleden begon dat mij en een vriendin op te vallen als we uitgingen. Iedereen ging ineens in groepjes uit en een praatje maken (niet eens versierpogingen doen) werd niet op prijs gesteld.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat het nu moeilijker is om contact te krijgen met vreemden vergeleken met 25 jaar geleden.Allemaal in de eigen bubble inderdaad.
Ik vind dat ook wel jammer voor de jongeren van nu. Want het is ontzettend leerzaam en gewoon ook leuk om andere mensen te ontmoeten in allerlei settings. En dat kan ook gewoon op een terras, in een park, bij een concert, in de trein zijn. Maar als mensen niet meer open staan voor contact dan houdt het al snel op.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Klopt ook volgens mijn beleving. Jaar of 15-20 geleden begon dat mij en een vriendin op te vallen als we uitgingen. Iedereen ging ineens in groepjes uit en een praatje maken (niet eens versierpogingen doen) werd niet op prijs gesteld.
Dat was ineens een enorme omslag in onze beleving. Daarvoor was praatjes makennmet anderen gewoon. En ging je niet standaard als groep uit, maar zag wel wie je tegenkwam als je uitging.
Ja, eens.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat ook wel jammer voor de jongeren van nu. Want het is ontzettend leerzaam en gewoon ook leuk om andere mensen te ontmoeten in allerlei settings. En dat kan ook gewoon op een terras, in een park, bij een concert, in de trein zijn. Maar als mensen niet meer open staan voor contact dan houdt het al snel op.
Staan ze ook niet, want iedereen lijkt altijd en overal oortjes in te moeten hebben of een koptelefoon op.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar als mensen niet meer open staan voor contact
Ja, klopt. Ze horen je niet eens als je wat zou zeggen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:08 schreef derLudolf het volgende:
Staan ze ook niet, want iedereen lijkt altijd en overal oortjes in te moeten hebben of een koptelefoon op.
Beginnen met een glimlach. Zo heb ik van de week nog een tijdje staan praten met een mevrouw. Zij liep naar de winkel en ik was mijn fietstas aan het inpakken.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:04 schreef Barreltje het volgende:
ik zou wel willen dat ik de moed had om als ik iemand alleen zie zitten daar dan een praatje mee aan te gaan..
soms durf ik zelf niet, en soms denk ik dat die persoon misschien wel lekker alleen wil zitten.. geen idee hoe je dit nou beter aan zou kunnen pakken..
Zuster Ursula?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:14 schreef Vanyel het volgende:
Tevens worstelde ik me net door de doctor Who waar Ursula in een steen voortleeft na te zijn geabsorbeerd door de Absorbaloff. Wat een drek is dat zeg.
in het ov is anders dan in de kroeg denk ik, daar ga je juist naartoe om contact te makenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb 's ochtends in de trein meestal ook wel koptelefoon op, want dan echt nog geen behoefte aan contact met wie dan ook. Terug heb ik sporadisch wel eens een leuk gesprek gehad, maar meestal wel met mensen die ouder zijn dan ik. Laatst nog een keer, er ging een vrouw tegenover me zitten met een tas die ik herkende van het kerstpakket van mijn PhD werkgever een aantal jaar geleden. Dus ik vroeg, goh, leuke tas, werkt u bij (werkgever)? Dat deed ze inderdaad, vroeg hoe ik dat zag aan de tas, vertelde dat ik 'm ook heb staan en zo kwamen we aan de praat. Was leuk gesprek, zij was bezig met de elektronische patiëntendossiers vanuit de IT/ondersteuning kant en oa ook in contact met andere ziekenhuizen en in een werkgroep voor stroomlijning van informatieuitwisseling tussen ziekenhuizen, incl tussen ziekenhuizen die weer met EPDs van verschillende aanbieders werken enzo. Heel interessant!
Terug heb ik ook wel regelmatig koptelefoon op, maar als ik zie of hoor dat iemand iets tegen me probeert te zeggen of iets te vragen dan zet ik 'm af. Staat niet zodanig hard dat ik helemaal niks meer hoor van de omgeving.
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb geen oortjes nodig om een egocentrische op mezelf gerichte hork te zijn hoor, nee hoor nee
Als je genoeg bier erin gooit komt dat vast goed!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:46 schreef Sarabi het volgende:
Tijd om naar de dorpskroeg te gaan voor een bierproeverijEens kijken we er wil kletsen
Klopt, en leuke herinnering toch wel?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
andere setting, maar de training die ik de afgelopen dagen had was met echt een heel leuk groepje. Iedereen kon echt goed meedoen en met elkaar praten en zo.
En nou zie je die mensjes ineens allemaal nooit meer
Ach ja, stelt eigenlijk niet heel veel voor... Maar ach, misschien op de langere termijn weer eens wat contact.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Fijn dat er weer positieve ontwikkelingen zijn!
Battle of coverbands is ook mooiquote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:50 schreef AnneX het volgende:
Jenny Arean in Verborgen Verleden op npo 2.
Een-en-tachtig jaar.
😉quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Battle of coverbands is ook mooi
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je genoeg bier erin gooit komt dat vast goed!
Lente is nog niet eens begonnen (en ik dus ook nog niet echtquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:46 schreef flipsen het volgende:
Ja hou eens op met al die fijne lente-berichten en foto´sIk heb nog helemaal geen zin in herfst hiero
Om 19:00 afspraak voor een uurtje DirtMaster 2.0 in zo´n semi-simulatording, zin in! Vind Rally leuker dan F1 om zelf te doen in zo´n ding denk ik. En anders plak ik er nog een uurtje aan, met F1 en eventueel Flight SimulatorEn als het leuk genoeg is ga ik dinsdag nog een keer, maar dan met vrienden (die kunnen vandaag niet en zondag/maandag gesloten).
En leuke foto´s @:SigmeOok ietwat herkenbaar hier en daar. Hoewel ik pas wat alternatiever werd toen ik mijn ex in Amsterdam leerde kennen, die zat daarvoor volop in de krakersscene
Goed! Intens.quote:
Zeker! Maar het ging zo goedquote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, en leuke herinnering toch wel?
Dit is echt zo herkenbaar. Ik ben heel makkelijk in de omgang, vind praten met diverse types mensen echt leuk. Maar allemaal niet te lang. Want dan is mijn sociale batterij leeg en word ik echt moe en stil. Maar ik vind mensen echt wel leukquote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:16 schreef Blues het volgende:
Ik als introvertje klets ook vrij makkelijk met iedereen.
Daarna ben ik dooT
Zijn we misschien gewoon ALLEMAAL zo?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is echt zo herkenbaar. Ik ben heel makkelijk in de omgang, vind praten met diverse types mensen echt leuk. Maar allemaal niet te lang. Want dan is mijn sociale batterij leeg en word ik echt moe en stil. Maar ik vind mensen echt wel leuk
Je kan best 1 of 2 personen van de training toevoegen op Linkedin toch? Wie weet komt er dan nog in de toekomst een gelegenheid om een bak koffie te dronken ergens.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
andere setting, maar de training die ik de afgelopen dagen had was met echt een heel leuk groepje. Iedereen kon echt goed meedoen en met elkaar praten en zo.
En nou zie je die mensjes ineens allemaal nooit meer
Nou hier misschien wat meer dan elders, maar er zijn genoeg mensen die oprecht veel energie krijgen van menselijke interactie en die niets anders willen. En mensen die er helemaal geen zin in hebben en anderen zoveel mogelijk uit de weg gaan. Het is een spectrumquote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn we misschien gewoon ALLEMAAL zo?
Fijn dat de eerste indruk goed is. Vind het altijd een goed signaal als alles goed geregeld lijkt te zijn op de eerste dag!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Goed! Intens.
Alles liep op rolletjes: ik was er mooi op tijd, teamleider had alle tijd voor me, laptop en toegangspas en simkaart lagen klaar. We hebben een hele ronde gewandeld omdat er allerlei mensen op andere plekken op de campus werken en hij wilde me meteen aan hen voorstellen -- helaas waren er wel maar weinig mensen omdat het vrijdag was en dan werken veel parttimers en 36-uur-mensen niet.
Het is een heel andere sfeer dan m'n oude werk, lang niet zo'n kippenhok -- mensen zijn rustig maar wel heel geïnteresseerd en sociaal.
Kantoor heeft mooie grote ramen en kijkt uit over de campus.
Pauzeruimte is onder de lopende band waar de boeken vanuit het magazijn langszoeven![]()
Ik heb een gigantisch document gekregen met een lijst van mensen met wie ik kennis kan gaan maken en een lijst links naar dingen om me mee in te lezen.![]()
Ben benieuwd naar maandag, want dan is het jaarplan-bijeenkomst waar alle teams hun jaarplannen gaan presenteren. Super leerzaam voor mij natuurlijk
De houding t.o.v. uren is heel anders dan op m'n oude werk, je mag er heel flexibel mee zijn zolang het werk maar af komt. Dus bijvoorbeeld ook prima een keer een uur eerder weg en een andere dag of 's avonds inhalen. M'n vrije dag eens in de 2 weken mag ik ook inplannen wanneer dat voor mijn afspraken en taken uitkomt, zolang ik het wel op tijd laat weten aan mensen die me anders kwijt zijn
Oh en toen ik vrijdagavond thuiskwam, zat B klaar met een pot thee en benieuwd naar al m'n verhalenvandaar mijn gebrek aan reactie hier. Vandaag was ik een dagje fietsen/survivalrunnen/fietsen wat lekker was om alle prikkels van gister uit m'n hoofd te laten waaien
ja daarvoor ken je elkaar dan weer net iets te kort. Had die trainnig nog 2 dagen langer geduurd, wel.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 23:28 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je kan best 1 of 2 personen van de training toevoegen op Linkedin toch? Wie weet komt er dan nog in de toekomst een gelegenheid om een bak koffie te dronken ergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |